Keresés

Részletes keresés

róbertke Creative Commons License 2020.01.19 0 2 30892

Ezt is a te általad közölt oldalról mentettem le még múltkoriban: Tejszállító még 1948 körül

Előzmény: tempotaxi (30891)
tempotaxi Creative Commons License 2020.01.19 0 3 30891

Ez az én munkám.

http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=4&t=12357

 

Czell Frigyes és fiai -  nodel

Lucian IonMACHETE FEROVIARE ROMANESTI

róbertke Creative Commons License 2020.01.19 0 0 30890

Köszi szépen az információkat! 

Ha jól látom a CFR hűtőnek az alvázán van a 100 -as pályaszám. 

Modell készítője te voltál vagy valaki más? 

Előzmény: tempotaxi (30889)
tempotaxi Creative Commons License 2020.01.19 0 4 30889

Czell Frigyes és fiai

szász Czell család régi, tekintélyes brassói család volt, felmenőik között több tanítót és egyházgondnokot tartottak számon. Idősebb Friedrich Czell, magyarosan Czell Frigyes apja mesterségét kitanulva gyapjúszövő lett, tudományát Bécsben tökéletesítette, újításokat hozva az erdélyi gyapjúszövés technikájába. Termékei nagy sikernek örvendtek, az 1850-es évektől kezdve azonban nem tudott versenyezni az osztrák szövőiparral.[1] A szövés mellett borkereskedéssel is foglalkozott, jelentős vagyonra téve szert.[2]

1854-ben megalapította Czell és Arzt cégét és Keresztényfalván szeszgyárat majd szeszfinomítót létesített, mely az 1880-as évekre Erdély délkeleti részének legnagyobb ipartelepévé nőtte ki magát. 1874-ben megvásárolta a Szászvolkány melletti Concordia kőszénbányát, hogy biztosítsa az olcsó fűtőanyagot a szeszgyár számára.[1] Az 1886-ban kirobbant vámháború negatívan befolyásolta az erdélyi ipart, és többek között a keresztényfalvi szeszgyár bezárását vonta maga után.[3]

Czell Frigyes és fiai vállalatcsoport 1855-ben alakult meg; célja kezdetben a gyapjúkereskedés volt és 1867-től gyapjúmosodát üzemeltettek, majd később a szesziparra összpontosítottak. 1888-ban megvásárolták az 1821-ben alapított, a vámháború miatt 1887-ben csődbe ment derestyei Quittner likőrgyárat, majd 1892-ben ugyanacsak Derestyén megalapították sörgyárukat. 1889-ben Botfalun cukorgyárat létesítettek, melyet 1892-ben átvett a Magyar Általános Hitelbank.[3]

A 20. század elején monopóliumuk volt az erdélyi sörgyártás terén; a brassói és Brassó környéki gyárak mellett sörgyáraik voltak BukarestbenKolozsváronCsíkszeredában, és likőrgyáruk Nagyszebenben. 1923-ban a csoport több részre szakadt a részvényesek közötti nézeteltérések következtében.[3] A gyárakat 1948-ban államosították, majd a rendszerváltás után privatizálták. Több közülük ma is működik.

https://hu.wikipedia.org/wiki/Czell_Frigyes_%C3%A9s_fiai

 

szász Czell család régi, tekintélyes brassói család volt, felmenőik között több tanítót és egyházgondnokot tartottak számon. Idősebb Friedrich Czell, magyarosan Czell Frigyes apja mesterségét kitanulva gyapjúszövő lett, tudományát Bécsben tökéletesítette, újításokat hozva az erdélyi gyapjúszövés technikájába. Termékei nagy sikernek örvendtek, az 1850-es évektől kezdve azonban nem tudott versenyezni az osztrák szövőiparral.[1] A szövés mellett borkereskedéssel is foglalkozott, jelentős vagyonra téve szert.[2]

