Keresés

Részletes keresés

erdőszéli Creative Commons License 2019.09.15 0 1 63664

hajdanán a nyíltvonalra engedélyezett 60 km/órás sebességgel így alakult az eljutási idő:

 

nyíregyháza-saújhely 71 km. 1:45.

 

de ne felejtsük el, hogy ezt csak a kis befogadóképességű, két tonna tengelyterheléssel és spéci futoművel rendelkező gyorsmotorkák tudták. (14 kilós feélpítményen)

 

az akkor kiadott nyírbodrogi menetrenden ezzel a képpel hirdette magát a vasút:

 

 

 

Előzmény: alkotasu (63661)
rezgaras Creative Commons License 2019.09.15 0 0 63663

Kösz, megnéztem, valóban! Köztük van keresztben egy hegy és egy völgy. De át lehet rajtuk menni. :-))

 

Jól éreztem, hogy a pálya a Szalajkaház felé kimondottan simább, mint Mátrafüredre? Amúgy kellemes élmény. ~20-20 utas a vonatokban, pontos közlekedés.

Előzmény: benbe (63648)
_nyunyuka Creative Commons License 2019.09.15 -1 0 63662

Kicsi gugli, rögtön egy 1893-ból, még keresek.

 

https://www.sn.at/wiki/images/c/c3/Fahrplan_SKGLB.jpg

Előzmény: C50 (63660)
alkotasu Creative Commons License 2019.09.15 0 0 63661

Akkor ezek szerint a 20 km/ó körüli utazósebesség általános volt. Ez azt jelenti, hogy a pályára engedélyezett kb. 25-30 km/ó lehetett.
Szomorú látni, hogy a Nyíregyháza és Sárospatak között hajdanán 60 km/ó-ra engedélyezett sebesség kb. a felére-harmadára csökkent a Tisza mindkét partján.

Előzmény: erdőszéli (63659)
C50 Creative Commons License 2019.09.15 0 0 63660

De vajon honnan tudjuk meg az osztrákot?

Előzmény: erdőszéli (63659)
erdőszéli Creative Commons License 2019.09.15 0 4 63659

Akkor elő kéne még venni az NyVKV, BKGV, SZGV, KGV sebességeit. Azokkal lehetne hasonlítani az osztrák 1955-ös adatokat.

 

vegyük elő. a legrövidebb menetidővel közlekedő járatokat kerestem ki, kb 40 km távolsággal.

 

1955.

 

nykv. nyír-balsa 40 km. 2:14.

bkgv. sárospatak-cigánd 39 km. 1:55.

hkv. sárospatak-füzérkomlós 37 km. 2:36

szgv. szeged-honvéderdő 41 km. 1:50

kgv. kecskemét-szanki tanyák 40 km. 1:46

Előzmény: alkotasu (63656)
-Smiley- Creative Commons License 2019.09.15 -2 2 63658

Ha azt veszed, hogy akkoriban sok településen még aszfalt út sem volt, jó esetben lovaskocsival vagy lovon jártak az emberek akkor egy tartós 30-35 km sebesség akkoriban olyan volt, mint most a 200 km. 

 

Nyilván a 60-as évek útépítése, buszok terjedése miatt egy idő után már nem volt versenyképes a vonal, de 1920 - 1960-ig  ezek a kisvasútak jelentették a bejárást a városokba. (sőt a haztájit, élő állatokat is ezen vitték a picra) 

Előzmény: Felek Ferenc (63655)
Felek Ferenc Creative Commons License 2019.09.14 -2 1 63657

Mi tudna elmondani Kazamér elvtárs az autóbusz közlekedésről?
Ez magasabb színvonalú, mint tavaly volt. 1972. első félévében 14 százalékkal növekedett személyszállítási forgalmunk, de még korántsem tudjuk kielégíteni a jelentkező igényeket. A növekedés elsősorban a kisvasutak megszűnéséből fakad, amely vonalakon átvettük a személyszállítást, A MÁV által jelzett utasforgalom a Szabadkígyós—Békéscsaba, vagy akár a Békéssámson—Békéscsaba vonalon nem bizonyult reálisnak,, ezért majdnem megdupláztuk azóta az induló kocsikat. Olyanok is igénybe veszik a járatokat, akik nemigen utaztak a kisvasúttal, mert arra oda-vissza az egész napjuk ráment. Most a sűrű járatok és a rövid menetidőik (cca. 80 perc alatt érnek Békéscsabára Békéssámsonból) fokozták az utazási kedvet is. Ugyanakkor a buszok befogadó- képessége is. nagyobb, mint volt. Öt éve érkeznek megyénkbe csuklós buszok és mindig a legszükségesebb vonalakra ahol természetesen az útviszonyok engedik állítjuk be azokat

 

Előzmény: erdőszéli (63654)
alkotasu Creative Commons License 2019.09.14 -1 2 63656

Svájcot ne vedd alapul. Ott nem folyt háború, nem döntötték romba az országot, nem ültek 45-től ott az oroszok, nem vezették be a kommunizmust.

