Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

TWdoktor Creative Commons License 2022.06.08 0 0 152412

Én nem értek a lovakhoz, de ha ez a kipufogóból jön, akkor nem fogod megúszni az újabb szétszedést. Amúgy fura, miért csak az egyik cső dzsuvás?

Előzmény: Bombyna (152411)
Bombyna Creative Commons License 2022.06.06 0 0 152411

Előzmény: Bombyna (152409)
paddyjoe Creative Commons License 2022.06.06 0 0 152410

Nos, észhez tért a távirányító! Lehet, hogy a múltkor csak leválasztotta magát, mikor padlót fogott. Kopp-kopp. Én már ezt nem értem! :-)

Előzmény: Octi19 (152396)
Bombyna Creative Commons License 2022.06.06 0 0 152409

Kösz kipróbálom)))) hidegen kondenzvizszeru dolog jön ki. Belenyúlok a kipufogoba akkor fekete olajos lesz az ujjam ami alig jön le. Amúgy szarabbul is megy. Lehet a katalizátor kezd eldugulni? Ja és a bal oldali cső kormosabb kívül. Küldök képet. Feketén füstöl túráztatasra.

Előzmény: Syracusa (152408)
Syracusa Creative Commons License 2022.06.06 -1 0 152408

Elég ködszerű cseppeknek tűnnek, ez fura. Sokkal nagyobb cseppekre számítottam, ez majdnem dezodorált. Lehet hogy mégis xar valamelyik szelepszár tömítettsége? Hidegen nem nézted még, hogy első indításkor mit köp ki a cső vége?

 

A terelőlemez csak egy darab kb. trapéz alakú lemez akármiből, meghajtva és ráfogva a kipuff végére egy bilinccsel úgy, hogy a kiszélesedő rész belelógjon a gázáramlásba. Mint régen a Barkason.
Pár tíz km után lehet látni rajta az olajat - ha van -, mert ha bentről jön, nem tud szétszóródni és porlasztódni. Csak egy foltot alkot a lemezen. Hülyén néz ki, de hasznos.

A kondenzációs víz és hidegen a benzinmaradék is rácsapódik, ezért lehet rá ragasztani vmi papírt vagy ráhúzni fehér textilt. Egyszer csináltam, akkor mondjuk egy szalvétát gumiztam rá befőttesgumival, bevált.

 

Mondjuk lehet hogy egyszerűbb lenne ránézni az elejére rendesen.

Előzmény: Bombyna (152406)
Bombyna Creative Commons License 2022.06.05 0 0 152407

Ilyen. Ki lehet venni a pöttyöket? Ja és a kipufogó oldalán ilyen főleg.

Bombyna Creative Commons License 2022.06.05 0 0 152406

Kösz a tippet ilyet honnan lehet szerezni? Most mentem vele 1000kmt hosszú úton és pont 1l ment ki. Na igen az alját száraznak látom de meg fogom nézni jobban szerelőaknából.

Előzmény: Syracusa (152404)
Syracusa Creative Commons License 2022.06.05 0 0 152405

 az autó

Előzmény: Syracusa (152404)
Syracusa Creative Commons License 2022.06.05 -1 0 152404

Ez sokkal inkább hangzik külső olajfolyásnak, mint olajevésnek.

Klasszikusan akkor terül így ki az olaj, ha valami ereszt, a menet közbeni alsó kis nyomású tér és a légsebesség (Bernoulli) leporlasztja az autó a lecsepegő olajat ide és a hátsó örvény meg kicsapja a seggére. Nem feltétlenül lesz olajos az alja és néha k. nehéz észrevenni a forrást (kartergázcső alja, kartertömítés, vmelyik tengelyvég, szelepdeknitömítés a tűzfal felől pl.)

Kipufogón érkező olajból marha sok kéne hogy beterítse, és annyi olaj transzportálása az égéstéren át nyomot hagyna a teljesítményen is. 

Tegyél valami olajcsapdát a cső végére vagy a csőbe, kiderül. Terelőlemezt, fémháló-golyót, ilyesmit. Ha olajos lesz, ott jön ki.

