Keresés

Részletes keresés

huczek Creative Commons License 2020.04.01 0 0 32676

Gombászok. A tűszelep végén a gumi kúpot fúrógépben polírpapírral óvatosan megcsiszoltam és jó lett. (volt egy kis vàlla) Köszönöm a segítséget: huczek

gombászok Creative Commons License 2020.04.01 0 0 32675

Valószínű, hogy a tűszelep fészke kopott ki. Engem a Honda karbija szívatott így meg, tűszelep csere se segített, a fészek sajna nem javítható. Újat kellett vennem.

Kivéve, kézzel tartva zár le? Ha igen, még inkább gyanús, nem tudod olyan finoman tartani, mint az úszó. Esetleg egy új tűszeleppel érdemes próbálkozni, a gumi kúpot is megehette a benzin, kikeményedett.

Úszó is lehet hibás(lyukas)

Előzmény: huczek (32671)
ali kis Creative Commons License 2020.04.01 0 0 32674

Nagyszerű! Ahhoz minden komolyabb kereskedés tart rugót. Lehet, hogy már találtál is.

Előzmény: [fidelio] violino111 (32673)
[fidelio] violino111 Creative Commons License 2020.04.01 0 0 32673

Szia!

 

Köszi az infót!  RK-02-hez kell.

Előzmény: ali kis (32667)
Zeitgeist... Creative Commons License 2020.04.01 0 0 32672

Szervusztok.

MTD 55/6 kapálógép forgattyúsház alsó részét készülünk cserélni (a mellékelt képeken be van karikázva pirossal).
Azonban a géptípus pontosabb meghatározásában egy kis segítséget szeretnék kérni.
Azt mondták, hogy a szelepfedélbe be van ütve, hogy 1P61, vagy 1P65. De akárhogy forgatom nincs erre utaló felirat az egész blokkon. A berántószerkezet alsó részén találtam  egy  „GT1P65” feliratot, tehát feltételezem hogy valóban 1P65 típushoz tartozik, mert ez még az eredeti berántója, de mégsem a motorblokkon találtam a jelölést, ez nyugtalanít egy kicsit.
Mi a véleményetek? Ismeritek valamelyik típust, hogy tudom felismerni?
Másik kérdésem lenne ugyanezen géppel kapcsolatban:
- Amint az látható a forgattyúsház alsó részét kikell cserélni, mert benne az egyik csapágy széttört, és letörte a forgattyúsház közepén lévő kerek  (majdnem csapágy nagyságú) távtartó részt. A töréssel kapcsolatban gondolkodtam el, most hogy tavasszal először próbáltam berántani, nagyon erősen kellett rántanom, és nagyon erősen vissza is rántott a szerkezet (korábban sokkal könnyebb volt). Egyébként most pár rántás után beindult, de szokatlan volt a nagy ellenállása, háromszor el is szakad a berántó zsinór.  Azután még használtam kb 1 órát hiba nélkül, és utána hallottam a hangos csörömpölést a törés következtében.
– Szóval, lehet összefüggés a nehéz berántás, és a csapágy törés között? Ha kicseréljük a csapágyat, és a forgattyúsház alsó részét nem kezdődik elölről az egész? Köszönöm a segítséget..
Az alábbi linken lehet képeket látni a gépről:
https://photos.google.com/share/AF1QipPKtfA0oEnR1C-zEG1OkljZ4ZlQb4HdyEzg7FMciqh4XH9HWwXLCcIXFcnAYSlhUw?key=c21PMEFLOVZFZERQeExZNnA5RXgyVHdONl9VdDJ3

huczek Creative Commons License 2020.03.31 0 0 32671

Szép estét! Segítséget kérnék Ducati Mpm2 rotakapàhoz. A porlasztó a légszűrőnél  csöpög. A gép néha elindul. A porlasztót szétszedtem, fúvóka kitisztítva, tűszelep végén a gumi épp. Olyan mintha az úszó nem zárja le. Szétszedve lepróbálva lezár. A világ legegyszerűbb porlasztója, de megfektet. Lehet, hogy ki van benne kopva valami??? Köszönettel:hj

Nobody1 Creative Commons License 2020.03.31 0 0 32670

Szia!

Az 1 mm-es hézag túl nagynak tűnik, kb csak a harmada szokott lenni.  Vágj egy alu sörös vagy Colás dobozból egy csíkot (ez kb 0,3 mm vastag), tedd a forgórész és a gyújtótekercs közé, majd a gyújtótekercs csavarjait fellazítva finoman ütögesd azt a lemezig (ha a forgórész mágnese pont a tekercsnél van,  az is odarántja ha kellően lazák a csavarok), majd szorítsd meg újra a csavarokat, vedd ki a lemezt és kész. Ha szerencséd van ennyi a megoldás.

A "sörös doboz csík" ne legyen "gyűrött", mert akkor nagyobb lesz a hézag!

Ha így sem lesz jó a szikra, akkor vagy valahol átüt a gyertyakábel szigetelése (valahol kidörzsölte a fémburkolat vagy kikezdte a rá került olaj, benzin a gumiszigetelést), esetleg gyenge a forgórész mágnese vagy hibás a trafó...

Előzmény: xyzw (32660)
ScooterRider Creative Commons License 2020.03.31 0 0 32669

Köszönöm a válaszod!

gombászok Creative Commons License 2020.03.31 0 0 32668

Hülye kérdés nem létezik, csak hülye válasz.

Mindent meg lehet csinálni, fantázia és kézügyesség kell hozzá.

Szabadonfutós kereke volt az első kerti traktoromnak, Csepel gyártmányú, gyári(1975-ben már öreg gép volt)

Egy kb. 100-as átmérőjű csészében volt egy 6 ágú csillagkerék, melybe egy laposvasat beékelt egy házhoz rögzített rugó, ekkor hajtott. Szabadonfutóként viszont a laposvas átugrotta a fogakat.

