Azért viszonylag jól tájékozódom, tehát nem tartok attól, hogy nagyon eltévednék. De azért az tud rontani egy túra élvezeti értékén, ha 1 nap alatt többszörösen úgymond "zsákutcába" kanyarodik az ember. Köszi neked is a tanácsokat és konkrét elágazás linkjét! :)
Többnyire jól kijelölt, persze elég egy hiányzó jelölés az eltévedéshez :-) Pl. itt nincs táblázás, meg úgy emlékszem, hogy Keszthelyen sem mindenhol egyértelmű az út. Viszont ha azt a főszabályt betartod, hogy balra legyen a tó, akkor nagyon nem fogsz eltévedni, legfeljebb nem a kijelölt úton mész :-)
Itt-ott keresgélni, erősen figyelni kell, de simán nyomon lehet követni. Nagyobb baj, hogy néhány helyen minősíthetetlen a burkolat, pl. Szigliget és Balatonederics között. Sok a tekergés, partra le, majd fel, stb. szóval rá kell szánni az időt, mert nem ugyanaz, mintha a főúton mennél végig.
Szeretném körbetekerni a Balatont, Almádiból indulva az északi, majd a déli partot. Rengeteg infót, tanácsot olvastam, de arról nem találok semmit, hogy mennyire kitáblázott az útvonal.
Okos kütyük nélkül mennék, ezért érdekelne, hogy mennyire egyértelműen jelölt az útvonal a kereszteződésekben, elágazásoknál..?
Amúgy bringán is, mert pont az őszi/téli hamar sötétedős, párás, nyálkás idő az, amikor egy környezetének megfelelő színben tekerő bringás is alig észlelhető, akár nappal is. Persze nincsenek elvárásaim, a pesti bringások cirka fele még sötétedés után sem képes felcsattintani egy lámpát.
A kijelölt gyalogosátkelőhelyen történő gázolások esetében könnyű az abszolút elsőbbség miatt azt mondani, hogy oldja meg az autós, így járt, de azért felmerül több oldali felelősség:
-közútkezelő: bár tilos megállni, parkolni a kijelölt gyalogos átkelőhelyek előtt, ennek ellenére rengeteg helyen van parkoló felfestve, és az ott állótól esélyed nincs nemhogy a gyalogost, de még a táblát sem látni.
-A gyalogosnak kötelessége az átkelés előtt meggyőződni az átkelés veszélytelenségéről - nemcsak megkülönböztető jelzést használó jármű közeledhet az átkelőhöz, hanem cselekvőképtelen sofőrrel érkező vagy műszaki okból fékezhetetlenné vált jármű.
A cikkben szereplő "buszt kielőzte" gázolás közben, meg a budapesti autósok youtube-csatornáján megjelent gyalogosok közé hajtó barmok esetében viszotn kizárólag az életfogytig tartó vezetéstől eltiltás és felügyelet a megoldás.
Szerintük a gyalogosoknak is figyelmesebbnek kéne lenniük.
Szerintem nem. Zebránál abszolút nem. Csak, ha életben akarnak maradni. Magyarországon.
1986, valahol Londontól Északra. Magyar módra (óvatosan, körülnézve) át akartam kelni egy 2x2 sávos úton. Zebra sehol, illetve valahol, távolabb. Még meg sem közelítettem az útszegélyt, az autósok fékeztek és hagyták, hogy átmenjek. Nem értettem, hogy ott miért ez emberélet a fontosabb, mint a bádogdoboz adta biztonság.
Annyi minden beszivárgott már a hanyatló nyugatról. Ez a hozzáállás miért nem tud?
Találkozó: Batthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett
Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.
Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.
Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!
Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.
Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!
Értelmi szerző: robi
Szervező: esetleges, alapjáraton Pinyo(?)
239. Sijófoki Telihold Túra
Hely: Siófok
Dátum: 2023. november 27. (hétfő)
Időpont: 18:30
Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban
Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.
Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).
Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).
