Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Pitbull Creative Commons License 2007.06.07 0 0 5120
Érdemes a FIAT honlapján megnézni az árlistát. Rajta van a nettó ár és regisztrációs adó tartalom is. Ugyanazon felszereltségű modell esetén egy 1.2 benyás és az 1.9 JTD között van majd fél milla regisztrációs adótartalom különbség. Szóval a rohadt PM rögtön visszaveszi adó formájában amit üzemanyaggban megspórolnál.
Pancelos72 Creative Commons License 2007.06.07 0 0 5119
A változó geometriás feltöltő lehetőségei határához érkezett, további teljesítménynövelés eszköze a több feltöltő alkalmazása. Azonban itt meg kell különböztetni az egy nagy helyett 2 együtt dolgozó kis feltöltőt az először a BMW-nél  alkalmazott megoldással. Ez utóbbinál a két eltérő méretű feltöltő, a fordulatszám függvényében adja át egymásnak a feladatot, így szélesítik a nyomatékgörbét.
Pancelos72 Creative Commons License 2007.06.07 0 0 5118
Sorba kötött? :)
Előzmény: Pitbull (5114)
vbandit Creative Commons License 2007.06.07 0 0 5117
Benzin vs. diesel...
Én alapvetően diesel párti vagyok,most mégis benzines 1,3 autom van...
Osztotam szoroztam,most nem éri meg a diesel...
Eddig 3 diesel autom volt...
4,2L/100km-el eljártam...igaz ez régi szivodiesel volt, a környezetet is kíméltem(biodiesel)...
Sajnos itthon nem lehet még biodieselt kapni ,de szerte europában természetes a kutakon,itthon nem számít a környezet védelme,a megujuló energiaforás...sajnos a nagy olajtársaságoknak hosszabb a keze mint hinnénk...
És még egy utolso OFF a Hugom VW 1,9 TD autójában 680 000KM van,a blokk bontatlan,igaz mostanra kicsit eszi az olajat...
Mindenki döntse el(számolja ki) kinek mi éri meg jobban...
Pancelos72 Creative Commons License 2007.06.07 0 0 5116
Tempomat
Dízelhez 95, benzines ceed-hez 75 ezer forint egy korrekt tempomat mindennel együtt (vezérlő és szabályzó szerkezet, beszerelés, tanítás - hangolás.) Ne felejtsük el, nem csak kényelmes és biztonságos (trafi) megoldás, de spórolás is. Teljesen reális a 10%-os fogyasztás csökkenés. Az életbe nem reagálsz olyan gyorsan és pedálozol pontosan, mint amilyen reakcióidővel és finoman egy jó tempomat szabályoz. És ugye a gyorsítások veszik el az üzemagyag nagy részét. Főként a hegylakók spórolhatnak nagyot, de bárkinek hasznos.

