A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Kroni! Meg akit még érdekelhet. A holnapi gurulással kapcsolatban most beszéltem Horpa-val, abban maradtunk, hogy holnap 11-kor találkozunk a BAH csomópontban az ÖMV kúton. Onnan szabad a program, egyelőre BFüred felé gondoltuk, de ez akár változhat is.
A biztosító felrakja az aukciós oldalára a roncsot, ahol lehet rá licitálni. Ha van rá ajánlat akkor az ő kártérítési ajánlatával együtt elküldi Neked, aztán vagy elfogadod vagy nem.
A roncsot akár meg is tarthatod, nem kell hivatalos bontóba adni, csak a személyautókat.
Minden esetre odafirkálhatta volna, melyik masináról van szó.
Tartok tőle, a közeljövőben aktuálissá válik nálam ez a kérdés, ezért bátorkodom kérdezni; hogy megy ez a biztosítós, aukciós történet? Gondolom először felértékeli a kárt, majd megállapítja a gazdasági, vagy műszaki totálkárt, és közli, mennyit ad kártérítésként. Gondolom ez után jön az aukció (műszaki totálkár esetén ez gondolom nem játszik. Vagy igen?) A műszaki totálkár esetén ki intézi a roncs "megsemmisítését", bontóba, fémhulladékoshoz leadását - a forgalomból kivonatás nyűgje nyilván a tulajdonosé?
Ilyenkor hol van a roncs, a biztosító elviszi, és lebonyolítja az aukciót, és utána utalja a pénzt?
Jó szívvel tudom ajánlani Nógrádot, ill. a mátrai vidéket, mi ma gurultunk arra egy bő 300 km-es kört, csodálatos ez az ősz elsősorban mivel csont száraz. Nincsenek letapadt falevelek az úttesten, nem is gondolná az ember, hogy már november van.
Urak, esetleg hölgyek!! Hátha valakit érdekel a dolog!
Ha valaki emlékszik, nemrég kínlódtam itt a avval, hogy: a gumi vagy a szöghajtás zajos a gépemen!
Mivel a gumicsere nem hozott változást a zajokat illetően, maradt a szöghajtás! A finom vibráció megszűnt ugyan a gumicsere után de a hang megmaradt!
Mivel zavart a hangja, ami legjobban 60 és 90km/h között hallatszott , tegnap felújítottuk egy barátommal a szöghajtást!
Megrendeltem az alkatrészeket, aztán hajrá! Akartam fotózni a dolgot de mivel nem akartam mindig kimosakodni meg feledékeny is vagyok csak pár képet csináltam! Bocsánat!
Itt már benne az egyikúj csapágy!
Kint a másik csapágyak is!
Kapott a vas egy belső sárvédőt! Meg egy első sárvédő toldót is!
Helyén a felújított alkatrész! Már csak a hátsó sárvédő kell rá!
Nem titok, annyira nem, hogy az első 60 000 km tapasztalatait már leírtam korábban, igaz nem szigorúan csak a motor tulajdonságaira koncentrálva, inkább amolyan élménybeszámolóként:
Azóta további tizenpárezer kilométert mentem vele, véleményem továbbra sem változott meg. Nagyonis szerethető nagyvas, pár bosszantó hibával. A cikkekben emlegetett hibákon túl volt olyan is, amit a szerencsésebbeknek gariban cserélték, nekem megvárta míg bőven letelik a garis időszak. Ilyen volt mindkét kapcsoló-csoport cseréje a kormányon és egy első futóművi gömbfej-csere.
Az emlegetett hibák javítása után viszont szerintem semmi máshoz nem hasonlítható motort, motorozási élményt kapunk, különösen akkor, ha kétszemélyes túrázás a cél. Korábban írtam, nekem 5 liter körüli fogyasztás szokott lenni, gumikat kb 10 ezrenként cserélek, fékbetétet kb 25 ezrenként. A féktárcsa szerintem még elmegy vagy 20 ezret. Úgy vélem ezek alapján kijelenthetem, hogy semmivel sem drágább, vagy nyűgösebb bármelyik nagyobb BMW-től.
Ha tényleg ennyire bejön az a típus, és már megkérdeztél egy-két szerelőt, miért nem kérdezel meg olyat is, aki nem 100-200 km-t ment már ilyen géppel? Ha gondolod, szívesen segítek 70 ezer km tapasztalatával.
Nemrég irta, hogy a saját neve már foglalt volt, ezért random számokkal próbálkozva regisztrált. Nem mai csirke István, de azért bízom benne és kívánom neki, hogy több motoros éve legyen még hátra mint 10-12 év!
Multkor voltam egy 17 motorból álló BMW-s túrán. Rajtam kívűl szinte mindenkli 60+ éves volt. Az összes tudásomra szükség volt, hogy tartani tudjam velük a lépést. Öreg motoros nem vén motoros :)
Hát ehhez kell a BMW futómű, nem a nagykörútra. FJR-rel tuti elestem volna, 100 körül tért le a susnyásba a fiú. A címben nagyon dícsérgetik, hogy milyen skilled pedighát na.
eko mindent meg lehet tanulni. Igy a GS 911 vagy hasonlo diagnosztikai muszerek kezelest is sot a megadott infomaciok helyes ertelemzeset. Bevalom en sem tudom 100% kihasznalni a GS911 et amim van.
Az otthoni szerviz ezeknel az uj BMW nel celszerszam nelkul mar nem megy. Pl a K1200/1300 asba meg gyertyat sem tudsz cserelni celszerszam nelkul. Ugyanis ha ki akarod venni a gyertyat ahhoz le kell engedni a hutovizet es le kell szerelni a hutot. Eddig meg OK es. DE mikor szerled vissza a dolgokat nem tudod rendesen lelegteleniteni a hutorendszert csak egy specialis szerkezetel. Cumi!! Na most nem gondolom hogy a sor 6 ba leegyszerusitettek volna a dolgot mivel a hengerek elhelyezkedese nagyon hasonlo a K 1200/1300 -as modelekehez.
Írja, hogy nem ért az elektronikához. Pl. egy "Lambda szonda határértéken kívüli jel" hibára a tulajok 100 százaléka, és sajnos a szerelök jó része is egyböl szondát cserél. "Me' azt írta ki!"
A másik meg az "üssük ki a hibakódot".
Mintha attól bármi is megjavulna.
Kevés feleslegesebb dolog van a világon, mint egy bármilyen soros diagnosztikai eszköz egy olyan kezében aki nem tudja használni. Igazából azok szoktak jól járni akiknek nincs, mert azok nem kezdenek el feleslegesen alkatrészeket cserélni.
Na most csak annyit hogy az R1200 RT -hez is kell szamitogep meg a szinkron allitasahoz is. Nem beszelve a tobbirol( meg a regebbi modeleknel is irja a service scheduelebe hogy ra kell tenni a motort szamitogepre). Ugye kellene egy fekfolyadek csere utan is szamitogep( bleed test) sot a sok kutyu ha tonkre megy vagy dekalibralodik( leptateo motor, lambda sonda,stb) ahhoz is kell szamitogep. Es eddig csak az R 1200 RT -rol a leg olajosrol beszeltem.
GS 911 bol a legujabb valtozat( webb-wifi) az ami jo az uj BMW-khez.
Ja, nem is, csak 60. Amugy a cikkben is ot van, nem kelett hezagot allitani 48nal, es a service is azt mondta neki, nagyon ritkan allitanak a nagy K-n ( pl haver banditjan is 90ezernel kellett eloszor)
Egyébként én is olyan elégedett vagyok az enyémmel, hogy nehezen válnék meg tőle. Érdekes, de ültem mar másik adv-on, meg sima 1150GS-en is, de azok is annyira idegenek voltak, h nem gondoltam volna.. pedig csak minimális eltérések voltak. Nekem a gyári egyenes adv ülés zselé betéttel, meg egy TT kormánymagasitó ami nem gyári, igy szamomra pont okés. De pl. Stenmark alacsonyitott ülésű, mélyitett labtartós gépe mintha nem is ugyanaz a tipusú motor lenne..
A Vstteam polikarbonát szélvedők meg valoban más kávéház, mint a többi plexi, tényleg megéri az árát!
Igen, én az összes V-streames motoron, amin ültem, úgy éreztem, mintha autóban lennék, csak jobban :D
Érdekes, ha visszaszokok a motorozásra, egyszer majd még elkérem azt a szürkét. Esküszöm, nagyon akartam, hogy tessen, lévén az a legfiatalabb GS, amit meg mernék venni magamnak, meg még tetszik is. De és azt éreztem, még az ülés is rázkódik. Jó, akkor még benne volt a Wilbers, és valami istentelen keményre volt állítva. Meg a gazdi mondta, hogy ne nagyon üssem, szóval sztem ilyen 3-.4e körül vitorláztam vele, de akkor vmiért nagyon nem feküldt.
Igen azzal. Ja, és nem is bubogott, mivel a szélvédelme az enyémhez képest finoman szólva is csak jelképes. Majdnem úgy éreztem magam mint a Legendán, úgy átfújt a szél, hogy Spongya Bobnak éreztem magam rajta :-)))
Pedig egész nagy plexi volt rajta + még valami utólagos magasító is. Úgy látom, a Vstream plexiknek nem igen akad párja.
Kíváncsi voltam, hogy hogy csinálja az említett 1150GS tulaja, hogy ő soha nem vált vissza ha beérünk egy lakott területre, míg nekem már kellemetlenül beremeg az egész hajtásláncom ugyanakkora sebességnél és fokozatban. Nos erre kaptam választ tegnap.
Minden más szempontból viszont otthonosabban érzem magam a sajátomon, szóval inkább maradok ennél :-)
Mástól is hallottam már, hogy az 1200-hez képest az 1150-es úgy jár mint a Schaffhausen, de ez azért csak addig igaz, amíg a neki megfelelő tartományon belül használjuk, úgy 5000rpm-ig, afelett már azért van vibráció rendesen, nem elviselhetetlen, de van. Valóban vissza lehet ejteni a fordulatot rajta elég mélyre is, de azért 2000rpm alatt nem túl egészséges a szöghajtásnak, én igyekszem csak efelett használni.
Nekem mondjuk az LC-n olyan érzésem volt, hogy villanymotor hajtja, sehol semmi gondolkodás, csak tól mindenhol ezerrel. De ha neked bejött az R1150 akkor szőrén elcserélhetjük! :-)
Remélem nem hagyott cserben az üzleti érzéked és lementetted a beállítási adatait, mert ilyen tulajdonságokért sokan, sok pénzt fizetnének az 1150 tulajok közül :DDD
Hát nem, ma kipróbáltam egyet és nem hogy nem ráz, hanem egy villanymotor darálóhoz képest (olyan simán megy akár 40-el 1500-as fordulaton 6.-ban rángatás nélkül, ahogy az enyém soha nem fog), na erre varrjál gombot :-DD
Továbbá a GTL inkább komfortosabbra, míg a GT inkább sportosabbra van hangolva, amennyire tudom...
"...Én az 1600 GT-t kaptam, ami egy betűvel kevesebb ugyan a GTL-nél, de amúgy sokkal jobb. A GTL ugyanis a cruiser verzió, magasabb kormánnyal, mélyebb üléssel, suttogósra fojtott kipufogóval, puhább rugózással. ..."