A váltókarban van egy racsniszerkezet a fokozatok számának megfelelő foggal. Egyik irányba a váltó rugója ellenében húzza a kar, a másik irányba engedi átugrani egy fogon. Takarítás és zsírozás általában szokott segíteni rajta, de ha letörtek a fogak, akkor csere lesz belőle.
Köszi. Lenne még egy kérdesem: Fékvaltókar van rajta. Külön billentyű vált fel, külön gomb le. Ez hogyan működik? (30 éve volt sima húzós váltós montim, meg most matokváltós régi Bianchim van a másik lakásnál.) A hátsó váltóé csak fele szekvenciában működik, utána mintha nem húzná a bowdent.(mintha kinyúlt volna) Pucolás segíthet rajta? Vagy ez az elkopás tünete?
Ma szert tettem egy ősöreg Kotter bringára. Van egy problemám. Az első felninél a fékszalagon van egy nút körben. Mintha elkopott volna. Mi lehet ez? Kopásjelző vagy tényleg a felni gyártási illesztése látszik? (A fékpofa tényleg el van kopva) Az első fék durván fog, a hátsó elég lanyha...ott nincs is ez a csík. A felnik nem egyforma márkák...asszem...
"az úttól néhány méterre biztonságos zöldövezetben, susogó fák lombjai között egy különálló, saját bicikliút"
Amíg fekete kormot eregető dízel járművek füstjét kell belélegezni, addig én a susogó fák lombjai között egy különálló, saját bicikliutat preferálom! :-)
Szerintem a városi közlekedés nem az autózás, hanem a sétálás, a néhány megállós, átszállásos BKK-zás alternatívája!
Ezen a helyszínen - az tavaly májusi utcaképpel ellentétben - a kerékpáros lámpa és az autósok lámpája eltérő fázisban ad szabadot - amíg nekünk piros, mehetnek az autók (és egy rövid ideig a keresztező forgalom), aztán az autóknak piros lesz és a kerékpáros lámpa enged. Ennek nyilvánvaló célja, hogy a Móricz felé egyenesen haladó kerékpáros forgalmat és a Petőfi híd felé két jobbrakanyarodó sávon haladó autós forgalmat elválassza egymástól időben - és érdemes kivárni a bringás zöldet, mert ha arra indulsz, akkor a Fehérvári út keresztezése előtt sem kell megállni.
Sporttársnak útban volt a pirosnál állva, így laza mozdulattal megkerült és ment is dolgára, majdnem húsz métert is sikerült megtennie, amikor a tőle ekkor még balra eső autós átsorolt volna a kerékpársávon át jobbra. Bukás lett a vége, súlyos sérülés szerencsére nem. Amikor lehetséges volt, előre gurultam, és megmutattam a dühöngő sporttársnak a kormányra rögzített kamera felvételét, amelyen a neki látszó tilos jelzés is látott. Azonnnal elfogyott az autóssal szembeni kártérítést most és rendőr és blablabla igénye, hanem szépen felpattant, majd a járdán elkerekezett...
Ez is mindig izgalmas hely a délutáni csúcsban. Szituáció ugyanaz, állok a pirosnál, a keresztutcából érkező autó keresztben a kerékpársáv torkolata előtt, a villamossínről indexelve kettő busz próbál besorolni a normál autós sávba (nekik van kiegészítő BUSZ lámpa ehhez). Sporttárs jön, lát, pirosat leszarva halad be a kereszteződésbe, és mivel a kerékpársáv előtt állt az autó, ezért a busz mellé igyekezett.
Ekkor mozdult meg a Kálvin felé a sor, a keresztben álló autós időben észrevette, hogy elékerült a bringás, és elindulásból nem lökte föl, de a buszos ment előre és a busz vége is rendeződött a saját sávjába, ezáltal bátor sporttársunknak hirtelen szűk lett a hely a busz és a betonelem között. Dühösen rácsapott a busz oldalára, miközben az addigra szabad zöld jelzésre nyugodtan elmentem mellette a kerékpársávban.
A két esett között volt kb. 15 perc.
