Az elképzelés, hogy az ajtó kerete és a fal illetve az ajtó kerete és a burkolat (fuga) találkozásánál egy csíkban külön le lenne festve a felület akrilfestékkel. A kérdés, hogy ezt érdemes-e megcsinálni, vagy sem.
Sziasztok! Remélem nem agyontárgyalt téma...az ajtók/ablakok mellett érdemes külön akrillal lefesteni, hogy ne válljon el a fal és a fa? Vagy mind1? Vayg ez csak a csempével (azaz fugával) való találkozásnál érdekes?
lazúrt olcsó kínai vibrációs pisztollyal is fel lehet-e vinni, 100W-ot hazudtak rá, gombaölőt kiköpte 1 perc alatt a 7-8 decit, igaz a szél is vitte, és hígító sűrűségű csak. A fa csak száradtan lesz festve.
Hallott-e már valaki a bricostoros " kerítéslazúr"-ról, olcsó műanyagkannás kiszerelés, POLI-FARBE magyar gyártmány?
Ha a lazúrt választod akkor egy kis plussz ráfordítással tényleg időtálló bevonatot készíthetsz. Mi 5 éve újítottunk fel egy fababás fémvázas kerítést. Kerítés szétszedése után a teljes csiszolás fáig és szokásos beeresztés vékonyan , két lazúr után van a kis színes csíkos elefánttal jelölt cég nek ( hogy ne legyen reklám a Név Capa- val ketdődik és rol-lal végződik) kifelyezetten UV álló színtelen fedőlazúrja. Na evvel fejeztük be és ez idő alatt szinte hibátlan a kerítés. Egyébként ide is igaz mint minden kültéri famázolásra, hogy vékony egyenletes rétegeket érdemes kenni, hogy ahogy a fa tágol zsugorodik a hő, hideg hatására ne repedjen meg a bevonat , bár ez lazúrnál mivel rugalmas nem igazán veszélyes. Ha tudod akkor érdemes fújni. Lenolajos beeresztésnél én a félolajat még megszoktam egy kicsit hígitani, hogy könnyebben száradjon. Ha új a szerkezet meg kell bizonyosdni hogy a fa elég száraz e, mielőtt elkezded a mázolást mert akkor a félolajat se szívja be.
Bármivel csinálhatod, ha szakszerűen van elvégezve a munka, akkor sokáig fogja bírni.
Lazúrozni szokták egyébként, minden képpen gombaölővel kell kezelni előbb, aztán vékonylazúr 2-3 rétegben, vagy lehet vastag lazúr is, akkor egy réteg vékonnyal érdemes kezdeni. Bondex, Lazurán, Sadolin, ezek megbízható jó márkák, gondolom találsz majd olcsóbbat is, de ezekkel biztosan tartós bevonatot tudsz készíteni.
Félolajjal be lehet ereszteni gombaölőzés után. Az alapozó akkor is betud szívódni a szükséges mértékig, ha zománcozni akarod. Nem OLAJ-festék, hanem zománc legyen a választás, mondjuk valami Trinát féle tökéletesen megfelel, de van pl a Bondex-nak vizbázisú zománca, ami nagyon időálló, bár ha ezt választod, akkor a saját alapozóját érdemes használni hozzá! Félolajos beeresztés után mindenképpen csiszolni és portalanítani kell majd, arra számíts
Hát nem kromofágal kellett volna, fába ugyanis beszívódik a rostok közé, és nem tudod semlegesíteni, ezért szoktuk a fáról égetni a régi festéket, ha olyan rossz állapotban van. Esteleg lenolajjal kend át és hagy jól kiszáradni, aztán csiszolás, gittelés alapozás, és zománcozás.
Vizzel véletlenül se mosd, mert a víztől bedagad a fa, és szépen rövid időn belül, elvetemedik, még szét is ugorhat a csapolásoknál.
A régi festéket kromofággal letakarítottam, repedéseket kétkomponensűvel javítottam. Alapozás előtt a kromofágot kell-e valamivel semlegesíteni,(lakkbenzin, rozsdamaró) vagy elég egy sima vizes lemosás? Lenolajjal kezeljem-e?
