Keresés

Részletes keresés

gmarc Creative Commons License 2008.10.12 0 0 3884
Kicsit nagy lett, 213 MB a nagyobbik, úgyhogy holnap remélem már elérhető lesz:)
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (3883)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.10.12 0 0 3883
Köszi! Mi meg a filmed linkjét várjuk itt.
Előzmény: gmarc (3881)
Rbatka Creative Commons License 2008.10.12 0 0 3882
A fülöpszállási és lajosmizsei Bz együtt.
gmarc Creative Commons License 2008.10.12 0 0 3881

Törzsgyökeres szentesi!

 

Jelenlegi infók szerint a szentesi fűtőházban álló Bobók egyelőre maradnak alkatrészbányaként Szentesen.

-Z-ő-d- 3.1 Creative Commons License 2008.10.12 0 0 3880
Két Bz a nyárról
MBen Creative Commons License 2008.10.12 0 0 3879

Pár kép a 151-es, 152-es, 153-as vonalakról:

 

Törölt nick Creative Commons License 2008.10.12 0 0 3878
Két Bz a nyárról:

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.10.12 0 0 3877
Nem elfelejteni: holnaptól vágányzár a 130-as vonalon Szentes-Kunszentmárton között! Én kora reggel a vágányzár előtti utolsó vonattal felmegyek Nagytőkére, és a bontástól kezdve ott leszek!
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.12 0 0 3876
Értem, akkor jöjjön két kép, egy kicsit máshonnan (kicsit jobban illik a topik főtémájához):

Előzmény: Macosa (3848)
Rbatka Creative Commons License 2008.10.12 0 0 3875
sansan Creative Commons License 2008.10.12 0 0 3870

 Bocs,hogy beleszólok,de teljesen igazad van,még a hajam is égnek áll,hogy Csabacsűdün a nagyállomást felszedik.Régen a harmadik vágány mindíg tele volt az elsőn pedig állandóan rakodtak,a szállítószalag mindíg ott volt.

 Később csökkent a forgalom és lehetett kereszteket megoldani.

Mostanában pedig hónapok óta nem láttam itt teherkocsit.

Pusztabánrévén valamikor felszedték a második vágányt és Szarvasig nem lehet kitérni.A helye is alig látszik.

 De. Lehet itt még másmilyen világ.Újra szükség lehet az elhanyagolt,sokszor megszűntetni akart vasútra.

Előzmény: Törölt nick (3854)
Rbatka Creative Commons License 2008.10.12 0 0 3869
Nem is írtam ilyet a hozzászólásomban :D
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (3865)
Tastam Creative Commons License 2008.10.12 0 0 3866
Ennek örülök. Amúgy sem vettem magamra. Ami meg nem tartozik a nagy nyilvánosságra, nem kell ide beírni. Részemről ennyi.
Előzmény: Törölt nick (3857)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.10.12 0 0 3865
Fogalamazz egyéertelműen: "Nem igazán kedveljük, akik nem kedvelik a vasutat errefelé!" Van a fórumon 4-5 ember, aki annak örülne, ha nem lenne vasút az országban. A régóta fórumozók tudják kikről van szó.
Előzmény: Rbatka (3864)
Rbatka Creative Commons License 2008.10.12 0 0 3864
Na igen, ezután a hozzászólás után már tényleg van félreértés! :))

