mert ~ tiz evel ezelott mindenki lelkes fajl megoszto volt, es fent is volt minden a neten ingyen.
90/10 aranyban.
most is fent van, csak mar rajottek hogy az info -foleg a keresett- az penz.
igy a legtobb eddigi szabad eleresu doksit levadasztak, begyujtottek, majd letiltottak es most vagy fizetsz erte, vagy kapsz egy jo adag virus csomagot. . 10/90..
jegyzem.. ez szerzoi oldalrol ertheto is lenne, de ezek kaloz oldalak.
megint egy szabalyzas/kiskapu/celferdites.. ami pont az ellentete lett a kivant celnak.
Sajnos még nem találtam hozzá értelmes service manualt. Ígérem, ha találok, ilyen hülye kérdésekkel nem fárasztalak majd benneteket... de addig is:
A használati utasítása a 10w30-tól az 5w50-ig mindenféle olajat ír a motorjába. Milyen viszkozitást a valóban megfelelő ezekbe? 7,1 liter kell bele, ugye?
Hol érdemes még olajat cserélni? Váltó, első, és hátsó diffi? Ezekbe milyet, és mennyit vegyek?
Fékfolyadék tiszta, de kuplungfolyadék zaccos. Azt cserélnem kell. Gyanús, hogy a felső munkahengerrel együtt. Nedves belül a pedál alatt.
A 4 kerékhajtás lámpáját kapcsoló szenzort hol találom? Bekapcsolja a hajtást, de a lámpa csak pislákol.
A váltó karok csuklóit ennél is kell kenni, mint pl. az MX5-nél? Kicsit kelletlenül mozog a váltókar, mintha kenőanyaghiánya lenne.
Tudtok ajánlani jó pajero bontót? A hátsó rugó belsejében a támasztékot cserélnem kell, de nem találok sehol.
Hűtőfolyadékot is cserélném. Kell légteleníteni, vagy kidolgozza a levegőt? Első ránézésre nem találtam légtelenítőket. Mennyi fagyállót vegyek hozzá? G11, vagy G12 kell bele?
Lenne egy ujabb kerdesem. A paciens egy 2007es Seat Altea 1.6 benzin. Esosebb, parasabb (87%os paratartalom) eseten kicsit dadog, erotlen, olyan mintha egy henger kihagyna. Ezt most kezdte 3-4 napja. Egy regebbi Cliomnal ezt a coil pack cserejevel orvosoltam. Szerintetek itt is segitene ez a megoldas? Par eve egy 2001es Seat Ibizamnal voltak szinten ilyen tunetek.
Bocsánat, lehet félreérthető voltam. Mikor fújtam, még nem tudtam, hogy van fűtéscsap. Azt hittem a radiátorba fújok, mert a másik csövön jött kifele a folyadék. Mélyen van a tűzfalnál a csap amiről azt gondoltam csak egy csőelosztó. Buta voltam, mert meleg motornál meg kellett volna keresnem az utastérben a bejövő csövet. A fűtéscsap csere sem lesz kellemes művelet, remélem a radiátor kiszerelést megúszom.
Ez vákummal működik, vagy bowden csatlakozik rá? Lehet emiatt nincs rendes fűtés. A folyadék cserénél odakerülhetett valamilyen kosz és nem enged át. Hiába fújtam az a levegő be sem jutott a radiátorba. Mindig azt gondoltam, csak zsalut nyitogatok a hideg-meleg tekerővel.
Azt hiszem talán 1.6 báros ez a sapka mondjuk olyan nem volt még, hogy ez elengedje a nyomást, márpedig ez jó, mert a biztonság kedvéért vettem rá egy újat is. Van itthon három
Nekem keménynek tűnik és a helyi szerelőnek is. Volt tulaj szerelője szerint nem kemény, viszont elég nagy erő kell, hogy osszenyomjam. Előző autóknál ilyet nem tapasztaltam. Nem a gyári csöve van, mert az valami 40 körül lenne, ezt pedig bele rakták 7-ből valami speciális többrétegű vízcső. Nem tudom ennek milyen a reakciója meleg vagy nyomás esetén, de ennyire nem keményedhet fel szerintem. Próbálok csatolni videót. Azt nem engedi, akkor marad a kép
Opel Vectra B 1,6 16V X16 XEL, 1999-es évjárat, manuál, sedán.
Vezérlés és vízszivattyú-hűtőfolyadék csere után elégedetlen vagyok a fűtéssel. Folyadék nem tiszta és áttetsző de habosodás nincs, bugyogás sem, olajtartalom sem, motor szépen jár, motorolaj tiszta. Kipufogó nem gőzöl .Termosztát időben nyit, és visszazár hőfokmutató nem ingadozik. A motorból megy kettő vízcső a fűtőradiátorhoz és azok a csövek nem melegednek hamar, szinte csak a termosztát nyitása után. Nincs fűtéscsap, csak zsaluk szabályozzák a hideg-meleg áramlást.
Szétszedtem a rendszer csöveit, fűtőradiátor nincs eldugulva, könnyen út tudtam fújni levegővel ( tüdővel ). Csövek kemények , de mindig ilyenek voltak, nyomás alatti a hűtőkör. Hideg motornál levéve a kiegyenlítősapkát szisszenés hallható. Levegőztető csavar nincs. Meleg motornál ha 2-3e fordulatig pörgetem tapasztalható melegedés a kifújt levegőben, de alapjáraton szinte semmi. INA szivattyú, Gates vezérlésszett ment bele, és tapasztalt, megbízható szerelő csinálta.
Van különleges trükkje a levegőztetésnek? Kis fordulaton nem áramlik a folyadék a radiátor felé. Lehetséges, hogy az új szivattyú nem keringeti hatékonyan a folyadékot? ( gyári hibás? )
Köszönöm szépen, hátha tudja valaki az Opelt hogyan kell ilyenkor légteleníteni.
az hogy a cső kemény nem túl releváns érték. mennyire? mérni kell a rendszernyomást.
elsőként vedd le az összes csatlakozásnál a csövet, tisztítsd meg a csonkokat az oxidációtól és úgy tedd vissza a kitisztított csövet. nem elég az utánhúzás. eztán következik a nyomás mérése a hűtőrendszerben. ha a vízpumpa lenne hibás akkor ott is látnál csepegésnyomokat.
Nem forralta soha a vizet, beáll a mutató uzemire és ott úgy áll mint a cövek. Arra gondoltam, hogy talán nem is jó a mutató, de egyszer sikerült egy hegymenetben teljesen a pirosba vinni, az autóval való tapasztalatlanságom miatt, illetve a visco kuplungos hűtés miatt. Alacsony fordulaton kapaszkodtam felfelé meg is lett az eredménye. Akkor gőzölt kifelé a víz. Visszahűlés után maradt a régi állapot. Azóta ment bele 2500 kilométer újból.
Sziasztok. 2.5TD Hyundai H1 2002 az alany. Nemrég vásárolt jármű. Hidegen melegen szépen jár, nem füstöl, olajban nincs víz, vízben nincs olaj. Kívül belül megbecsült autó ezért is lett elhozva. 13 évig egy tulaj 10 évig ugyan az a szerelő. Ő azt állítja nem hengerfejes az autó, az én szerelőm akiben annyira nem bízom pedig azt, hogy az. Más egyenlőre nincs a közelben. Szóval a lényeg, elhoztam az autót, mivel minden stimmelt, egy dolgot nem néztem csupán amit ha agyon vernek se jutott volna eszembe. Másnap gyönyörködés közepette láttam, hogy nincs a tartályban víz. Töltöttem bele, harmadnap megintbugyan ez. Elvittem a szerelőmhöz, aki megnyomta a csövet, majd beleszagolt S tartályba és közölte, hogy hengerfejes. Eladó állította, hogy nem volt előjele soha, az ő szerelője mondta, nézzem át a csöveket, lehet ereszt. 2 helyen tényleg csepegett, nagy öröm juhé. Meghúztam, majd mégis fogyott a víz, gondolom a nyomás alapján utat talált a víz a csatlakozásoknál. Nagyon tetszik az autó így mindenképp megtartanám. Hátha találkozott itt valaki hasonlóval, lehet remény, hogy valami más lesz a ludas és nem a hengerfej.
