Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
Ha van kellő nyilvánosság, az összes adózó polgár. A polgár persze nem szakértő, de szakértő a HRB tag, vagy van felbérelt szakértője, mögötte áll az adott párt honvédelmi kabinetje. Civil kontroll maga a parlament. A Fidesz ezt úgy kerüli ki, hogy a 2011-es htv módosításban kivették a parlament hatásköréből a 10 éves fejlesztési terveket, a Nemzeti Katonai Stratégiát, stb. A Fidesz 2010-es kormányprogramjában egy mondat volt a honvédelemről: ott is "érvényesülni fog a közjó primátusa" Ha nem tudod mi a tököm ez,magadra vess! Azóta ennyi sincs, csak a "folytatjuk!"
Nem, amit nem költöttünk el az első három évben, az elveszett 2019-ben. Minden évben új költségvetés van. Ráadásul a nagy számokkal átverjük az adózó polgárokat, a szövetségeseket, a zárszámadással meg sunnyogunk. Sehol sincs a valóság a 20-30%-tól és baromi távol van a GDP 2%-tól
Elvtársak! Felismertük a problémát, megtaláltuk a megoldást. Nem azért van csődben a honvédség humán erőforrás oldala, mert nincs elég vonzerő és megtartó erő, hanem azért, mert a toborzók képességei nem felelnek meg változó korunk követelményeinek. Nosza, fejlesszük ezokat a fránya képességeket, oszt majd figyeld meg, hogy dinamizálódik a beáramlás:https://honvedelem.hu/hirek/kepessegfejleszto-tanfolyam-toborzasi-szakembereknek.html
A menasszon azé' se nem megy át a szekszvizsgán, mert a miniszter hivatalba lépése óta hangoztatja, hogy a HM költségvetésén belül teljesítjük a varsó csúcstalálkozón elfogadott GDP 20%-nyi beruházást, sőt a 2012-es NKS-ban leírt 40-30-30-as arányt is tartjuk. 700,6-hoz képest a beruházás ténylegesen teljesített 87,6 Mrdja csak 12,5%, az 561,2Mrd-hoz képest is csak 15,6%. Mindkét adat kellően távol van a 20 és a 30 százaléktól is.
Évközi módosítás: +187,5Mrd (27,9 Mrd korm tart.+145,2Mrd 2018 évi maradvány)
Módosított főösszeg: 700,6Mrd
Teljesült: 561,2Mrd
Maradvány: 143,1 Mrd
A személyi juttatásokat 99,4%-ban felhasználták.
A dologi kiadásokat 89,1%-ban felhasználták
A felhalmozási kiadások:
Tervezett: 63,4Mrd
Módosított: 200,0Mrd
Teljesítés: 87,6Mrd
Maradvány: 112,4Mrd
2019-ben a maradványt vissza is kellett fizetni a PM-nek.
Magyarul a Z2026-ra tervezett fejlesztéseknél keletkezett maradvány 100 milliárdos nagyságrendben 2017-ben. 2018-ban és 2019-ben is. Nincs menedzsmentje a Z2026-nak. Maróth alkalmatlan, a minisztert kizárták, Korom nem jogosult, közben ódákat zengenek a beszerzések sikereiről, mélyen hallgatva a humán feltételek nulla állásáról. Humán ügyben van egy pozitívum az anyagban: az aktív komponens létszáma a "dinamikus beáramlás" következtében 693 fővel nőtt, ebből katona 685 fő.
A hazáért mindhalálig! Hajrá Mo.! Halyrá magyarock!
AI and autonomous systems have the potential to dramatically affect deterrence and escalation. The speed of machine decisionmaking, its differences from human understanding, the willingness of many coun-tries to use autonomous systems, our relative inexperience with them, and continued developments in these capabilities are among the rea-sons. Current planning and development efforts have not kept pace on how to handle the potentially destabilizing or escalatory issues associ-ated with these new technologies. Although this report reflects an exploratory effort at examin-ing these issues, we offer several areas for future research. We can and should avoid a future where the first time that planners think through inadvertent escalation or altered deterrence dynamics is after fielded systems are engaged in conflict.
A RAND-nak van egy tanulmánya, hogy a drónok elterjedése nem csak morális szempontból aggasztó (vajon mikor lépik át a határt, hogy nem humán operátor, hanem egy algoritmus hoz döntést valaki életéről), hanem stratégiai szempontból is. Ha egyre több ország tesz szert ilyenekre, egyre több helyi konfliktus fog lángolni, mert a drónokkal egyszerűen fenntartható a katonai jelenlét, és minél több autonóm rendszer lesz működésben, annál nehezebb lesz stratégiailag átlátni-kontrollálni a történéseket. (avagy a Skynet előszele... :) )
Volt szerencsém a nyáron egy drón röptetésen részt venni. Csak egy egyszerű 200 ezer forintos kínai drón volt. De, ha azt vesszük, felderítés szempontjából veszélyes eszköz. Azzal a hobbi drónnal száz méter magasból éles képeket lehetett venni a földfelszíni tárgyakról. Ha lett volna egy távirányítható madaram, a faluban a haragosom autójának szélvédőjét telibe szarathattam volna vele. :-)) Természetesen a céltárgy koordinátáit is megadta.
Egy "kezböl" indithato (autonom) dron (elöre programozott utvonallal) a legtöbb feladatra mar böven elegendö. Nehany kg-ba össze lehet hozni az összes funkciot (a laser-megvilagitassal együtt). Vagyis autonom modon el lehet küldeni "felderiteni" ... max. a cel koordinatajat közli. Aztan, a legkülönbözöbb modon a celt "kezelni" lehet (ha megfelelöen meg lehet vilagitani). Megfelelö szervezessel pedig nem szükseges, hogy a konkret "fegyver"-t (a robbanoanyagot) is magaval vonszolja. Ilyen modon a drone, meg a földi allomas adatatvitele minimalizalhato ... es a kapcsolattartas idejet a millisekundum tartomanyara csökkenthetö. Persze ez igy csak taktikai eszköz lehet ...
Drón méretétől függ. Ha repülőgép méretű, akkor kellhet neki reptér, de szerintem egy autópályáról vagy autóútról is fel tud szállni (lásd még Gripen, ami ugyanezt meg tudja tenni). Ha kicsi, akkor akár összecsomagolva is cipelhető egy katona által. Nyilván teljesen más képességei és fegyverzete van egy repülőgép méretű drónnak,és más egy kisebbnek. Más a hatótávolsága is. Nem mindegy, hogy mondjuk néhány, néhány tiz, néhány száz, néhány ezer km távolságot kell oda-vissza megtennie, a távolságtól függ, hogy milyen kommunikációra van szükség, illetve azt hogyan és honnan lehet esetenként zavarni, illetve hogyan lehet ellene védekezni. És akkor most gondoljuk végig, hogy a környező országok közül, vagy akár csak nyugat Európát tekintve melyik ország rendelkezik drónok elleni valódi védelmi képességgel. Nem olyannal, hogy egy darab reklámdrónt ki tudnak lőni. Olyannal, ami egy normális háború során bármikor bevethető, amely képes arra, hogy rendszerben védje a tüzérséget, csapatszállítókat, stb. stb.