 

Azt is érdemes lenne megnézni, hogy Auszrtriát milyen háborús kártérítéssel sújtották.

 

Szóval nem olyan egyszerű csak úgy bezzegezni a labancok felé.

 

A másik: az AEGV egy vasútvonal csoport volt. Akkor elő kéne még venni az NyVKV, BKGV, SZGV, KGV sebességeit. Azokkal lehetne hasonlítani az osztrák 1955-ös adatokat.

 

 

Előzmény: Felek Ferenc (63655)
Felek Ferenc Creative Commons License 2019.09.14 -1 2 63655

Megszüntetésekor a 

 

Békéscsaba - Vésztő 35 km/h

Békéscsaba - Békéssámson 35 km/h

Orosháza - Mezőkovácsháza 30 km/h

Pusztaföldvári szárnyvonal 20 km/h

 

Rákóczitelepre, Vizesfásra vezető szárnyvonalakat nem tudom, de gyanítom, hogy 20-25 km/h

 

pályasebességgel bírt.

 

Az 1955-ös dátumhoz tudna esetleg valaki osztrák, vagy svájci pályasebességeket tenni?

Előzmény: erdőszéli (63654)
erdőszéli Creative Commons License 2019.09.14 -2 8 63654

sokféle megvilágításban szemlélhetjük.

 

most legyen az aegv.

 

1918. békéscsabáról vonat indul kaszaperre 4:02-kor. 40 km után célba ér 6:07-kor.

1955. ugyanez a viszonylat, 4:00 és 6:04 időpontokkal.

 

1 perc. érezzük a fejlesztést?

 

a vasút iratanyagait nézve természetesen ismerem az erőfeszítéseket, utas- és áruforgalmi adatokat. de most csak és kizárólag abból indulok ki, hogy az eljutási sebesség a kezdetektől a végekig kb. 20 km/óra volt. nem csak itt, hanem az összes nagy múlttal rendelkező, majd máv kezelésbe vett kisvasúton. 

 

a megszüntetés után pár évvel a buszos menetidő a felére csökkent.

 

tudom, hogy ez egy vasútbarát topik, tudom, hogy sarkítottam, tudom, hogy számtalan más tényező is volt, tudom, hogy le leszek mínuszolva...

 

 

Előzmény: benbe (63653)
benbe Creative Commons License 2019.09.14 -3 4 63653

A második világháború után az AEGV vagy Hegyköz fejlesztése az akkori osztrák színvonalnak bőven megfelelt. Utána romlott el minden.

Előzmény: Felek Ferenc (63651)
alkotasu Creative Commons License 2019.09.14 -2 4 63652

A nagy változás inkább 1955-ben volt, amikor onnan kivonultak az oroszok, nálunk meg maradtak további 35 évig egy idióta gazdasági és politikai rendszerrel.

Előzmény: Felek Ferenc (63651)
Felek Ferenc Creative Commons License 2019.09.14 0 5 63651

Épp a napokban gondolkoztam el rajta, hogy 1867-től azért vasút, majd kisvasút ügyileg (is) mennyire ott voltunk a "sógorék" színvonalán. Aztán 1918-tól a mi történelmünk másfelé vette az irányt, az eredményt meg tudjuk... :-(

Előzmény: jakyg (63650)
jakyg Creative Commons License 2019.09.14 -2 4 63650

Biztos voltam benne, hogy valaki a hülyeséget majd egy osztrák vasúttal fokozza.

Azért csak úgy van az jól, hogy valakik csinálják, mások meg topicolnak.

Pályaőr Creative Commons License 2019.09.14 -1 0 63649

:-)))

Előzmény: Felek Ferenc (63645)
benbe Creative Commons License 2019.09.14 -1 1 63648

Szerintem leginkább domborzati okai vannak. A sárga sáv, kék kereszt útvonalon könnyebben följutsz.

Előzmény: rezgaras (63646)
benbe Creative Commons License 2019.09.14 -2 2 63647

Valóban egészen borzasztó lehet:

http://www.benbe.hu/tagriver.php?sor=&psz=&t1=Ausztria&t2=kisvas%FAt&t3=&num=50&order=one&B1=Mehet

 

http://www.benbe.hu/tagriver.php?sor=&psz=&t1=Sv%E1jc&t2=kisvas%FAt&t3=&num=50&order=one&B1=Mehet

 

Sőt, még áruszállítás is van, akár konténerekkel, de a tejet is föladják reggel a paklikocsiba!

