valószínüleg ez egy 80 csatornás változat. Az egyik, a kisebbik panelka ahhoz lehet szerintem. A másik valami utólagos mókolás, nem tudom mi lehet. HyGain néven is volt a piacon, 40 és 80 csatornásban. Ritka nehéz vas, zabálta az elemet. A mikrofon csati bekötése semmivel nem volt kompatibilis.
De igen. Arra is gondoltam, de sehol egy átkapcsoló, hogy AM/SSB. Ezzel együtt valszeg erről van szó, de direkt nem írtam le, nehogy bárkit is befolyásoljak.
Pontosan. Vezesse az áramot. Ez a lényeg. Ha dupla átmérő, még aluminium is lehetne. Az igazán fontos a magasság és a jó kihangoltság. Nem kell feltalálni semmit, ezeket már elvégezték helyettünk. Bevált antenna típusok vannak.
Pont a 10-11 méter hullámhossz a legszélsőségesebb a terjedés szempontjából.
Ami számíthat a nagy zajból való kiemelkedésnél, az a mikrofon hangszíne és a megfelelő dinamika kompresszió SSB-ben. Amikor jó éles, érces a hang. Pont ami egy esti beszélgetésnél már túl bántó, az lehet jó. Persze ésszel. Egy bizonyos mértékű kompresszió is jót tesz. Ami az érthetőséget javítja, ha nem is lesz szép a hangod. Megint csak ésszel. Ha a nagy zajban távolságra gyúrsz.
De mindennek a kulcsa a te füled. Ha megtanulja kihallani a lényeget a zsibongásból. Ehhez kell a sok-sok hallgatózás és gyakorlat. Amit az elején csak sejtesz, hogy emberi beszéd, a gyakorlás eredményeként simán megértesz.
hol kaphatok normalis kabelt drotot antennakesziteshez? pl., : “..1x 0,4 mm Kevlar en 24x 0,25 mm copper. The insulator consists of black UV resistant PE. The total diameter is about 2.5 mm. Tension force approx. 50 k….”
vagy “..7 x 7 x 0,15mm einzelne Drähte der Durchmesse 0,….”
0,6 dB a CB-nél kutyafüle. Az emberi fül 3 dB-t hall meg. A CB sávokban 60-100 dB-es ingadozások vannak.
A félhullámú az nem groundplane. Ahhoz nem kell ellensúly. A tövében van egy illesztő rezgőkör.
Az antennák nagy többsége földelt. Így feltöltődni sem tud. Sok rádióban van az antenna csatin egy 1 kOhmos levezető ellenállás pont ezért.
Az autókban sok zavarforrás lehet. Azokat a gyárak a normál használatot nem zavaró szinten tartják. Nem RH adóvevő szintűnek.
Egy kamion gyári zavarszűrt kivitele kb. 20 000 Euróval drágább. Ipari vagy katonai kivitelre.
Minden rövidített antenna durva kompromisszum.Kis sávszélesség, durván zuhanó hatásfok. 27 MHz-re egy parabola mint tükröző felület 50-100 méter átmérőnél kezdődne.
A jó gyári CB rádió vevőjénél jobb SDR vevő egy nem megfizethető kategória.
Ha az RG kábel veszteségével foglalkozni kell a PL/SO csatik veszteségével miért nem? Bele kell számolni a kábelhosszba vagy csak el kell fogadni? Nézem a teszteket, 30MHz-en 0,6dB/csati - bár én nem igazán tudom értelmezni a dB-dBd-dBi közötti relevációkat?!
A másik, ha egy félhullámú vertikál nem groundplane, akkor miért gyártanak hozzá? Akkor most a félhullámúhoz kell, kell vele foglalkozni vagy nem?
Illetve ezek a modern kinai SDR vevők mennyivel jobbak mint egy átlagos CB vevője? Azon gondolkozom h két kört kellene kiépiteni kitelepüléshez, egy adót és egy SDR vevőt. Hülyeség?
Hogyan tudom a készülékkel vett zajt csökkenteni, még? RFi szürők sokasága a kábelen? A cb tápkábelén? Az autó jobb földelése(láttam ilyen réz föld kábet a kipufogó kasztnihoz kötéséhez)?
Statikus gumi az autón mint régen a skoda 100-on?
Az antennák végén miért nincs valami statik levezető szalag, az nem töltődik fel? Vagy túl kicsi az értéke?
És még, kisméretű röviditett yagi vagy parabola (a presidenten kivül) CB-hez?
Ahogy tovabb kutatom azt irja h 3/4 antennanal a 12-40 fok dolesszog az idealis a sugarzo tekinteteben. Akkor kell egy pecabot es egy valami rovid bot is amin atmegy majd az antenna? 0.2-1m fold feletti tavolsagot javasol az ehelyezesre az konnyunek tunik, mar csak a 8m-es pecabot kell. Meg a drot. Van a drotra szabaly? Szigetelt, szigeteletlen? 20-22-24 awg? 100W alatti a kimenoteljesitmeny.
kitelepülősnek tervezem sza sztem jó lesz. Több rajzon 1:1 balunt irnak hozzá, de van ahol a 100 ohm kiegyenlitését a tápvonalon RG-178-al oldják meg, bár azt nem irja milyen hosszúval..