No,a fogyasztás felpörög,de a beruházás gyorsabban pörög(pörgött?).
9 millió autó közel 0-rol pár év alatt az bizony fogyasztás.
A probléma az,hogy a kinaiak becsalogattak egy csomó pénzt,de az a pénzmennyiség ugyanolyan gyorsan ki is mehet az országbol. fogjuk fel ugy,hogy van 1500 milliárd $-nek megfelelő kp mennyiség,kamatokkal za országban.Ha valami történik,akkor az a pénz nagyon gyorsan megy i onnan.És hamar ott találhatják magukat hogy 1500 milliárd nem elég hogy megállitsák a yüan leértékelödését.
Passenger car sales to hit 4.1m by 2008 (Agencies) Updated: 2005-04-28 16:44
Passenger car sales in China will likely match those of Japan's by the end of the decade as the Chinese economy continues to post strong growth, according to a survey on the automobile industry in Asia by international consultancy KPMG.
Some 4.1 million passenger cars are expected to be sold in China in 2008, around double the current level and not far behind a projected 4.6 million units sold in Japan by that time.
http://www.greencarcongress.com/2008/06/china-car-sales.html China Car Sales up 17.41% Through May 2008 7 June 2008
Xinhua. Passenger car sales in China in the first five months of 2008 rose 17.41% over the same period a year earlier, according to the China Association of Automobile Manufacturers (CAAM).
CAAM data shows that car sales reached 3.02 million units, including 2.23 million sedans, 179,200 sport-utility vehicles (SUV) and 93,200 multi-utility vehicles (MUV) in the period. Sales of these vehicles in May alone totaled 564,600, up 16% over the same month last year. In April 2008, sales had grown 11% year-on-year.
CAAM expects auto sales in China to exceed 10 million units this year, representing a full year sales growth of 14%.
Amikor marginálisbol 9 millára megy fel az autoeladás kinába,akkor miröl beszéhetünk? Ha igy folytatják,és minden autógyár megcsinálja a fejlesztéseket akkor pár és alatt ötbb autot csinálnak ott,mint az usa-ba. Az pedig 20 millió hord/nap olajat jelent.
"A mostani értekezleten kiderült, hogy nem erről van szó, hanem arról, hogy az összes szállítási energia 10 százaléka megújuló energiaforrásból származzék. Jürgen Homann, német miniszter szerint "sajnálatos félreértés volt", hogy mostanáig bioüzemanyagban és nem megújuló energiaforrásokban gondolkodtak."
Most akkor félreértésetek van vagy törvényetek?? Esetleg mindkettő?
"a kinaiak az amik hathatós segitségével éppen egy fogyasztási buborékba menetelnek bele"
Miféle buborék? Az élelmiszer, üzemanyag ... stb fogyasztási cikkek árnövekedés dinamikájának szerinted semmi köze a fundamentumokhoz, elszakadt tőle?
Épp az a nagyon gáz, hogy úgy tűnik NEM a megalapozatlan várakozások, vagy a spekuláció hajtják fel az árakat, hanem jelenleg peremfeltételnek tekintendő kínálati korlátok kerültek közvetlen közelbe.
És yüan kötvényel lehet bért és beszállitot kifizetni? Az az export ellenértéke.A 95%-a yüan kiadásba kell jelentkezzen.Ami azt jelenti hogy tök mindegy mit csinálnak a kinai jegybanknál,a pénz oda megy ahova akar.Kp-t vagy azzal egyenértékű papirt kell kibocsájtania a banknak.
Kurva nagy pechem van. Mindenkinek pont akkor lsz valami több napos, sürgős elfoglaltsága, amikor a szakkérdések és az észérvek merülnének fel. Addig mindenki ráér, aztán kiderül, hogy pont addig a pillanatig tartott a nagy ráérés, és az érdemi infó megvitatására már ippeg nem nyílik mód. Nagy kár, mert engem meg épp szokott érdekelni. Volna.
Nem tudom megvacsoráztathatom-e a vendégeimet, vagy itt kell maradnom raportra. Viszont holnap hajnalban külföldre megyek és 2-kor kelek, úgyhogy mára pá.
Az itulip egyik forumaban a moderator reszben kozetett egy amugy fizetos cikket.