Előzmény: Felek Ferenc (63645)
rezgaras Creative Commons License 2019.09.14 -1 0 63646

Nem pontosan kisvasút kérdés, csak közvetve :-)) Nem vagyok ismerős a Mátrában. A turistatérképen az látszik, hogy a Szalajkaház és Mátraháza között egy kiterjedt területen nincs jelzett útvonal. Az online-térképek (Google-map, OSM) viszont több elérhetést is megadnak. Ennek van valami oka? Le van ott zárva a terület? Azért érdekes, mert ez a kisvasút végállomásáról induló túrákat igencsak befolyásolja.

Felek Ferenc Creative Commons License 2019.09.14 -3 6 63645

Pedig jó dolog az, hiszen azzal jár, hogy Ausztriában, vagy Svájcban vagy munkavállaló.

Előzmény: jakyg (63644)
jakyg Creative Commons License 2019.09.14 0 2 63644

Mindig megdöbbenek - kisvasút barátként is - miként kívánhatja valaki, hogy másoknak kisvasúttal kelljen munkába járni.

benbe Creative Commons License 2019.09.13 -3 0 63643

Mióta van bőven Mk, az a ritkaság, ha C50 megy. Ezek hétköznapi képek:

http://www.benbe.hu/tagriver.php?sor=&psz=&t1=39&t2=vas%FAtvonal&t3=&num=50&order=one&B1=Mehet

Előzmény: paca664 (63641)
paca664 Creative Commons License 2019.09.13 -1 3 63642

Onnan Somogyszentpálig nincsen út,

 

De - lássuk be - tömeges utasigény sincs. Hivatásforgalomban Imremajor egy számottevő utaslépcső, Pálmajor forgalma közel 0 (nincs ott semmi), Somogyszentpál van, de nem valami acélos.

Erre jönnek a kisvasúti napon + nyáron kalandból oda-vissza élményutazók, akik Szentpálon még le sem szállnak a vonatról arra az 5 percre. Évi kb. 60-70 napon.

Előzmény: v_peti (63631)
paca664 Creative Commons License 2019.09.13 0 2 63641

Oké. Teljes szakasz alatt ugye a Fenyves - Imremajort érted. Mondjuk érdemi forgalom is nem meglepő módon inkább itt van.

 

Csakhogy a kisvasutas napi fotógalériákban felülreprezentált Mk48-asokkal ellentétben, az év 364 napjában szinte csak C50 jár, mert az utasok azért nem lógnak fürtökben az 1-2 Bax-ról és a gázolaj sincs ingyen. Az meg 25-ös. És egyébként a kocsik is már csak 25-re vannak vizsgáztatva. Jó volna, de nem magától értetődő a dolog.

Előzmény: Törölt nick (63623)
benbe Creative Commons License 2019.09.12 -2 4 63640

Édesanyám, aki nem geodéta, fél centis pontossággal mér projektelőkészítési fázisban a ketyerével. Jó az, csak tudni kell használni (három napos tanfolyam volt a BME-n).

Előzmény: alkotasu (63617)
-Smiley- Creative Commons License 2019.09.12 0 0 63639

Köszi.  Hat elég karcsú. ☹️  

Előzmény: rendezget (63638)
rendezget Creative Commons License 2019.09.12 0 0 63638

Egy utcáról felvett ember fzst kiképzése kb másfél év.

Előzmény: -Smiley- (63636)
rendezget Creative Commons License 2019.09.12 0 1 63637

Mindenki a hivatalos bértábla szerint keres, az itt gyakorlaton lévő fszt tanulók a majdani állomásuknak megfelelően besorolva, ami az országban bárhol lehet. A szolgálattevők általában a 12 MMK-ban vannak.

 

https://www.vsz.hu/media/8296/b%C3%A9rt%C3%A1bla-2019.pdf

Előzmény: -Smiley- (63636)
-Smiley- Creative Commons License 2019.09.11 -2 0 63636

Köszi így már érthető. Csak meglepődtem a sportcipős farmeres emberek láttán. 

 

Amúgy mennyit keres ott egy mozdonyvezető és egy forgalmi szolgálattevő, hány hónap egy ilyen tanfolyam? 

Előzmény: rendezget (63626)
MCA-001 Creative Commons License 2019.09.11 0 0 63635

Lehet, hogy nekik engedélyük van a használatra.

 

Előzmény: v_peti (63633)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!