Kicsit részletezem. 4 éve egy útszéli lerobbanas után ott helyben egy szervíz lecserélte a hengerfejet egy teljesen újra (tehát a hf ennyi idős) de mint kiderült a vízpumpa adta meg magát ezért forrt a víz. 3 éve teljes generált kapott a motor, ekkor ugyebár a hf tömítés cserélve lett ismét. Egyébként az autó jó erőben van, nem érzem gyengének (oké a maga kis 80le-hez képest) fűtés van benne, még amúgy nyomja. Olajban nincs víz, vízben sem olaj, sem más lerakódás. Füstölni még ebben a hideg időben sem füstöl egyáltalán, egy nagyobb gáznál menet közben lök egy kis kormot, de az is annyira minimális, hogy csak a mögöttem jövő haver mondta én a tükörben nem látom. Csupán kemény a vízcső ami a hűtőre megyen, és egy két kisebb csőnél csepeg a víz. Vízpumpa viszont már 4 éves benne. Ha ez számít. Tehát cserésnek mondható már. Vigasztaljatok mert abszolút nincs most banánra pénzem, így magamnak állnék neki a hf-et megnézni ha mégis úgy lenne. Hátha tudtok valami ötletet adni, hogy mit nézzek meg előtte, ami nem jár ekkora szereléssel. Köszönöm szépen előre is 🙂
Termosztát csere előtt állok, a kinálat elég bőséges, árban 1600 Ft-tól egész 20e-ig terjed, sőt van olyan gyártó amely több terméket is kinál más cikkszámon ugyanehhez az autóhoz. A kérdésem az lenne, hogy mely gyártók termékei ajánlottak ezen alkatrésztípus esetében?
Én meg arra emlékszem, hogy becsöpögő porlasztók miatt törtek a főtengelyek, repedtek a hengerfejek. (öntöttvas) Szakadtak a balansztengely szíjak.. (rutinosak már nem is tették vissza, így legalább nem ugrott át a vezérlés és nem kopott ki a balanszok csapágyazása ami miatt elment az olajnyomás) Ez is tudta amortizálni a hengerfejet.
No meg az sem túl gazdaságos, hogy a 8liter motorolaj 7.5ezrente csere.....
gondolom a fordulat és a terhelés hatására reped a dugattyú,
majdnem.
a hirtelen berántott sok olajat nem képes kiköpni és hidraulikus sokkot kap. ilyenkor ez a repedés még kis hiba. súlyosabb esetben hajtórúd vagy akár főtengelytörés, blokk oldalán kinézéssel
Végül mégis Pajero lett. 2002-es kézi váltós, 2,5D. 115 pónilóval.
Azért ez mellett döntöttem, mert összességében elég jó állapotban van, és látok benne fantáziát, hogy a következő 2-3-5 évben jól tud majd szolgálni.
3 aktuálisan megoldandó problémát látok rajta. Folyat az ablakmosó tartály, a hátsó spirálrugókon belül van valami támasztó, vagy segédrugó, vagy gumituskó, amit cserélni kell, meg a külső hőmérsékletet nem mutatja. Sok minden másba nem tudok belekötni. Kb. 800e Ft-ot költött rá a gazdája (számlával) az elmúlt 1 évben. Új turbó, új hengerfej, új vezérlés, új szíjak, új fékek, új gumik, sok szilent új a futúműben, és a hőmérőn kívül minden más elektromos kütyü-mütyü is működik. Rozsda sincs rajta több, mint a 2006-os MX5-ön volt.
Hogy mi volt az előzmény, az talán sosem derül ki, annyit tud elmondani a gazda, hogy -elment belőle azaz izé-.....meg zaklatott lett. Nem feszegettem tovább a dolgot.
Tegnap elfeledtem mondani, hogy én csak magam fogta halból főzök halászlét. Egyszer főztem a szomszédnak könyörgésre, (mert neki nem sikerül) az általa hozott pontyból. Mikor felvágtam halat már furcsa volt az állaga és a szaga is. Bérhorgásztóra jár, ott fogta, de egy zsírpacni volt. Mondtam neki, hogy ebből nem csoda ha nem lesz ehető étel. Nem is lett, kiborítottuk. Szóval nem mindegy az sem milyen és honnan az a belevaló. Ismeretlen eredetűvel könnyű bebukni. Görögországban ottani alapanyagokból (kivéve a pirospaprikát, mert az ott nincs) kísérletből főztem egy sertéspörköltet. Vacak lett. :(
És az plüss volt? Nem sokban ültem, de nekem az nem a kényelemről szólt.
Ez kb. olyan mint mikor már lehetett venni nyugati autót, és unokatesóm a Moszkvából exportra gyártott 2107-esét lecserélte fapados Opel Kadettre... szidta mint a bokrot...
Na a gyerek alatt megállt az Alfa Brera :( 2,4Jtdm
Lámpánál felpörgött a motor, meg füst. Leállító gombra persze semmi, de szerencsére félre akart állni és lefulladt, azt mondja 3-5mp lehetett az egész olajat megnézettem benne azt mondja szinten van.
A turbó egyértelműen csere+szívórész takarítás azon kívül mire lehet még ilyenkor számolni?
Van ahol a paszírozottba raknak paradicsomot, vagy éppen szalonnát (böjti ételbe!)... az is nagyon finom, de hiába gyúrok hozzá tésztát, nem az amit én a hallevestől várok...
Akkor először csak magadnak, ha ízlik megkóstoltatod aki a másikhoz volt szokva, és ha ódákat zeng róla, akkor mehet legközelebb a nagyközönség elé.
Azért kíváncsi lennék, hogy az angolok milyen hallevest főznek.
Mondjuk a 80-as évek Lancia Deltájában nem volt nagyságrenddel jobb ergonómia, mint a kettes Golfban. Talán kicsit jobb volt, a fene tudja már. De a Lancia akkor már leszálló ágában leledzett...
" ... csak pontybol nem lehet jo halaszle ? .... "
Én az esetek 99 %-ában (alaplé és minden ebből eredő macera nélkül) csak pontyból készítem a halászlét, nekem így (is) jó.
Gyerekkoromban 17/20 Ft volt a ponty kilója (1kg alattiak/1 kg felettiek), a törpeharcsát üveggyöngy árban, fillérekért adták, az ízben hozzáadott a halászléhez (ha ugyan meg nem sütöttük külön).
Volkwagen Touareg 2007 2,5 TDI BPE (228 000 km) motoros autóm a napokba Check Engine hibakódot jelzett, számítógépes kiolvasást követően P0546-os hibakódot dobott (kipufogógáz-visszavezetés (EGT) hőmérsékletérzékelő, Hengersor 1-bemeneti jel túl nagy). Kimértem az összes érzékelőt amely a mérés szerint tökéletes.
A hibakód egyébként leállítást után eltűnik. Reggeli indítást követően az üzemi hőmérséklet elérése után jelez.
Mi lehet a probléma? Melyik érzékelőt cseréljem ki? Esetleg mással van a baj ?
Pisztrángból semmiféleképp, a ponty a legjobb. Az a lényeg, hogy őrült módon forrjon (lassú tűzön a tyúkhúslevest meg a kocsonyát kell főzni :)
Amit Quattroman ír az a paszírozott halleves (nagyon mecerás), amit én mondtam az meg a hagyományos (most divatosan bajainak mondják), és "természetesen" tésztával esszük :)
Faék ZF 4HP van a td5 discokban is. Arany-Tóth Zsolték gond nélkül javítják. Persze az R380 kéziváltóval egyszerűbb. Meg kicsit kevesebbet is fogyaszt. A TD5 automatával simán elkér városban 13 litert, de legalább van benne tartalék szarráhúzni 250 lóerőre. :)
nézz egy golfot, passatot vagy audit és állíts vele párba egykorú, futásteljesítményű kvalitású fiatot peugeot, rönyót. aztán mérlegeld azt is hogy mit várhatsz még tőlük
szvsz itt most nem csak egy jo halaszlevet kellene foznom, hanem AZT a hallevet amit egy helyi jellegu halor 40 even keresztul osztott a szomszedsagnak.. ez az elvarasuk.
Szoktam venni a filézés utáni lazacmaradékot és azt is belefőzöm*. Az is jó csontos és hagynak rajta húst is elég szépen. Még senki sem mondta, hogy rontott volna rajta. :)
* tudom szentségtörés, de felétek talán könnyebb hozzájutni mint a keszeghez. :)
A Rover K motorja teljesen saját fejlesztésük, semmilyen Hondához fűződő dolog nincs benne.
