Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

olajos_alajos Creative Commons License 2006.01.31 0 0 8808

Szia SLX Mester,

 

vigyázz, én arról az esetről írtam, amikor az autót NEM használják, mint ahogy Leslie33 topiktárs autójában is inkább csak "ücsörög" az olaj, nem "dolgozik".

 

Hoozá is tettem "Persze a motorban sokféle fizikai- és kémiai hatás is éri, ami a flakonban nem :-) "

 

Ali :-)

 

 

Előzmény: SLX-350 (8806)
topika1 Creative Commons License 2006.01.31 0 0 8807

Szia Béla,

írnál vmit a 8782-re?

Előzmény: SLX-350 (8806)
SLX-350 Creative Commons License 2006.01.31 0 0 8806

Szia O/Alajos Mester,

 

nem egészen osztom a véleményed a következő állításoddal kapcsolatban:

"De ezek szerintem inkább a kenéssel töltött idő függvényében jelentősek, az olajkartellban ücsörgő olaj nem használódik jobban, mintha egy bolt polcán ücsörögne :-)"

A (megfelelően tárolt) motorolaj a gyári zárt csomagolásban kb olyan védett, mint a csecsemő az anyaméhben: nem éri komoly hő és nem talákozik semmiféle szennyeződéssel. Amint az olajat belöttyintjük a motorba, (szvsz) rögtön "felsír a baba": találkozik a motorban maradt (utántöltés esetén az olajban lévő) szennyeződésekkel, komoly (kb 80-140 C fokos) hőhatás éri és rendszeresen "kapja a pofájába" a gyűrűk mentén az olajteknőbe jutó égéstermékeket is (ami benzinüzemű motoroknál jellemzően savas, korrozív hatású gáz, a dízeleknél pedig jellemzően a motorolajat besűríteni képes és kiülepedésre hajlamos korom).. Mindezek a hatások drámai (a flkakonban "ücsörgő" olajjal össze nem hasonlítható) mértékben képesek felgyorsítani a motorolaj öregedését, elhasználódását.

Előzmény: olajos_alajos (8799)
SLX-350 Creative Commons License 2006.01.31 0 0 8805

Szia Leslie33,

 

A motorolajok elhasználódását, öregedését több tényező befolyásolja, amelyeket az autógyártók vagy tapasztalati (szép külföldi szóval: empirikus) alapon mérlegelnek (általában ilyenkor talákozhatunk a kezelési kézikönyvekben az X km/1 év olajcsere intervallummal) és/vagy beépítenek az autóba az olaj elhasználódást (is) figyelő fedélzeti rendszert (ilyenkor a kezelési kézikönyv X km/Y év jelzéssel az olajcsere lehetséges maximumát adja meg).

Az első esetben - ami a Te autódra is érvényes - az autógyártók természetesen a biztonságra törekednek, vagyis kilométerben és időben is olyan határértékeket szabnak meg amit a motor (és az olaj) tűzön-vízen keresztül - persze a Párizs-Dakar körülményeit azért kivéve - 100%-ra ki fog bírni. Ebből (természetesen) az is következik, hogy sem a motor, sem az olaj nem megy tönkre 30 001 km megtételét vagy 366 nap elteltét követően, viszont a garanciális feltétel az Nagy Úr...

A (motorolaj különböző jellemzőit is  figyelő) fedélzeti rendszereknél más a helyzet: a legkorszerűbb ilyen rendszerek folyamatosan mérik a motorolaj viszkozitását (tényleg!), szennyezettségét (és nem a dielektromos állandó változásával összefüggő víztartalmat), a hidegindítások számát, a kipufogógáz hőmérsékletének és a fordulatszámnak egy-egy rögzített határértéken történő túllépésének gyakoriságát és ezek alapján meglehetősen pontosan kijelzik a motorolaj várható elhasználódását. Ebből is látható (remélem), hogy a városi használat a motorolaj legnagyobb ellensége. Az olajcsere esedékessége ezeknél az autóknál (időben) akár 3 évre is kitolódhat.

Az ilyen rendszerekkel felszerelt motorok (is) egyértelműen igazolják, hogy a szintetikus motorolajok öregedésállósága jobb az ásványi olajokénál, ami (ebben az esetben) a szintetikus motorolajokkal elérhető hosszabb csereciklusokban nyilvánul meg.