Optika
Tárgyalok egy céggel, aki tervek szerint jelentősen kedvezőbb áron gyártana optikai kiegészítőket. Egy hétre elviszek egy cee'd-et, hogy méretezzenek, szobrászkodjanak, aztán hajrá. Akár ősszel elindulhat az együttműködés. :)
Pancelos72 Creative Commons License 2007.06.07 0 0 5115
Azért az utóbbi időben egyre több kategóriában megjelent a dízel sportautó, ami elképzelhetetlen volt régebben. A Skoda RS-éhez hasonlóan mások is feszegetik, dízel csúcsmodell piacra hozatalát.
Előzmény: Törölt nick (5111)
Pitbull Creative Commons License 2007.06.07 0 0 5114
Dieselek kipufogógáza jóval alacsonyabb hőmérsékletű mint a benzienseké a VTG éppen ezen okból nem nagyon terjedt el benzineseknél. Röhely hogy turbo megfelelő megválasztása esetén akár 1db wastegates turboval is megoldható hogy közel alapjáraton is legyen töltés viszont akkor csúcsteljesítmény fog csökken. Ezért kell vagy VTG vagy sorbakötött 2 turbo.
Előzmény: AgroRider (5113)
AgroRider Creative Commons License 2007.06.07 0 0 5113
Bocsi de a képen nem twinturbóvan. Ez egy sima turbo. Egyébként eza megoldás tényleg jó de itt is van mért aggódni. Szakavatatlan kezekbena turbós motorok hamar meghalnak. Mármint nem a motor csak a turbo. Fontos hogy hidegen ne hajtsuk és ha hajtottuk is akkor leállítás előtt járatni kell a motort hogy visszahüljön. Különben meghal, elkezdi enni az olajat és folytja a motort és kva drága cseréltetni. A twinnél a másik probléma a két turbó közti fordulatszám eltérés. A kis turbót hamar elég magas fordulatszámra pörgeti a kipuffgáz míg a nyagyobbhoz több kell. Mire a nagy is igazán belendül addigra a kis turbó már iszonyat felforrósodik és több 10-ezres fordulatszámot ér el. Ílyenkor olyan forró lesz, hogy szinte vörösen izzik. Ha ekkor leállítod neki annyi. Kinyírja a gyors hőingadozás. Dízelnél meg már szinte kötelező a turbó úgyhogy mindenki vigyázzon rá.
Előzmény: scenic(725) (5108)
AgroRider Creative Commons License 2007.06.07 0 0 5112
Ez nem csak számítás hanem tény. De ez csak rám vonatkozik. Az előző autómat egyszer kölcsönadtam egy haveromnak. Én 7 literrel jártam vele városban ő meg jó a ha 10-el megúszta. Ez lábfüggő. Egyébként többet megyek országúton ott meg szintén 8deci és 1 liter között változik a különbség. Szerettem volna dízelt, de ekkora felár az sok egy tök ugyanolyan autóért. Csak más motor van benne ami kevesebbet eszik, 200-250et még adtam volna érte. Kiváncsi vagyok megvennének-e egy olyan autót ami 1,5-2 literrel kevesebbet eszik mint a dízel és annál 500ezerrel drágább. Ki tudja :D 
Előzmény: ceeee (5105)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.07 0 0 5111
Emlékszünk, hogy mekkora szenzáció volt, amikor elindult az első diesel rally autó?
Azóta is benzinnel jár a versenyautók 99,9%-a. És azt se feledjük, hogy a diesel csak turbóval tudja hozni azt a teljesítményt, amit a benzines csuklóból megcsinál. Tehát semmi értelme az egyiket a másik elé rakni valamilyen indokkal: mind a kettőnek megvan a helye a közlekedésben, és innen már csak és kizárólag ízlés kérdése (na meg pénztárca).
Előzmény: Pancelos72 (5110)
Pancelos72 Creative Commons License 2007.06.07 0 0 5110
Továbbra is mondom, hogy nem egyértelműen jobb választás a dízel és hogy aki benzinest vesz, csak anyagi korlátok miatt teszi.
1. Nem mindenki jár hosszú távon, városi és rövid távú autózáshoz nem adnám fel a benzines futáskultúráját, nem tudok annyi előnyt kiautózni.
2. A dízel nehezebben melegszik, és hidegen azért nem olyan jó a fogyasztás sem.
3. Amilyen előnyökkel bír a dízel 2 ezertől, alacsony fordulaton annyi a hátrány. A benzines 2.000 alatt is kényelmesen, gyönyörűen autózható, városban könnyedén, már alapjárattól kultúráltan autózható.
4. A benzines villanymotor szerű, hangtalan és rezzenéstelen futáskultúrája miatt 90 km/h-ig süketszoba, lámpánál ember meg nem mondja műszerfal nélkül, hogy nem állítottad-e le a motor.
Előzmény: G4b0 (5086)
Pancelos72 Creative Commons License 2007.06.07 0 0 5109
Így van. De jó lenne már elfelejteni ezt az idióta, életszerűtlen 0-100-at :)
Azért jó a benzines 0-100-ban, mert 2.000 alatt  is él, míg a dízel ott veszít. Afölött aztán viszont.. :) Életszerű szituáció a gyorsulás előzési szituációban, ha 2.000 körül tartjuk a motorfordulatot, akkor mindegy milyen áttétellel, a dízel 2x akkorát tol.
Előzmény: Meganos benjy 409 (5073)
scenic(725) Creative Commons License 2007.06.07 0 0 5108

Szia

 

Szerintem hangolás függő ez a turbólyuk.

 

VGT (VTN) lehet egy jó megoldás.Azaz változó geometriás turbó.
A lényege, hogy a tengely hosszirányban ki-be mozog a fordulatszámtól függően.
Bővebben:   http://www.ahturbo.hu/tech_valt.html

 

Még alternativa a mostanság népszerű twin-turbó.
Itt egy közös tengelyen van egy kiseb és egy nagyobb turbó.
A kicsi alacsonyabb fordulatszámnál felpörög, a nagyobb
pedig csak magasabb fordulatnál lép életbe.

