Köszönöm, hogy őszinte legyek arra gondoltam, hogy a tanker, keverőedény, vagy mittudomén milyen tartály aljáról kerül bele bizonyos flakonokba valamilyen üledék, de reménykedem, és megmagyarázom magamnak, hogy nem ez történik.
Találkoztam már korábban is hasonló tünettel (ill panasszal - ahogy vesszük), de igazán nem találtam rá (korábban sem) értelmes magyarázatot - az olaj felhasználhatóságát ez a kellemetlen apróság nem befolyásolja (hacsak nem valami réges-rég gyártott, halálra öregedett olajról van szó, de leírásod alapján ez nem valószínű).
"Ha tehát egy PRISTA olaj azokkal a jóváhagyásokkal rendelkezik, mint egy MOBIL, akkor valszeg az előállítási költségekben és a minőségben nem fogsz még fékpadon sem orbitális különbségeket találni!"
A jóváhagyás(oka)t különböző tesztek teljesítése (vagy nem teljesítése) alapján lehet megszerezni (vagy elbukni). A teszteket egy olaj teljesítheti a lécet súrolva vagy magasan átugorva is....
Megkérnélek, hogy adj egy "egyszerű műszaki tanácsot". Néhány nappal ezelőtt motorolajat cseréltem. Gyári Opel 10-40 félszintetikus, illetve az új, kék dizájn szerint GM. Az originál 5 literes flakon felbontásánál viszonylag erős, égett szagát éreztem az olajnak, amit eddig soha nem tapasztaltam. Nem szoktam klönösképp szimatolni az olajat, ezt sem szagolgattam, de a normál munkafázis során észlelhető volt. Az állagán, és üvegbe kiöntve a színén sem láttam különösebb eltérést, egy árnyalattal talán sötétebb volt egy korábbi olajcseréből visszamaradt üres doboz alján maradt összehasonlítási mintánál. A doboz alján sem maradt vissza üledék, hát beletöltötem. Ez pár napja történt. a motorüzemelésben sem tapasztaltam semmi változást, de a betöltő sapkát lecsavarva, a motorból is árad az a jellegzetes égett szag.
Visszamentem az autószerelő spanomhoz, akitől az olajat kapom, állandóan van nála 5 - 6 kanna, az összeset felbontottuk, és még egy flakonnál éreztük a szagot. A többinek enyhe normál "olajszaga" volt.
Szerinted mi lehet ez, és okozhat-e hosszú távon gondot ?
<i>Ha jobb olajat tehetek be, miért ne tegyem? Úgy gondolom, hogy nem az elérhető legjobb minőségű olajat teszik bele a gyárban. </i>
Minél jobbat?
Gondolom azt hiszed, hogy minden gyártó más-más receptúrákat használ a termékeihez, és ettől más lesz minden termék!
Kérdezd meg SLX-et, hogyan racioalizálja a BP a termékpalettát...
Ugyanúgy, mint minden gyártó!
ARAL-BP-CASTROL hordó és ugyanaz az anyag, csak van köztük kisker árban 1-2000 Ft.
Persze, ugyanez van mindenkinél, SŐT az előállítási költségek miatt - nem fogod elhinni, de így van - Shell és Agip olajok, zsírok készülnek/tek Almásfüzitőn a MOL gyárában!
Ja, ugyanazzal a receptúrával is, mint a MOL termék!
De a Shell az lényegesen jobb, mert drágább... :/
<i>Ha jól sejtem van különbség az olajok között.</i>
Természetesen van, csak nem akkora, mint amekkorát az árak tükröznek!
A dobozon látható jóváhagyásokat a receptúrák alapján kapja meg a gyártó.
Ha tehát egy PRISTA olaj azokkal a jóváhagyásokkal rendelkezik, mint egy MOBIL, akkor valszeg az előállítási költségekben és a minőségben nem fogsz még fékpadon sem orbitális különbségeket találni!
A különbség a két termék között főleg a marketing és "vízfej" költségekben rejlik.
Míg a Pristának nem kell egy egész európai apparátust eltartani, addig a MOBIL vagy a BP nagyon nagy (túl nagy) apparátussal rendelkezik, akiknek (most az európai vezetőkről beszélek) rendes havi jövedelmük és prémiumuk van...
a Castrol szintetikus motorolajai (így köztük az SLX-ek is) PAO (hosszabbik nevén poli-alfa olefin) alapolajból készülnek ami természetes szűz állapotában olyan átlátszó mint a víz. Ezeknek az olajoknak a színét alapvetően nagyon tömény, néhány ppm-ben adagolt színezőanyagok (és kisebb részben az adalékok) határozzák meg.
