Keresés

Részletes keresés

krezidiesel Creative Commons License 2008.07.11 0 0 61666

Tudom hogy paranoia, de mi van akkor ha igaz?

:-))

Előzmény: advocatusdiaboli (61665)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2008.07.11 0 0 61665
Bocsi Krézi, de ez merő, színtiszta paranoia.
Nem kellett itt senkit "belekergetni a fogyasztásba", toporogva, türelmetlenül várja mindenki, hogy fogyaszthasson. Mindenki jól akar élni, jókat enni, utazni, szép házban lakni, jó kocsival járni, másra sem vágyik az emberek 99%-a. És soha, semmikor a történelemben sem vágyott másra. Az arisztokrácia életmódjára, gondtalan jólétre vágyott már az egyiptomi jobbágy is, de már a barlanglakó ősember is erről álmodozott.

Nem kellett itt senkit sehová kergetni. Egyszerűen a technológiai fejlődés a társadalmi fejlődéssel és az energiabőséggel együtt éppen mostanra, pont a mi korunkra tette lehetővé azt, hogy a jólét, a fogyasztás, az utazás, a tanulás a társadalom egy szűk, privilegizált rétege helyett széles rétegeknek elérhető lett. Mellesleg éppen ez szüntette meg az az informálisan létező, egy szűk politikai-gazdasági elit kezében összpontosuló "világhatalmat", ami a XVIII. századig még talán valóban létezett, ma viszont tényleg nincs.

Merő paranoia itt a NewYork-TelAviv tengely mögött álló elrejtőző gonosz manókat keresni, akik a hamburgerrel hizlalt átlagpolgárt rángatják a titkos drótjaikon. Ha vannak is ilyen "manók", ugyanolyan rabjai a szisztémának, mint bárki más.
Előzmény: krezidiesel (61664)
krezidiesel Creative Commons License 2008.07.11 0 0 61664

Sokat gondolkozom ezen, es nem tudom eldonteni, nem jutottam a vegere.

Gondolj csak a hideghaborus evekre!

Emberek millioit stresszeltek vele, es oriasi uzlet volt.

Aztan elmult, es kellett valami ujabb, olyasmi aminek azert jelentos valosagalapja van. Nem azt mondom, hogy a pikolaj vaklarma, hanem azt, hogy szepen kiszineztek, sot meg is rendezik elesbe ha kell , mert tovabb erositheti vele a hatalmat az elit. Oket mar a profit reg nem erdekli, azon mar tul vannak (gennyesre kerestek magukat az elmult szaz evben), csak a totalis hatalom.

Belekergettek elore megfontoltan a vilagot egy brutalis fogyasztasba (ami mellekesen jol jovedelmezett), es ezzel tudtak, hogy erosen feleljuk majd az eroforrasainkat, amibol jo kis valsagokat, majd haborut lehet rendezni.

Ezutan meg megjobban centralizalni, erositeni tudjak a hatalmukat.

Szerintem nagyon egyszeru, csak meg kell probalni az o agyukkal gondolkozni.

Egy bizonyos szintu anyagi hatterrel barmit el tudsz erni, es ha egyesited a penzugyi hatalmadat hasonlokkal, akkor uralhatod az egesz bolygot.

Akiknek ennyi penzuk van, azokat csakis kizarolag a hatalom erdekli. 

A vilagon a legerosebb drog a hatalomvagy.

Raadasul abbol a mediabol szerzed minden informaciodat , abban az iskolaban tanultal ami az ovek. Szerinted mit tudsz?

Amit megengednek, hogy tudjal!(tobb ezer eves hagyomany, hogy a tudomanyt befolyasolja az aktualis hatalmi osztaly, es kemenyen megtoroljak a maskepp gondolkozast)

Minden manipulalt, minden hazugsag ebben a vilagban. 

A gondolatainkkal (felelmeinkkel) vagyunk bebortonozve.

