Ezek a szenzorok csak akkor jók ha van gyári rendszer a kocsidban.
A6/A4 2004-től autókhoz jó
Egy vezérlőegységgel kommunikál de vannak még antennák is elhelyezve itt-ott az autóban, meg ugye megjelennek a kijelzőn az értékek.
Tehát csak a gyári rendszerrel működik együtt és 40e Ft-ot szeretnék érte de lehet beszélgetni az árról, mert nekem nem kell tévedésből vettem 4F0907275 a cikkszáma , már megvettem a másikat ami jó A8-hoz az meg 4D0907275 nekem a téli felnieimre kell, azt hittem az az egy betü nem számít ugyanúgy néz ki és mégsem jó a8-hoz (azóta már kiokosodtam) a márkaszervízben kérdeztem ott 120e Ft a 4db
Én a helyedben körülnéznék a kintről hozó kisebb boltok között esetleg bontott újszerű is lehet valakinél. Egyébként még régi A8-ra is létezik gyári vasfelni. Ezt a márkaszervíz bandát el lehet kerülni messziről.
A márkaszervizek hozzáálása a dolgokhoz csapnivaló a szakértelem majdnem 0 sajnos, és az árak az egeket verdesik pl az mmi rendszer hibakeresés 15e/óradíjjal működik és 5 óra után nem tudták mi a baja, az ismerős lakatos román állampolgár lakatos alkalmazottja azonnal rávágta hogy mi a baja a kocsinak, mondta hogy erősítő szar, otthon kipróbáltam és tényleg, miért nem mentem egyből hozzájuk, egy csomó pénzt és időt megspórolhattam volna. Ma megkértem a méltányosságot az erősítőre és nem sok jóval kecsegtettek mert a pohu dönt az ügyben ki sem küldik a kérelmet ingolstadtba és mivel nem magyarországi a szekér ezért eleve halott ügy majd pár nap múlva meglátjuk mi lesz.
16-osnál nagyobb lemezfelni ritka nem nagyon láttam még én sem audihoz,de ez a súly dolog egy baromság a lemezfelnik erősek nekünk az egyik lincoln navigatoron 17-es vas felni van króm dísszel és 2700 kg az autó.
Én télinek replika felnit vettem 18-as méretben (a nyári 20-as) és legalább olcsó volt 30/db, az igaz hogy telente legalább egy felnit ki kell dobni de legalább nem kell javíttani, ahhoz képest egész szépen fut vele a kocsi csak a komolyabb gödrökben hajlamos elgörbülni.
Míért nem veszel rá 16-ost télire? abból biztosan van lemezfelni a8-on is szoktam látni.
Csak amit vettem a téli felnikhez szenzorokat abból 2 nem jó ezért rendeltem és elnéztem a cikkszámot, a pohu-nál meg 120e a 4 db szenzor.
Ez a szenzor mindenképp hasznos dolog mert egyszer kaptam egy defektet a téli kerekekkel és olyan szépen futott még így is a kocsi hogy csak 2 km után vettem észre, a nyárival egy gödör után meg azonnal jelezte a defektet (amilyen ócskák voltak tavasszal az utak féltem kimenni a 20-as kerékkel és akárhogy vigyáztam 1 gumi így is a kukában végezte)
Az a6-os audi egy seat-al (nem tudom milyen fajtával, nem ismerem a mostani autókat, én inkább veteránozok) karambolozott. Annak az első sárvédője ment tropára. Az a6-osnak kiszakadt a hátsó hídja, a padlólemezén pördült egyet az autó miközben a kézifékbowdennel rángatta maga után a hátsó futóművet. Ha jól láttam padkának csapódott oldalazva az autó a hátsó kerekeknél, akkor szakadt így ki.
Köszi, de nekem van kerékszenzor a nyári felnimen (17" Stern) és eddig ezt használtam télinek is.
Apropó téli felni: nekem a PoHu-nál azt mondták, hogy nem létezik erre a típusra lemezfelni, mert nem bírná el a kocsi súlyát, összeroppanna. Pedig én télen a nagy büdös gané fekete lemezfelni híve vagyok, úgyis folyton ótvar mocskos az autó a latyaktól.