Ezek elég jól kiköszöbölik a turbólyukat szvsz. :-)

Kép a twinturbóról:

 

Előzmény: MotoGroom (5103)
Pancelos72 Creative Commons License 2007.06.07 0 0 5107
Jellemzően csak pályán használod ki, 80-90-nél még van hova visszakapcsolni a benzinesnél. Úgy azért már nem veszélyes előzni ezzel az 1,4-essel.
Előzmény: Meganos benjy 409 (5069)
Pancelos72 Creative Commons License 2007.06.07 0 0 5106

Egyre népszerűbbek a kompakt egyterűek itthon is. A Carens frekventált modell, nem régen zárult egy a Carens nyereményjáték és ott az 5 év km korlátozás nélküli gari! Ára a konkurensek alatt van 1-1,5 millióval. Minden kereskedés kap az importőrtől egy autót szállítóra, amelyet dekorálva ki kell tennie egy kúthoz.

Előzmény: Heapa (5058)
ceeee Creative Commons License 2007.06.07 0 0 5105
Ha csak 1 literrel eszik többet a benzines,és jó a számítás a 180ezer kilométerről, tulajdonképpen gazdasági oka télleg nincs a dizelnek, pláne a mai hektikus árviszonyokat figyelve, amikor még az is előfordul, hogy a gázolaj többe kerül ,mint a 95-ös benzin
Előzmény: AgroRider (5104)
AgroRider Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5104
Így van a verseny folytatódik.... és remélem fog is. Mert akkor kisebb fogyasztást és nagyobb teljesítményt kapunk, de remélem nem a tartósság rovására. A turbolyuk annyira nem érezhető mint ahogy mondják. Egyébként számomra mindegy, hogy dízel vagy benzin. A lényeg az hogy megéri-e és megtürül-e. Nekem sajna a dízel nem térül meg ezért van benzines. Jelenleg 1 literrel eszik többet a benzinesem a dízelnél teljes átlagban. Így 180ezerre teszem a megtűrülését a dízelnek de én 150ezernél el akarom adni a kocsit, mert akkor még csak-csak megveszik.
Előzmény: MotoGroom (5103)
MotoGroom Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5103
Szerintem is az látszik, hogy az olajárak miatt egyre inkább a kis köbcentis verdák kelnek el inkább és mivel az ember megalomán, így valahogy ezen gépeknek is fel kell a teljesítményét strófolni. Itt jön be a turbó a képbe.
Azonban javítsatok ki, ha tévedek, de a benzines turbóknál a turbólyuk sokkal inkább észrevehető és kiküszöbölhetetlen, mint a dízeleknél és ez nagy előnye a dízeleknek.
Azt meg nem hiszem, hogy a dízelek nem tudnak tovább fejlődni. Mindig van hova fejlődni. Főleg, hogy a benzinesek amióta világ a világ ott vannak a motorsportban, ebből adódóan sokkal jobban ismert technológia tuning szempontjából, mint a dízel. Az még csak alig fordul elő versenyeken. És hát valljuk be a legtöbb fejlesztés a vesenysportból kerül át széria gyártásba (lásd szekvenciális kormányváltó).
Ráadásul a dízeleknél is gyártanak egyre kisebb motorokat...szóval ez a verseny még nincs lefutva...
Előzmény: AgroRider (5096)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5102

Kb 30.000ft-al drágább a 4 db 16-os gumi. Valamennyivel bizonyára a felni is.

Azt hogyan lehet  érvényesíteni? Sehogy.

 

Viszont visszanyerem:

-a következő gumizásnál, ami kb 20.000km- el később lesz, mint a 16-osé.

-az fogyasztáson, ami csökken, (tapasztalatból mondom)

-valamint a fék, és a futómű tartósságán.

 

Amellett, hogy kényelmesebb így.

 

Emlékszem, hogy a 120 lovas Mini Cooper amit bitoroltam pár hónapig, hihetetlen menetteljesítménnyel, és úttartással bírt! Mindez 175-ös virslikkel!

A tesztjében is ugyanezt olvastam.

 

A németek "Trennscheibe" =daraboló korongnak hívják a vékony gumit. :-D

Vágja az aszfaltot.

