Jók ezek a VT-k, mondjuk egy keménytetős kabrió aligha lenne komolyan piacképes... a hobbiterepes már megint más dolog, pl a tetősínt rárakhatták volna a nem SW-kre is, hasznos bír az lenni... :)
Más: Kíváncsi vagyok, mikor jelenik meg a népítéletem... tegnap este írtam... :)
Abban igazad adok, hogy dombra fel kihasználható lenne az előző lejtőn vett lendület, de hát nem terep cross ez! A mai autók már erőből mennek, nem lendület autóznak, mint a KGST-ben volt szokás! Tuti frászt kapnék - főleg oszlopmenetben -, ha a 255Nm-el úgy közlekedne valaki előttem(tünk), mint egy trabantos: 110-80-110-80. :D A tempomat nem hülye sofőr, precizebb szabályzást valósít meg az elektronika, mint a legprofibb sofőr. Egy pilótának sem olyan finomak az érzékszervei, mint a szenzoroknak és a beavatkozás sem gáztaposás és elvétel! :) Gyanítom, nem jársz tempomatos kocsival. Adatok: Most kerül bele egy teherautóba tempomat, kiderül mi az igazság, Spanyolhonba oda-vissza tudja ő, mennyit evett eddig a vas.
Nem tévhit apámnak tempomat van a kocsijában és egy automata 2.3turbós Saab-al el lehet érni 130-as tempóval a 8 litert simán míg tempomat nélkül 8,5 - 9 liter.
automata kocsim van, nagyköbcentis. ha nem tempomattal megy az ember, normális esetben ki az aki a 130ról hagyja visszaesni a sebességet 120ra? Életszerűtlen. Szerintem így kevesen vezetnek.
Ha emelkedő jön, és az ember észreveszi, hogy lassul, önkéntelenül már nyomja is a gázt, és akarná elérni az addigi utazótempót. (Nem úgy gondolkodik, hogy majd elérek lassulva a tetejére és onnan gurulok..)
A tempomat a lejtő legaljánál finoman egyenletes "gázadással" tartja szinten a tempót. ez kevesebb benzin elégetéssel jár.
De volt erről egy kísérlet a discoveryn, ott egy fickó beült egy kis sportkocsiba, 2 liter benzinnel, és köröket tett meg. Az első esetben úgy , hogy nyomta agázt, aztán elvette, hagyta lendületből gurulni a kocsit, majd újra gázt nyomott amíg így ki nem ürült a tank.
A második esetben egyenletes tempóval körözött, és így majdnem két körrel többet ment!
Az hogy a tempomattal spórolsz az tévhit. A tempomat olyan mont az automata váltó. Növeli a fogyasztást. Ha 130 ra állítod akkor mindig 130 ra törekszik ezért felváltva gázt ad vagy elveszi és motorfékez. Mind a hülye sofőr. Ha pl mész az autópályan 130 körül és az ut dimbes dombos ekkor ha te vezetsz akkor a lejtón engeded 140-id majd lendületből kevesebb gázzal felmész a dombra ha nem nyomod eszetlenül visszalassulsz 120 ra de nem baj mert jön a következő lejtő. Nem mész egyenletesen hanem 120 és 140 között átlag 130-al. Ezzel szemben a tempomattal fel le 130 al mész nem használod ki a lenduletet és kb 10-al többet fogyaszt a verde. Akinek van valamilyen tempomatos kocsija és fed kompja próbálja ki. Azt elfogadom, hogy kényelmes a tempomat de az hogy csökkenti a fogyasztást az nem igaz.
És képzeld ha ilyentől veszed meg használtan az autót. Még ha viszonylag kevesebb kilóméter is van benne, a turbó már biztos minimum 2x annyira használódott el, mint amennyi a megtett kilóméter alapján kellett volna...
Ma hívott a kereskedö, hogy megjött a középkonzolom! Mákom volt, hogy megrendeltem, mert így a régi áron kapom! Dobálta a hátast a srác is, hogy ennyire megemelték az árát! Annyi "előnye" van, hogy így nem sokat kell belőle eladni az tuti!
Érdemes a FIAT honlapján megnézni az árlistát. Rajta van a nettó ár és regisztrációs adó tartalom is. Ugyanazon felszereltségű modell esetén egy 1.2 benyás és az 1.9 JTD között van majd fél milla regisztrációs adótartalom különbség. Szóval a rohadt PM rögtön visszaveszi adó formájában amit üzemanyaggban megspórolnál.
A változó geometriás feltöltő lehetőségei határához érkezett, további teljesítménynövelés eszköze a több feltöltő alkalmazása. Azonban itt meg kell különböztetni az egy nagy helyett 2 együtt dolgozó kis feltöltőt az először a BMW-nél alkalmazott megoldással. Ez utóbbinál a két eltérő méretű feltöltő, a fordulatszám függvényében adja át egymásnak a feladatot, így szélesítik a nyomatékgörbét.
Benzin vs. diesel... Én alapvetően diesel párti vagyok,most mégis benzines 1,3 autom van... Osztotam szoroztam,most nem éri meg a diesel... Eddig 3 diesel autom volt... 4,2L/100km-el eljártam...igaz ez régi szivodiesel volt, a környezetet is kíméltem(biodiesel)... Sajnos itthon nem lehet még biodieselt kapni ,de szerte europában természetes a kutakon,itthon nem számít a környezet védelme,a megujuló energiaforás...sajnos a nagy olajtársaságoknak hosszabb a keze mint hinnénk... És még egy utolso OFF a Hugom VW 1,9 TD autójában 680 000KM van,a blokk bontatlan,igaz mostanra kicsit eszi az olajat... Mindenki döntse el(számolja ki) kinek mi éri meg jobban...
Tempomat Dízelhez 95, benzines ceed-hez 75 ezer forint egy korrekt tempomat mindennel együtt (vezérlő és szabályzó szerkezet, beszerelés, tanítás - hangolás.) Ne felejtsük el, nem csak kényelmes és biztonságos (trafi) megoldás, de spórolás is. Teljesen reális a 10%-os fogyasztás csökkenés. Az életbe nem reagálsz olyan gyorsan és pedálozol pontosan, mint amilyen reakcióidővel és finoman egy jó tempomat szabályoz. És ugye a gyorsítások veszik el az üzemagyag nagy részét. Főként a hegylakók spórolhatnak nagyot, de bárkinek hasznos.
Optika Tárgyalok egy céggel, aki tervek szerint jelentősen kedvezőbb áron gyártana optikai kiegészítőket. Egy hétre elviszek egy cee'd-et, hogy méretezzenek, szobrászkodjanak, aztán hajrá. Akár ősszel elindulhat az együttműködés. :)
Azért az utóbbi időben egyre több kategóriában megjelent a dízel sportautó, ami elképzelhetetlen volt régebben. A Skoda RS-éhez hasonlóan mások is feszegetik, dízel csúcsmodell piacra hozatalát.
Dieselek kipufogógáza jóval alacsonyabb hőmérsékletű mint a benzienseké a VTG éppen ezen okból nem nagyon terjedt el benzineseknél. Röhely hogy turbo megfelelő megválasztása esetén akár 1db wastegates turboval is megoldható hogy közel alapjáraton is legyen töltés viszont akkor csúcsteljesítmény fog csökken. Ezért kell vagy VTG vagy sorbakötött 2 turbo.