Az, hogy csúszik-e a kuplung, nagyon könnyen megállapítható. Menj vele 3-as sebességi fokozatban úgy 40 körül és hirtelen adj neki egy padlógázt. Ha a motor felpörög, viszont az autó nem gyorsul a fordulatszám növekedésének megfelelően, akkor csúszik a kuplung. Van egy másik módszer is: álló helyzetben rakd be 4-esbe a váltót adj neki gázt és engedd fel a kuplungot. Ha nem fullad le a motor, akkor csúszik a kuplung.
Az utóbbi módszert egyébként nem ajánlom, mert nem tesz jót a főtengelycsapágyaknak.
Nálam a gyujtáskapcsolóra rá van téve egy gyürüs (körülölelö) müanyag alkatrész. Alapban fehér, patkó alakban megy "kormányoszlopra". Ebben van legalább egy pilács (gondolom zööööddd búrában). Régen a Themában is volt lámpa, de magában a zárban és a kulcslyuk világított csak, nem körgyürü.
Kopogás+ rükverc izé: bibis az a váltó az tutti. Kinyomócsapágy ilyesmi? "Irástudónak" meg kéne mutatni.
Ja, meg valami, a rukvercet altalaban eleg nehezen kapja be. Nem mindig, van hogy tok konnyeden be lehet tenni de tobbnyire tobbszor ide-oda kell kapcsolgatni mire sikerul.
A gyujtaskapcsolo hogy vilagit? Nincs neki muanyag karimaja csak ket fem...a ket femkarika kozott kell a fenynek atdiffundalni? Vagymi!?:)
Mas: hogy lehet felismerni ha csuszik a kuplung? Szerintem az en gepem nem ugy megy mint ahogy kellene neki. Es ha alapjaraton rateszem a labam a kuplungpedelra (nem nyomom le csak rateszem) akkor utemes kopogast erzek rajta.
2-2 pilacs van benne. 2 gombnak van egy, plexi vezeti.
Jaja a slusszkulcs karima is vilagit.
Nnna, abban nemtom hogy kell izzot cserelni.
Szerintem oldalt van bedugva, es a kormany aljat tetejet kell leszedni. Asszem harom keresztfeju csavar alulrol.
Van parkolófény. A gyújtáskapcsoló karimáján van egy kifli alakú bütyök, azt lenyomva, kulcsbedugva de nem gyújtásra, hanem másik irányba fordítva parkolófény lesz. Kulcs kihúzható.
A kormányoszlopon asszem nincs pilács a tekerön. De a gyujtáskapcsoló körül, világít a karima az elsö ajtók csukása után kb. 20mp-ig. (of kóz zöööd és ellaszik utána)
Koszi Arnold!
A klima vilagitas ugy nez ki, hogy az egyik oszlop felul erosebb, alul halvanyabb, a masik oszlop forditva. NEm tudom hogy mindegyik kapcsolonak kulon egoje van-e, mert ha igen akkor valszeg azok is rosszak. Ha 1-1 pilacs van benne es onnan vezetik a fenyt plexilappal akkor elkepzelheto hogy igy van jol. Velemeny?
Jezus mennyit szovegelek ahelyett, hogy dolgoznek...
Hogy lesz igy Coupe-m? :-)
Bonyi:
A felso pilacs nem kell h. vilagitson.
A kodlampas kapcsolot megcsinalom szivesen ha nincs hozza erkezesed. Csak szerezz hozza egot.
A klimavez vilagitasa vegul is jo?
Mert akkor hozd azt is!
Mar parszor szetkaptam egyeb okbol (is).
(Vmi barom kokanyolt valamit a klimavez korul. A belso levego keringetes moci vezeteke egy belso levego homero szenzor vezetekevel fel volt cserelve. Nemtom mi a francert kellett azt barkinek is bszogatni. Huu de felhuztam megint magam rajta. A moci 12V-ja rament a szenzorra, szepen haza is vagta. Ket napig meregettem agyaltam mire rajottem mi a gondja...)