Előzmény: nájckingdom (61587)
korn_batyo Creative Commons License 2008.07.11 0 0 61663
Ennek mennyi a realitása? A 40% csökkenésnek gondolom semmi, és az atom+megújulók?
Előzmény: Nickhalálra váró bor sörmester (61615)
Nickhalálra váró bor sörmester Creative Commons License 2008.07.11 0 0 61662

Hezitálgattam én is rá merjek e venni longot, aztán vettem.

 

:-)

 

Előzmény: Vadista Szandál (61661)
Vadista Szandál Creative Commons License 2008.07.11 0 0 61661
Naja, előfordul. 140-ért meg majdnem 0 kilométeresnek kellene lennie, hogy reális ár legyen, szigorúan hibátlan kasztnival és fénnyel.

M reggel konstatáétam, hogy visszapattant az olajár. Tegnap délelőtt még hezitálgatott merre, 136-137 körül ácsorgott, néha leesett 135 körülre. Hezitálgattam én is rá merjek e venni longot, aztán vettem.
Előzmény: Fulika (61660)
Fulika Creative Commons License 2008.07.11 0 0 61660
Na, az az igazi hobbi. Látom anyósnál a ház előtt, a faszi többet fekszik alatta, mint az ágyában ;)
Előzmény: Nickhalálra váró bor sörmester (61658)
Nickhalálra váró bor sörmester Creative Commons License 2008.07.10 0 0 61659

Srácok, hányadszor eszitek már meg pontosan ugyanazt? Időnként (2-3 hetente egyszer) van egy 10-12% körüli csökkenés, néha akár 15% is lehet, de az már nem valószínű. Simán lemehet 135 alá, sőt, 130-ig is. Semmi meglepő nincsen benne. Profit taking. Szélsőséges esetben 125 is lehet belőle, bár én azt nem valószínűsítem.

 

Visszamenni mindenesetre hamarabb fog, mint amennyi idő alatt le, és kicsit magasabbra, mint ahonnan indult.  

 

 

 

Az alja 135 volt. Most 142. :-)

 

 

Előzmény: Nickhalálra váró bor sörmester (61343)
Nickhalálra váró bor sörmester Creative Commons License 2008.07.10 0 0 61658

Zaporozec nincs? :-)

 

Előzmény: Törölt nick (61657)
Nickhalálra váró bor sörmester Creative Commons License 2008.07.10 0 0 61656

Már nem (csak) hobbi...

Előzmény: netizen (61655)
netizen Creative Commons License 2008.07.10 0 0 61655
szarintem nyugodtan. aki megél a hobbijából az tutira nem hülye! :o)
Előzmény: Nickhalálra váró bor sörmester (61648)
netizen Creative Commons License 2008.07.10 0 0 61654
off
erre gondoltál ? :D
/off

amúgy sikerült találni egy, méga az online magyar grammatikai textusban is ritka kifejezést :)
Előzmény: Nickhalálra váró bor sörmester (61625)
nájcki Creative Commons License 2008.07.10 0 0 61653
A LATOC vitafórumán a breaking news szekció vezető híre pár hónapja, hogy az ottani fórumozók keressék a hozzájuk közeliek kapcsolatát, akikkel az internet halála után is tartani tudják mjad a kapcsolatot, ehhez vannak helyi regionális alfórumok is.
Szóval jelentkezzenek az itt fórumozó, sziléziai, felső-morvaországi, esetleg észak-trencséni, netán árva vármegyei olvtársak! :-)
Előzmény: V.4_BlackVoid (61646)
V.4_BlackVoid Creative Commons License 2008.07.10 0 0 61652
Talan tegnap irtam, hogy az olaj megint egy V alaku korrekciot nyom. Ujra $141.
nájcki Creative Commons License 2008.07.10 0 0 61651
Te jó ég, ha tudom, nem írom!
Okos embernek tartalak és pl. tőled vártam a választ.
Már csipkelődni se szabad?
Nem volt benne semmi rossz szándék.
Ha van, azt direkt olyanra szokom írni! :-)
Előzmény: Nickhalálra váró bor sörmester (61648)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.10 0 0 61650

jó gondolat, köszönöm. Írtam levelet.