így még súlyosbító körülmény is van.
ismétlem, a hiba az anyagminőség. a hengerfej besüllyed a hengerperemnél, és a hüvely alatt. erre rátesz egy lapáttal a 39cm hosszú hengerfejcsavar. arról az agyament ötletről nem is beszélek ez úgy próbálják orvosolni hogy egy plusz acéllemezt tesznek a tömítés és a h.fej közé.
Hát kb annyi köze van a TU motorhoz, mint az embernek a csimpánzhoz. A TU motor terveinek a 10%-át se nagyon tartalmazhatja. (Ha láttál már két ilyen motort te is tudod)
Akkor ez a "fejlesztés" úgy történhetett, hogy a PSA elvitt a BMW-hez egy motort, hogy csináljatok belőle valamit, ők meg az összes eddig működő dolgot kicseréltek BMW-szerűre, mert azt gondolták az úgy jó és lett belőle ez. :-P
" ... Van akit meg az előítélet vezet az autóválasztásban is. ... "
Ezzel én is így vagyok, határozott meggyőződésem hogy a csiga és a macska fogyasztása roppant hátrányosan hat az autó tervezési és gyártási képességekre.
Van akit meg az előítélet vezet az autóválasztásban is.
Engem is a németek iránti ellenszenv. Az előző pözsónk (KFU motorral) jól bevált, hát amikor a feleségem váltani akart, minden különösebb utánanézés nélkül vettünk 308-ast. Bele is futottunk a "híres/hírhedt" BMW motorosba. A szerelő a fejét fogta, hogy miért nem kérdeztük meg, ő imádkozott volna, hogy meg ne vegyük...
Ez a sors bosszúja: nem elég hogy német, ráadásul még BMW is! Tudom nem csak ők tehetők felelőssé a Rover bezárásáért (elsősorban talán a szakszervezetek, mint ahogy az egész angol autógyártásért), de mégis hozzájuk kapcsolom...
Én meg egyszer ingyen kaptam egy komplett első ajtót, de csak az ablakemelő kellett belőle eddig ;-)
Itt a szolnoki bontóban mindent arányában adnak, rohad is több hektáron a sok roncs...
De máshol is volt ilyen: ott állt egymás hegyén-hátán a sok klíma kompresszor, mégis 15 ezret kért volna érte, Vecsésen meg megkaptam 5 ezerért, azt mondta inkább vigyem el, mint hogy a nyakán maradjon...
Én elvagyok vele, annak idején a zsigulit is 50 ezrenként kellett motorgenerálozni, mondjuk azt egy "kicsit egyszerűbb" volt...
Most a nyáron a futóműben az utolsó szilentig mindent kicseréltem (szerelők nem vállalták), ha még 10 évet kibír, akkor lehet már nem is tudok vezetni.
Még szerzek bele 1,8-as főtengelyt meg hajókarokat, legközelebb azzal rakom össze...
Nem teljesen, a műsorszórásért és a frekvenciáért akkor is fizetsz ha digitális adást tolsz. Szerintem ez az egész meg fog halni mert az internetes rádió, a legtöbb felhasználó számára, tökéletesen kielégítő megoldás, az 5G elterjedésével a tundrát és Magyarország egyes részeit kivéve mindenhol lesz értelmezhető lefedettség.
"gyanitom m.o-n a dab nem azert halt meg mert szar, hanem azert mert nem volt hozza kotheto tartalom."
De volt. Azért szüntették meg, mert gyakorlatilag végtelen számú csatornát lehetne rátenni, így a médiahatóságnak nem lenne más dolga, mint tudomásul venni, hogy nyitsz egy rádiót. (pályáztatás és elbírálás nélkül!!!) Az meg már hogyan nézne ki, hogy "nemzetin" kívül más is rádiót csináljon.
Nincs itt az autó.., annak idején a vezetőoldalira koncentráltam a hibakódból kiindulva...., bár utasoldalon is " körülnéztem" inkább futólag.., ,és a belső keringető motort., és azt a motort amelyik lábra- fejre kapcsolgatja a légáramot meg is találtam..,
Honda 2007 CRV III.DualZona Klima. Utasoldalt fütésnél mindig hideg levegő jön!!!
Valaki megtudná konkrétan mondani hogy ezen a kétzonás klimájú CRV-n jobboldalt hány szervomotornak kell lenni??? Háromnak vagy kettőnek??
Feltehetőleg én elnéztem .., a B1233 vezető oldali légkeverő hibakód bevitt az erdőbe valószinüleg..,Utasoldalt kettő motort láttam., müködésközben is .., a belsőkeringető motort és a a levegő befujásának helyét eállitó motort.
Egy kapcsolási rajzon láttam utólag olyan verziót is., ahol utasoldalon is van egy külön légkeverő motor is.., a másik kettőn motoron kivűl, erre irányulna segitségkérésem...., lehetséges hogy mégis van utasoldalt is egy légkeverő motor???
Nem tudom hogy főzted a halat, pedig nagyon egyszerű.
A bogrács aljára rakod a felaprított hagymát (2 kg hálóhoz 3 fej hagyma), rárakod az előre besózott halat (a csontosabbakat alulra), 2 kg halra 2l vizet (épp hogy ellepje), ha elkezd forri bele a paprikát, őrült módon forr még egy fél órát, és kész :)
Ezért mondom, hogy alaposan körbe kell nézni a bontókat is. Itt Szolnokon 5000-ért akartak adni egy emelőt aminek be volt rágva a menete.
Most nyáron amikor egy őz összetört a lökhárítótól a motorig mindent, Vecsésen meg Taksonyban 100-ból mindent megvettem (lökhárító, vízhűtő, klíma hűtő, a ventilátorok, lámpa, sárvédő, homlokfal a zárhíddal, lökháritótartók, klíma csövek, klímakompresszor, generátor, generátor tartókonzol, mittomén...)
Sziasztok! Barátom németben él. 3 hónapja lát használt Honda Insight-ot, kereskedésben állni. Most arra gondolt, hogy azt szeretné. Jó ötlet 3 hónapig álló hibridet megvenni? Köszönöm
Szerintem itthon is van minden, én a 25 éves 400-asomhoz egész olcsón megkapom bármit, persze alaposan utána kell járni (pl. a Honda cuccok között), meg a bontókat is körbe kell nézni... aztán végső megoldásként ott a Rimmer
Kb. én is ezt akartam mondani, igazán független véleményt nehezen találsz. Ha nem is márkafan, de mindenkinek van valami "fóbiája", van aki azt mondja "3 f" betűst (francia, fiat, fócvágen) soha, én azt mondom német autót soha (és nem a minőségük miatt), mások még az angol autókat húzzák le...
transporter syncro javitashoz sincs oramuves minden bokorban.
de alkatrész viszont van bőséggel és jobb áron mint az ángliusokhoz.
halászlevet készítek, de busaszelet lesz benne nem zsíros ponty.
idén citromos pisztrángot sütök és lazacfilét. készül majonézes krumpli és tojássaláta is.
kedden készítek egy nagy dózis töltöttkáposztát, de most kipróbálom hogy a töltelék mellett (16db) pár karika sütőkolbászt is beleteszek meg némi sertésszív is van a fagyóban. ?)
ezzel kibekkeljük főzőcske nélkül az ünnepet.
utána majd kocsonyát készítek. (van egy 8lit fazekam) :-)
szilveszterre ismét készítek egy jóképű porchettát, tavaly is mindenki csipázta bár szerintem nem lett tökéletes elsőre.
az ilyen szokásos sztereotip kajákról mos ne beszéljünk mint a karácsonyi gyümölcskenyér, bejgli, mákosguba, szilveszterkor lencse, stb...
aztán ha nagyon kerülget az éhhalál az év elején, van pár kilónyi birka ami az alkalomra vár hogy pörkölt legyen belőle...
transporter syncro javitashoz sincs oramuves minden bokorban.
a discohoz meg eleg egy kovacs ullo.. :D
-------------------------------
vannak ettol fontosabb dolgok..
kinel mi lesz az unnepi menu ?
gyerunk.
nem off, hisz mindenkit erdekel a ki mit sut.. :)
ezek itten csaladban halat (rantott?) eroltetnek a tradiciok okan... de pedig mindenki utalja.
bar egy jo paprikas halaszlevet megennek mar,.. annak ellenere hogy a legelso, es egyben utolso pontyomat a fozes utan (halaszle ) egybol lehuztam a budin olyan szar lett.
lathatoan jobban ertesz hozza mint en. ( aki semmit )
ennek ellenere szeretnek egy dab radiot az automba,
mert sokkal tobb adot erni el mint az analogon.