Megyunk egyutt nemetbe Coupe-ert???? :-)
Italian:
40km naponta az gaz. :((
Valoban megoldas lehet a gaz. :))
GFB=Gepjarmu Felelosseg Bizt.
Motortol szerintem nem kell felni.
(Szemely szerint attol felek legkevesbe. Azt pikk-pakk lehet cserelni javitani relative olcson.)
Kompressziot megmerni, partiz km-t kerulni vele, gyertya szinet lecsekkolni, olajat megnezni. Melyik milyen szinu, suru stb. sokat mond.
Esetleg egy kipufgazosszetetelt meretni.
Nem erdemes ilyenre szakosodott muhelyt keresni.
Fogni kell egy jonevu szerelomuhelybol egy mukit, aki latott mar kappa fotengelyt eloben. Kezebenyomni neki egy tizest es megkerni jojjon Veled egy fel napra autotvenni.
A szepsege,kenyelme karpotol mindenert! :-)
En ezt az elvet vallom.
A fogyasztas meg...
Ez egy olyan dolog amit senki nem tud, mindenki kamuzik, es egyebkent is, tanult kollegammal megallapitottuk minden auto 10L-t fogyaszt.
Amelyik nem az a kivetel. :-)
Aki ilyen autot akar venni azt ne erdekelje a fogyasztas! :-))))
Annyit ugysem eszik, hogy gaz legyen.
Megaztan a vezeton mulik mennyit eszik.
Egyebkent Bp-Kiskunhalas kozott az 1.5-os Szamara
ugyan annyit eszik, mint a 2L-es Dedra.
(Mikor ra van dugva a lambda :-)
Ez utobbival 20-30 perccel hamarabb otthon vagyok ezesetben.
Szoval a buzuki is csak addig gazdasagos, amig az ember a wc-re jar vele. Amint tesz bele egy kis batyut, es leugrik a balcsira maris ott van mint egy ketszer akkora autoval amelyiket pesten betettel durva-ba is az orszag masik sarkaig ki sem kell onnan venni, es vegig 3000 alatt marad a fordulat kellemesen vegigbrummogva az utat. Nemi tulzassal.
Ennyit a fogyasztasrol alkotott vilagkepemrol. :-)
Nem tudom a 2.4 milyen moc, de en vagy 2.0t-t, vagy 3.0-t valasztanek jelenlegi ismeretem szerint. 3.0 eleg korszeru moci.166 alfakban is az a moc van. (3.0 V6 24V)
2.4-el egy GFB kategoria.
2.0 pedig olcso olyan szempontbol, hogy biztositas, kimeletes vezetes eseten fogyasztas, de porgetve eros. Megaztan a turbosat egyszeruen lehet tuningolni, ha ilyen hajlama van az embernek. Turbos nagyobb lutri mint egy 2.4, 3.0.
Turbot kimelni kell ha hosszu palyafutast akar neki az ember. Erdemes ezert ismert eloeletu, Lancia buzitol autot venni. Az vigyaz ra.
En ha most kappat neznek, akkor a kasznit neznem volt-e torve, serulesmentes-e, gumitomitesek rendben vannak-e, alatta rozsdafoltos-e esetleg, uvegek karcosak-e ilyesmik.Emelobakoknal, kuszobelnel milyen allapotban van, le van-e turva az alvazvedo.
Illetve a belso ter
esztetikailag milyen allapotban van. Ez szamit.
Az osszes tobbi dolog egy autoban viszonylag jo arban, esetleg sajatkezuleg javithato.
Ugy altalaban javithato. A kaszni, karpit csak kokanyolhato.
Jut eszembe macskakovon menni kell vele parszaz metert. Meg menni kell egy masik tutto kappaval is, ha mod van ra. A kulonbseg alapjan kovetkeztetest levonni.
Nem art, ha szervizkonyves. Ez semmit nem garantal, de annyit legalabb, hogy a motor belseje valszeg nem lutri, legalabb az olaj rendesen cserelve volt. Olaszok erre kenyesek, es szeretik is, de gondolom ez nem ujdonsag.