A tengely hatszögacél volt, és az agy elfordult a házban.

Egyszer kitört néhány foga, mindkettőt szétszedtem, felhegesztettem, jó lett.

Képet, rajzot nem tudok adni.

Ha jól tudom, most is vannak gyári megoldások, keressél ilyet, koppintsd le.

Biztos láttál már kézi csörlőt: ha tekered kerepel, és húz, ha fixálni akarod, bebillentesz egy éket a fogai közé. Ugyanaz az elv.

Előzmény: ScooterRider (32664)
ali kis Creative Commons License 2020.03.31 0 1 32667
Előzmény: [fidelio] violino111 (32666)
[fidelio] violino111 Creative Commons License 2020.03.30 0 0 32666

Üdv! 

 

Segítséget kérnék! Honda gcv 160-as  kapalógép röpsúlyos kuplungjának elszakadt két visszahúzó rugója. Honnan lehet beszerezni?

 

 

ksanyi52 Creative Commons License 2020.03.30 0 0 32665

Legjobb a kerekenként oldható kuplung lenne, de otthon nehezen kivitelezhető.  Az is nagy segítség lenne ha a kerékfelfogató csavarok között egy csavarfej, vagy valamilyen pöcök eltudna csúszkálni. pl igy.

https://www.youtube.com/watch?v=HmQygwkfWVA

Előzmény: ScooterRider (32664)
ScooterRider Creative Commons License 2020.03.30 0 0 32664

Tudom, hogy hülye kérdés, de nem lehet szabadonfutós kereket csinálni valahogy házilag?

Szeretném olcsón megúszni ezt a dolgot.

A kapa adott, van itthon némi maradék szögvas, egyéb vashulladék, hegeszteni fogjuk rá hogy tudok, robogókerekek,, egyéb alkatrészek. Megpróbálnám házi megoldásokkal megoldani olyan költséghatékonyan ahogy csak lehet, úgy, hogy a gép ne károsodjon, ezért kéne a szabadonfutó.

 

Más: Hogy lehet megoldani azt, hogy az utánfutó csuklója ne feszüljön állandóan a terhelés miatt? 

ali kis Creative Commons License 2020.03.30 0 0 32663

Javasolom én is a szabadonfutós kereket. Továbbá a sebesség felező is jól jönne hozzá. A szabadonfutós keréknél fontos a fékezhető kocsi. Még egy régi ötlet, a nyomtáv szélesítés.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=149228053&t=9097147

 

Előzmény: ScooterRider (32661)
studiod1 Creative Commons License 2020.03.30 0 0 32662

Hát gyengécske sajnos eléggé a hajtóműház, a "csukló" legyen nagyobb, stabil darab és a rúd forgása is könnyed(kereszt irányú dőlés).Még egy, lehetőleg szabadonfutós kerék mivel a normál keréknél kanyarban főleg betonon nagy terhelés éri a hajtóműházat.

Előzmény: ScooterRider (32661)
ScooterRider Creative Commons License 2020.03.30 0 0 32661

Sziasztok

 

Tudom, hogy nem teljesen ide vág, de van benne rotakapa, szóval remélem tudtok segíteni.

 

Van nekem egy Indián 40 típusú rotakapám. Gondolkodom rajta, hogy a kerti munkák megkönnyítése végett átalakítanám egy kis csettegővé.(Nem gyakran használnám)

Falun már sok ilyen rotakapa alapú traktort láttam, néhány kérdés azonban még mindig maradt bennem:

- Az utánfutó csukló felfogatásánál nem szokott kitörni az aluöntvény? És maga a csukló?

- Lassítóáttétel nélkül is használható lesz? (Viszonylag kicsi kerékkel, nem tervezek mázsákat rátenni)

- A meghajtás szokta bírni?

 

Az "add el, és vegyél ilyet vagy olyat" típusú válaszok nem játszanak, ha nem lehet, inkább hagyom a francba :D

 

Válaszaitokat előre is köszönöm!

xyzw Creative Commons License 2020.03.30 0 0 32660

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! Van egy MTD T/245 rotakapám, elég keveset használt. Az a gondom, hogy a normál gyertyájával nem ad szikrát. Vettem bele újat is, hátha az a hiba, de azzal sem jó. Kipróbáltam egy simsonból kivett gyertyával, azzal simán van szikra. A simson gyertya viszont rövid menetes, a rotakapáé meg hosszú. Arra gondoltam, esetleg a rotakapának a gyertyályához nagyobb feszültség kellene? Esetleg a forgórész és a gyújtótrafő között túl nagy a hézag (kb 1 mm) és ezért kisebb feszültséget tud indukálni a mágnes? Valakinek volna segítő ötlete?

 

wtman Creative Commons License 2020.03.30 0 0 32659

Szia!

 

Köszönöm a tanácsokat!

 

A "furulyát" már vagy nyolcszor kiszedtem és átpucoltam, a furatai eddig is átjárhatóak voltak, sajnos tuti fix, hogy a hiba nem ott van. A "pilot jet" lyuk volt eltömődve, oda a rézszál nem ment bele, kénytelen voltam valami merevebb dolgot keresni. Szerencsére az asszony készletében találtam egy rendkívül vékony tűt, ami a "furulya" kisebb járatain is gond nélkül átcsusszan. De azt gondolom, hogy sajnos nem tudtam kifújni a kinyomott koszt és az újra eltömte a járatot. Lemelegítem a levegőcsavar kupakját, kitisztítom azt is.

Előzmény: gombászok (32658)
gombászok Creative Commons License 2020.03.30 -1 0 32658

Felejtsd el az ultrahangot!

