Az a piros szabályozó szelep minek lett betéve. Megint egy nagy ellenállás, és a boltoson kívül senkinek sem hoz hasznot. Inkább ittuk volna el az árát.
A visszacsapónak megnit nem látom értelmét. Ha ez a rendszer a tatály és a kazán közti összekötést biztosítja.
Minden fűtésszerelő könyv úgy kezdődik, hogy a kazán és a biztosnsági szerelvény közé nem teszünk elzárót.
2. kép. kazánból ki, golyóscsap, kanyar, golyóscsap, szivattyú, golyóscsap. Szerintem itt egy kicsit sok az elzáró. Vagy a szerelőd a csövet akarta kiváltani elzáróval?:-)
Szivattyút (az ilyen kialakításút) mindig vizszintes tengellyel építjük be. Ha már elfordítod a szivattyút akkor a vedd le a motort és a kapocsdeknit is felfelé fordítsd. Nem jó, ha víz kerül bele.
Visszaolvastam a levélváltásainkat, úgy érzem az általad feltett kérdésekre mind reagáltam, ha valamit kihagytam akkor elnézésedet kérem.
Vagyis szerintem egy e-mailemet nem kaptál meg ,amit írtam és ebből érezted úgy,hogy csak kérdezek, kérdezek.Ezt el fogm küldeni.
Nagyon köszönöm az eddigi segítségeidet is,megértem, hogy nincs időd rá.
A rendszerem elkészítése elég lassan halad(egyénbb magánéleti okoból ) sajnos.
Az számomra természetes,hogy megfogadom,megfogadtam amit ajánlottál, ezért is fordultam hozzád és az is természetes,hogy leírom mi történik,hogy áll a rendszer, amennyiben ezután érdekell.
Eb ott van elhantolva! A visszacsapó egy paszkál temető, azaz nagy ellenállás. Nem elég a 22 cső ami talán jó lenne, itt a talánon a hangsúly. Még van egy visszacsapó is.
Sajnos nem értem a kapcsolásodat, de biztos, hogy kell oda a visszacsapó. Azt azért hozzátenném, hogy sok helyen van visszacspó a szivattyú után, de értelme az semmi. Megszokás.
Van, a termosztatikus háromjáratú töltőszelep után, gondolom azért, hogy az azután becsatlakozó hidegvíz utántöltő vize okvetlen a kazánon keresztül fojjon.
Na igen, ez tanulságos, a kérdés, hogy a 35 kW és a 20kW milyen alapot ad osszehasonlításra... Elméletileg, a te esetedet ha átultetjük az enyémre, az átmérőket tekintve a 22-es Neked olyan, mintha én 18-al mennék. Ez szerintem mindenkinek egyértelműen feltünne hogy kevés. Persze a másfél meg olyan mint nekem a 28, na erre mondja meg valaki mi van mi? Valószínűleg neked is elég lett volna a 28, ami a másfélszerese a 22 nek...
Magam is 22-es rézcsövön vittem a vegyestől a pufferhez az csatlakozást.
Pontosabban a gázkazánnak kiépített 22 csatlakozásra tettük rá a 35 kw vegyest, mert a fűtésszerelő azt mondta, hogy tökéletesen elegendő neki a 22 réz cső.
sajnos nem vált be, át fogom szerelni szerintem másfél colos vascsőre.
A történet annyi, hogy a vegyeskezán nem egyenletesen adja a hőt, hanem vannak felfutások, amikor rendesen begyullad és tolná neki.
Namost a tapasztalataim szerint a 22 cső nem tud elég hőt szállítani, emiatt hamar felmegy a víz a kazánban és a huzatszabályzó már azelőtt fojtja a kazánt, hogy az optimális lenne az égés.
Ezért csak úgy tudok optimális égést csinálni, ha a többször és kevesebbet rakok rá, különben kárbavész a tüzelőanyag egy része, kátrányként fagázként elmegy a kéményen.
