Hogy van az, hogy a CASTROL és még más gyártók teljesen szintetikus kenőanyagaira is kell termékdíjat fizetni?
Nem úgy van a szabályozás, hogy nem kell azután a termék után környezetvédelmi termékdíjat fizetni, aminek szerepel a terméklapján az, hogy teljesen szintetikus?
bocs, ezt alaposan elnéztem (valamiért mereven lecövekeltem a szervókormány tájékán): a TQ-D III teljesen legálisan használható az automata váltóhoz ( a cseréhez kb 6 liter kell).
Ha szigorúan ragaszkodnánk a gyári követelményekhez akkor arra jutnánk hogy nem tudsz betölteni (az esetleg szervízben kapható "gyári" folyadékon kívül) szinte semmit sem, mivel az előírt MB 236.3 jóváhagyásnak szvsz nem túl sok kereskedelemben kapható termék felel meg (az általad felsorolt TQ-D III és az AMX biztos nem). Ha maradunk a felsorolt két terméknél akkor inkább a TQ-D III-at javaslom mivel az rendelkezik a megkívánt 236.3-hoz nagyon közel álló MB 236.5 jóváhagyással (az AMX-nek nincs semmilyen MB jóváhagyása).
Az SLX Longtec (a végén h betű nélkül: nem vagyunk dzsentrik, nem raccsolunk) valóban 0W-30-as olaj de ez önmagában mág nem ok arra hogy helyből elutasítsd (a használatát az Opel motorban), mivel viszkozitási értékei a SAE 0W-30 viszkozitási tartomány felső határán helyezkednek el (közel az 5W-400-es olajokhoz). Ha Téged megnyugtat ha egy (pusztán hangyaf....nyival nagyobb viszkozitási értékű) 5W-40-es motorolajat (a Castrol választékából a TXT Softec-et) használsz, megteheted, a következmény pusztán annyi hogy a GM LL-A-025 jóváhagyású olajokkal (mint amilyen az SLX Longtec is) elérhető 30 ezer km/2 év szervízciklusból 30 ezer km/1 év lesz.
slx-350.az slx longtech amit ajánlottál az új astrába ugye 0-w30 olaj?nem lesz túl vékony ?ezt azért kérdezem mivel azt mondják az ecotec eszi az olajat.amugy mennyi kell az 1.4 twinport-ba,és kb.mennyibe kerül?tudsz e ajámlani castrolbol mást is amit elfogad az opel .
gondoltam a Kereskedő Urak majd szólnak valamit de (eddig) nem tették: az SLX Turbo Diesel motorolajat a Castrol Hungária nem forgalmazza, nincsenek is róla adataim. Vélhetően ugyanazt tudja (dízel oldalon) mint az SLX Longtec 0W-30.
jó marketinges "szakemberek" (akik megpróbálnak Téged szépen szóló levelekkel rábeszélni olyan dolgokra amire Neked nem, csak nekik van szükségük) szvsz még az Északi-sarkon is vannak - szerintem se indokolt a vadiúj motorokban néhány ezer km megtétele után olajat cserélni.
az új Astrákhoz GM-LL-A-025 jóváhagyású motorolaj szükséges, ami (elvileg) 0W-30-as, 0W-40-es, 5W-30-as és 5W-40-es SAE osztályokban létezik. Ha az ajánlott Castrol olajok között ott van az SLX Longtec akkor azt vedd meg, annak megvan ez az ominózus GM jóváhagyása.
nekem annyival könnyebb a helyzetem hogy nincs előttem a diagram ami össze tudna zavarni, így a tudatlanok magabiztosságával merem ajánlani 0W-40-es motorolajokat ("B" változat: 0W-30-as olajok).
szvsz a 10W-60-as olaj egy jó (ne legyünk ennyire szigorúak - átlagos) állapotú motorban (főleg így a téli hidegek tájékán) nem a legjobb megoldás: lassabban jut el el az olaj a kenési pontokra. Én inkább az 5W-40-es vagy a 10W-40-es motorolajok közül választanék félszemmel sasolva a 0W-30-as olajokat is - ha eddig nem (nagyon) fogyasztotta a "turmixot" a motor akkor hideg reggelekre (és esetleg gyakori rövidtávú utakra) szvsz ez lenne a legjobb megoldás.