Kivetted a "furulyát"? Ha igen, valószínű nem pucoltad ki a csövet, a furatait és a helyét.

A tűt dobd el, mert kitágítod vele a pici furatokat. Sodrott villanyvezeték elemi szálait használd.

Vedd ki a levegőcsavart is, ott is lehet dugulás.

Ha nem fogadod meg a tanácsokat, magadra vessél.

Az általam korábban leírt szétszedés, kipucolás, összerakás után kizárt a hullámzás. Nagyítóval is megnézheted a munkád eredményét.

Előzmény: wtman (32656)
gombászok Creative Commons License 2020.03.30 -1 0 32657

Pedig működik a dolog, láttam Nógrádban, sokan művelik. Persze nagyban függ, hogy milyen volt az őszi szántás elmunkálása.

Ahol én laktam, kötött talaj volt, ősszel Mtz szántás, tavasszal Mtz kombinátorozás volt a szokás.

Néhány tipp:

- menjél egy kört a rotával, hogy legyen egy laza, 10-12 cm mély réteg(ha ez nincs meg).

- a töltögető művelésmélységét és behatolási szögét állíthatóvá kell tenni.

- szerintem a kapa megforgatása nem lényeges segítség, de lehet úgy is.

-10-15 cm-nél mélyebbre ne engedd le a töltögetőt.

- ne teljes gázzal dolgozzál, lassúbb fordulaton inkább szalad a gép, mint elássa magát.

- egy félreeső területen gyakorold be a fogásokat.

 

Amit NE TEGYÉL: ne húzza a segítséged a gépet, mert ha megugrik, összeszecskázod a hátsó felét!!!

Előzmény: eisbaren (32653)
wtman Creative Commons License 2020.03.29 0 0 32656

Köszönöm mindenkinek az építő jellegű hozzászólásait!

 

Helyzetjelentés: Levettem ismét a karbit, meg persze bújtam a netet továbbra is. Beletettem az ultrahangos tisztítóba, amit feltöltöttem 10 %-os ecettel (csak ez volt itthon). A youtube-on találtam egy fickót Steve 's small engine saloon néven, akinek az egyik videója pont ezzel foglalkozik és Ő azt mondja, hogy 99%-ban a "pilot jet" (bocs nem tudom magyarul mi lehet) fúvóka dugulása okozza ezt a jelenséget. Szóval áztat, rázat, áztat, áztat, rázat...  Aztán ma egy vékony tűvel sikerült szabaddá tenni a járatot, meg az összes többit is átpiszkáltam. A levegő csavarhoz, jobb a békesség alapon továbbra sem nyúltam. Ezek után ma visszaraktam a karbit. Jól ment a dolog kb 30 mp-ig, aztán megint jött a hullámzás. Valami makacs koszdarab nem jött ki, a tüdőmben kicsi volt a nyomás! Holnap elviszem egy ismerőshöz és kompresszorral kifújatom. Minden esetre az irány jónak tűnik!

s189 Creative Commons License 2020.03.29 0 0 32655

Burgonya töltőt általában körmöskerékkel használják. Valamint nem árt lassító művet beszerezni, és súlyokat a gêpre, kerékre.

De ha nics, akkor "szegêny ember vízzel főz" azt kell használni ami van. Ha csak kapáid vannak, akkor az a legjobb megoldás amit az előttem író írt. Nehéz lesz az biztos. Talán valaki, ha van segítséged, próbálja húzni, te meg tolod.

Próbálj meg minden lehetőséget.

Előzmény: eisbaren (32653)
Nobody1 Creative Commons License 2020.03.29 0 0 32654

Próbáld meg felcserélni a jobb és baloldali kapákat, így nem az élük, hanem a "tompa felük" fog belevágni a talajba és nehezebben ássa el magát.

Előzmény: eisbaren (32653)
eisbaren Creative Commons License 2020.03.29 0 0 32653

Sziasztok

Segitségeteket szeretném kérni  rotációs kapával akarok burgonyatöltögetővel bakhátakat készíteni. Elől a 4sor kapatag hatul a töltögető. Az a problémám hogy nem megy a kapa előre csak elássa magát. Mi a megoldás?

gombászok Creative Commons License 2020.03.29 0 0 32652

Aha, tényleg, ezt már írta(d)? egyszer.

Én így tanultam a mesteremtől, csavaros megoldásként.

Előzmény: studiod1 (32651)
studiod1 Creative Commons License 2020.03.28 0 0 32651

Én a hondánál ritkán de előfordul azt a furatos csövet én egyszerűen a torkon benyúlva egy kisebb inbuszal kilököm a karbi alja felé.

Előzmény: gombászok (32649)
gombászok Creative Commons License 2020.03.28 0 0 32650

Kétüteműnél hosszabb állás után a karbiban lévő benzin elpárolog, visszamarad az olaj, bekocsonyásodik.

Ha rátöltesz, olyan sűrű lesz a karbiban az üzemanyag, hogy akkor sem indul.

Én minden szezon előtt lekapom a karbit, átmosom benzinnel és úgy indítok. Kétüteműnél sokkal egyszerűbb egy karbi tisztítás.

Ugyanezt négyüteműnél is szoktam, 4-5 évig álló motorokkal is volt már dolgom, a karbiban még ekkor is volt taknyos, rettenetes trutyi!

Előzmény: ksanyi52 (32646)
gombászok Creative Commons License 2020.03.28 0 0 32649

Vedd le a karbit.

Üljél le vele egy asztalhoz, szedd szét, de istenigazából, vigyázva, hogy semmi ne kallódjon el vagy rongálódjon meg. Úszót, a csapszegjével, a tűszelepet látod, ha koszos tisztítsd meg, féktisztítóval vagy akár nitrohígítóval is, bár a tűszelep gumija lehet, hogy nem bírja!