Ha kicsit(?) bonyolultan fogalmaztam akkor elnézésed kérem, de a lényeg talán sejthető.

Előzmény: Leslie33 (8795)
SLX-350 Creative Commons License 2006.01.31 0 0 8804

Szia Wicked Belzebub,

 

ha bárkit is félreértettem  vagy megbántottam azoktól ezúton kérek elnézést - nem volt szándékomban. (bár Jó Mi? ominózus szösszenetében az Audi beszállításra történő célzás szvsz meglehetősen egyértelmű volt)

Előzmény: Wicked Belzebub (8797)
Szemesi.Zsolt Creative Commons License 2006.01.31 0 0 8803

Ne így fogd fel.

Nekem a Béla ismeretlenül is mindig segített, és segít már kb 3 éve. Naná, hogy mellé állok, ha lehet így fogalmazni.

Előzmény: olajos_alajos (8798)
viti2 Creative Commons License 2006.01.31 0 0 8802

Jó éjszakát mindenkinek!

 

viti2 Creative Commons License 2006.01.30 0 0 8801

Szia Olajos Alajos!

 

 

A (hidrótőke és lánc) arra gondoltam,hogy talán 15w vagy 20w olaj nem igazán jól működtetné a hidrótőkéket és a vezérmű láncfeszítőt(hidegindításra gondoltam)

A gyári leírás a nissan kezelési könyv annyit ír ,hogy forduljon infóért a márkaszervízhez.De ezekhez....

Én a Láng-tól veszem a Mobil Super S 10w-40w (szintetikus) olajat bruttó 8500.-

Előzmény: olajos_alajos (8800)
olajos_alajos Creative Commons License 2006.01.30 0 0 8800

viti2,

 

Az autó Nissan Micra 1.0 16V(láncos motor) 2005 gyártási év.

Az autodata 20w-40 vagy 50w ír.

 

És az autód saját kézikönyve mit ír? Az én kisokosaim 5W-40 és 10W-40 olajokat, különösebb egyéb megkötés nélkül :-)

 

Szerény véleményem szerint 10w-40w való az autóba(hidrótöke,láncos)

Ti milyen olajat ajánlanátok?

 

A 10W-40 teljesen rendben van. A hidrotőke nem Nissan sajátosság, a láncos vezérlésnek meg nincs sok köze a kenési igényhez :-)

 

Bejelentettem 15000km-es kötelezőre jelenleg 10w-40w super s-t tesznek bele(most ezt mondták)???

szerintetek?

 

Hajrá! A Mobil Super S sorozat minden olyan előírásnak megfelel (sőt), amit ennek a remek motornak a tervezésekor egyáltalán feltételezhettek. (API SL/CF, ACEA A2, B2, A3, B3)

 

Nálam ebből 4 liter 6990 forintba kerül. A Nissan szervíz mennyiért méri? :-)))))

 

Ali :-)

Előzmény: viti2 (8796)
olajos_alajos Creative Commons License 2006.01.30 0 0 8799

Leslie33,

 

Én ezt egy kicsit gazdaságtalannak érzem így.

 

Évi 7-8 ezres futásteljesítményre nem is nagyon érdemes dízel autót venni :-0

 

A motorjelzés is mutatja, hogy az autód motorjának egyik lényeges szerkezeti eleme a turbófeltöltő. A turbófeltöltő érzékeny csapágyazásának a kenését is a motorolaj biztosítja, ezért nem érdemes olcsó olajokkal próbálkozni -- egy kis spórolás ma komoly költségeket jelent(het) holnap.

 

Ami a szervízperiódust illeti, az elsősorban egy marketingfogás. Más márkák hasonló specifikációjú motorral, hasonló specifikációjú olajjal kétszer ekkora időintervallumot írnak csak elő (pl. Renault dCi).

 

Az olajnál tényleg ennyit jelentene az öregedés 1 év alatt?

 

Kiváncsi vagyok SLX véleményére :-) Én úgy gondolom, az időtényező másodlagos fontosságú, hiszen a dobozban tárolt olaj "nem romlik meg" egy év alatt. Persze a motorban sokféle fizikai- és kémiai hatás is éri, ami a flakonban nem :-) De ezek szerintem inkább a kenéssel töltött idő függvényében jelentősek, az olajkartellban ücsörgő olaj nem használódik jobban, mintha egy bolt polcán ücsörögne :-)

 

Az olaj igazi ellensége a tartósan magas fordulatszám, vagy a túl sok működés kedvezőtlen körülmények között (pl. gyakori hidegindítás, erősen megterhelt motor, hibásan működő, rosszul beállított motor).