Olajcsere előtt van 3 autóm is és nem tudom eldönteni melyik olajat vegyem meg.
Segítséged kérném.
MB Sprinter 216cdi, (612..) 130e km, MB C30 cdi (612...) 40e km,
és Clio 1,5 dci 30e km futásteljesítménnyel.
Meguin Ultra Performance Longlife 5w40, vagy Liqui Moly Top Tec 4100 5w40
Mindkét olaj MB 229.3 jóváhagyással rendelkezik. Gondolom a Clio nem sértődik meg bármelyiket kapja. Bár igazság szerint a Sprinterbe inkább 10w40-est írnak, de kint áll, és télen jobb szerintem az 5w40-es.
Én is abszolút ennek vagyok a híve, olajcsere max 10000-nél. Csak most éppen új autóm van és a gari miatt nem cserélhetek otthon. Mondjuk a szervízbe az olajat én viszem, és ott állok majd:))
Az Opeleknél a gyár nem írja elő a bejáratás alatti olajcserét, (sőt bejáratást se nagyon ír elő), csak a szerviz ajánlja mondván a motor "meghálálja". A 2001-es 60 lovas Astrámban a 2. év vége felé (azaz a 2. szerviz közeledtével, amikor már a szerviz által beletett olajjal ment) hidegindítás után percekig kelepeltek a szelepek, pedig a megengedett 15 ezer helyett jó 8 ezret tettem bele. Amióta magam teszem bele az Opel (most már GM) félszintetikust, megszűnt a jelenség. Érdekes. Szerintem az a legjobb, ha a gyári előírás figyelembevételével én tartom karban a kocsit. Van egy 2004-es 75 lovas Astrám is, most márciusban lesz 2 éves, lejár a garancia, hajlok afelé, hogy ennél is áttérjek a házi karbantartásra.
segítsetek nekem.astrába új(1.4 twinport) milyen olajat rakjak,5000km van benne most cseréltetném előszőr .ajánlottak castrolt vagy rakassak bele gyárit ,5w-30 való bele.
"Csak ha te viszel valami jobb olajat , bármi baja van , azonnal rád verik."
Ami teljesen jogellenes mert ha megfelel a gyáris specifikációknak akkor kutya kötelességük belerakni. Másik, nem kell olyan szervizbe vinni aki csak a saját olaját hajlandó elfogadni vagy nem hagyja hogy nézd mit csinálnak a verdáddal.
A jó Ecotec is megeszik 15000 km-en 1-1.5 litert. A gyári olajfogyasztás is ennyi.
Sajna ilyen illesztésekkel csinálják a fritzek :) főleg itt a 3. évezredben elvárható lenne h spóroljunk a fosszilis cuccokkal ugyebár, és nemcsak a bengával...:)
Kompresszióval nemigen lehet gond, mert jól megy a darab, és vegyesbe 7 liter alatt eszi a bengát (és kombi).
Nem szivárog, hanem elég az olaj. De a füstjén észre se venni amugy. Bár a felujitás előtt kormos volt a kipuf, de már nem az...
Persze , de nem azt mondtam , hogy jot tesznek bele , csak igy többet tudnak fogni . Olcsó olaj jó drágán .És mire lejár a garancia utánna nem sokkal rohamosan romlik a motor állapota , de akkora már nem tudod bebizonyitani. Hallottam már Volvot is Suzukit is 60.000 km rel 5 centis olajsárral , beállva.... Mindkettő márkaszervizből. Csak ha te viszel valami jobb olajat , bármi baja van , azonnal rád verik.