Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5090

Olvastam valahol. Igen.

 

Az egyik ismerősöm története jut eszembe erről:

 

Ő sofőr volt a KPM-nél, vadi új Transportert vezetett sok évig.

Ő egyedül. Állandóan adalékolta az olajat, és az üzemanyagot.

Megtakarított annyi üza pénzt, hogy a cuccok ára is bőven megtérült.

A cég rendszeresen hordta előírás szerint a kocsit a szervízbe.

760.000km-nél bekérte a VW gyár a kocsit, hogy szédszedhesse.

Nem értették, hogy bírt ki ennyit.

Adtak helyette ingyen egy újat.

Előzmény: Meganos benjy 409 (5083)
G4b0 Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5089
Állítólag ez a jövő, a kis motorok turbóval...
Előzmény: AgroRider (5088)
AgroRider Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5088
Most még elég drága. 8 millió alatt nem nagyon kapni. DE lassan jön a Fiat az 1.4 turbóval és asszem csak 300ezer a felára. A VW már kijött az 1.6 turbóval de állszállt áron 5.5millió. A Peugeot is tervezi a BMW vel már a turbós benzinest. Szerintem lesz még itt nagy durranás bőven. Félre ne értsetek tudom hogy nagyon jól megy a dízel és a benzines is. De egyenlőbb lenne a küzdelem ha a benzines is turbóval lenne elllátva. A dízelek már ki vannak helyezve bár lehet még fejleszteni, de a benzineseke még bőben van tartaléka.
Előzmény: Törölt nick (5084)
scenic(725) Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5087

Paffff...

 

A kérdésem arra irányult, hogy a mostani 15-ös feliden milyen gumi van. például Michelin Energy E3A ?

Saját magad intézted a cserét, vagy a kereskedőnek visszavetted a 16-os kerekeket felnistül

és adott helyette új 15-ös felniket gumival együtt?

 

Ha magad intézted a gumivásárlást, akkor te kerestél-e neked bevált gumit vagy megnézted,

hogy mivel adják el a gyárban és azt tetettél rá?

 

Ha bonyolult a kérdésem, akkor hagyd a csudába.

Előzmény: Törölt nick (5048)
G4b0 Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5086

"Szegény ember vízzel főz..." szokták mondani. Akinek nincs valamilyen különös ellenszenve a dízel iránt, az szerintem mind a dízelt venné. Egyértelműen jobb választás, mint a benzines, de(!) annak aki megteheti! Ma Magyarországon egyántalán nem szégyen 1.4B-es autót venni. Főleg nem ilyet, mint a Ceed. Mit meg nem adnának sokan, hogy ilyen autójuk lehessen. Csak nézzetek körbe, milyen autókkal találkoztok nap mint nap. Rögtön rájöttök hogy nagyszerű autó az 1.4B is. Nem kell szégyelni, nem kell magyarázkodni és bizonygatni, hogy mennyire jó, mert tudjuk. Tudják azok is, aki 1.6D vettek! Ezen senki nem vitázik, senki nem kételkedik.

Felesleges azon vitázni melyik éri meg jobban. Igazság szerint nem is nagyon kéne összehasonlítgatni, inkább a konkurensek hasonló típusaival. Azok az ellenfelei. Az 1.4B-nek nem ellenfele az 1.6D, hanem egy más, magasabb kategória.

Ez csak a saját véleményem...

scenic(725) Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5085
Egyszerű. 5041-es hsz-t neked cimeztem. Ennyi :))
Előzmény: Meganos benjy 409 (5044)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5084

Elhiszem. Kétségtelen, hgy jól mennek.

Vajon miért nem terjednem el?

mondhatni ritkaság a töltött benzines.

Előzmény: AgroRider (5082)
Meganos benjy 409 Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5083
a renault 300 ratervezi a dízeleket.

és ezt a rönó teljesen nyilvánosan be is vallja.

Előzmény: Törölt nick (5081)
AgroRider Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5082
Tényleg minden motorral versenyképes az autó. Az előző írásaim a modern dízelekre vonatkozik. Sokan odavannak hogy dízel és hogy megy. Persze nagynyomású befecskendezés és turbó. Próbált már valaki közületek turbós benzinest. Én 3 éve időnként használok egy Saab-ot. 2.3turbo benzines. Simán körbe lehet vele autózni az összes nagynyomású dízelt. Nem egyszer vicceltem meg 325-ös BMW-t és 2.5 dízel audit skodát. Ezt tényleg lehet pörgetni. Ez nem fricska volt csak egy megjegyzés. Nem a Cee'dre vonatkozik hanem a mostani szuper dízelekre, amit azért adnak fél millával drágábban mert veszik. Nagyobb kategóriákban a benzines kell ezért az drágább fél millával. Egy benzines turbo pedig szinte ugyan olyan takarékos tud lenni mint egy dízel. NEm egyszer volt hogy többet evett egy 2.5-ös 170le PDTDi mint egy 2.3-as benzines 170le Saab. A nyomaték itt már elég közel van egymáshoz, pár tíz NM a különbség.
Előzmény: Törölt nick (5078)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5081

Hát lehet, hogy neki csak 150 ezret megy el a dízel.