 

Ali :-)

Előzmény: Leslie33 (8795)
olajos_alajos Creative Commons License 2006.01.30 0 0 8798

Szemesi.Zsolt,

 

Én a Te pártodon vagyok.

 

És kivel szemben?

 

 

Előzmény: Szemesi.Zsolt (8790)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2006.01.30 0 0 8797

SLX!

 

Ne haragudj, hogy beledumálok, de úgy érzem itt egy pici félreértés van. Amikor elolvastam "Jó mi?" ominózus hozzászólását, nekem az jött le az első bekezdéséből, hogy Ő igenis az itt elszaporodó árusok miatt írta ezt az igen cinikus beírást, amiben felvázol egy lehetőséget, hogy így is lehet olajat forgalmazni.

Én egy percig nem gondoltam, hogy árul is, csak egyszerűen a gyanusan olcsó beszerzés ellen van.

 

 

Előzmény: SLX-350 (8788)
viti2 Creative Commons License 2006.01.30 0 0 8796

Sziasztok!

 

Úgy látom,hogy Ti nagyon belemerültetek a kenőanyag témába és a véleményetekre vagyok kíváncsi.

Az autó Nissan Micra 1.0 16V(láncos motor) 2005 gyártási év.

Az autodata 20w-40 vagy 50w ír.

A márkaszervízben megkérdeztem Ők 15w-40w ajánlottak ?????

A kötelező szervíz 15000km.

7500km-nél lecseréltem az olajat és szűrőt(mindíg az olaj a legolcsóbb alapon)

Mobil super s 10w-40w tettem bele.

Szerény véleményem szerint 10w-40w való az autóba(hidrótöke,láncos)

Ti milyen olajat ajánlanátok?

A nissan Mobilt használ.

Bejelentettem 15000km-es kötelezőre jelenleg 10w-40w super s-t tesznek bele(most ezt mondták)???

szerintetek?

Leslie33 Creative Commons License 2006.01.30 0 0 8795

Szia SLX!

Megragadom a lehetőséget, hogy Fiat témában újra kérdezzek. Szóval, Punto Multijet.......

Megállapodtunk abban, hogy az olaj 5W-40 (pld. GTD Magnatec). A gyári szervízciklus 30.000km, v. 1 év.

Mivel mi  ezzel járgánnyal kb.  7.500 - 8.000 km-t megyünk csak a szervíz szerint akkor is le kell cserélni az olajat az évi átvizsgálás alkalmából, mert különben ugrik a garancia.

Az olajnál tényleg ennyit jelentene az öregedés 1 év alatt? Én ezt egy kicsit gazdaságtalannak érzem így.

Üdv.

Leslie33 Creative Commons License 2006.01.30 0 0 8794

Szia SLX!

Örülök, hogy ismét olvashatom a válaszaidat.

Üdv.

SLX-350 Creative Commons License 2006.01.30 0 0 8793

Szia Itreb,

 

mindkét javaslat igaz (és természetesen megfelel a gyári ajánlásnak): a B1 úgy jött képbe, hogy az előző kedves érdeklődő konkrétan az 5W-30-as motorolajok HDI motorokban való használhatósága felől érdeklődött, (amit a Peugeot a SAE 5W-30-as SAE osztályban javasol) ezt próbáltam meg körbejárni.  

Továbbra is a (hangyaf...nyival) alacsonyabb károsanyag tartalmú B4-es olajokat tartom elsődleges megoldásnak ezeknhez a motorokhoz (ha nem akarsz még jobban összezavarodni, innentől ne olvasd: az ACEA A5/B5-ös motorolajok olajhamu, foszfor- és kéntartalma nagyjából megegyezik az ACEA A3/B3/B4-es olajokkal, de ezt nem minden gyártó engedi használni).

Előzmény: itreb (8791)
M|P Creative Commons License 2006.01.30 0 0 8792
Na örülök neki, azt szeretnék venni, és akkor az is lesz. Csak nem volt egyértelmű, hogy azt javaslod, de így már világos. :) Köszi mégegyszer a segítséget!
Előzmény: SLX-350 (8789)
itreb Creative Commons License 2006.01.30 0 0 8791
Szia!