Szűrő kérdés gyárba dolgozom Mosonmagyaróváron itt gyártunk MAN szűrőket minden járműhöz !!! Látom hogy készül !!!! a kínai se lehet rosszabb...................
Micsoda kerdes ez, naná hogy lehet! (Neked meg pláne!) : D
3MAN: Dehogy veszek, a GS már tökéletesen kielégiti az igényeimet, ezzel is elvagyok 50-150 közt 6-dikba, szerpentinen sokkal ritkábban kell váltogatni, de még pályanapon is pihentetőbb egész nap ezzel, mint a korábbi gépeimmel. Az 1150 sebességtartománya a nekem való, félek a K16-al már ugyanúgy nem érezném a veszélyt mint az LC-n, azon vizes úton észre sem vettem es ket kanyar közt már 200km/h-val mentem.. (természetesen ez nem a paradfürdői nyilt napon történt, hanem egy német autópalyán)
Most olvasom vissza, beújítottál? Jubileumi GSA!? Az a legszebb;) GRATULA!
Most jöttem haza, kerültem egy véknyat, nincs még meg a tízezer km:(
Vasárnapra beszéltük Kroni1-el, hogy dobunk egy karikát, sajnos 11-17 órára redukálódott az értelmes motoros idő, ebbe szeretnénk majd beletervezni, ha van kedved és időd csatlakozni, beszéljünk róla.
"...A gázkar nagyon érzékeny, elég nyers gázrekciókkal, köszönhetően a digitális gázkarnak (ride by wire). Relatíve nagy gázt kell adnunk az elinduláshoz és bevallom, egyszer-kétszer lefulladtam vele, amikor forgolódtam két személlyel. ..."
Különben meg a nagypapásodást azóta kezdem érezni mióta megvan a GS. Gondoltam már h beszerzek lassan egy olyan "Még szexelsz vagy már BMW-vel motorozol?" feliratú pólót is! :-)
A nagypapásodás vádját alá is írom, a derekam mostanában különben is olyan, mint egy 80 évesé.. :)
Versenyzős hangulatomban nekem sincs bajom a váltásokkal, de amikor csak közlekedek, nagy-ritkán a városi dugóban, vagy kevésbé tempós túrákon is örülök, hogyha megvan a lehetőség eldönteni, hogy visszapakolok 3-ig, vagy maradok 6-dikban.
A motorféket én is gyakran alkalmazom, az biztos h a GS-en lehet spórolni a fékbetéttel..
Engem meglepett eko pozitiv véleménye is az 1600-asról, és a használt árai is, nem gondoltam, hogy jóval olcsóbban is kapni már belőle, mint az LC GS-eket.. Lehet ki kéne próbálnom egy ilyet nekem is, de félek túlságosan is beleszeretnék. Istvánt mondjuk szerintem nem fogja zavarni a motorfék hiánya, ő amúgy is olyan vitorlázós stilusban motorozik. :-)
Ja, hozzáteszem a saját motoromban a gyári légszűrőt használom, de kizárólag azért, mert a gyártó néhány éve dzsihádot hirdetett az utángyártó ipar ellen, és tán 20%-kal kerül többe listaáron a szűrő, mint HFA.
Viszont, futottam bele olyanba, hogy tizeniksz éves motorhoz valamiért nincs u.gy. szűrő, a gyári meg 15 ezer ft...Ami azért a véleményes kategória.
Semmilyennek. Tették a dolgukat, szűrték az olajat meg levegőt. Némelyik motorban 150 ezer km-en keresztül. (utána még egész sok pénzért el is adták :D)
Nem tudom, de nem is fontos, mert ilyen sem 5 000 sem 50 000 után sem lehet.
Ahogy Zöldi mondta normális szüröpapír ilyet nem csinál. Ennyire még egy nem kezelt sportszürö sem hitvány. Pedig azok átengednek mindent ami kisebb, mint egy babszem.
És ahogy Lbx is említette: Sokan megveszik feleslegesen az iridium gyertyát, álmatlanul forgolódnak hetekig, hogy milyen olaj kerüljön bele, de képesek belerakni a leggagyibb szüröket. Ezen a szüröházon látszik, hogy talán még a kipufogódob is poros belülröl. Mindezt azért mert olcsóbb volt 1000Ft.-tal..
De az teljesség végett muszáj megemlítenem, hogy a legszomorúbb az egészben az, hogy mindezt nem is a tulaj követte el. Hiszen ö nem értett hozzá.
Ö jóhiszemüen azt gondolta, hogy a motor megkapja az elvérható minimumot, söt talán még annál is többet. Van viszont akinek sajnos a saját árrése mindent felülír. :-((((
A K16-nak valóban gyenge a motorféke, legalábbis a K12-hoz, Husky 701-hez vagy akár a KTM 390-hez képest. Hogy ez mennyiben köszönhető a sok hengernek és mennyiben a 340 kilós súlynak azt nem tudom, mindössze csak ezt tapasztalom.
"The Hiflofiltro-Thai Yang Kitpaisan factory was founded in 1955 and has been manufacturing filters for the OEM motor industry since 1963.The whole manufacturing process, including the checking of raw materials, individual filter testing, is regularly audited and verified independently by TÜV SÜD."
Szerintem ez mindenképp jó tulajdonság egy gépnél, hogyha valami miatt fékezni-lassítani kell akkor nincs szükség visszapakolásokra, és nem dadogni kezd hanem egyszerűen csak kigyorsítunk és kész! A GS ebben már sokkal jobb mint a fazerem volt, de sok nagy köbcentis 1hengerest próbáltam, (F650, XT660, KTM 640, stb.) azok szerintem a legrosszabbak ebből a szempontból, egy kis gáz visszaengedés és elbambulás után mindig vissza kellett váltani akár 2 fokozatot is, különben csak a vég nélküli láncszaggatásos erőlködés megy hosszasan. Akárki akármit mond én biztos vagyok benne, hogy neked való lesz a GT, és meg is értem, hogy olyat akarsz a céljaidhoz! Ez ha 6-dikban használható 30-300-ig akkor már közel automata váltós motor! :)
Lbx: Igazad van, nem egy nagy dolog, és hosszútávon biztosan nem árt, ha nem jut be semmi oda ahova nem szabad neki.. Én terepezés után szoktam észrevenni, hogy bizony nálam sem árt ha sűrűbben van cserélve mint az előírás.. :)
Én nagyjából minden szezont új levegőszűrővel kezdtem - BMW, Mahle, Mann...
Ugyan nem futottam meg az előírt csereintervallumot (ha jól tudom, 20e-ként lenne esedékes), de már rendszerint bőven meglátszott rajta a retek, másrészt pedig 4000 Ft belefért az olajcsere mellett...
Azért mindenképp javasolnám, hogy vétel előtt egy állapotfelmérésre szánj pénzt/lehetőleg megfelelően komputerizált szervizben/, mert ez /legalább is számomra/ űrtechnika
Miből? Csak ironizáltál?! Nem tudtam eldönteni, melohelyen nem jönnek be a képek..
Amugy a Yamahámban mindig ilyen Hiflo volt, nem volt por alatta sosem.. A GS-ben meg nem mintha mentegetőzni akarnék de még nem cseréltem, Veres Pisti rakott bele asszem legutobb Mahle-t vagy milyet, nem tudom gyari-e vagy sem. Egyébként ha már feljött a téma: ki mennyi idönként/km után cseréli a szűrőt?
Ezen a szűrő-mizérián mindig csodálkozom, mert az olajcserén nem spórolnak, félidőben (sokszor feleslegesen) cserélik a húzós áron megvásárolt olajat, de a szűrőből beledobják a kommersz cuccot, mert az jó áron van...
Az enyémből is egy ilyen minőségi cuccot dobtál ki, pedig új volt. Emlékszem, hogy mondtad, inkább ne is cserélték volna. Nem érdemes ilyen filléres alkatrészek miatt felesleges kárt okozni a motorban. Ezekre a kopó alkatrészekre nem vonatkozik valami szabvány, amit teljesíteni kellene?
Mi a helyzet, pörögnek a kilóméterek a szép új vasba? :) Közben sikerült beszereznem egy 30 jubileumi gsa-t.Már nem fáj annyira, hogy lecsúsztam a tiedről. :) Ha jól tudom neked is az volt elötte....
Egyrészt nem csak egy nickje van, másrészt nem egyedül "dolgozik". De felőlem adhat (bárki) 100 mínuszt is, csak nevetni szoktam rajta. Nálam ez a komolytalan szint.
Ez sztem olyan, hogy a szitu dönti el... én, ha komoly vételi szándékkal mennék, elvárnám, hogy mehessek vele, de én tudom magamról, hogy ha elesnék, megvenném vagy téríteném.
De ha jön valami szakadt színesbőrű, hogy "megveszem, testvír, de egy próbát megy a haverom előbb", nyilván én is ragaszkodnék a letett lóvéhoz... (bár valszeg inkább elhajtanám a fenébe :D)
Motort én is csak úgy adnék oda próbára, ha letették elém a pénzt. Egy haveromon keresztül lett ebből tapasztalat. Árult egy 600-as kawát és a leendő vevő megkérdezte, elviheti-e megmutatni a faternak. 5km volt a szomszéd falu, oda adta. Mikor hallottuk a mentő hangját kezdett rossz érzése lenni. A fater bemutatót akart tartani a gyereknek, hiszen ment már MZ-vel, tudja hogyan kell. 160 körül felcsavarodott egy oszlopra bukó nélkül, helyben szörnyet halt.
Motor kuka, gyerek meg közölte, hogy mit csináljon egy összetört motorral, elég a baja most.
Havernak lett egy kukás motorja, mert jóhiszemű volt...
Én arra gondoltam, hogy próbálhatom ki a különböző modelleket (típusokat), eldöntendő melyikre repüljek rá. Amit te írsz, az éppen a "tesztpilótás" változat, amit én is zokon vennék eladóként, ezért nem fűlik hozzá a fogam...
Kicsit kapcsolódva István barátunk problémájához, mégis elszakadva attól, viszont szigorúan elvi síkon maradva.
Ugyan még korai, mégis egyre azon jár az agyam, milyen gép legyen a seggem alatt, ha majd eljö(het) az ideje. Sokszor elhangzik, hogy az ember ne kép, műszaki adatok, haverok meséi alapján válasszon, hanem próbáljon ki pár jelöltet. És itt jön a ravasz kérdés; mégis hogyan, ha több modell között billeg az ember?
A "tesztpilóták kíméljenek" rigmust tartalmazó hirdetések feladóit megértem - nyilván más tészta a komoly vételi szándékhoz kapcsolódó próbakör, ami viszont nem lehet olyan "színes" és hosszú, ami szükséges egy típus megismeréséhez.
Lehet bérelni is mocit - feltéve, ha van a kinézett típus valahol, és van rá keret (pár próba, és egy százas körüli összeg máris ugorhat).
A szalonokból csak a legújabb típusokat lehet "kikérni", így ez csak új, vagy pár éves modell esetében játszik.
