Keresés

Részletes keresés

Jesper Olsen Creative Commons License 2014.06.20 0 0 44625

Köszönöm az infókat. RailJet jegyet is lehet automatából venni?

Kékdroid Creative Commons License 2014.06.20 0 0 44624

Kelenföldön klasszikus állomási pénztár tényleg csak az épületben található, de automata van az új aluljáróban is.

Az 1-2. és a 7-10. vágányok peronjait azért csak az új aluljáró felől lehet elérni, mert utólag épültek (amikor a Nagy Kelenföldi Peronátépítés zajlott, akkor szintben, a vágányokon keresztül, külön biztosítás mellett lehetett megközelíteni őket), és mert a régi aluljárót tudtommal le akarták (akarják?) zárni.

 

-Kékdroid-

Előzmény: jzp2107 (44622)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.20 0 0 44623

Szia!

 

 

Forrás

 

Kelenföld vasútállomás a 4-es metró átadása után (.PDF)

 

jzp2107-nek: a hivatkozott PDF-formátumú térképen jól látszik az Általad említett vágánypár, mely csak az új aluljáróból közelíthető meg.

 

Üdvözlettel:

Rakk Gyula

Előzmény: Jesper Olsen (44618)
jzp2107 Creative Commons License 2014.06.20 0 0 44622

ráadásul van olyan vágány (Kelenföldről Szárligetre innen induló vonat vesztegelt rajta, persze ez is csak valami ideiglenes dolog, mert majd a déliből fognak indulni) amit csak az új aluljáróból lehet megközelíteni, a régiből nem

 

 

Előzmény: Törölt nick (44619)
asciimo Creative Commons License 2014.06.20 0 0 44621

Egyszerübb eljönni az Iszinikre, akkor megcsinalod az egeszet Szárligettöl Dorogig cakkumpakk

 

Előzmény: donjuan1984 (44620)
donjuan1984 Creative Commons License 2014.06.20 -1 0 44620

Sziasztok!

mi holnap megyünk majd a Koldusszállás- Dorog szakaszra, megpróbáljuk egyben letolni az egészet, mert a francnak sincs kedve visszamenni Mogyorósbányára azért a 15 km-ért :) Budapestről megyünk és mivel a Tatabányáról a Fagyűjtő telep. bejárati útig (ez megy be Koldusszállásra) igen ritkán jár, már hajnalban el kell induljunk a déliből az 5:20-as vonattal. Nem egyszerű eljutni az OKT egyes szakaszaira, pláne autó nélkül; átszállás nélkül gyakorlatilag megoldhatatlan..és mivel a menetrendeket nem a túrázókhoz igazítják muszáj alkalmazkodni. 

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.20 0 0 44619

 

Forrás

(2014. árilis 4-i bejegyzés)

Előzmény: Jesper Olsen (44618)
Jesper Olsen Creative Commons License 2014.06.20 0 0 44618

Kissé off kérdés, de nem tudjátok, hogy a kelenföldi pályaudvaron hol vannak a pénztárak? Már nagyon rég jártam arra, azóta a M4 is beindult...

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.19 0 0 44617

Erre a nyárra kilőve a Hollókői vár látogatása, ha valaki ezt is szeretné látni akkor leghamarabb őszre tervezze a túráját.

 

Bezárják Hollókő várát

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.18 0 0 44616

Nem 3 csak alig 2 éve történt:

 

viewArticle

 

Aztán némi vihar tört ki körülötte...

 

viewArticle

 

viewArticle

 

Összességében azért örülök hogy nem a kukába került hanem vissza oda ahol hasznát veszik a túrázók. A gumibélyegzők úgysem hosszú életűek, lesz még mód a pótlására bőven.

 

Előzmény: Törölt nick (44615)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.18 0 0 44615

Hoppláhopp!

 

OKT | TTT

 

Visszatették a Hétforráshoz azt a gumibélyegzőt amit még én csináltattam 3 éve!

Megismerem a lenyomatát, az MTSz-es bélyegzők középre vannak rendezve, amit én csináltattam az nem pont olyanra sikerült.

 

Köszike! :-))

 

Ettől függetlenül szólni kéne a kollégának hogy ne tegye be minden bélyegző fotóját a pecsételős fórumba, mert ez nem szokás. 