Majd elfelejtettem hogy megjavult (megjavítottam) a kocsi.
Az az átkozott Bose erősítő volt a hiba, kicseréltem egy másikra és most hibátlan.
Illetve csak majdnem mert most meg nem megy a kulcs nélküli bejutás, az indítás működik.
Antenna hibát ír ki a gép egyesével végigtesztelve az antennákat mindet jónak találja utána működik is 1-2 alkalommal és egy fél óra múlva megint szar.
Szerintem a jogosultság vezérlő lesz a bibi.
Ilyen hibátok sem volt soha? pedig erről is annyit hallani olvasni a népítéletekben.
Én is nézegettem a 2.7TDI-t, de végül azért lett 3.0TDI, mert sokkal könnyebb belőle quattro tiptronic-ot találni, jól összeválogatott extralistával. Ha újonnan veszed, akkor ez nem kérdés, de használtan könnyebb a dolgod a 3 literessel.
Amúgy - ha van lehetőséged - próbáld ki egymás után a kettőt, valamiért én úgy éreztem, hogy 3 lityós érezhetően jobban megy.
A fogyasztása nálam a köv. (a8lang kollega kérdésére is válaszolva):
városban: 12 liter országúton (90-100 km/h körül): 6 liter autópálya (150-re állított tempomattal): 7,5 liter autópálya (killer üzemmódban :)) leterelve mindenkit, nem ritkán 240 felett): 9-10(!!!) liter vegyes: 8,5 liter
A 2.7TDI fogyasztási értékei nem nagyon térnek el ettől, decikben mérhető a különbség.
Én is ezen gondolkodtam, de lehet a 2.7 es motor is elég lenne. Eddig majdnem csak japán autóm volt, igaz még fiatalkoromban volt 728i BMW m is. Sajnos a japán autókkal sok bajom volt akár Mitsubishi akár Mazda volt. Most van egy Nissan Pathfinderem, alig 1 hónapos, ez eddig rendben van :))) Az Audi már régi vágyam de eddig soha nem jött össze, mindig akadt valami más ami megfogott. De jövő tavasszal aktuális lesz a csere, és ez eléggé elöl van a listán. Bár még a Lexus és a Volvó is szóbajöhet...
Egyébként én sem szeretem a japán autókat általában.
Kicsi, egyszerű, puha mindenhol nincs az a masszivítás mint a németeknél, de a megbízhatóság mellett nem lehet szó nélkül elmenni, az ember csak használja és nem költ rá nem jár vele szervízbe állandóan.
Ezekkel együtt is csak az új Lexus LS 600 L Hybridet tudom közülük elképzelni magamnak e helyett, mert ebbe már az anyagok is nagyon ott vannak, összkerék, a teljesítmény is elfogadható 435LE és a fogyasztás is normális lesz szerintem, csak az a baj hogy erre legalább 3 évet kell még várnom (1,5év mire elkezdik árulni és még 1,5 év mire nem kell várni rá és normálisabb ára lesz)
és addig jó lenne kihúzni ezzel az audival végülis 5 évre vettem eredetileg abból 1 letelt. Most van benne 16e km 3 év múlva is csak 60-70e km lesz benne, az még nem olyan gáz.
Pedig régen nem tudtam volna más autót elképzelni magamnak mint audi-t (A8) mindig a legújabb generációt.
Az A6-os amikor megjelent egészen tetszett csak láttam élőben egyet-kettőt és utána megnéztem egy fullos A8 L-t és valahogy mindig is az A8-akhoz húzott a szívem. Meg a dízelt utálom pedig ez a 3.0TDI már egész kultúrált csöndes és jól megy de akkor is dízel marad.
Látom az egész új dízeleket menni az úton (részecskeszűrő nélkül) és úgy kormol a nagyja hogy legszívesebben kitiltatnám a forgalomból az ilyeneket, de legalább is kötelezővé tenném a szűrőt nekik.
Új A6-al rendelkező urak közül nem kell valakinek 4 db új keréknyomásjeladó, mert németből hozattam de az enyémhez nem jó sajnos nem figyeltem a cikkszámra.
