Üdv. Logikusan belegondolva azért mondták az indulást mert amikor hajtatod önindítőval akkor joval kisseb a fordulat mint alapjáraton és lehet h az adagolóelem nem építi ki a porlasztó nyitónyomását de ha ezt a mennyiséget résolajként beengedi a légtorokba akkor bereccsen pikk pakk. Ez nem biztos csak egy ötlet.:)
Gázrugót lehet hozzá kapni utángyártottat úgy tudom vagy ha nem kapsz akkor házilag meg lehet azt is csinálni egy hasonlóból mert csak a felfogatása szokott más lenni. Ha eredeti grammer az ülésed akkor biztosan drága lenne az eredeti teleszkóp is :)
ilyen üreges csavarral elég levegőt fog átengedni hogy valós értéket mutasson a nyomásóra?
itt pedig a jobboldali cső helyére szeretném kötni csak akkor olyan visszafolyó kell a porlasztóra amin mind a 4é egybe van meert ezen az elsőé a légtorokba megy. de miért?
Szia. Kaposvár túl messze van, annyira nem éri meg. Tegnap már rájöttem, hogy miért recsegett-ropogott amikor nagynehezen rávette magát a rugózásra :) Alul a közepén van egy villa, amiben van a két szélén ugyanolyan görgős csapágy, na ezek széthullottak, közöttük meg van egy tűgörgős. Ezt a csapágyas részt tengellyel együtt újragyártom, a csapágyakat már meg is rendeltem hozzá. A műanyag görgők helyett raktam be 2-2 csapágyat, meg távtartó "gyűrűket" 1/2"-es slagból :) A statisztika szerint ezt a megoldást díjazzák a legtöbben nálunk. A perselyeknek utánanézek majd, a lengéscsillapító meg szerintem még tökéletesen csillapít. Köszönöm!
Hi.Én is most újítottam fel a grammert.A műanyag görgök helyett csináltattam rézből görgőket.A műanyag perselyek helyett meg tudsz rendelni a neten önkenő 12*14*14 -es válas perselyeket.A gyári lengéscsillapító helyett meg vettem a habinál egy ugyanolyan méretüt,csak 3100-ba került,és nem 20000-be mint a gyári.ds85h/90a típusú az én ülésem.DE ha nem akarsz ennyit mutyikolni akkor a Kaposvári PRILLINGERNÉL van minden.Remélem segítettem.
Segitség kellene Mtz-n ma vettem észre hogy melegen a kartergáz csövön olyan mintha gőz jött volna kifelé alapjáraton mikor láttam! Mi lehet az oka eddig nem volt! Olajmennyiség és a víz változatlan!
Szerintem elhozom :) Attól is féltem h a kipufogó torokkal nem fogom tudni összehozni olyan mintha hosszabb lenne picit de remélem a szívó és kipufogó végei között szabvány a méret..
Jó napot! Újra kérdezősködnék. Egyszerű gyári mtz-be járó Grammer üléshez hol tudnék alkatrészeket találni Hajdú-Bihar, vagy Szabolcs Sz. B. megyében? Tűgörgős csapágy, golyós csapágy vagy esetleg a komplett mozgási mechanizmusa. Perselyek és a műanyag görgők amik elcsúszkálnak rugózáskor. Ha szükséges tudok fotókat rakni arról, hogy mi kellene. Vagy netán érdemes legyártatni újra a szétesett alkatrészeket és apró csapággyal helyettesíteni a műanyag görgőket? Mik a tapasztalatok? Köszönöm!
Na igen, a legfontosabbat kihagytam : Kellett már nekünk is emelve hazahúzni a traktort szántásból a széteső belső féltengelycsapágy miatt. A 2 MTZ háttal egymásnak, emelés és indulhatott a konvoj a műhelybe.
Olcsóbb, gyengébb minőségű bolti féltengelyekkel számolva 65e a két féltengely+ kb. 2000 a szimering és féltengelytok tömítés. A szerelési díj meg változó, nekünk talán 10e-t kértek el amikor még nem tudtuk itthon megoldani a cserét, de olajat is pótoltak a hátsó öntvénybe. De bontott féltengelyekből olcsóbban meg lehet oldani, csak ha kikopott a féltengely a szimering helyén, akkor folyhat az olaj a kerekekre.
Egyébként nem tudom mennyire bírják a gyengébb féltengelyek, mert könnyebben törhetnek ha nagy nyomtávon megy a gép. Mi az oroszt vettük bele anno drágábban.
Wastegat szelep miatt kellene leginkább :) csak az olaj be és kimenet szinte víz szintbe állna ebbe a helyzetbe és azt így nem lehet felszerelni mert az olaj gravitáció segítségével távozik a turbóból ha jól tudom és ez csak egy bizonyos szögig lehetséges...és nem mertem megvenni mert nem tudom biztosra lehet e fordítani ha a csavarkötéseket felöldom a turbináknál.
Nyomóágba kell kötni, és az ott mért érték a "hiteles". De csak úgy, ha a motor egyformán van leterhelve. Ez két különböző traktoron nem fog igazán működni....
Esetleg ugyanazon motoron két külnöböző turbót hasonlítasz össze. Viszont a "környezetnek" ugyannak kell lennie. Amit megint csak, nehéz kivitelezni.
A turbó és a motor között bárhová bekötheted a légtorokba. Mert bebaszna, ha az elején nem annyi volna a nyomás mint a végén. Remélem érted mit akarok kihozni. :-)