Keresés

Részletes keresés

c-stahl Creative Commons License 2014.07.09 0 0 14047
Előzmény: harmatij (14046)
harmatij Creative Commons License 2014.07.09 0 0 14046

Egy valamit nem értek még :(

 

Adott egy 165 nm-es tetőteres családi ház alul-felül padlófütés a kazánból egy 20 -as henco-n megy az földszinti padlóosztóig az előremenő fütéscső ott egy T elágazás és megy az emeleti padlóosztóig. Mindkét osztón motoros szelep lesz. A Sensys BUS-n keresztül csatlakozik a Ariston GENUS EVO 24 kazánhoz (T B BUS) . A külső hömérséklet jeladó a SE csatlakozón. Az emeleti szobai érzékelő (http://www.ariston.com/hu/SZOBAI_ERZEKELO2) A FLOOR TA2-n vagy a TA1-en  , keresztül, de akkor hogyan fogja vezérelni a két motoros szelepet az osztón , hogy éppen melyik kört fűtse ? Nem látok ezen a panelen olyan kivezetést ami vezérelhetné.... 

Teljesen laikus vagyok lehet hülyeséget kérdezek :)

 

 

 

Előzmény: Csapszi (14044)
harmatij Creative Commons License 2014.07.09 0 0 14045

Köszi :)

Előzmény: Csapszi (14044)
Csapszi Creative Commons License 2014.07.08 0 0 14044

Az is jó, ez is: http://www.ariston.com/hu/SZOBAI_ERZEKELO2

de akár még egy Sensys-t is feltehetsz. Max. 6 db-ot.

Előzmény: harmatij (14043)
harmatij Creative Commons License 2014.07.08 0 0 14043

Sziasztok.

 

Adott egy 165 nm-es tetőteres családi ház , Ariston GENUS EVO 24 kazán, Sensys érzékelővel és külső hömérséklet jeladóval. 

A Sensys a földszintre lesz telepitve, az emeletre milyen hőérzékelőt kellene tennem, hogy a Sensys tudja vezérelni azt a kört is ?

 

Ezt a fajtát kellene vennem ? : http://www.ariston.com/hu/SZOBAI_ERZEKELO

 

Előre is köszi a válaszokat.

 

János

mackalac Creative Commons License 2014.07.08 0 0 14042

Ne is törödj, vele, Condens imád okoskodni! :)

Milyen kondenzációs kazán tud 1kW alá modulálni? Vagy olyat csak A++++++ házba építenek ? :)

 

 

Előzmény: Törölt nick (14023)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.08 0 0 14041

off

Erre kaptam árajánlatot. Szerinted ez vállalható vagy mellőzendő kategória? (sajnos, a műszaki dolgokhoz nem értek, és konkrét megfelelőséget sem találtam.) Ha nem, végignyálaztom a többit is, de mit kell néznem ezekből a szakvizsgálatokból, hogy el tudjam dönteni, ilyet vegyek-e vagy ne?

A legutóbbi vizsgálat (2013. szept) alapján tényleg csak 1 volt a 10-ből megfelelő, de ezeket a fantasztikus márkákat én sem ismerem, nagyrészt tényleg román-szlovák gyártmányok, már ahol fel volt tüntetve a származási hely...

Előzmény: KömKel (14040)
KömKel Creative Commons License 2014.07.08 0 0 14040
Előzmény: Törölt nick (14039)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.08 0 0 14039

Van egy MÉPS nevű egyesület, amelyik bemért jópár EPS-t

 

Én nem találtam meg a weboldalát. Tudsz ilyet adni? Vagy minek a rövidítése ez a MÉPS?

Köszi.

Előzmény: KömKel (14038)
KömKel Creative Commons License 2014.07.07 0 0 14038

Van rajta egy védőréteg, ami által nem kell azonnal lehálózni, mint a sima grafitot.

 

Van egy MÉPS nevű egyesület, amelyik bemért jópár EPS-t alakváltozás és egyéb tekintetben. Amik ezen a teszten átmentek, azok beépithetők, a többi gyanús.

Van olyan román eps, ami félévente változtatja a nevét, mert addigra kiderül, hogy kalap szar...

Előzmény: Podobag (14037)
Podobag Creative Commons License 2014.07.07 0 0 14037

A grafit reflex mivel jobb mint a sima?

 

Milyen engedéllyel kell rendelkeznie ezeknek a grafit szigetelő lapoknak? Mert megmondom őszintén láttam igaz nem márkán belül, komplett rendszerre 1000Ft különbséget ugyanakkora vastagságra/nm!

 

Üdv: Gábor

Előzmény: KömKel (14036)
KömKel Creative Commons License 2014.07.07 0 0 14036

Már 12 cm grafitossal alámész a bűvös 0.20 W/m2K határnak 30N+F esetén is, szóval vagy 15 cm fehér EPS, vagy 12 cm grafitos okés.

