Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
Nem elfelejteni: holnaptól vágányzár a 130-as vonalon Szentes-Kunszentmárton között! Én kora reggel a vágányzár előtti utolsó vonattal felmegyek Nagytőkére, és a bontástól kezdve ott leszek!
Bocs,hogy beleszólok,de teljesen igazad van,még a hajam is égnek áll,hogy Csabacsűdün a nagyállomást felszedik.Régen a harmadik vágány mindíg tele volt az elsőn pedig állandóan rakodtak,a szállítószalag mindíg ott volt.
Később csökkent a forgalom és lehetett kereszteket megoldani.
Mostanában pedig hónapok óta nem láttam itt teherkocsit.
Pusztabánrévén valamikor felszedték a második vágányt és Szarvasig nem lehet kitérni.A helye is alig látszik.
De. Lehet itt még másmilyen világ.Újra szükség lehet az elhanyagolt,sokszor megszűntetni akart vasútra.
Fogalamazz egyéertelműen: "Nem igazán kedveljük, akik nem kedvelik a vasutat errefelé!" Van a fórumon 4-5 ember, aki annak örülne, ha nem lenne vasút az országban. A régóta fórumozók tudják kikről van szó.
Na igen, ezután a hozzászólás után már tényleg van félreértés! :))
Ott kezdődött, hogy megkérdeztem, mi lesz Újvárossal. Erre írta, hogy nem publikus, vannak rossz szándékú emberek, akik esetleg többszörösen keresztbe tehetnek. Erre, minden előzmény, és utalás nélkül rögtön két szívesen látott topiktárs magára vette :/ András nem rátok gondolt, mint rossz szándékú emberekre. Én mint topiknyitó, nem engedem meg ezt a félreértést. És szerintem moderátorhoz kellene folyamodni további többszörös félreértések és nem megfelelő vélemények kialakulásának elkerülése végett. (itt a sajátomra, és a 3863-asra gondolok)
Tipikusan a rövidlátó gondolkodásmód, ami később mindig megbosszulja magát. Pl. lerobban egy vonat a nyítlpályán ki kell érte zavarni egy mozdonyt, h rángassa el onnan. Ekkor esik majd le azá lluk ,h hová vigyük. Felszedve mindkét oldalt az állomás a legközelebbi meg jó messze van. Mit nyernek azzal, h felszednek egy állomást? Filléres dolog, el lelhet adni azt a pár száz méter sínt megy a kohóba, netán beépítik, de egy állomási vágányhálózat nem mérvadó a költségvetésben filléres tétel. Mennyi többletköltséget okozhat ha egy lerobbant vonatot nem mondjuk 10km-e messzebb kell vontatni? Netán többe mint amennyit megtakarítottak azzal, h felszedték az állomást. Szinte 100%, h igen. Az egy dolog ,h kitalálják ,h arra az állomásra nincs szükség. Megszűnik a szolgálat és bezárják. De miért kell fizikailag is szétcseszni azzal, h felszedik a vágányokat? Ezt nem értem. Többe kerül felszedni mint amennyi haszon van belőle. Ráadásul bármikor kiderülhet, h mégis szükség van rá. Ha fizikailag még megvannak a vágányok akkor azonnal újra üzembe lehet helyezni. Ha felszedik akkor meg vissza kell építeni.
Egyébknét arra is volt példa, h kicserélték szépen az összes vágányt meg a váltókat egy állomáson majd egy pár év után megszüntették és felszedték. Tipikus dolog, végülis vinni is lehet ami kerek és gurítani is lehet, ami szögletes, de hát nem ésszerűbb lenne fordítva?
Nem rád gondoltam és nem is azokra az emberekre, akik mindenféle rossz szándék nélkül olvassák a topikot. Akinek nem inge ne vegye magára. Akinek viszont inge, az gondolkodjon el rajta...
Ezekben a dolgokban igazad van, de ott fönt Pesten akik ezt a dolgot javasolták (olvassa is az illető a Zindexfórumot) és akik rábólintottak, azok szarnak bele az észérvekbe. Ők is tudják azt, hogy a vonalak ezáltal ki lesznek herélve, de qrvára nem hatja meg őket...
