Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Majd nekicsapod a hülye motort valaminek aztán dobhatod el, a szöghajtás meg vígan ledarálja az egész akkus hülyeséget. A sört meg patkányok használják uszodának.
Azért vettem akkus gépet, hogy az olajcsere, gyertyacsere, karbitisztítás, szöghajtás felújíátsa, gyújtótrafó csere, berántózsinór csere helyett inkább bonthassak egy sört.
(Amit az el nem használt benzin árából veszek :-D)
Ha az egész Földet leburkolnák azzal a szarral, az se lenne elég még a kocsiknak se. Mikor elindulna egy óceánjáró, akkor meg az egész naprendszerben kialudnának a fények. Szánalmas ez az erőltetett zöldeskedés, pláne hogy brutál környezetszennyező.
Mindenkinek szíve joga, hogy kínait, akkus, elektromos vagy benzines gépet vesz. Lehet vitatkozni az előnyökről/hatranyokrol tényszerűen vagy érzelmek mentén ( bár ez egy használati eszköz), szerintem egy ilyen fórum lényege a tapasztalatcsere és a konstruktivitás. A kolléga így döntött, ezt vette és számomra szimpatikus módon leírta a tapasztalatát. Én sem vennék ilyen gépet, mert más a felhasználási körülményeim, de az övét tiszteletben tartom és köszönöm neki. Remelem sokáig tudod majd használni.
Anyunál egy kb. 30 éves Stihl damilos van, hihetetlen sokat kibírt (amikor apu megvette, az eladó nagyon hangsúlyozta, hogy ez tényleg csak fűszegély nyíró, mert spirálos hajtás, stb. stb., erre meg apu a tava körül a nádat is ezzel nyomta évtizedekig ;-)
De már tényleg oda van a kihajtása, a damilfej is nagyon (még eredeti, mint a gép minden porcikája: néha széthúzom a kihajtást, grafitos zsírt bele, néha gyertyacsere, és ennyi volt a karbantartása eddig) Nehezen indul, kicsit gyenge is már... A kipufogó szerintem iszonyú hangos, régen nem volt ilyen...
Lassan megérik a cserére. Szerintem elektromosra kellene váltani???
Az akkutól én sem félnék, mert piszok sok töltési ciklust kibír egy LiIon akku: biztos, hogy sokkal olcsóbb hosszú távon, mint a benzin + az egyebek egy benzines géphez.
Egy önjárós akkus fűnyíró is nagyon birizgálja a fantáziámat ;-) , de vagy nehéz, vagy drága, ami legalább 46 (de inkább 51) centis. Az akku meg horror - igaz, >10.000 forintot beletankolunk évente a fűnyíróba, pár év alatt visszahozza az akku árát talán. Ha tönkre nem megy a gép ;-)
Ha vetted a fáradtságot, és rákattintotál a gép adattáblájáról készült képre, azt is látod, hol gyártották. Remélem nem csalódtál nagyot a felirat láttán.
Olvasd el, mire vettem. Leírtam az első tapasztalataimat, hogyha valakit érdekel, lássa. Erre ezért belém állsz. Tudod mit? Számoljunk.
Heti egy fűnyírás áprilistól Októberig. Ez kb. 30-31 hét. Minden fűnyírásnál kettőször töltök akkut, mert már elfáradt. Ez 62 darab akku töltés.
Töltésidő 1 óra. Töltőfeszültség 18V, 9 amper. Ez 162Wh. Kettő akku, tehát 324 Wh / alkalom. Számoljunk némi veszteséget a töltőnél, legyen 350 Wh/töltés. Kettő töltés, 700 Wh.
31 fűnyírás szorozva 700 Wattórával az 21700 Wh, vagyis 21,7 kWh. Legyen 22 kWh. Számoljuk az áramot ne is kedvezményes A1 tarifán, hanem A1 normál díjszabáson.
Ez bruttó 37 forint 54 fillér. Szorozzuk be a 22 kWh-val. Akkutöltés költsége 825 forint 88 fillér. Kerekítsük fel 850 forintra. Évente!
Várj, veszek damilt is:
2.4 mm-esm Makita RT 4 élű, narancs színű damil, 30 méteres kiszerelésben bruttó 2190 forint.
A mai napon érvényes üzemanyag díjszabás szerint a 95-ös tiszta benzin átlagára (www.holtankoljak.hu) 425.6 Ft. Pont kettő liter benzin árán töltöm egész évben az akkut.