 

 

 

 

rozaa Creative Commons License 2014.06.18 0 0 44614
imi_75 Creative Commons License 2014.06.18 0 0 44613

Az ehavi Turista Magazinban már a sorozat következő része is megjelent, a Naszály+cserháti szakasz egyes érdekességei, egy viharos tepkei sátrazós élménnyel kiegészítve ;)

Előzmény: Törölt nick (44610)
hadidoki Creative Commons License 2014.06.18 0 0 44612

Elkezdtem olvasni, és el is olvastam végig egy ültő helyemben Nagyon tetszik, köszönöm az élményt!

 

...nekem is úgy tűnik, hogy Ő megírta, átvették tőle, kicsit igazítottak rajta, és leközölték. De hát ez volt a cél! :-)

Előzmény: Törölt nick (44611)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.18 0 0 44611

...nekem úgy tűnt, hogy csak átvették tőle az anyagát, kicsit beleszerkesztettek, és kész. Persze ez nem baj.

Előzmény: Törölt nick (44610)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.17 0 0 44610

Hörpölin ugyanolyan aktív mint régen!

 

Természetbarát.hu - Élet a Kéken - OKT sorozat 6. rész

 

Csak máshol... ahol nem sértegetik. :-(

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.17 0 0 44609

Lassan kirajzolódik hogyan is lehetett ez az 50-es évekbeli útvonal.

Ha a te térképedet nézzük akkor jól látszik hogy Taljándörögd-Monostorapáti-Boncsos-tető vonalvezetés lehetett a legkézenfekvőbb, utána pedig a Fekete-hegy és Szentbékkálla. 

Ezt látszik megerősíteni a '61-es füzet is, amelyen szintén jól látszik hogy a Boncsos-tető lehetett az utolsó közös pont, innen aztán nem Monostorapátiba ment le a kék a későbbiekben hanem egy töréssel Balatonhenyére. Később aztán a Boncsos-tető is kikerült az útvonalból, mert így már túl nagy kitérőnek bizonyulhatott.

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (44608)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.17 0 0 44608

Szia!

 

A "legöregebb" Balaton turistatérképem 1963-as (nem tudom, hogy volt-e régebbi kiadása egyáltalán), 5 évvel későbbi, mint a Te Bakonyod

(Balaton turistatérkép, © Kartográfiai Vállalat - 1963, M = 1 : 95 000):

 

 

Nagyban itt van

 

Mint látható, 1963-ban már a (Kab-hegy - Nagyvázsony -) Balatonhenye - Boncsos-tető - Szentbékkálla - ... útvonalon vezetett a Kék Út (OKT).

Az akkori Bakony a Vese-folyó :-) völgyéig mutatja a jelzést. A Balaton turistatérképen 5 évvel később már nincs jelzés. Mivel a völgy Monostorapátira vezet és innen - a Balaton térkép szerint - egy Sárga sáv jelzés vezetett fel közvetlenül a Boncsos-tetőre (a Balaton-felvidék legmagasabb hegyére!), nagy a valószínűsége, hogy az 1958-as OKT is erre jött fel. Biztosat csak akkor tudnánk mondani, ha látnánk a Lokomotívos 1953-as első, majd - a már térképvázlatot is tartalmazó - 1956-os kiadványt (ez utóbbi valószínűleg korrelál az 1958-as Bakony turistatérképpel).

 

Még egy dolog: a Boncsos-tetőről a későbbi Balaton térképeken az OKT a régi Sárga sáv alapján dél felé fordul és a Fekete-hegyen (Eötvös-kilátó) becsatlakozva a mai nyomvonalba, vezet Szentbékkállára.

 

Végezetül itt van még egy Tuhus térképrészlet (© Turistautak.hu):

 

 

Ezen a térképen az említett Vese-folyó völgyében egy törlőkeresztes Zöld sáv vezet. Kérdés: ez nem egy egy zöldnek nézett régi kék? (Nem ismerem a környék új turistajelzéseit, ezért tettem fel ezt a kérdést).

 

Üdvözlettel:

Rakk Gyula

térképész-térinformatikus

Előzmény: Törölt nick (44607)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.17 0 0 44607

Balaton-felvidékhez nincs valami anyagod?

Előzmény: Törölt nick (44599)
annyi baj legyen Creative Commons License 2014.06.17 0 0 44606

Egy kis jelenkor:
Több esőbeálló is épül a Farkaserdőn a kék mentén, ebből kettő már bemutatható állapotban van:
-az egyik Rózsáskert, és a Scherg-sír között:
http://hiking.waymarkedtrails.org/hu/?zoom=17&lat=47.20011&lon=16.99823&hill=0&route=0.615


-a másik a Banyafáknál:
http://hiking.waymarkedtrails.org/hu/?zoom=17&lat=47.18508&lon=16.99595&hill=0&route=0.615


Mindkettőnél két-két tűzrakóhelyet is kialakítottak:

imi_75 Creative Commons License 2014.06.17 0 0 44605

A Cserhát Baráti Társasághoz tud valaki email elérhetőséget?

