Sok embernek elég az, hogy a kedvenc márkája legyen ráírva vmire.
Ez tipikusan az az eset, amikor egymásmellé teszel 2 pólót (az egyiken Levi's a masikon meg semmi felirattal. Ugyanabból a gyárból. Tuti, hogy az emberek többsége a "márkás" pólót fogja megvenni 4x vagy 5x annyiért... "Mert ez minőség!"
Igen, az olajok között is van különbség...
De nagyjából ennyi. ;)
Persze nem hasonlíthatsz össze egy MOL Botondot egy Castrol SLX Longlife III-mal...
Vagyis össze lehet hasonlítani csak nincs értelme. :)
Ha az előírasoknak (specifikációknak) megfelelő olajat használ az ember az autóhoz, akkor nem az olaj fog hibát okozni a szerkezetben!
Az, hogy a VW csoportos autódba Castrol TXT Softecet (5W40) vagy MOL DYNAMIC Star 5W40 et raksz, az csak attól függ, hogy elhiszed-e, hogy a két olaj ugyanojan technológiával és adalékokkal készül...
Mert, mint ilyenben (persze csak minimálisan):) illetékes egyén bizton állíthatom, hogy a két anyag között csak presztizs különbség van!
Az egyik "szar magyar" a másik meg preciz német termék... :(
Nem vagyok hungarista, és nem istenítem a magyar cuccokat, mert nem minden jó, de ami megfelelő, abból érdemes azt is kipróbálni...
Soha nem vettem észre különbséget menettulajdonság terén. ezek szerintem is csak mentális jótétemények, mint egy jól elhelyezett matrica:)). Bár egy dolgot elképzelhetőnek tartok, ha egy nagyon elhanyagolt autón olajat cserélünk, mondjuk 60-80 ekm után, akkor lehet, hogy ki lehet mutatni valamit. Zajban is csak egyszer, és azt a feleségem is, mikor 20ekm után a Focusban csináltam egy olajcserét, na az tényleg csendesebb lett.
Ez egy vallas. Senki nem hazudik, de terjeszti az iget.
Egy olajrol igen nehez megmondani az atlagembernek (de még egy atlag szerelonek is), hogy mennyire "jo". Az "autom jobban megy vele", meg "sokkal csendesebb" kijelentesek vagy suletlensegek, vagy a viszonyitasi alap volt eleve problemas, vagy a user eppen egy extraszensz, aki minimalis kulonbsegeket is biztonsagosan kierez a fenekevel.
A szerelonek abban alapvetoen igaza volt, hogy egy auto eleteben celszeru egyfajta olajhoz ragaszkodni, es nem valtogatni oket surun.
Én többnyire nem Castrolt használok a járműveimben, de megkapják ami kell. Van 300e km feletti futású hagyományos diesel is közte, és nem "koszos" a szelepfedél . Többféle márkájú olajat kipróbáltam már, egyikkel sem volt probléma.
Én használom a Shell Helix Plust , szerintem jó ez az olaj , az autó jobban megy vele. Azt vettem észre , hogy viszonylag hamar elkoszolódott , bemattult ,feloldja ás lebegteti a lerakódásokat.
Mielőtt eladtam a Civicemet az utolsó olajcserénél mondta a szerelőm, hogy nézzem meg a szelepfedelet és a szelephimbákat, hogy milyen "koszosak". Javarészt Castrolt használtam, de sokszor volt más is.( OMW, Quaker State...) Na szóval azt mondta, hogy bezzeg apám autóját néztem volna meg 8 évesen, 180ekm-rel végig Castrollal, hogy az sokkal tisztább volt. Úgyhogy én azt mondom: Castrol!
Azt hogy a shell jobban tisztít, ezt mondta valaki, vagy olvastad? Csak magamat tudom ismételni, közel azonos tudású olajok, közel azonos tisztító hatással. Egyikkel sem jársz rosszul, egyik sem fog bajt okozni, és a tisztító hatásuk is jó.