Cél, hogy a kazánról feltermeljük a hőt a pufferbe mihamarabb, akkor is ha sikerül Istenesen bedurrantani. Szerintem el kell felejteni a vékony csöveket emiatt, kazántól pufferig izmos csövet. Most az érdekel, hogy mekkora csővastagság kell gravitációsan termelni a puffert?
Vesszőparipám, hogy a teljes kazánkört túl kell méretezni. Mégegyszer: nem "helyesen" kell méretezni, hanem túl! Van rá vagy 5 indokom miért, majd egyszer összeszedem, bár a legfontosabbakat már többször leírtam. (Ja, és csak a kazánkört! A fűtéskört isten ments!)
Na, szóval a kaz.töltő szelep is a kazánkör része, ezért jó, ha az is jó nagy.
Az említett Regulus TSV 2 egy sikerdarab, (soha nem állítottam, hogy a TSV 1 is az, bár az ellenkezőjét sem), sárgaréz házzal egy ekkora marha nagy szelep 21,6 bruttóért szerintem majd ingyen van. És bevált, állítólag francia termosztát van benne. És a hozzávaló, választható méretű sr. hollandi se drága. Olyan preciz megmunkálású az egész, hogy a hollandihoz adott klinkerit-szerű alátét szinte hártyavékony. /Valami ősi-öreg cseh pofa esztergálhatja, ha nyugdíjba megy, gyün a kínai cucc...:-))/
De az egész magánügy, mindenki hallgat akire/amire akar.
1 indokot azért nem hagyhatok ki: ha a kazánkört túlméretezed, egy esetleges későbbi átalakításnál, bővítésnél kisebb valószínűséggel lesz szükséged újabb tervekre, csövekre, elektronikára. :-))
Kedves Votinka! A mailom a régi. Ha nem haragszol, azért álltam le a válaszokkal, mert elég nagy munka egy 1-2 oldalas levelet mindig összedobni, ugyanakkor ha nem veszed sértésnek, Te pedig az én kérdéseimre nemigen válaszoltál, vagy nem pontosan, nem méltattál rá, hogy legalább annyi gépelt oldalon, :-) leírd, hogy mennyit fogadtál meg belőle.
Majd, több hét múlva jött Tőled megint egy jókora kérdésözön. Amit megértek, csak minden harag nélkül elgondolkodtam "munkamegosztásban betöltött szerepemet" illetően....
Azért is vettem le a mailomat az adatlapomról, mert nem csak Veled jártam így. Volt olyan is, akinek mindent a szájába rágtam, listát, rajzot adtam neki, mit hogyan, hát mondanom se kell, hogy túlnagy autoritású szakija a villámgyors munkája során szinte semmit se úgy csinált meg, ahogy én mondtam. És akkor jön, hogy írjam le pontosan mi a hiba! Írja le a ...:-((
Ha már ilyen rendes vagy, és tényleg köszönet érte, hadd csikarjak ki egy gyakorlati tanácsot még tőled, Te értessz ehhez, én meg nem találok senkit aki láthatóan értene hozzá...
Adott egy kb. 100nm-es ház, egy fával 20kw-os kazán, egy 1000 literes puffer. A házban van 9 lemez radiátor. A kiépítés a szokásos. A fűtés a radiátorok felé 2"-ról szűkülnek vascsővel 3/4-re talán, a puffer és a kazán közé a te javaslatodra 22-es rézzel lesz kiépítve, 1"os csapokkal, szelepekkel stb. A puffer és kazán között durván 2,5 méter van. Ez esetben mit javasolnál? Mekkora szelepi KVS kell, előző példádban a Grundfos 25-40 és 2,2 KVS értékű keverőszelepet írtad. Ilyen szelep nincs/nem találni, a 3,2 KVS az jobb választás mint bármi más? Magyarul, a 20kw (25 kokszal) az még optimális lehet a 30 kw-ig javasolt 317-hez?