Kérlek írd le, mennyiszer nyírod le a telkedet pont kettő liter benzinnel? És olajat se felejts el venni!
Ettől a részétől nem tartok. A többi makita szerszámgépem között van már olyan, ami 7 éve megy, és a mai napig tudja, amit tudnia kell.
Nem kínai utángyártott vackot kell bele tenni, és akkor nincs vele gond. Ha esetleg 5 évente le kell cserélni egy akkut, az még mindig nem nagy tétel a teljes üzemeltetési költségben.
Az 5 000 Ft/év átlag költséget jelent. Benzinesre ennél többet el lehet költeni. Tankolás, olaj, gyertyacsere, esetleg szöghajtás javítás, de egy gyújtótrafó is befigyelhet, vagy bármi, ami egy benzines velejárója.
Minden gépnél számolni kell az üzemeltetési költséggel. Ennél kb. az akkuban és a damilban ez ki is merül. Ha nem, arról is igyekszem beszámolni.
Ma - a jégeső előtt - megvolt az akkus fűkasza első bevetése, lássuk mit tud!
A gép, amit kaptam valami utolsó, raktárról megmaradt darab lehetett, 2016-os gyártás, így nem három, hanem csak 2 fokozatban állítható a sebessége, ami 5000 illetve 6500 rpm.
Az újabb, 3 sebességes kivitel és eme típus között annyi az eltérés, hogy azon elvileg 3500 / 5300 / 6500 rpm választható.
Az első próba alapján szerintem ez a kettő fokozat elég lesz, a benzinest sem alapjáraton használom.
Hogy az 5000/5300 közötti különbségnek van-e gyakorlati jelentősége, nem tudom. Gyanítom nem sok. Van irányváltó is rajta. Ha esetleg rátekeredik a gaz, ezt benyomva, majd "gázt" adva pár másodpercig
alacsonyabb fordulaton hátrafele megy, következő gázadástól ismét normál menetirány, az előzőleg beállított fokozaton. Eddig nem volt rá szükség.
A nagyobb gépekhez hasonlóan ez is óramutató járásával ellentétesen pörög, így a damilfej is értelem szerűen balmenetes.
Nagy volt a gaz, végig a 6500 rpm-re volt téve a gép. Későn jutott eszmbe, hogy kellett volna előtte-utána fotó a terepről. Majd talán legközelebb nem felejtem el.
(A telken a hagyományos fűnyíró használata még nem játszik, csak kaszálni lehet.)
Katalógusadat szerint alacsony sebességen 5.0 Ah akkuval 102 perc az üzemidő, de feltételezem ez már az új típusra vonatkozik, 3500 rpm-en.
A papír bármit megbír, de nem tartom kizártnak, hogy ezt akár tudja is.
Nálam 2 db 6.0 Ah akkuval 6500-as fordulaton kb. egy órát megy el a gép. Az akkuk a gyári dupla töltővel kevesebb, mint 1 óra alatt teljesen fel is töltődnek. Töltőáram 9 amper...
A korábban említett 350 m2-en most kb. 30 cm-es volt a fű/gaz, gond nélkül "ledaráltam" az egészet, majd az utcán kb. 25 méter hosszan az árkot és árokpartot,
valamint a telek hátsó részén egy kb. 25x3.5 méteres rézsűt. Az egész legyen 470 m2 körül, ezt egy töltéssel levágtam.
Itt már térdig érő volt a gaz, a legutóbbi kaszálásnál ez elmaradt az eső miatt.
A rézsű még hosszan folytatódik a szomszédos telkek mögött, így gondoltam addig megyek, amíg teljesen le nem merül az akksi.
Messze azért már nem kellett mennem, kb. még egy métert vágtam le teljes szélességben a 3.5 méteres rézsűből, itt állt meg. Nem erőlködik alacsonyabb fordulaton, ha lemerül az akksi.
Lekapcsol és kész. Ha esetleg régebbi típusú akksu van a gépen, amin nincs külön töltöttség jelző, van a kaszának sajátja. Ez ugyan nem 4, hanem 3 fokozatban mutatja a töltöttséget,
de nagyjából szinkronban van azzal, amit az akku kijelzője mutat. Elég jó egyformán merülnek az akkuk, mikor megállt a gép, mindegyik azt mutatta, hogy nincs tovább.