Előzmény: Bombyna (152399)
Bombyna Creative Commons License 2022.06.05 0 0 152403

Az igen. Van ilyen is lehet nálam is valamit elbénaztak de nem tudom hogy fog kiderülni hogy mit. Ha szétszedik megint akkor új tömítések mindenhová ami marha sok pénz. Aztán lehet hogy kitalálják hogy dugattyú gyűrű és akkor fizethetnem én az egészet. Ha nem vagyok ott azt mondanak amit akarnak.

Előzmény: TWdoktor (152402)
TWdoktor Creative Commons License 2022.06.04 -1 0 152402

Nekem egyszer volt olyan, hogy a saját szerelőmnél elvégzett második kuplung csere után alapjáraton remegett az autó. Visszavittem , hogy itt valami nem jó, de ők kötötték az ebet a karóhoz, hogy de igen, nézzem meg, ezt a szettet adja a program a kocsimhoz. Majdnem egy évet jártam így az autóval, amikor felmérgeltem magam, és lesz, ami lesz alapon elvittem máshová. Ott raktak bele másik kuplungot, és csodák csodája, jó lett. Kiderült, hogy nem belevaló kuplungszett került bele, valami kis csapnak a helyét ki kellett flexelni, hogy bemenjen, emiatt elvesztette a kiegyensúlyozását és ütni kezdett, a főtengely szimeringet is szétverte, folyt az olaj, így azt is megcsinálták. A kiszerelt alkatrésszel, és a számlával visszaballagtam a szerelőmhöz, és kifizettettem vele az új alkatrészek, munkadíj és a motorolaj árát.

Lutri volt, de bejött, és az autó is visszanyerte a komfortját.

Előzmény: Bombyna (152401)
Bombyna Creative Commons License 2022.06.04 0 0 152401

Sikolas megvolt. Szelepszar vezetőt cserélték  Hengerfej nyomasproba is volt. Minden olajjal és vízzel kapcsolatos tomitest cserélték. 95 óta járok hozzájuk azért mert jól csinálták a dolgokat. Eddig. BFQ Octavia a motor.230000 km .

Előzmény: tarejos (152400)
tarejos Creative Commons License 2022.06.04 0 0 152400

Hengerfej síkolás megvolt-e pl.?
Nem írtad milyen motorról van szó, de pl. a "régi Skoda motorok" még hüvelyesek voltak, ott azokat is igazgatták ilyenkor ha szükséges volt.
Ami biztos, valami nem kerek a munka körül.
Lehet, egy normális helyen kellene megnézetni.

Előzmény: Bombyna (152399)
Bombyna Creative Commons License 2022.06.04 0 0 152399

Először én is erre gondoltam de nem elégeti hanem kipisálja a kipufogó. A hátsó ajtó tele van olajpöttyökkel.

Előzmény: daVeFR (152398)
daVeFR Creative Commons License 2022.06.04 0 0 152398

Nem értek az autószereléshez, de számomra egyetlen pontra mutat az egyszerű "paraszti" logika. Ha HF tömítés csere volt, gondolom, a HF-et is revízióztak. Ha vmelyik szelepszár szimering cseréje nem sikerült tökéletesen (esetleg nem is lett cserélve, csak sérült a folyamat során), akkor ott bekerülhet olaj az égéstérbe. 

Előzmény: Bombyna (152397)
Bombyna Creative Commons License 2022.06.04 0 0 152397

Hátha valaki itt tud nekem segíteni. Hengerfejtömites csere óta 1000kmenkent 1liter olaj fogy. Kipisálja az olajat a kipufogón. Mit ronthattak el?

Octi19 Creative Commons License 2022.05.29 -1 0 152396

simán le, vagy eltörhet egy SMD alkatrész és már kész is a baj. A miénk is jó sokszor leesett már, a hátulját már csak a szentlélek tartja, de még működik.