Ten reasons why OIL CANNOT EVER BE an asset price BUBBLE http://www.itulip.com/forums/showthread.php?t=4445
1. Oil is not a financial asset backed by a security sold by Wall Street 2. Lack of artificial scarcity created via inflation 3. Unlike dot coms and houses, oil is the most essential commodity in a developed economy and is without substitutes 4. Oil price appreciation is not a self-reinforcing price appreciation process, but rather is self-limiting (leads to falling demand) 5. No new source of credit has been created to finance oil purchases (No oil CDOs) 6. No government deregulation (No change in government regulatory environment fueled the oil bubble; policy has been a constant) 7. No new tax incentives (No new tax laws lowering capital gains taxes on oil investing ala 1986 tax relief act) 8. Lack of enforcement of securities law or other market regulations (No instances of market regulators looking the other way while laws are broken) 9. No bubble psychology (No "I'm going to get rich in oil" psychology. Every year since 2004 it's "The oil bubble will burst soon.") 10. Press negativity (The business press has talked down oil prices and investing unlike the dot com and housing bubbles which the business press talked up.
"Jelenleg a kinaiak az amik hathatós segitségével éppen egy fogyasztási buborékba menetelnek bele.."
Koszi, ez viccnek is jo. :D :D :D
Szerintem meg az a baj, hogy az amerikaiak belementek egy nagy fogyasztasi buborekba az utobbi 20-30 evben es ez most latvanyosan kipukkad, mert kifogy alola az energia. Meg a penz.
t6ovábbá a 2012-er rubicon nagyon szépen látszik. utána oéyamn "érdeklődés hiányában való döglödés" karakterisztika jelleg - ez mondjuk permanens bármely idősorban.
egyszerű. a mennyiségek közeljövőben várható részéről (6-12 hónap) egyre kevésbé lehet hazudni, emrt ezeken a távokon bárki futtata egy TA-t és arról tudvalevő hogy elég jó leírja a valóságot - ergo a 2008- 2009-es kamut szépen áttólták 2010-re, meg azért leskálázták az ábrát miután kiderült hogy a szállítási termelési és disztribúciós kapacok korlátaiba is beleütközünk (tényszerűen).
Meg kellene néznem jobban a számokat, de az első megérzésem az, hogy a jet fuel és a residual az jobban drágult, többek között azért, mert nincs rajta adótartalom, és jobban követi a kőolaj világpiaci árát. Tehát én nagyon hasonló elaszticitást tippelek ezekre -0.05 környékén, kicsit az alattól indulva mondjuk fel -0.07-ig, de nem ugyanakkora mértékű áremelkedést.
Most kajálok, meg van még egy kis dolgom, de aztán megnézem este a számokat alaposabban, és megpróbálok kisütni valamit. Az a helyzet, hogy mostanában az olaj megaprojektekben, a finanszírozásban az EROEI-ben és a depletion rate-ben ültem nyakig, nem követtem a petroleumtermékeket alaposan már vagy 2 hónapja.
Különösebben nem érdekelnek az amik.Messze vannak.Olyan messze hogy aonnan se segiteni,se ártani nem lehet sokat Az oroszok viszont közel vannak.Tul közel.Alapvetően miböl gondolod hogy segiteni akarnak.?A legjobb taktika ha nélkülük,és nem velük probálunk élni.
iChina's streets have gone from being jammed with bicycles to being jammed with cars. The nation is adding 25,000 new vehicles to its roads every day — that's more than 9 million a year — and the government is building tens of thousands of miles of new highways. As millions of new drivers hit the road, this newfound freedom is bringing more accidents, more traffic and more pollution.
China will soon become the world's largest producer of cars as well as the biggest market for new cars. Foreign automakers like GM and Ford are already enjoying huge success in China — today, more Buicks are sold in China than in the U.S. Meanwhile, Chinese automakers are planning an assault on the U.S. market with low-cost cars and they hope to be in American showrooms as early as next year.
Part 4: It's the Economy, Stupid — Sat., July 12, at 10 p.m. ET/PT
China has lifted 300 million people out of poverty in less than a generation. It's a remarkable feat, but one that has had profound and often harmful consequences. In this episode, we'll look at the downsides of a booming economy.
Pollution is one of the biggest problems. China powers its economy primarily with coal, a dirty fuel that blackens its skies and cities. Ted Koppel descends 1,000 feet into a coal mine to show the work and danger involved in relying on coal to fuel the country's industries.
With increased investment in infrastructure and new business, corruption is an escalating problem that costs China billions of dollars a year. Koppel explains what the government is doing to stamp it out.
Finally, we'll examine the thorny issue of human rights and how China's economy continues to thrive despite the suppression of free speech and the iron fist of the Communist party. Capitalism, after all, is merely an economic system. While China has wholeheartedly embraced a capitalist economy, it still governs its people with communism's authoritarian rule. http://dsc.discovery.com/convergence/koppel/highlights/highlights.html