Én inkább nem próbálom ki a dízelt :) Viszont több márka autóit kipróbáltam, és azokban az 1.4-es motorok a Ceedhez képest harmatgyengék (lásd 80!!! lovas ford motor) . Sőt, még az 1.6-os motorok sem jobbak (vagy inkább rosszabbak) mint az 1.4-es Ceed motor. Persze lehet, hogy ez az én szempontrendszerem szerint van így. Nekem többet számít, hogy alacsony fordulaton mit produkál, mint az, hogy mennyire visít. A Fiat 120 lovas turbós benzinese viszont felkeltette az érdeklődésemet, csakhát annak az árát inkább nem szeretném tudni :)
Csitulat urak, jó az az egynégyes... bár minden márkánál ilyenek volnának az alapmotorok... :)))
Én annó elóbb egynégyest próbáltam aztán a dízlet... nyilván ez utóbbi jobban ment... osztottam szoroztam, sokat megyek, dízel lett, élvezem... de biztos vagyok benne, ha más körülmények közt az egynégyest válaszottam volna, azt is komáznám nagyon... :)
Nem hiszem hogy letéptem volna... Csak olyan megállapítást tettél, amit nem tapasztaltál, ráadásul én egy szóval nem mondtam hogy nem hangos, csak annyit, hogy nem hangosabb mint más 1.4-es. Az meg hogy az 1.4-es hangosabb 140-nél, elég triviális megállapítás... De írhatom én is hogy van 4 kereke, csak ettől... mind1.
Jahh oké, már azt hittem Tőled is kapok egyet, mert leírtam a valszeg nyílvánvalót:) feltételezhetően az 1,4-esnek nem a 140 a kényelmes utazótempója, de ne legyen igazam, jó lenne ha pénteken rámncáfolna:)
2004-ben volt szerencsém Svájcban nyaralni 2 hetet szüleimmel. Egy 1.4 95LE-s Megane I volt akkor a kocsink. Mikor kiértünk én döbbentem tapasztaltam, hogy mindenkinek dízele van. Elvétve láttunk benzinest, viszont 1.9, 2.0, 2.5, 3.0 TDI dízelek tömkelege a legkülönfélébb márkákból. Gondoltam hát itt megtehetik hogy megveszik a dízelt. (Hozzáteszem ott a nagy teljesítményű autókkal nem a kicsiket nyomják le, tanulhatnánk tőlük vezetési kultúrát bőven...) Azonban rá kellett döbbennem, hogy nem csak az anyagi háttér van mögötte. A szálásunk 2100m-en volt, de az autópálya amin nap mint nap mentünk kirándulni szerteszét, az az 500m-en fekvő városkán halad át. Így naponta 2x kellett megtenni a 24 km-es utat ami fel- és levitt 1600m-t. Na akkor értettem meg miért van mindenkinek dízele. Ugyan felment az 1.4-es is fullra pakolva, de szegény nagyon szenvedett felfele, bár üresen (3 személy) jobban vitte azért. A dízelek meg mintha egyenes szakaszon mennének, úgy húztak el felfele.
Ott a terepviszonyokhoz a dízelek fekszenek, itt a nagy "síkságban", már más a helyzet. Dönse el ki ki maga, mik az igényei és a lehetőségei! :)
Minek zaklatsz, ha magad is tudod, hogy zajosabb, és mivel sokat prörg ez egyértelmű is, akkor felesleges frocliznod, hogy senki sem panaszkodott rá eddig stb... az igazság az, hogy biztosan van hangja, ezt írtam, amire letéped a fejem, mire aztán ugyanezt írod:) kész
Auto-Motor: 1,4 "Erős, de kissé hangos, továbbá a közepes fordulatszám-tartományokban meglehetősen lustán reagál a gázadásra."
Népítélet: "130 felett iszákosabb és zajosabb, így leginkább a 120 körüli tempót szereti" és ez még az 1.6-os volt
Szóval az ilyesmikből feltételezem, de persze ki tudja ki mihez hasonlít, így megírom pénteken mindenképpen a tapasztalatom. Ami biztos: halkabb lesz, mint a fiestám 140-nél:)))
Ha a magasat szereted, akkor viszont nem jó az LX, mert kell a magasságállítás is... vagy az van valamilyen csomagban csomaggurukák? :)))))))))))
Ma felhasználták a rendőrök az autómat egy robogós elkapásánál... felszólítottak, hogy álljak keresztbe... hát bexartam rendesen, mi van, ha rajtam át akar kitörni valami vadállat, de szerencsére nem volt gáz... megköszönték, és mehettem... hát ilyet se látok mindennap...