Van még a haveri kör gépparkja (feltéve, ha van az a modell, és oda is merik adni).
Szerintem a tettszik, nem tettszik kérdés alapvető, hiszen ez egy hobby eszköz, és ebben mindenkinek magának kell döntést hoznia. Úgy érzem Neked tettszik alapvetően az Rt, és ebből kellene kiindulni. A boxer meg egyértelmű előny a Te vezetés stílusod mellett, mert egészen alacsony fordulatra is vissza lehet engedni a motort. Amit a tehermentesítéssel kapcsolatban írtál, azt nem értem, de azt tudom, hogy az Rt áttétele hosszú (lásd már 1-ben, és 6-ban is), de ezt a szöghajtás cserével biztosan orvosolni lehet. Már jöhetsz is az R szöghajtásomért, odaadom próbára, csak addig az Abs nem fog működni, de egy próbát megér, hogy milyen a kisebb áttétel. A motor egyéb hangjai, pedig egy cserével megoldódnának, mindegyik boxernek van egy sajátos hangja, sok darabot cserélgettem én is, míg megnyugodtam.
A motorodat el lehet adni, az csak ár kérdése, még 100e engedmény sokak érdeklődését felkeltené. Együtt a Deauvillet is hirdetném, aztán menjen az amit elsőre elvisznek. Mostanában 2 motort is eladtam, mindkettőnél jelentősen le kellett engedjek az árból, amit elképzeltem értük, de hát ma ilyen a helyzet, túl sok motort hirdetnek túl kevés vevőnek, akik ugye válogatnak. Szóval először kicsit fájni fog, de aztán már Te leszel nyergben, és szabadon válogathatsz.
Én sem szeretem agyonpörgetni a boxert, de 2000 alá nem célszerű engedni semmiképpen, nem csak nem szereti, de a szöghajtás is mintha kalapálásként kapná a hajtást, biztos, hogy idő előtt elhasználódik a gép.
"...mindjárt 50-alatt van a tempó , akkor meg már sok az 5.
A Devill 60-al elmegy gond nélkül utolsó fokozatban , ha egyet vissza váltok , már 40-ig jó a motor , így lefedi a használlt sebesség tartomány nagy részét 1-váltással . ..."
Egy hosszú, autópályás utazásokra is alkalmas nagy hengerűrtartalmú, magas nyomatékkal bíró motor 5., és 6. fokozatát hasonlítasz egy kisebb köbcentis, kisebb nyomatékot leadó, rövidebb váltóval szerelt gép 5. fokozatához? Jóllehet nyilván vannak gépészeti ismereteid, és gyakorlatod, a valós életben egy gép működését félreértelmezed. Legalábbis én így látom.
Egyel több fokozat váltásához szükségszerűen egyel többet kell felfelé és lefelé is váltani. Egész egyszerű a megoldás - bár ahogy mlas45 kolléga írta, nálad nem is annyira - utalok itt a 8. sebességre - ; nem kell felváltani 5.-be, vagy 6.-ba. A motorkerékpárnak nem az a rendeltetésszerű üzemmódja, hogy bármely sebességgel haladunk, azt a legmagasabb fokozatban kell megtenni.
Maga a sebességváltás pedig kényszerű járuléka a korlátozott fordulatszám-tartományban nyomatékot leadó motor hajtotta gépeknek, az más kérdés, hogy ezt neked kell megtenned, vagy a gép magától végrehajtja. Nem is tudom, mi lenne veled egy automata váltós gépen, ahol neked vajmi kevés közöd van az adott sebességben a gép által választott fokozathoz, és ezáltal a fordulatszámhoz...
Egyébként a Deauville sem megy el 60-al gond nélkül 5.-ben, legfeljebb te úgy gondolod. Abban a pillanatban, hogy a forgalmi, vagy bármilyen más külső körülményből adódó helyzet egy viszonylag gyors reakciót követel meg, amiben a kigyorsítás a megoldás, azonnal rájössz, hogy igenis vannak gondjai a DV-nek is 60-nál 5.-ben.
Te korodnál fogva nem ma szerezted a jogsidat, vélhetően jóval korábban, mint én. Márpedig még én is azt tanultam anno az oktatómtól, hogy pl. egy vasúti átjárót úgy kell megközelíteni a csökkentett sebesség mellett, hogy a gép abban a sebességfokozatban legyen, amiben a legkönnyebben reagál a gázadásra, ami - legalábbis abban az időben a szoci gépparkot tekintve - leginkább a 2., egyes esetekben legfeljebb a 3. fokozat volt. Ez eklatáns példája a gép ideális fordulatszámon használatának, amit te vagy nem tanultál - ezt kétlem -, vagy elfelejtettél, vagy tudatosan elnyomod magadban.
Én egy dolgot nem értek ebben a sztoriban. A te motorodat sok 10 ezer, de lehet, hogy sok 100 ezer motoros rendőr használja világszerte, akik napi 8 órákat ülnek rajta éveken keresztül, a legváltozatosabb feladatokat ellátva, városi cirkálástól autópályás szolgálatig. Nagyon nagy részük szereti és azt vallja, hogy ez a motor típus a legalkalmasabb arra a feladatra (meg az elődje meg az utódja). A tiédben gondolom nincs semmi elromolva, mert akkor elvitted volna egy szerelőhöz vagy megjavítottad volna magad ennyi idő alatt. Akkor szerinted sok 10 vagy 100 ezernyi profi téved?
te. mindent megmagyarázol, azzal mondod. nem ismered el, h nincs igazad. beszélhet neked eko a motor működéséről, vagy a többiek a motor kezeléséről, falra hányt borsó...
Én nem is foglalkozom vele, hogy hányadikban van a váltó, mert a motor hangjából eltudom dönteni, hogy kell-e le vagy fel váltani. Ezért is feleslegesnek tartom a fokozat kijelző használatát. Legyen üres visszajelző, azt kész!
Viszont az elinduláskor jelentkező lefulladási hajlam az nálam is meg van, de azt több-kevesebb sikerrel már betanultam, rutinná vált ez is. Az enyém még 1 gyertyás, ugyanilyen 2 gyertyás változatnál úgy vettem észre, hogy kevésbé jelentkezik ez a probléma.
"... a Devillnek a rugozásával van a legnagyobb gondom ..."
Vidd el a dövillt egy futómű-specialistához, kérdezd meg, hogy tud-e vele kezdeni valamit (a hátsó tag amúgy is 80e körül esélyes, hogy összeomlik), hátha akkor célba érsz.
Szerintem is tévúton jársz a sebességfokozatokkal. Én abszolút értem miről beszélsz, én is szeretek magas fokozatban kis fordulatszámmal motorozni, de pl. városban az Rt-n hármasig szoktam felkapcsolni. (mármint, ha az 50 km/h sebességkorlátozást akarom betartani- és olyankor 60- 65- re szoktam rakni az órát) Ilyenkor 3000- 3500 körül pörög, és szép hangja van, és nem zörög, és nem rángat. (És 5,1- et fogyaszt a fedcomp szerint, nem hiszem, hogy azzal sokat spórol az ember ha lefulladáshatáron nyünyörögteti a motort)
Nem sok motort fullasztottam le indulaskor, az egyik emlekezetes az 1200rt volt Wallisos tesztuton 2005ben. Merthogy ketszer is sikerult ;-) De amugy komolyan, en egyutterzek veled. Regen nekem is maniam volt ez a reggel felteszem 5be, este meg kiveszem. Aztan elmult. Egyreszt, a motornak nem vitamin, meg a sor4- nek sem. Masreszt, olyan jo kiforgani neha ;-) Szerpentinen meg vezetni is konnyebb, ha fordulaton tartod. Szoval forgasd batran, megvan abban is az elvezet. Amugy meg ha gyorsan sem mesz raadasul arra tenyleg eleg egy 650es motor. Meg meg sok is.
"hogy kéne csinálni hozzá egy 5-sebességes váltót ! Mert a gyári 5. , szinte felesleges . ha vissza kell váltani , legtöbbször mindjárt 4.-be kell..."
Azért, mert képtelenül alacsony fordulaton használod (értsd erőlteted, nyúzod, stb.) a motort. Ha 6.-ból az 5. sebességet kihagyva rögvest 4.-be kell visszaváltanod, akkor az azt jelenti számomra, hogy valójában 4.-ben kellene lennie a váltónak, ha az optimális üzemi körülményeknek meg szeretnél felelni.
Belinkelek egy Rt tesztet neked a DOHC blokkosról, abban is írja a tesztelő, hogy:
"Egyetlen hibát találtam a motorban: szerintem kicsivel az alapjárat fölött gyenge. Szerintem óvatos kuplungolással egy motornak sík úton el kell tudnia indulni gáz nélkül is, a BMW viszont ilyenkor könnyen lefullad, szívem szerint berajzolnék az injektortérképbe egy kisebb félszigetet." És a teszt linkje:http://totalbike.hu/tesztek/2010/05/11/elefant_rengeteg_menetszellel/
Ha pedig a Gs ezt nem csinálja (ugyanaz a motor), akkor ott a szöghajtásban van az eltérés (mintha a váltó is ugyanaz lenne), ergo azt kellene neked beletenni. Úgy emlékszem a 2008-as Gs-el simán mentem 60-al 6. sebességben. Ott azért cseréltem le az Rt hátsó hajtására, mert fontosabb szempont volt, hogy autópályán alacsonyabb fordulaton ment 130-al.
Ha váltassz motort azt ígérd meg, hogy előtte legalább egy fél napot mész vele, és utána hozol döntést. És a régebbi K sorozatot tényleg komolyan gondoltam, vagy azok már nem tettszenek? Azt megérteném! Az Nc-nél egyébként jobb motor az F 700 Gs, és az mégiscsak egy béjemvé.
Tudtam, hogy visszatérsz a Hondához - csak azzal lesz nyugodt a lelked...
Ebben az esetben azonban megint ott a kérdés, miért nem használod a Deauville-t, ha már amúgy is ott áll a garázsodban, szereted is, és összességében közelebb állnak a tulajdonságai ahhoz, amire vágysz, mint egy NC-é (ha az Rt kialakítása a vágyad, akkor hogy jön a képbe a DV-vel szemben egy NC - se burkolat, se doboz, se nagy tank, + se sor4 varrógép-üzem????)? Az Rt-t meg kivárod, amíg elviszi valaki, a pénzt pedig elfüstölöd a V2-ben, és végleg elfelejted a BMW-s kalandot - bár az igazságtalan megítéléstől vélhetően nem fogsz tudni szabadulni.
Majd mikor már lesz az elvárásaidnak megfelelő elektromos túramotor, akkor váltasz arra - és ezzel mind a sebességváltástól, mind a benzinkút-fóbiádtól megszabadulsz :-)
Egy K 1100 LT közeledik a kereszteződéshez. A lámpa pirosra vált, a motoros lassít, megáll, majd némi imbolygás után nagy csattanással felborul. Ezerarcú gazdája dühösen kászálódik ki a motor alól:
-Mi a túró van? Amióta leszereltem az oldalkocsit, folyton ezt csinálja!
Nézzétek meg, hogy milyen dinamikusan kanyarodik a K1600 a dönthető kialakítás ellenére!