 

Az Austrothermnek tavasszal és ősszel szokott lenni akciója grafit reflexre, 20-25%. Azt kell kihasználni.

Előzmény: Podobag (14034)
Csapszi Creative Commons License 2014.07.07 0 0 14035

Inkább mást hagyj későbbre, mint a szigetelést!

Ha csak egy telet fűtesz ki szigetelés nélkül, akkor dobálod a sok 10ezret, vagy többet a gázszolgáltatódnak.

Én inkább a régi kazánnal fűtöttem egy telet az új rendszeremen, de szigetelt házon.

Előzmény: Podobag (14034)
Podobag Creative Commons License 2014.07.07 0 0 14034

Köszi a választ! :)

 

Én is magamban úgy gondolom, hogy kell a hőszigetelés, és próbálom úgy alakítani a dolgokat, hogy meglegyen a végén! :)

 

Tehát szerinted a sima Porotherm 30n+f-es tégla + 15cm grafit lenne a legjobb megoldás?

 

A 38-as téglában nem is nagyon gondolkodtunk! Főleg a belső nm-k kárára! Elég keskeny lesz a ház a telek méreteiből adódóan!

 

Üdv: Gábor

Előzmény: KömKel (14033)
KömKel Creative Commons License 2014.07.07 0 0 14033

Az utólagos hőszigetelés nélküli falazat 30%-al rosszabb hőátbocsátási tényezővel rendelkezik, mint ami a laborérték. 

Ráadásul minden áthidaló, koszorú, és egyéb ilyen szerkezet szép kis hőhidat jelent.

 

Ha meg redőnyt is akartok, azt úgy szoktuk csinálni, hogy az áthidalók el vannak tolva, és úgy van kitalálva, hogy a végső hőszigetelés külső sikjáig érjen a redőny doboza. Tehát ha nincs a falon az EPS, akkor kilógnak belőle a redőnytokok.

 

Tudom, hogy nagy pénz a hőszigetelés, de erre akkor is kellene jutnia a végén, még ha csak szinezés nélkül, csak lehálózva is áll pár évig (nálam is igy van).

 

Ami nálad még ütős indok az az, hogy a padlófűtés hőleadása a végső hőszigetelt falhoz lesz tervezve (enélkül nem elég csak a padló, az 100%), és amig nincs fent a hőszig, addig nem tudod kifűteni a nagy minuszokban a házat.

A padlófűtés kiépitési költsége ~10e Ft/m2, tehát ha a hőszigetelés hiánya miatt többet kell betekerni, az nettó veszteség.

Előzmény: Podobag (14032)
Podobag Creative Commons License 2014.07.07 0 0 14032

Igazából egyenlőre a K-s tégla mellett az szól, hogy nem biztos, hogy egyből lesz keret a homlokzati szigetelésre!

Előzmény: KömKel (14031)
KömKel Creative Commons License 2014.07.07 0 0 14031

A terveződ "játsszon" egy kicsit Winwattal vagy hasonló épületfizikai programmal, és nézegesse a páradiagrammokat.

 

Különben is: mi indokolja azt, hogy a 10%-al olcsóbb N+F tégla helyett K legyen beépitve?

Amikor 10 cm EPS mögött a kettő közötti különbség hőszigetelésben századokban mérhető, miközben a hanggátlása rosszabb?

 

Miért nem lehet józan ésszel 30n+F téglás falat épiteni 15 cm EPS-el?

 

A 38-as falnál:

- szélesebb alapozás

- szélesebb koszorú

- több áthidaló

- kisebb alapterület

 

Milyen pozitiv indokok vannak mellette?

Előzmény: Podobag (14030)
Podobag Creative Commons License 2014.07.07 0 0 14030

Én abszolút nem vagyok képben a dolgokkal, de én ezt a páratechnikai dolgot megkérdeztem, a tervezőmtől, és azt mondta, hogy ezzel nem lehet nagybb gond mint a közetgyepottal, mivel a kőzetgyapotot is le kell zárni kvázi vakolni!

Na most akkor mi van? :)

 

Mi van, ha mégis grafitot rak rá ember? Mik történhetnek?

 

Üdv: Gábor

Előzmény: KömKel (14028)
KömKel Creative Commons License 2014.07.07 0 0 14028

Nincs olyan, hogy A++.

Ez nem hűtőgép, hanem lakóház, A+os van, és kész.

 

Párszor már elhangzott: N+Fnél modernebb vázkerámia téglára kőzetgyapotot kell(ene) tenni, mert az EPS páratechnikailag problémás lehet.

 

A lényeg mindig az, hogy a ház fűtési energiaigénye mennyi lesz. Ennek csak egy (jelentős) része a fali hőszigetelés.

Ha gázkazánban+padlófűtésben gondolkodik valaki, akkor ezt le kell vinni ~50-60 W/m2 alá, mert igy csak a padlófűtés elegendő a kifűtéshez. Ha sok a parkettás helyiség, akkor ez már inkább 40 W/m2.

