Keresés

Részletes keresés

rozaa Creative Commons License 2014.06.22 0 0 44640

Ne Buddháskodj!

Előzmény: Törölt nick (44639)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.21 0 0 44638

Nekünk mára csak egy saját szervezésű "Bükk 33" jutott a Bél-kővel, de szintén csodálatos élmény volt!
A mai túra címszavakban, képekkel:

 

 Döbbenet... nincsen jobb szó a Bél-kő letarolására, lentről nem tűnik ilyen mértékűnek, de fentről valami elképesztő.

Innen, ahonnan a kép készült (815 méteren) még emelkedni kéne a hegynek... pár millió évig legalább is így volt.


 Ámulat... a kilátás összességében mégis innen volt a legszebb.


 Szusszanat... az össz-szintemelkedésünk több mint 1800 méter lett, ennek nagy részét Cserepes-kőig "szenvedtük el"

Ja, és csodálat annak aki itt megalszik...:-))


 Pillanat... az útvonalból a Cserepes-kő után


 Vonulat... kilátás a Déli-Bükkre a Tar-kőről


 Fuvallat... Töbrökkel tarkított gyönyörű mező a Bükk-fennsíkon

 

 

Előzmény: pavarotti (44634)
pavarotti Creative Commons License 2014.06.21 0 0 44637

Meglett, és minden rendben van, bővebbet nem tudok.

 

Előzmény: HEV (44632)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.21 0 0 44636

Keresnek egy nőt is a Pilisben, kérték a túrázók segítségét, de az index kimoderálta tegnap... :/

Előzmény: HEV (44632)
jzp2107 Creative Commons License 2014.06.21 0 0 44635

majd jön Visztula, aztán ad nektek :-)

pavarotti Creative Commons License 2014.06.20 0 0 44634

mesés Bükk50 amire éjszakai vonattal mentem egyedül a Keletiből anno. Előtte az izgalomtól nem sokat aludtam. A vonaton volt késelés, rosszul lét, szundikáltam, késett vagy egy órát, de így is rajt-nyitás környékén Ómassán(?) voltam.

A fennsíkon szépen fogyott a vizem, és mivel siettem és bohó voltam és nem jött szembe kút nem töltöttem újra Szilvásváradon sem. Cserepes szájú lett az utolsó 2-3 óra, bármit megittam volna... A hazafelé útra egyáltalán nem emlékszem, gondolom a Keletiben ébredtem..

De azért sok év távlatból csodálatos élmény:)

Előzmény: hadidoki (44633)
hadidoki Creative Commons License 2014.06.20 0 0 44633

Volt olyan, hogy 16 h-kor már felszereléssel mentem a melóhelyre, éjjel 2-ig dolgoztam, majd kibuszoztam a pályaudvarra és az első vonattal 3:10-kor elindultam kirándulni. El is értem az indulási pontot délelőtt 10 h körül, és gyalogoltam estig.

Mit mondjak, nem kellett éjszaka altatni! :-)) 

Előzmény: Törölt nick (44631)
HEV Creative Commons License 2014.06.20 0 0 44632

Holland kéktúrázót keresnek. Hátha tud valaki segíteni!

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.20 0 0 44631

5.20-kor hajnalban... no hiszen, muhaha!

 

Ha minden jól megy akkor mi fél 4-kor indulunk a Bükkbe... na az a hajnal! :-)

 

Persze ehhez előbb még föl kéne kelni....

Előzmény: donjuan1984 (44620)
jzp2107 Creative Commons License 2014.06.20 0 0 44628

tudom hogy én vagyok a hibás, de bevallom, nem gondoltam hogy pdf-et kell olvasnom egy Kelenföld-Szárliget vonatozás előtt :-)

 

 

Előzmény: Törölt nick (44623)
Kékdroid Creative Commons License 2014.06.20 0 0 44627

Belföldi vagy külföldi a célpont? ;)

Viccen kívül, a belföldi szakaszra pót- és helyjegyet papír szerint is tud adni a gép. Mondjuk én csak egyszer próbáltam, és menet közben váratlanul visszaugrott a Start mezőre, úgyhogy inkább elballagtam a pénztárhoz. Egyszerű menetjegynél még nem volt vele gondom.

