Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
El kell menni a Levéltárba és ott valószínűleg van a kendergyár irataiból, azt mind át kell böngészni. De ha tudnánk, mikor épült a gyár, akkor az azévi Közigazgatási Bizottság jelentéseit is át kell böngészni, mert abban megvannak a közigazgatási és műtanrendőri bejárások jegyzőkönyvei. Én a Békés megyei Levéltárba készülök, bevitték a Sarkadi Cukorgyár iratait 1959-1989 között. A szegedi kisvasutakból 2-3 drb a Tiszai Pályaudvaron volt, van egy nagyon jó és részletes vágányábrám, csak olyan állapotban van, hogy restaurálni kéne. Ha van szegedi érdekeltségű ember, nagyon szívesen átadom neki.
Kecskeméten modellvasút kiállítás a Tiszti Klubban a Tűzoltóság mellett október 3-tól 12.-ig, és oda szeretnék szervezni egy topiktalit, amin ott leszel, meg én, meg még más(ok).
Melyik kiállításra gondolsz??? Én még csak tervezem pl. a keszthelyit megnézni.... De amúgy láttam már egyet-kettőt... Fényképezni igazán kedvemre viszont csak egyen tudtam...
Az Szeged városában egykor volt kisvasutak a Nagy Háború második évében:
- Szegedi Téglagyár - 500mm - 564vfm - 15 kocsi - Országos Raktárházak Rt. - 600mm - 1455vfm - 6 kocsi - Back bernát és fiai - 500mm - 310vfm - 3 kocsi - Mikó Vilmos és fiai - 780mm - 310vfm - 5 kocsi - Winkler testvérek - 760mm - 650vfm - 12 kocsi - Székely József - 700mm - 342vfm - 4 kocsi - Szabó Zsigmond - 750mm - 70vfm - 2 kocsi - ifj. Zsoldos Ferencz - 510mm - 122vfm - 3 kocsi - Alföldi Gőzfűrész és Örlőmalom Rt. - 600mm - 1560vfm - 9 kocsi - Magyar Kender és Lenipari Rt. - 760mm - 640vfm - 12 kocsi - Lőwy Adolf és társai - 600mm - 380vfm - 3 kocsi - Víg Sándor - 850mm - 150vfm - 4 kocsi - Pollák Sándor - 600mm - 3260vfm - 10 kocsi - Keramit és Műtéglagyár Rt. - 500mm - 3000vfm - 16 kocsi - Kertész Márk és társai - 590mm - 550vfm - 4 kocsi - Szeged Szabad királyi Város - 620mm - 365vfm - 1 kocsi
Ezek közül valamelyik volt a városi gőzfürdő kazánházának kisvasútja, erről Bede Andásnak, ha jól emlékszem, fotója is van... A téglagyárról mit tudtok? A dévaványait napjainkban vágják miszlikbe...
Mindenképp Kunszenten akarnák kezdeni, mert az AS59-ig tartó rész az izgalmas, onnantól a tavalyi átépített rész van. /1974-es 1978-as 1991-es Diósgyőr 54-es sinek/ ugyanolyan évjáratú betonaljak/. Inkább akkor mi várunk fél órát.
Én 13.27-re tudok Szentesre érni. Várni kell egy órát. Ha lesz látnivaló vagy valami, akkor jó. Mivel Bede Andrásnak egy szaváról sem szeretnék lemaradni, ezért ezt az utat választanám.
(mehetek ugyan Lakitelek felől is, de akkor érdemesebb lenne a túrát Kunszentről kezdeni, mert vagy Ti vártok fél órát, vagy én 4 és fél órát, és mehetek a hajnalival...)
Ma kaptamk egy jóhírt ( többbet is, de itt ez ontopik). Ha minden ok lesz heteken belül beengednek a szeszfőzdébe a gőzöst lefényképezni. Ráadásul belülről is fényképezhetek, ha minden igaz. Ha hozzájárulnak itt is megosztom a képeket.
Az építési technikáról tudsz-e vmit? Én is támogatnám a vasárnap délutánt. 12:30-as indulással számolva 13:00-kor vagyunk Kunszenten. 3-4 óra elég ahhoz, hogy a távot legyalogoljuk. A videózást szombaton ejtem meg. Remélem nem fog hétvégébn esni az eső.
Én támogatni tudom a délutáni (ebéd utáni) túrát is. Csak Rbatka nyilatkozzon, hogy hány órára és merről tud jönni. De a mostani vasárnaphoz én is ragaszkodnék. Az átépítés a legújabb verzió szerint 13-án kezdődik.
Valahol Kecskeméten vesztél el, de ennél pontosabbat nem tudok. Az a talpfaállapot elég brutál. A betonaljak közül a felső nagyvasúti, az alsó meg kisvasúti.
Nekem nagyon nem jó. Kizárólag vasárnap, és azon belül is a mostani hétvége lenne az igazi. Másik már nem annyira. Legfeljebb azt lehet csinálni, hogy egyel később megyünk, vagy ilyesmi. Legalább Szentesen körülnézek :)
A mav.hu-n nincs rajta a vágányzári menetrend. Holnap megkérdezem a vasutas körökben, hogy tudnak-e valamit a hétfői kezdésről. Mindenesetre ragaszkodok a szombathoz, mert 9:50-es vonattal tudom csak a vonalat felvenni videóra.