Meglepően jól megy, a gazba bátran beletolva sem esik jelentősen a fordulatszám, terhelésre rögtön szépen rászabályoz, nem érződik erőtlennek.
Egész csendes. Minimális motor hang van csupán, a damil süvítést és a gaz "fröcsögését" hallani leginkább. Maga a motor egyáltalán nem melegszik, még csak langyos sem lett.
Az akkumulátorokon érezni minimális melegedést, de épp csak langyos lett az is, melegnek semmiképp nem mondható. A motorvezérlő elektronika van még az akkutartóban elhelyezve,
azon semmi melegedést nem tapasztaltam, teljesen hideg maradt az egész készülékház, mintha be sem kapcsoltam volna.
Mivel ez a kisebb gép, a motor lent van a damilfejnél, nem fent az akku mellett, ahogy a DUR369-nél. A motor elvileg 550W, vagyis kb. 0.75 lovas. De nem is ezzel megyek az erdőre bozótot irtani.
(A DUR369 ennek majdnem duplája, abban 1 kW-os motor van. Amire nekem kell, ahhoz túlzásnak éreztem, és árban is pont a duplája, illetve nálunk nem kapható D markolattal, ami nekem feltétel volt)
A markolatot megfogva - akkuval együtt- nagyjából egyensúlyban marad, kicsit az akku fele billen. Használat közben úgyis két kézzel fogom, a súlypont egész jó helyre kerül a két fogáspont közé.
Kb. 4.5 kg a gép, nem nehéz, könnyű vele forgolódni, váll heveder nélkül is könnyen használható. (Apropó, a leírással ellentétben ez sem volt bent a csomagban, ezt még várom is, hogy küldjék)
Félautomata damilfejet adtak a készülékhez, csavart 2 mm-es damillal fel is volt tekerve, papíron 2.4 mm-es damil is használható. Úgyis az van otthon, meglátjuk, ha lefogy a gyári.
A csomagban nekem csak ez volt, a 3 pengés műanyag ütőkés sajna nem.
Mióta megvettem, azóta más webshopokban is megjelent a készülék, több féle csomagban, van olyan, ahol vele szállított tartozékként írják hozzá azt is.
Mindegy, már összekoszoltam, vissza nem küldöm emiatt. Ha nagyon kell, majd később megveszem. Azt inkább fás szárú aljnövényzethez, bozótoshoz tudnám elképzelni.
Tisztítás:
Szilikonspray-vel finoman lefújtam bevetés előtt, illetve a gép szárát is áttöröltem szilikonos ruhával, így valóban könnyebb letakarítani.
A védőburkolat a damilfejnél - ahogy számítottam rá - ezen sem nagy hős, nevezzük inkább damilvágó feltétnek :-D
Itt van róla egy videó is, ha valaki látni szeretné, mit tud. A videón szereplő gép teljesen megegyezik azzal, amit én vettem, ugyanaz a két sebességes kivitel, csak USA piacos, ezért az XRU09 típus van rajt.
Hasonló gazt irtottam vele a rézsűn, mint a srác a videóban 11 perc környékén
Ha ismét jobb idő lesz, a telkek mögötti rézsűnek majd nekimegyek vele. Meglátjuk hogy, nagy területen, térdig érő gazban, megállás nélkül mire lesz képes.
A 26 éves autómon is... tavaly leszedtem az egész futóművet, az utolsó szilentig mindent kicseréltem benne, meneteket újravágtam, csavarokat kicseréltem, féknyergeket felújítottam...
Jelentem, megjött az akkus gép. Végül Dolmar néven vettem, nem makita. Elvileg ugyanaz a gép, alkatrész cikkszámok egyeznek, akksi természetesen ugyanaz. Magyarországon a makita csak biciklikormánnyal kapható, Dolmarból meg van D fogantyús is. Ilyen kis géphez felesleges a nagy markolat, illetve nem férek el vele a tuja meg a kerítés között,
mindenképp kicsit akartam. (Ezt szoktam meg a Stihl-nél is). A makita honlap szerint is ugyanott készül, csak meghagyták a dolmar nevet. Ugyanúgy érvényes rá elvileg a 3 év gari is.
Ezt készséggel elhiszem, meglátjuk, mit mutat bevetésen.
Amint lesz alkalmam tesztelni, beszámolok róla, mit tud. Itt 4 napja minden nap esik az eső, egyelőre nem aktuális a tesztüzem. (Amúgy már kellene is nyírni)
Szereztem be szilikonspray-t. Többen tanácsolták, hogy fújjam le vele a damilos fejét, nem marad rajta a sok dzsuva. Mit gondoltok erről, próbálta valaki?