Szedjél ki minden kívülről látható fúvóka csavart és furat takaró csavart.

Állítsd fejre a házat és vedd ki a főfúvóka furatos csavarját is(az ülepítőcsészébe lógó szár alján van)

Nézz bele a helyére: látni fogsz egy réz csővéget. Na, ez a disznó! Ez okozza a hullámzó alapjáratot.

Ezt ki kell venni a következőképpen:

 nem menetes, úgy kell kihúzni. Célszerszám híján egy kb. 1,5 mm vastag jó hegyes facsavart keressél, amit finoman bele kell kapatni, ezzel ki lehet húzni. 

Ez a furulya tele van tűhegynyi kis furatokkal, 4 sorban több furat. Ezek szoktak úgy bekoszolódni, hogy még az ultrahangos tisztítás se mindíg szedi ki. Oldószeres áztatás, finom rézdrótos szurkálás szokott segíteni.

Az üres házat is pucold ki, minden furatot, járatot és ha ügyes voltál, semmi nem marad ki összerakás után.

Alapjárati levegőcsavart kell majd belőni(ami alatt rugó van), teljes becsavarás után 1-1,5 menetet kell kicsavarni.

Előzmény: wtman (32642)
golf72 Creative Commons License 2020.03.28 0 0 32648

Szia! Nekem nincs lehetőségem ultrahangos tisztításra ezért csinálom azt hogy szét szedem a karbit az úszót és a tűszelepet kihagyással kifőzöm 20% ecetbe, lehet hogy vicces de ki takarítják és utána fektisztitival átöblitem! 

Előzmény: wtman (32642)
Macs73 Creative Commons License 2020.03.27 -1 0 32647

Itt már csak 1 hónapos üzemanyagok vannak ha keverèk akkor meg lehet annyi sem .

ksanyi52 Creative Commons License 2020.03.27 0 0 32646

Engem ma a háti permetezőm szívatott. Bár az 2 ütemű, de lehetnek hasonló problémák. Üres volt a tank. Felöntöm, rángatom semmi. Injekciós tűvel pici be a hengerbe, beindul, leáll. Úsztató gomb van rajta már csepeg a benzin a karbiból, beindul. Ha a túlfolyást megszüntetem leáll.Szétszedem a karbit, fúvóka tiszta, benzin van, úszó rendben. Rakom vissza a fúvókát látom hogy a síbertűn kb 0.5 mm vastag szürke lerakódás van. Lekapartam, összeraktam és ment szépen. Csak azért írtam le hogy sokáig állt gépen hasonló hiba előfordulhat.

Előzmény: Macs73 (32643)
s189 Creative Commons License 2020.03.27 0 0 32645

Nekem a kuplunggal nem volt még gond. A. veteran.hu-n  kêrdezd a Mátéapu-t sok okosságot tud.

Előzmény: Macs73 (32641)
s189 Creative Commons License 2020.03.27 0 0 32644

Ên annak idejên nagy fecskendővel, rajta kis siliconncső, nyomtam bele. Így tudtam hogy pontosan mennyi teszek bele.

Előzmény: Macs73 (32641)
Macs73 Creative Commons License 2020.03.27 0 0 32643

Szia 

A karburátort eröltesd ott lesz gond szerintem a föfúvóka ( legnagyobb ) ami trükkősen jön ki engem is szivatott meg több furat van rajta ès nem egyformák az alján vannak a kicsik .Ên azt nèztem be .

Illetve a csavar alatti amit ki sem lehet venni a házból az is nagyon pici furatú ráadásul a fèszkèvel szemben a karburátor belsejèben is van kèt pici furat ha belenèzel a karbiba meglátod .

Èn arra tippelnèk hogy ott van valami .

 

Ha a regulátort mozgatva veszi a fordulatot majd elengedve visszadurrant tuti hogy karbi .

Ugyanez volt nekem is .

Mêg akkor is takarítani kell ha kijáratod a benzint a karbiból ês leteszed pl tèlre .

A tankban sem szabad hagyni semmit az tavasszal már csak mosáshoz jó .

Mèg az 5% etanolos benzinnel is ez volt akkor mi lenne az E 10 - el ?

Előzmény: wtman (32642)
wtman Creative Commons License 2020.03.27 0 0 32642

Sziasztok!

 

Kérném a segítségeteket!

 

Napok óta küzdök egy Gcv 190-es kapálógép motorral. Kb. két évet állt, mikor be próbáltam indítani. A benzin sajnos benne volt hagyva, így nem számítottam sok jóra. Persze nem indult, először gyertyacsere, mert nem volt szikra. Ekkor elindult, de nem pörgött fel, cserébe alapjárat sem volt. Gondoltam, tele van a romlott benzin lerakódásával a karbi, kitisztítom. Átnyálaztam a youtube-ot, nehoz elbaltázzak vmit. Volt is trutyi.  Kiszedtem a főfúvókát, a felette lévő fúvókát. A leragasztott fejű csavar kivételével minden csavart kitekertem. Ultrahangos tisztítóban megáztatta az egészet, utána vékony rézdróttal kezelésbe vettem pluszban a járatokat. Kompresszorom sajnos nincs, így a biciklipumpával fújtam át. Leszedtem az üzemanyag csöveket és a csapot is átfújtam féktisztítóval. Majd visszatettem az egészet helyére. A helyzet nem változott érdemben semmit, alapjárat nincs, hullámzik a motor, a regulátor folyamatosan rászabályoz. Kicseréltem a tömítéskészletet is, hátha falsot szív. A regulátort manuálisan mozgatva motor felpörög, de néha kicsiket beledurran a kipufogóba , elengedve marad a közepes fordulatú hörgés. Már napok óta bújom a netet, hogy megtaláljam a megoldást. A motorban szerintem nincs 50 üzemóra, egy Robi 151t váltójára építettük rá, miután meguntam a sz***st, a régi 2 ütemű motorral. Már semmi ötletem nincs! 