1854-ben megalapította Czell és Arzt cégét és Keresztényfalván szeszgyárat majd szeszfinomítót létesített, mely az 1880-as évekre Erdély délkeleti részének legnagyobb ipartelepévé nőtte ki magát. 1874-ben megvásárolta a Szászvolkány melletti Concordia kőszénbányát, hogy biztosítsa az olcsó fűtőanyagot a szeszgyár számára.[1] Az 1886-ban kirobbant vámháború negatívan befolyásolta az erdélyi ipart, és többek között a keresztényfalvi szeszgyár bezárását vonta maga után.[3]

Czell Frigyes és fiai vállalatcsoport 1855-ben alakult meg; célja kezdetben a gyapjúkereskedés volt és 1867-től gyapjúmosodát üzemeltettek, majd később a szesziparra összpontosítottak. 1888-ban megvásárolták az 1821-ben alapított, a vámháború miatt 1887-ben csődbe ment derestyei Quittner likőrgyárat, majd 1892-ben ugyanacsak Derestyén megalapították sörgyárukat. 1889-ben Botfalun cukorgyárat létesítettek, melyet 1892-ben átvett a Magyar Általános Hitelbank.[3]

A 20. század elején monopóliumuk volt az erdélyi sörgyártás terén; a brassói és Brassó környéki gyárak mellett sörgyáraik voltak BukarestbenKolozsváronCsíkszeredában, és likőrgyáruk Nagyszebenben. 1923-ban a csoport több részre szakadt a részvényesek közötti nézeteltérések következtében.[3] A gyárakat 1948-ban államosították, majd a rendszerváltás után privatizálták. Több közülük ma is működik.

 

reszelozsir Creative Commons License 2020.01.19 0 1 30888

Találtam régi képet mindkettőről. Rég voltam Szentendrén, nem tudom mi van ott most eldugva.

 

 

Előzmény: 505519570004 (30871)
rezgaras Creative Commons License 2020.01.18 0 1 30887

Olyannak néz ki, mint a Dreher kocsik. Vagyis alsó fékállásos, de a tető végigmegy a fékállás fölött. Na ez az a verzió, amit nem építettem meg :-))

 

Egyébként nem zárnám ki, hogy az Istvántelkén szétrohadt hűtőkocsikat ilyenből építették át. De ez csak egy feltételezés, nincs róla semmi információm. (Merthogy mindene ugyanolyan, csak a teteje nem megy ki a végéig.)

 

Előzmény: Felek Ferenc (30884)
Felek Ferenc Creative Commons License 2020.01.18 0 0 30886

Sajnos semmi...

 

Visszatérve a fővárosba:

 


—
A BHEV december 20-ig teljesítette 1962-es évi tervét. Eddig a napig a Pest ■környéki vonalakon 132 millió személyt szállított, valamint 147 ezer tehervagon árut. A vállalat mintegy 10 millió forinttal teljesítette túl tervét.

 

Előzmény: róbertke (30885)
róbertke Creative Commons License 2020.01.18 0 0 30885

Nulla információ, semmi adat nincs róla? 

Ki gyártotta a kocsit (netán többet is)?  mikor? 

A kép készítésének idej? 

Előzmény: Felek Ferenc (30884)
Felek Ferenc Creative Commons License 2020.01.18 0 1 30884

Facebook találat:

 

róbertke Creative Commons License 2020.01.18 0 0 30883

Tudtommal mindkettő él és virúl, csak lejárt a fővizsgájuk és így kénytelenek "pihenni" a telephelyükön. 

Előzmény: alkotasu (30882)
alkotasu Creative Commons License 2020.01.18 0 0 30882

Csak "volt"? Mindkettő típusból kiskanál lett?

Előzmény: róbertke (30881)
róbertke Creative Commons License 2020.01.17 0 2 30881

+ ő 

Előzmény: róbertke (30880)
róbertke Creative Commons License 2020.01.17 0 3 30880

2012.07.18. Budafok-Háros 

Az utolsó "magyar" Z kocsi volt. 

Zsivany2 Creative Commons License 2020.01.16 -1 0 30879

 

Ez a kocsi ugyanaz a kocsi, mint RhB fotóján a fekete. A javításos részt nézzétek: ugyan az.

Ezen már látszik, hogy nem fekete.