(teszem hozza hulyeseg, mert a 4G szinte olcson korlatlan, es szinte mindenhol ott van.
.. hmm.. dab off, vegre egy jo otlet. )
gyanitom m.o-n a dab nem azert halt meg mert szar, hanem azert mert nem volt hozza kotheto tartalom. > esetleg eleres, mert sokank eleg a kossut'his.. (no meg persze a lopas )
de ez nem a dab hibaja.
-------------------------
háztartásonként 3-4 FM vevő menne a kukába (nesze neked környezetvédelem)""
a kornyezetvedelem nem arrol szol hogy HOL tarolod a szemeted, hanem hogy hogyan..
Valaki(k)nek fáj a foga az értékes frekvenciákra, mert a DAB gyakorlati haszna nemhogy nulla, de szinte minden tekintetben szarabb.
- jóval több áramot fogyaszt, mert a digitális streamet dekódolni kell (ez főleg hordozható készülékeknél gond)
- zavarokra jóval érzékenyebb
- gyenge vétel esetén nem sistereg (hogy még lehessen valahogy hallani pl. a forgalmi infókat), hanem kompletten megszakad
- sokkal drágább, a digitális technika és az antennák miatt (kettő kell, III-band és L-band)
- utólag beépíteni az antennák miatt jóval macerásabb, nehéz megcsinálni úgy, hogy jó legyen a vétel (ismerek embert, aki frusztráltan vágta ki az utólagos rendszerét)
- a TPEG jó lett volna 10-15 éve a TMC helyett, de az online forgalmi infók korában elavult
- a hangminőség elvileg jobb lenne, de az alacsony bitráta miatt a gyakorlatban jobb az FM hangja (a legtöbb DAB-adó 60-80kbittel ad, szarrá tömörítve a streamet)
- megjósolhatatlan mennyiségű elektromos szemetet generálna, háztartásonként 3-4 FM vevő menne a kukába (nesze neked környezetvédelem)
- 2008-ban egyszer már ki lehetett dobni az összes DAB-vevőt, mert nem kompatibilis a jelenlegi DAB+ szabvánnyal - nesze neked fenntarthatóság. (Mióta is változatlan az FM szabvány? 50 éve? 60?)
Mindenesetre jó nagy lobbi lehet a DAB mögött, mert a 90-es évek óta nem tudják az emberek torkán lenyomni ezt a szart, de évtizedek óta nem adják fel. Kisebbfajta csoda, hogy Magyarország a pragmatikusabb utat választotta. (Arra a kis időre, mire átveszi a streaming agyonveri a broadcastot, színtiszta pénzpazarlás DAB-val szórakozni.)
??? Volt, van dolgom néhánnyal, az adott évjáratok között, offroad mániás okán. Hááát, nem könnyű azokat hulladékra nyúzni, pedig nem kímélik. Nagyon nem. Persze nem újak*, ahogy az általad nézettek sem, csak ez az elvárásaidnak kompromisszum mentes. Ami felróható nekik, az a fogyasztás. Nem az éhezőművész kategória. :))
* bizonyára költeni is kell rájuk, ahogy az összes többire is.
másik fórumba írta, hogy munkagépet vinne a futón nem véletlen kel a 2T horog, és azért egy megázott földúton ami még emelkedik is gyorsan kevés lehet egy sima összkerék, ahol se felező se difizár. De nem ismerem milyen a syncro hajtása T6 Transporterek voltak a cégnél és háát....
én elfogult vagyok, szóval Transporter Syncro-t vennék. A Pajero biztos jó, egy időben tetszett is, de ott még mindig kívülről kell kapcsolni az elsőhajtást?
Teljesen tanácstalan vagyok. Nincs olyan típus, amit valaki általam hozzáértőnek gondolt személy ne "sz@rozott" volna le. :-)
Lényeg, hogy 2 tonnás futó elé kellene egy olyan 4x4, ami nem feltétlen egyenes földúton is elközlekedik utánfutóval. 20-30 m-es szintkülönbségek is vannak némelyik útvonalon, ahol járnék. kb. 2,5M a keret. Van ötleted?
szó szerint ez bizalmi kérdés, amint a gariból kifut az autó, de addig sajna a legközelebbi márkaszerviz marad amikről hall az ember mindenféle cifra dolgot és nem csak a "szomszédJóskaunokabátyahallottaabuszon" hanem első kézből is :(
A veszélyhelyzet vége után még 15 napig. Abban az esetben, ha a műszaki a veszélyhelyzet ideje alatt járt le. A jelenlegi veszélyhelyzet november 4-én lépett hatályba. Ha utána járt le a műszaki, akkor érvényes a veszélyhelyzet vége + néhány napig.
Ugyanakkor meg kell jegyezni, hogy közúti közlekedésben csak megfelelő műszaki állapotú járművel lehet részt venni. Azaz a járművet műszaki vizsgára alkalmas állapotban kell tartani, csak egyelőre nem kell elvinni vizsgázni.
Valaki meg tudná mondani, hogy a veszélyhelyzet miatt elhalasztott műszaki vizsgák honnan érvényesek tovább? A forgalmiban látható lejárati dátumtól, vagy a tényleges műszaki vizsga napjától?
2 hét után, nem indul az autó, de most ma raktam bele új aksit gariba kicseréljük. A történet úgy kerek, ez 1 lakoautó, ami 1 fiat ducatora épűlt.. ,Beázott a motorterben a biztositéktábla, ez vagy más ok kisütötte az SRS modult,és be volt égve az ablaktörlő motor negatív csatija._saruja.Ezeket cseréltem, minden úgy muzsikál ahogy kell,de mégis lemerült, most arra gondolok ez a pár hónap os aksi mehzinlette ezt a tortúrát.
Nekem a régi motorvezérlőm 180-200mA-t szívott le (az egy nap alatt kb. 4,5Ah), ha 10 napig nem használtam nullára merült... természetesen ennek megfelelően az akksi élettartama is rohamosan csökkent :(
amúgy cserélhető a külső és belső csukló külön-külön, nem kell hozzá komplett tengelyt venni, és kb minden közértben van legalább háromféle gyártótól, mindenféle árfekvésben...
Sziasztok, Cserélnem kell, 2012es Wolksvagen passat, Kormány szöghelyzet érzékelőt, ami 1ben az ECU ja is. A felprogramozás folyamata érdekelne ha elmondaná valaki, az nagy segítség lenne. a szögérzékelő alapbeállítás az 1szerű,azt már csináltam párszor.
teccene hetente haromszor uszni jarni, betartani a dietat, a szabad percekben meg jogazni...tobbet mozogni!!... mindjart jobban menne a muszerfal alatti korzozas..
ja varjal, dehogy..
ezt csak az az asszony mondja aki nem latott meg fejen allni a muszerfal alatt. :DD
Annyira lezsibbadtam- összetörtem a fék- kupplungpedál közti kinlodásban hogy már föltartott kézzel visszavonultam..., aztán egy Peuge 1008( ??) forumban olvastam ezt a kesztyütartó alatti képtelenséget..., utólsó erőmmel mégegyszer kimentem..., és ott találtam levegőben lógni az ominózus kapcsolót...., mára ennyi volt..
Jó kérdés...., nekem is eszembejutott .,Holnap folytatom.., és akkor megirom..., 99% hogy egy dupla féklámpakapcsolónak látszó tárgyra leltem.., még a helyét is láttam valami lemezfélében.....
Ez egy munkagép motortartó bakja. Egy 900 köbcentis 3 hengeres diesel lombardini motort tart. Ha kutattok kicsit emlékeitekben, nem hasonlít véletlen valamelyik autó valamelyik bakjára? Munkagépes cégek már nem forgalmazzák. 25 éves gép.
Szerintem élet .,és de legalább derékmentő segitség volna ha valaki elárulná hogy .,hol található a féklámpa kapcsoló.., és egy két jó tipp se ártana a kicseréléshez--esetleg beállitáshoz.., Jelenleg egybe sikerült kimentenem magam a müszerfal alól ., ahol csak a kuplungkapcsolót sikerült becserkésznem...
