Az alapmotor egy 1978 Yamaha XS 250 . Csak jó magyar szokásként a behozatal dátuma került be gyártási évnek 1991 . Ezért mindegy volt neki hogy átszabjam ...
Ja igen, meg valami: pont ilyen tukrokon gondolkodom. Tudsz irni egy pontos markat, esetleg beszerzesi forrast? (A Sport Classic 1000-es Ducin lattam ilyet, mar akkor megtetszett). Koszi.
egy nagyon eltalat cx 650 epites. altalaban az eltavolitott airbox helye tul ures, es valahogy elrontja a motor osszkepet, de az ules ala huzott kipu megmenti. a szin telitalalt.
Nem is igazan arra gondoltam, hogy szetesik a benzin, hanem valami miatt elkezdodik a kulonbozo elektronegativitasu femek elektrokorrozioja. Azaz fuvoka es ontveny. Ezt nem tudom pontosan mi okozza, de futotz garazsban nem, mig szabadon tarolt motornal nehany honap alatt lejatszodik. En az etanollal kotottem ossze, mivel az vezeti az aramot, a benzin nem. De csak saccolok.
nem az etanol ulekesedik, es nem is amiatt uledekesedik, ha alaposan megnezzuk. Az uledeket a tobbi adalekanyag adja, es az etil-tercier-butil-eter a felelos inkabb a gedva kialakulasert.
Az omv maxxmotion 100 adatlapjat legutobb tavalyelott neztem, most nem talalom, akkor abban 3% etanol volt. Ez a reszarany csak novekedhet. Tehat a 100 as benzin nem tunik megoldasnak karbiosszerohadas ellen.
Lehet, hogy valakinek beleokoskodás de nekem egy újabb info amit begyüjthetek, ez lenne a fórum lényege. valóban pumpás a gsx 1100, direkt szűrővel használom/ itt könnyebben elszökhet a benzin/ , de még nem merültem annyira bele ,hogy ennél a typ -nél mi indítja a pumpát, egyenlőre csak használom a faragás előtt és ha áll 3-4 hetet akkor lehet köszörülni, ezért 1 spricc hidegindító aztán azonnal magához tér. egy- másfél héten belül az előző indításhoz képest ha indítok, hidegen melegen, az első gombra azonnal indul. xvs 1100 drag star -nál , 4 hónap után csak fejújító készlettel lehetett megoldani, xj 900 -nál szintén teljes felújító készlet volt a megoldás. most azt találtam ki , hogy ősszel csak kb 2-3 liter benzinnel rakom le, aztán minden hónapban 1 x elindítom és megmelegítem , és hozok +2 liter "friss" naftát . alkatrész mosót, féktisztítót, petrót, + mindenféle oldó maró stb.. próbáltam sikertelenül, talán az ultrahangos , de arról nincs tapasztalat.. köszönöm a véleményt!
Bocsanat, hogy beleakadekoskodok, kicsit furcsallom, hogy nalad is problema ez, tudtommal a gsx az benzinpumpas, tehat a te esetedben egyaltalan nem kellene egy orat varni, mig feltoltodik az uszohaz benzinnel.
Tenyleg csak a tapasztalataimra tamaszkodva azt tudom mondani, hogy egy jo motornak nem igy kell indulnia.
Zx 9 eseten az volt a trukk, hogy 1 sebessegi fokozatban kellett koszoruli, mert csak sebessegben inditotta a pumpat, mig uresben nem. Ezzel a modszerrel eleg gyorsan beindult akarmennyi ido utan. Vannak ilyen trukkok.
A fektisztito jo otlet, ha mashogy nem megy, ezt erdemes bevetni, csak ne konyveljuk el, hogy egy motornak igy kell mukodnie, mert ezt valamilyen hiba okozza. Esetleg user error. Azaz nem varjuk meg, mig feltoltodik az uszohaz.
A benzin lakkosodasa azaz a barnas ragacs, az meleg garazsban tobb evre lerakott motoroknal jellemzo, a rez fuvokak es az aluminium ontveny elektrokorrozioja viszont zoldes rezgalic szeru kivalassal jar, ami futetlen, nagy para es homerseklet valtozasnak kitett helyen nehany honap mulva elofordul, az 5% os etanoltartalom miatt joval elobb, mint ez a ragacs, es ha egyszer eltom egy fuvokat vagy emulzioscsovet, az nem csak hidegen, hanem uzemmeleg motornal is el lesz dugitva, a hiba mindig, minden uzemallapotnal ugyanolyan lesz.
Sajnos mindket fajta lerakodashoz volt szerencsem.