A Komatsu- Zenoah gépeket gyártják Husqvarna néven is, erről tudok. Ahogy a Maruyamát is árulták Husqvarnaként narancssárgában. Persze ez mindegy, szóval akkor ezt ajánlod, Neked bevált.
Nekem kb 4000m2 van gyep és lucerna, egy álruhás komatsu-val kaszálom(husi 543rs) igaz csak 2éve van de eddig tette a dolgát. Időnként 1-2 tanya takarítás is bejön na ott már jó lenne kicsit több erő.
Mit ajánlanátok egy 2000m2-es terület gaztalanítására? Csak fű van, fás szárú növények nincsenek. Van egy Maruyama BC 500H jelű gépem, amit több mint tíz éve vettem Lipitől (a régi tagok, mint például Gypsy még emlékezhetnek rá...). Szuper gép volt, hosszú éveken át hajtottuk ketten az öcsémmel, egy 3 hektáros akácerdőt tartottunk vele karban. Az erdőt már nem kell takarítani, csak ez a 2000m2 maradt kaszálónak, viszont a Maruyama több mint tíííz év hűséges szolgálat után az ősszel végleg feladta a harcot. Elgyengült, a berántószerkezete is tönkre ment. Már nem akarom felújítani. Nagyon jó gép volt, volt, hogy reggeltől estig ment teljes gázon, csak addig pihent míg feltöltöttük benzinnel. Na de egyszer minden elfárad ugye...
Mivel kicsi terület van már, nem akarok sokat költeni gépre, így tegnap vettem egy kínai gépet a Tescoban. 52cm3 van ráírva, ment szépen, de a harmadik tank üzemanyag után elgyengült ez is, nem pörög fel. Valami Buffalo a fantázianeve, 28800 forint volt. Holnap visszaviszem és visszaadják a pénzt. Tisztában vagyok vele, hogy egy komolyabb damilfej is tízezer fölött van, szóval nem haragszom a gépre se, meg a Tescora se, ez ennyit bírt, kész. Három napig kérdés nélkül visszaadják a pénzt.
Egy kis segítségre lenne szükségem! Van egy Stihl 045 szegélyvágóm,amire szeretnék egy egyenesszárat tenni. Továbbra is használható hozzá (illetve felapplikálható rá) az eredeti damilfej,vagy valóban más típust kell hozzá vásárolnom?
Ahhoz, hogy menjen 3 dolog kell, benya, szikra, levegő. Most tételezzük fel hogy a motor mechanikusan rendben van. Nézd meg a karbit, elogyujtast. De eddig csak annyi volt a téma, hogy mindig szikrazik, most meg nem indul. Egész más dolog. ha nem értesz hozza, itt tavgyogyitani nagyon nehéz. Vidd el szerelőhöz.
Ha véggiondolom, valóban. elvileg nincs is rajta terhelés, csak stabilizáló szerepe van- Ennek fényében a gördülőcsapágy totális marhaság. Le is tettem róla.
Nem bizony, főleg, hogy az nem csapágy. Csak azért van, hogy ne lengjen be a szár, tehát inkább csak alkalmilag csinál bármit is. Mellesleg a Stihl féle műanyag cső szerintem ezerszer jobb megoldás.