 

Minden segítséget előre is köszönök!

Macs73 Creative Commons License 2020.03.27 0 0 32641

A leeresztőt megtaláltam .A kuplung nem tiszta olyan mintha szabadonfutós lenne ès előre recseg hátrafelè mozdítva meg fog .

Kiengedett kuplunggal .

A fenti hajtóműbe ahogy számoltam 400 gramm olyan 4.5

deci olaj kell .

Èrdekes lesz beönteni valami cèlszerszám kell hozzá .

Minitölcsèr + benzincső pl .

Előzmény: Macs73 (32640)
Macs73 Creative Commons License 2020.03.27 0 0 32640

ok a feltöltő a golyósszeleppel megvan azt ki is takarítottam .

Hogyan kell leengedni onnan az olajat ?

Levettem a motort mert meg akartam alatta takarítani ès nem akartam hogy a retek a szíjra meg a tárcsára kerüljön az is be volt gyógulva a szíjspanoló fogaskerèk meg sem mozdította 

Nos visszataktam ès törtènt valami kiengedett kuplunggal ha tolom előre (kerèk van rajta ) kattog ès nem forgatja a szíjat ès a motort sem .

A szíj elèg feszes nem a csúszása okozza behúzott kuplunggal forog is .

Be se merem így indítani mèg ledarál v

mit .

A kuplungnál lehet v.mi ?

Előzmény: s189 (32638)
Aspiráns54 Creative Commons License 2020.03.27 0 0 32639

Köszönöm a linket. Azt is ismerem, meg még legalább fél tucatnyit. De a kérdés az volt -ami a képeken- melyiket rendeljem meg, melyik jó hozzá. Ellentmondásos a webáruházaktól való információ. Még mindig az a kérdés,hogy mi a rugó teljes hossza? Menetek száma? Menet átmérője? Az "ablakos" rugórész milyen hosszú? Melyik a képeken látható, amit megrendeljek hozzá? Köszönöm!

Előzmény: lacy63 (32614)
s189 Creative Commons License 2020.03.26 0 0 32638

7.oldal

Előzmény: Macs73 (32636)
s189 Creative Commons License 2020.03.26 0 1 32637

veteran.hu

Mpm210     rákeres

Első oldal lefelê kb. Fele van itt.

Mâsodik oldal kezd a többi. Összesen kb 46-48 oldal

Olvasd végig az összes hozzá szólást. Megêri!

Nem reklám: én indítottam

Utólsó oldalon ha megnêzed feltettem kêpeket amit csináltam hozzá. Egy reduktort, ami felêre csökkenti a kihajtási fordulatot.

Burgonya ültetésnêl ideális a sebessêge.

Az összes sűllyal kb 200 kg. a gêp. Ideális szántáskor , vontatàskor

 

 

Előzmény: Macs73 (32635)
Macs73 Creative Commons License 2020.03.26 0 0 32636

A golyós szellőztető megvan de hol kell leengedni ès feltölteni ?

A hajtóműből hogyan lehet leengedni ? 

Macs73 Creative Commons License 2020.03.26 0 0 32635

Az teljes ?

Ha igen akkor ên nem azt találtam meg .

A berántószerkezettel van mèg gondom nem mindig fognak a körmök egyből .

A rugó is èp benne szètszedtem összeraktam .

Nem volt kellőkèppen elforgatva nem húzta magára a kötelet .

Előzmény: s189 (32634)
s189 Creative Commons License 2020.03.26 0 0 32634

Le töltötted a használati utasítást a veteran. hu.  ról??

A 4. Oldalon van a kêp.

Előzmény: s189 (32633)
s189 Creative Commons License 2020.03.26 -1 0 32633

Lehet melegíteni is, de a hajtómű olaj majdnem mint a víz.

A hajtómű szijtárcsa előtt van ez egy golyós levegőztető is egybe. Ezt meg kell tisztítani, hogyha kell akkor tudjon működni

Előzmény: Macs73 (32632)
Macs73 Creative Commons License 2020.03.26 0 0 32632

Fent hol lehet megnèzni a szintet hol keressem a csavart illetve hogyan lehet bontani a kuplung rèsz gondolom ott körül kell lennie .

Lent egyèrtelmű a leeresztő ,ellenörző egyben beöntő is .

Ott van olaj kicsit szeretnèm megmelegíteni aztán cserèlnèm .

Melegen azèrt jobban lefojna .

Előzmény: s189 (32631)
s189 Creative Commons License 2020.03.26 0 1 32631

A gépent 3 sebesség fokozat van: 82,  151,  169  a kihajtási sebesség.

A motoron levő szíjtárcsa:1,  2,  2.  Az alsó ua. Mint a középső, merrt az alsóval lehet hajtatni a szivattyút, a permetezőt.

A kuplungnal lévő szíjtárcsa: 1,  2,  3.

A hajtóműhazba   400 gr. Sae 140 olaj (hajtómű olaj). ez van lenn

A kupkerekes hajtóműbe szintên 400 gr. Sae140 olaj (hajtómű olaj kell) ez van fent.

Tehát 2 helyre kell hajtómű olaj.

 

Előzmény: Macs73 (32630)
Macs73 Creative Commons License 2020.03.26 0 0 32630

ok 

wd - t kapott injekciós fecskendővel tűvel a spanoló meg zsírt .

A burkolat alatt nekem csak èkszíj van ezek szerint van ilyen is .

Az variálható 3 fèle áttètellel a főtengelyen meg a kuplungnál is .

Ezek szerint ebben a gèpben csak a kihajtásnál lèvő házban van olaj .