És még egy pofátlan kérdés, mit saccolnál, mi legyen a kvs a radiátoros ágon lévő vta szelep oldalán?
Kicsit bánom, hogy belemásztam ebbe a szelep kiválasztási problémába:-)
Itt egy szelep karakterisztikája.
A szelep akkor érzi jól magát, ha a rendszer ellenállása és a szelep ellenállása egyenlő, azaz valahol közép tájon kell dolgoznia, ekkor az autoritása 0,5. A jól kiválasztott szelep autorítása 0,4-0,7 között van valahol.
Tehát csípőből szelepet kiválasztani biztos jele a teljes tájékozatlanságnak:-)
Az a fenti ábrából látszik, hogy kis szelep elmozdulás nagy változást generál, míg közép tájon ez sokkal kisebb.
És akkor még itt van a szelephez tartozó szivattyú is. Ha nagy szelepet választasz akkor nagyon kicsi szivattyú kell.
Méretezés alapján először én is VTC312 (vagy 317 szivattyú hollandival) akartam beépíteni a 29kW-os kazánhoz. Viszont itt mindenkinek VTC511 megy gond nélkül, a Kétkör Páva u. üzletében is azt mondták, hogy 511-esből sokat eladnak, 312-ből meg alig. A 30kW egyébként is határeset, mert a 312 sorozat eddig ajánlot/használható, mert ilyen teljesítmény és 20 fokos deltaT mellett már 18KPa az ellenállása + többi szerelvénnyel kb. 30kPa a szerelvénysor ellenállása. Az 511 ellenállása ugyanilyen körülmények között 3kPa, ami még éppen min. határeset egy keverőszelepre.
Tehát nekem VTC317 kellene inkább, mert annak KVS=3,2 az értéke, a VTC511 minimum 9... Jól gondolom? És ezesetben 22es csövek elegek feltételezem, mivel ez is DN20-as. És gravitációban ez elindul, feltételezem nem...???
Radiátor körre kell a 3,4-es KVS-s VTA 372, vagy elég a 322 ami DN20-nál 1,6, esetleg DN15-nél 1,5?
Ha a kvs 2.2 vagy annál több egy kicsivel az jó. Ha sokkal több akkor van gond a szabályzással. Kicsi bavatkozás nagy eltérést hoz létre, de ezt inkább hagyjuk.
A szivattyúval tudsz sporolni. Ha megfelelő nagyságú akkor az az ektromos fogyasztásban is megjelenik
Tetőtér beépítésű, kb 400 légköbméteres házam gravitációs fűtéssel működik, gáz és vegyesen, felváltva. Viadrus kazán, radal alu kisvíztérfogatú radiátorok. 40-es falak, dupla üvegezésű sofa ablakok. Gondolkodom puffer beállításán, vegyes irányban tüzelnék többet, + szigetelésre nincs pénzem. Mit javasoltok, hogyan fejleszthetném a hatékonyságot, amit meg lehet csinálni, fizetni?
Akkor 1" és minden cső 22-es. Mondjuk ezzel túl sokat nem spórolok, mert a réz idomok és a rézcső árából tudnék csak, ez mondjuk esetemben max. 15.000Ft. Ezért cserébe kapott kisebb ellenállás felesleges pénzkidobás mondjuk a gravitációs keringés oltárán, ha erre sor kerül?
Hozzávéve, hogy sok 90 fokos kanyar lesz, és lesz egy két vertikális hullázás is a meleg ágon, ami annyit tesz, hogy a radiátor ágon kimenő melegvíznek a puffertartálytól egy 60cmes részen lefele is kell mennie után fel a pincéből a lakótérbe. Persze ennek mondjuk semmi köze a puffer és kazán viszonyához. Tehát feleslegesen is írtam le :)
A ESBE vtc (és vta) Kvs 2,2-es értékénél mindegyik többet tud ha jól gondolom, tehát ez mindegy is, nem tudok rossz szelepet venni ilyen tekintetben?