Keresés

Részletes keresés

Wattocsak Creative Commons License 2011.09.26 0 0 5020

A szivattyú padlógázon járatása semmi gondot nem okoz, csak egy többlet fogyasztást. :-)

A visszacsapó szelep csere biztos hoz a konyhára, de hogy mennyit? Ezt csak találgatni lehet. Ezek mind apró lépések, de már nagyon közel vagy szerintem a jó megoldáshoz, ha hiányzik valami akkor ez segíthet.

Azért azt is megjegyzem, hogy a hőmennyiség mérőd is egy elég nagy ellenállás tud lenni. Milyen szerkezet? Mi a névleges áramlási értéke?

Előzmény: moonshadow (5019)
moonshadow Creative Commons License 2011.09.26 0 0 5019

Igen, második fokozatban volt.

Még akkor lehetőség, hogy 3-ik fokozatban járatom, bár nem szeretem csutkán járatni a dolgokat, ezért lehet, hogy mégis átcserélem a motrot a padlófűtés UPS 25-60 motorjára.

De ott már 60 wattnak kell azért backup táp.

Szerinted mennyit jelentene, ha átcserélném nyelves visszacsapószelepre a rugóst?

Előzmény: Wattocsak (5018)
Wattocsak Creative Commons License 2011.09.26 0 0 5018

A gőzképződést minden áron meg kell akadályozni. A biztosnsági szelep nem tetszik, de vészhűtő kalibrálása már inkább. A biztonsági szelepet egyet látok akéne az lefele néz. Ha teszel be még egyet akkor az is lefelé nézzen!

A hőmérsékletek és térfogatáramok nem nagyon akarnak összeállni bennem. :-) Sajnos a keringtetett térfogatáramtól is függ a hőmérséklet.

Második fokozatban volt a szivattyú a fűtés kezdetekor? 

Nekem a 950 literes térfogatáram tetszik a többi kicsit sovány, de még akár jó is lehet ha az elején vagyunk a fűtésnek. :-)

 

UPS ügyében nálam okosabbak mondnak valamit.

 

Előzmény: moonshadow (5016)
moonshadow Creative Commons License 2011.09.26 0 0 5017

Ja, és azért is forrt fel majdnem, mert a puffer felső rétegei közben telítődtek, már a visszatérő is 55 C fokos volt, kicsi volt a delta T.

Tehát okvetlen át kell szerelni a lentebbi csatlakozókra is a pufferen a vezetékeket.

moonshadow Creative Commons License 2011.09.26 0 0 5016

Hát még nem az igazi.

A termosztetikus háromjáratú szelepet még nem sikerült teljesen tisztába tenni.

-Ha 65C fokra optimalizálom, ott 500 liter körül ereszt át, ugyanabban az állásában 85-90 C foknál 650 liter.

-Ha 85-90C fokra optimalizálom, ott 750 litert ereszt át, de ugyanabban az állásásban 65 fokon csak 350 liter körül. Melyiket válasszam? :)

 

Tegnap még pakoltam rá, és majdnem felforrt a cucc.

Már 98 C fok körül jártam, addigra elzártam rajta minden levegőt, és úgy tudtam elkerülni a felrottyanást, hogy egy pillanatra kikapcsoltam és áttettem harmadik fokozatba a szivattyút. 

Ott 98 fok körül 950 litert nyomott, ami lassan levitte a vizet 80 fokra.

-Mellékesen gyanús, hogy nem jó a 97C vízeleresztő szelep, mert már szerintem ki kellett volna nyitnia. Ma kiveszem a szondát és vízforralóba lógatva megnézem, hogy kinyit-e.

 

-Igen nagy tűz volt a kazánba, felmerült, hogy csak kéne egy 3 baros gőzlefúvató szelep a kazán tetejére, de az 1. képen látható, hogy préseltek a szerelvények, nem tudom megbontani.

A légtelenítő csövére fel lehet tenni, vagy az már messzi van?

 

-Áramszünet esetére most egy BNT 600AP táp van rajta, de azt olvastam, hogy nem jó róla villanymocit üzemeltetni. A kandalló szivattyú két évig ment róla, nem lett vele gond, de jó lenne egy teljesen üzembiztos megoldás.Nem tudtok véletlenül egy használható megfizethető UPS-t, amit esetleg lehet bővíteni autóakksival?

 

Miylen vészhűtési lehetőségek vannak még kikerülni a felforrást?

Őszintén szólva nem lenne jó a foróvizet túl sokszor leküldeni a PVC csőbe, nem biztos, hogy jót tesz a csatornának. ..