 

Előzmény: s189 (32629)
s189 Creative Commons License 2020.03.26 0 0 32629

Csak lent a kuplungnál tudsz a bowden állító csavarral állítani. Először nêzd meg nincs e kiszálkásodva a bowden, nem e r9zsdás. Olajozd be egy kicsit. Lent a karnál kicsit estleg zsirozd meg ahol mozdul. Az állításnál vcsa finoman!!!!

Előzmény: Macs73 (32620)
studiod1 Creative Commons License 2020.03.26 0 0 32628

Slussz vezetéket kösd le a karbiról, szigetelést nézd át esetleg le testel,  lemaradt először természetes gyertyapipa kábel. Ezek után sem jó akkor sajna gyujtás csere.

Előzmény: johannes. (32627)
johannes. Creative Commons License 2020.03.26 0 0 32627

sziaszok

 

Honda GCV160 5.5

 

Nem indul, szikra nincs, gyujtas csere...igy sincs...ötlet?

 

koszonom

blakjak Creative Commons License 2020.03.26 0 0 32626

Köszönöm a gyors segítségeket!

Egyben válaszolok, ha nem baj.

A henger még alapméretes, de elég jól látom, érzem a vállat.

A főtengelyre amúgy ráütögetni kellene a csapágyakat, mert én erre kézzel ráhúzom? Arra valami okosság nincsen, csapágyrögzítő vagy más valami amivel orvosolható esetleg?

Családi tulajdonban van a gép új korától, ezért is álltam neki, de már nagyon kezdem megbánni, mert ez is kopott, az is lötyög, amazt is cserélni kellene...

Törölt nick Creative Commons License 2020.03.26 0 1 32625

A dugó tetejéről benzinnel le tudod mosni a kokszot, beitatott rongy vagy ecsettel mosogatod, féktisztító is megteszi. Kicsit játékos, de ha fellazul a cucc lejön. Gyűrűhornyot is ki kell takarítani, én el szoktam törni a régi gyűrűt, azzal sérülés nélkül sikerülni szokott. Azt tartják sokan, kétüteműt nem gyűrűzünk (én szoktam) , ha nagyon vállas figyelni kell, mert az új gyűrűt eltörheti (ilyenkor már fúrás, ha van még benne annyi)

Előzmény: blakjak (32622)
Arthur959 Creative Commons License 2020.03.26 0 0 32624

Sziasztok Szakik!

 

Ha valakinek szüksége van Robi-56 gépkönyvre, írjon rám és küldöm PDF-be. (szereztem egyet és be scanneltem)

 

Blakjak!

A dugó tetejéről a koksz egy sauber (3 élű hántoló) segítségével óvatosan eltávolítható, utána finom mondjuk 220-as csiszpapírral átcsiszolni.

Hát, ha a csapágy ráasik a főtengóra az nem jelent jót.

Vállas hengerrel nem raknám össze, előbb utóbb gyűrűtörés lesz a vége.

 

Üdv: Artúr!

Előzmény: blakjak (32622)
studiod1 Creative Commons License 2020.03.26 0 0 32623

Csigakerék: ahogy bekopott, látszani kell ha nem akkor gyakorlatilag új s mindegy.

Előzmény: blakjak (32622)
blakjak Creative Commons License 2020.03.26 0 0 32622

Pár kérdésem lenne a tapasztalt rotatársakhoz :)

(ládában kaptam vissza a Tomos 06 motoros RK-03-asom hiányzó alkatrészekkel,

eredetileg forgatta a kapákat-kuplungrugó törés volt, nehezen indult, gyengélkedő kompresszió volt)

 

A dugattyú tetejéről a kokszot mivel lehet eltávolítani?

A főtengelyre az új csapágyakat túl könnyen rá tudom húzni, jó az így?

A hajtásban a bronz csigakerék irányát - a csigatengelyhez képest - hogy tegyem vissza?

A henger vállas, elég lehet a gyűrűcsere és azt szabad-e csinálni?

 

Sajnos már így is túl sokban van, szóval ha lehet már nem nagyon akarok rákölteni.

 

Segítségetek előre is köszönöm!

ksanyi52 Creative Commons License 2020.03.26 0 0 32621

Ne feledd hogy kúpos kuplung! Nem nagyon kell azt csúsztatgatni!

Előzmény: Macs73 (32618)
Macs73 Creative Commons License 2020.03.26 0 0 32620

Mègtöbb  holtjátèkot a karnál vagy hol ?

Előzmény: s189 (32619)
s189 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 32619

Próbálj állítani rajt.

Előzmény: Macs73 (32618)
Macs73 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 32618

Mpm 10 - nêl az normális hogy finom kuplungengedèsnèl is szinte ugrik a gêp ?

igaz most kerèk van rajta .

Törölt nick Creative Commons License 2020.03.25 0 0 32617

A képen egy Robi 52 van. A hajtásház több Robi típuson volt használva.

Előzmény: Törölt nick (32612)
Roland1994 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 32616

Én pont ilyen hajtóműre keresek motort.

Előzmény: Törölt nick (32612)
Roland1994 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 32615

Mintha Robi 50 vagy 155 lenne. Azoknak ilyen a hajtóműve.

Előzmény: Törölt nick (32612)
lacy63 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 32614
Előzmény: Aspiráns54 (32610)
kobold62 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 32613

Szentkirályi KF-04 nek néz ki. A régi típusú.

Előzmény: Törölt nick (32612)
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.25 0 0 32612

Sziasztok.
Fotó alapján tudja-e valaki, hogy ez melyik gép lehajtása?
Köszönöm.

kozso1 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 32611

Egyenlőre ez csak számomra "elérhető" nincs hirdetve sehol. Amennyiben én elengedem szólok.

Persze ha az eladó is belemegy.