Előzmény: G4b0 (5101)
G4b0 Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5101
Azt valahogy éreztem hogy nem tiltakoztak... :D Gondolom megkérdezték mi az oka. Hátha szereznek ők is tapasztalatokat, miként változik a gumi méretétől az autó kényelme, viselkedése.
Előzmény: Törölt nick (5099)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5100
Navégre.. :-DDD
Előzmény: scenic(725) (5095)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5099

Érdekesen lelkendeztek. Boldogan kicseréltük, ők nyertek most, én meg majd a gumisnál, futóművesnél. :)

Tudom, fura egy alak vagyok a manőveremmel, de nekem a kényelem, és a gazdaságosság kell.

 

Nekem nem jön be az, hogy: másnak tettszen a nagy felni, főleg ha ÁLUMÍNIUM :-D, miközben az én gerincemet verik szét az úthibák, az én pénzemért!

Ráadásul még fizessek is érte jóval többet. Ez abszurd.

Erre a kocsira a 15-ös felni való. Akkor nem lesz annyira feszes a futómű, nem ráz annyira a rossz utakon. Még így is érezhető, de elviselhetőbb.

 

Aki 17-est tesz rá, annak még a fogtömése is kiesik.

Előnye is van, mert lerázza a vesekövet :-D

Előzmény: G4b0 (5097)
Metal Dog Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5098
Most megijedtem. Lehet, hogy nem széria az index a cee'den? :-) Ma délután ment egy előttem a Budaörsin, és index nélkül kóválygott át a sávokon, mint gólyasz@r a levegőben. Mellesleg otthagyott, mint a Szaharát. :-) Fájt a Volvós lelkem, de megvigasztalt a tudat, hogy két hónap múlva utánamegyek. :-)
G4b0 Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5097
Amúgy tényleg, mit szóltak hozzá? Nem néztek hülyén, hogy lecseréled kisebbre? :) Csak azért kérdem, mert ez általában fordítva megy. :)
Előzmény: Törölt nick (5092)
AgroRider Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5096

Igen most ez lesz a jövő. Ksi köbcenti miatt nem eszik annyit, az erőt meg a turbó adja. Először a sportosabb modellek kapnak iylen motort mert kell a teljesítmény. De ugye teljesíteni kell az emissziós normákat és nem árt hanem eszik sokat. Utána hamar megszeretik és elkezdik majd ugyan úgy árulni mint a sima motorokat. Pár évvel ezelőttig nem volt Pl suzuki dízel mert az hitték ebben a kategóriában nem fogják kifizetni a felárat. Tévedtek, megcsinálták, eladják! Ez lesz a turbós motorkkal.

Ja és a Saab már 60éve gyárt szériában turbómotort máshol meg csak most kezd el csorogni hogy miylen jó ötlet. A legkisebb motorjuk 1.8turbo 150le és 6 liter szik országúton. Egy szoftwarefrissítéssel pedig 195le lesz az 1.8-as és ugyan annyit eszik!!!

Előzmény: G4b0 (5091)
scenic(725) Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5095
Jaj igy már minden világos :)))
Előzmény: Törölt nick (5092)
Meganos benjy 409 Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5094
az igen!!!!

lehet tanulni belőle akkor!!

ez teccik hogy bekérték és szétszedték, meg adtak helyette egy újjat :)
Előzmény: Törölt nick (5090)
AgroRider Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5093
Én is hallottam ilyet Mercédes-el ha jól emlékszem 240CDi volt nemtom melyik osztály. De 1millió körül futott és ott is kapott az öregúr egy új E osztályt. Ez sofőr és használat kérdése is. Nem mindegy hol és hogyan használod. 90-el autópályán vagy városban indulgatva. Egy dízel például fel se melegszik rendesen mert nem éri akkora terhelés a dugóban. Én nem vagyok se dízel se benzin párti, és ez nem is az 1.4B és 1.6D közötti összehasonlítás volt hanem csak észrevétel.
Előzmény: Törölt nick (5090)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5092

Mit nem értesz ezen? :-D

A KIA szalonban kicseréltük a teszt autóéval, az 15-ös volt, az enyém 16-os.

Csere-bere, ugyanaz a típus, két méret, azonos dízel autón.

Egyik LX, másik EX.

Előzmény: scenic(725) (5087)
G4b0 Creative Commons License 2007.06.06 0 0 5091
Amúgy épp most olvastam egyik autós újságban, hogy jön majd az új OFF Twingo RS 1.2-es turbó motorral 130LE! :D
Előzmény: AgroRider (5088)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!