Most még elég drága. 8 millió alatt nem nagyon kapni. DE lassan jön a Fiat az 1.4 turbóval és asszem csak 300ezer a felára. A VW már kijött az 1.6 turbóval de állszállt áron 5.5millió. A Peugeot is tervezi a BMW vel már a turbós benzinest. Szerintem lesz még itt nagy durranás bőven. Félre ne értsetek tudom hogy nagyon jól megy a dízel és a benzines is. De egyenlőbb lenne a küzdelem ha a benzines is turbóval lenne elllátva. A dízelek már ki vannak helyezve bár lehet még fejleszteni, de a benzineseke még bőben van tartaléka.
"Szegény ember vízzel főz..." szokták mondani. Akinek nincs valamilyen különös ellenszenve a dízel iránt, az szerintem mind a dízelt venné. Egyértelműen jobb választás, mint a benzines, de(!) annak aki megteheti! Ma Magyarországon egyántalán nem szégyen 1.4B-es autót venni. Főleg nem ilyet, mint a Ceed. Mit meg nem adnának sokan, hogy ilyen autójuk lehessen. Csak nézzetek körbe, milyen autókkal találkoztok nap mint nap. Rögtön rájöttök hogy nagyszerű autó az 1.4B is. Nem kell szégyelni, nem kell magyarázkodni és bizonygatni, hogy mennyire jó, mert tudjuk. Tudják azok is, aki 1.6D vettek! Ezen senki nem vitázik, senki nem kételkedik.
Felesleges azon vitázni melyik éri meg jobban. Igazság szerint nem is nagyon kéne összehasonlítgatni, inkább a konkurensek hasonló típusaival. Azok az ellenfelei. Az 1.4B-nek nem ellenfele az 1.6D, hanem egy más, magasabb kategória.
Tényleg minden motorral versenyképes az autó. Az előző írásaim a modern dízelekre vonatkozik. Sokan odavannak hogy dízel és hogy megy. Persze nagynyomású befecskendezés és turbó. Próbált már valaki közületek turbós benzinest. Én 3 éve időnként használok egy Saab-ot. 2.3turbo benzines. Simán körbe lehet vele autózni az összes nagynyomású dízelt. Nem egyszer vicceltem meg 325-ös BMW-t és 2.5 dízel audit skodát. Ezt tényleg lehet pörgetni. Ez nem fricska volt csak egy megjegyzés. Nem a Cee'dre vonatkozik hanem a mostani szuper dízelekre, amit azért adnak fél millával drágábban mert veszik. Nagyobb kategóriákban a benzines kell ezért az drágább fél millával. Egy benzines turbo pedig szinte ugyan olyan takarékos tud lenni mint egy dízel. NEm egyszer volt hogy többet evett egy 2.5-ös 170le PDTDi mint egy 2.3-as benzines 170le Saab. A nyomaték itt már elég közel van egymáshoz, pár tíz NM a különbség.
Hát lehet, hogy neki csak 150 ezret megy el a dízel.
Manapság is jóval többet bírnak.
Korszerűbb anyagok, tehnika, optimálisabb égés, jobb üza, nincs pancsolás.
Az igaz, hogy vannak kivételes esetek.
Egyes OFF típusú tehnológiájú dízelek gyártását besszüntették, vannak gyártók, akik a konkurenciától veszik már a jól bevált motorokat. Ebbe ne menjünk bele.
Lehet pörgetni de a legtöbb országúton használt dízel szét van hajtva. Tisztelet a kivételnek. Sajnos amihez 1000bar feletti befecskendezés kell hogy legyen teljesítmény az már nem lehet tartós. Sokan mondják hogy ez dízel és elmegy 3-400ezret. Ja; a régi adagolós szívó motor igen, de a kocsi többi része nem. A mostani motorok jó ha 150ezret kibírnak. Senki ne értsen félre nincs különösebb bajom a dízellel mert fontolgattam hogy azt veszek de végül benzines mellett döntöttem.
minek váltanék előzés közben? Nemár... odalépek, és előzök, ahogy előttem írták... ennyi... nem váltogatok, pont ez a lényeg... :)
Mondjuk a régi szívódízeleknél ez azért nem így volt, a mostani modern dízelek, viszont lássuk be, már pörögni is tudnak, ha kell, igaz nem ez az eslődleges használati módjuk... nekem eleddig egyszer ment 4000 fölés a fordmérő, mert minek?
Szerintem a dízel előnye az azonos körülmények közötti kisebb fogyasztás és a rugalmasság, ami csak autópályán érvényesül országúton nem. Hátrányai a magasabb ár és hang. Az előttem szóló említette, hogy országúton számít a rugalmasság előzésnél. Tényleg így van de előzni nem lehet vele jobban mint egy benzinessel. Nekem volt több dízel és benzines autóm is. Benzinest kihuzatod és megelőzöd a teherautót, a dízelnél meg vagy odalépsz és nyomatékból előzöl ami nem a leggyorsabb vagy visszakapcsolsz de akkor meg föl kell váltanod. Amit itt nyersz rugalmasságban az elveszíted a váltásnál. Viszont akkor is kevesebbet fogyaszt, ha meg nyomod neki akkor még kevesebebt mint a benzines.
Na most nem is arról beszéltem, de valljuk be hogy sokkal dinamikusabb az 1.6 os dízellel a gépezet. ez minden autónál így van, nincs is ezzel semmi baj.
De azért valljuk be hogy sokkal jobban megy a dízel. Sokkal élvezetesebb.
Lehet hogy ha visszarakod 3ba akkor megy úgy mint az dízel 4 ben, de ennyi erővel azt is visszarakom 3 ba és csá.
Tehát normáél autózásnál sokkal rugalmasabb.
egyébként hogy lehet km/h val gyorsulni 100km!h ra? :)
egyébként nem az 1 tizedet veszed észre hanem a nyomatékot, ami belenyom az üllésbe.
A gyári adatok szerint 11,6km/h ill. 11,5 km/h a két gyorsulási adat százra. Hol itt a nagyságrend? Ennyire észrevenni ezt az egy tized/!!/ másodpercet?
Egyébként ezt nem jelenteném ki hogy csak pályán használod ki, mert azért nagyságrendekkel jobban gyorsítja a kasznit, ami egy országúti előzésnél is előnyt jelenthet.
No de már megint ott tartok hogy azt írom hogy a magyar utcai forgalomba bőven elég az 1.4 es is, fölötte már csak az élvezetnek használja az ember:)
"rionál vannak jó kedvezmények is." Azt én is néztem, hogy fullextrásnak kinéző Rio 1.5 CRDi EX, bézs belsővel 3.5 millás árcédulával állt a múltkor a kereskedésben.
Amúgy én is hasonlót tapasztaltam. 2 dologra tudok gondolni. Az egyik hogy ugyan nem akkora a nyomaték hogy belesülyedj az ülésbe, de azért gyorsítja az autót. Másrészt a nagysága a kocsinak. Nagyobb autóban jobban elvész a sebesség érzet, főleg ha még csöndes is mellete. Így kevésbé veszed észre mennyivel ismész már...
Érzetre elég furcsa ahogy az 1.4 Ceed gyorsul: semmi nyomatékot nem érezni benne, de ennek ellenére pillanatok alatt 80-100-on van, nem győztem levenni a lábam a gázról a városban.
Én a Zone Reality-n láttam Cee'd SW !!! reklámot lengyelül. :D. Fel is vettem, de csak a végét csíptem el. Arról szól hogy van egy 5ajtós ezüst amit széthúnak és sw lesz belőle.