Előzmény: Törölt nick (32609)
Aspiráns54 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 32610

Adva van egy Briggs & Stratton 675 EXi OHV motor. A "nagytapasztalatúak" sajnos javították! Kérdéseim, hogy a fordulatszám szabályzó (regulátor) rugónak mik a (terheletlen) méretei?

Mi a teljes hossza? Menetek száma? Menet átmérője? Az "ablakos" rugórész milyen hosszú? Melyik a képeken látható, amit megrendeljek hozzá? Köszönöm!

Törölt nick Creative Commons License 2020.03.24 0 0 32609

Megkérdezhetem, hogy ez melyik megyében elérhető?

Előzmény: kozso1 (32600)
kozso1 Creative Commons License 2020.03.24 0 0 32608

Köszi. Meggondolom, h megvegyem-e.

Hirdetnek még egy ilyent, de nem a mi megyénkben sajnos :(

https://www.jofogas.hu/csongrad/Tomos_rotacios_kapa_102527832.htm

Előzmény: NyiMisi (32607)
NyiMisi Creative Commons License 2020.03.24 0 1 32607

Mondjuk ez tényleg ritka darab. Az agromotor kft-nél érdeklődj motorcsere miatt!

http://agromotor.hu/elerhetoseg/

Előzmény: kozso1 (32600)
studiod1 Creative Commons License 2020.03.24 0 0 32606

Gcv motorok már újkorukban is kicsit szivárognak a regulátor karnál,később kicsit jobban ezek ilyenek. Kuplungnál? az inkább hajtómű felső csapágy esetleg gcv kuplung oldali csapágy(ez utóbbi ritka)

Előzmény: fec73 (32605)
fec73 Creative Commons License 2020.03.23 0 0 32605

Bocsi, valamiért nem enged képet feltölteni.....de ott

a kuplung magasságában van.....

 

Előzmény: Mutual Friend (32604)
Mutual Friend Creative Commons License 2020.03.23 0 0 32604

?

Előzmény: fec73 (32603)
fec73 Creative Commons License 2020.03.23 0 0 32603

:-)

 

fec73 Creative Commons License 2020.03.23 0 0 32602

Bocsi , lemaradt...

 

fec73 Creative Commons License 2020.03.23 0 0 32601

Tiszteletem.

 

Egy kis segítséget kérek. Van egy Dragon 55 H típusú (Honda GCV-160) kapáló gépem.

10 éves  a gép, keveset használom.Észrevettem, hogy jön belőle az olaj....

Küldök képet. Főtengely szimering lesz?

Köszi

 

fec73

 

kozso1 Creative Commons License 2020.03.23 0 0 32600

Nem vagyok nyugdíjas. Időm még csak lenne, de türelmem lehet, hogy nem. :)

15.000.ft.ért tudnám ezt megvenni. Elvileg gyári felezős RK-02. (ritka darab)

Vajon a robi 52 blokk helyére fel lehetne tenni briggs kapa motort? Felfogatás, főtengely átmérő. ?

Előzmény: NyiMisi (32599)
NyiMisi Creative Commons License 2020.03.23 0 0 32599

Öreg gépek, mindegyiknek sok a nyűgje. Alkatrészt is nehezebb venni hozzá, mint a mai rotákhoz. Ha esetleg nyugdíjas vagy és van elég időd foglalkozni vele akkor érdemes venni.

Előzmény: kozso1 (32598)
kozso1 Creative Commons License 2020.03.23 0 0 32598

Sziasztok. Robi 52esekkel sokat lehet kínlódni?

Úgy értem, h ha nincs kikopva, tiszta a karbi, van gyujtás működnek rendeltetésszerűen?

Van egy eladó gyári felezős RK-02 blokkal. Nem tudom, h bele merjek-e vágni.

 

s189 Creative Commons License 2020.03.23 0 0 32597

Szia. Sajnos nekem nincs, de próbáld meg a (veteran. hu) ên az mpm10 hez itt kaptam gêpkönyvet. Nêzz szét először rajt, ha nincs akkor regisztrálj, és nyiss egy topicot hogy ilyet keresel/tanácsokat kêrnêl. Sok okos emberke van rajt.

Próba!

Előzmény: ízirájder01 (32596)
ízirájder01 Creative Commons License 2020.03.23 0 0 32596

Helló mindenkinek. Keresnék Csepel csk-03/P-125 kerti traktorhoz gépkönyvet. Esetleg valaki tud e alkatrész beszerzési forrást hozzá ??? Konkrétan a kuplungja ment tönkre . 

motoni Creative Commons License 2020.03.23 0 0 32595

Karbit írtam de ez a túl okos telo átírta.

Előzmény: motoni (32594)
motoni Creative Commons License 2020.03.23 0 0 32594

Sziasztok.

Múlt héten kaptam egy 2006 -os gyártású einhell rotakapát.

A 4.1 lóerőset, 36 cm munka szélességgel.

8 évet állt, 5x szedtem szét a karbont, amíg az összes dzsuvát kitakarítottam.

A légszűrő betét papírját megette az idő, vagy a benzingőz.

Einhell légszűrő csak a műanyag házzal együtt kínálnak ( ezt a baromságot ). Csak betétet tudtok valahol ?

Kertimotor.hu - n láttam nagyon hasonlót , de az magasabb 2 cm-rel, 5 Lovas briggshez váló.

pistsbácsi Creative Commons License 2020.03.22 0 0 32593

Nincs mit!Biztos jól van ha munkát vállal.

Előzmény: ali kis (32592)
ali kis Creative Commons License 2020.03.22 0 0 32592

Ez igen! Köszönöm szépen.