Ott kezdődött, hogy megkérdeztem, mi lesz Újvárossal.
Erre írta, hogy nem publikus, vannak rossz szándékú emberek, akik esetleg többszörösen keresztbe tehetnek.
Erre, minden előzmény, és utalás nélkül rögtön két szívesen látott topiktárs magára vette :/
András nem rátok gondolt, mint rossz szándékú emberekre. Én mint topiknyitó, nem engedem meg ezt a félreértést. És szerintem moderátorhoz kellene folyamodni további többszörös félreértések és nem megfelelő vélemények kialakulásának elkerülése végett.
(itt a sajátomra, és a 3863-asra gondolok)
Előzmény: Törölt nick (3863)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.12 0 0 3862
Később meg arrébbvitték az állomásból lett megállóhelyet, a falu közelébe, mert az állomás messzebb volt a falutól.
Előzmény: Törölt nick (3861)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.12 0 0 3861
Pitvaros állomás vágányhálózatát 1968-ban korszerűsítették, és 1971-ben az egészet felszedték...
Előzmény: Törölt nick (3860)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.12 0 0 3860
Tipikusan a rövidlátó gondolkodásmód, ami később mindig megbosszulja magát. Pl. lerobban egy vonat a nyítlpályán ki kell érte zavarni egy mozdonyt, h rángassa el onnan. Ekkor esik majd le azá lluk ,h hová vigyük. Felszedve mindkét oldalt az állomás a legközelebbi meg jó messze van. Mit nyernek azzal, h felszednek egy állomást? Filléres dolog, el lelhet adni azt a pár száz méter sínt megy a kohóba, netán beépítik, de egy állomási vágányhálózat nem mérvadó a költségvetésben filléres tétel. Mennyi többletköltséget okozhat ha egy lerobbant vonatot nem mondjuk 10km-e messzebb kell vontatni? Netán többe mint amennyit megtakarítottak azzal, h felszedték az állomást. Szinte 100%, h igen. Az egy dolog ,h kitalálják ,h arra az állomásra nincs szükség. Megszűnik a szolgálat és bezárják. De miért kell fizikailag is szétcseszni azzal, h felszedik a vágányokat? Ezt nem értem. Többe kerül felszedni mint amennyi haszon van belőle. Ráadásul bármikor kiderülhet, h mégis szükség van rá. Ha fizikailag még megvannak a vágányok akkor azonnal újra üzembe lehet helyezni. Ha felszedik akkor meg vissza kell építeni.

Egyébknét arra is volt példa, h kicserélték szépen az összes vágányt meg a váltókat egy állomáson majd egy pár év után megszüntették és felszedték. Tipikus dolog, végülis vinni is lehet ami kerek és gurítani is lehet, ami szögletes, de hát nem ésszerűbb lenne fordítva?
Előzmény: Törölt nick (3856)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.12 0 0 3859
Te most vagy nem látod át az egészet, és ezért írod ezt, vagy csak játszol az idegeimmel.
Előzmény: Törölt nick (3845)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.12 0 0 3858
Román oldalán a vonalnak van még személyforgalom.
Előzmény: VT22 (3843)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.12 0 0 3857
Nem rád gondoltam és nem is azokra az emberekre, akik mindenféle rossz szándék nélkül olvassák a topikot.
Akinek nem inge ne vegye magára.
Akinek viszont inge, az gondolkodjon el rajta...
Előzmény: Tastam (3840)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.12 0 0 3856
Ezekben a dolgokban igazad van, de ott fönt Pesten akik ezt a dolgot javasolták (olvassa is az illető a Zindexfórumot) és akik rábólintottak, azok szarnak bele az észérvekbe. Ők is tudják azt, hogy a vonalak ezáltal ki lesznek herélve, de qrvára nem hatja meg őket...
Előzmény: Törölt nick (3854)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.12 0 0 3855
Elég jól összeszedted, nem sok kiegészítenivalóm van:
- az "r" (33 kg/m) sín: acélsín. Ma is látható több száz méter hosszban Rókus áll legmellékebb mellékvágányaiban.

Műkert mh helye ma is látszik: Kmét delta őrhelytől a vonal elkanyarodik keletre, és az ív utáni átjárónál van a peron helye.

Utolsó bekezdésedben írod, hogy 1961-62-ben új megállóhelyeket építettek. Nem építettek újakat, sőt akkor még peronszegély sem épült. Egyszerűen csak felújították a vágányt.
Alsóúrréten és Szikrán 1962...1980 között valamikor felszedték a rakodóvágányokat (utánaérdeklődök az informátoromnál, pontosan mikor).
Nyárjason sokáig megvolt a rakodóvágány, egy fotóm is van róla (korábban itt már közzétettem), ha jól tévedek 1997-ben szedték fel.

