Sziasztok... Újdonsült xtz 750 tulajként csatlakozom hozzátok, tudna nekem ajánlani egy sport kipuffot xtz 750-hez, vagy esetleg egy összekötőt 2-ről 1-re mert igazából dobom megmaradt a KTM-ről.
Az Alban onroad turankrol roviden, hatha erekel itt valakit:
A turankrol annyit kell tudni, hogy a tarsasag barati alapon szervezodott, barat szolt a baratnak, igy indultunk el az elso kozos turankra hat eve az alpokba egy egeszen vegyes motorvalogatassal. Akkor volt Yamaha Tenere mellett DragStar, CBR XX, nagy Bandit, naked bike... Az alpokba tobbszor is visszatertunk, magas tatra, balkan turakra mentunk, Persze mindig kizarolag aszfalton.
Azota paran motort csereltek, paran eladtak a motort es a tura idejere maradtunk harman: Tenere, Multistrada es egy Kawasaki GTR. Elso ketto meg egesz jol birja a rosszab utakat, de a kawa kuzdott nehol :) ugy is, hogy kifejezetten aszfaltos turara mentunk.Vasarnapi indulassal Szabadkarol mar 100km utan kaptunk egy kis esot. Esoruha fel, majd le. Atvagtunk a Fruska Goran, Sabac, konnyu ebed a szokasos helyen (Knezeva vecera, ez egyeseknek ismeros lehet mar. Atepitettek teljesen, de finom volt a csorba!), Valjevo, majd Debelo Brdo-n keresztul Bajina Basta. Sajnos kozben ismet eleredt az eso, ez egy nagyon jo utvonal, szep kanyargos, de esoben veszettul csuszik! meg is szenvedtunk vele rendesen...Bajina Bastanal fenykep a kis hazrol a Drinan es irany Kremna, Zlatibor. Lottunk elore egy hotelt Zlatiboron. Mivel egesz nap faztunk, elaztunk, beikszeltuk a Wellnesst. ;) jol esett egy kis szauna.Masnap idojaras elorejelzes alapjan Montenegrot egyelore halasztottuk, ott szakadt az eso az egesz orszagban. Inkabb kerultunk egyet Sjenica fele. Sajnos a kilatohoz nem tudtunk felmenni, mert mire odaertunk, ismet szakadt az eso, de legalabb egy jo pisztrangot tudtunk enni a 4 evvel korabban meglatogatott helyen! Tovabbra is isteni, friss (ha szeretnel, halat is valaszthatsz, elotted pucoljak fel)!Novi Pazaron at Kopaonik a celpont, ahol talaltunk Bookingon egy hasonlo szaunas, jakuzzis szallast 20 euroert. Novi pazar igazi balkani hegyi varos, mindenki tolakszik, otthagyja az autot az ut kozepen, amig beugrik a trafikba. Utitarsaim ki is fejeztek megdobbenesuket, hogy ilyen van, es abbeli igenyuket, hogy ide inkabb ne is jojjunk tobbe :D Sajnos felreertes miatt, a hotel teljesen ures, keresnunk kellett masik szallast a helyszinen, az mar huzosabb aron volt. De legalabb van szauna es medence, reggelivel. Masnap reggel mar jo volt az idojaras elorejelzes, irany Montenegro, majd Albania azonnal!Az SH20-as uton kezdtunk a keleti sarkanal Nafradi Misi ajanlasaval. Gyonyoru!kanyarogtunk egy ovatosat, kovek az uton, oreg merci es szamarak barmelyik kanyarban...Aznapi szallast Vore-ba foglaltuk, belehuztunk kicsit aszfalton. A kozlekedok rendesek, ha sietsz lehuzodnak, menjen aki siet. Vore-bol masnap szerettunk volna belekostolni Gorogorszagba. Utkozben osszefutottunk egy angol motorossal, aki egy 2018-as Royal Enfielddel megy Angliabol Kinaig. Irigyelte a halos protektor ingemet ;) #BRITONABIKE
Elbasan utan SH71-es uton Maliq-ig.Az ut menten most epitenek egy uj vizieromuvet. Az ut szinte vegig aszfaltozott, at is helyeztek mashova, a GPS meg is volt zakkanva vegig, mert a semmi kozepen motoroztunk. Ellenben a keskeny utacska nagyon jo kanyargos, forgalom szinte nulla, nemreg fejezhettek be, meg a gaz sem tudta megvetni magat! Mindenkeppen ajanlom annak aki arra jar. Talalkoztunk 3 magyar terepjaros csaladdal, offroadozgatnak egesz nap. Meglepodtek, mikor rajuk koszontem magyarul.
