Derékfájásra mozgás és gyógytorna lenne a megoldás, séta, kerékpározás. A SUV nem gyógyít. De legalább aránytalan, ronda, a nagy homlokfelület miatt nagy a kibocsájtása.
Alapvetően vannak előnyei a SUV-nak (derékfájással könnyebb kiszállni belőle, négy felnőtt is elutazik benne ezer km-t gond nélkül),
Biztos, hogy derékfájósnak a SUV a jótétemény? A beszállás sem mindig leányálom.
Én inkább az utastér kényelmét, azon belül leginkább az üléseket tartom fontosnak. Az AGR ülés pl. a Mondeoban Vignaleban tényleg csodás, de pl. az ezt követő felszereltségi szintű Titaniumban én még nem is láttam.
Kevés autógyár építi ezeket, kár. Pl. egyik-másik Opelbe is rendelhető, de nem olcsó :-(
Én SUV-val járok, feleségem sima kombival. Alapvetően vannak előnyei a SUV-nak (derékfájással könnyebb kiszállni belőle, négy felnőtt is elutazik benne ezer km-t gond nélkül), de a méreteit nem szeretem igazán. Ha Toyotáról van szó, a RAV4 helyett egy Camry kombi (ilyen nincs) vagy egy Avensis kombi hibrid (ilyen sincs) sokkal jobban tetszene és meg is venném bármelyiket helyette. Szóval azt gondolom, hogy igaz a tézis, hogy a gyártók kényszerítenek a SUV-okba minket. Engem biztos.
> jó szgk típusok gyártásár szüntessék be (pl. Toyota Camry, Mondeo...stb.)
meg ott volt ez a Száb dolog is, azt se csinálják, hogy nőne be az orruk luka. :(( Az SUV dologgal teljesen egyetértek, szerintem egy f@sság az egész. Egy időben jártam valami fokszvágen SUV cégautóval, azóta sem tudok komoly érveket gyűjteni a koncepció mellett.
Remlélem lesz még pofás EV limo is a piacon, a Ioniq6 elég rusnyára sikeredett
Igen. Az EV üzem eléggé behatárolja a designer lehetőségeit, a minden áron alacsony lég / gördülési ellenállás van a célkeresztben. Ebből jön pl. a néha röhejesnek tűnő keskeny gumi, külső tükör helyett kamera, stb...
Egy kis csepp E38-ból egy Vitara is hegyomlásnak tűnik, forgalom átlátásáról nem is beszélve...Szóval én se vagyok oda a SUV mániáért. Család/meló miatt évtizedig csak azzal jártam, most már látom a különbséget. A 20+ éves ócska bömbi is sokkal tehetősebb közúton, mint egy pár éves 10+M Ft-os kommersz SUV, hiába, a tények a fizikában makacs dolgok.
Remlélem lesz még pofás EV limo is a piacon, a Ioniq6 elég rusnyára sikeredett, de a mérete már majdnem jó, egy updated E38 formájú vas jöhetne igazán, min. 120 kWh-s akksival!
Tudom, hogy "széllel szembe pisilek", a mostani trendet baromi kártékonynak tartom.
Alapból: akinek erre tényleg szüksége van (mert erdész, halőr, madarász, természetfotós, ...stb..) persze, járjon terepjáróval, SUVval, kisteherautóval.
A baj az, hogy boldog-boldogtalan ilyennel jár, mert ez a menő, ez a trendi. Ezzel tényleg komoly bajok vannak. Csak párat:
-beáll melléd a parkolóban jobbról-balról egy-egy nagydarab jószág, nem látsz ki, csak a vakszerencse, a Jóisten kegyelme óv meg attól, hogy ne törd össze a saját, és más autóját.
-a környezettudatosság hol a fasorba marad? a nagy jószágok sokkal többet ártanak a környezetnek, mint a normál szgk méret
-túlnyomórészt teljesen feleslegesek, pl. az egyszem gyerkőcöt viszi suliba a mami.
-hamis biztonságérzetet ad, a magas építési mód éppen a stabilitás ellen dolgozik
-tisztelet a kivételnek, de erőszakos, agresszív, "eltaposlak" stílust vesz fel nagyon sok SUVos, sokszor a tehetősség, magasabbrendűség hangsúlyozása a lényeg, még akkor is, ha tárgyilagosan nézve csak egy rakat szarból tekint le a többiekre. Igazából sajnálni kellene.
-ezek miatt időnként gyűlöletcunami indul el itt-ott, pl. kiszurkálják a kerekeiket, "hogy érezzék a törődést" Ez persze nem frankóság.
-még azokat is ráveszi egy SUV vételére ezeknek az indokolatlan elszaporodása, akik nem lelkesednek érte. Az ok: valahogy ki szeretnének látni.
-ez a (szvsz: idióta) trend arra ösztönzi a gyártókat, hogy tényleg nagyon kiforrott, jó szgk típusok gyártásár szüntessék be (pl. Toyota Camry, Mondeo...stb.), mert a kereslet nagyobb a SUVokra.
Képzeld, állítgattam kicsit az ülést úgy, hogy nem ültem benne, és most kicsit javult a komfortérzetem. 270KM ment bele eddig, persze ebben benne van a hazaút is. :D
Hétvégén vittem vele barátnőmet, tetszik neki, szerinte nagyon nyugodt a hangulata az autónak.
Lehet, hogy a körítéssel van baj a Land Rover-ekben, nem is magával a blokkal, és annak a fáradása már csak következmény. Én csak azt tudom, hogy az ősrégi V8-assal és a Jaguar félével szinte semmi baj nincs, a BMW féle meg igényli a törődést. Persze közel se akkora lutri, mint a V6 dízel.
A NiCaSil réteg sérülése nagy gáz ugyan, de Európában viszonylag ritka.
Az USA-ban -a hírek szerint- ez nagyobb probléma, mert magasabb a benzin kéntartalma. Az EU-ban nagyon alacsony (ha jól emlékszem) 10 milliomodrész (ppm) jelenleg a határérték.
Egyébként már hazai vállalkozás is van, ahol vállalnak sérült NiCaSil javítást.