Lehet, hogy a sok munkától nincs semmire ideje. (Pl. fórumozgatni)

Előzmény: pistsbácsi (32591)
pistsbácsi Creative Commons License 2020.03.22 0 0 32591
Előzmény: ali kis (32589)
blakjak Creative Commons License 2020.03.22 0 0 32590

Akkor neked is köszi! :)

Én pont az idő és energia végessége miatt szeretnék könnyíteni magunkon a józan ész határain belül, azért gyűjtöm az infót. Na meg mert pillanatnyilag van egy rotám ládában visszakapva, hiányzó dolgokkal...

Előzmény: Dutrás-pisti (32588)
ali kis Creative Commons License 2020.03.22 0 0 32589

Ne nekem köszönd. Itt van a videók szerzője. Na és nem utolsó sorban a technika megálmodója és megalkotója.

Hogy is van ez?  Az emlegetett szamár mindig megjelenik. (:-))) Bocs! Ezt nem hagyhattam ki.

Jó egészséget kívánok minden múlt századot megélt fórumtársnak. Vigyázzatok magatokra!

Volt egyszer egy "Marik Öcsi". Idén még nem jelentkezett. Ki tud róla valamit.

Előzmény: blakjak (32587)
Dutrás-pisti Creative Commons License 2020.03.22 0 1 32588

Sziasztok!

Örülök,hogy tudtam segíteni a videókkal.

Amúgy csak legyek Pisti.

Mivel már volt egy UE-28 és UB-28 kisdutrám ezért a nick nevem DutrásPisti.

Falusi ember vagyok,így feltalálom magam,meg hát ennyi mozgás kell!

blakjak Creative Commons License 2020.03.21 0 1 32587

Köszi a hasznos infókat és

neked ali kis a videókat.

Azt hiszem értem már mi a lényeg, hogy menjen a dolog :)

Előzmény: studiod1 (32583)
ali kis Creative Commons License 2020.03.21 0 0 32586

Ami lemaradt, hogy a gépén alul láncos felező, felül az ékszíja felező.

Előzmény: ali kis (32585)
ali kis Creative Commons License 2020.03.21 0 0 32585

Tökéletesen egyetértek. Ez így igaz.

Nézzétek meg DutrásPisti hozzászólását, videóit. Bocs Pisti (druszám).

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=143948239&t=9097147

Előzmény: studiod1 (32583)
Buszos Laci Creative Commons License 2020.03.21 0 0 32584
Előzmény: szendiszundi76 (32577)
studiod1 Creative Commons License 2020.03.21 -1 2 32583

Ásást kiváltani kis géppel nem lehet,szántáshoz legalább 200kg önsúly min 12colos kerék és sétáló sebesség(3-5km/ó) természetesen nem homoktalajról beszélek. Sajnos, már többször leírtam, a rotálás egy szükséges rossz(szárítás talajszerkezet rombolás). Szántani elfogadhatóan lehet már 5-6l LE-s géppel de az előzőleg leírt adatok szükségesek. Itt az én gépem gcv160 motor(5,5LE) és szánt. https://www.youtube.com/watch?v=MaJ_eWRYCKg  https://www.youtube.com/watch?v=iuPRMhRNP6s  a két felvétel között csak önsúly és felni gumi módosult minimálisan.

Előzmény: blakjak (32582)
blakjak Creative Commons License 2020.03.21 0 0 32582

Azért is kérdeztem, a szenvedésnek nincs értelme, de ágyúval sem akarok verébre, mivel tapasztalatom csak rotálással van, így kérdezek és gondolkodom. Köszönöm a válaszod!

Előzmény: s189 (32581)
s189 Creative Commons License 2020.03.21 0 0 32581

Ha homok, laza szerkezetü a talaj, és művelve is van akkor biztosan jó a kisebb gêp is.

Ha kötött agyagos akkor te is szenvedsz, meg a gép is.

Ásásnál 70-100 kg ember a súlyával nyomja az ásót 15-20 cm mélyre.

A kis gêpeknek mennyi a sűlya 40-50 kg.? Nem sok. Ennek kell elhúzni az ekét jó 15 cm mélyen legalább. Ha más nem lessz akkor tolod. És szenvedsz.

Persze mindenhez meg lehet venni a kiegészítőket. De használni is lehet velük?

Nálam az Mpm kötött a  földbe körmös kerékkek; a kêt kerêke van kb. 50 kg. Súly, 

A gépen terra súly 30 kg. + 5 db . db/5 kg kis terra súly. És néha megáll. Csak pörög.

Nagyobb géppel lehet kisebb munkát is csinálni. De kis géppel nagyot nem.

Csak rotálni elég a 3,75-5 lovas gép is.

Szántani?

Előzmény: blakjak (32580)
blakjak Creative Commons License 2020.03.21 0 0 32580

Azaz nem új területet szeretnék feltörni, művelés alá venni. valamiért lemaradt.

Előzmény: blakjak (32579)
blakjak Creative Commons License 2020.03.21 0 0 32579

Szerinted amennyiben eddig művelt területen szeretném az eddigi ásást kiváltani akkor az általad említett Le-nél kisebb gépek is elegek lehetnek vagy sem (jófogáson kis pár lóerős gépeket is árulnak ekével, azért is kérdeztem)? Évi pár használatra a hobbikertben az általad említett gép nekem túl komolynak tűnik, de nem értek hozzá szóval bocs, hogy visszakérdezek.

Előzmény: s189 (32566)
Macs73 Creative Commons License 2020.03.21 0 0 32578

Vègigjártam az összes csapágy 

mezőgazdasági ,autós boltot nincs gumibak .

Előzmény: s189 (32569)
szendiszundi76 Creative Commons License 2020.03.21 0 0 32577

Sziasztok briggs sprinter 375 -géphez gázszabályzó rúgó hány db kell 1-vagy 2 db és gáz bowden is kellene boltott nem tudnátok ajálani

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!