Elhiheted, hogy nekem se ez a legfontosabb, en se ulnek be csak, hogy meghallgassam a legujabb release-eket, csak szimplan erdekel, hogy szol a magas/mely/kozep tartomanyokban. Meg csak azert irtam HiFinek, mert a hirdetesekben is igy irjak. De amugy meg jah, sima autó rádió.
Fagyás ellen volt szoftverfrissítés, amúgy meg a CD fagyott, nem az egész rádió. Ha veszel autót, alvázszám alapján megmondja a márkaszerviz, hogy kell-e bármilyen szoftvert (pl. motorvezérlés) frissíteni rajta.
Szerintem nincs értelme egy 10 éves autóba "nagyzenét" rakni, mert rámegy az autó értékének 10%-a... de hát van, aki az egyháznak adja, van, aki drogokra költi és van, aki zenére. :)
A gyári audió rendszert erős túlzás HiFi-nek hívni, szerintem messze van ettől a minőségtől. Alacsony igénynek megfelel, szól a zene az autóban, de zenét hallgatni nem fogok beülni a kocsiba.
Sziasztok! 2010-es 1.4-es benzines, 110e km-rel, bemelegedett motornál hirtelen visszaesik a fordulat, fordulatszámmérő megáll, és onnantól csak alacsony fordulaton megy az autó. Alapjáraton bemelegedést követően leáll, újraindítva ugyanaz a probléma, amit leírtam. Hideg indításkor tünetmentes. Kiolvasást követő főtengely jeladó csere nem segített. Esetleg találkozott valaki hasonló problémával? Típushibák között nem találtam hasonlót. Előre is köszönöm.
Áhhh, audiofilként nem kell tartanod tőle! Egészen biztos lehetsz benne. :D
Én szinte csak és kizárólag podcast-ot hallgatok, illetve kihangosítóként használom, arra jó. Kicsi gyerekeknek Süsü vagy Gryllus Vilmos is belefér. Teljesen átlagos hifi van benne, cserébe működnek a gombjai 12 év után is. Szigetelés is megfelelő, menetzaj is kevés jön be, hacsak nem tartod a tetőn a keresztléceket állandóan.
Eddigi auto amit vezettem az egy G Astra Classic II 1.4-es, benzin motorral, nem rgy bika auto de nekem a forgalomban, csaladdal egyutt annyira nem tunt lomhanak. Osszehasonlitasi alapom, hogy mennyivel jobb egy erosebb motor, akar dizel, akar benzin. Ugyanigy felpakolva tobbszor megjartuk Szeged - Dunaújváros tavot. Klimaval erezhetoen lomha, de csak megszokas kerdese szerintem. Kenyelmesen es biztonsagban megerkeztunk mindig. Komolyabb elozesekbe nem mentem bele, de egy traktort siman megelozok 😀
A hibalistat koszonom, elolvastam. Kezdek lelkiekben felkeszulni, hogy mi var ram.
Nekem 1.6-os benzines kombim van, 2008-as automata (ED, első generációs). Privátban szívesen megosztom a tapasztalataimat. Publikusan csak annyit, hogy nem bántam meg, bár voltak vele problémák.
Nem tudom, mihez vagy szokva, de a benzinesek nem paripák. Nehogy az legyen, hogy a "lomhasága" lesz az első kompromisszum... a vásárlás után. :/
A páromnak egy 101 lovas off benzinese van, most gondolkodik egy dízel Ceed-en, annyira megszerette az enyémet, hogy mennyire nagyon meg az övéhez képest (nem kell visszaváltani, húz az emelkedőkön, stb.).
Típushibákról egyszer összeszedtem egy listát. Mintha lett volna még folytatása, de már nem emlékszem.
Ha lehet, akkor ráncfelvarrottat vegyél és arra figyelj, hogy minden olyan extra legyen benne, amire szükséged van. Utólagos ablakemelő, klíma, tempomat, stb. felejtős, irreálisan drága ahhoz képest, hogy találni olyat, amiben benne van gyárilag.
Tekerés ellen autodna (ha külföldről veszed), illetve jszp, ha hazai autót veszel.
A műszerfal púposodás javítása elég húzós, mert macerás (sokáig tart) kiszerelni és megy vele a szerviz óradíj.
A próbaúton a szokásos dolgokon kívül a kormányműre figyelj, az szokott megdögleni, olyankor random kattan egy picit vezetés közben, illetve a csomagtér ajtóra kell még figyelni, az rázós úton tud kopogni, amivel az a baj, hogy a lámpabúrával lehorzsolja a saját festését.