Szólóban ennyire nem biztos bevállalta volna ezeket a városi kanyarokat, oldalkocsis tapasztalatommal tudom, még a dönthető oldalkocsi is olyan lehorgonyzást ad az aszfalthoz, hogy sokkal jobban lehet feszegetni a határokat!
Őszinte leszek, én írtam rosszul, mert a hátsó dobozra mondta, hogy a nagyobb kivitel, de mivel nem ismerem az 1200Rt felszereltségét és extráit, így ezt nem tudom megítélni ez is igaz-e!
De annyit tudok a motorról, hogy első gazdás, csak BMW-ben szervizelt, 90 ezer km, 2009 évjárat, ja, igen, gyárilag Akrapoviccal szerelt, azt tudom! Nem tudom a többi ilyen extrát, mi van rajta.
Azt tudnod kell, hogy a két oldaldoboz (a gyújtáséval egyező zárkombinációval, továbbá az 1200 széria esetében a motor színére fényezve) minden Rt esetében alaptartozék, így aki azt extra tartozékként, plusz pontként emlegeti, az legalábbis nem ismeri a típust. Az oldaldobozok az 1100/1150 széria esetében mindig feketék voltak.
Az 1100/1150 esetében létezik valamiféle nagyobb fedél, de olyat itthon szerintem nem találsz - én csak USA fotókon láttam, és nem tudom, hogy gyári opció volt-e. Az 1100/1150 esetében volt még az un. city-koffer, ami kisebb fedelet jelent - ilyet látsz a rendőrségi gépeken. Az 1200 esetében ugyan ezt komplett, és teljesen más gyári oldaldobozokkal oldották meg (ahogy szintén a rendőrségi gépeken láthatod). Ezek természetesen mind különleges cuccok, és nem alaptartozékok. Ha mégis ilyet látsz valamelyik hirdetett motoron, akkor az nagy valószínűséggel valamelyik hatóságtól leszerelt masina.
Extra lehet, ha valaki önszorgalomból az 1100/1150 oldaldobozait elvitte a fényezőhöz, a dobozok esetében a belső táska, illetve a különféle, borulás esetén jó szolgálatot tévő védő-elemek:
Látom, hogy ragaszkodsz azért valamelyest a jelenlegi motorodhoz, illetve a bizonytalan mást is félsz választani. Amennyiben nem megy el az általad elképzelt áron a motorod, mindenképpen javasolnám a következőt.
Amikor legutóbb elmentél tőlem, és kb 100m-re már a 4-ben volt a motorod (nagyon finoman mész vele és gyorsítani is alig láttalak) azon gondolkodtam mi lenne a megoldás. Az Rt-nek nagyon hosszú a váltó áttétele, így városi és külvárosi tempóban biztos nem megy el 6-ban. Erre csak az áttétel módosítás hozná meg a megoldást, már beszéltünk róla, hogy egy Gs szöghajtást kellene beletenned, kipróbálnod. Persze az aktuális hangokat ez nem biztos, hogy megszüntetné, de optimálisabb fordulaton dolgozna a motorod abban a várisi, és városon kívüli tempóban is, amivel Te közlekedsz. Lehet, hogy így csökkennének a zajok is. Megint meghallgattam a motorod hangját, és úgy vélekedek, mint Lbx kartárs, vagy mint a szerviz, ahol voltál, nincsen ott abnormális hang. Lehet, hogy néha kicsit zajosabb (indítás után, alacsony fordulaton húzott gáznál stb), de ez egy Bmw, nem egy vízhűtéses soros blokk. Azt viszont biztosan állíthatom, hogy még 2 db Bmw hangja, viselkedése között is van különbség, van olyan boxer, amin nem zavarna annyira a hang. Ehhez ki kellene fogni egy jó példányt, de az valszeg egy lépcsővel feljebb lenne árban. Ezt kéne megemésztened, illetve kipróbálnod más ugyanilyen blokkal szerelt motort. Ha abban is ugyanilyen zavaró hangok jönnek, akkor nem a boxer a te motorod.
Egy dolog még eszembe jutott. Hogy maradjunk ésszerű árszinten (nem hiszem, hogy 2-3 szoros áron lényegesen jobb motort fogsz kapni), ki kellene próbálnod egy régebbi K sorozatos Bmw-t is (Itt nem a K 1200 Lt Gt szériára gondolok, hanem az előttiekre). Bár én olyannal nem mentem, de innen biztos van valakinek tapasztalata, esetleg a boxerhez képest is, járás kultúra, alacsony fordulati használat stb-ben. Szerintem nem elvetendő ötlet egy K 75 Rt, a szériáról nagyon jókat hallottam, szélvédelem parádés, tartósság, nem fogyaszt sokat, és egy cserénél jó pozícióban tárgyalnál.
Szerintem ne csodálkozz hogy nem keresnek a motor miatt. Nagyon faszán fényképezed a tájat, de motor vásárláskor ez kb pont senkit nem érdekel, tegyél fel a motorról normális, közeli képeket, minden irányból. Általában azok sumákolnak a képekkel, akik valamit rejtegetni akarnak.
én már gondoltam rá, hogy megkérem Tőled! Mondj egy árat, viszont vedd figyelembe, hogy most a legjobb ajánlatom az ismerősöm motorjára ami egy R1200RT a létező összes extrával, gyári nagy dobozokkal, 2009-es évjárat, és 90 ezer km-el, 2,4 millió!
Tehát mennyi az annyi?
Tényleg érdekel, de őszinte leszek, ismerősöm motorjáról is most az építés miatt tettem le, az fontosabb jelenleg nekem, mint az RT.
Ilyenkor nagyon mennek a motorok😉 én emelném az árát😁és hagyd abba a pocskondiázását . Valaki benéz ide és elolvassa amit írtál ,biztos felhív. Told be 1 kereskedésbe és agyő Béjemwé.
"...nem akarják feleslegesen pörgetni a motort..."
Azt kell mondjam, amit te felesleges motorpörgetésnek nevezel, nos az áll közelebb a motor normál üzeméhez, az alacsony fordulaton terhelés inkább károsabb a motorra nézve. Szerintem.
"...Engem edgyáltalán nem zavar , ha valaki állandó 3-4000-en gurúl lakotterületen ..."
Ha 50-el haladsz, 3. vagy 4. fokozatban nem pörög 3-4000-et a motor, másrészt ez a fordulatszám-tartomány egyáltalán nem problémás a motornak, sőt, talán itt a legjobb a hatásfoka. Az enyém pl. 50-el kényelmesen elvolt a városban 4.-ben, ha folyamatosan haladt a forgalom.
"...A Devillemel , nincs gond , mert egyrészt ott csak egyet kell legfeljebb vissza tenni..."
Mivel a BMW-vel 6 sebességes, a Deauvilel pedig "csak" 5, így az Rt-n szükségszerűen többet kell visszaváltani. Mindezek mellett az Rt 6. fokozata vélhetően elég hosszú (az enyémben az volt, 90-100 alatt nem volt értelme beváltani), hogy alacsonyabb fordulaton tudjon nagy sebességgel haladni (amit a nagyobb teljesítmény és nyomaték elvisel), míg a DV 5. gangja szükségszerűen rövidebb, hogy a kisebb motor is tudjon mit kezdeni vele. Nem véletlenül mondja minden Deauville-tulaj, hogy hiányzik a DV-ből a 6. fokozat. Vélhetőleg nem nagyon kergetted még meg a DV-t...
"...Az , hogy minden egyes kuplungolásnál , tengelytörés szerű hangok jönnek a váltóbol , és minden egyes felgyorsításnál egy kőtőrő hangja jön a blokkból , ..."
Mivel én mentem a motoroddal, így bizton állíthatom, hogy semmi ilyesmi hangot nem ad ki a motorod. Egész egyszerűen neked nem passzol a BMW boxer hangja, zörejei. A BMW váltója keményebb, mint a Hondáé, ezt nem vitatom, de azért távol áll attól, amit te állítasz róla. Ráadásul te az én motoromról mondtad, hogy jobb hangja van, és egyenletesebben jár, mint a tied, pedig köztudott, hogy az 1150-es durvább járású gép, mint az 1200 - és én is ezt tapasztaltam, mikor cseréltünk.
Lassan javulunk, páromnál ez látványosabb - bár ő még kórházban van -, nálam kevéssé. Bizakodunk, hogy minden rendben lesz, és teljesen felépülünk - remélem a karácsonyfát már együtt megyünk megvenni.
OK, én elfogadom, kell az erős motor, főleg egy bizonyos kor felett, hogy az ember érezze, van valami a lába között :))
Csak arra szoktam megjegyzést tenni, mikor olyanokat írnak, hogy "kell a 150 LE, mert az megy 6.-ban 50-el" meg a másik csapat, a "jó, ha van tartalék" - na ők azok, akik az életben nem húztak még tökgázt neki :DDD
Ez a túra érdekes lehetett... nem egy 7köznapi dolog arrafelé menni :)
Olvasd el mégegyszer, amit írtam. Az FJR előtt egy 48 lóerős Aprilia Pegaso-m volt. Ha ötvennel akartam menni, hogy ne rángasson az 1 henger bizony vissza kellett tenni harmadikba, Az FJR-t negyedikbe teszem és finoman gurul.(5 sebességes) Túráztam olyanokkal a Pegaso-korszakban, hogy 80-90 között bóklásztak a tök üres úton. Nekem ez utassal csak 4.-ben volt sima, szóltam is, hogy ha 15-tel többel mennénk, akkor én is tehetném ötösbe. A válasz annyi volt, hogy kirándulunk bazmeg, nem? Nekik erős motorjaik voltak, és kiröhögtek, hogy másfélszer annyit fogyaszt a Pegaso, mint az ő 4 hengeres Hondájuk. (Nem is mentem velük többet.)
Eddig 208 ezer km-t mentem az FJR-rel. Ennek az 1%-a 200,8km. Elmondhatom, megérte erős motort venni.
Nem nem tudok kuplung nélkül váltogatni, hanem nem szeretek. Főleg azért, mert ahhoz, hogy az kifinomultan menjen, nem árt némi fordulatszám és annak ejtése. Viszont én is alapból alacsony fordulatokon, nyugodt tempóban motorozok, ahol a kuplung nélküli váltás szerintem kín a váltónak, így inkább kuplungolok. Utoljára P20-as kuplung bowdenjét gyilkoltam meg, úgyhogy nem túlzottan rettegek. Ha mégis besikerül, akkor vész esetén azért jó eséllyel el bírok menni a szerelőig kuplungolás nélkül is. Régen is csak baj lett belőle, ha én motort próbáltam szerelni, így manapság sem tervezem az ilyesmit. Megtanultam tankolni, meg extraként olajat utántölteni és ennyi. :D
Elolvastam a reakciókat is erre a hozzászólásodra és szerintem kicsit félreértettek ezzel a "nem kell váltani" dologgal. Nem úgy értetted, hogy automatát vagy robogót szeretnél, hanem úgy, hogy nem azért kell az erős motor, hogy 250-es utazód legyen a német autópályán...