Ez már Alacsony Energiás ház kategória, és rohadtul nem elég ész nélkül vastagitani a fali hőszigetelést. Ennél már a 10 cm padló alatti hőszigetelés nevetségesen kevés, valamint a lábazati csomópontot is úgy kell kialakitani, hogy a szerelőbeton alatt, és a lábazat belső felén is legyen XPS hőszigetelés.

Előzmény: Podobag (14026)
Podobag Creative Commons License 2014.07.07 0 0 14027

Megnéztem, hogy a Porotherm 30n+f-es téglához a 16cm grafit szigetelés, az már Passzívház értékeket mutat! u=0,15 w/m2k

Előzmény: Törölt nick (14025)
Podobag Creative Commons License 2014.07.07 0 0 14026

A 16cm grafit tényleg jó lehet a 30n+f-es téglához, de ez K-s tégla, annak azért mássak a hőátbocsátási tényezői, mint az n+f-nek!

 

20cm-es szigetelést kicsit sokallok! Tényleg kell ennyi? Az A++-os házhoz valószínűleg, de az A, A+-os nem hiszem! Kicsit jobb minőségű EPS-100-as 100nm-ként 400eFt!!! És ez csak Polisztirol ára!!!

 

Üdv: Gábor

Előzmény: Törölt nick (14025)
Podobag Creative Commons License 2014.07.07 0 0 14024

Szia!

 

Nekem lenne egy olyan kérdésem, hogy mit jelent az szerinted, hogy jól szigetelt?

 

Mert nekem például a PHT 30K-as falra 10cm-es szigetelést szeretnék rakni, ismerősöm ugyanilyen 30k téglából épít és ő 20cm-es szigetelést rak! Na most valamelyik tervező azt mondja, hogy a 10cm jó vastagságú szigetelés, valamelyik meg azt, hogy az már annyira nem elég, és inkább vastagabbat! Ismerősöm is ezért választotta a 20cm-es grafitot!

A többi szigetelésünk ugyanaz lesz 10cm az aljatba, 8-10cm xps az alapra, 30cm kőzetgyapot a födémre!

Továbbá 3 rétegű műanyag ablakok! Kondenzációs kazán + padlófűtés!

 

Még annyit szeretnék megkérdezni, hogy nálad melyek az A+, A++-os ház szerkezet, gépészete stb...?

Mert erről is össze vissza hallok mindent!!!

 

Köszi a válaszokat!

 

Üdv: Gábor

Előzmény: Condens (14022)
Condens Creative Commons License 2014.07.07 0 0 14022

Jól szigetelt A+, A++, (passzív az más kategória), családiházban (100-160nm) a hőigény a leghidegebb téli napokon 2-3kw, (a fűtési idény legnagyobb részében 0,3-0,6kw!) Erre a kondenzációs kazán nem ideális, eltekinte néhány méregdrága 1kw alá is leszabályozó (itthony nem kapható és engedéllyel sem rendelkező) kondenzációs kazántól...

Egy klímás vagy levegős központi hőszivattyús (hmv is!) megoldás ma már árban is versenyképes! Átlaghőmérsékletek emelkednek, ráadásul nyáron hűteni is lehet velük.

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.07.07 0 0 14021

Köszönöm!

Előzmény: Csapszi (14018)
Csapszi Creative Commons License 2014.07.06 0 0 14020

:-) THX! F-1-et néztem közben.

Előzmény: c-stahl (14019)
c-stahl Creative Commons License 2014.07.06 0 0 14019

HMV: használati melegvíz

Előzmény: Törölt nick (14017)
Csapszi Creative Commons License 2014.07.06 0 0 14018

HMV: hideg-meleg-víz.

Vagy átfolyósat veszel, vagy egy indirrekt tárolósat.

Attól függ milyenek az elvárásaid, a szokásaitok, hányan használjátok, hány vízvételi hely van. Tudtok-e kompromisszumot kötni a családban, hogy ,ha valaki zuhanyzik, nem kezd el valaki mosogatni mellette.

Előzmény: Törölt nick (14017)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.06 0 0 14017
Mert sajnos nem értek hozzá. :-(
Tehát akkor "egy füst" alatt megoldató, igaz? Ez a HMV pont ez? Mert akkor nem kérdezek többet butaságokat...
Előzmény: Csapszi (14016)
Csapszi Creative Commons License 2014.07.06 0 0 14016

Kondenzációs kazán mellé miért használnál külön gázbojlert?

Előzmény: Törölt nick (14015)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.06 0 0 14015
Köszi, tehát akkor elég lesz a normál ablak. Viszont ha gázbojlert teszek majd be?
Vagy kondenz. Kazánt nem kombinálhatom ezzel? Lényeg, hogy ne kelljen jövőre
Újra ablakot cserélni, csak mert most kimaradt a szellőző.
Előzmény: Csapszi (14013)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!