Ha nem viszed szervizbe az autót vásárlás előtt, akkor legalább annyit tegyél meg, hogy teszel egy zsebkendőt az aszfaltra, rárakod a telefont (bekapcsolt kamerával) és az autóval áthajtasz felette jó lassan (nyilván nem rajta, hanem felette! :D). Így legalább kiderül, rozsdásodik-e (nem szokott), nincs-e olajfolyása.
Köszönöm szépen! Nem hagyott nyugodni a dolog és újra nekiestem. A porvédő alatt telenyomtam újra szilkonsprayvel es szilikonzsírral. Egyenlőre most csend van és hullaszag.
Uj vagyok itt es elorelathatolag en is Cee'd boldog tulajdonosa leszek 1-2 honapon belul. Szoval, tajekozodni es tippeket/tanacsokat szeretnek kerni Toletek, mivel ez lesz az elso autonk es autovasarlasom is egyben.
Elsodleges szempontom az volt, hogy egy korrekt es kiforrott tipust szeretnek vasarolni elso csaladi auto celjabol (persze csakis a kombi johet szoba, mert hat kell a hely babakocsinak...is) Es rengeteg cikk/teszt/nepitelet elolvasasa utan egyre jobban tudatosult bennem es persze A felesegemben is, hogy ilyen autot szeretnenk. Itt gondolok a 2007-2010-es, 1.4 vagy 1.6 benzines tipusra. (Van valami egetvero kulonbseg az 1.4 es 1.6 kozott?)
Ha esetleg valaki birtokaban van reszletesebb leirasnak, annak szeretnem a segitseget kerni.
Olvastam, 1-2 tipushibat, mint mondjuk a hi-fi kabelezese kontaktos lehet, a kormanynyoszorges, muszerfal puposodas, ezektol annyira nem felek, alkalmazkodo tipus vagyok. Inkabb a melyen zsebbenyulos dolgoktol felek, feltudnatok sorolni egy parat ami mondjuk pl. 150.000 km utan jelentkezik? Valamint vasarlaskor mik azok a jellegzetes dolgok amik a kesobbiekben gondot okozhatnak? Mire figyeljek leginkabb?
Osszegezve a mondandomat: 1,5 millioig keresek kombi, 1.4 vagy 1.6 benzines tipust, 2007-2010-es evjaratig. Km? Ugyis visszatekerik, nem? Vagy a hozzaallasom tul negativ?
Én már cseréltettem váltó olajat szervízben,ott voltam mellette,de pontosan nem láttam,hogy hol a szint jelző lyuk,de az biztos,hogy azon szívták le és töltötték fel Castrollal.Mintha a váltó elején lenne,úgy rémlik.
Üdv.1.6 CRDI autómon kb 2 hónapja vettem észre,hogy csöppen az olaj.Ma olaj cserét csináltam,és azt láttam,hogy a váltóból jön.Úgy gondolom,hogy a tolató lámpa kapcsolójánál enged.Most lemostam,és 1-2 nap múlva megnézem,hátha pontosabban látom.A kérdés az lenne,hogy hol tudom ellenőrizni a váltó olaj mennyiségét,és hol tudok utána tölteni?
2011 es kiacedd 1,6 benzines tulajdonosa vagyok nem boldogulok a bluetot kihangositó összehangolásával telefonrol van sszó ha valak lenne ojan rendes hogy leirná hogy kell ezt csinálni azt meg köszönném.Nemvagyok müszaki analfabéta de ez kifogott rajtam ,előre is köszi.
Koszonom! Nem tudom mar komolyan. Ma is fel orat fetrengtem a pedal alatt. En a munkahenger felol hallom lenntrol, nem a jelado felol fenntrol...de lehet mar becsapnak az erzekeim...
van egy 2019-es 1.4 T-GDI KIA Ceed-em, start stop-os.
Az elmult hetekben azt vettem eszre, hogy a kupplungpedalt amikor benyomom az elso 1-2 cm-en belul kattogas hallhato. Csak a benyomaskor es csakis a pedal kezdeti utjan egy kattanas. Lenyegtelen, hogy jar vagy all az auto, minden benyomaskor hallhato.
Ket hete elkezdett a pedal kicsit nyekeregni, szilokonzsirral mindenhol megkentem, a munkahenger utaster feloli porvedoje alatt is, es a nyikorgas el is mult, most viszont erre a kattogasra lettem figyelmes. Olyan mintha ez is a munkahenger felol jonne, nem pedig a jelado iranyabol.
A ti autotoknal esetleg hallani, tapasztalni ilyesmit? A mechanika szepen mukodik, "akadast" a pedalon nem tapasztalok, a kupplung hibatlanul teszi a dolgat.
Olvasgatom a nemet forum oldalakat, masok is panaszkodra hasonlo jelensegre, de konkret megoldasra nem talalok...