Jó lehet pl. ha valakinek van rendszer az autójában és vesz téli felniket pluszba és akarja hogy azzal is működjön.
az ára 40e Ft a négy új ára itthon 120e a négy.
4F0 907 275 B a cikkszáma és A6/A4 2004-től jó
ami nekem kellett volna az 4D0 907 275 gondoltam az az egy betű mindegy egyformák amúgy csak ez A8-hoz nem jó sajnos.
Az új A6 3.0V6 TDI quattro tiptronic összeállítás, ha megfelelően van összeválogatva az extra- és szérialistáról (színek, anyagok stb.) az egyik legjobb megfizethető árú luxusautó, amit megvehetsz itthon.
Megy mint az állat, 8,5-es átlaggal kijön vegyesben, a quattro verhetetlen stabilitással ruházza fel, és gyönyörű kívül-belül.
Én valahogy a japán autóktól fázom, de ettől persze nem mondom, hogy szarok, csak nekem nem igazán jönnek be.
Ezzel én is egyetértek,nekem pedig Mazda6 m van és én is kifogtam egy rossz példányt. Ettől még jó autó, sőt. Igaz nem volt tréleren, de szervízben annál inkább, motorcsere stb. Épp egy A6on gondolkodom, quattro és esetleg dízel. Viszont a Mazda a DPF szürővel küszködik ezért nem tudom vegyek dízelt, Audiban.
Én is olvastam a népítéletet és gondoltam az enyémmel soha nem lesz baj és tessék.
Az autó A8 Lang modell2004 forgalomba helyezbe 405km -rel 2005.09.
Minden létező és egyedi extrával rendelkezik és semmi komojabb baj nem volt vele eddig.
bár tavaj még szeptemberben 3000km-nél felrobbant a klímakompresszor (típushiba gariban azonnal javították)
most nyáron 14500-nál elkezdett világítani a motorhiba lámpa, autó működött rendesen. Szegénykeverékes üzem hibakód volt benne nem tudták mi a baja
2 hét múlva magától elaludt azóta sem világít, a motorban nincs hibakód.
És most ez az MMI hiba.
Kb egy hónapja kezdődött, hogy egy hidegebb hétvégi napon nem töltődött be, boot képernyő és teljes sötét, semmi nem működik, utána napközben megjavult.
Levettem az akkusarut hosszabb időre és utána jó volt a 2.indításig.
Köv. héten melegebb idő volt és mintha semmi baja nem lett volna működött rendesen 1-2 hétig kisebb megszakításokkal. Most hogy megint ilyen hideg idő van (25fok alatt) megint nem jó. Közben rájöttem hogy ha befűtök max-on a kocsiba 30-40 percig akkor utána egy darabig jól működik, így mindig beindítottam befűtöttem és csak utána indultam. A szervízbe tanácstalanok először nem volt hibakód, ugyanis amikor rossz akkor nincs semmilyen kommunikáció a hibakereső műszerrel egyszerűen nem találja az autót, utána bevittem amikor jó lett hibakód az mmi kezelőegységben :00384 optikai adatbusz szakadás szorványos hiba
tehát az optikai hálózattal van a baj, az autó kényelmi elektronikái sorba vannak kötve fénykábellel és ezen keresztül küldik az adatokat, és ha az egyik kábel meghibásodik az egész rendszer nem működik és nem kommunikál a külvilággal, ez fasza. Csak miköze a melegnek az optikához azt tudnám.
Az egyik szerelő szerint valahol bepárásodhatott és ilyenkor kiszárad, csak mitől.
A kesztyűtartót lebontottam és nem lettem okosabb a mmi vezérlőt egyből megtaláltam kábeleket le-fel csatlakoztattam , melegítettem hajszárítóval és semmi nem akart menni. Este végül megint befűt egész autóba 40perc és megint hibátlan.
Teljesen tanácstalan vagyok holnapután viszem a mozaikba állítólag nekik van valami spec. hibakeresőjük az optikához.
A történet roviden ennyi, bocs ha kicsit hosszú voltam.
(Nagyot csalódtam az audikban pedig kb 8 éve vannak a8-aim és imádtam őket, de azt hiszem ez volt az utolsó német autóm)