"Lovász István nagy energiával bővítette a BHÉV akkor jelentős áruszállításához szükséges teherkocsi parkot. Az elavult, régi kocsik mellé nagy darabszámban vett át feleslegessé vált MÁV kocsikat, sőt azok egy részét a BHÉV igényei szerint át is alakíttatta."
"A használtan átvett és felújított teherkocsiparkot 1962 után új, saját tervezésű kocsikkal is gazdagította. 1958 és 1968 között a fenti kezdeményezéseivel a BHÉV teherkocsi parkját többszörösére növelte, jól kihasználható, korszerűnek mondható járműparkot hozott létre."
Szerintem nem fekete, hanem nagyon sötét barna. Az a bizonyos dán fazon is fotózta Dániában, elő kéne túrni a képet.
Ez is sötétebb barna, mint a MÁV kocsik.
Anno NZA kollégától kaptam képeket, van több színes is, mindegyiken sötétbarnák. Viszont az is igaz, hogy egyik sötétbarna mellett belóg egy másik kocsi, ami sötétebb(nek tűnik) nála. És van ilyen egészen sötét nyitott kocsi is, meg a fenti Gklm kocsi is Linzbauer fotón.
1958.VII.1.-én BHÉV állományba visszakerül a MÁV-BEV-től:
- 32 fedett tehervagon
- 162 nyitott tehervagon
- 6 tartálykocsi
- 35 egyéb tehervagon
Ezt követően a HÉV a hálózatához csatlakozó iparvágányok tulajdonosait saját kocsiparkkal akarta kiszolgálni, ezért majd 10 évvel később, 1967-ben már 601 tehervagonos állománya volt. Csak találgatok, mi lehetett az oka, nem akart a MÁV-nak kocsiállás és egyéb költségeket fizetni? Vagy a 6 MÁV év után ez valamiféle fricska volt? Dac?
BHÉV Jn 475 - 1895. Weitzer > Ópaks, skanzen > jelenleg Hűvösvölgy, a kecskeméti alkocsira szánják, felújításra vár.
Ausztria és Poroszország között nem volt felhőtlen a kapcsolat. 1866-ban háborúztak is. Gondolom, ez látszott a vasúti forgalomban (ill. járműfutásokban, cserékben) is.
És ha ez nem elég, ott feküdt közöttük Szászorszáüdt 😄
Tisztelt Uram! A 2002-ben az 1970-75 közötti van, a 2003-2007-ben található 1975-80 közötti időszak, néhai Keller Laci barátom tollából. Itt van mindkettő. :)
Tisztelt uraim! Valaki rendelkezik a 2002-es Vasúthistória Évkönyvvel? Általában az elejében van cikk az adott 5 éves terv eredményeiről. Ebből kellene nekem a BHÉV teherkocsi állománya/db és elszállított árúk/tonna adatok 1975-1980 között.
1957-től kezdték kiépíteni a körzetet, addig csak Záhony állomás folyt átrakás. A korszerű tengelyátszerelő csak később épült, gondolom. Pontos dátumot nem találtam.
Nem tudom, de nem hinném, hogy csak a 70-es/80-as évek óta jönnek be szovjet teherkocsik. Akkor még jobban "tombolt" a cucizmus, ennek kellett, hogy legyen kézzel fogható jele is. :-)
És ugye kérdés az is, hogy milyen kocsik jöhettek be. Én itt Pesten leginkább tartálykocsikat láttam.