 

-Kékdroid-

Előzmény: Jesper Olsen (44625)
V43_1182.01 Creative Commons License 2014.06.20 0 0 44626

Ez már nincs. A vonatok a Déliből indulnak. (ideiglenes volt ez a megoldás, mert a keletinél a kerepesi úti hidat átépítik, emiatt néhány vonatot áthelyeztek a délibe, ahonnan kapacitás hiány miatt más vonatokat csak Kelenföldig közlekedtettek) 

Jelenleg minden megy "normálisan". Az 1-2 és a 7-10 vg. nem is használják emiatt vonatfogadásra. (éppen ezen problémák miatt).

Előzmény: jzp2107 (44622)
Jesper Olsen Creative Commons License 2014.06.20 0 0 44625

Köszönöm az infókat. RailJet jegyet is lehet automatából venni?

Kékdroid Creative Commons License 2014.06.20 0 0 44624

Kelenföldön klasszikus állomási pénztár tényleg csak az épületben található, de automata van az új aluljáróban is.

Az 1-2. és a 7-10. vágányok peronjait azért csak az új aluljáró felől lehet elérni, mert utólag épültek (amikor a Nagy Kelenföldi Peronátépítés zajlott, akkor szintben, a vágányokon keresztül, külön biztosítás mellett lehetett megközelíteni őket), és mert a régi aluljárót tudtommal le akarták (akarják?) zárni.

 

-Kékdroid-

Előzmény: jzp2107 (44622)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.20 0 0 44623

Szia!

 

 

Forrás

 

Kelenföld vasútállomás a 4-es metró átadása után (.PDF)

 

jzp2107-nek: a hivatkozott PDF-formátumú térképen jól látszik az Általad említett vágánypár, mely csak az új aluljáróból közelíthető meg.

 

Üdvözlettel:

Rakk Gyula

Előzmény: Jesper Olsen (44618)
jzp2107 Creative Commons License 2014.06.20 0 0 44622

ráadásul van olyan vágány (Kelenföldről Szárligetre innen induló vonat vesztegelt rajta, persze ez is csak valami ideiglenes dolog, mert majd a déliből fognak indulni) amit csak az új aluljáróból lehet megközelíteni, a régiből nem

 

 

Előzmény: Törölt nick (44619)
asciimo Creative Commons License 2014.06.20 0 0 44621

Egyszerübb eljönni az Iszinikre, akkor megcsinalod az egeszet Szárligettöl Dorogig cakkumpakk

 

Előzmény: donjuan1984 (44620)
donjuan1984 Creative Commons License 2014.06.20 -1 0 44620

Sziasztok!

mi holnap megyünk majd a Koldusszállás- Dorog szakaszra, megpróbáljuk egyben letolni az egészet, mert a francnak sincs kedve visszamenni Mogyorósbányára azért a 15 km-ért :) Budapestről megyünk és mivel a Tatabányáról a Fagyűjtő telep. bejárati útig (ez megy be Koldusszállásra) igen ritkán jár, már hajnalban el kell induljunk a déliből az 5:20-as vonattal. Nem egyszerű eljutni az OKT egyes szakaszaira, pláne autó nélkül; átszállás nélkül gyakorlatilag megoldhatatlan..és mivel a menetrendeket nem a túrázókhoz igazítják muszáj alkalmazkodni. 

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.20 0 0 44619

 

Forrás

(2014. árilis 4-i bejegyzés)

Előzmény: Jesper Olsen (44618)
Jesper Olsen Creative Commons License 2014.06.20 0 0 44618

Kissé off kérdés, de nem tudjátok, hogy a kelenföldi pályaudvaron hol vannak a pénztárak? Már nagyon rég jártam arra, azóta a M4 is beindult...

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.19 0 0 44617

Erre a nyárra kilőve a Hollókői vár látogatása, ha valaki ezt is szeretné látni akkor leghamarabb őszre tervezze a túráját.

 

Bezárják Hollókő várát

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.18 0 0 44616

Nem 3 csak alig 2 éve történt:

 

viewArticle

 

Aztán némi vihar tört ki körülötte...

 

viewArticle

 

viewArticle

 

Összességében azért örülök hogy nem a kukába került hanem vissza oda ahol hasznát veszik a túrázók. A gumibélyegzők úgysem hosszú életűek, lesz még mód a pótlására bőven.

 

Előzmény: Törölt nick (44615)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.18 0 0 44615

Hoppláhopp!

 

OKT | TTT

 

Visszatették a Hétforráshoz azt a gumibélyegzőt amit még én csináltattam 3 éve!