A honlap nem megy, a vonalas telefon csak csöng, postai levelet nincs kedvem írni :)

Vennék az egyik mozgalmukhoz igazolólapot.

rozaa Creative Commons License 2014.06.17 0 0 44604
rozaa Creative Commons License 2014.06.17 0 0 44603

Az fenevad farkasokrul: szaporodnak, csak a szopornyica elviszi a kölköket. Amúgy a farkasok nem bántanak, - kivéve, ha veszett - emberre nézve ártalmatlanok. Grimm meséket ne vegyen készpénznek senki. Á

Előzmény: Törölt nick (44597)
rozaa Creative Commons License 2014.06.17 0 0 44602

Tavaly ősszel volt szerencsém a P+-hez. Köszöni szépen megvan, az első fele a hídig járhatatlan, a híd rendben, utána pedig ki van tisztítva a töltés, mert árvízi tározót építettek. Az utolsó 150 m járhatatlan. Á

Előzmény: timetable (44600)
Jesper Olsen Creative Commons License 2014.06.17 0 0 44601

Érdekes, hogy a martonyi kolostorromnál - ha jól látom - három romjelzés is van egészen közel egymáshoz. Vajon ez csak a "kóbor apácák megtévesztésére" szolgált vagy vannak ott még más romok is?

Előzmény: Törölt nick (44597)
timetable Creative Commons License 2014.06.17 0 0 44600

A bánya volt iparvágánya nagyvasúti típusú, a síneket tudtommal a mai napig nem szedték fel. Most néztem a tuhu-t: már nem adja jelzett útnak, pedig néhány évvel ezelőtt P+ jelzéssel a szilasi állomásról indult, és Tornaszentandrásnál csatlakozott a Z úthoz. Lehet hogy a két évvel ezelőtti áradások tönkretették a régi vasúti hidat?

Előzmény: Törölt nick (44597)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.16 0 0 44599

Szia!

 

Rekonstruáltam az Általad bemutatott, Bódvaszilas és Bódvarákó közötti régi Országos Kéktúra útvonalat.

 

A terület állami topográfiai alaptérképen (EOTR, M = 1 : 10 000, © FÖMI):

 

 

Nagyban itt van

 

A terület 2014-es műholdfelvételen (© Google / © Digital Globe / © CNES T Astrium):

 

 

Nagyban itt van

 

A régi nyomvonalon hol van út, hol nincs, ráadásul az átkelésnél egy Bódva-híd is hiányzik - ezeket kékkel jelöltem.

Az egykori gazdasági vasút nyomvonala jól látszik a műholdfelvételen, néhány helyen még a sínpálya is megvan - ezt az egykori vasutat zölddel jelöltem.

 

1985-ben én még szerencsére a régi nyomvonalon (Bódvaszilas - Szabó-pallag - Derenk - Ménes-völgy - Lófej-forrás - Jósvafő - ... - Zádorfalva - Kelemér - Putnok - ... ) járhattam be a Kéktúra ezen szakaszát.

A Ménes- és a Lófej-völgyek valóban csodálatosak, igazi kárpáti környezet jellemzi a környéküket!

 

Üdvözlettel:

Rakk Gyula

térképész-térinformatikus

Előzmény: Törölt nick (44597)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.16 0 0 44598

Egy dologban szeretném Rakk Gyula segítségét kérni. Van nekem egy 1958-as Bakony térképem, amelyen a Kéktúra a Kab-hegy után teljesen más felé megy mint manapság, Öcs és Taljándörögd érintésével halad a Balaton felé.

Hogyan mehetett tovább akkor az út a Balaton-felvidéken? Átmenet volt ez a Balaton parthoz közeli legelső kék és a mai közt?

Ilyen térképem sajnos már nincsen. 

 

  

 

A Kab-hegy után a Balaton felé minden más, Nagyvázsonnyal együtt kimarad az egész környék ami ma benne van az útvonalban.

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.16 0 0 44597

" ...Ahol a fák égig nőnek
Állnak még a határkövek..."

