A lágy az megy, azt már gyakoroltam, felület oxidréteg lepucol smirglivel, BB csatlakozó belseje dremelfúrós csiszolópapírral, forrasztópasztával szinte el se lehet cseszni.
Azért gondoltam keményforrasztással, mert félek a lágyforrasz cinkje beoldódik a fűtési vízbe, vagyis korrodeál. Nemtudom mennyi időt bír a lágyforrasztás vízben években mérve.
Minek a 200 tágulási? Mi van benne? Mekkora a rendszered?
Sufni tuningot ne csinálj tágulási helyett. (olaj, argon...)
Nem olyan ördöngősség a kemény forrasztás, de ha forrasztó pálca tartalmaz egy kis ezüstöt akkor sokkal könyebb dolgod lesz. (ha emlékeim nem csalnak, úgy emlékszem ma bevettem a gyógyszert) De a gyakorló szakik majd kijavítanak, ha hülyeséget mondtam.
Mert így megmarad a levegő benne. Ha csak levegő lenne benne a víz fogná és elhordaná a légtelenítőhőz ott meg usgyi és már nincs is nyomás a rendszerben.
A hidrofor tartályba is néha levegőt kell nyomni, mert eltünik a párna.
Rég meg akartam kérdezni, hátha ti tudjátok a választ.
Tágulási tartályokat mért csatlakoztatott gumimembránosra csinálják, mért nem elég egy levegővel teli alulról csatlakozott bármilyen, mondjuk hidrofortartály tágulási tartálynak?
Tudom hülye kérdés és már mint olvastam kiveséztétek,de érdeklődnék kinek melyik vált be jobban a szigetelések közzül.Mármint akinek van összehasonlítási alapja!Nekünk van egy 500L pufferünk, szlovák tarály,gyári szivacs szigeteléssel.Most,hogy hála az égnek 3. alkalommal kell neki futni a fűtés korszerüsítésnek,vagyis rendes össze állításnak egy év alatt a tartály szigetelését át szeretném alakítani,mert szerintem ez a gyári szivacs nem sok mindenre való.Van itthon üveg gyapott és arra gondoltam,hogy tennék azt rá,valamint alufóliát(rendes élelmiszer boltban vehetőt a sütéshez valót) közzé,kívülről pedig a több helyen is látott hővédő vastagabb alulemezt.Szerintetek hülyeség és inkább jobb a tőzeg gyapott,vagy megfelel a célnak az üveggyapott is?A válaszokat előre is nagyon szépen köszönöm!
igen , részben, az anasol kb 10000 ft 2 db érzékelővel, DE!! mivel napkollektor vezérlő 90 akárhány fokon lekapcsolja a szivattyút, kellett mellé egy 2000 ft-os csőtermó, hogy 50 felett ( vagy ahova állítod ) mindíg menjen,
ha a kazánban leégett a tűz úgy is berántja a hideg vizet ha bekapcsol a lakáskör és leáll, éas akkor megy pufiról
"A múltkorában olvastam a neten egy cikket, a tartály előnyeiről. Ebben azt írták, hogy a mai modern gázkazánok esetében naponta 20-25 alkalommal is ki-be kapcsolnak a termosztát miatt, és a relatíve rövid fűtési ciklus alatt nem tud kellően gazdaságosan működni."
De régen nem jártam az Ebay-en! (olyan régen, hogy a paypal jelszavamat el is felejtettem).
A pufferom csak kb 1200 literes. A kazánom saccra 40+ KW, a házam öreg, nagy és erősen szellős. Nagy hidegben nem is tartok a pufi túlfűtésétől, mert hamar leszívja a 2 lakás. Inkább ősszel-tavasszal lehet gond. Teszt ebben a szezonban, módosítások jövőre. Csak már állna össze!
Nagyon köszönöm a segítséget!
(Beszámoló: Megrendeltem a szelepeket 1 vtc511 és egy vta522. Az új(onnan vett) kazán és a felcsonkozott tartály lejutottak a kazánházba. Azóta is fáj a derekam.)