Azt is végig kell gondolnod, hogy mire kell az a motor. Én pl. az FJR-t 100km-nél rövidebb táv miatt ki sem tolom már a garázsból. (Arra nekem ott a 400-as robogó, de ha nem lenne, az FJR akkor sem lenne napi rohangálós motor.)
Túrázni kiváló, arra való és arra is kell használni.
És hogy miért kell erős motor? A user hülyesége miatt. Mert ha elbambulok és jön a szerpentinen a visszafordító, de harmadikban maradtam, akkor azt harmadikban is beveszi és kigyorsít utána, nem ledadog és eldőlök. Vagy ha előzni akarok, akkor nem 25mp az előzés hanem csak 10. Ha lakott terület jön, nem kell visszaváltani a 60-as tempóhoz harmadikba. Hogy bármikor, bármilyen szituációban legyen benne tartalék. Nem a maximumot használod ki, csak a 40-60%-át az esetek 99%-ában. Na, az 1% miatt kell az erős motor :-)
Készíts be a tárolóba egy kuplung bowdent, meglátod annak a cserélését sem fogod megkedvelni. Viszont a szerelés után, gyorsan megtanulsz kuplung nélkül váltogatni.:-))
Gondoltam megosztom veletek a tapasztalataimat.Volt lehetőségem pár napja a Wallisba kipróbálni egy dohc rt-t és egy gs adv-ot.Igaz csak rövid fordulókra az emeleti parkolóban de az első fordulónál kiderült számomra, hogy a gs mennyivel könnyebben kezelhető motor.Ahol simán megfordultam vele egy íven ott az rt-vel pipiskednem kellett....nyilván az is megszokható mivel a rendőrök is jól forognak vele :)De nekem a gs után kínszenvedés volt kanyarodni az rt-vel....azonnal egyértelmű lett, hogy maradok a gs adv-nél. :)
"...Legalább 50-től , símán járt 5.-fokozatban ..."
Azt fel nem foghatom, miért jó 5., vagy 6.-ban 50-el, és nem kell váltani. Nem mindegy, hogy 50-ig csak hármat, vagy 5-öt váltasz. A motornak - legyen az Pan, vagy Rt, vagy FJR aggregát - biztosan nem ideális az ilyen üzem, és vezetéstechnikailag is aggályos - szerintem.
Vagy ha még nem utáltad meg teljesen a béjemvét, az is gyárt(at) robeszt. Azzal is szépen lassan tucc gurulni, nem rángat, és kényelmes. A váltással se kell vesződnöd, meg a kuplunggal se.
A motor választásban szerintem nincs igazán jó tanács, hacsak az nem, hogy próbálj ki minél több félét.
Ami tetszik a parkolóban, az nem biztos, hogy tetszik a térdeim között is.
Meg-azután, mire fogom használni?
Egész napos etapok, utassal, három dobozzal, ilyen-olyan utakon? Esetleg rövidebb, 2-300 Km-es kanyargások szólóban?
Kell-e szélvédelem, és mit nevezek abból jónak? Elég egy kis plexi, ami épp csak a mellkasról eltolja a menetszelet, hogy ne kelljen mondjuk 160-nál a kormányt harapni, viszont nem zavarnak a sisak plexin a dögök?
Vagy inkább toljak magam előtt akkora szélterelőt, hogy ne kelljen minden tankolásnál bukót takarítani, esőben is száraz maradjak, viszont nem zavar a nagy plexi keltette turbulens zaj?
Kinek a sós, kinek az édes.
Gondolatokban gazdag, álmatlan éjszakákat kívánok, minden motorvásárlás előtt álló kollégának! :)
Igen, igazad van, én is Gs párti vagyok ha univerzális motorról beszélünk, de Istvánt (sokszám) nem egy magas ember. Bár éppen ez nem lenne kizáró tényező, de az Rt tettszik neki.
Egyébként volt 1200 Rt-m, egy szezont mentem vele, és Erdélybe nagyon féltem vele elindulni (az néha még a Gs-eknek is feladja a leckét), de nagyon meglepett, hogy milyen jól viselte. Még murvás úton is mentem vele a Pádis-fennsíkon, nagyon jól tűrte, igaz ott kicsit megszívattam magam, mert bezártam az indító kulcsot az ülés alá. Szerencsére kaptam segítséget egy túrázó csoporttól, ahol egy székely, szerelő srác rájött, hogy a hátsó lámpa levétele után be lehet hatolni az ülés alá, és meghúzni a zár bowdenjét. Azóta megint Gs-em van, kicsit kicsi az Rt első kereke, jobban szeretem a 19-es méretet.
Mostanában azon kapom magam, hogy nézegetem a vizes Gs-eket. Neked 2015 utáni van a nagyobb lendtömeggel? Meg beszélnek a kardánnál is valami gumi betétről, hogy finomabban reagáljon. Van összehasonlításod az első szériával? Mennyit megy el egy tankkal finom használat mellett? Igazán a sima is tettszene, de az Adv pirosban nagyon szép.
Nincs kétségem afelől, hogy az RT jó motor, de nekem már ránézésre sem az univerzális szó ugrik be elsőre. Ha már univerzálisról beszélünk, az pont a GS sorozat, mert bár nem elsősorban terepre készült de elég jól elboldogul ott is, aszfalton zseniális, tehát inkább univerzális, mint az RT, ami kimondottan aszfaltra készült.
Mivel tudom, hogy az Rt tettszik neked (kivéve a motorja), én mindenképpen ezen a vonalon maradnék.
Ugyanis az Rt-nél univerzálisabb túramotort hiába keresnél a piacon (ebben a Bmw választéka is benne van), ilyen túrakomfort, szélvédelem, alacsony fogyasztás, stabilitás, és még hosszan sorolhatnám, nem létezik.
Szerintem egy jó állapotú OHC (boxer 2009-ig) sem elvetendő első próbának (csak, hogy legyen kontroll a mostanihoz képest), az én 1200 Gs-em nagyon szépen járt, mint egy doxa óra.
Ha tovább megyünk, nagyságrendi különbség lenne már egy DOHC blokkal is a Te motorozási stílusodnál (alulról nyomatékosabb, 95-ös elég neki, simábban jár, jobb szélvédelem), és mindenképpen kipróbálnék egyet, (pl a Wallisnál is van eladó), és persze a vizest is érdemes lenne becélozni, de olyannal még nem mentem, arról nyilatkozzon más. Bár itt a 2 szeres árkülönbségért nem kapsz 2 szer jobb motort, legalább is szerintem!
Legfőbb tanács, hogy ne hallgass senkire, a végleges döntéshez mindenképpen próba kell, mert csak így lesz esélyed jó döntést hozni!
Ezzel én is így vagyok, kivéve, hogy nekem egyáltalán nem kell másik motor. Semmilyen. Mióta megvettem a vizes GS-t, azóta olyan szinten nem érdekel semmilyen más motor, hogy hihetetlen. Ebben minden benne van, ami nem kell egy motoron, semmilyen hiányérzetem nem maradt, így ez hosszútávon megmarad. Feltéve, hogy nem csábulok el később egy ADV irányába :)
A K16 olajfogyasztásáról én is hallottam már---hiteles forrásból is-- de nem igazán értem. Nem értem, hogy mi okozhatja, hogy az egyik eszi(akár jelentős mennyiséget is), a másik nem, vagy szinte elhanyagolható mértékben. Ilyen hektikusan nem változhat az anyagminőség, az összeszerelés, a tűrések sem szóródhatnak ennyit. A használat, netán a bejáratás módja adna ki ennyi különbséget?
Egyrészt amennyire ismert a motorozási stílusod, ahhoz a K1600 túlzó. Másrészt ezt írod: "...Pedig kp-ért , jobbat tudnák venni. ..."
Hát akkor indulj erre, nem leszel nyugodt a K1600-on sem, mert megint nem az a gép, amire vágysz. Kezd eladni a 3 motort, hogy legyen kp-d, és vedd meg azt a gépet, amiért a szíved dobog, hogy végre megnyugvást találj. Ez nem melóról szól, hogy feltétlenül kell valami a feneked alá. Várd ki a lehetőséget, mert minden egyes köztes állomás csak a pénztárcádat és a lelkedet rágja majd.
Sokáig azt mondtam, próbaút előtt is, de utána pláne, hogy a következő motorom.
Nagyon kezes, megy, mint az állat, kényelmes, infotainment, stb.
Aztán mentem GS LC-vel, és én, a túraenduró ellenes egyház felkent prófétája, elcsábultam.
Mindent tud, amit a másik, csak még könnyedebb, lehet vele aszfaltról lemenni is, alig fogyaszt, halál kényelmes. Amúgy ha angol /német megy, guglizz kicsit mi van akkor, amikor a K1600 felszívja az olajat.
Semmivel sem költségesebb fenntartani, mint bármely más 1000ccm feletti BMW-t. Biztosítása nekem évi 15 eft. A fogyasztásáról írtam korábban, 5 liter körüli.Egy csopperes kollégával tett túrán ki tudtam hozni 4,8-ból ...:)
Nem akartam beleszólni a dolgaidba, de én pontosan ezt tenném. Mondjuk nekem az 1600-as nem igazán jön be, de ez ízlés dolga. Az biztos, hogy nem tartogatnék kettő motort a garázsban, kivétel, ha a második oldtimer, vagy terepmotor, vagy caffe-racer, vagy... :)
Régen a nyomor miatt használtak oldalkocsit, manapság meg a jólét miatt :)) Mivel engem egyik sem érint, és a vázolt fogyatékosságok miatt egyéb előnyét sem látom a fogatnak, én is átugrom a témát.
Osztom Yossa nézeteit az oldalkocsival kapcsolatban, de azért van egy kedvenc videóm, amin a háborgó folyón kelnek át, természetesen, oroszok. Az eredetit most nem találom, de ebben a cikkben benne van. Őrület! Azért mégis van, ill. volt praktikussága, bár azóta már az autók átvették szerepüket.
Az utolsó emlékem, még táviratos motoros postás koromból maradt, mikor is az oldalkocsis MZ Trophy-val, "következmények nélkül" vadulhattunk :)) Jó móka volt, de napi privát használatra nem kéne
Nincs azzal semmi baj, ha valaki nem szereti ezeket, amit irsz róluk az mind igaz, sok a hatrányuk. De van bennük valami megmagyarázhatatlan báj, ami miatt nekem tetszenek. Úgy mondanám, hogy nem a tulajdonságaik miatt szerethetőek, hanem azok ellenére is. :)
Mert nem akarok gépészkedni, nem az én stílusom. Én szerpentinezni, tempósan túrázni szeretek és ezekkel azt nem lehet. Így kiesik. De nekem kiesnek az oldtimerek is, meg a chopper/cruizer kategória is. Egyébként is, az oldalkocsis motorok, meg a trike-ok is pl az én szememben egyesítik a két járműkategória (autó-motor) hátrányait, miközben elvész az előnyük. Ugyanúgy fázol, megázol rajtuk, vagy éppen megfősz, cserébe nem tudsz elgurulni a sorok között a dugóban, elvész a dinamika, stb. Szóval nyugodtan rajongjatok értük, nincs azzal semmi baj, csak engem nem vonz, ennyi :)
Igen, ő másik kerületben de mindketten a tűzoltóság berkein belül dolgozunk. A BMW motorom megvásárlása után természetesen összehozott vele az élet, valóban nagyon rendes, segítőkész srác!