Ha engedem fel a kuplungot, akkor is szokott rángatni, igaz nem mindig, így lehetne akár kuplung baj is, de ha hűvösebb időben - még teljesen hideg motornál -, kb 50 méteres gurulás után ha kinyomom a kuplungot és a motor elkezd dadogni, mintha túlzottan leesne az alapjárat, akkor nem hinném hogy a kuplunggal, vagy a kinyomócsapággyal lenne a probléma...
Motortartóbak, üzemanyagrendszer, vagy levegőrendszer? vagy, vagy... nem tudom
Magasabb fordulaton, akár nagyobb fokozaton nincs gond, ha elpörög 6000-ig se.., nem dadog, nem rágat
Az izzók nincsenek kiégve,dupla lámpás és minden izzó rendben van. A 11. és 12. biztosíték foglalatoknál akkor is jelez áramot a lámpa ha nincs ráadva a fényszóró.
Igen. Ha refire kapcsolsz és a biztiken megjeleik a 12V akkor a kormánykapcsolód is jó.
Akkor a bizti táblával kell legyen gond,mert visszajelzésed sincs.
Arra meg elég kicsi az esély,hogy mindkét refid kiégett és a visszajelző égőd is. ;)
Ebben az esetben a kormánykapcsolóról lemenő vastagabb fehér vezetéket kötném 2 lengőbiztivel a tábla hátuljában az elmenő jobb-bal refire.(talán az is fehér és fehér/fekete)
Megnéztem a fényszórók biztosíték foglalatait lámpával ma,mindkét helyen jelez áramot.Akkor ezek szerint a kormánykapcsoló rendben van? Most hogyan tovább? Elnézést hogy ennyire szájbarágósan kérdezem,de nem erősségem az elektronika,még ha egyszerű kapcsolásról is van szó.
Az autó egy Opel Corsa E, 2016-os, 1.4-es, benzines, manuális váltóval, 86e km-rel.
Ezeket tapasztaltam:
- amikor engedem fel a kuplungot "terheléstől" függően rángat (kuplung pedálon nem érzem, csörgést nem hallok, bár lehet nem ide tartozik, de a kuplung nem csúszik)
- ma is hideg volt és kb. 50 méteres gurulást követően, mikor kinyomtam a kuplungot, elkezdett dadogni, leesett a fordulatszám, de nem állt le. Ilyet már másodjára csinált.
- 2-es, 3-as, 4-es, 5-ösbe nem csinálja ezt
Most volt gyertyacsere 3-4 hete, olaj- és levegőszűrő az összel volt cserélve, egy éve csak E5-ös 100-as benzint-t használok.
Nagyrészt városban van használva, de meg is szoktam "hajtani" havonta egyszer-kétszer (25-30km, állandó, kb 3000-es fordulaton)
Ott hagytuk abba, hogy alapjárati hiba okán ki lett cserélve az alapjárati motorral együtt a fojtószelep-ház, a pillangószeleppel együtt. Csak így adták egyben a bontóban, illetve ennek stimmeltek a csatlakozói. Azonban ennek nagyobb átmérőjű a „torka”, illetve a pillangószelep. Legalább fél centivel. Nem tudom, hogy esetleg ez az 1.4-es motornak a tartozéka lenne?
Az új hiba, hogy első indításnál nem akar beindulni. Gázpedál rugdosás, pöfögős, ingadozó alapjárat. Aztán fél perc szenvedés után leállítva, pöccre indul, stabil 8-900-as alapjárattal. 2-3-4-5 óra várakozás után, pöccre indul, stabil 8-900-as alapjárattal.
Most akkor eltűnik az üzemanyag nyomás egy éjszaka állás alatt vagy mi? Még kipróbálom, hogy 2-3x gyújtás, mielőtt inditás, hátha fel kell épülnie az üzemanyag nyomásnak...
Mondtak valami betanítást is a rendszerre (a Mondeómnak is kell, de az stabil alapjárattal kezdi a tanulást), akkor hogyan kell betanítani vagy mennyi idő alatt tanulja meg a dolgot.
Lehet, hogy a méret és csatlakozó stimmelés ellenére sem alkalmas ez a fojtószelep ház, erre a motorra?
Megnézte egy másik szerelő, hibakód már nincs. Csak a hiba.
Itt jöttem rá ismét, hogy minél többet tudok, annál kevesebbet tudok. Valószínű már túlgondolom a dolgot a sok info okán és csak valami triviális dolog lenne(?).
Hát, a fedeleket sajnos ilyen okádék "háromágú csillag" (vagy Y, tudomisén minek hívják) csavarok tartják, olyanom meg nincs ebben a méretben. Holnap megpróbálok szerválni, mert a műanyag fedél teljesen zárt, muszáj lesz lebontani. Mondjuk ha ez így elő tud fordulni biztonsági övvel, akkor igazán lehetne rajta valami csavarhúzóval benyomható pöcök vagy gomb, ami ilyenkor kioldja a racsnit...
Köszi a rajzot.Őszintén szólva én sem tervezem már sokáig hogy aktuális legyen a könyv,30 év azért már hagyott nyomokat a járgányon. :)
Az alvázát máig nem értem hogyan tudott ennyi idő után kisebb hibáktól eltekintve egyben maradni.Főleg azt látva hogy sok fele annyi idős autó már porlad.
Értem és köszi. Az jutott még eszembe hogy ha a billenőkapcsolónak az az érintkezőlába a sérült(az egyik mozog) amire a fényszóró vezetéke csatlakozik akkor elképzelhető hogy mégis ott a hiba és már a kormánykapcsolóig sem jut el az áram?
Köszi szépen így már könnyebben boldogulok. Ha nem mérhető feszültség az adott pontokon,akkor a kormánykapcsoló hibás nagy valószínűséggel és a billenőkapcsoló teljesen kizárható?
Ezt tudom, az a baj, hogy nem tudom lelazítani annyira, hogy elengedje a határoló, mert már túl sok öv van feltekerve és erőből kéne még többet rátekerni valahogy.
Üdv.! Többször segítettél már Golf 2 problémákkal kapcsolatban,most is azzal kapcsolatban kérdeznék. A fényszóró nem működik,látszólag a vezetékek,biztosítékok,izzók épek.Tompítottról viszont nem lehet felkapcsolni fényszóróra és a fényszóró visszajelző lámpája sem világít.A kérdésem az lenne,hogy világítás billenő kapcsolójának hibája okozhatja azt hogy parkír és tompított világítás van,a fényszóró viszont nem működik? Köszönöm a segítséget előre is!
Kaptam bontóból egy automata övet, de nem tudom kihúzni, mert az överő-határoló beakadt, viszont már így is annyira fel van tekeredve, hogy a tartólemezen súrlódik az övtekercs. Nem tudok annyit visszaengedni, hogy kiakadjon, mert úgy kell küzdeni vele, hogy bármerre megmozduljon. Van erre valami műhelytrükk, amivel ki lehet szabadítani?
Gyanítom a készlet olcsóbb, mint a felprogramozott új szenzor, meg a "labor". Amerikai dolog ez, a DIY őshazája...
...meg is értem, elmenni szivárgó kiszedhetetlen szeleppel a közeli kisvárosba 300km-et, "mechanic", ott lettenni, taxival eljönni, taxival visszamenni..."suck"..
Műszaki vizsgálat meg nincs, ha ragasztottad, hfejet 'smirglin síkoltad, stb, akkor neked így jó.
Amíg nincs miattad baleset, vagy esik szét a kocsid az út közepén, úgy mész, ahogy tudsz.
Nem, ez nem normális. Kitárt ajtókkal is el kell aludnia a fedélzeti hálózatnak (csak akkor ébred fel, ha az ajtókontakt állapota változik). Könnyen lehet, hogy amit lezárásnál tapasztaltál, csak véletlen volt, és akkor pont elaludt mindenki, ahogy kell. Mérd meg lakatfogóval a nyugalmi áramfelvételt az akkunál, és ha ~100 mA felett van még fél óra után is, akkor fuss neki egy BCM-szoftverfrissítésnek.
Ebben is az Octavia motor volt, alu blokk-nedves perselyes.
Állandóan taknyos volt a szelepfedél sapkája de nem kicsit.
És persze volt mellé egy folyamatos hűtőfolyadék fogyás is.
Amikor már 2x levettem a HF-et, utána kezdett gyanús lenni a dolog, h nem ott kerül be a víz az olajba.
Karter le és persze ki is derült a történet, csepegett a hűtőfolyadék az olajaba.
Szétfűztem az egészet, ekkor derült ki, hogy a hüvelyek tövének környékén atom kráteres az alu blokk.
