Megnéztem ezt a töréstetsztet de én nem aggódnék. Semmi köze az EuroNCAP-hoz. Nincsenek rajta az autón az ellenörző matricák és megnéztem néhány töréstesztet és ott is mind kevesebbet és el fél v. 1 csillaggal. Ott van a Ford Focus. 5* 100% front és 100% oldal. Tényleg jó. Itt csak 4 1/2 *. Tehát még nem aggódnék főleg hogy a Cee'd ben már minden biztonsági felszerelés széria. Itt a focus link: http://www.parkers.co.uk/cars/reviews/Review.aspx?model=1321
Lábtól függ. Ha be akar dadogni akkor teszem vissza még egyel. Tényleg olcsóbb a féket cserélni de nálam még kuplungal soha nem volt gond pedig mentem már pár kilómétert.
A kép alapján valóban úgy tünik,hogy az NCAP már összetörte a kocsit.Viszont elég szomorúan látom,hogy a Cee'd a várakozásokkal ellentétben "csak" 4 csillagos.
Egyébként én is keresgéltem. Sajnos a Cee'd nem úgy fogy európában,ahogy az előzetes várakozásokban jósolták:-(((
Ezért nem törte össze eddig az NCAP.(Az NCAP csak olyan autót tör össze,amelyet a nagyvilágban már legalább 10.000 példányban értékesítettek.Sajnos a Cee'd így hátrányba került ugyanis csak európában értékesítik.)
Ezek nagy részét alkalmazom én is! Én az OMV carrerát favorizáltam eddig, de lehet, hogy kipróbálom az Agip-ot is! Nálam ilyen vackok, mint Tesco stb... szóba se jöhet!!!
Ami a 3. pontot illeti, ha messziről látom hogy piros én is leveszem a lábam a gázről és lassan begurulok, de max. 1-et szoktam visszaváltani a jobb motorfékhez többet nem. A fékbetét csere olcsóbb mint a kuplungszett csere.
Azt még elfelejtettem hogy országúton és pályán ajánlott a 110-120km óra. 130-140 nál már 1 literrel többet eszik az autó. Időben nem nyersz sokat 5-6 percet viszont egy tank benzinnel 100km-el többet tudsz megtenni. Ez már azért 1700Ft. Ha kiétszer tankolsz az már 40000Ft évente. A másik a jó üzemanyag. Persze lehet Tesco meg Auchan és Mol is de a jobb üzemanyag megtérül. Én a Agip Racing Formulát ajánlom. 281Ft-ért tankoltam tegnap előtt és ugyan úgy megy mint Shell V-Power 95-tel. Ha mást benzint tankolok érezhető a különbség teljesítményben és fogyiban is.
Én évekig kisérleteztem de az áttörést a fedélzeti komputer hozta még a Focusban.
1. Nagyon kis gázzal kell gyorsítani és hamar fel kell kapcsolni 4.ben ha 50-60 körül mész akkor 5.be
2. Nagyon sűrűn kell váltogatni, én 2000-3000 között használom az autót és ha gyorsítani kell akkor alacsonabb sebessége kapcsolok és kihuzatom ötezerig majd !!kettőt kapcsolok fel nem egyet és motorfék a kívánt sebességig. Így visszanyerek valamennyit abból amit a gyorsításnál elégettem.
3. Mindig motorfékezz még lámpánál a lassuláshoz is. Ha kiveszed üresben attól még fogyaszt benzint kb 1litert óránként + klíma 4-6deci. Motorféknél a modern autók szinte megszüntetik az üzemanyagellátást így szinte nem fogyszt az autó. Én pl. 60ról úgy állok meg ha nincs dugó, hogy mindig előre gondolkodom és egészen 20ig motorfékezek és szépen kapcsolgatok visszafelé majd csak utána az utolsó métereken lasítok, így még a féket is kímélem.
4. figyelni kell a forgalmat ha látod hogy nemsokára parkolni fognak vagy már nem fogsz átmenni a következő lámpán, vagy 250méter mulva lehajtassz az autópályáról akkor vedd el a gázt és ne gyorsíts tovább feleslegesen.
5. miután felgyorsultál egy adott gázpedál nyomással utána fedd visszább a gázt mert már kevesebbel is tartani tudod a sebességet.
6. Ha gyorsan akarsz menni a is köbcentis autókat fölösleges lepadlóznod 1 és 2-esen kívül mert ha 3/4ig nyomod szinte ugyanúgy fog gyorsúlni de nem eszik annyit.
Pl. mész pályán 5.ben 130-al és lepadlózód ugyse fog meglódúlni. Inkább nyomd le 3/4ig és szépen várj. Ugyanúgy megindul, csak 150-160tól van értelme padlózni.
Nekem ezek a tapasztalataim és a fogyasztásom is elég jól alakul úgyhogy szerintem működik.