Akárki akármit mondd, ezek a gépek nekem nagyon tetszenek! Ez szerintem nem off-topik, legalábbis én ennek a témának nagyon örülök! Az meg most esik le, hogy Csabi akit itt emlegettek páran az oldalkocsi kapcsán az lehet nem más, mint az én kollégám, Lászlóffy Csabi..
Még az elején gondoltam rá hogy rákérdezek, hogy az IZS oldalkocsi mennyire lenne kompatibilis pl. egy K1100LT-vel, de ezzel a nickkel olyan udvarias volt hogy nem akartam elrontani a társalgást :)
Az oldalkocsizós téma szerintem nagyon jó! Én évekig motoroztam oldalkocsis Jawa-val. A bmw-nek van hozzá ereje, de a hátsó hajtást cserélni kellene hozzá.
Én már nézegettem ilyeneket, gyárilag dupla lengőkarral oldották meg, az eredeti hajtás hamar szétmenne.
Gyönyörű a motorod. Gratulálok hozzá! Gondolom, hogy nem tervezed az eladását. A ráfordított energiát, munkaórát nem nagyon lehet pénzben kifejezni. Szép és különleges darab.
Dehogy akarok én itt irányítani... csak vicces, hogy miután a törzsgárda itt fogadkozott, hogy nem kell OFF, oldalak óta csak veterán oldalkocsik építéséről van szó...
helyes inkább rágjuk át századszor is hogy melyik szöghajtást mennyi kilométer futás után kell/lehet javítani vagy egyből repülő alkatrésszé átminősíteni.
esetleg arról is lehetne értekezni hogy miért puffad a zümó a napon, és az is megérne egy misét hogy miért akarod irányítani a topiklakók témaválasztását.
ne is válaszolj, részemről törlöm a topikot listáról, túl belterjesnek tűnik
úgyis eladtam a GS-t tavaly mert nem jött be, az RT-t meg tavasszal.
Van esetleg valakinek tapasztalata Bagster üléssel? Nem csak huzattal, hanem komplett üléssel.
Az XR ülése gyárilag alacsonyított, szereznék be normál magasságút, már csak az a kérdés, hogy kéz alól az E-bayről, vagy 2x annyiért Bagster komplett ülés, ami szép is, meg csini is, de nem tudom, mennyire kényelmes és csúszós.
Nem egy fáklyás menet egy öreg gép fenntartása sem, nemhogy egy ilyen ódon gép rendbetétele. Mindig is csodáltam azokat, akik nem csak belevágnak - ez a része sokaknak megy -, de be is fejezik, és a gép eredeti pompájában él, és még működik is.
Nagyon jó apropó lehet egy ilyen verseny egy mátrai/bükki tekergéshez. Hogy én ezekről miért nem hallok...
aztán meglátjuk. Még csak pár órát ment, gyanítom soha ilyen csendes nem volt:
a főtengely gyakorlatilag kuka volt: görbe, kúp, menet rossz, de sajnos az egyik csap is el volt köszörülve 3 mm-el, mégsem lehetett kidobni mivel nincs másik. Ezért fémszórással hoztuk helyre, ami viszont nem egy edzett, kemény felület, így siklócsapágyas lett görgős helyett, ettől nagyon csendes.
Slusszpoén: amikor hihetetlen küzdelmek árán kész lett a főtengely, blokk összerakva, benn a helyén, na akkor tűnt fel az e-bayen egy belevaló főtengely. Más nem is nagyon licitált rá 100 EUR-ból postával együtt itt volt, most a fiókban van, nem volt lelkierőm szétszedni....
Néztem én is, de a képről nem tudtam megállapítani mi lehet. Sok háború előtti motort próbáltak életben tartani az ötvenes években, mint a civil mobilitás egyetlen lehetőségét. Van egy '36-os Zündapp-om, a szürke forgalmi szerint '74-ben még volt műszakija... A háborút túlélt, nyomorult személyautót sem tarthatott átlag magánszemély '50-től, a megmaradtakat be kellett szolgáltatni.
Ezt 2016-ban fotóztam , de mint tudjuk az angolok azt sem tudják , hogy az út melyik felén kéne menni, nemhogy az oldalkocsit melyik oldalra biggyesszék ;-)
Nocsak, még egy oldalkocsis Pannóniás kolléga? :) Van egy 1961-es T1-esem, ugyanilyen állapotúra restaurálva, de az oldalkocsi pár évvel későbbi a hozzáértők szerint.
Gyermek születése miatt nekem is megfordult a fejemben az oldalkocsis történet. Így a családdal lehetne kirándulgatni, és közben sem kellene lemondani a motorozásról. Korábban, ha tettük mindenhova motorral mentünk a párommal, volt egy 3 éves időszak mikor nem is volt autónk. Ki kellene próbálni, de szerintem ez már kimarad az életemből.
Ha sikerül egy ilyet építened biztos, hogy kimész vele a világból. :)
Szép motort építettel, gratulálok. Milyen típus, évjárat ?
Nekem jelenleg M63 motorom van, még a 6V-os kivitel. Viszont már nagy szelepes hengerfeje van, így tudja a 32 LE-t.
Kihagytam az oldalkocsizásból vagy 15évet, de az Ural-tól nem tudtam megválni. Felújítottam a motort az oldalkocsi pedig folyamatban van.
A legszebb Ural az M61. Ez még bakteleszkópos, olyan mint a BMW őse. Megbántam, hogy eladtam, de másikat már nem tudtam venni. Időközben az egekbe szökött az ára.
Motoros csapat egyik tagjáé a motor, nem az enyém. Induláskor, vizes füvön szeretett volna kb. 30 centis szintkülönbséget leküzdeni, és hát ez lett a végeredmény, plusz egy törött indexbúra.
Lekopogjam még sohasem esett senki tempónál ( illetve 1x az eső bemosta az agyagot a körforgalom kijáratába, ott volt egy elcsúszás), de indulásnál, megállásnál többször megviccelt bennünket talaj.
Örülök, hogy nem hiába írtam. Nem akarlak rábeszélni senkit az Uralra, csak leírtam a tapasztalataimat. Van egy kis rálátásom az oldalkocsizásra. Az első motor is, amin ültem egy 650cm3 Ural természetesen oldalkocsival. A jelenlegi motorom a negyedik oldalkocsis Ural. Végigpróbáltam a M61, M72, M63 típusokat is. Az biztos, hogy egy BMW sokkal megbízhatóbb mint egy Ural viszont az orosz "nyers" technikának is megvan a maga "szépsége". Túrázásra én is vettem egy BMW R45-öt.
Lövök majd egy képet a motoromról. Jelenleg az oldalkocsit újítom fel.
A Dnepr viszont egy rakás sz*r. A német oldalak is tele vannak Uralnak álcázott Dnepr-el. Ég és föld a kettő. Ilyet semmiképpen se vegyél. Még darabjaiban sem. Az ural oldalkocsi nagyon jó és erős. A német fogatoknál is sokan használják az Ural oldalkocsikat. mivel a Steib jóval drágább. Ha van valami kérdésed, szívesen segítek.
Állandó használatra, túrákra én is csak hozzáértőknek ajánlanám az Uralt. Néha becsúszott egy-két hiba, de soha sem maradtam ott az út szélén vele.
Többször jártam Soós Hugó bácsinál, aki BMW-vel sorra nyerte az oldalkocsis versenyeket. Tőle is sokat tanultam.
Egy 1961-es cikket találtam róla:
(MHS, Szolnok), Jawa, 20:02. Oldalkocsi 350 kcm felett fi pár induló): 1. Soós Hugó (Bánval József) (MHS, Székesfehérvár), BMW, 19:26.
Azt írja, hogy az újabbakan már elhagyták a teljesen integrált féket. És azt is, hogy a kesztyűtartó a jobb oldalon van (pedig a balon van). Továbbá, hogy volt CD-s fejegység, pedig tudomásom szerint csak kazettás volt, az 1200-nél jelent meg a CD. Valamint, hogy a fényszóróállítás csak extra volt - pedig úgy tudom, az alapfelszereltség része volt, ellentétben a markolatfűtéssel, amit viszont külön kellett megvenni (nem úgy, ahogy a cikk állítja).
Volt egy másik magyar teszt is, de nem találom :-(
"az megvan hogy nem mindenki akar muzeálisnak látszó tárgyat?"
Igen, megvan. Nem is neked írtam. Én sem veszek Gésát (azért mert nem tetszik), mégsem szólok le senkit mert ezt használja.
Nekem például jobban tetszik egy jó állapotban lévő Ural mint bármelyik az elmúlt 25 évben készült BMW, de mint tudjuk : ízlések és pofonok különbözőek.
Az oldalkocsis gépeket pedig nem száguldozásra tervezik. Aki gyorsulgatni akar az ma sem az oldalkocsis motorok között keresgél.
Ötletként írtam az ajánlatot, ha tetszik a kérdezőnek hasznosítja, ha nem akkor pedig mást néz.
az R1150RT Integrál fék szervós is, ettől volt velük a sok probléma
egyébként az elsővel dolgoztatja a hátsót is, és a hátsóval az elsőt is, de különbséget tesz hogy ha a hátsóval fékezel kevesebbet ad előre mintha az elsővel fékeznél, és ugyanezt tudja fordítva is. ha az első féket használod akkor működteti a hátsót is de kisebb fékerővel mintha pedáloznál.
Lenne egy kérdésem, dohc adv-on lehet a gyári hátsó rugóstagot állítani, hogy magasabb vagy alacsonyabb legyen a motor? Nem az Esa-ra gondolok, hanem mechanikusan.Néztem párat és alacsonyabbnak tűntek mint a régi 2006-os adv.omkb 10 cm-el.Gondolom az Esa ennyit nem emel.Vagy csak egyszerűen ültetettek voltak?A kérdésem lényege, hogy a gyári hátsó rugóstag csak egyféleképpen szerelhető be?
Azért valami különbségnek kell lennie, mert egy tesztben valamiért a dupla gyertyást javasolták vételre, és úgy emlékszem az a fékkel is összefüggésben volt. Talán az ABS ott már egy fejlettebb verzió?
Érdekes, hogy akkor a Gs-en, és a további szériákon miért változtattak rajta? Gondolom a szerpentinezések miatt, ott ugyanis így előnyösebb, és mint tudjuk ezt a béjemvé szereti.
Azért a fék terén a 2007 utáni széria az igazi, a Gs-nél én mindig csak az első féket használtam (kombinált), finomabb fékezésnél az is elegendő volt, és csak a nagyobb fékezéseknél tapostam a hátsót is. Egyébként a boxer motorfékje, gyakran teszi szinte feleslegessé a fék használatát a kanyar bemenetnél, ezt nagyon kedvelem benne, és mintha ebben az 1150 széria hatékonyabb is lenne.
A Honda kombinált rendszere, elsősorban a hagyományos teleszkópos motorok fékezésénél előnyös szerintem, a telelevernél nem lenne indokolt, mert ott amúgy sem ül össze fékezésnél az eleje. A hátsó fék nekem is érzékeny, próbálok csak az első kombinálttal operálni, de ennél a szervósnál nem lehet olyan finoman adagolni a fékerőt.
