"Mobil 1 5W 50 tudtom szerint az a legjobb, és a legdrágább is.
vagy létezik jobb benzineshez?"
ha valaki el tudná dönteni hogy melyik a legjobb motorolaj - de olyan, ami minden autóhoz a legjobb! - akkor (majdnem) be lehetne szüntetni ezt a fórumot (és mellesleg több kenőanyaggyártó cég bezárhatná a kaput) de jelenleg ilyen felismerésről még nem tudok.
Az alapvető kérdés (mint mindig):milyen benzineshez és milyen célra?
szvsz szamárvezetőként abból lehet kiindulni, hogy a félszintetikus olajok általában jobb tisztítóképességgel rendelkeznek mint az ásványiak, a teljesen szintetikusak pedig jobb tisztítóképességűek mint a félszintetikusak. Természetesen sok függ a DD (detergens-diszpergens) adalékok mennyiségétől is de a jobb minőségű alapolajokban magasabb ez a potenciál (több adalékot képesek felvenni).
Nem egy ember panaszkodik, hogy 6000 km-ig semmi olajevés, aztán meg elkezdi csipegetni. Hát vajon miért van ez? Mert az olaj FOS kezd lenni. Felhígul, szétnyíródik,egyszerűen elveszti tulajdonságainak valamenyi részét (viszkozitás stb). Mondjuk ez ásványi volt. Én vagy cserélném akkor 6000-nél vagy tennék bele olyant ami tovább bírja. Ezért nem mindegy hogy milyen motorba milyen olajat raksz és azt meddig használod. Slx mester ezeket mind-mind leírta és leírja nap-mint-nap csak más megfogalmazásban. Az olajszűrők visszaengedése márpedig létezik. Vannak olyan motorok is amik immunisak erre. Ezért NEM LEHET ÁLTALÁNOSÍTANI. Léteznek irányelvek és ajánlások amit nem hasracsapásra találnak ki hozzáértő emberek. Érdemes figyelni rájuk de nem kell fosni a saját tapsztalattal való összevetéssel sem.
Sok irodalmat kell olvasni az olajgyártók FAQ stb.... oldalain! Javaslom mindenkinek.
Lehet érezni hidd el.Én pl. érzem a céges kocsin,hogy az olajcsere előtt már elég erőtlen,sőt 2. fokozattal el sem indul,inkább lefullad.Az olajcsere után meg mintha kicserélték volna elmúlnak a zörejek,elindul 2. fokozatban is,és erősebb is valamelyest. Elméletileg sok tartaléknak kellene lenni egy olajban,és nem szabadna pl. még egy 15w40-es olajnak sem ezeket a tüneteket produkálni,de a gyakorlatban úgy látszik mégsem így van.
Ha egész nap a kocsiban ülsz,és érzed minden rezdülését :-)),akkor észre lehet venni a különbséget akkor is ha másik olajra váltassz,ill. elég hozzá az is ha az elfáradt olajat lecseréled egy újra.
Én csak annyit tudok, hogy amikor egy 300e km-t futott 80as évjáratú 520 bmw-n végeztem olajcserét, akkor utána olyan lett, mintha kicserélték volna. Én itt Aral Multitronic 15W-40-et használtam, legnagyobb megelégedésemre. Mellesleg előtte Mol volt benne.
Ezt rosszul teszed :-) Egy legszuro 1000, max 2000 forint, es pesti hasznalatot feltetelezve nagyjabol 10000 kilometer utan jelentosen megno a fojtasa -- eltomodik a sok kosztol.
4, de lehet különbséget tenni , mégpedig legalább úgy ahogy két 95ös benzin között is .
Látok valamit abban a mit mondasz! Nekem anno az M20B20 BMw-ben a castrol gtx protec csinált "csodát".És rengetegen néztek madárnak amikor előadtam.Semmi kereplés,gyors olajnyomás stb. ellentétben egy rakás másik olajjal.A mostani m50b25 nem annyira érzékeny,más konstrukció,itt nem veszek észre különbségeket más-más termék mellett. Viszont sofima szűrővel más volt a helyzet mint mann-al pl.A sofimának kellett majd 2 mp mire lámpa aludt.A mann-nál kulelfordításra aludt a lámpa.AZ empírikus dolgokban is hiszek de összhangban van sokszor az elmélettel is.
Nekem nem a szeleppel volt gondom. Most Fiamm szűrőm van , és nem kerepel.
Nem hiszem , hogy a gyári és a kompatibilis szűrőgyártók , kihagynák a szelepet az utángyártottakból.