A multkor nem véletlenül valami B4-es kategóriát ajánlottál nekem a B3 helyett a Pego 2,0HDI-be? Most B1-ről beszéltek:
Most akor milyet vegyek?
Előzmény: SLX-350 (8785)
Szemesi.Zsolt Creative Commons License 2006.01.30 0 0 8790

Szia SLX.

 

Én a Te pártodon vagyok. Mindig is segítettél mindekinek, és még az én értelmetlen kérdéseimet is mindig megválaszoltad:))

 

Jó téged újra itt látni!!!!

Előzmény: SLX-350 (8789)
SLX-350 Creative Commons License 2006.01.30 0 0 8789

Szia M/P,

 

lehet hogy félreérthetően fogalmaztam: a Toyotához (még hajszolt-űzött bánásmód esetére is) egyértelműen az RS 0W-40-et javaslom.

Előzmény: M|P (8787)
SLX-350 Creative Commons License 2006.01.30 0 0 8788

Szia Jó mi?

 

Büszke lehetsz magadra: Te vágtad ki nálam (átmenetileg) a biztosítékot...

Honnan tudod, hogy Nálad a legolcsóbb az olaj? Ha ez ma így is van, holnap már aládkínálhat egy másik Tisztelt Kereskedő Társad.....

Szerinted melyik kenőanyaggyártó cég a motorolaj beszállító az Audi győri gyáránál (is)? A mai napig a Castrol.... (persze nem a Filatori-gáton veszik át az árut másod- vagy harmadkézből).

Ezen kívül megfogalmaztál néhány gyöngyszemet, amin a mai napig nem tudom hogy sírjak vagy nevessek:

"Hallani olyanról is, hogy egyáltalán nem fogyaszt olajat a kocsim -hahota- "

Jelentem az utóbb általam használt két autónál (Seat Cordoba 1.9 TDI 0W-30-as olajjal és Ford Mondeo TDCi 5W-30-as "Ford" olajjal egyaránt 0-tól 180 ezer km-ig) nem volt mérhető olajfogyasztás. 

"Az való igaz, hogy az olajmárkák között is van párolgásilag különbség, de azt kellene tudni, hogy ez csak egy sokadrangú tulajdonság..."

Létezik jónéhány olyan minősítés és gyártóművi jóváhagyás - pl a GM-LL-A/B-025 - ahol a párolgási veszteség (természetesen alacsony) mértéke alapkövetelmény, amelynek az ásványi olajok nyilvánvalóan nem felelnek meg.

Tiszteletteljes kérésem Hozzád: ha valamivel nem vagy (legalább 99%-ig) tisztában arról a jövőben csak szűk baráti körben nyilatkozzál és ne tedd közzé a fórumon, ahol ezzel több jóhiszemű olvasót megtévesztesz.

Hogy mégegyszer idézzek Tőled: "Hát ez van"

Előzmény: Jó mi? (8742)
M|P Creative Commons License 2006.01.30 0 0 8787
Köszi a választ, én is így gondoltam, mostmár csak az nem tiszta, hogy azzal járok jobban, ha az RS-t választom, vagy ha maradok a Softec Plusnál. :) Melyik lesz jobb a motornak? Tényleg nem átlagosan használom az autót, ez nem tudom mennyit számít.
Előzmény: SLX-350 (8785)
kismiki Creative Commons License 2006.01.30 0 0 8786

SLX-350, üdv a fedélzeten!!!

 

Nagyon megijesztetted a csapatot. 5 napig nem írtál, ilyen tréfát többé ne űzz velünk! :))

 

Előzmény: SLX-350 (8785)
SLX-350 Creative Commons License 2006.01.30 0 0 8785

Szia M/P (ha jól írtam?),

 

a Toyoták gyári ajánlásaiban valóban nem szerepelnek 0W-X SAE osztályú motorolajok (de hülye szólással élve) a Toyoták ezt nem tudják és kiválóan működnek vele. Konkrétan az RS 0W-40-et többek között pl. a (más okból) megboldogult gyári Toyota Corolla WRC csapat tesztelte, annak idején a Rábaringen pont a TMH-vel közösen teszteltük az SLX 0W-30-at egy Avensisben (az pedig ritkán ment a leszabályozási fordulatszám alatt) és számos utcai" Toyotás is 0W-s olajokat használ.