T

Előzmény: V.4_BlackVoid (61646)
netizen Creative Commons License 2008.07.10 0 0 61649
a legfontosabb a passzív ház mint technológia. a kazán meg olyan legyen ami mindennel megy: gáz, HTO, fa(hulladék), antracit, lignit. ha ehhez több kazán kell, akkor több. minderre rásegítve tetőtéri napkollektorral.
Előzmény: moonshadow (61604)
Nickhalálra váró bor sörmester Creative Commons License 2008.07.10 0 0 61648

Nincs kardunk, mégis beledőlünk.

 

Amúgy meg mit írjak? Hogy elbaszott kurva okos vagyok? :-) Hülyeség lenne, nem is beszélve arról, hogy tucatnyian ugornának ide, cáfolandó. Hagyjuk inkább. Azt, hogy fickó, legalább könnyű bizonyítani... :-)

Előzmény: nájcki (61644)
netizen Creative Commons License 2008.07.10 0 0 61647
az egészségügyet és a nyugdíjrendszert kipipálhatod, így fog kezdődni. meg a segélyek elapádásával. akinek lesz munkája a mainált keményebben dolgozva megél, akinek nem lesz - az halott.
Előzmény: korn_batyo (61595)
V.4_BlackVoid Creative Commons License 2008.07.10 0 0 61646
Tonio, a kozelben lakom en is, esetleg lehetne valami helyi szervezkedest inditani. Ha erdekel:
blackvoid **kukac** freemail **pont** hu
Előzmény: Törölt nick (61632)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.10 0 0 61645
http://www.businessweek.com/bwdaily/dnflash/content/jul2008/db2008079_865368.htm?campaign_id=rss_daily

A szaudiak a BW szerint max szinten tudják tartani a kitermelést,de a nehéz olaj mennyisége szépen növekedni fog a teljes kitermelt mennyiségen belül.
nájcki Creative Commons License 2008.07.10 0 0 61644
"Fickónak fickó vagyok, a többit majd megítélik mások... :-)"

Hmmm... Az álszerénység csimborasszója! :-)
Válaszod racionális, de közben olyat olvastam, hogy konkrétan ez az árképzési formula nálunk van érvényben és talán még néhány más vevőnél, de maga a Gazprom is sokféle áron ad sokféle vevőnek és nem mindegyiknél ilyen formulával számolják ki az árat. Ez is olyan mérleg, amibe az erős fél beledobja a kardját is.
Nincs kardunk - drágán kapjuk...
Előzmény: Nickhalálra váró bor sörmester (61614)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.10 0 0 61643
olvasták az alábbi értekezésemet a pickup-prius súlypontáthelyezésről :)
Előzmény: Törölt nick (61641)
V.4_BlackVoid Creative Commons License 2008.07.10 0 0 61642
Szepen leirtad ez igy van.
Előzmény: Törölt nick (61630)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.10 0 0 61641
Toyota to make Prius, not SUV, at new U.S. plant: report
Thursday July 10, 6:26 am ET

TOKYO (Reuters) - Toyota Motor Corp (Tokyo:7203.T - News) will switch gears and produce the Prius hybrid instead of the less fuel-efficient Highlander sport utility vehicle at its planned Mississippi factory, the Nikkei business daily reported on Thursday.

(Advertisement)



The world's biggest automaker is also likely to suspend production at one of two assembly lines at its Indiana factory, where it builds the Tundra pickup and Sequoia SUV, by year-end for at least six months, the paper said. Citing company sources, it said the move was in response to falling demand for those models and would amount to a production cut of 50,000 vehicles a year.

During the stoppage, Toyota will modify the line to allow for more flexibility to build other models, the paper said in its evening edition.

The change in plans may mean the Mississippi factory, which will churn out the Prius as well as other cars, will not come onstream until 2011, the Nikkei said, at least a year behind original plans.