Előzmény: paddyjoe (152395)
paddyjoe Creative Commons License 2022.05.29 0 0 152395

Gondoltam.
Még jó, hogy a telefonon van ir, addig át lehet hidalni a helyzetet. Esett már le másik távírányító is, nagyobbat koppanva, annak meg semmi baja nem volt. Fene vigye, ez is fogyóeszköz lett. Persze műanyag fülek fogják, csavar sehol, egyszer már szétszedtem, többször nem ajánlatos. De hogy mi tud tönkremenni, mégha esik is, egy áramköri lapon, ami vastag plasztikkal van körülvéve, azt nem értem.

Előzmény: Octi19 (152394)
Octi19 Creative Commons License 2022.05.29 -1 0 152394

simán gtk-nak mondanám, ha valami régebbi, akkor talán érdemes lehet foglalkozni vele, de a megbontásnak sanszosan nyomai lesznek. Egyébként ezek viszonylag olcsón pótolhatók.

Előzmény: paddyjoe (152393)
paddyjoe Creative Commons License 2022.05.29 0 0 152393

Bocsi, off jön. Tudom, hogy szoktak erre járni e.műszerészek. Van egy LG Magic Remote-om, ami tegnap x-edjére leesett és végleg. Belül semmi sem tört el, ennek ellenére nem működik, a bekapcsoló gomb sem villog pirosan már, amikor nyomkodom. Javítható-e vagy gtk? Köszi!

HUF Creative Commons License 2022.05.28 0 0 152392

Az már megvan, mert a szegecsek beszerzésénél felhívták rá a figyelmemet. De köszi, hogy jelezted:)

Előzmény: 409 (152390)
HUF Creative Commons License 2022.05.28 0 0 152391

Igen, ennek utánanéztem, ezért is mérlegelem még az általad másodiknak javasolt megoldást is.

Előzmény: 409 (152389)
409 Creative Commons License 2022.05.27 0 0 152390

Ja, és a 6mm-es szegecset sem fogod behúzni az egykezes szegecshúzóval.

Előzmény: 409 (152389)
409 Creative Commons License 2022.05.27 0 0 152389

 

 Miután 6mm-es szegecsek vannak benne, ha azokat kifúrod, 6mm-es (+ egy kicsi) lyuk marad a helyükön... A csavaros megoldásnál M6-os csavarokkal van rögzítve, ergo a panelon lévő lyuk megfelelő, de az ajtóban lévőket fúrni kell megfelelő méretre a szegecsanyákhoz. És ugye szerszám is kell az anyák beszereléséhez. Ha acél anyákat akarsz betenni, ahhoz komoly szerszám kell. Az alunak meg kevés értelme, megeshet, hogy egyszer használatos lesz, akkor meg ott vagy ahol a szegeccsel most.

Előzmény: HUF (152384)
HUF Creative Commons License 2022.05.27 0 0 152388

…illetve ezt is fontolóra veszem:)

 

Köszi a tanácsokat!

F.

Előzmény: csakhogymegmondjamII (152386)
HUF Creative Commons License 2022.05.27 0 0 152387

Köszi, akkor beszerzem a szükséges anyagot még a szerelés előtt!

F.

Előzmény: csakhogymegmondjamII (152385)
csakhogymegmondjamII Creative Commons License 2022.05.27 -1 0 152386

 Illetve alternatív megoldás is van.......

Előzmény: csakhogymegmondjamII (152385)
csakhogymegmondjamII Creative Commons License 2022.05.27 0 0 152385

Az ajtó lemezből eltávolított szegecs furatába kell a szegecsanya, anélkül nem tudsz csavart rakni. 

Előzmény: HUF (152384)
HUF Creative Commons License 2022.05.27 0 0 152384

Képen így nézne ki, hogy pontosan mire is gondolok:

 

Előzmény: HUF (152383)
HUF Creative Commons License 2022.05.27 0 0 152383

Köszi!

 

Úgy értem, hogy az ajtókereten (nem a tartólemezen) lévő furatok, amikbe a szegecsek mennek, átmérőben megegyeznek-e a korábbi szériában (2004 előtti) alkalmazott csavarok átmérőjével, azaz a szegecselés helyett lehet-e (korábbi szériák) bontott, menetes csavarjait használni.

 

F.

Előzmény: 409 (152382)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!