Egyébként mérd meg a jelenlegi felnid súlyát és mérd meg a karbonét, a kettő különbözetével lesz könnyebb a kereked és a pénztárcád. Sokkal gyorsabb már nem leszel pusztán egy szimpla felnicsereberétől, valszeg így is a csúcson lehetsz.
Tegnap délután arra jártam, tettem egy kis kitérőt, voilá! Felfestve, kitáblázva, a hídon elválasztva a gyalogos és kerékpáros zóna. (a közvetlen partmenti sétányon, ill. a park belső útjain kint van a kerékpározni tilos)
A csepeli oldalon körbe lehet tekerni az edzőpályákat, ill. át lehet menni a Kvassay-híd alatt a "hivatalos" csepeli kerékpárútra.
Én meg büszke voltam annak idején, mikor a Szputnyikkal kicsivel hatvan fölé kúszott az NDK-s analóg eszköz mutatója a Vác feletti nagy lejtőn. Rövid ideig tartó mutatvány volt, mert egy hexapoda szúrós megjegyzést tett rám, meg kellett állnom.
Az már akkor is bringatilos szakasz volt, de a laktanyából haza ez volt a legrövidebb út és abban sem vagyok biztos, hogy a '80-as évek közepén illett-e hatvan feletti sebességgel kerekezni.
Nekem se kellett, csak egyszer, idén, a Stop cukrászdás gyermelyi időfutamon. Nem kimondott hegyvidék az a környék, de ott aztán voltak tekerhetősen lejtő dombok.
De ha Pidcock lennék, kicsit elöl is bővíteni kellene :) Csak nézve is tenyérizzasztós downhillezés:
A térdeim védelme miatt nem zavar, hogy 34/32-ben megyek fel az általam legyőzhető legmeredekebb dombokra, pl. Pomázon, azon a szép falon, amit te is ismersz. Mivel az utolsó szakaszon itt is közel járok a hanyatt eséshez, nincs értelme tovább finomítanom az áttételt.
Nem vagyok egy pörgetős alkat, jobban megy a lassabb fordulatszám, mégis, a 11-es lánckerekeket kopás nélkül dobálom ki, mert nincs hol használjam. Ha Dobogókőről jövök lefelé, gurulva is átlépem a megengedett sebességet, minek tekernék még bele a 11-essel?
Igen, és ugyanez 12-esben még jobb, simán csak a hegyi 34-es hozzájön.
Egy 34/34-el már kiegyeznék, nem mintha nem tudnék felmenni az emelkedőkre a durvább áttételekkel, de amikor csak lazán akarok menni akár egy vacak 10%-oson, hadd ne legyen 25-ös pedálfordulatom :)
Viszont most életem második triatlonjára készülve, edzések közben kóstolgattam a 36+ km/órát és valahogy ezen a tájon nagyon hiányzik egy köztes fogaskerék (10 seb 11-28 van most), szerintem a 15-17 közötti lukkal vannak problémáim.
Én pedig alig várom, hogy elkopjanak a 11-es kezdetű sorok s feltegyek egy 12-es kezdetűt, mert a 11-es kezdetű és 23 fölött végződő sorokban nincs 16-os, sem a 11s sem a 9s Ultegra sorokban. (mondjuk a 9-es sor nem igazán akar kopni, már kb a 4. láncot tettem fel és közel 30ekm-t futott nálam, pedig használtan vettem a kerékkel, igaz újszerű volt.) A 11-12-13-14-15-16-17-19-21 9s sorhoz még a tripla hajtóművel sem vagyok elég erős, és ez a helyzet a hasonló 23-nál végződő 11s sorral is amiben lenne 16-os. Nagyon régen volt amikor még 21-es végű sorral és 53-42 hajtóművel jártam a Mátrát.
Nekem gyakran az 52-16 hiányzik a kényelmes 80-85 körüli pedálfordulatú síkvidéki utazó tempóhoz.
Igaz a 9s rendszerben meg tudom oldani, mert a 42-13 kb kiváltja, de a 11s hajtóművel csak a 34-11 teljes keresztbe váltás pótolná.
Az 52-15-höz még most sem vagyok elég erős több órára. Az 52-11 nagyon ritkán hiányozna. 50 + tempónál tovább gyorsulni inkább a légellenállásomat csökkentve tudok a lejtőkön, de olyan pozícióban nem tudok tekerni ezért nem gondolom nagy veszteségnek a 11-es lánckerék helyett a 12-est.
Sziasztok.Kéne egy kis segitsèg...Vettem egy új kormányszarvat,de a régit nem tudom levenni,mert mindkettőben szétment az imbuszmenet.Kerékpárszerelő le tudja venni,vagy verjem le kalapáccsal...Köszi.Igy még majd markolatát se fogok tudni cserèlni,ha nem bírom a szarvast levenni.
Láttam azt a sort, csak egy baja van, hogy lent nincs négy egyesével lépő fokozat, fent meg feleslegesen sűrű. Mert egyébként 44-es tányérral pont fasza lenne.
Országútin 12-30-asom (10 sebességes) sorom volt, most váltottam vissza 11-28-ra. Mivel nekem csak 39-es kistányérom van elöl, a 30-as végű sor édeskevés pl. a budai utcákra.
Sajnáltam a 30-ast leváltani, de egy idei időfutamon egy jelentős hosszú lejtőn hiányzott a 11-es fog, ezért visszaváltottam.
Szerintem a lejtők miatt. Addig igazán biztonságos érzés (és talán több mint érzés, tényleg addig őrzik meg a kontrollt a követett ív fölött a nem-profik is) amíg még lehet tekerni.
A válasz sokkal egyszerűbb. Aki ilyet vesz, azt nem érdeklik olyasmik, hogy pedálfordulat, stb. De arra emlékszik fizikaóráról, hogy ha kicsi a kerék, akkor azt gyorsabban kell tekerni, és ő azt nem tudja, tehát nem veszi meg. Ezért 48-as a trekking és a túramonti lánckereke.
A láncnak alapvetően az a jobb, ha minél egyenesebb és minél nagyobb lánckeréken van. Ferde futásnál és kis szar lánckerekeken fordulva gyorsabban szétkopik.
Az áttételekről: 40-11-el hátszélben kb. 30-33-as tempót lehetett tartani simán, túlpörgetés nélkül. Egy ilyen viharos hátszélben nyilván elment volna még egy 44-11-is, de egy évben egyszer kellene.
Nem országúti gépről van szó, az más kategória. Xtrek. Van rajt csomagtartó, és sárvédőt is vittem, de inkább sportosabb gép, mint túrázós.
Szóval, még mindig nem értem, miért tesznek egy túrakerékpárra 48-as tányért.