Másrészt nem hiszem , hogy egy japán vagy más komoly autógyár rábizná egy sürün cserélgetett alkatrészre ezt a fontos funkciót, mármint a szelepét. Úgy értem a visszafolyást gátló szelepet a motoron kivülre helyezné el ? Mint emlitettem az echte gyári szűrőben sem volt szelep...
Olvasd el a 9045 ös hozzászólásomat . Megvettem a gyári Nissan szűrőt .és kipróbáltam a Championt is . egyik sem segitett. Szét szereltem mindkettőt , semmilyen plusz szelep nincs benne. De vettem már Nipparts szűrőt is , az is kék , csak nincs rajta hogy Nissan . Az olaj ami sztem. segitett a Shell Helix Plus , de már annyiszor leirtam , valaki azt irta erre , hogy Shell ügynök vagyok...
Annak elbirálására , hogy jobban megy vagy nem , nem kell extra-sens nek lenni. Elég napi 60- 100 km -t autózni. Az ember füle és lába hozzászokik a hangokhoz.meg a dinamikához, azután csak észre veszi.
Mit is? :-) A hasznalt, valamelyest csokkent keno-/tisztito-/stb kepessegu olaj es az uj olaj kozotti kulonbseget. Persze ennek az icipici kulonbsegnek is 95 szazaleka az olajcserevel egyutt megejtett legszuro-cserebol adodik :-)
Nem muszály a véleményt elolvasni , nem muszály követni , és nem kell ismeretlenül hiteltelenséggel vádolni!!!
Vadolt teged a franckarika :-)
Csak tudod az en szemelyes tapasztalataim (eleg sok autoval, eleg sok olajjal es eleg sok kilometeren at) pedig mast mondanak.
Az olajok kozott van kulonbseg, de ez nem igazan erezheto rogton olajcsere utan. Nehany tiz- vagy szazazer kilometer lefutasa utan lehet kulonbseget tenni a "jo" es a "rossz" olajjal hasznalt motorok kozott.
Ha a neten rákeresel, akkor bizony lehet párat találni, amikor egyezteted az árlistával vagy terméklappal, akkor meg mindegyik vagy ezt írja rá, vagy azt...
De természetesen igazad van a Hykomol Synt, az tényleg GL-5 ös! :)
olajszűrőhöz: Ha bemész egy komolyabb boltba (birner, unix) akkor valószínűleg annyiért amennyibe egy "gyári" Opel szűrő kerül, egy komolyabbat vehetsz.
Ne menjünk bele mélyen, de nagy különbség lehet szűrő és szűrő között is!
Ehh, na most akkor kizárásos alapon neked a valvoline mulasztotta el a kelepelést? :) Mert nem írtad le, csak hogy milyen 3at raktál bele, meg hogy melyik 2 nem volt jó...
Nem tudok nyilatkozni,még nem használtam. Elég annyi,hogy az opel felirattal ellátott motorolajos flakonban sem opel olaj lötyög,hanem valamelyik olajgyártó olaja. Ez az opelszűrő származhat a Mann-tól is,és származhat valamelyik olasz kisiparostól is.
Bizony bizony,egyáltalán nem mindegy milyen szűrőt rakunk fel.A visszacsapószelepen túlmenően a szűrési képességben is vannak különbségek,csak ezt mi közvetlenül soha nem tudjuk meg mennyivel szűr jobban egy MANN egy Tecneco-tól.Egy több mint 100 éves múltra visszatekintő cég szvsz többet sejt a dolgokról,mint egy tavaly alakult Torinói:-)) családi vállalkozás,akik egy-két éve kezdtek el szűrőket gyártani a garázsban.A torinói direkt volt,ugye mint tudjuk olaszban az nem gyárt pl. olajszűrőt aki nem akar.:-)) Sok ember azt sem veszi észre hogy 3-4 másodpercig nincs olajnyomás,sőt azt sem tudják mi az piros kis lámpa az olajoskannával.
Én már csak MANN-t használok,mert a Purolator is olaszból jön 2-3 éve és sajnos elég sok szűrő visszaenged.
Van különbség az olajszűrők között. Bizonyára szűrési képességbeli különbségek is vannak, de mi laikus userek -mivel nincs laborfelszerelésünk- nem igen tudjuk ezt megállapítani. Valamit viszont igen. És ez pont a visszafolyásgátló szelep. Egyik márkánál működik, másiknál nem. Az emberek sokszor vakarják a fejüket, mikor hidegindítás után jópár másodpercig nincs olajnyomás, az ok pedig többnyire a szar olajszűrőben keresendő. Ami nálam bevált: Champion,Mann,Purolator Ami szar volt:Alco