Kappanak az az elonye megvan az Alfikkal szemben, hogy kisebb esellyel hajtottak agyonra szegenyt.
Ja, es amit meg neznek:
Ne tudjak olyan extrat mondani, ami nincs benne. :) Alacantara bor mindenkepp. Lilaban. :)
Elektromos dolgokat alaposan vegignezni, es konstatalni mi mukodik mi nem.
Elotte keresni kell vakakit akinek kappaja van, es elmagyaraztatni vele mit is tud az auto.
Pl: Ha ki van nyitva az ajto megvilagitja az ajto alatti placcot, hogy lass stb. Sokminden van benne ami nem evidens, es addig nem tunik fel hogy nem mukodik mig ra nem jossz, hogy van ilyen.
(En egy ev utan tudtam meg a Dedra-ban hogyan mukodik a helyzetjelzo vilagitas. Azt hittem rossz.Azota is szegyenlem... :-)
Szerintem az a pilacs meg ugy marad egy ideig. Bar majd most este kiderul, lehet hogy eleg volt megmozgatni kicsit.:)) Van meg egy tekeroke a muszerfal tetejen, de az nem vilagit. Annak nem is kell?
En nem csak almodozom a Kapparol. Nekem Kappam lesz! Legkorabban 4 ev mulva:) de lesz! Meghozza Coupe! fullfullfullfullfullfullos! Nagy! Eros! Gyonyoru!
Büszke Alfa tulaj vagyok, de kéne má' valami nagyobb :))
A Kappákkal szemezek nagyon. A 2.0t és a 2.4 játszhatna.
Kérdésem az lenne, van -e tapasztalatotok/infótok
a fenti csodákkal (fogyasztás, megbízhatóság, hibák, hibás évjáratok...stb.)
Minden infónak nagyon örülnék!!!
Na "visszemlékeztem" a váltóolajra.
Szóval, Tutela ZC80/S volt, a gyári ajánlás (Prisma, Thema). Ez egy viszkozitási fokozatú (SAE 80W) és API GL4 es. Ez helyett, a Tutela ZC75 Synth-et raktam bele. Ez többfokozatú (SAE 75W-90) szintetikus, és már GL5 ös. Nem volt baja 1,5 év múlva se (majd 20e km) utána nemtom, mer ellopták (fuck) a kocsit.
Most a Dedránál, asszem a ZC90 az ajánlás. (ez már többfokozatú (80W-90). De egyheti állás után, a fagyban kicsit "vajas" az elsö 3-4 perc.
Ember, mihez is vagy te oreg!? Es mennyire??:)))
Arnold: Kiskunhalas az nem eppen a szomszedben van. Ezexerint az egyetem miatt alberletben? XII. ker? Laktam en is ott kb. 1 evig az Istenhegyi uton, jo hely. Csak nem kedvez az autoszerelesnek.:)) Meg talan egy kicsit tulertekelt a kornyek, jo draga. Mondjuk mi (zasszony meg en) kifogtunk egy 54 nm-es 2 szobas keglit 45+rezsiert, csak sajna meghalt a tulaj.
Valtoolaj: szerintem jobb a surubb. Azt a kb. 5 percet telen ki lehet birni amig atmelegszik, de legalabb tuti jo lesz melegben a kenese. SZVSZ az, hogy nyaron nem recseg a higabb olajtol nem jelenti azt hogy 1 ev mulva sem fog.
Kiskunhalason.
De neha jarok egyetemre is: BME.
Illetve dolgozni Becsi utra.
Meg albiba is megyek neha a XII kerbe.
(Kulimasz: Elkoltoztem a Szena terrol, fel a hegyekbe, nemmessze)
Szoval nemtom hol toltom az idom nagy reszet, nemtom hol lakom. :)
Ja, de! Az automban vagyok a legtobbszor megtalalhato. :)
Bocs, csak közben ebédelni voltam - gyalog. Az élményemet leírtam, a különállat szuzukis topicban.