Szallast Kastoria-ban tudtunk foglalni. Gorogok nagyon lazak, egy rendeles is kuzdelem az etteremben... tomeg is van, de raerosek.Innen irany Niki a 15-os, majd E86-os uton. Rajottunk hogy albania jobban tetszik, irany vissza egy kis kerulovel. Macedonia: Bitola, Ohrid, majd Debar-nal visszateres Albaniaba. Az utminoseg altalaban nagyon jo. Teljesen le lehet donteni a motort, a suru kanyarok miatt a Tenere loero hianya egyaltalan nem jon elo. Fel egeszen Kukes-ig a kanyargos hegyi utakon, ott alszunk egy szalloban, ahol van zart udvar, az etterem tokeletes kajakat szolgal fel, nem is draga.Kis poenkodas a frissen festett falakon, megnezzuk az agyak alatt maradtak e verfoltok az utolso feldarabolt ember utan ;) Kukesbol masnap irany SH43 es SH5 utakon Shkoder, Koplik. Az utminoseg nehol eleg silany, jobb lenne ha asztalt se lenne rajta, de a taj karpotol. Kawasaki szenved, lassan halad, Tenerenek meg se kottyan ;) Multistradas srac rajott, hogy szeretne terepezni kezdeni, szeretne venni egy DRZ-t! Mar gyozelem ez a tura :) Fel a Theth-re. Ejszakara mar Podgoricaban kell aludnunk, en masnap onnan hazamotorozok egyedul.Theth ut elvarazsol minket. forgalom itt mar relativ nagy, de ahogy bemegyunk a hegyek koze, kanyargunk, lelegzet elall. Fent ittunk egy kavet. Talalkoztam olasz endurosokkal, aki a masik uton jottek fel, de nem ajanljak hogy nekivagjunk, szerintuk ezekkel a gumikkal nem lehet. Legkozelebb megcsinaljuk, az tuti!
Fent talalkoztunk egy kinai fickoval, aki New Yorkban el es onnan repult Tirana-ba, berelt autot, hogy bejarja a kornyeket. Erdeklodo kerdesunkre megvalaszolta miert... Ide nem kell kinaiaknak vizum :) Taj tetszik neki nagyon! Az uton lefele megnagyobb a forgalom, ovatosnak kell lenni nagyon. Irany a hatar, Podgorica. Este pizza. Masnap nekem kemeny nyomulas Szabadkaig 9 ora alatt.A masik ket motoros meg megnezte a Kotori oblot, Budvat, majd Zlatiboron at Bajina Basta, Valjevo, Sabac. Most szaraz uton elveztek is a kanyarokat. Kb ennyi gyorsban.2550 km nekem, nekik kb 3500km
erősen nagyon köszöni - mind a saját mind a teljes belga "társulat" nevében - a szervezők munkáját és a klubunk segítségét a teljes mindenség' lebonyolításában! A szállások és a túrák is nagyon tetszettek nekik. (persze, mert az offroad-ot kihagyták "..
Látszik hogy nem egy tanárhoz jártunk angolból:))))..nekem más jött ki a szövegkörnyezetből;)
Nekem ugyan eggyel régebbi 660-om van (az ötszelepes :-), de maradnék a 130-nál.
Az én gyári méretem a 120/90, elmegy 130-cal is, de a 140 már elég passzentos a villában és a felniméretre is kell gondolni. Nálam pl a 140 már annyira össze lenne húzva, hogy semmivel sem lenne szélesebb futófelület, mint a keskenyebb gumikkal - vagyis fölöslegesen venném a szélesebb/drágább gumit.
Amúgy az XT660 klubban is kérdezősködj, ők jobban kenik-vágják a saját gépüket, nálunk csak néhány ilyen van :-)
Ejha 😁. Enyémen 2-3 évesek vannak, hát terepre valóban nem egy atyaúristen. Előtte cross motorom volt, hát annak nem volt akadály. Xt vel meg ezekkel az escape gumikkal szörnyű, semmi sárba nem lehet belemenni vele, és homokba is nulla, kemény földön nnminxs vele baj. Aztán mivel nem túl komoly a terep tulajdonsága így lecserélném őket utcaira. Igazaból ezek is ha bemelegszenek akkor jól tapadnak, döntögettem már lábtartó környékére, nem csúszott még meg sosem. Csak hátsó az lefutott már, és így nem ugyan ilyent vennék rá.
Tehát az x660R emen most ilyen félig terepgumik vannak, de nagyon keveset megyek terepen, így inkább raknék rá utcai gumikat.
Úgy tudom ezekbe van belső gumi is.
Continental ContiEscape. azt hiszem ilyen gumik vannak rajta most. Hátulra 17-es kerékre nem nagy mutatvány találni gumit úgy vélem, 130/80 r17 van most rajta hátul, mi lenne ha tennék rá 140/70-est? Felni tolerálná? Belső gumi mit szólna hozzá?
Első gumi az 90/90 r21. Erre a méretre viszont essig csak continental contigo gumit találtam. Így akkor egyforma típust tennék előre hátra. De tudnátok e esetleg ajánlani valamit?
Igazából ezek a félterep gumik is elég jól szolgálnak, de szeretek kanyarodni, így lecserélném őket. Hátsó már amúgy is a végét járja.
Pedig már elkezdtem édesanyámnak beadagolni, hogy igyekszem 6 nap alatt megcsinálni mindent, mert pénteken szeretnék elmenni a Transzfogarasra és a Transzalpinára.
Nálunk is zavar támadt az erőben! Az asszonyka ügyelete okán (a mama meg kirándul - ez most derült ki) én leszek az ügyeletes porontyász aug.18-án odahaza!