Előzmény: Wattocsak (5013)
moonshadow Creative Commons License 2011.09.26 0 0 5015

Neked is köszi. :)

Előzmény: joevagyok68 (5014)
joevagyok68 Creative Commons License 2011.09.26 0 0 5014

ööööööööööö én is mondtam, hogy szarul áll a szivattyúd.....:-)))))))

2xis

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=112919451&t=9173884

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=112931145&t=9173884

 

Előzmény: moonshadow (5011)
Wattocsak Creative Commons License 2011.09.25 0 0 5013

Akkor igazából már kézben van a rendszered, nem kell komolyabb műtét, jöhet a tél.:-)

Előzmény: moonshadow (5011)
Zs:) Creative Commons License 2011.09.25 0 0 5012

Akkor még ha kilégteleníted a szivattyút, akkor kevésbé fog melegedni is :)

Előzmény: moonshadow (5011)
moonshadow Creative Commons License 2011.09.25 0 0 5011

Begyújtottam, és az történt, hogy csak a szivattyú elfordításától vízszintesbe: duplájára nőtt a tömegáram, egyből 500 körüli értékek jöttek. Kis állítgatás a szabályzószelepen, a kazán és a puffer hőmennyiségmérő tömegáram figyelembevételével, és sikerült felvinni 750 literre, 85 C fokos víznél. Úgyhogy ez a szivattyúfordítás tanács kimondottan jó tanács volt, ezúton is köszi. :)

A kazánba így még nem tudtam begyújtani, volt elfekvőbe pár talicska 8 éves akácom, abból mértem 16 kilót, de még nem pakoltam rá mind, izzó parázsal 2/3-ig a kazán tűztér. :D

Előzmény: Wattocsak (5010)
Wattocsak Creative Commons License 2011.09.25 0 0 5010

Szerintem ha a két sziattyút felcseréled akkor is megmarad a fűtésed, és a kazám körbe is lesz egy kis térfogatáram többlet.

Nagyon várom az eredményt. Szerintem várj a visszacsapó cserével. A szivattúnak a motorját cserélném, sokkal egyszerübb, és kényelmesebb. Szivattyút kizárni meg a szivattyú hollandia feletti imbusz nyílású szeleppel tudod.

Előzmény: moonshadow (5009)
moonshadow Creative Commons License 2011.09.25 0 0 5009

Na, elfordítottam a szivattyőkat.

Nem volt papírtömítés sehol, egy sülyesztett perem alatt gumigyűrű van.

 

Írtad, hogy:

"Az a piros szabályozó szelep minek lett betéve. Megint egy nagy ellenállás, és a boltoson kívül senkinek sem hoz hasznot. Inkább ittuk volna el az árát."

 

A háromjáratú temrosztatikus szelep leírásáben csak ennyi van róla:

"A termosztatikus töltőszelep elé a kazánkörbe szabályzószelepet kell
beépíteni, melyre a körök ellátásának beszabályozása miatt van
szükség."

 

Csak azt nem írja, hogyan történik a beszabályozás.

A fűtésszerelő valahogy beállította, és lehet, hogy ez is az oka a kis tömegáramnak a puffer felé.

Szerencsére tettem fel hőmennyiségmérőt és azon szerencsére van átfolyásmérő.

85-90 C fokos víznél 240 liter körüli átfolyásokat produkált, ami elég kevésnek tűnik/ óra.

Elkezdtem állítgatni a piros szabályzószelepet és a tömegáram változott szépen.

Ahogy nyitottam a szelepen úgy nőtt a tömegáram 360 literig, majd ha tovább nyitottam, újra csökkent. Ma elforgattam a szivattyúkat, és nemsoká begyújtok, megpróbálom beszabályozni, hogy mennyi a maximálisan elérhető tömegáram nála. 

Számolgattam a kazánom adatait, ugyebár 34,9 KW szénnel, fával -10% 31,41 kw.

Ha 75% hatásfokkal számolok, az kb reális, így 23,56 kw-ot kéne elszállítani, tehát 23,56 kwh-t ami egy óra alatt 84,82 MJ. Úgy számoltam 55C delta T esetén, ha 30C fokos visszatérőt 85 C fokos előremenővel számolok, akkor 367 liter / óra átfolyás kell, hogy el tudja vinni a puffernek. Tehát nem reménytelen a dolog, lehet, hogy mégsem kell vastagabb cső.

 

A rugós visszacsapószelepeket valszeg kidobom, és találtam a neten nyelves visszacsapót, az szerintem jobb lesz a rendszerbe, és nyerek vele.