A járdán, irányhelyes sávban szemben közlekedő, mobilt nyomkodó futárok szinte szóra sem érdemesek, annyi van belőlük, mint égen a csillag.
Nagyon szomorú, hogy itt tart a budapesti kerékpáros közlekedés, nagyjából agyhalottként közlekedik egy szemmel is jól látható mennyiségű embert képviselő réteg.
Ezen a szakaszon három sávos az út. Kettő (teljesen feleslegesen) vezet a Margit híd felé, mivel a Tímár utca után az úttesten parkolók miatt kétsávos lesz úgyis.
Nagyon sok bringás teker az úton és nem csak országútival. Jó lesz ez.
Minden bringasáv miatt megy a hiszti. Emlékezzünk csak a kiskörútra: valami EmPaMo, vagy milyen mozgalom is indult a szent parkolóhelyek felszámolása miatt.
Budának olyan a domborzata, hogy amennyiben a központjából (önkényesen legyen ez a Batthyány tér) szeretnél kerékpárral normális tempóban eljutni Észak-Budára, és nem vagy hegyimenő (én nem vagyok az), akkor nem nagyon van más választásod, mind az Árpád fejedelem útja. Az általam kedvelt Batthyány tér -> Szépvölgyi út kerékpárút is az Árpád fejedelem útra vezet rá. (a google mapsen ránézhetsz erre a részre ha gondolod)
Innentől azonban szét kell bontanunk a kérdést. Én kerékpárral közlekedem Budapesten (meg alkalomadtán máshol is, ide értve a lakott területen kívüli főútvonalakat is, már persze azokat a részeket, ahonnan nem vagyok kitiltva), tehát nem andalgok a kerékpárral és nem 8 éves gyerekeket próbálok terelgetni. A cikkben emlegetett "az úttól néhány méterre biztonságos zöldövezetben, susogó fák lombjai között egy különálló, saját bicikliút" gondolom nekik van kitalálva, mert nekem biztos nem. Több százszor kerékpároztam már arra, de csak néhány alkalommal merészkedtem fel erre a kerékpárútra, mindig azt a nyomvonalat használtam. amit most fel is festettek. (Mellékszál, de az utóbbi években nem ez az első olyan eset, ahol ilyen festés kerül olyan útvonalakra, amiket én amúgy is használok) Ennek az oka egyrészt ahogy SzeZo írja a rázós vacak minőség és a füttypórázos kutyák, másrészt az, hogy életveszélyes a Serfőző utcai kereszteződés (ahova a kerékpárút vezet), harmadrészt az, hogy a Tavasz utcához érve a kerékpárúton mindenféle korlátokat kell kerülgetni (ezekkel védik a Szentlékel téri Hév megállóból az Árpád hídi átszálláshoz igyekvő gyalogosokat), negyedrészt az, hogy a HÉV kerítés miatt (ha észak felé halad az ember) jobbról nincsenek bekötő utak, így nem kell elsőbbséget meg nem adó autókkal számolni, ötödrészt az, hogy a Tímár utcánál lehet rátérni a kerékpár útra egy kanyarodó sávból, ahol igenis keresztezni kell az Árpád fejedelem útja két sávon érkező szembejövő forgalmát - csak ezt elfelejtette megemlíteni a hangulatkeltésben jeleskedő cikkíró. Hogy az andalgóknak/kisgyerekeseknek mi a véleménye azt nem tudom, de gondolom ők nem szeretnek az úttesten menni. Aztán lehet, hogy az lenne a cél, hogy ezt nyugodtan megtehessék, de ehhez nem értek.
Fényképekkel sajnos nem tudok Neked szolgálni, mint írtam én közlekedem a kerékpárral, és a fényképezgetés amúgy sem erősségem.
Aki arra jár csináljon már légyszi egy tisztességes körbefényképezést, leírást, de ne ilyen metropolos fideszbuzis-karigeribasztatós stílusban, hanem tényleg elfogulatlanul. Olyan aki autóval, gyalog és kerékpárral is szokott közlekedni.