Tudom, már volt szerencsém heghejlítani egy 26-os szárat a fűrésztárcsával, meg a rotakapa adapterrel is. A 28-as száram viszont egyenes, az jól bírja. Sajnos a rotakapa adapterből csak 26-os szárra valót lehet kapni. Az Alin láttam 28-as hüvellyel is, de nagyon drága a szállítása. A piacon 12-15e körül van a 26-os rotakapa adapter, ami jó ár, de az igénybevétel megkövetelné az erősebb szárat. Pláne, hogy nagy terveim vannak a rotakapa adapterrel, sokmindenre jó, nagyon kellene egy 28-as szárhoz való is. Agyagot gyúratok vele, agyagot bányászok vele, és építeni fogok egy elsőkerékhajtású fűkasza motoros biciklit egy kis 900w-os 4 ütemű fűkaszamotorral. Ez 7000-et forog, a rotakapa adapter pedig 1:29 vagy valami 1:30 körüli lassítású csigahajtás, 26colos kerék ezzel a sebességgel valami 25-30km/h sebességet csinál, de a lánclehajtással lehet rajta lassítani. A kormányra fogom szerelni a motort egy tövidített szárral, egy hátsókereket teszek be az első villába, amiben van racsni, így tud majd szabadon futni, ha a csigahajtás nem forog. A rotakapa adapterre ráteszek majd egy kontrás bicikli agy jobboldali kónuszát felfúrva 20mm-re, és ezen lesz a lehajtó lánckerék. Az elsőkeréken pedig egy kicsit nagyobb kerék lesz. Kell majd egy állítható magasságú támasz, amit az első tengelyre csavarozok fel, ez tartja a rotakapa adaptert, és ezzel lehet megfeszíteni a láncot. ha 25km/h-nál lassabban megy full gázon, akkor nem kell rá jogosítvány sem. Csinálhatnám váltósra is, ha lenne szélesebb elsővilla, amiben elfér a 6sebességes lánckerék, de szerintem nem kell az. induláskor úgyis segítek majd neki a pedállal, meg hegymenetnél is. Az egész szerkezet együttfordul a kormánnyal.
Ha kapnék hajlékony tengelyt kínai fűkaszához, akkor a motor lehetne a csomagtartón. Olyan hajlékony szár kell, amilyen a háti motoros fűkaszákon van. Ilyet külön még az Alin sem láttam, de tudom hogy talán Fuxtec fűkaszából ilyen létezik.
ezt jó tudni, mert amikor megkentem, akkor utána használva szotykos volt a futófelület, vékony rétegben rátapadt sűrű kenőanyag, ami valami szennyeződést is tartalmazhatott. csak benzines ronggyal jött le a tengelyről teljesen, szárazzal nem. Megtaláltam a pontot, ahol be tud menni a kosz. A szöghajtás felhasítása a csonkon, amit a csavar rászorít a csőre, ez végigér, és ha csak egy kicsit is nem tolom be teljesen a csövet, ott lesz egy 1mmx2mm-es rés. Ide majd szilikont nyomok be. Nem ártana szétszedni és kitakarítani, de erre vonatkozóan is kellene valami tanács. Egyszerűen toljam/üssem ki a siklócsapágyakat?
más: A fulladás nem a tengely szorulása miatt volt. Egy másik motorral nem csinálta. Ami nagyon érdekes számomra, hogy most egy Güde motort tettem rá, előtte meg SNHL - noname motor volt - ez ment már három évet. Utóbbit újkorában szétszedtem és sorlyátlanítottam, és a dugattyú most is karcmentes, habár már a kompresszió valamennyit csökkent - gyűrűzés megoldja. A Güde motor újszerű, nagyon erős kompressziója van, alig bírom berántani - majd tekerek rá több zsinórt a berántóra, vagy vastagabbat, így nagyomm lesz a kezdeti nyomaték. Ami érdekes, hogy ez a jó állapotú Güde motor mégsem ad le akkora teljesítményt, nem pörög akkorát, mint az SNHL amikor még jól ment, és jobban melegszik is.
Mi lehet ennek az oka?
be fogom vizsgálni a régi motort, hogy nem szimmeringes -e, nem szív-e falsot? három év után a kínai szimmeringnek már időszerű elérni. erre gyanakszok.
ja, és ez nekem hobbi, nem arra megy ki, hogy gazdaságos legyen a javítás, hanem hogy okuljak, és szórakozzak. Tisztában vagyok vele, hogy sokkal egyszerűbb lenne az egészet a kukába tolni, és venni egy másikat. Bár ha az újat nem szedem szét, és nem vizsgálom át, nem sorlyátlanítom a hengert akkor nem fog sokáig menni az sem.
Szabad, csak nem érdemes. Annyira nem megfizethetetlenül drága egy fej, hogy érdemes legyen mással kínlódni. Nekem tavaly a zárókupak fülei törtek le, vettem egy másikat, de hülye voltam, hogy nem vettem egy új fejet, majdnem annyiba került a tányér, mint egy új fej mindenestül.
Az én tengelyemen 5 kopásnyom van. A gördülőcsapágyas megoldáshoz meg jókora szerencse kell, hogy létezzen éppen belevaló csapágy - bár azt sem tartom kizártnak, hogy a csőbe illeszkedő perselyeket esztergáltatok a csapágyaknak. A zaj, meg a kiolvadás miatt nem aggódok - a kupplungban és a szöghajtásban is gördülőcsapágy van - annak látszik kívülről, ha ott működik, akkor a csőben is fog.