A Toyota spokesman said the company could not comment on the report. A source familiar with the matter said an announcement regarding North American manufacturing operations could come as early as Thursday in the United States.

Hit by an industry-wide slump in sales of large, gas-guzzling vehicles due to soaring fuel prices, Toyota's sales in the United States, its single-biggest market, have fallen 6 percent so far this year. Its sales of light trucks such as SUVs and pickups are down 12.5 percent, forcing it to run its Indiana and Texas light-truck factories at a reduced pace indefinitely.

In contrast, Toyota is struggling to keep up with runaway demand for the gasoline-electric Prius model, which saves fuel by capturing energy lost during braking to power an electric motor.

At the end of June, Toyota had a one-day supply of the Prius hybrid, imported from Japan, and a 2- day supply of its hybrid Camry sedan assembled at its Kentucky plant.

"All in all, it would be a positive step in the midst of this hellish situation," UBS auto analyst Tatsuo Yoshida said, referring to the worse-than-expected slump in the U.S. market this year.

"It shouldn't affect their capital expenditure plans too much either," he added.

Sales of the Prius, the world's most popular hybrid car, fell 26 percent in the United States as dealers ran short of inventory and customers faced a six-month waiting list. Toyota said it would only partly be able to satisfy the backlog of demand from Japan this year due to a shortage of battery supply.

Toyota has already delayed by at least five months the start of production at the Mississippi plant to May 2010. It had planned to start at a production volume of 120,000 vehicles, just 80 percent of capacity. The Highlander, a crossover-type SUV sharing a platform with the Camry, is now imported from Japan.

Hoping to tap the lucrative large pickup truck segment, Toyota opened a factory to build up to 200,000 Tundra pickups a year in San Antonio, Texas, in 2006. Last year, production fell far short of capacity, at 139,000 units.

The U.S. Big Three, General Motors Corp (NYSE:GM - News), Ford Motor Co (NYSE:F - News) and Chrysler LLC (CBS.UL) have also been forced to suspend or close some factories in North America due to slack demand.

Toyota said last month it would start assembling a small number of Camry hybrid cars in Thailand and Australia over the next two years. Apart from Japan and the United States, Toyota also assembles a small number of Prius cars at a joint venture plant in China.

(Reporting by Chang-Ran Kim; Editing by Sophie Hardach)



A toyota priust fog csinálni az újonnan épitendő gyárában a tervezett SUC-ok helyett az új Missisipi gyárában.

:-P
http://bomlat.blogspot.com/
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.10 0 0 61640
Carmakers Accelerate Efforts To Build Next-Generation Hybrid
Wednesday July 9, 5:40 pm ET
Donna Howell

High prices at the pump have sparked more interest than ever in hybrid vehicles, but while gas-electric types lead in availability, hydrogen-powered and other alternatives are coming on fast.

Consumers had been edging away from big gas-guzzlers, but once gas hit $4 a gallon they went running.

"It seems like that's the bell that went off and everybody started turning in their trucks and SUVs," said Eric Ibara, director of market valuation at Kelley Blue Book.

Amid this flood, the resale value of a 3-year-old Cadillac Escalade SUV has plummeted 24% in a year to $24,500, says KBB, nearly twice the percentage of such a vehicle's decline just two years ago. By contrast, a fuel-sparing 3-year-old Honda Civic has lost just 8% in resale value over the past year.

"This is quite unusual in the marketplace," Ibara said of the exodus from extra-big vehicles. "I've been talking to people in the business 20 to 30 years and the comment I keep hearing is they don't recall a time when this happened."