Egy vezetéstechnikai tréningen elmondják, miként kell/lehet jól használni egy nem integrált hátsó féket. Én pl. éreztem az Rt-n, hogy a - vészfékezést leszámítva - jobb lenne, ha a hátsó fék független lenne.
Az enyém ugyan R de ezen is csak a hátulját fogja a pedál. Lehet rosszul emlékszem de az rt a nagyobb súly miatt jött így. Valahol olvastam ennél maradt így. Persze lehet tévedek.
Én is úgy tudom szervós mindegyik, de a szimpla gyertyás (szelepfedélen a műanyag egy csík) változatokon, hátsó fék használatánál az elsőt is fékezte, míg a dupla gyertyásnál (szelepfedélen a műanyag, mint az 1200 szériánál) a hátsó fék csak a hátsó kerékre hat. Ez már megeggyezik a dupla gyertyás 1150 GSA integrált fékkel, ami nekem is van.
Fentiek miatt, mindenképpen a dupla gyertyást választanám, mert kanyarokban ez nagy előny. Az esetleges javítás, szerintem mindkét szériánál húzós. Ezt a szervós féket még mindig nem szeretem, de elviselem a motor miatt, és talán az Abs is finomabban szabályoz, mint az előző szériánál.
A duplagyertyás változat tudomásom szerint a 2003-as modellévtől jött képbe az RT-knél, de ez nem 1000%. Minden esetre az RT-nél 2004-ben volt váltás, 2005-től már az 1200 játszik.
Hogy volt-e többféle fékrendszer, arra Kupec válaszolt - miszerint csak full-integral (tehát a lábfék is fog elöl, és a fékkarral is fogod a hátsó féket), és csak fékrásegítéses létezett.
Egyébként van még egy köztes modell az R és az RT "között", ami sportosabb, filigránabb, teljes idomos (bár a korábbi modellekből volt félidomos változat is) gép: az RS. Ebből kisebb a választék, de hátha...
Nagyon köszi! Igazából az 1150 Rt felé húz a szívem, de ahogy nézegettem a hirdetéseket, feltűnt, hogy jó árban vannak a soros blokkal szerelt változatok. A bátyám nem rég vett egy 850 R-t, azt már próbáltam, kicsit fura volt, de meg lehet szokni. A csapatban, akikkel túrázni mennék még egy 1150 R is van, nekem tetszik a burkolt változat, így jött a gondolat, hogy 1150 Rt legyen. Az hogy nem gyorsuló bajnok, nem zavarna, kinőttem már belőle, egy kényelmes motort szeretnék, amivel el tudok krúzolni a Glocknerre, kényelmes testtartással, jól pakolhatósággal, kardánnal. A Boxer tetszik, de nem feltétlenül a fétisem, ha a soros blokk ugyanolyan jó lenne, nem halnék bele ha azt venném, így jött képbe az 1200 Gt. De han ajánljátok, nem nézegetem tovább....
Jól látom, hogy a dupla gyertyás változatok 2004-től vannak? Visszaolvastam vagy 152 000 hozzászólást, de most bekavartatok. Van RT-ből többféle fékkel (ABS-el) szerelt változat?
Szerintem vegyél egy oldalkocsis Uralt. Ha nem elég a kraft, akkor pedig kicserélheted a blokkját egy BMW-re. Én mindent meghagytam eredetiben. Így is könnyen indul és 32LE-t tud az Ural blokk. Egy fogattal úgysem száguldozik az ember. A 80-90 km/h utazót ez is tudja.
A 6 hengeres benzines ötösök közül az E39-et vagy E49-et érdemesebb megvenni? (főleg az 523 érdekel) Árban nincs túl nagy különbség, vezetési élményben, kényelemben és fenntartási költségben (rozsdásodás, széria hibák, alkatrész árak, stb) van? Ha van itt olyan akinek volt mindkettő, leírhatná a véleményét. Köszi.
Alagút, az a tuti ilyesmire. Amióta megvan az Akra, a balkáni alagutakat végigbrummogtam vele. Eggyel feljebb váltasz és húzol egy kövéret neki. Whoaaa... akusztikus orgazmus :D
Szerintem sem fog kihalni a boxer Már csak azért sem mert ugyan az mint a v motorok .csak másképp állnak a hengerek. Mondjuk az érdekes hogy a nagy léghűtéses Harley hogyan teljesítik a környezetvédelmi normákat baszott nagy katalizátorokkal gondolom. Mondjuk azon sem csodálkoznék hogy ha itt is kiderülnének hogy vannak okos kis szoftverek amik módosítják a mért adatokat.
Állítólag nem nagyon lehet már értelmesen fejleszteni és ahogy szigorodnak a környezetvédelmi előírások, egyre nehezebb megfelelni nekik a boxerrel. De ezt olvastam valahol, hogy mennyire igaz, fogalmam sincs.
Én úgy tudom, nem volt gond a K 100/1100 széria eladásaival, volt ott siker, főként a régi R szériával párhuzamosan. Még a K1 is belefért a büdzsébe... Az ABS-t is azokon a gépeken vezették be. Aztán az R1100 széria nagyot gurított, 4 szelep + injektor + telelever/paralever, ABS, + GS image,+ annyi változat, ami a legfontosabb szegmenseket lefedte (R, RS, RT), és ez tolta tovább a boxer szekerét.
Ez kb arra vezethető vissza, hogy miért boxer motorosok a Porsche-k? Leginkább azért, mert a vásárlók ragaszkodnak a hagyományokhoz és nem akarnak nem-boxert venni. A BMW-nél is ez lehet és talán azért jött ki pl az S1000XR, hogy mutassák, hogy ilyen is lehetne a BMW, ha elrugaszkodnának végre a boxertől, ami előbb-utóbb szerintem elkerülhetetlen lesz.
Sosem értettem, mért nem voltak népszerűek a S4 BMW-k, miközben a boxer szárnyal... nem hinném, hogy minőség különbség lenne (mért gyártanák "rosszabbra" a S4-et?) és valljuk be, a S4 sokkal kultúráltabban jár.
Csak a marketingre tudok tippelni: a BMW összeforrt a boxerrel, a GS az abszolút divat, emiatt a többit rosszabbul ítélik meg.
A K1200R az egyik legszebb, mégis félnék tőle, rosszakat olvastam róla, pedig "csak" a váltót szokták felhozni - a boxereknek is van elég baja, de azt szó nélkül lenyeljük :)
Mondjuk a K1200GT/LT is szervo-integrál fékes :) A K1200GT 2007-től már nem. Az F800-as széria valóban jó választás lehet, de 2009 vagy fiatalabbat, mert ezekben már módosítottak pár dolgot, amik előnyére váltak.
Az Lt-ről azt hallottam mindig az én 1150Rt-m ápolójától, hogy nem véletlenül van az "L" (mint luxus) a nevében; csak olyan vegye, aki a luxust meg is tudja fizetni.
Hát, ahogy figyelgetek, a három közül fenntartás, probléma szempontjából talán a legegyszerűbb út az Rt.
Az Lt-ről azt hallottam mindig az én 1150Rt-m ápolójától, hogy nem véletlenül van az "L" (mint luxus) a nevében; csak olyan vegye, aki a luxust meg is tudja fizetni. Ebből arra merek következtetni, hogy drágább a fenntartása, mint az 1150Rt-é.
Összehasonlítást nem tudok tenni a három gép motorozásával kapcsolatban, mert én csak az Rt-t ismerem, de ahogy Zöld I is írta, ezt előbb ki kell próbálni, mert a boxer elég sajátos kategória, főleg a sor4-hez képest.
Egyébként pedig az 1150Rt egy álló helyben nehézkes, de mozgásában könnyed, kezes, kényelmes gép - valaki itt a fórumon egyszer így írta le; úgy néz ki, mint egy bálna, de úgy mozog, mint egy delfin. A futóműve csodás - az újabb szériáknak nyilván még jobb -, imád egyenesen menni, de még inkább kanyarodni. Ha ráérzel, és szereted az ilyesmit, a szerpentines visszafordítók során elég széles mosolyt tud csalni az ember képére. Megpakoltan is stabil, de a hátsó rugóstagot hozzá kell állítani a terheléshez (az előfeszítést, és a húzó fokozatot is tudod állítani). A szélvédelme jó - kánikulában túlzó, esőben annál előnyösebb, de ebben a széria elektromos szélvédő a segítségedre van. A féket a rásegítés miatt szokni kell (ha enyhén húzod, kicsit nyúlós, és rendre korrigálni kell, ha beletépsz, akkor viszont hatalmasat fog, és leül a gép, ahelyett, hogy bólintana), és hibaforrás is lehet,de nekem nem volt vele bajom. Pakolhatósága tökéletes (a két oldalkoffer széria alaptartozék egykulcsos rendszerként), az ülés alá is elfér egy-két apróság (szerszám, defekt-készlet, izzőkészlet), és ha nincs rádió, akkor van egy méretes, kulccsal zárható kesztyűtartód. Városi forgalomhoz kissé széles, de én a nagyon szűk helyek kivételével elboldogultam vele. Fogyasztása 5-6 liter között, esetleg kicsit 5 liter alatt. Az olajfogyasztása viszont egyedenként jelentősen eltérő, az alig 1liter/10ezer km, és a 3+ liter / 10ezer km között változhat. A váltója kicsit határozott bánásmódot igényel, de pontos. A hazai szar utakon esetenként kissé szenved, de az átlag magyar útminőség meg se kottyan neki.
Hátránya, hogy nem egy pörgős motor, nem a kihúzatásokra van optimalizálva, így lámpától-lámpáig nem te leszel a befutó. Érdemes a kétgyertyás változatokat keresni, ezek egyrészt az újabb gépek, másrészt a motor járása egyenletesebb - onna ismered meg, hogy az egy-gyertyás gépeken a szelepfedél teljes hosszában fut a gyertyát takaró fekete műanyag, míg a duplagyertyás esetében csak a dekli közepéig.
K1200LT egy örök darab... megveszed, és soha nem tudod eladni többé, pedig majd szeretnéd.
K1200GT egy vízitehén, ha pedig a 2006 utániakra gondolsz, ott lehetnek bibik, inkább a gyártás legvégét akard vagy K1300GT-t, de ott már az általad jelzett gépek árának duplájánál járunk.
1150RT boxer, annak minden bájával és egyéniségével, de már ezek a motorok sem túl fiatalok.
Ha BMW kéne, és ilyen árban, egy személyre, és ha én venném, én F800-at nézegetnék, abból van többféle kivitel, értelemszerűen az F800GS a legdrágább verzió, mert az divatos, meg van neki csőre, meg most mindenki sivatagi/sarkköri (ki-ki vérmérséklete szerint választ földrészt) felfedezőnek készül.
Szerintem arra gondolt a költő (Zöld I), hogy a fékrendszer rejthet magában kínos javítási összeggel járó buktatókat.