Nem a hüvelyek tömítő felületénél szivárgott, hanem átkorrodált az olaj visszavezető csatorna felé.
Végül úgy tudtam megoldani a problémát, hogy a nyomórudak között lévő olajvisszavezető csatornába belel lett tolva egy vékonyfalú cső, tömítő anyaggal.
Persze tudtak ezek szivárogni a hüvely alatt is, ha nem volt megfelelő vastagságú réz tömítőgyűrűvel a kihézagolva és nem volt meg a hüvely elegendő kiállása a blokkból.
nem időre kapcsol szerintem, de még sose kerestem a beállításokban, hanem az aksi állapotától függően mert vissza se lehet kapcsolni és kikapcsoláskor fel is dobja ,hogy elmegy energia takarékos módba
Anno a 2000 es évek elején volt sok javításom evvel a hibával, diag nélkül, cseréltem a komplett fejet, és jó lett, emlékszem 15ezer ft darabja szívósorral 1ütt, amikor már volt jó nehany fej1ség tudtunk csereberélni. Régi szép idők.
az elején nem mertem bedugva hagyni a szivargyújtót mert bezárás után is volt benne áram. Aztán 1x elfelejtettem kihúzni hétvégén. Hétfő reggel az 'energy saving mode' felirat fogadt. Jéé mondom okos autó lekapcsolja ha a battery már nem bírja :)
mondjuk azt nem fogadom ilyen kitörő örömmel hogy a rádiót is max 5 percig lehet hallgatni utána kikapcsolja energia takarékosságból
Igen, van. Egy, vagy több vezérlő csak zárás után megy alvó módba. Addig meg a zárásra várva a kelleténél több áramot fogyaszt. Az autógyártás erősen átesett a ló túloldalára..... :(
Úgy tűnik, meglett a hiba. Az alapjárati motor legyengült. Mozgott, de nem volt képes utánállítani a pillangószelepet. Szétszedtem, wd 40, tisztítás, de sajnos a villanymotor rossz, erőtlen, hangos.
Jobb lett a rendszer, nem dobálja a hibát. Csak épp gázelvétel után beesik az alapjárat, alig tudja beállítani a helyes fordulatot.
Kuka, venni kell újat.
Semmire sem mentem volna, ha haver nem szerez egy villamossági szerelőt, akinek az öreg Bosch diag gépe képes volt kommunikálni ezzel a motronic vezérlővel.
focus mk2 1.6-on cserelnek lamdba szondat, viszont utba van a kipu hovedo lemez 1-2 berohadt csavarral. wd40el furdetesen kivul van otletetek hogy tudnam eltavolatni ezt a kibeba**** lemezt?
Kiegyenlítő tartály tetejét kitekerve majd visszatekerve, rendben voltam, ki lehetett venni, minimális folyt csak ki, csapágyboltban kaptam csak, de viton anyagú.
Elég ritka autó (talán egyetlen itthon), nem nagyon van ilyen blokk eladó szerintem. Hüvelyes motor, mint a Skoda 100-as. Hüvely aljánál folyhat a fagyálló. Szabad ilyet javítani? Valaki itthon pontosan visszanyomja a helyére a vashüvelyeket?
Igaz, ha már javítás, legyen megcsinálva rendesen. Korábban már újítottak fel nekem egy megyén belüli gépműhelyben hengerfejet, akkor az arra járó kocsijuk vitte-hozta a cuccot. Rákérdezek manapság működik-e még így. De előbb a motor-csere projektben várom a választ, holnap megnézi az eladó a motorkódot, olyan-e ami nekem kell. Szükséges hozzá a saját motor vezérlője, vagy jó a mostani?
Szia,rajtad múlik hogy csinálod meg.Én a hengerfejet csak úgy javitom hogy ha összefojt,akkor nyomás próba,és ha jó,és nem ereszt akkor siklapolás.Ez csak a minimum amit tenni kell.De szelepszár szimeringet illik cserélni ilyenkor.És ez se a maximum.De a siklapolás az nem meguszható,mivel valamiért tönkre ment a tömités.
Segítség kellene, kérdeznék párat. Alto 1.1 2006 olaj a vízben ami fogyogat lassan, és valószínűleg víz is van az olajban. Kipufogó néha elég gőzöset fúj. Elég a hengerfej tömítés cseréje, vagy kell síkoltatni is? Itthon nekiállnék, mert csak több hetes várakozású ajánlatokat kaptam, 6 jegyű összegekkel, a kocsit meg csak néhány napra tudom nélkülözni. Másik opció a motor csere, 35-ért kínálnak nem messze egy jól működőt. Ehhez még milyen és mennyi költség társulna, mi a menete a motor csere papírozásának?
Megcsinálom, de sajnos ma reggel nem volt időm erre.
Pár szenzort át szeretnék mérni, valahol van egy öreg szkópom is. Melyikeket lenne érdemes megnézni?
Corsa swing 1.0 X10XE19 motorkód.
A légtömegmérő lehúzására egyébként nem volt változás, ugyanaz maradt a hibajelenség. A lentebb írt szöghelyzet jeladó lehúzására változott a motor működése =(kár volt kiszedni, elég lett volna lehúzni)
Elküldtük bevizsgálni/javítani a vezérlőt. Utána kiderül.
Elektromosan megfelel a vezérlőnek, mert ha kiesik az ellenállás értéke a megszabott ablakból bármelyik irányba, akkor lekapcsolja a kivezérlést. Persze lehet mechanikus hiba is.
Köszönöm a linket. Sajnos ezen a modellen nem működik. Próbáltam én is, villamossági szerelő is diag műszerrel. Pont ennél az évjáratnál volt vezérlő, vagy program csere, ha jól emlékszem.
Sajnos ennek a modellnek nagyon nehéz a hibakód olvasása. Átlagosan felszerelt villamossági szerelő sem tudja. Sima ebay-os műszerrel esélytelen, nem is rendeltem hozzá anno. A videó viszont jó támpont lehet.
ha ledet villogja de nem nyit SPV, direkt aramra viszont nyitogat, akkor szerintem nem sok mas marad mint a linken vazolt IDM hiba >> HA a 153. oldal rendben..
8-10 évet is kibírhatnak (feltételes módban), de nem ártana tudni, milyen gyártmány és hány éves. Egyébként kár találgatni, olvastasd ki az akkuk állapotát. (Ha mégis másik szett kell, akkor gyárit, vagy valami jobb utángyártottat, pl. Huf vagy Alligator.)
Egy 1.6-os benzines, G Astra, 2004, Z16XE motorkódú autóról lenne szó. Az olaj amit használok Mobil 5W40. A csatolt videóban hallható hasonló hangot produkál, mindegy hogy hideg, vagy meleg a motor. Van ötletetek mi lehet ?
150V azert fejben maradt volna.. de fene tudja, ez nem kizaro tenyezo.
irj par adatot, ha holnap a 7. es 8. olajcsere kozt ratudok nezni valami adatbazisra megteszem. /:'/
autodata nem hiszem arulkodik,
mas meg haynes pro van. neha hasznos, neha fillert nem er.. ennyi.
ugyanitt tovabbra is otleteket varok arra hogy majd tiz ev legal esitronic2 telepito cd-it hogyan tudnam illegalisan sajat hasznalatba venni.. mert ilyen kerdeskorben az a legjobb,, a googlin kivul. )
A piros karikás volt kiolvadva, de a sárgákat is átforrasztottam, meg az összes kimenőt is.
"ugy tunik hogy kivezerlo feszko az van, de nincs mogotte aram mi meghajtsa az spv- szelepet.."
Lehet hogy rákötöm a szkópot ha lesz rá idő, találtam hozzá egy referencia képet. 150V-ról kell induljon a kivezérlés, amit a zárás után visszavesz 12V-ra. Megeshet, hogy a 150V hiányzik.
vezerlorol fogalmam se, de az 1.7 di ismeros. > regrol.
nincs tippem. :/ ecu hibat en is csak kozvetve tudok detektalni. ( in jo, out nem. akkor talan mas nem marad..)
>
Ledet rákötve, indítózáskor villog. Vezérlőt kinyitva a szokásos kiolvadt forrasztás. Visszaforrasztva, ugyanúgy nem indul. Ha az SPV szelepre "pöcögtetve" +12V-ot kapcsolgatok, azonnal indulgat/füstöl,
.. nekem - ebbol - ugy tunik hogy kivezerlo feszko az van, de nincs mogotte aram mi meghajtsa az spv- szelepet..
szvsz ja.. ha nem maradt ki mas leégett forrasz pont/ egyeb KH/ akkor az vegfok/ecu hiba lehet.
