nem érdemes egy mákszemnyit sem hezitálnod a 0W-40-es RS-en, az Ignistől nagyobb teljesítményű és fordulatszámú motorokban (pl Corolla WRC) is kifogástalanul teljesít. Ha mégsem sikerül túltenned magad a 0W-s olajokkal szemben fennálló aggályaidon természetesen választhatsz az 5W-40-es motorolajok közül is (Castrolból pl TXT Softec, GTX Magnatec 5W-40), bár ezek többnyire "csak" félszintetikusak (az RS teljesen szintetikus alapolajokból készül).
A TAF-X értékelésével kapcsolatban érdeklődnék, melyek az általad a TAF-X-szel összevetett "többi váltóolajok"? (azok ismerete nélkül értelmetlen bármiről is beszélni).
a típushoz szvsz harmonikusan passzolnak a 15W-40-es motorolajok (a gyári ajánlásban még a 20W-50-es "kocsikenőcs" is szerepel), nyugodtan használhatod.
2004-es 330D-be töprengek, hogy mi a legjobb választás. A gyári BMW Longlife01 előírást teljesítik az SLX 0W-30 verziók és az RS 0W-40 is. Melyikkel teszek jobbat a motornak? A használati körülményekről csak annyit, hogy az üzemidő 90%-ában vidéki városok közti nyugodt, max 120km/h utazás, 10% autópálya néha max terheléssel...Erre az üzemmódra vékonynak tűnik a 0W-30. A 30000-es csereciklust sose várom ki, 15000-nél mindig új olaj kerül bele. (60000-es szervíz következik.)
A márkaszervízben egyszer LonglifeII-őt kaptam bele, remélem nem követtek el ezzel merényletet ellene.
Ignisbe keresnék jó minőségű olajat. Az ignisklubban az RS 0w40-et javallották. Nem túl vékony az az olaj neki? 5w40-ből tudnál ajánlani jóminőségű oilt?
A TAF-X annyival jobb is a többi váltóolajtól, mint amennyivel drágább?
Kérdésem az lenne, hogy egy 92-es benzines (1.3-as) Corollába hiba-e Valvoline MaxLife 15w40 olajat tenni? (11.000-et már elmentem vele, most cseréltem megint, ugyanerre...) Ha nem jól választottam, akkor mi lenne a helyes?
(A 100.000-nél többet futott szlogen alapján döntöttem ez mellett.)
a típus gyári ajánlásában (az ACEA B3-as 5W-30-as és 10W-40-es olajok mellett) szerepel az ACEA B1-es 5W-30-as olaj is, amihez (viszkozitási értékeit tekintve) egy 0W-40-es (vagy akár 0W-30-as) ACEA A3/B3/B4 minősítésű motorolaj abszolút közel áll, vagyis szvsz nyugodtan használható ehhez a Mazda motorhoz
a "ha ló nincs szamár is jó" kategóriát ennél a motornál a VW 501 01 jóváhagyású (jellemzően 15W-40-es, 5W-50-es, 10W-60-as) motorolajok , az igazán elfogadott minőséget pedig a (jellemzően 5W-40-es, 10W-40-es) VW 500 00 jóváhagyású olajok jelentik amit a VW 502 00 jóváhagyású (jellemzően 0W-30-as, 0W-40-es, 5W-30-as) olajokkal lehet még überelni. ha a motor műszaki állapota (olajfogyasztása) elviseli akkor szvsz egy 5W-s (rosszabb esetben 10W-s) olajban érdemes gondolkodni.
A rendelkezésemre álló álmoskönyv sajnos nem tartalmazza a fékrendszer feltöltési menyiségét, szvsz 1 liter körül lehet. Természetesen a DOT4 jelenti a megfelelő minőséget.
