Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Adott egy 165 nm-es tetőteres családi ház alul-felül padlófütés a kazánból egy 20 -as henco-n megy az földszinti padlóosztóig az előremenő fütéscső ott egy T elágazás és megy az emeleti padlóosztóig. Mindkét osztón motoros szelep lesz. A Sensys BUS-n keresztül csatlakozik a Ariston GENUS EVO 24 kazánhoz (T B BUS) . A külső hömérséklet jeladó a SE csatlakozón. Az emeleti szobai érzékelő (http://www.ariston.com/hu/SZOBAI_ERZEKELO2) A FLOOR TA2-n vagy a TA1-en , keresztül, de akkor hogyan fogja vezérelni a két motoros szelepet az osztón , hogy éppen melyik kört fűtse ? Nem látok ezen a panelen olyan kivezetést ami vezérelhetné....
Teljesen laikus vagyok lehet hülyeséget kérdezek :)
Erre kaptam árajánlatot. Szerinted ez vállalható vagy mellőzendő kategória? (sajnos, a műszaki dolgokhoz nem értek, és konkrét megfelelőséget sem találtam.) Ha nem, végignyálaztom a többit is, de mit kell néznem ezekből a szakvizsgálatokból, hogy el tudjam dönteni, ilyet vegyek-e vagy ne?
A legutóbbi vizsgálat (2013. szept) alapján tényleg csak 1 volt a 10-ből megfelelő, de ezeket a fantasztikus márkákat én sem ismerem, nagyrészt tényleg román-szlovák gyártmányok, már ahol fel volt tüntetve a származási hely...
Van rajta egy védőréteg, ami által nem kell azonnal lehálózni, mint a sima grafitot.
Van egy MÉPS nevű egyesület, amelyik bemért jópár EPS-t alakváltozás és egyéb tekintetben. Amik ezen a teszten átmentek, azok beépithetők, a többi gyanús.
Van olyan román eps, ami félévente változtatja a nevét, mert addigra kiderül, hogy kalap szar...
Milyen engedéllyel kell rendelkeznie ezeknek a grafit szigetelő lapoknak? Mert megmondom őszintén láttam igaz nem márkán belül, komplett rendszerre 1000Ft különbséget ugyanakkora vastagságra/nm!
Az utólagos hőszigetelés nélküli falazat 30%-al rosszabb hőátbocsátási tényezővel rendelkezik, mint ami a laborérték.
Ráadásul minden áthidaló, koszorú, és egyéb ilyen szerkezet szép kis hőhidat jelent.
Ha meg redőnyt is akartok, azt úgy szoktuk csinálni, hogy az áthidalók el vannak tolva, és úgy van kitalálva, hogy a végső hőszigetelés külső sikjáig érjen a redőny doboza. Tehát ha nincs a falon az EPS, akkor kilógnak belőle a redőnytokok.
Tudom, hogy nagy pénz a hőszigetelés, de erre akkor is kellene jutnia a végén, még ha csak szinezés nélkül, csak lehálózva is áll pár évig (nálam is igy van).
Ami nálad még ütős indok az az, hogy a padlófűtés hőleadása a végső hőszigetelt falhoz lesz tervezve (enélkül nem elég csak a padló, az 100%), és amig nincs fent a hőszig, addig nem tudod kifűteni a nagy minuszokban a házat.
A padlófűtés kiépitési költsége ~10e Ft/m2, tehát ha a hőszigetelés hiánya miatt többet kell betekerni, az nettó veszteség.
Én abszolút nem vagyok képben a dolgokkal, de én ezt a páratechnikai dolgot megkérdeztem, a tervezőmtől, és azt mondta, hogy ezzel nem lehet nagybb gond mint a közetgyepottal, mivel a kőzetgyapotot is le kell zárni kvázi vakolni!
Na most akkor mi van? :)
Mi van, ha mégis grafitot rak rá ember? Mik történhetnek?
Párszor már elhangzott: N+Fnél modernebb vázkerámia téglára kőzetgyapotot kell(ene) tenni, mert az EPS páratechnikailag problémás lehet.
A lényeg mindig az, hogy a ház fűtési energiaigénye mennyi lesz. Ennek csak egy (jelentős) része a fali hőszigetelés.
Ha gázkazánban+padlófűtésben gondolkodik valaki, akkor ezt le kell vinni ~50-60 W/m2 alá, mert igy csak a padlófűtés elegendő a kifűtéshez. Ha sok a parkettás helyiség, akkor ez már inkább 40 W/m2.
Ez már Alacsony Energiás ház kategória, és rohadtul nem elég ész nélkül vastagitani a fali hőszigetelést. Ennél már a 10 cm padló alatti hőszigetelés nevetségesen kevés, valamint a lábazati csomópontot is úgy kell kialakitani, hogy a szerelőbeton alatt, és a lábazat belső felén is legyen XPS hőszigetelés.
A 16cm grafit tényleg jó lehet a 30n+f-es téglához, de ez K-s tégla, annak azért mássak a hőátbocsátási tényezői, mint az n+f-nek!
20cm-es szigetelést kicsit sokallok! Tényleg kell ennyi? Az A++-os házhoz valószínűleg, de az A, A+-os nem hiszem! Kicsit jobb minőségű EPS-100-as 100nm-ként 400eFt!!! És ez csak Polisztirol ára!!!
Nekem lenne egy olyan kérdésem, hogy mit jelent az szerinted, hogy jól szigetelt?
Mert nekem például a PHT 30K-as falra 10cm-es szigetelést szeretnék rakni, ismerősöm ugyanilyen 30k téglából épít és ő 20cm-es szigetelést rak! Na most valamelyik tervező azt mondja, hogy a 10cm jó vastagságú szigetelés, valamelyik meg azt, hogy az már annyira nem elég, és inkább vastagabbat! Ismerősöm is ezért választotta a 20cm-es grafitot!
A többi szigetelésünk ugyanaz lesz 10cm az aljatba, 8-10cm xps az alapra, 30cm kőzetgyapot a födémre!
Továbbá 3 rétegű műanyag ablakok! Kondenzációs kazán + padlófűtés!
Még annyit szeretnék megkérdezni, hogy nálad melyek az A+, A++-os ház szerkezet, gépészete stb...?
Jól szigetelt A+, A++, (passzív az más kategória), családiházban (100-160nm) a hőigény a leghidegebb téli napokon 2-3kw, (a fűtési idény legnagyobb részében 0,3-0,6kw!) Erre a kondenzációs kazán nem ideális, eltekinte néhány méregdrága 1kw alá is leszabályozó (itthony nem kapható és engedéllyel sem rendelkező) kondenzációs kazántól...
Egy klímás vagy levegős központi hőszivattyús (hmv is!) megoldás ma már árban is versenyképes! Átlaghőmérsékletek emelkednek, ráadásul nyáron hűteni is lehet velük.
Vagy átfolyósat veszel, vagy egy indirrekt tárolósat.
Attól függ milyenek az elvárásaid, a szokásaitok, hányan használjátok, hány vízvételi hely van. Tudtok-e kompromisszumot kötni a családban, hogy ,ha valaki zuhanyzik, nem kezd el valaki mosogatni mellette.
Köszi, tehát akkor elég lesz a normál ablak. Viszont ha gázbojlert teszek majd be?
Vagy kondenz. Kazánt nem kombinálhatom ezzel? Lényeg, hogy ne kelljen jövőre
Újra ablakot cserélni, csak mert most kimaradt a szellőző.