A tengelyt azért kellett megfordítani, mert én ütöm-vágom (szerintem hasonlóan a tiédhez: rohadt nagy gaz, fák, bokrok, tuskók, stb.), egyszercsak felpörgöt a motor, és nem forgott a damilfej. Azt gondoltam, hogy vagy a szöghajtás vagy a kuplung ment tönkre. Hát a tengely végén a bordázat kopott le annyira, hogy a kuplung-harang elforgott rajta (természetesen a kuplung harangban is megkopott a bordázás). De ahogy megfordítottam a tengelyt, a másik vége teljesen ép volt, az ment a kuplungba, a lenyalt vége meg a szöghajtás ép fogaihoz csatlakozott, így tudtam folytatni a munkát, és még azt a napot kibírta. Lehet, hogy többet is kibírt volna, de arra elég volt, hogy emiatt nem kellett hazamennem :)
Azt hiszem két helyen van megtámasztva a tengely, a szár két végétől kb. 30 centire ezekkel a műanyag "csapágyakkal". Hogy ragasztva is van-e vagy csak szorosan illesztve, azt nem tudom. Még nem szedtem szét azért, hogy kopásnyomokat nézzek a tengelyen, csak ha baj volt, azt se tudtam, hogy van benne egy persely, azt hittem csak egy műanyag. Egyszer volt olyan, hogy az egyik (az alsó) elszabadult, és lecsúszott a szöghajtásig... na azt a rángatózást amit amit véghezvitt a tengely a csőben, majd kiugrott a kezemből... azt meg akkor úgy oldottam meg, hogy csavarhúzóval, vagy kalapácsnyéllel, vagy nem is tudom mivel feltoltam ameddig tudtam, aztán kívülről belenyomtam egy kis csavart a csőbe, hogy ne tudjon újra lemászni... ezzel is elment így egy darabig :)
Nem tudom hogy rögzítenél golyós csapágyat a csőben (mondjuk ha betoltad, egy kicsit meghorpasztod a csövet alatta, fölötte, és akkor ott marad, de örökre), de arra gondolj, hogy több ezret pörög, rohadt zajos lesz. Meg nem tudom mennyire melegszik fel, de ha kiolvad belőle a zsír, akkor meg még zajosabb...
Értem, de itt arról van szó, hogy ha ki tudnám cserélni a siklócsapágykat gördülőre - pl szlovák csapágy 350ft/db áron - kell bele 5db, de legyen 10, akkor valami tartósabb, valami jobb jönne ki, mint az új komplett szár.
Miért kell megfordítani a tengelyt? nem szimmtrikusan vannak bent a siklócsapágyak és így máshova esik az új kopófelület?
egyébként nem hiszem, hogy a szártól fullad a motor, de erről nagyon könnyen meggyőződhetsz ha levetted a szöghajtást, milyen könnyen tudod benne tekerni kézzel a tengelyt.
Hát én nagyon nem vizsgálgattam, először csak megfordítottam a tengelyt, aztán cseréltem szöghajtást, aztán kuplungot meg szöghajtást meg tengelyt, aztán mikor ez a csapágynak nevezett műanyag szétment, akkor tengelyt szárastul... 5000Ft, nem gondolkodtam rajta, hogy lehetne-e benne a műanyag biszbaszt cserélni... kulunggal, szöghajtásal együtt 7000Ft :)
Szó esett a 63ccm fűkaszűákról. Az Aliexpressen 1E48f vagy 48f kulcsszóval lehet találni 48mm-es fűkasza hengerszetteket és 63ccm-hez való karburátort is. A kérdésem az lenne, hogy át lehet ezekkel alakítani egy szokásos 52ccm kínai fűkaszát? A blokk, a kipufogó és a főtengely megegyezik? mit kell még kicserélni?
a másik kérdés: 3 év kemény használat után (kisfák, fás bozót) a kínai fűkaszám fulladozni kezdett. Egyelőre csak sejtem, hogy a szárban lévő tengely szorulgat. Kopásnyomokat találtam a tengelyet, ami rendben van, ha siklócssapágyas, de ha gördülő, akkor nagyon nem. Akár igaz akár nem, jó lenne tudni, hogy a 26mm-es és 28mm-es fűkasza szárban lévő csapágyak siklócsapágyak? Hogy kell őket kiszedni, és újat betenni? Simán ki kell tolni? Egymársa tolódnának és nagyon megnőne az erő. Melegíteni kell?