No,megtörtént.A használt SUV-ok ára meredeken esik (24%-ék a Cedillac Escalade-ra),mig a kis méretű autók csak 8%-al kerülnek kevesebbe(honda civic).Megjegyzem ez nem csak ott történik.Az UK-ban is hasonló események zajlanak,a kis autók jobban tartják az árukat mint a nagyok.Gyakorlatilag elkapkodták a kocsikat.


http://bomlat.blogspot.com/


July 10 (Reuters) - Car sales in China, the world's

second-largest vehicle market, rose 15.24 percent in June from a

year earlier to 588,400 units, the country's official industry

association said on Thursday.

Vehicle sales, including cars, buses and trucks, rose 15.35

percent to 836,800 units in June, according to official data

from the China Association of Automobile Manufacturers.

In 2007, car sales in China grew 21.68 percent to 6.30

million units, following a 30.02 percent rise in 2006 and a 21.4

percent rise in 2005.

Below is a breakdown for sales in June and the first six

months of the year.

JUNE sales pct change

Category (on year)

All vehicles 836,800 15.35

Cars 588,400 15.24

YEAR TO DATE sales pct change

Category (on year)

All vehicles 5.18 mln 18.52

Cars 3.61 mln 17.07

JUNE sales*

Car maker

-SAIC-GM-Wuling 47,928

-Shanghai Volkswagen 44,618

-Chery 37,994

-FAW Volkswagen 36,387

-FAW Toyota 34,797

YEAR TO DATE sales*

Car Maker

-SAIC-GM-Wuling 318,758

-Shanghai Volkswagen 272,009

-FAW Volkswagen 268,709

-Shanghai GM 231,837

-Chery 208,466

* No percentage comparisons provided.


http://www.reuters.com/article/marketsNews/idINSHA30072620080710?rpc=44



15% növekedés az eladott autokbol kinában.

A gyártók sorrendje az első 5-ben közel sima,az első 5 kb a teljes mennyiség 30%-a.Ez nem igazána pareto.

Jelenleg mindent eladnak amit tudnak gyártani.



http://bomlat.blogspot.com/
Még nem volt szelektálodása a gyártóknak.
Nickhalálra váró bor sörmester Creative Commons License 2008.07.10 0 0 61639
Itt pedig bizony pénz keletkezett majdnem a semmiből (pl.: windows előűllításának határköltsége vs egy licensz ára, szvsz jobb a kihozatala mint az iraki olajnak), így bátran lehetett tékozolni.

 

 

Ez csak akkor igaz, ha a tékozlásnak is pusztán virtuális komponensei vannak. Ami viszont nem igaz. Hiéba tékozlunk az OECD-ben jobbára (bár messze nem teljesen) virtuálisan, ha a gazdaságba bekerülő pénz utat talál magának a húst enni szándékozó indiaihoz, vagy az új kocsit venni szándékozó kínaihoz.

 

Jut is eszembe, van egy kínai mondás. Így hangzik:

 

"Tudjuk, milyen két tenyér, ha csattan. De vajon milyen egy tenyér, ha csattan?"

 

Előzmény: Törölt nick (61630)
styx___ Creative Commons License 2008.07.10 0 0 61638

"maga a rendszer tűnik úgy, hogy hanyatlani kezdett"

 

kezdett ?!

 

1984 ! ! !

Előzmény: Törölt nick (61630)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.10 0 0 61637

OFF

ha sokat mész autóval még mindig a diesellel jársz legjobban. Egy automata 2L körüli korszerű turbodiesel - több kraft nem is nagyon kell, vársoban nagyon zsír hogy nem kell váltogatnod, ergonomikus, hosszú utakra meg alacsony fordulat nevetséges fogyasztás legalábbis 100-110-ig bár fölöttes sem annyira vészes de tartós 90-100 körül nagyon gazdaságos főleg ha többen is mentek. Olcsóbb jóval mint bármi más közlekedési mód.

Előzmény: Törölt nick (61632)
Nickhalálra váró bor sörmester Creative Commons License 2008.07.10 0 0 61635
OK, de nem tiszta nekem, hogy mit kérsz. Gázolajár... ez mi? Dízel? Hol? Vagy konkrétan mi ez az adat?
Előzmény: Törölt nick (61629)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!