Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

l.csaszar Creative Commons License 2020.08.10 0 0 34571

Végül is ha leállítom a motort, akkor nem melegszik tovább, és előbb-utóbb lehűl magától is. De akkor a régi autómárkáknál miért megy tovább a gyújtás levétele után? Azóta rájöttek, hogy nincs értelme?

Előzmény: Akos_IKS (34564)
Akos_IKS Creative Commons License 2020.08.10 0 0 34570

Képek? :)

Előzmény: microli77 (34568)
papaj Creative Commons License 2020.08.10 0 0 34569

Köszi!

Előzmény: microli77 (34568)
microli77 Creative Commons License 2020.08.10 0 1 34568

Szia! Sikerült leszednem azt a részt, ami a lábra fújja alevegőt, ténylegesen egy csavar tartotta, de baromi nehéz volt megtalálnom... Miután az lejött, leszedtem az állító motort. Ha kézzel állítottam a forgó részeket, amiket mozgatott a fehér tárcsa, akkor mindent gond nélkül állított, ergo szerencsére nem a lamellapálcákkal volt a gond, nem voltak töröttek. Arra jutottam, hogy volt már korábban leszedve és rossz pozícióban rakták vissza a tárcsára  a pöcköket, amit állít. Az egyiket máshogy raktam vissza, azóta rendben fúj, minden állásban.

Előzmény: papaj (34544)
KAti Creative Commons License 2020.08.10 0 0 34567

Ezt most nem értem, de végülis mindegy...

Előzmény: jwkllr (34566)
jwkllr Creative Commons License 2020.08.10 0 0 34566

Tudom, de ha az van akkor a szivattyú hatásfoka nagyon gyenge lehet.

Előzmény: KAti (34563)
KAti Creative Commons License 2020.08.10 0 0 34565

Ennyit még hozzátennék:

 

"Az elmúlt években több olyan modell is lejött a gyártósorról, amiben a hagyományos, szíjhajtású mellett egy elektromos keringető szivattyú is dolgozott, de most azokról a rendszerekről számolunk be, ahol a teljes hűtőkört egy elektromotorra bízzák. Már több beszállító is elkészítette a saját modelljét, ezek között csemegézünk.

A Toyota hibrid modelljeibe épített benzinmotorján már a kezdetektől található egy elektromos vízpumpa a 2-es hűtőkörben. Tömítési problémák miatt egy majd' 3 milliós visszahívást kellett eszközölni, ennek ellenére az új, 1,8 l lökettérfogatú motoron már csak elektromos szivattyú található"

Szóval nem kell a főtengelynek forognia, hogy működjön a szivattyú.

Én is gyakran szembesülök vele, hogy amit 40-45 éve Lányi György Autótípusok című könyveiből megtanultam az autókról, manapság már csak az alapelvekre elegendő, a megoldások a 70-es évek autóihoz képest az űrtechnika kategóriába esnek.

Akos_IKS Creative Commons License 2020.08.10 0 0 34564

Szerintem a kérdés arra vonatkozott, hogy áramtalanítja-e a gyújtáskapcsoló a hűtőventilátort, vagy sem és semmi köze nem volt 85 fokhoz, meg gravitációhoz, elég lett volna egy egyszerű 'igen' vagy 'nem' válasz. Persze, mindenen lehet okoskodni, kötekedni... zárva az ovi.

 

Én még sosem figyeltem, az az igazság.

KAti Creative Commons License 2020.08.10 0 0 34563

Mondom: gravitációs keringés. Tudod, mit jelent? 

Előzmény: jwkllr (34562)
jwkllr Creative Commons License 2020.08.10 0 0 34562

Ha a venti megy attól még nem megy a hűtőközeg keringetése.

Előzmény: stefi001 (34560)
stefi001 Creative Commons License 2020.08.10 0 0 34561

Bocs!

KAti

Előzmény: stefi001 (34560)
stefi001 Creative Commons License 2020.08.10 0 1 34560

Kati véleményével tudok azonosulni.

 

A ventillátort a hőgomba (hűtőventilátor kapcsoló) kapcsolja be, illetve ki, amelyek különböző tartományban üzemelnek, s többnyire +/- 5 oC a működési tartományuk. A hűtőfolyadék hőmérsékletét 85 oC körül tartják. Ez lényegében azt jelenti, hogy kb. 85 oC-nál kapcsolnak be, és mintegy 80 °C-os a hűtőfolyadék hőmérséklet esetén kapcsolják ki a ventillátort.

 

Amennyiben a motor leállításakor megy a ventilátor, akkor addig működik, amíg a hűtővíz hőmérséklete el nem éri a kívánt hőfokot. Ez a felmelegedett motortér hőmérsékletét is kedvezően befolyásolja.

Előzmény: KAti (34558)
dokeee Creative Commons License 2020.08.09 0 0 34559

Ha úgy érzed, pár ezer forintért vehetsz egy turbotimert, az még a motort is hagyja járni pár percig, ha ennyire aggódsz érte.

Előzmény: KAti (34558)
KAti Creative Commons License 2020.08.09 0 0 34558

Akkor a sok hülye tervezőmérnök nyilván mehetne hozzád tanfolyamra :-) - akik úgy tervezték az autót, hogy az elektromos hűtőventillátor még működjön a gyújtás levétele után, ha a hűtőfolyadék hőmérséklete ezt kívánja.
Szerintem gravitációsan is mozog a hűtőfolyadék. Persze tévedhetek is.