Köszönöm a tanácsokat mindnyájatoknak. Sima fehér színű lesz mindegyik fal, el akarjuk adni a lakást, és így jobban fog kinézni, mintha látszanának a faliszőnyeg, a képek, meg a falikarok nyomai. A majdani vevő meg majd eldönti, milyen színt szeretne :)
Kedves Szegecs Nos úgy néz ki hogy a régi festék nem igen tapadt a falra, vagy csak felázott és ammiatt jött le? Elég csak a javított részeket keneg le mélyalpozóval de azt is eléggé hígítottal és jól eldolgozva hogy ne legyen csurgásnyom. Bár én ilyenor csak faragasztós vízzel szoktam. Az nem hajlamos a kiüvegesedésre, nem úgy mint a mélyalapozók amit igazán arra találtak ki, hogy ha nincs leporolva a fal az leköti és, hogy erős színes festéseknél ne húzzon olyan hamar a festék és ne legyen csíkos, foltos.( bár szvsz és több mint egy évtized tapasztalata ha szar a szinezőrendszer ez sem segít:) ). Üdv : Masgas
Szervusztok! Elkezdtem az elejétől olvasni a topicot, de még nem értem a végére :)
Kérdésem: adva van egy tégla fal, vakolattal, diszperzit bevonattal. Az évek során a festés több helyen repedezett, elvált a faltól, ezeket most lekapartam, gipsszel kijavítottam, csiszoltam.
Az új diszperzitréteg felfestése előtt a teljes falfelületet be kell vonnom mélyalapozóval, vagy csak azokat a részeket, ahol lejött a festék, és javítva lett a fal. Másképp fogalmazva: ahol sértetlen a felület, ott is kell mélyalapozózni, vagy csak simán ráfestek, és kész? A válaszokat előre is köszönöm!
szerintem nem. mert ahogy a vagasnal, a csiszolasnal is a keruleti sebesseg szamit. es a nagyobb flexre ugye nagyobb papirt teszel, tehat hiaba forog lassabban, a keruleti sebesseg kb ugyanaz lesz.
Rá volt írva a 10e, nem a kisujjamból szoptam ki elhiheted :) Persze lehet az csak az üresjárási, terhelve lehet fele/harmada is. OK márkájú volt, 110 vagy 115-ös maxxal. Egyelőre legyen méretes léc a továbbhaladáshoz, ill. megnézem a kedvenc boltomban van-e olyan választék 115-ös csiszolóvászonból mint 125-ösből. Más kérdés hogy nem-e dobnak ki a boltból pofára a múltkori eset után.
10 ezret szerintem a 2000-es nagy flexek sem forognak, de deked elég a legkissebb, és egy rá való műanyag tárcsa, és arra való csiszolóvászon, 115-ös éppen megteszi. Burkolatot le kell venni a flexről, hogy ne legyen útba, és már mehet is a móka :))
Vettem egy OK márkájú elektromos szúrófűrészt, és lám ennyi pénzért működik is. Tehát a kerítéslecet már méretre tudom szabni magam is. Csak hát pofaleszakadás volt a baumaxban, mert a leghosszabb kerítéslecük 100cm, nekem meg több helyen kellene 130cm is. Más helyeken kell érdeklődnöm tehát faanyag után.
Nézegettem a flexeket, mert elhiszem hogy azzal kényelmesebb csiszolni, bár a fúrógépnél jóval nagyobb és olcsób típusoknál(?) szabályozhatatlan fordulat kissé elriasztott. 10e ford/perc szerintem kirepülne a kezemből. Olcsók között kétfajta volt, az egyik kisebb, mondhatnám aranyosabb, viszont max 100 vagy 115mm-es korongot fogad, amelyik nagyobb és nehezebb, az tudja fogadni a 125mm-es korongot.
Ha megszáradt csiszold át és kend le mégegyszer, bő anyaggal. A hígítás kb 5-10 % max. Porbálgasd ha nagyon "ragad" akkor higitsd még, mindig keveseket tegyél hozzá higitót míg el nem éred a megfelelő viszkozitást.
Tökéletes simaságot csak fújástól várhatsz, egyébként meglátszik a használt eszköz nyoma. Alaposab csiszolással enyhíthetsz rajta, és azért mondom, hogy jó bő anyaggal csináld, mert a vastagabb festék réteg lassabban szárad, így több ideje van kiterülni. Én úgy szoktam, hogy kiöntöm az ajtóra a festéket, és ecsettel elterelgetem mindenhova, majd kioszlatom, és közben a felesleget leszedem róla!
Na, alapos portalanítás után felvittem az első réteg alapozót (Trinát Mester univerzális alapozó). Direkt vettem hozzá egy jobb fajta ecsetet, amit az eladó ajánlott, 440 Ft-ért. De eléggé csíkosra sikerült az első réteg. Ennek mi az oka? Nem higítottam fel eléggé az alapozót? Milyen arányban kell? 1 : 1? Pár óra száradás után már kezd eltűnni a "csíkossága", de nagyon gáz, hogy olyan bénán sikerült. :/
Boldogan ha elmondod hogyan. A többi fajta abban különbözött ettől hogy a tapadó felületén nem látszott a csavar egyáltalán, illetve az egyiken vékonyabb, a másikon vastagabb pirosas szivacsszerű réteg is volt, a képen láthatón ilyen réteg nincs is.