Előzmény: Rbatka (3794)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.12 0 0 3854
Csabacsűdöt nem kéne felszedni, hosszú állomásközök lennének ,ami nem okos dolog. Már a Csorvás-Oh 14 km-es állomásköz is túl nagy. Kisszénáson is lehet keresztezni.

Nem értem miért nem lehet a felbontott állomáson legalább egy kitérő vágányt meghagyni, h ha váratlan esemény történik azért félre lehessen állni. Mehet arra elterelt, teher vagy akár különvonat is, aminek félre kell állnia esetleg mást kell kikapni a különvonat elöl, akkor meg egy hosszú állomásköz bajt okoz. Esetleg ha lerobban a nyíltpályán egy vonat, akkor sokáig kell elráncigálni, h ne akadályozza a forgalmat ha messze a következő állomás. Sztem legaláb átlagban 10 km-enként kéne egy állomásnak lenni. Ha felkapdosnak itt több állmoást akkor biztosan lesznek nagy állomásközök.

A 135-ön is hiba volt Orosházi Tanyák állomást megszüntetni, mert azóta lett ütemes menetrend meg sűrűbb forgalom, szükség lenne rá, szeméyl-teher keresztekre jó lenne.
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.12 0 0 3853
Orosháza közelében a 70-es számú sorompókezelői őrhelyet érdemes minél hamarabb körbefotózni.
Előzmény: Törölt nick (3851)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.12 0 0 3850
Jó volt, volt mit ünnepelni mert Spike barátomnak megszületett a lánya, ennek örömére jól berúgott meg mi is vele. :) Visszafelé már offtopik járművel mentünk.

A fellépés is jó volt.
Előzmény: Macosa (3849)
Macosa Creative Commons License 2008.10.12 0 0 3849
Tényleg milyen volt a tegnap esti kis buli??? Jó volt összefutni:)
Előzmény: Törölt nick (3847)
Macosa Creative Commons License 2008.10.12 0 0 3848
De lehet nem arról van szó. Csak innen már annyi volt hogy nekem már unalmasak a képek. De félre értés ne essék nem szeretnelek megbantani.
Előzmény: Törölt nick (3846)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.12 0 0 3847
Fábián és Gádoros állomásoknak meg kell maradniuk, hiszen ha ezek megszünnének akkor hol lehetne keresztezni? Madzagvasúttá válna a 147-es alsó része. A teljes sorompókat meg ezek szerint nagyon írtják, mert több helyen is meg fognak szünni.
OFF
Szajolnál az állmomás két végén lévő teljes sorompó is halállistás, mert láttam, h már ott áll mellette a fény és félsorompó kombó.

A megyében megvannak még ezek a teljes sorompók, amikről nem tudok és nincs is látható jele, h halállistán van:
Békéscsabán a 135-ös vonalon lévő, a Jaminába vezető úton.
Telekgerendáson az állomásnál
Orosházán az állomás előtti útátjárón Csorvás felé.
Szabadkígyósnál a 120-as vonalon.

Szerintetek hiba megszüntetni a teljes sorompókat? Szerntem ebben nincs semmi rossz a fénysorompó a modernebb és a jobb, azt gép működteti a teljes sorompót ember és a gép ritkábban téved mint az ember.

ON:

Vasútbarátok számára annyiban lehet rossz, h így megszünhet több szolgálati hely, ahol már csak ezért van a szolgálat, h kezelje a sorompót. Ha pedig megszűnik akkor lebonthatják, kirabolhatják, összemocskolhatják, ahogy sok esetben történik.

Egy érdekesség:
A tegnap 20:46-kor Békéscsabáról Orosházára közlekedő vonat dupla Uzsgyiból állt.

Az első szerelvény felét elfogalalta egy iskolás csoport. A második szerelvényt meg mi 8-an. Partybusz helyett partyvonat :) Kineveztük rapper járatnak, mi 8-an voltunk csak az egéaz szerelvényen akik egy orosházi buliba mentek.
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.12 0 0 3846
Elnézést, nem tudtam, hogy csak mindig máshonnan szabad képet feltenni. Ha egy állomásról már volt kép, onnan nem lehet... :(
Előzmény: Macosa (3841)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!