 

Manapság is jóval többet bírnak.

Korszerűbb anyagok, tehnika, optimálisabb égés, jobb üza, nincs pancsolás.

 

Az igaz, hogy vannak kivételes esetek.

Egyes OFF típusú tehnológiájú dízelek gyártását besszüntették, vannak gyártók, akik a konkurenciától veszik már a jól bevált motorokat. Ebbe ne menjünk bele.

 

 

 

Előzmény: KiberLovag (5080)
KiberLovag Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5080

Hát majd amikor az enyimben lesz 300e, szólok neked... ;) Rettentő komolytalan dolgokat tudsz írni kolléga... :)

 

Az 1.4-est amúgy széthajtanám, az tuti... ismerem magam... :) De erről nem a motor tehet, mert amúgy jó kis erőforrás az... :)

Előzmény: AgroRider (5077)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5079

A Mégane II-esemet 186.000km-nél adtam el tavaly.

Még most is megy, épp múlt héten látta egy ismerősöm.

Makulátlan volt a motorja. Egy deka olajat nem evett,nem folyt, nem füstölt.

A szomszédomnak meg kellett mutatnom a forgalmi másolatot, hogy benne van : dCi. Másfél év alatt nem vette észre.

Az a boci menni fog min. 400.000-ig simán.

Előzmény: AgroRider (5077)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5078

Így van.

Megy a vita: jó az 1.4 benzines is, sőt, meglepően jól megy.

Utaztam benne, igencsak elcsodálkoztam rajta.

Csendes, húzós, takarékos, ha kell, megy 200-at is.

 

A dízel is nagyon jó. Élvezetes vezetni.

Jó az autó, bármelyik motorral is.

Nehéz ész érveket találni, hogy melyik miért jobb.

hál istennek magasan van a léc, és bőven teljesíti a modell.

 

Ma ketten is megcsodálták a vasat:

az egyik BMW-s, autósboltja van, a másik benzinkutas.

Mindketten elismerően, csodálkozva nyilatkoztak.

Előzmény: KiberLovag (5076)
AgroRider Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5077

Lehet pörgetni de a legtöbb országúton használt dízel szét van hajtva. Tisztelet a kivételnek. Sajnos amihez 1000bar feletti befecskendezés kell hogy legyen teljesítmény az már nem lehet tartós. Sokan mondják hogy ez dízel és elmegy 3-400ezret. Ja; a régi adagolós szívó motor igen, de a kocsi többi része nem. A mostani motorok jó ha 150ezret kibírnak. Senki ne értsen félre nincs különösebb bajom a dízellel mert fontolgattam hogy azt veszek de végül benzines mellett döntöttem.

Előzmény: KiberLovag (5076)
KiberLovag Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5076

minek váltanék előzés közben? Nemár... odalépek, és előzök, ahogy előttem írták... ennyi... nem váltogatok, pont ez a lényeg... :)

 

Mondjuk a régi szívódízeleknél ez azért nem így volt, a mostani modern dízelek, viszont lássuk be, már pörögni is tudnak, ha kell, igaz nem ez az eslődleges használati módjuk... nekem eleddig egyszer ment 4000 fölés a fordmérő, mert minek?

Előzmény: Törölt nick (5075)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5075

Dízel:

-Odalépsz, és előzöl.

-Hegymenetben is.

-Tele csomaggal, utasokkal, akkor is.

-Izomból.  :-D

No comment.

