Lenne egy kérdésem. Fél füllel hallottam a minap két Merci csuklós pilótájának a párbeszédét, s nem tudom, jól értettem-e. Arról beszéltek, hogy egy napi fordát csak visítva tud az egyik megtenni a Conectoval egy tankolással. Annak a sofőrnek max. 290 km lehet a napi adagja.
Lehetséges ez? Mennyit fogyaszt ez a típus és mekkora a tankja?
Nem. A pontos sztorit egyébként nemrégen hallottam valakitől, de sajnos elfelejtettem... A lényeg, hogy ott valamiért feleslegessé váltak, így kerültek pár év használat után a Borsod és a Hajdú Volánhoz.
Nem a Bahnbust vette meg a Postbus? A belinkelt honlapról legalábbis úgy tűnik. Egyébként valószínűleg a két cég fúziója miatt szabadult fel néhány MAN és azon adtak túl. Nem hiszem, hogy vonatpótlóként jártak volna.
OFF: a PostBust 2003-ban megvette a BahnBus, de a PostBus márkanév "él tovább". Ezek az MAN-eket osztrák pályafutások során viszont (tudtommal) már nem matricázták át.
Picit off kérdés,de akkor ezek szerint a HV-s piros-fehér Manok is vonatpótlóként kezdték az életüket?vagy azoknak a színezése miért térhet el vajon? és jól gondolom,hogy a BV-s "pirosokon" a csíkozás hazai kreáció?
Az nem jó még sztem a Manokban,a 313-asokat is beleértve,h. írtó kicsi a karfájuk.
Őszintén szólva nagy különbséget nem fedeztem fel közöttük. Valószínűleg nem csak az ülések távolsága okoz gondot, hanem a háttámla dőlésszöge, hossza (=rövidsége) és állíthatatlansága is, valamint amelyikben nincs, a karfák hiánya is. Én 180 cm magas vagyok, tehát átlagos, de szenvedtem mindegyik exosztrák kocsin. Leginkább attól, hogy normál ülőhelyzetben sem a nyakam, sem a fejem nem tartja meg az ülés, miközben nem is derékszögű a támla, tehát automatikusan "hátrabicsaklik" a fejem.
Ugyanakkor kétségtelen, hogy ettől eltekintve (pl. a hátsó üléssoron utazva, ha mondjuk van két helyed) motorikusan élmény rajtuk utazni, nagyon erősek. Ezért is volna jó egy átgondolt üléscsere, úgy még egy évtizedig simán mehetnének bárhová.
Pedig azok kényelmesek. Mert a tiszta pirosban 48 ülőhely van plussz egy babakocsitároló középen, a piros-szürkében pedig 44 ülőhely van és még babakocsitároló sincs benne.
Nem kötekedni akarok, csak kérdezem: biztos vagy benne, hogy vonatpótlók voltak? Csak azért, mert az ÖBB-nek vannak rendes, állandó buszjáratai, bizonyos térségekben ő a legfontosabb közúti szolgáltató is.
Egyébként épp a Hajdúsok egy része, a szürke-piros színű kocsik Stájerországból jöttek, amikor idekerültek, a sofőrfülke hátfalán még meg lehetett találni a Graz központú zónatérképet is. (Nem tudom, most kint vannak-e még, hál' Istennek rég utaztam velük.)
A pios SÜ manok az osztrák vasúttársaság vonatpótló autóbuszai voltak. A Hajdúsok némelyikén még látszik is a www.oebb.at cím /matrica helye/ az ablakokon... :)
A forda úgy néz ki, hogy 5.15-kor indul Tiszaújvárosból Miskolcra, 6.30-kor Egerbe, majd jön vissza. 13.10-kor Miskolc-Tiszaújváros, itt műszakváltás és azonnal (14.10-kor) vissza. 15.20 Miskolc-Nyíregyháza-Miskolc, visszaér 20.40-re, elmegy tankolni (ez vicces, mert 20 perce van csak) és 21.00-kor (általában 5-10 perces késéssel) zár egy Miskolc-Tiszaújvárossal. Szóval ez egy tiszaújvárosi telephelyes miskolci forda.
Szerintem biztos, hogy nem az ülések miatt adták el nekünk a piros MAN-okat. Azért gondolom, mert ők kifejezetten rövid távra használják ezeket a kocsikat, illetve ha 1 óránál hosszabb is a járat menetideje, nagy az utascsere vagy eleve kicsi az utasforgalom. Ráadásul szinte csak ehhez hasonló vagy még kényelmetlenebb székek vannak az ausztriai elővárosi buszokban.
Nem pont ezért adták el 2 év után Ausztriából ezeket?erről ki tud vmit,miért nem kellett már nekik az a sok még újnak számító busz?
A GDK-145 meg mostanában JMN-961-est helyettesíti.ez utóbbi viszont hogy hova tűnt,nem tudom,..tudja valaki? és ezek szerint azt a nyíregyházi és a reggeli egri kört egy forda tartalmazza? (több kérdésem ma már nem lesz. :) )
Szerintem is ez lenne a legjobb megoldás. ((és akkor ha másnem, ülés szintjén továbbélnének e régi szép buszok.))
Amúgy jól emlékszel,egy mezőkövesdi üzemegységhez tartozó, de Kácson kinti telephelyes (ha jól tudom..) MAN, a JMN-899-es kapott ilyenformán "új" üléseket.
És ha jól tudom,az egy SL 283-as.
viszont nekem is lenne egy kérdésem vele kapcsolatban. tudja vki,hogy a reggeli egri és a déli miskolci fordulóján kívül merre szokott járni?
Szerintetek mennyibe kerülne az üléseket kicserélni benne? Mert "pusztán" annyi a bajuk, hogy roppant kényelmetlenek. Új székekkel mehetne Debrecenbe nyugodtan.