Előzmény: M|P (8777)
SLX-350 Creative Commons License 2006.01.30 0 0 8784

Szia Kiskoxxx,

 

A Meguin valóban egy megbízható minőségű (nálunk kevésbbé ismert) német kenőanyagmárka.

A "Pözsó" szervíz 5W-30-as motorolajokkal kapcsolatos fenntartása enyhén szólva is meglepő, mivel az ACEA B1-es minősítésű SAE 5W-30-as motorolajok az összes HDI motor ajánlásában szerepelnek. Abban lehet valami igazság hogy az 5W-30-as (és B1-es volta miatt viszonylag "karcsú" viszkozitási értékekkel rendelkező) motorolajjal (egy nem egészen gyári új állapotú motornál) megnőhet az olajfogyasztás, és az is igaz hogy az A1/B1-es motorolajok viszonylag magas olajhamu tartalma nem kedvez a részecskeszűrőnek (ez az a bizonyos valami ott a kipufogó környékén). Mindezzel együtt ez a (SAE 5W-30, ACEA A1/B1) kategória szerepel a gyári ajánlásban, tehát kenyértörés esetén a szervíz egy szót sem szólhat ellene. Ha valóban az (elfogadhatónál nagyobb) olajfogyasztás felől fúj a szél, szvsz a gyári ajánlásban szintén szereplő 10W-40-es motorolajok közül érdemes válogatni.

Ha az autót jellemzően (a motort és az olajat egyaránt a leginkább megviselő) rövid távon használod, érdemes figyelembe venni az évi egyszeri olajcserét.

Előzmény: kiskoxxx (8772)
M|P Creative Commons License 2006.01.30 0 0 8783
Ezt nem tudom honnan vetted, de egyik szám sem hőmérsékletet jelöl.
A SAE (Society of Automotive Engineers) hozta létre ezeket a jelöléseket, és az olaj viszkozitását jelölik, meg van szabva, hogy melyik szám milyen viszkozitási tartományt jelent. A második számnál mindezt 100 °C-on mérik.

Röviden ennyi, a szakértő urak esetleg majd pontosítják. :)
Előzmény: topika1 (8782)
topika1 Creative Commons License 2006.01.30 0 0 8782

Kedves szakértő Urak (Bélával együtt v. nélküle)!

 

Örülnék, ha valamelyőtök "tudományos alapon" megcáfolná az alábbi állítást:

 

 

"A viszkozitást jelölő második szám a környezeti hőmérsékletet jelzi C-ban, tehát az akármilyenW-30-as olaj nem felel meg a mi éghajlatunknak, legalábbis a nyárinak."

 

(Mi=Magyarország)

 

RS5W60 Creative Commons License 2006.01.30 0 0 8781

Hali!

 

"szerintem SLX nem úgy értette, hogy mostantól fogva soha többet ide sem néz :-)

 

SLX szerintem is komoly szakember, ugyanakkor neki magának a legnagyobb könnyebbség, ha valaki leveszi a válláról a nem igazán szakmai kérdések megválaszolását."

 

Nem jol ertetted! ;) SLX ide-ide nez, csak tele lett a hocipoje "szerintem" azokbol, akik, miutan o megvalaszolta a kerdest elkezdik reklamozni a sajat olajukat, hogy nekem vany ilyen es ennyiert. Akkor meg ott lehet a baj, hogy a masik arcok vagy nem veszik a faradsagot es neznek utana, vagy nem tudjak hol nezzenek utana!

Ebbol lett elege.

 

A masodik szakaszhoz:

Igen, SLX nagyon jo szakember, aki mar tobb, mint 10 (talan 12 vagy tobb) eve foglalkozik az altala - a hozzaszolasaiban - preferalt termekek technikai "supportalasaval". Szemelyes ismeretseg alapjan tudom ezt kijelenteni! ;)

 

 

 

 

Előzmény: olajos_alajos (8780)
olajos_alajos Creative Commons License 2006.01.29 0 0 8780

Kedves Mindenki,

 

szerintem SLX nem úgy értette, hogy mostantól fogva soha többet ide sem néz :-)

 

SLX szerintem is komoly szakember, ugyanakkor neki magának a legnagyobb könnyebbség, ha valaki leveszi a válláról a nem igazán szakmai kérdések megválaszolását.