Előzmény: dokeee (34557)
dokeee Creative Commons License 2020.08.09 0 0 34557

A vízpumpa úgyis megáll, szóval pont lényegtelen.

Előzmény: l.csaszar (34556)
l.csaszar Creative Commons License 2020.08.09 0 0 34556

Sziasztok! Normális az, hogy ha leveszem a gyújtást, akkor azonnal leáll a hűtőventilátor? Persze ha menet közben már beindult. Más autón emlékeim szerint még ment egy darabig, tehát nem szakította meg a gyújtáskapcsoló. Nem árt ez a motornak, vagy mindegy?

tuzer Creative Commons License 2020.08.09 0 0 34555

Van az olvtárak vmelyikének 1,6 GDI nyomaték grafikonja? megköszönném.

Akos_IKS Creative Commons License 2020.08.07 0 0 34554

Tett valaki régi Ceed-be Xiaomi Mijia vezeték nélküli telefon töltőt?

 

Van itthon vagy 6 különböző telefontartó, de a Ceed szellőzőrácsai pont nem úgy állnak, hogy használni lehessen. Vagy nem esik kézre, vagy nem fér be a rácson a tartó. Most 2 van az autóban, egy a CD-nyílásba bedugva, egy meg a fenti rácsba beszorítva, de így meg a kábellel kell makkolni. :(

Cee'd1.4 2010 sw Creative Commons License 2020.08.06 0 0 34553

Köszönöm.

Előzmény: Akos_IKS (34552)
Akos_IKS Creative Commons License 2020.08.05 0 0 34552

Nincs benne.

Előzmény: Cee'd1.4 2010 sw (34549)
Cee'd1.4 2010 sw Creative Commons License 2020.08.05 0 0 34551

Lehet olyan hogy csak az 1.6-2.0 és a dízel motorokba a van hidrotőke?🙄

Cee'd1.4 2010 sw Creative Commons License 2020.08.05 0 0 34550

Bocs elírtam .G4fa a motorkód

Cee'd1.4 2010 sw Creative Commons License 2020.08.05 0 0 34549

Sziasztok!Új vagyok a fórumon.És egyböl egy kérdésem lenne felétek.Valaki mondja már meg a tutit.Most van hidrotőke a szelepek nél vagy nincs. G4FU 1.4. 2010.merthogy picit kopog.előre is köszönöm

 

Digoo bá Creative Commons License 2020.08.03 0 0 34548

 :))) én meg nézegettem itt a nagy drága bőrápolókat :)

Előzmény: KAti (34547)
KAti Creative Commons License 2020.08.03 0 0 34547

Baba törlőkendő.
Külső bőrápolásra meg naptej :-)

Előzmény: Digoo bá (34546)
Digoo bá Creative Commons License 2020.08.03 0 0 34546

Bőr belső ápolására ki mit használ?

I.Blasius Creative Commons License 2020.08.03 0 0 34545

"Az 1,4 es benzinesben van kettős tömegű lendkerék? "

 

Én úgy tudom, hogy nincsen.

 

"hogy mennyi km. után esedékes a kuplung tárcsa vagy szerkezet cseréje és ez árban kb. mit jelent?"

 

Hát, nekem 43 ezret eddig gond nélkül kibírt. Hozzátéve, hogy eddig kétszer volt szaga a kuplungnak (ami meglepett, más kocsimon még nem tudtam előidézni ilyet): Egyszer egy parkolóházas kihajtásnál araszolva, meg-megállva, egyszer pedig nem figyeltem (épp telefonáltam), és 6-osból nem 5-esbe, hanem valahogy 3-asba toltam vissza 90-nél a váltót. 

 

Kiindulva abból, hogy pl. anno a hasonlóan erős, 1,4-es Corollák kuplungja néha csak 100 ezer km körülig húzta, ha ennyit kibír a Kiaé is, akkor én elégedett leszek. Mondjuk márkaszervízben, biztos nem lesz olcsó egy kuplungcsere, de szerintem úgyse márkaszervízbe viszem majd.

Előzmény: Devente (34532)
papaj Creative Commons License 2020.08.02 0 0 34544

Szia!

 

Ugyanebben a cipőben járok. Sikerült valami megoldást találnod? 

 

Köszi előre is!

Előzmény: microli77 (33010)
Akos_IKS Creative Commons License 2020.08.02 0 0 34543

Benzin/Dízel vita volt már, csak lapozz vissza. Szerintem a kultúránk része lett az óratekerés. Ha 250-ről tekerték vissza az autót, amit 170-el veszel és az benzines, akkor még pont 50-et megy, mielőtt a motorja kuka lenne. Ugyanez dízelnél is probléma, de azok 5-600-ig mennek, ergo sokkal több a tartalék.

Előzmény: KatonaZé (34540)
KatonaZé Creative Commons License 2020.08.01 0 0 34542

Szia!

 

Köszi, akkor mindenféle adó nem fizetése rákerülhet, na szép. : /

Előzmény: Airbag. (34533)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!