Anno (ha jól emlékszem) az én VW polomban a légszűrőház műanyagját a Mann gyártotta. Ebből kifolyólag gyanítom, hogy a gyárilag beleszerelt "VW gyári" szűrőknek is sok köze lehetett a Mann-hoz.
meglepődtem volna, ha egy Renault márkaszervíz nem az Elf olajokat ajánlaná. Ha az Excellium LDX 5W-40-ről van szó, akkor azt bevállalhatod. Egyszerű műszaki ember lévén az árakban nem vagyok otthon, erre a kérdésre majd (vélhetően) a Kereskedő Urak adnak Neked valami okos tippet.
az autódhoz (amennyiben nem meghossazbbított, vagyis 30 ezer km csereciklusú) VW 502 00 jóváhagyású (jellemzően 10W-40-es, 5W-40-es, 5W-30-as, 0W-30-as vagy 0W-40-es SAE osztályban létező) motorolajok használhatóak, ennek pl a Castrol választékából a TXT Softec Plus 5W-30 és az SLX Longtec 0W-30 motorolajok felelnek meg (ha az autó véletlenül Longlife cserciklusra lenne beállítva - ami a Polóknál nem jellemző - akkor természetesen csak VW 503 00 jóváhagyású motorolaj használható).
Olajszűrőben nem vagyok szakember, úgy hallottam hogy pl a MANN szűrők megbízható minőségűek.
2003-as polo 1.4-ben (75kW) szeretnék olajat cserélni. Keveset használom (20e KM), nem nyúzom. Mit érdemes választani? Milyen olajszűrőt érdemes venni? (Gyári VW, vagy van valamilyen más ami elfogadható?)
a minimum követelménynek az ACEA B3 minősítésű 10W-40-es motorolajok megfelelnek, az optimális megoldás szvsz egy ACEA B4-es minősítésű 5W-40-es motorolajban testesül meg. Árakkal a Kereskedő Urak (vélhetően hamarosan) elkezdenek bombázni (egyébként a követelményeknek megfelelő Castrol Magnatec 10W-40-es bruttó ajánlott listaára 3250 Ft/liter, a TXT Softec 5W-40-é 4470 Ft/liter).
A motor feltöltési mennyisége (a szűrő cserével együtt) 6.0 liter (ez az egyik ára a 30 ezer km-es csereciklusnak).
Ha a (HDI) moci nem csipegeti az olajat akkor inkább az 5W-40-es olajok közül választanék.
A Meguin olajokról nincsenek részletes információim, de az általad írt ACEA B4, API SL/CF minősítések mellett - német gyártmány lévén - vélhetően rendelkezik a Te autódhoz szükséges VW jóváhagyással (benzinesbe min. 500 00 vagy 502 00, dízelbe 505 00) is. Ha mégsem így lenne akkor a Borához célszerű valami mást (pl az általad említett TXT 5W-40-et) választani.
Mivel sokszor empíikus körülményekre hivatkozol (amit abszolút preferálok), a Q8-al kapcsolatban azt tudom elmondani, hogy az 5w-40-es excell olaja feltűnően jó olaj. Olyan autókban aminek 15e-es csereperiodusa van, 15e után még mindig olaj!!!
Több BMW-ben teszteltük és tényleg nagyon megállta a helyét.
Ár/érték arányban bizony szeritem dobogós az excell. A gyártó többi termékét nem ismerem.
a túlnyomórészt ACEA A1/B1 minősítésű, jellemzően SAE 5W-30-as (és egységesen Ford M2C-913A/B jóváhagyású) "Ford" olajok több jellemzőjükben (így pl. viszkozitási értékek, HTS érték, adalékok) eltérnek az (esetleg ugyancak SAE 5W-30-as) ACEA A3/B3/B4 minősítésű "rokonaiktól". Az ACEA A3/B3/B4-es olajra "méretezett" (főleg régebbi konstrukciójú) motorokba A1/B1-es ("Ford") olajat töltve azok többnyire az olajfogyasztás növekedésével reagálnak.
Ebben a tekintetben (is) az autó kezelési kézikönyvében a motorolajra vonatkozó előírások a mérvadóak (amelyek néhány típusnál megengedik A3/B3/B4-es és A1/B1-es olajok használatát is, de nem ez a jellemző).
Lenne egy picit fura kérdésem. Ha jól(?) látom élesen elválasztod a "Ford"5W30-as olajat az egyéb 5W30-as olajtól. Miért? Amelyik autóba 5W30 tölthető és nem Ford, abba ne tegyenek "Ford"5W30-as olajat? Túl nagy marhaságot kérdezek?