Egy "mezei" félszinti 10w-40-es(API SJ, ACEA A3) bőven jó lenne, ismerve az előéletét a gépnek. Az hogy milyen márkát veszel, nem olyan lényeges. Ebben a kategóriában a félszini olajok hasonló "tudással" rendelkeznek. Azért ne Tesco gazdaságos legyen.
Nemrég vettem egy Calibrát, ami pár hónapot állt és most szeretnémelkezdeni használni. Az autót kereskedőtől vettem és ránézésre hajtották rendesen. (Megvan, hogy miért ezt vettem).
Most töltenék bele olajat, a fent leírtak miatt semmi jóra nem számítok a motorral kapcsolatban. Olyan olajat keresek, ami elsőre kitisztítja a motort, pár ezer km után úgyis lecserélem.
Van már pár "jelöltem", de nem akarok befolyásolni senkit, ezért nem írom őket le.
Kérdezlek titeket, hogy ki, melyik olajat ajánlja és miért.
Egyébként a SYNT S olajnak is dettó ezek a specifikációi. A "HC"-s olajok nem fullszintetikus olajok, de ettől még tökéletesen megfelel. Emiatt nem kell parázni.
Köszönöm a segítséget... Megnyugtattál. Akkor "csak" annyi a különbség a kért és a kapott olajok között, hogy a Synt S "fully synthetic" a Syst S pedig "HC Synthese".. (dobozok felirata alapján) Akkor annyira nem vertek át. De akkor is! Legközelebb jobban odafigyelek, hogy pontosan azt kapjam amiért fizettem... :D Mégegyszer köszönöm...
Sziasztok! Rendeltem a totalcar áruháztól Mobil1 Synt S 5W40 teljesen szintetikus motorolajat... Formula3000 Bt-s. Megtörtént az olajcsere és sajnos csak most néztem meg alaposabban a flakont... Mobil1 SYST S 5W40 "HC Synthese" technológiával készült... Ez a teljesen szintetikus? Hallott már valaki SYST S-ről? Vagy ezzel valami baj van... Hagyhatom a kocsiban, vagy cseréljem le? Kérlek sürgősen válaszoljatok, nem szeretném ha valami szarral menne a kocsim... :(
Nem hazudik a szerelő, az, hogy a kollégáid nem töltenek utána, az nem feltétlenül dicsőség.
Ha a szerviz maxra tölti, a kolléga meg megnézi (legjobb esetben) nyaralás előtt, akkor látni fogja, hogy még háromnegyedig van, és "úgysem töltik csurig..."
Nyugodtan indul neki az útnak, azzal a tudattal, hogy az autója nem eszi az olajat...
Pedig de.
Vannak olyan kocsik, amik kicsit jobban, vannak amik kevésbé.
Nincs két egyforma motor, ami ugyanannyi olajat fogyasztana.
Láttam olyan 6 éves audit, ami alig ette az olajat és láttam ugyanolyan motorral szereltet, ami viszont 5000km-két megette a 1,5 litert is, de nem volt szerkezeti hibája.
Az pedig, hogy a te autódban előbb észre lehet venni az olajfogyást, az annak "köszönhető", hogy az átlagos olajtöltet (nem emlékszem pontosan, milyen géped van, de ha kis- vagy alsó középkategóriás, akkor) kb. 3,5 liter. 8000km 1 decivel is 0,8 liter. mar észrevehető különbség.
Köszönöm a tanácsokat, igazán jól jöttek. Sikeresen megoldottam az "olaj akciót".
Az autószerelö szerint normális dolog, ha 1000 kilométerenként 1-2 deci olajat megeszik az autó. A munkatársaim meg azt állítják, hogy soha nem szokták utántölteni. Nem tudom mit gondoljak erröl. 8000 km-et mentem az olajcsere óta.
A 0W-s olajat nem szerviz ajánlotta, hanem én néztem ki, mert motoros múltamból megszoktam, hogy olajon nem spórolunk. Csak hát a főnöknek kell beadni, hogy kell az a 4700Ft-os... (5 liternél meg már van különbség rendesen!)