Azt meg tudja-e mondani valaki, hogy mi a túrótól olyan érdekes zöld az SLX LLII olaj? Papírzsebkendőre cseppentve viszont teljesen olajsárga színű. És érdekes módon az RS-ben is felfedezhető ez a zöld árnyalat, csak gyengébben, a BMW jóváhagyásos SLX-ekben viszont semmi zöldség nincs.
A Castrol választékából a VW 500 00 követelménynek az 5W-40-es és a 10W-40-es SAE osztályokban a Powertec 10W-40, a magnatec 10W-40, a Magnatec 5W-40 és a TXT Softec 5W-40 motorolajok felelnek meg. Esetleg egy pillanatra még érdemes elgondolkodni a SAE 5W-30-as TXT Softec Plus-on is.
egy egyszerű műszaki tanácsadó vagyok, az utóbbi 8 évben nem adtam el olajat (és sajnos nem is áll módomban), de időnként itt a fórumon is tiszteletüket szokták tenni a Kereskedő Urak, ők majd segítenek Neked.
nálam a "láma" kérdés kb ott kezdődik hogy "mik lesznek a jövő heti lottószámok?"
A legutóbbi olajcseréből kimaradt olaj felhasználhatóságát alapvetően két tényező határozza meg: az alapolaj típusa és az olaj gyártási időpontja (az ásványi alapolajból készült termékekre három év, a félszintetikus alapolajból készült termékekre négy év, teljesen szintetikus alapolajból készült termékekre 5 év szavatosságot adunk). A kérdést egy csöppet bonyolítja hogy mindez (hivatalosan) csak a bontatlan gyári csomagolású olajokra vonatkozik (ha egy flakont felbontunk, az olaj már érintkezik a "kinti" levegővel amelynek vízpára tartalma az olajba jutva - kismértékben ugyan, de mégis - elindítja az olaj öregedését).
Még a múltkori olajcserém után maradt bő egy liternyi a kannában, ami azóta a garázsban figyel, természetesen lezárva. Ezt még érdemes felhasználni, a következő olajcseréhez? mivel akkor csak két liter kell vennem, és az nem mindegy árban. Az olaj minőségét, használhatóságát nem befolyásolja, hogy már egyszer kinyitott dobozban van? Tudom, kissé láma a kérdés..:))))
abban igazad van hogy az SLX motorolajok több változata is rendelkezik BMW jóváhagyással (SLX LL04: BMW LL04, SLX Longtec: BMW LL01), viszont a Longlife II - a VW/Audi csoport hosszú szervízperiódusú motorjaihoz fejlesztett motorolaj lévén - nem rendelkezik semminemű BMW jóváhagyással. A 15 ezres csereciklus során amiatt hogy a Longlife II volt a motorban szvsz nem szabad bekövetkeznie semmi jóvátehetetlennek.
A BMW és a Castrol közösen és külön-külön is elég alaposan tesztelte a 0W-30-as motorolajokat (BMW motorokban) ahhoz, hogy a legkisebb aggodalom nélkül használhasd (télen-nyáron) ilyen olajjal az autót (akár még űzöttebb tempóban is).
Az RS 0W-40 és az SLX Longtec 0W-40 (melegoldali) viszkozitási értékei (12.9 vs 12.2) között nincs olyan számottevő különbség, ami az RS használatát (ehhez a motorhoz) különösebben megindokolná.
nem érdemes egy mákszemnyit sem hezitálnod a 0W-40-es RS-en, az Ignistől nagyobb teljesítményű és fordulatszámú motorokban (pl Corolla WRC) is kifogástalanul teljesít. Ha mégsem sikerül túltenned magad a 0W-s olajokkal szemben fennálló aggályaidon természetesen választhatsz az 5W-40-es motorolajok közül is (Castrolból pl TXT Softec, GTX Magnatec 5W-40), bár ezek többnyire "csak" félszintetikusak (az RS teljesen szintetikus alapolajokból készül).
A TAF-X értékelésével kapcsolatban érdeklődnék, melyek az általad a TAF-X-szel összevetett "többi váltóolajok"? (azok ismerete nélkül értelmetlen bármiről is beszélni).