Előzmény: RhB (30876)
paca664 Creative Commons License 2020.01.16 0 1 30878

"Lovász István nagy energiával bővítette a BHÉV akkor jelentős áruszállításához szükséges teherkocsi parkot. Az elavult, régi kocsik mellé nagy darabszámban vett át feleslegessé vált MÁV kocsikat, sőt azok egy részét a BHÉV igényei szerint át is alakíttatta."

 

"A használtan átvett és felújított teherkocsiparkot 1962 után új, saját tervezésű kocsikkal is gazdagította. 1958 és 1968 között a fenti kezdeményezéseivel a BHÉV teherkocsi parkját többszörösére növelte, jól kihasználható, korszerűnek mondható járműparkot hozott létre."

Előzmény: paca664 (30877)
paca664 Creative Commons License 2020.01.16 0 0 30877
Előzmény: Felek Ferenc (30860)
RhB Creative Commons License 2020.01.16 0 1 30876

Szerintem nem fekete, hanem nagyon sötét barna. Az a bizonyos dán fazon is fotózta Dániában, elő kéne túrni a képet.

 

Ez is sötétebb barna, mint a MÁV kocsik.

 

 

Anno NZA kollégától kaptam képeket, van több színes is, mindegyiken sötétbarnák. Viszont az is igaz, hogy egyik sötétbarna mellett belóg egy másik kocsi, ami sötétebb(nek tűnik) nála. És van ilyen egészen sötét nyitott kocsi is, meg a fenti Gklm kocsi is Linzbauer fotón.

 

 

Előzmény: division by zero (30874)
505519570004 Creative Commons License 2020.01.16 0 0 30875

Meg vagyok győzve. Én a Szentendrén kiállított kocsi színénél jóval sötétebb bordóra emlékeztem.

Előzmény: division by zero (30874)
division by zero Creative Commons License 2020.01.16 0 0 30874

Néz meg RhB fotóján.

Én is arra emlékszem, hogy elsőként a fekete színre lettem figyelmes, hogy jéé ezek valamilyen furcsa kocsik.

Előzmény: 505519570004 (30872)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2020.01.16 0 1 30873

Pesterzsébet 2006

Csepel 2007

505519570004 Creative Commons License 2020.01.16 0 0 30872

Nem tudok arról, hogy feketék lettek volna. Persze, az én emlékezethiányom nem bizonyít semmit.

Előzmény: division by zero (30870)
505519570004 Creative Commons License 2020.01.16 0 0 30871

Ez is megvan még?

BHÉV 21 44 219 7 000-2 Hfghkrs (ex MÁV hűtőkocsi) Megjegyzem, hogy az RhB által mutatott képeken fékállás nélküli látszik.

Előzmény: reszelozsir (30867)
division by zero Creative Commons License 2020.01.16 0 0 30870

És miért lett barna? Vagy ha ilyen volt gyárilag, akkor mikor és miért lettek feketék még üzemelő korukban?

Előzmény: 505519570004 (30868)
505519570004 Creative Commons License 2020.01.16 0 0 30869

Előzmény: 505519570004 (30868)
505519570004 Creative Commons License 2020.01.16 0 0 30868

nohhdacu ez még kipofozva látható is.

Előzmény: reszelozsir (30867)
reszelozsir Creative Commons License 2020.01.16 0 0 30867

Mindkettő megmaradt, elvileg. 

Előzmény: division by zero (30866)
division by zero Creative Commons License 2020.01.16 0 0 30866

Ilyenből maradt múzeumi példány, vagy mindet összevágták?

Előzmény: RhB (30865)
RhB Creative Commons License 2020.01.16 0 0 30865

Nem, hanem ezekre:

 

 

 

 

 

Előzmény: Atis57 (30864)
Atis57 Creative Commons License 2020.01.15 0 0 30864

Szia!

 

Erre gondoltál?

Előzmény: RhB (30863)
RhB Creative Commons License 2020.01.13 0 0 30863

Ráadásul volt teljesen egyedi kocsitípusa is.

Előzmény: Felek Ferenc (30860)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!