 

Előzmény: AgroRider (5074)
AgroRider Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5074
Szerintem a dízel előnye az azonos körülmények közötti kisebb fogyasztás és a rugalmasság, ami csak autópályán érvényesül országúton nem. Hátrányai a magasabb ár és hang. Az előttem szóló említette, hogy országúton számít a rugalmasság előzésnél. Tényleg így van de előzni nem lehet vele jobban mint egy benzinessel. Nekem volt több dízel és benzines autóm is. Benzinest kihuzatod és megelőzöd a teherautót, a dízelnél meg vagy odalépsz és nyomatékból előzöl ami nem a leggyorsabb vagy visszakapcsolsz de akkor meg föl kell váltanod. Amit itt nyersz rugalmasságban az elveszíted a váltásnál. Viszont akkor is kevesebbet fogyaszt, ha meg nyomod neki akkor még kevesebebt mint a benzines.
Meganos benjy 409 Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5073
Na most nem is arról beszéltem, de valljuk be hogy sokkal dinamikusabb az 1.6 os dízellel a gépezet.
ez minden autónál így van, nincs is ezzel semmi baj.

De azért valljuk be hogy sokkal jobban megy a dízel.
Sokkal élvezetesebb.

Lehet hogy ha visszarakod 3ba akkor megy úgy mint az dízel 4 ben, de ennyi erővel azt is visszarakom 3 ba és csá.

Tehát normáél autózásnál sokkal rugalmasabb.

egyébként hogy lehet km/h val gyorsulni 100km!h ra? :)

egyébként nem az 1 tizedet veszed észre hanem a nyomatékot, ami belenyom az üllésbe.
Előzmény: ceeee (5071)
ceeee Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5072
És ha mondjuk 90-nél visszalöki hármasba, nem lódul meg az 1,4 -es úgy , mint a dízel negyedikben?
Előzmény: Meganos benjy 409 (5070)
ceeee Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5071

A "nagyságrendekkel"-t nem értem..

 

A gyári adatok szerint 11,6km/h ill. 11,5 km/h a két gyorsulási adat százra. Hol itt a nagyságrend? Ennyire észrevenni ezt az egy tized/!!/ másodpercet?

Előzmény: Meganos benjy 409 (5069)
Meganos benjy 409 Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5070
Naja, ez a futómű ami a ceed alatt van, ez világbajnok, nagyon stabilna tartja az autót, de eggyáltalán nem bűántó!!
Előzmény: fabris123 (5067)
Meganos benjy 409 Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5069
Na jó, hát ez izlés kérdése:))

Egyébként ezt nem jelenteném ki hogy csak pályán használod ki, mert azért nagyságrendekkel jobban gyorsítja a kasznit, ami egy országúti előzésnél is előnyt jelenthet.

No de már megint ott tartok hogy azt írom hogy a magyar utcai forgalomba bőven elég az 1.4 es is, fölötte már csak az élvezetnek használja az ember:)
Előzmény: Pancelos72 (5049)
vlevi Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5068
"Még jó, hogy Siemens ha jól tévedek."
Na, akkor már nem csak telefont és villamost, de CD jáccót se tudnak gyártani :)
Előzmény: Törölt nick (5062)
fabris123 Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5067
Ez igaz lehet, a motorzaj is kevésbé szűrődött be gyorsításkor mint a mostani kocsim esetén és a futómű is jóval stabilabban tartotta a kocsit.
Előzmény: G4b0 (5065)
vlevi Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5066
"rionál vannak jó kedvezmények is."
Azt én is néztem, hogy fullextrásnak kinéző Rio 1.5 CRDi EX, bézs belsővel 3.5 millás árcédulával állt a múltkor a kereskedésben.
Előzmény: sysNet (5052)
G4b0 Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5065
Amúgy én is hasonlót tapasztaltam. 2 dologra tudok gondolni. Az egyik hogy ugyan nem akkora a nyomaték hogy belesülyedj az ülésbe, de azért gyorsítja az autót. Másrészt a nagysága a kocsinak. Nagyobb autóban jobban elvész a sebesség érzet, főleg ha még csöndes is mellete. Így kevésbé veszed észre mennyivel ismész már...
Előzmény: fabris123 (5064)
fabris123 Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5064
Érzetre elég furcsa ahogy az 1.4 Ceed gyorsul: semmi nyomatékot nem érezni benne, de ennek ellenére pillanatok alatt 80-100-on van, nem győztem levenni a lábam a gázról a városban.
Előzmény: Törölt nick (5057)
AgroRider Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5063
Én a Zone Reality-n láttam Cee'd SW !!! reklámot lengyelül. :D. Fel is vettem, de csak a végét csíptem el. Arról szól hogy van egy 5ajtós ezüst amit széthúnak és sw lesz belőle.
Előzmény: Heapa (5058)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5062
Még jó, hogy Siemens ha jól tévedek.
Előzmény: MG-Tech (5056)
G4b0 Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5061
Természetesen koreai... :)
Előzmény: Törölt nick (5060)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!