A gép még mindíg isten, elértem a 4000-et, mostmár tényleg érik a népítéletem, hát nem a lehúzós fajta lesz, az biztos... :)))
Jah igen, ma kaptam telót, hogy megvan a garmtaricám... ahogy lesz időm, megyek érte... :)
Persze, az 1.4 is elég a magyar utakra. Sosem állítottam az ellnekezőjét, sőt... Én is próbáltam az 1.6 dízelt és tényleg brutális, de hát pénz beszél...
Ezt a témát már rendesen kiveséztük, szerintem írok erről egy cikket, és hasonló esetben csak meglinkelem :).
Azért még nekifutok:
Hogy húzósabb... hát nem is az a vezetési élmény, ez látszik az árban. Mindkét autó kiváló ár/érték aránnyal bír, amikor döntesz, nem csak a matekot kell nézni. A racionális (számszerű, megéri-nem éri meg) érvek mellett ott van a többlet szolgáltatás, ami miatt ugye magasabb az ár is: Alacsony fordulattól hatalmasat tol a motor, mindegy milyen emelkedőn és terheléssel, de biztonságosan előzhetsz a dízellel. Akkora forgatónyomatékot produkál, mint egy 2,5 literes benzines, jóval alacsonyabb fordulaton, 3-400 kilóval könnyebb önsúly mellett. A 255 Nm 5 liter körüli fogyasztással irigylésre méltó párosítás. Hát ezért a 4 millió. A dízel motor jóval kevesebbet forog, így autópályán lényegesen csöndesebb.
Nem úgy városi és rövid távú utazásoknál. A benzines villanymotor szerű, sima járását egyetlen négyhengeres dízel sem tudja. Dízelből átülve bizony soxor élvezem, a finom, megnyugtató, hangtalan, rezzenéstelen gurulást, cirkálást. A dízel hidegen nem fogyaszt olyan jól, nehezebben melegszik és rövid távon, forgalomban nem is élvezhető ki a benne lévő hatalmas tartalék. Olyan, mint amikor egy summo bajnok fagyit mér vagy tollpárnákat pakol. Azért persze jó a tudat, hogy menne a cementzsák is :) A benzinest a gyorsuláshoz természetesen forgatni kell, de akkor sem válik tolakodóvá a hangja. Jóval kisebb erőtartalékkal, de kényelmesen futja a 140-150-et.
A 0-100-ra gyorsulás nem életszerű példa. A rugalmasság (60-100, 80-120-ra gyorsulás) inkább, hiszen mindennapos előzési szituáció. Na itt a dízel állva hagyja a 2 literes benzineseket is.
A szervizintervallum a benzinesnél 15e, a dízelnél 20e km.
Röpke tesztvezetéseim alkalmával a hellyel nagyon elégedett voltam. Simán el lehetett férni, bár hozzáteszem én nem tartozom a magam 178 cm-vel a magas emberek közé. Az említett sebességet nem volt alkalmam kipróbálni, majd talán megírja akinek volt. Ülésmagasság állítás már/még elvileg mindegyikben van, bár lehet ez már nem jelent sokat. :D
Persze, azért írtam, hogy kipróbálom. Egyébként vagy 2 tesztben is olvastam, hogy azt írták az 1,4-esre, hogy pályán nagyobb tempónál már zajosabb, szal azért nem találgatás, feltételezés.
Szerintemből nem lehet megítélni, hallani... Itt még senki nem panaszkodott akinek 1.4 van hogy hangos lett volna pályán, szal nem kell előre kelteni a pánikot.
Bocsi, csak engem eléggé zavar ha valaki nem tud valamit, mert nem próbálta, de már véleménye van róla! Próbáld ki és ha van hangja, akkor írd meg, különben meg felesleges találgatni...
Ugyan nem volt alkalmam még kipróbálni, de ha jól tudom az áttételezésnek köszönhetően 140-nél az 1,4 már nagyon sokat pörög, bőven 4000 felett, szóval szerintem hangja is lehet már ilyenkor, de pénteken kipróbálom!