 

Még akadt más lehetőség is az átfolyás növelésére.

A kazánon lévő szivattyú UPS 25-50

A fűtésen lévő szivattyú UPS 25-60

Ha a két szivattyút megcserélném, az jelentene pluszt a kazánnak?

 

Előzmény: Wattocsak (4963)
fürgeszarvas863 Creative Commons License 2011.09.25 0 0 5008

Igen, jól gondolod! Bár ez csak addig áll fent míg a radiátorkból a visszatérő a pufferon keresztül újra be nem kerül az előremenőbe, ami akkol már csak 60-65° körüli lenne, és így tovább mondjuk 40°-os előremenőig. Az alatt átváltana gázkazánra.

Amúgy 1000l tároló lesz a 110nm házra. A leghidegebb napokon 11-12m3 gáz szokott elmenni.

Előzmény: Zs:) (5006)
L.I.N Creative Commons License 2011.09.25 0 0 5007

Sziasztok!

 

Szeretnék a mostani fűtés rendszeremhez egy vegyes kazánt és egy puffert csatlakoztatni és ebben szeretném a segítségeteket kérni. Ha valaki tudna egy jól bevált rajzzal szolgálni, mind a puffer, mind a fűtés rendszerről azt nagyon megköszönném. Segítség képpen, per pillanat van egy 24kW-os gázkazán, régi 3 tagos dunaújvárosi radiátorok egy lemezes hőcserélőn keresztül nyitott rendszerben.

 

Zs:) Creative Commons License 2011.09.25 0 0 5006

Viszont a kettesnél a puffer vizét nyomja fel a radiátorokba, ami akár 80°C is lehet. Ha jól értelmeztem a dolgot.

Előzmény: Wattocsak (5005)
Wattocsak Creative Commons License 2011.09.25 0 0 5005

Én is a kettesre adnám a tippem. Lehet, hogy a beruházás drágább, de a túlfűtés kiküszöbölésével az üzemeltetés olcsóbb, és komfortosabb!

Előzmény: fürgeszarvas863 (5003)
gányolo Creative Commons License 2011.09.25 0 0 5004

Tu in van.

Előzmény: fürgeszarvas863 (5003)
fürgeszarvas863 Creative Commons License 2011.09.25 0 0 5003

Sziaszok!

 

Ti hogy oldanátok meg a pufferból való fűtést?

1

Keverőszelep és keringető szivattyú a puffer és az osztó között? Ennél úgy tervezném hogy a keverő beállítva 40-45°-ra és azzal tolná egyész nap. Ennek hátránya, hogy viszonylag magas fogyasztás, abba a helyiségbe is juttat meleget ahova már nem kéne. Előnye viszont, hogy a beszerzése olcsóbb a 2-hez képest.

2

Csak Alpha 2 a puffer és az osztó közé, a radiátorokra (9db) pedig termofej. Hátránya, hogy drágább lenne. Előnye, csak ott kapcsolna a termofej ahol szükséges, kisebb lehetne a fogyasztás, egyforma hőmérséklet mindenhol.

Köszi előre is!

Wattocsak Creative Commons License 2011.09.24 0 0 5002

Időjárás követő nagyon jó dolog, különösen akkor ha kondenzációs kazánod, vagy hőszivattyúd van. Azzal tudsz sporolni elég sokat. A görbét egykicsit magasabbra állítod és a többit bízzuk a helyi szabályozokra. A szivattúnk meg igazodik az igénylet töegáramhoz. Valahogy így kerek az egész, de mnnél kisebb egy rendszer annál nagyobb a kompromisszumok száma. :-)

Előzmény: Flagellariaceae (5001)
Flagellariaceae Creative Commons License 2011.09.24 0 0 5001

Egy dolgot nem vettem számításba: a szivattyú figyelheti a ki/be kapcsolásának kitöltési tényezőjét. Erre utalhat, hogy heteket írnak az auto mód beállására. Ha csak ritkán van bekapcsolva, akkor tudja, hogy csökkentheti a térfogatáramot. Ha meg már közel folyamatosan be van kapcsolva, akkor meg növelnie kell. Mivel a szivattyú teljesítményigénye a térfogatáram négyzetével arányos, itt lehet spórolni. Mondjuk ez egy elég csúnya belenyúlás a rendszer vezérlésébe, de nálam (állandó, alacsony-hőmérsékletű) víznél ez OK. Egy radiátoros, időjáráskövető szabályozós rendszernél már érdekes lehet.