Hát nem tudom, amit írsz az elvileg az előző autómra is kellene, hogy vonatkozzon, mégis ég és föld a kettő! No mindegy, a lényeg az, hogy a mostani sokkal jobb!
Sajnos ha nem ratárrol jön akkor sokat kell várni. Én 3 hónapot vártam, gyakorlatilag az átadási határidő napján vettem át. De megérte várni. Lassan 1 hetes és 1200km már bele is szaladt. 1.4-es LX + comf. A fogysztásom elég jó szerintem. 1 tank városban klímával 650km. Ez dúrván 7-es átlag ami nagyon tettszik. Autópálya és országút 800km megy el, tartós menetnél 5,5 körül van de 3 személlyel már 6liter 120-as tempóval.
Már én is nagyon várom a cee'd töréstesztjét. Azok az adatok, melyek az AutoDon márkakereskedés honlapján vannak, biztos vagyok benne, hogy csak a várakozásokat tükrözik, de egyenlőre még nem a valóságot.
Egyik nap annyira rá voltam kattanva a témára, hogy addig keresgéltem, míg nem találtam egy érdekes oldalt. Itt látható egy összetört cee'd. Ez egy olyan EuroNCAP- féle töréstesztnek tűnik. Egyébként a legfrissebb törésteszteredményeket az EuroNCAP honlapján minden hónap 20-a után teszik közzé.
Reméljük, a következő körben már benne lesz a cee'd is, hiszen Európa szerte egyre nagyobb az érdeklődés a típus iránt.
Nah az egész baráti. persze hogy nem érzed, memivel nem teljes terheléssel használod a motort klímán kivüli üzemben, így marad benne tartalék bőven, ami kb fedezi a klíma működését.
Max annyi lehet hogy olyankor mikor megy a klíma jobban le kell nyomniod a pedált, de nyilván etz nem tünik fel.
PErsze ha végig padlógázzal közlekedsz, akkor érezni fogod a dolgot :)))))
Az 1.6 os Mi ben sem érezni igazából, kicsit mélyebre kell nyomni a pedált.
Főleg előjön ez a mechanikus gázpedállú autóknál.
Úgyhalottam hogy ahol elektronikus a gázpedál ott a számítógép kalkulál a dolgokkal.
Köszönöm kérdésed, eddíg elég jól, legalábbis én elégedett vagyok vele! A gép szerint 6,5 - ez vegyesen, országúton 100-120 között, városban meg ahogy adja néha kicsit vadulva. Kevés klíma is van benne. Amit "furcsállok", hogy ha bekapcsolom a klímát nem igazán érzek teljesítmény csökkenést, az előző autómnál nagyon érződött. Az lehet, hogy még szoknom kell, de csak a pill.fogy. adatok ugranak meg, szinte ugyan úgy gyorsul!
Neked mit mondtak, mennyit kell várnod az új autóra? Én 2 és fél hete rendeltem meg egy 1,4 EX-et elektromos csomaggal, igaz nem a Lurdy-ban, de azt mondták, hogy 2-3 hónap míg megérkezik. Szörnyű, hogy milyen lassan telnek így a napok!
EX kivitelt választottunk, mert annyi minden van benne pluszban (nem is a nagy dolgok a lényeg, hanem a sok kicsi), hogy szerintem megéri a különbséget. A Lurdyban rendeltük meg, ha már voltak olyan ügyesek, és kirakták az út közepére a mintadarabot. :-) (Egyébként a Lurdy ház valami kultikus pont lehet az életünkben, annyi véletlen szerencse esett meg ott velünk, Pedig nem is járunk sűrűn arra. :-) )
Feltételezem a Lurdy-ban, persze koránt sem biztos:)
Gratulálok az újszülötthöz! Enyémben már kemény 170km van:) Városi fogasztásom eddig 8.2. 1,4 benzines. A Fiestám is megevett 10 litert városban, szal ha az alatt marad, már jobb vagyok. De azért kímélem.
Szeretnék csatlakozni a társasághoz. A múlt héten rendeltem meg 1,6 CRDi kocsimat elektromos csomaggal soRed színben. Jó sokat töprengtem, mert benzines V40-es Volvómat cserélem KIA-ra. Gázolajas Volvót szerettem volna, de a használt példányok igen lelakottak. Szó szerint véletlenül ütköztem a KIA-ba a Lurdy ház mozgólépcsője alatt, és brahiból kipróbáltuk az asszonnyal. Két nappal később mégegyszer, mert nem hittünk a szemünknek. Végigolvastunk Benneteket meg a népítéleteket és minden fellelhető anyagot, végül megrendeltük a kocsit. Remélem, nem bánjuk meg. A kocsi méretei valóban meglepőek, az én Volvomnál 7 centivel szélesebb a gép. Fáj is a fejem, mert elődeim igen szűkös garázst hagytak örökbe.