(gondolom immo az hiba mentes. )
valoszinu mar nem segitseg, de azert berakom a kepet.
(nincs tobb kepem, de ugyremlik hogy ezen a harom ponton kivul (kozepen ) a kimeno pinek kozeleben is kiszokott olvadni a forrasz. .. nagyon halvany emlek.. tevedes is SK.
inkabb egy nagy forgalmu gumis muhelyt kerdezz meg.
lenyegesen tobb tapasztalatuk lehet mind gyari, mint utangyartott tpms szenzorokal kapcsolatban mint nekunk itt akik csak olajakat cserelgetunk jol/rosszul.
Cam, Te már küzdöttél Denso V5 adaglóvezérlővel, ha emlékeim nem csalnak. ? (Opel 1.7Di Y17DTL)
Nem indul, semmit sem nyom az adagoló. A legendás P0251 hibakód 8 alkalommal. (kitörölve, többé nem írja vissza) SPV szelep nem szakadt, ~1.2 Ohm. Ledet rákötve, indítózáskor villog. Vezérlőt kinyitva a szokásos kiolvadt forrasztás. Visszaforrasztva, ugyanúgy nem indul. Ha az SPV szelepre "pöcögtetve" +12V-ot kapcsolgatok, azonnal indulgat/füstöl, de nyilván nem tudok szinkronban pöcögtetni. :)) Fordulatjel van a főtengelyről és az adagolóról is.
Van még valami ami nem engedi indulni, vagy kuka a vezérlő?
Vettem egy új garnitúra felnit gumival, de gondolom ebben nincs szenzor. Az eredeti felnik gumijai nyárik, meg már eléggé kopottak is . Azokban van , és jó a szenzor, de gondolom nem érdemes átszereltetni, mert azt olvadtam, hogy 4-5 évet bírnak.
Az tuti, hogy a 120-as skodához és a kocka ladához nem kellett ilyesmi.:D Igyekszem nem bonyolult autókat szerezni a családba, ezek meg a világból kimennek anélkül, hogy nekem a kuplung hidraulikus részét szét kellene szednem vagy fellevegősödne.
Leginkább fékolajat, szívni és nyomni is. Esetleg szervóolaj, ha már egyszer lenne.
Most amin konkrétan felkoppantam, hogy focuson kuplungot gyárilag lentről kellene feltölteni, hogy légmentes legyen - és fórumok szerint is másképp próbálva vagy lesz sikeres vagy nem.
" ... ezt a Jaso GLV-1-t az ACEA át se veszi? ... "
Az ACEA az utóbbi években hosszasan vajúdik az új minősítési követelmények megalkotásán ami érthető, hiszen az üzemanyagfogyasztási korlátok folyamatos és drasztikus csökkentése elképesztő kihívásokat jelent.
A japánok a JASO GLV-1 megalkotásával ezen a téren az API és az ACEA minősítésekhez viszonyítva egyaránt lépéselőnybe kerültek, az ACEA a C5 minősítéssel jelenleg a SAE 0W-20-as, az API (de inkább a "tesója", az ILSAC) a SAE 0W-16 viszkozitási osztályig "lát el".
Úgy tűnik hogy az európai autógyártók ebből a szempontból megfontoltabban haladnak mint japán kollégáik.
Sziasztok! Pár hete én írtam a csoportban, hogy van egy 2.0 tdci 2005-ös autóm, ami indulás után, 4msp-vel le is áll. Töltöttem fel videot is, azóta sem lettem okosabb, de egy pár 10e már legombolódott rólam. Azóta ezek vannak, dobálgatnák a szerelők egymás között, senki nem ért semmihez, de mindenki nagyon okos, legalábbis itt nálunk Dunaujváros és környékén. Az volna a kérdésem, lenne-e valaki, akárki, aki meg tudná nézni, szerelni, megoldást találni a problémámra, ami jelenleg a következő. Beindulás után, 4msp után leáll ahogy írtam. Leírom az üziket amiket kaptam.p0380:izzítási odő vezérlésp1213:injektorok ( végfokozat-injektorvezeték-hibap0605: motorvezérlőegység - belsőhibap2683: hűtőközeg megkerőlü szelep + zárlatHozzáfüznivalóm: a 4 trafómat lefujtuk -45 fokra, lekontaktoltuk, és úgy járt mintha semmi baj nem lenne. ezután beindult 33szor egymás után és nem állt meg. Ahogy másnap újraprobáltuk, megint el kezdte csinálni, szóval tanácstalan vagyok. Van valakinek 5lete? ÉS akinek van 5lete, egy jó MEGBÍZHATÓ, Hózzáértő és tuni akaro szerelője? Előre is köszönöm a válaszokat..
Audi a4-ben kellene kuplungszettet cserélni lendkerékkel. A szettet viszem majd a szerelőnek, viszont mikor a boltban átnéztük láttuk, hogy a tárcsan vannak rugók. Az eredeti alkatrészen nincs. Ez lehet probléma? Mindegyiken van, amit alvázszám alapján felhoz...
Audi a4
2012.03
Diesel 2.0
Kéziváltó
Motorkód CJC
Ilyet vennék, ezt dobja minden webáruház is, es a boltok katalogusa is.
Pedig muszáj lesz beleapplikálni, mert annak ellenére, hogy a motorban van, az a csapágy a váltóhoz tartozik. Nélküle a nyelestengelyt csak 1db csapágy tartja, az meg úgy bakfitty.
hol használod az autót Tunéziában vagy Alaszkában? :))
szóval az üzemeltetési hőmérsékletnek megfelelőt
egyébként én maradnék a gyártó ajánlásánál, biztos odafigyelnek az ilyen oldalak öszeállítói arra, hogy ne tévedjenek, de azért a kezelési könyvbe írt specifikációnak jobban hiszek.
A lényeg ne a viszkozitás legyen már a döntő olajválasztásnál.
Gyereknek a kutas simán adott volna C2/C3 olajat mert az 0w-30, ja csak nekem a Volvoba A5/B5 kel
2009. Croma 1.9jtd, A1000 motorkód. Termosztát és hűtővíz cserére készülünk. A ratyi szerelhetőségtől eltekintve lehet valami buktató? Gondolok itt mondjuk légtelenítésre például. Látok egy légtelenítő csavart, vas vízcsöben elöl a blokk és a hűtő között, ha kitekerem, kell- e cserélni?
akkor a pontos megfogalmazás "a gyártó előírásainak megfelelőt", egyébként ezt szoktam szinte mindig mondani :) a viszkozitási osztályt meg úgy is behatárolja a minőségi besorolása mert mondjuk A5/B5 ből nem lesz 15w-40 olaj, de 0w-30-ból van A3/B3 ami nem jó ha A5/B5 az előírás
Csak annyit lehetne bizonyítani, hogy a szerviz 5W-30-at öntött bele, mert rajta van a számlán. Ahogy a cikkben is olvasható a Toyota egyértelműen megvédte magát azzal, hogy nem történt minden autónál meghibásodás, és nem vezethető vissza csak a viszkozitásra a gyűrűk letapadása. A másik sorban viszont leírja, hogy 0W-20 kell bele.
Ha hamarabb elolvasom ezt a cikket, én is 0W-20-at öntöttem volna bele már az első cserénél is. Bíztam a szervizpapírokban ahol mindenütt 5W-30 szerepelt. Két év használat után azt is eldöntöttem, hogy Toyota autóm soha többet nem lesz.
Aztán hogyan fogod bizonyítani, hogy az 5w30 hibázás volt, mikor a kötelező érvényű gyári előírás sl teljesítményszinttől kezdve, bármilyen viszkozitás használatát megengedi.?
üzemanyagnyomásmérő és kompressziómérő (benzin és diesel) készletet szeretnék vásárolni. Tudtok esetleg nekem ajánlani olyan készleteket, amit ti használtok és meg vagytok vele elégedve? Sok helyen próbáltam már információkat kereseni, viszont a "kínai" üzemanyagnyomás méő készletekről elég vegyesek a vélemények.