 

Egyébként régen gondolkodtam ezen, hogy miért vacakolnak az időjáráskövetővel, szerintem soha, senki nem szokta eltalálni a paraméterek, és akit csak ismerek, az mind hozzányúl párszor egy fűtési szezonban. Helyette sokkal jobban lehetne a fűtéskörök ki/be kapcsolásának kitöltési tényezőjére optimalizálni a vízhőmérsékletet. Az az optimális, ami még épp elég meleg, hogy majdnem folyamatos üzemben kifűtse a házat. Itt jön képbe, hogy a szivattyú villanyfogyasztását is figyelni kell, és összeáll egy szép költségoptimalizálás feladat a vezérlőnek. Persze ehhez nem okos, hanem inkább vezérelhető szivattyú kéne.

Előzmény: Wattocsak (5000)
Wattocsak Creative Commons License 2011.09.24 0 0 5000

Auto üzemmódban volt mindig is, de akkor ott a zónaszabályzás ki volt kapcsolva, az automatikások próba üzeme még nem indult meg, és ők addig mindent (szelepet) nyitva hagytak.

Előzmény: Flagellariaceae (4999)
Flagellariaceae Creative Commons License 2011.09.24 0 0 4999

Melyik üzemmódját használtátok akkor?

 

Bevallom, a szabályozott módokat nem nagyon értem. Azt írják, hogy a vízigényhez meg a terhelés váltzásához igazítja a teljesítményt. Zónaszabályozás nélkül, itt nem nagyon lesz semmilyen változás amihez igazítana. 

 

Inkább ott látnám a megtakarítás lehetőségét, hogy mind a rendszer hőigényét, mind nyomásesét rendes biztonsági tényezőkkel szok számítani, ezért a valóságban egy alacsonyabb szivattyúteljesítményű munkaponton is simán elmegy a fűtés. Amíg elég meleg van, senki nem fog tényleges térfoatáramokat méretni.

Előzmény: Wattocsak (4997)
Wattocsak Creative Commons License 2011.09.24 0 0 4998

Vizsgáztatni teccik? Figyelni foglak:-)

Előzmény: Törölt nick (4996)
Wattocsak Creative Commons License 2011.09.24 0 0 4997

Alpha2 bőven jó lesz, nyugodten tedd be.

Szerintem 20W-nál többet nem fog felvenni.

Nekem van egy elrettentő példám ekkor lettünk parátok az Alphával.:-)

300 m2 padlófűtésbe és 300 mennyezet fűtésre tettem egy-egy Alpha2-t. Még sosem láttam 20 W-nál többet fogyasztani őket. Egyszer a tulaj hívott, hogy a festők nem tudnak dolgozni, mert a létrán 30 fok van. Kint -10 volt:-) Fogyasztás mennyezeti körön 23W padló körön 19 W. Megjegyzem a rendszerben nincs keverő szelep, közvetlenül a pufferről dolgozik. Ennek is köszönhető a kedvező fogyasztás. Tehát nyugodtam mehet bele!

Előzmény: Flagellariaceae (4990)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.24 0 0 4996

Így már egyértelmű. Nem is neked szántam hanem azoknak akik nem értik a lényegét. Csak ahogy először írtad megtévesztő lehet másoknak.

Előzmény: Wattocsak (4995)
Wattocsak Creative Commons License 2011.09.24 0 0 4995

Na még eccer. :-)

A szivattyú TENGELYÉNEK kell vizszintesnek kell lenni.

Az, hogy a szivattyú háza milyen irányultságú az mindegy. 

Előzmény: Törölt nick (4991)
joevagyok68 Creative Commons License 2011.09.24 0 0 4994

Nem magát a szivattyú házát(be-kivezetését) köll nézni, hanem a motor TENGELYÉT.

Annak köll vízszintesen lennie!

 

Előzmény: Törölt nick (4991)
Zs:) Creative Commons License 2011.09.24 0 0 4993

A fuvaros meghozta végre a drágaságokat :)

 

Hogy fognak ezek onnan lejönni?

 

Azért lejöttek, de már jól besötétedett. Aztán innen még lesz egy ugrás a pince :S

Zs:) Creative Commons License 2011.09.24 0 0 4992

"UPS 25-60 van előírva"

Nem lesz az egy kicsit nagy? Családi házas környezetbe a 60 szinte soha nem kell.

Előzmény: Flagellariaceae (4990)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.24 0 0 4991

Szinte az összes cirkóban függőlegesen van a szivattyú beszerelve akkor az mind rossz????

Előzmény: Wattocsak (4981)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!