 

A "Van egy 2002-es XYZ autóm, milyen olajat tegyek bele?" kérdést szakszerűen meg tudja válaszolni minden kereskedő, hiszen minden forgalmazott márka ad neki kisokost, amivel az összes autó olajigénye ellenőrizhető. SLX nagy koponya, de ezeket az adatokat nyilván ő sem fejből vágta, nyilván ő is előszedte a Castrol kisokosát, és az alapján válaszolt.

 

Kereskedőként korrekt válaszokat tudok adni azokra a kérdésekre, amikkel a napi munkám során megkeresnek az emberek és van hozzá szakirodalmam, illetve fel tudom tenni olyan embereknek, akiknek az a feladatuk, hogy a szakmai kérdésekben elakadt kereskedőiket kisegítsék.

 

Az olajok pontos adalékolási titkait, a laboreredmények kiértékelését pedig nem fogom kommentálni, mert az már valóban túlmutat az én kompetenciámon. Ilyen kérdések esetén magam is nagy izgalommal fogom olvasni SLX válaszait. Ami adott esetben sokkal részletesebb, kimerítőbb is lehet így, mintha a sokszázadik XYZ autó tulajdonosának mondaná el azt, amit egyébként az illető is tudhatna, ha kinyitná az autója kezelési kézikönyvét.

 

Arrol nem is beszelve, hogy ha valamelyik kereskedo annyit tudna az altala forgalmazott lottyokrol, mint SLX akkor barmelyikojuk vihogva hugyozna le a bokajat, az fix!!!

 

Ez a legtöbb tekintetben igaz, de nekünk is van előnyünk: mi elég sok visszajelzést kapunk egy-egy konkrét termékről, gyakorlati tapasztalataink vannak.

 

Én például a partner szervizeink sima alkalmazottjaival szeretek diskurálni. Például az ő véleményük alapján merem ajánlani az Opel flakonos olajokat: ellentétben az árkategória sok más termékével, ezek nem hagynak lerakódásokat maguk után.

 

Ezt csak ők látják, akik napi rendszerességgel szednek szét olyan motorokat, amikbe korábban ők töltöttek olajat. (Taxik, flottakezelők stb.)

 

Ez a fajta információ is segíthet a Nagy Kép kirakásában.

 

És még egy infó: az ár. Ezt szintén mi, kereskedők tudjuk csak ideírni, SLX kereskedelmi kérdésekkel nem foglalkozik. Márpedig a jól informált vásárlói döntéshez igenis alapvető az árak ismerete - ebben nyilván nincs vita.

 

ehhez képest a Tisztelt Kereskedők csak annyit tudnak segíteni, hogy "német autoba tegyek Aralt".

 

Az idézőjeles mondat tőlem származik, és a 8648 hozzászólásban pontosan így jelent meg:

 

Kevés az info. Mennyit futott az autó? Mennyire biztos a futásteljesítmény? Ha német/svájci import az autó, akkor nem árt szkeptikusnak lenni...

 

Volkswagenekhez elsősorban az Aral olajait ajánljuk.

 

Ha az autó szervízintervalluma "rugalmas", nem nagyon van más választás, mint a 0W-30- as Long Life II (literje 2600 ft), vagy a Long Life III (5W-30; 3100 ft).

 

Egyéb esetekben a Super Tronic 0W-40 válhat be. 4 liter pont 11 ezer forintért. A 0W hidegoldali viszkozitás miatt azonban csak kb 150 ezer alatti futásteljesítményű autókba ajánlom. De éppen emiatt hamar felépül a kenés, és szegény turbinakerék is hamar kenéshez jut, még a mostani mínusz fokoban is.

 

A Mobil termékei is kitűnőek: a Mobil 1 Protection Formula 0W-40 olaja (10500 ft/4l) igazi csúcsminőségű olaj, most roppant kedvező áron.

 

Bár az idézett mondat valóban leíródott, ebben a környezetben azért talán kicsit másképp néz ki :-)

 

Egyébként korábban egy VAG-konszern márka szervízében voltam kereskedelmi vezető, így ehhez a márkához talán egy picivel jobban is értek :-)

 

Ali :-)

sixpack525i Creative Commons License 2006.01.29 0 0 8779

Teljesen egyetértek Veled! 

Előzmény: S2K (8778)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!