Másik fórumon sokszor szóba kerül a viszkozitás, és sajnos a márkaszervizek sem mindig az optimális olajat öntik a motorba. Olvastam olyat is hogy 0W-16-ot nem is tartanak. Az én autóm Svédországból jött és végig követhető szervizkönyv alapján ( ki lett nyomtatva adásvétel előtt ), hogy mindig 5W-30 olajat kapott. Pedig hideg éghajlatú ország, ahol még fontosabb lenne a " vékonyabb " olaj. Pl ezt sem értem, egy ekkora gyár hogy engedhet meg ilyet? Miért bízza a döntést a szervizekre?
A fogyasztással semmi gondom, ekkora autó ilyen használat mellett még takarékos is:)). Az 1,6-os X16XEL motoros Opel Vectra B 10 litert evett és eszik most is.
Igen. De!!! megint tanultam, és mennyi időt elbasztam vele a semmiért. Pedig komolyan gondolkodtam pont azokon amiket javasoltál de nem tudtam kitalálni mivel nyomjam az olajat bele a gomba helyén, vagy azon hogyan itassam meg alulról hogy ne kenje össze az egész műhelyt amikor jár a motor és főteng. összecsap mindent kartel nélkül. Ja és közben lessem alulról.
Összeszerelés előtt ,rápróbáltad a kuplungtárcsát a nyelesre? Könnyen ment? Pedig ,ha mindent jól csináltál fel kellene neki menni a helyére! Bizony ,hogy forgatgatni ,mozgatni kell,türelmesen. Erőltetni viszont nem szabad ,pl-ul csavarokkal összehúzatni.Óvatosan ,egy kevéske zsírral meg is húzhatod a nyelest,hogy ne okozzon gondot. Biztos ,hogy a tárcsába nem megy bele a nyeles.? Lendkerékbe van csapágy? Stimmel a nyeles tengely végének méretével?(Persze csak ,ha van)!
" ... Olajcsere után azt vettem észre, hogy az autó sokkal később lesz üzemmeleg. .. Létezne, hogy ennyivel könnyebb a futása a motornak a 0w-20 miatt? .... "
A két olaj 40 és 100 C fokon mérhető viszkozitási értékei közt nagyjából 15-20 % a különbség, ez mindenképp befolyással lehet a belső súrlódásra, így a motor felmelegedésére is.
Toyota T27 Avensis kombi 2.0 benzin 3ZR-FAE motor 2011-es évjárat, 188e km az óra szerint.
Első olajcserénél a végig vezetett svéd szervizkönyvben lévő 5W-30 Castrol A5 start-stop olajat tettem bele. 8e km után Toyota 0w-20 olajat kapott. Az autó inkább rövidtávon van használva max 10-20 km, néha 60-70 Km-es táv. Olajfogyasztás nulla, átlagfogyasztás 7,5-8 l között, benzin Shell V-power racing, mindig ugyanazon a kúton.
Olajcsere után azt vettem észre, hogy az autó sokkal később lesz üzemmeleg. A régi olajjal kb 2-3 km múlva középen állt a hőmérő most kell 5-6 km ugyanehhez. A kinti hőfoktól független a jelenség.
Létezne, hogy ennyivel könnyebb a futása a motornak a 0w-20 miatt? Olajfogyasztás most sincs ( 1000 km után ), az olaj aranysárga a nívópálcán, a leeresztett régi olaj is mézszínű volt. Menetteljesítményben, motorhangban nem változott semmi. Hibakód nincs, fűtési beállításokon sem változtattam, de olajcsere után szinte már másnap tapasztaltam a leírt jelenséget. A befújt levegő indulás után hamar langyosodik, termosztát hibát kizárnám.
Köszönöm a reagálásokat. Lehet paranoiás vagyok, de számomra furcsa és hihetetlen, hogy egy olajcsere ilyet okozhat.
Kicseréltem ma a támasztó és az összekötő gömbfejet és a lengéscsillapítón a porvédőt. Az kiderült, hogy sajna a beszerzett villás gömbfej kinyomó ugyan működik, de csak kukába szánt gömbfejekhez jó, mert a porvédő gumit garantáltan szétcseszi vele az ember.
Sajnos az elinduláskori ropogó hang nem szűnt meg, bár valamelyest enyhült. Nem tudom mi lesz, már csak a torony szilent, meg a féltengelycsukló van gyanúsak listáján, de ahogy a gömbfejeknek, úgy ezeknek sem láttam baját a bontás során. Elég tanácstalan vagyok.
Két kérdés merült fel ma. Az egyik, hogy a támasztó gömbfejhez adtak zéger gyűrűt, de a benne lévő gömbfejem sem volt és én sem tudtam rátenni az újra.
Tökig bepréselve a csonkállványba sem lóg ki a másik oldalon a zégernek való nút.
Mondjuk satuval kellett bepréselni, tehát úgy áll a tengelycsonkban, mint Katiban a gyerek de azért a szerkezet kialakítása indokolná a zéger használatát. Most nem tudom, hogy mi van... több típushoz is jó lehet ez a gömbfej és ennél a típusnál nem kell bele a zéger, vagy szar így az egész... ?
A meglévő service manual nem beszél zégerről, bár ami azt illeti az egész alsó gömbfejről sem beszél semmit az anya lehúzási nyomatékán kívül.
A másik kérdés... Szétszedtem a rugóstagot a porvédő cseréhez.
Aztán mielőtt összeraktam volna ránéztem a manualra:
A manual az 1.7 es és a 2.0 literes benzinesekhez, valamint a dízelhez hoz ilyen ábrát, az én 1.8 BE1 autómhoz semmilyet.
Ez az 1.7 ábrája és az én autóm ettől kissé eltérően volt összerakva, úgy is hagytam ahogy volt. Nem tudna valaki szolgálni 1.8 BE1 típushoz ilyen rajzzal? Hogy biztos lehessek, hogy jól van-e összerakva... Mondjuk futómű állításon voltam vele múltkoriban és nem mondták hogy rossz lenne, de fene tudja....
Uraim! A probléma letudva. Hiába vettem le a kartelt sokszor, a hiba nem ott volt. Elkezdtem járatni lesz ami lesz alapon. És lássatok csodát alapjáraton járattam kb. bő egy percet közel kettőt és ekkor jött a csoda, elhallgattak a hidrók és mesés hangja lett. Megjött a nyomás. Nem véletlenül szar ez a motor.
Ez van a kolléga írásában. Ami feltűnt, hogy a hidrotőkék teljesen üresek, az összes! Vagyis itt olajnyomás még mutatóban sem volt. Mivel lent volt a hengerfej, még egy alapos mosást kapott az olaj csatornákba. És láss csodát, még mindig sikerült kimosni belőle olajsarat. Talán szét kéne szedni az egész motort, de hát az sok idő és pénz a tulajnak. A hengerfej-takarítás után megint csak nekiláttam a motor összeszerelésének, megmondom őszintén, csak reménykedtem, hogy nem kell megint szétszedni az egészet. Amikor végeztem, a kézzel történő átforgatás simán ment, többször is megtettem ezt. Ismét olaj, víz bele és feszült várakozás az első indításkor.A motor pöccre indult szépen! Csak a hidrotőkék csilingeltek, innentől kezdve vártam és vártam és vártam, hogy érkezzen már meg az olaj felülre is. És egyszer csak csend lett, csak szép motorjárás volt. Meg is jött az olaj a hengerfejbe.
Nnnna most raktam vissza negyedszer a kartellt. másodszor visszavettem, hogy megnézzem mit nem csináltam jól? Olajnyomás: hf-ben mérve: nulla. harmadszor visszavettem, hogy megnézem az olajpumpát. A nyomás korlátozó szelep fel volt akadva nyitott állapotban ( na hurrá megvan a hiba) kitakarítottam próba. változás semmi. Olajnyomás hf-ben nem mérhető. Negyedszer Kartel le, pumpa le szelep nincs felakadva, de vettem egy új pumpát, amitől még mindig nincs nyomás. Most itt tartok. Egyszer régen vettem le szelepdeklit már nem emlékszem, hogy a vezérmű fedelet is lekel venni? Meg láncot is lekötni? Már qrvára unom!
Háát kedves kollégák köszönöm a hozzászólásokat melyekben a választ is megadtátok a felmerűlt problémára, Mivel a megoldáshoz nem jutottunk közelebb, igy kénytelen leszek tolómérővel,és menetsablonnal felszerelkedve felkeresni egy kollégát akinek szintén ilyen szekere van és mevan hozzá a vonószem megmérni, Mivel gépműhelyem van igy legyártom. Mégegyszer köszi mindenkinek .