Elég jól összeszedted, nem sok kiegészítenivalóm van: - az "r" (33 kg/m) sín: acélsín. Ma is látható több száz méter hosszban Rókus áll legmellékebb mellékvágányaiban.
Műkert mh helye ma is látszik: Kmét delta őrhelytől a vonal elkanyarodik keletre, és az ív utáni átjárónál van a peron helye.
Utolsó bekezdésedben írod, hogy 1961-62-ben új megállóhelyeket építettek. Nem építettek újakat, sőt akkor még peronszegély sem épült. Egyszerűen csak felújították a vágányt. Alsóúrréten és Szikrán 1962...1980 között valamikor felszedték a rakodóvágányokat (utánaérdeklődök az informátoromnál, pontosan mikor). Nyárjason sokáig megvolt a rakodóvágány, egy fotóm is van róla (korábban itt már közzétettem), ha jól tévedek 1997-ben szedték fel.
Csabacsűdöt nem kéne felszedni, hosszú állomásközök lennének ,ami nem okos dolog. Már a Csorvás-Oh 14 km-es állomásköz is túl nagy. Kisszénáson is lehet keresztezni.
Nem értem miért nem lehet a felbontott állomáson legalább egy kitérő vágányt meghagyni, h ha váratlan esemény történik azért félre lehessen állni. Mehet arra elterelt, teher vagy akár különvonat is, aminek félre kell állnia esetleg mást kell kikapni a különvonat elöl, akkor meg egy hosszú állomásköz bajt okoz. Esetleg ha lerobban a nyíltpályán egy vonat, akkor sokáig kell elráncigálni, h ne akadályozza a forgalmat ha messze a következő állomás. Sztem legaláb átlagban 10 km-enként kéne egy állomásnak lenni. Ha felkapdosnak itt több állmoást akkor biztosan lesznek nagy állomásközök.
A 135-ön is hiba volt Orosházi Tanyák állomást megszüntetni, mert azóta lett ütemes menetrend meg sűrűbb forgalom, szükség lenne rá, szeméyl-teher keresztekre jó lenne.
Jó volt, volt mit ünnepelni mert Spike barátomnak megszületett a lánya, ennek örömére jól berúgott meg mi is vele. :) Visszafelé már offtopik járművel mentünk.
Fábián és Gádoros állomásoknak meg kell maradniuk, hiszen ha ezek megszünnének akkor hol lehetne keresztezni? Madzagvasúttá válna a 147-es alsó része. A teljes sorompókat meg ezek szerint nagyon írtják, mert több helyen is meg fognak szünni. OFF Szajolnál az állmomás két végén lévő teljes sorompó is halállistás, mert láttam, h már ott áll mellette a fény és félsorompó kombó.
A megyében megvannak még ezek a teljes sorompók, amikről nem tudok és nincs is látható jele, h halállistán van: Békéscsabán a 135-ös vonalon lévő, a Jaminába vezető úton. Telekgerendáson az állomásnál Orosházán az állomás előtti útátjárón Csorvás felé. Szabadkígyósnál a 120-as vonalon.
Szerintetek hiba megszüntetni a teljes sorompókat? Szerntem ebben nincs semmi rossz a fénysorompó a modernebb és a jobb, azt gép működteti a teljes sorompót ember és a gép ritkábban téved mint az ember.
ON:
Vasútbarátok számára annyiban lehet rossz, h így megszünhet több szolgálati hely, ahol már csak ezért van a szolgálat, h kezelje a sorompót. Ha pedig megszűnik akkor lebonthatják, kirabolhatják, összemocskolhatják, ahogy sok esetben történik.
Egy érdekesség: A tegnap 20:46-kor Békéscsabáról Orosházára közlekedő vonat dupla Uzsgyiból állt.
Az első szerelvény felét elfogalalta egy iskolás csoport. A második szerelvényt meg mi 8-an. Partybusz helyett partyvonat :) Kineveztük rapper járatnak, mi 8-an voltunk csak az egéaz szerelvényen akik egy orosházi buliba mentek.