De lehet, egyszer csak lesz egy tiszta előéletű ilyen bontott cuccom :-(
(Mármint az ABS agya, meg elektronika - feltéve, ha az így kibontható, más gépbe pedig beépíthető. És feltéve, ha nem olyan géphez jutok majd egyszer valamikor, amihez még jól jöhet. És feltéve....)
A K1200gt-nel leginkabb arra, hogy ne a Te neved keruljon a forgalmiba. Abbol az 1300at kell nezni, Nobby nak is volt, majd mesel. Az 1150 rt jo valasztas, de ne integralt abs-es legyen, es gyozodj meg rola, hogy birod a boxert, mert az nem magatol ertetodo. Az is fontos, mit ertesz turazason. Amit az elmult 15 evben ertettem ezen, az az, hogy nyugodtan poroszkalok 70-110 kozott elsorendu utakon meg szerpentineken, es nem erdekeleddig tart, majd odaerek.
Erre egy naked a legalkalmasabb, nincs szelzaj, bubogas, minden sima.
Mostanaban viszont kevesebb joval az idom az ilyen huncutsagokra, en is olyasmilet nezek, amikkel egy egesz nap autopalyan veretve odaerek 1000km-re anelkul h ujra kene eleszteni, aztan helyben andalgok. Erre meg nem jo a naked, mert ahhez hurka vagyok ;-)
Egy olyan kérdésem lenne, hogy a K1200-as szériáról mi a véleményetek? Konkrétan az 1200 Gt És az LT érdekelne. Mennyire bevált konstrukció, mire kell vásárláskor figyelni? Ha nektek kellene választani egyszemélyes túrázáshoz melyiket választanátok: 1200 Gt, 1200 Lt, 1150 RT?
Ha melegben púposodik, akkor nyisd ki oldalt a tápcsati vagy a memóriakártya fedelét, majd csukd vissza és kész. A kitágult meleg levegő nem tud kijönni máshogy a légmentes / vízmentes házból.
Én üresen vettem és tettem rá egy kamionos Igo Primot. Nincs vele semmi gond, bár a készülék kijelzője nagy melegben kissé púposodik, ezt az eddigieknél nem tapasztaltam.
Érdekes amit írsz, én semmi ilyesmit nem tapasztaltam eddig, de odafigyelek! :-D Ha feltöltöm az útvonalat és megbizonyosodtam arról, hogy azt tervezte amit gondoltam, beállítom a "letérés esetén ujratervezés: rákérdez" opciót. Semmit nem segít, csupán jelzés arra az esetre, ha letérek az útvonalról. Ilyenkor nem terveztetem újra, hanem visszamegyek a szép rózsaszín csíkra és mehet tovább a móka! (egy-két érdekesebb kitérőt is be lehet iktatni, mert jelzi az eredeti útvonalat, így bármikor folytathatom az eredeti utat)
Ja, a speedcamera POI-k pótolhatatlanok!!!! :-D :-D :-D
Az enyém (Zumo660) ha beütöm Budapest - Volos-t (ca. 1200km) szépen odavisz, hiba nélkül. De ha pl. beírok az Alpokban egy tök egyszerű 200km-es szakaszt, amiről tudom, hogy 200 km nagy néha azt látom, hogy tesz egy kis kitérőt valahova és visszajön az útra - úgy, hogy a kitérőt sosem adtam meg köztes célpontnak. És így mondjuk 280km az út.
Ez mondjuk az utolsó frissítés óta nem fordult elő, de én továbbra is biztosabbnak tartom sok kisebb útvonal használatát, mint egy hatalmas-hosszú-bonyolultét.
(Meg amúgy is, én nem feltétlenül ragaszkodok az előre kinyomtatott-kitalált utakhoz, hiszen motorozunk. Sokat segít, de ha pl. arra szemmel láthatóan szakad az eső, amerre menni kéne, míg picit jobbra ugyanúgy a hegyekben-hágókon megyek, de süt a nap, akkor újratervezés :-))
1. 1354 km szerpentint ne tervezz vele egy menetre. Autópályán valahova lejutáshoz persze ennyit is lehet, de a napi motorozást sem érdemes egyben betenni/beírni."
Köszia tippeket, de a fenti kitételt nem tudom beilleszteni az eddig tapasztaltak közé. Navigator 5-öt használok, kb egy hónapja, úgy hogy addig igo applikációval navigáltam közel 200 000 kilométert (motoron). Kellett egy hét az átálláshoz és kezdem megszeretni. Szóval megelőzendő a későbbi bakikat, kifejthetnéd a fenti gondolatodat bővebben. A legegyszerűbb tényleg a mymapban kml-t készíteni, konvertálni gpx-é és mar mehet is a BaseCamp segítségével a naviba. Ha változtatni akarok, akár menet közben is szerkeszthető.
Egyébként erre a (-)-ra van egy ötletem: mindenki nyomja mindenkire, és akkor egy idő múlva (mikor minden hsz mellet -18 lesz :D) elveszti jelentőségét, sőt a látens mínuszolók tevékenysége fel sem fog tűnni! :DDD
Ja, már kezdem kiismerni a nyűgjeit pár év után... de előtte valami régi iGo volt, a végén már "őskövület" de mivel az futott jól az öreg navin, azt tartottam meg rajta (99-ben vett készülék, még ma is megy) csak hát az már 2006 után nem frissült :((
Azért vettem Garmint, mert ugye navigációban az a "flex" de kicsit csalódtam, nem tud annyit, mint az iGo. Persze ez lehet az én hibám, mert a 40 ezres fapadost vettem meg, nem a 200 ezrest :(
Hosszabb túrán én is ezt alkalmazom: gugliban először otthon megtervez, majd fő pontok felír, és útközben azok egyesével beadagol - így nem tud kavarni (akkorát :D) Ha meg hosszú utat adok neki, képes percekig számolni, és persze hülyeség lesz a végén, rövid útnál nem ront.
1. 1354 km szerpentint ne tervezz vele egy menetre. Autópályán valahova lejutáshoz persze ennyit is lehet, de a napi motorozást sem érdemes egyben betenni/beírni.
2. Én az útjaimat megtervezem a google maps-on, így tudok kalkulálni időt, kilómétereket meg esetleg találok valami szimpatikus tekergős mellékutat a főút mellett is. Ezeket az útvonalakat kinyomtatom, egy számomra mára megszokott méretezéssel, tehát kb. 100-200 km van egy A4-es papíron, de néha annyi sem. Amikor a Garminban megtervezek egy szakaszt, megnézem az út nyomvonalát a készüléken és az általam nyomtatott lapon. Ha nem egyezik, addig adok köztes célpontokat, amíg olyan nem lesz
3. köztes célpontot úgy adok meg, hogy nem utcát-házszámot adok valahol, hanem csak a "települések" alatt a falu nevét. Ilyenkor a Garmin a település kb. mértani közepére vezet, tehát levisz a főútról majd vissza, de ha nem mész le, akkor pár km után tudomásul veszi, hogy a köztes célpont megvolt.
4. Nem kell sajnálni a memóriát, ha olyan helyen járunk, adjuk hozzá a kedvencekhez. Ez azért (is) jó, mert ez lehet valahol útközben is, nem kell, hogy neve legyen. Aztán ha a következő túrán kellene az a pont, akkor nem kell sokat keresni, aktuális tartózkodási helytől való távolság szerint rakja őket sorba.
Nekem is Garmin van, és hát csinál furcsa dolgokat néha... elmúlt túrákon a 4 féle navink 4 féle utat ajánlott, ez akár rendben is lehet, ha mind jó... de Zsörmin csinált olyat, hogy a nyílegyenes főútról levitt balra, 2-3 kis utca, aztán vissza a főútra, amin addig mentünk :DDD szóval figyelni kell rá.
ezt az egész fasságot a féccbuk hozta be a gyakorlatba :(
Sokan vannak, akik nem merik azt mondani, hogy "húzz el te paraszt a p-ba" és érvekkel sem tudnak bánni, hogy pl. "kedves fórumtárs, ezért meg ezért nincs igazad"
Nem használtunk Traffic opciót, de nem tudom lett volna-e értelme, mert nem volt nagy forgalom, és baleset se volt, mint ahogy később kiderült amikor végigmentünk a mi általunk erőltetett útvonalon. Tényleg nem értettem a dolgot, elég sokat böngésztem a menüjét hogy tudjam használni.
Én el tudnám fogadni, akár névvel is, ha valami tényleg véleményes témáról van szó és valaki nagyon nem ért egyet vele, de itt basszus a semmiről szólt a csevej, ezen mégis mi a fenét lehet lepontozni? Ez itt sztem csak személyeskedés, vagy trollkodás, vagy mindkettő, vagy nem tudom :D
Nekem Navi 6 van és maximálisan elégedett vagyok vele, nekem nem volt ilyen gondom, de mondjuk nem is használtam spanyolországban. Egyébként az ilyen problémák nem elsősorban a Navi hülyeségéből adódnak, hanem a térkép pontatlanságából, amit a Garmin is úgy licenszel mindenféle térkép gyártóktól. Ez persze nyilván nem boldogít senkit, csak azért írtam, mert amelyik navi ugyanezt a térképet használja, az ugyanígy fogja elbaszni is. A másik, hogy nem tudom használtátok-e a traffic opciót? Mivel már nincs extra díj a roamingon, így érdemes az EU-n belül a mobilinternetet bekapcsolva használni, mert online forgalmi adatokat tölt le, mint a Waze és figyelembe veszi útvonaltervezésnél.
Úgy rémlik valaki nem sokkal ezelőtt kérdezett a BMW 5-ös naviról, nekem a 6-osról kellene másnak a tapasztalata.
Most jöttünk vissza egy Andalúz túráról, ahol a 6-ost használtuk és nagyon elégedetlen vagyok vele. Nem tudom ez egyedi dolog, vagy más is szívott vele akkorákat mint mi?
Mindegy, hogy Rövid vagy Gyors beállítást használtam, sose olyan úton akart vinni, ami pl a Google Map szerint kellett volna.
Gyors beállításnál annyira bevitt a kis macskaköves utcákba, hogy sokkal több időbe került a célhoz vergődni.
Az alábbi tetszett a legjobban (megértéséhez térkép kell): Ronda-ból mentünk Marbella-ra, majd onnan Malaga-ba. Be volt állítva Marbella mint köztes célpont és Malaga volt az utolsó állomás, mégis azt mondta, hogy amikor végeztünk Marbella-n, menjünk már vissza Rondába, ahonnan egy hegyi úton menjünk Malaga-ba. He?
Le voltak tiltva a fizetős utak, mégis fel akart vinni mindenáron az "AP" jelzésű fizetős útra. Egyszer sikerült is beszopni...
Az egy dolog, hogy nagyon szép kontrasztos a kijelző és látni lehet minden körülmények között, és kommunikál a motorral, de sokszor álltunk az útszélen és kerestem az útvonalat a telefonon. Amikor persze megjegyeztem merre kell menni és követtük a táblákat, elsőre odataláltunk a célhoz...
Pont ma akartalak hívni h meséljek róla, csak sok volt a dolgom. Holnap ha tudlak megcsörgetlek valamikor. Amúgy meg nem volt szükség semmire azért nem hívtalak aznap, de azt tudom, hogy mentésbe jó vagy.. :)