Megismerem a lenyomatát, az MTSz-es bélyegzők középre vannak rendezve, amit én csináltattam az nem pont olyanra sikerült.

 

Köszike! :-))

 

Ettől függetlenül szólni kéne a kollégának hogy ne tegye be minden bélyegző fotóját a pecsételős fórumba, mert ez nem szokás. 

 

 

 

 

rozaa Creative Commons License 2014.06.18 0 0 44614
imi_75 Creative Commons License 2014.06.18 0 0 44613

Az ehavi Turista Magazinban már a sorozat következő része is megjelent, a Naszály+cserháti szakasz egyes érdekességei, egy viharos tepkei sátrazós élménnyel kiegészítve ;)

Előzmény: Törölt nick (44610)
hadidoki Creative Commons License 2014.06.18 0 0 44612

Elkezdtem olvasni, és el is olvastam végig egy ültő helyemben Nagyon tetszik, köszönöm az élményt!

 

...nekem is úgy tűnik, hogy Ő megírta, átvették tőle, kicsit igazítottak rajta, és leközölték. De hát ez volt a cél! :-)

Előzmény: Törölt nick (44611)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.18 0 0 44611

...nekem úgy tűnt, hogy csak átvették tőle az anyagát, kicsit beleszerkesztettek, és kész. Persze ez nem baj.

Előzmény: Törölt nick (44610)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.17 0 0 44610

Hörpölin ugyanolyan aktív mint régen!

 

Természetbarát.hu - Élet a Kéken - OKT sorozat 6. rész

 

Csak máshol... ahol nem sértegetik. :-(

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.17 0 0 44609

Lassan kirajzolódik hogyan is lehetett ez az 50-es évekbeli útvonal.

Ha a te térképedet nézzük akkor jól látszik hogy Taljándörögd-Monostorapáti-Boncsos-tető vonalvezetés lehetett a legkézenfekvőbb, utána pedig a Fekete-hegy és Szentbékkálla. 

Ezt látszik megerősíteni a '61-es füzet is, amelyen szintén jól látszik hogy a Boncsos-tető lehetett az utolsó közös pont, innen aztán nem Monostorapátiba ment le a kék a későbbiekben hanem egy töréssel Balatonhenyére. Később aztán a Boncsos-tető is kikerült az útvonalból, mert így már túl nagy kitérőnek bizonyulhatott.

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (44608)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.17 0 0 44608

Szia!

 

A "legöregebb" Balaton turistatérképem 1963-as (nem tudom, hogy volt-e régebbi kiadása egyáltalán), 5 évvel későbbi, mint a Te Bakonyod

(Balaton turistatérkép, © Kartográfiai Vállalat - 1963, M = 1 : 95 000):

 

 

Nagyban itt van

 

Mint látható, 1963-ban már a (Kab-hegy - Nagyvázsony -) Balatonhenye - Boncsos-tető - Szentbékkálla - ... útvonalon vezetett a Kék Út (OKT).

Az akkori Bakony a Vese-folyó :-) völgyéig mutatja a jelzést. A Balaton turistatérképen 5 évvel később már nincs jelzés. Mivel a völgy Monostorapátira vezet és innen - a Balaton térkép szerint - egy Sárga sáv jelzés vezetett fel közvetlenül a Boncsos-tetőre (a Balaton-felvidék legmagasabb hegyére!), nagy a valószínűsége, hogy az 1958-as OKT is erre jött fel. Biztosat csak akkor tudnánk mondani, ha látnánk a Lokomotívos 1953-as első, majd - a már térképvázlatot is tartalmazó - 1956-os kiadványt (ez utóbbi valószínűleg korrelál az 1958-as Bakony turistatérképpel).

 

Még egy dolog: a Boncsos-tetőről a későbbi Balaton térképeken az OKT a régi Sárga sáv alapján dél felé fordul és a Fekete-hegyen (Eötvös-kilátó) becsatlakozva a mai nyomvonalba, vezet Szentbékkállára.

 

Végezetül itt van még egy Tuhus térképrészlet (© Turistautak.hu):

 

 

Ezen a térképen az említett Vese-folyó völgyében egy törlőkeresztes Zöld sáv vezet. Kérdés: ez nem egy egy zöldnek nézett régi kék? (Nem ismerem a környék új turistajelzéseit, ezért tettem fel ezt a kérdést).

 

Üdvözlettel:

Rakk Gyula

térképész-térinformatikus

Előzmény: Törölt nick (44607)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!