"Van-e értelme biztonsági termosztátot tenni a pufi alja felé, mondjuk 95 fokra, hogy indítsa a fűtésköri szivattyút, megakadályozandó a puffer túlmelegedését?"
Ha nem túl nagy a pufferod - egy kazánmegrakásból a kazán felfűti úgy a puffert, hogy teljes keresztmetszetében átmelegíti - akkor van értelne.
Nem ragaszkodom hozzá, sőt, ha kiderül, hogy szükségtelen, én leszek a legboldogabb, mert megtakarítok 26.000 Ft-ot (sikerdíj?).
Csak abból indultam ki, ha a gányoló féle vezérlés feltételeit teljesíti a kazán, de még hidegebb, mint a puffer, akkor csak hűti vissza. Lehet, hogy nem gondoltam mindent rendesen végig...
Ha maradok a gányoló féle vezérlésnél, mennyiben romlik a rendszer, ha a füstgáz-hőérzékelő kapcsoló kimarad (nem elég-e a csőtermosztát), akor állhat ez elő, ha nem találok megfelelő füstgáztermót.
Más: Van-e értelme biztonsági termosztátot tenni a pufi alja felé, mondjuk 95 fokra, hogy indítsa a fűtésköri szivattyút, megakadályozandó a puffer túlmelegedését?
Újra felteszem a 5024 számú hozzászólásomban leírt kérdésemet, mert a fontosabb témák mellett elsikkadt...
Azóta annyi történt, hogy levelet váltottam a Comtherm Kft-vel, megkérdezve, hogy milyen termosztátot ajánlanak a problémám megoldására. Azt válasziolták, hogy náluk ilyen két érzékelős termosztát nincs, próbálkozzak a napkollektoros cégeknél, ők használnak ilyet. Ezt találtam: http://www.naplopo.hu/Termekek/pdf/nl11d%20szab%E1lyoz%F3.pdf . Ehhez még kellenek érzékelők. Az ára bruttó 26.500,- plusz az érzékelők...
Szerintetek ez jó-e, illetve tudtok-e jobbat, és/vagy olcsóbbat?
"Jobb hatásfokkal üzemel, ha folyamatosan megy pár órán keresztül. Ezért jó választás mellé egy tarály amit egy nap csak egyszer kell felfűtenie, egy hosszabb fűtési etappal aminél jó hatásfokkal tud üzemelni."
Ahhoz jó nagy tartály kellene, hogy csak egyszer kelljen egy nap felfűteni. :)
Írod, hogy 24 kw kazán fél órát megy, fél órát áll ciklikusan.
Ez ha jól látom 12 kwh energiafogyasztás óránként, és mivel a gázkazán egész nap megy, napi 288 kwh gázból.
Ez 1037 MJ és 80 C fokos előremenőnél radiátorral, 20C fokos visszatérőnél 4,2 m3 80 C fokos vizet jelent. Ha bedobsz egy 1000 literes puffert, akkor is napi 4-5X kell felfűteni.
Egyébként szerintem ha nem tervezel vegyeskazánnal rásegíteni, illetve még napkolit sem használsz, akkor ez esetben tökéletesen értelmetlennek gondolom a puffer beállítását, merthogy szerintem max 1-2%-ot tudnál rajta fogni, ami sose térülne meg.
Hány fokos előremenővel járatod a kazánt? Most éppen 60C°-on megy.
Külső hőm.érzékelőm nincs. Kellene?
A radiátorok keresztbe vannak kötve ? Vagy simán ? Keresztbe.
Akkor végül is a kazántól távolodva lévő radiátorokon nyitni kell a torlókon?
Nem szoktam gatyában mászkálni, max 23 fok volt eddig, de a nyáron született a kszlányom most 2 hónapos. Miatta picit most melegebbet kell csináljak. De köszi a tippet.
"A hőleadók teljesítményét hogy tudom kiszámolni?"
Keress a neten a radiátor tipusodnak megfelelő teljesítmény táblázatot, ami megmutatja, hogy mekkora előremenőnél, mekkora teljesítményt ad le, az adott méretű radiátor.