 

OKT a '70-es években Aggtelek környékén

 

Az Aggteleki-karszton és környékén majdnem olyan sokszor változott már a kéktúra mint a Cserhátban, ennek máig jól látható bizonyítékai azok a régi kék jelzések amelyek jó állapotban maradtak meg a Jósvafőt északról elkerülő egykori kék, ma részben zöld turistaúton, vagy éppen a Lófej- és a Ménes-völgyben sok-sok kilométer hosszan.
Ezeket élőben már pár éve jórészt felfedeztem, bejártam, aki pedig 2001 előtt kéktúrázott errefelé annak ez volt a bejárandó kéktúra. Azóta ez a legészakibb határvidékünk magterület lett, csak engedéllyel látogatható.
De nem csak itt változott az útvonal, hanem Kelemér és Zádorfalva közt is és a Bódvaszilas-Bódvarákó szakasz sem volt mindig aszfaltos. Kis túlzással elmondhatjuk hogy a Putnoktól az Esztramosig futó mai kék és mondjuk az 1970-es évek végén érvényben lévő kék éppen hogy csak köszönőviszonyban vannak egymással, mert itt-ott összetalálkoznak aztán ismét elválnak ösvényeik.
(a '60-as évek Varbóc-Perkupa-Égerszög etapjára most nem is térnék ki)

 

Na, de mindez képekben, részletesen az egyik legújabb szerzeményem alapján, az 1975-ös Aggteleki-karsztvidék térképen:
Kelemértől Zádorfalváig végig a kis forgalmú, keskeny aszfalton kellett caplatni anno. Minden időben jól járható volt, de kevéssé izgalmas, olyan kalandos eltévedések produkálására pedig teljességgel alkalmatlan mint amilyeneket a mai útvonalon képesek elkövetni a lelkes kéktúrázók. És hát persze kimaradt a gyöngyszem, Gömörszőlős.

 

  

1 a címlap

2. kékkel nagyjából berajzoltam a mai kéktúra nyomvonalat is 

 

Aggtelektől Jósvafőig a Tengerszem Szállóig ugyanaz az út, ezután Jósvafőt északról kerülve tovább vagy 8-10 km-en teljesen más, a Lófej-völgyben és a Ménes-völgyben haladt a kék Derenk felé. Ez a hosszú hegyvidéki szakasz ezzel a kerülővel még hosszabb volt ugyan, de sokkal szebb. Szigorú természetvédelmi előírások vonatkoznak már rá, ezért kellett innen elterelni minden turistautat, valahol ez érthető is.

 

   

 

1. Jósvafőt északról kerülte a kék

2. Ezután pedig a Lófej-völgyben fel a határig...itt is berajzoltam nagyjából a mai kéket

3.-4. kék jelek a Jósvafőt elkerülő ösvényen, részben ez ma a zöld jelzés útvonala, a Kecső-patakig

 

 Mikor én errefelé jártam akkor híre volt hogy farkasok is élnek a közelben, így volt bennem némi félsz. Miután azonban az ANP egyik munkatársa elmondta hogy ők viszont nagyon örülnek hogy vannak ismét farkasok a vidéken, és inkább őket kell félteni, nem az embereket elmúltak a félelmeim. Állítólag egy farkascsalád telepedett meg, a közeli erdők eltartóképessége a többszörösét is megengedné, és szegények a sok betegség miatt nem is nagyon tudnak szaporodni. Az emberektől félnek.

(Ennyit a farkasokról...)

 

A mai út a Szelce-völgyet elhagyva egy átlagosnak mondható erdei szakasz, teljesen rendben van ez is, csak annak nem aki látta a régit is.

 

  

1. útjelző tábla a terelés után a régi és az új kék találkozásánál

2.-3. kék jelek a Lófej-völgyben

 

Az utolsó markáns különbség a Bódvaszilas- Bódvarákó rész, itt a kék ha jól sejtem azon az útvonalon megy  amit újra be szeretnének hozni, kikerülendő az aszfaltot. Ez ha jól tudom jórészt egy kisvasúti töltés volt a bányától a nagy vasút vonaláig, mára elhanyagolt lehet, de rendbe hozni biztosan nem lehetetlen. 

Ja, és az ominózus Martonyi kolostorrom... még ekkor is meglátogatta a kéktúra, bár ha jól látom egy rövidke szakaszon oda-vissza útvonalon:

 

 

1. Bódvaszilas-Bódvarákó, ez lesz ismét a kék?

2. Martonyi kolostorromok forevör! :-)

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.15 0 0 44596

Szívesen.

Előzmény: HEV (44595)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!