ArnoldF
Ráfókuszálom a fúvókákat a váltóolaj kérdésre. Egyébbként, kent az nyáron is (semmi recsi-ropi), de hidegben nem volt vajban-tolós állaga.
Egyébbként, hogy bosszantsalak, évekkel ezelött fél napig, volt Kappa 3.0V6-24 em. Egy villámteszt erejéig (100-200km), elhoztak a munkahelyemig 1 tesztkocsit. (volt ujságíró ismerös)
Hááát.... még a pótkerék (egész) is alufelnin volt. Ülés pozíció memória! full-full-full kivéve automata. A V6 járása "safhauzen" egy 4 hegereshez képest. 215LE. Belül nem hallod, látod az alapjáratot, a mutatókról. Nagykijelzös komputer (egérmozi) navigációs (CD-Rom) bövíthetöség...
Na jó abbahagyom... más világ. A Thesis-töl elöre remeg a térdem. És nézeget a sport felé (utcai szinten) a Lándzsa megint. (Fulvia és GT)
Bonyolult
Na azért ekkora dolgokhoz én már öreg vagyok. Majd a szerelö.
Ilyenektol nem szoktam meijedni. A szerelo sem csinalna maskeppen. Ha o meg tudja csinalni akkor en is, semmi specko szerszam vagy tudas nem kell hozza. Ugyanigy meg tudtam volna szerelgetni a Fordot is amig megvolt, csak nem talaltam helyet hozza, igy egy rakas penzt kifizettem pl. Hardy cserere meg ilyenekre.
Az egoket a Homasita Kft-nel vettem, nekem az van a legkozelebb. Bp. XI. Fehervari ut.
Merre lax?
Azzal egyebkent is szinte:
Olajteknot csak ugy lehet leszedni, ha kiszeded a csavarokat, kicsit leesik, de egy motortarto elem nem engedi tovabb.
Ilyenkor be kell nyulni 10-es villaskulccsal, es lebuveszkedni a ket csavarral felfogatott olajpumpat.
Tudnak ezek a digok hulyeseget csinalni.
Mondjuk lehet, hogy a tomitest ra lehet huzni ugy is, hogy nem szeded le...
De az is lehet, h. a Tiedben mar maskepp van.
Hol vetted az izzokat?
Hetvegere lehet h. kolcsonkerek egy digit fenykepezot, es csinalok par kepet a dogrol.
Egy-ket dolgot ugy is meg kellene csinalni rajta.
Muanyag takarokat visszarakni a motorterben, belul a radiatornal. Multkor nem volt mar ra idom.
Legalabb lehetne rajta magyarazni, ha kerdes van.
Nagyon durva, de azert gondoltam, h. nem alfa164 lesz a kovetkezo, mert ultem hatul is a Dedramban.
Rajottem, hogy ezt a minoseget/szepseget nem kapja nagyon meg az ember egy alfitol.Meg az alacantarat sem... A kormany mogott hajlamos az ember hozzaszokni a johoz, es elfelejteni a valodi erteket.
(Erre szerencsere mindig emlekeztetnek akik beulnek az autoba :))
Egy 3.0-as automata kappat lattam testkozelbol regebben. Gyonyoru belseje van fullfullfull extras, de igazan csinalhattak volna 4kerekest belole. :-)
Masik topikban egy srac most hirdetett 2millioert egy 16V-s turbost. Faj a szivem erte kicsit.
Valszeg valoban szep megkimelt auto.Nem lutri svajcbol hozott kikalapalt rom.
Nnna, mindegy, egyenlore csak alom.
Az biztos, hogy 3.0, vagy turbo lesz, es elviszlek! :)
(Jelenleg lambda nelkul eszik annyit a gep, mint egy 3.0, szoval eltartani elbirom.Ha masra nem legalabb erre jo volt, h. ezt megtudjam :-))))
Kicsit agyalok az automatan is.
3.0 V6 24V automata.
Ez a moci van a 166-os alfaban is.
Olcso, mert ekkora autot nem akar nagyon senki venni. Videki vagyok a biztim sem lenne veszes.
Argosznal 70e.