Elnézést, hogy bele vau-vau, de egyszer egy ismerős hölgy (he-he-he), leviharzott egy mélygarázsba egy Renault Scenic-vel és a tetőn ott voltak a bringák. Volt nagy mosolygás utána!
De nem ezért jöttem, hanem hogy tanácsot kérjek, meglepő módon bicaj szállítás ügyben. Vagy tapasztalatot.
Nekem sem tetszik a tetős szállítás, bár van igazsága annak, amit mondtál. De vonóhorgom sincs. Tehát én olyan hátsóajtóra felfüggeszthetős megoldást preferálnék. Mi a véleményetek? Nekem szintén Scenic-em van a II. szériából.
Nekem a bringaexpo-n pont a vonóhorgos thule tetszett. Le lehet hajtani és akkor ki lehet nyitni a csomagtartót. Igaz valami 130eFT. Bár sajna a vázat is fogja, de nagyon esküdöztek ott a fiúk, hogy olyan anyagú a befogó, hogy soha nem lesz karc emiatt a vázon. Nekem a tetős nem szimpatikus. Nem valami bizalomgerjesztő, mikor látom az árnyékból, hogy a menetszél, meg az úthibák okozta rezgéseket úgy tolerálja, hogy a nyereg vagy 5centiket mozog jobbra-balra. Pedig olyan van, hogy az első kereket ki kell venni és a villát be lehet fogni. Ez még elmegy, meg ami a hajtókart fogja. És kertbe be-, kiállásnál, vagy kisebb utcákban vigyázni kell a fákkal.:) A vonóhorgos, meg normális méretű autón nem nagyon lóg túl a tükrön és azért ritkán megy az ember úgy, hogy 5centiket se hagy a tükör és a tereptárgyak(autók) között.
Több mint 10 éve hurcolok 4 bringát tetőn, a nagyáruházakban kapható olasz tartóval, eddig minden gond nélkül, több tízezer km-en vagyunk túl velük, igaz én magam is magas vagyok ( majd 2 méter) de az autó se kicsi,(most éppen Suzuki Ignis). 100-120 -at rendszeresen megyek velük, megállásnál meg szoktam nézni rendesen állnak-e, talán 1x kellett utánahúzni.
Nem tudom ti hogy vagytok vele, de én nem szeretem a vonóhorgos tartót. Most épp (ebben a percben a szemem előtt megy a dolog) pakol le egy család 4 bringát az A6 kombi vonóhorgáról, mert kellene valami a csomagtartóból, de a bringák miatt nem lehet felnyitni az ajtót.
A másik, amitől én folyton tartanék, az a ráfutásos koccanás. Bármikor bárkibe belecsúszhat a mögötte jövő (én is kb. 6-8 ilyet éltem meg már), a lökhárítón ez sokszor meg sem látszik, a bringatartóban és a bringákban viszont komoly kár keletkezhet.
Az, hogy a bringa kilóg oldalra, az egy kis gyakorlással megszokható, legfeljebb nem kell szűk helyekre betolatni. De erre is figyelemmel kell lenni. Szóval én a tetőn szállítás híve vagyok.
ott vagyok megcseszve, hogy van egy darab férfi váz, egy női és két uniszex kivitelű gyerekváz (vagyis azokhoz is kell adapter, nem csak a feleségbringához)
ha plusz darabot akarok a tetőre rakni, annak az alja 180 centin lesz, beszarok, mire felrakom (mitsubishi outlander)
Koppenhágában minden taxisnak van ilyen, megnézem neked, hogy ők milyet használnak. Mondjuk lámpa egyiken sincs, szerintem zár se, ez lehet a legolcsóbb fajta.