Mi történne, ha találnék belevaló gördülőcsapágyakat és azokat tennék bele?
A lóerőket én se veszem túl komolyan, ráadásul gyakran keverik a lóerőt meg a kW-ot,
épp ezért 50 ccm-nél kisebbet nem veszek (mert a Hitachival ráfaragtam),
az 50 ccm fölöttiekben meg eddig nem csalódtam.
A nagy kérdés, hogy meddig lehet ezt is elhinni, mert manapság már nem a gyártók árulják a saját termékeiket, hanem mindenféle kereskedők, azok meg aztán kevernek mindent :(
Ezt még nem is láttam, de a képek alapján szerintem ez is ugyan olyan mint a Ps-152-es csak nagyobb henger van rajta. A 3,5 Le itt is csak minipóniban értendő!!!!!
A Kasei egy masszívabb szerkezet és olcsóbb, de minimálisan nehezebb és a szárát nem lehet szétszedni.
Köszönöm a válaszod,de én nem erre a fűkaszára voltam kíváncsi, hanem a Fuxtec FX- PS 162 típusra ami 62 cm3 körül van és leírása szerint 3.5 lóerő. Kérdeésem óta is sokat nézelődtem és hajlok a Kasei 630-as fele.
Ha van kedved bütykölni akkor akár használható is lehet.
Én a benzincsövek és damilfej cseréjével kezdtem. Aztán kapott egy szimeringet a szöghajtás, mert kijön a zsír belőle.
Henger és dugót is cseréltem, mert az eredeti nem sikeredett kerekre. Kapott egy Stihl karbit is és így már egész használható lett.
Ja, már a harmadik tankot raktam fel tavaly tavasszal, mert mindig elrepedt tavaszra és most a kuplung rugója is megadta magát.
Az idén még nem vettem elő, remélem most nem kell tankot cserélnem.
Ha ezt mind összeadom és még a sok szállítási költséget is hozzáadom akkor már nem mondható olcsónak.
Arról nem is beszélve, hogy nem ÁFA-s számlát kapsz és a nyíregyházi forgalmazó is győri egy-két számla szerint, de volt olyan számla ahol nő volt. :-)
De azért kedvelem, mert szétszedhető a szára, könnyű szállítani és nem unatkozom mellette! :-)
Ha Neked van akkor kérlek oszd meg az őszinte tapasztalataidat! 11 éve van nekem is egy Fuxtec 52-es amit sokat használtam a háztájiba- árokpart,udvar és két karácsonyfa telep- és elégedett vagyok vele.
Videót csak egyet találtam amin a forgalmazó az üzletében ketyegteti és ad néhány gázfröccsöt. Ezért írtam ide vélemények után kutatva.
Én is kb másfél éve vettem 543rs igaz nálam a berántó szétesett(rögzítő csavar kicsavarodott) összeraktam ragasztással rögzítettem azóta jó. Az én használatomban elég erős az árát már kidolgozta, az idei évtől már csak saját használatra, sajnos a vállam odalett(szalagszakadás)
ha van rá pénze, vegye... én 400 m2-re inkább megkérnék valakit :) pláne, ha annyira topa, mint a te embered!
mi is gyakran összefutunk márkás gépet használó amatőrökkel, és ha látjuk hogy csálé a kantár, és egyáltalán van baj a munkájával, segíteni szoktunk nekik pár apró tanáccsal...
Csak hogy meg ne haragudjon rám, megpróbálom helyesen leírni a nevét, mert biztos vagyok benne, hogy olvassa a topikot, megpróbál egy kis információt begyűjteni. Szóval Raikönnen.
Nem hiszem, hogy sznobságból vesz valaki munkagépet magának. Egy fűkasza nem az a valami, amire irigykednének az arra járók, a szomszédok, és nőkről sem csúszik le a bugyi, ha felberreg a gép. Valószínű, aki komolyabb gépet vesz, azt feltételezi, tovább tart, ritkábban hibásodik meg, kényelmesebb dolgozni vele. Lehet valóban nem tudja használni, de azzal végül is senkinek sem árt. Sőt, idővel még bele is rázódhat. Mi lenne, ha mindenkinek tanúbizonyságot kellene tennie, hogy valóban jól pörgeti-e a szoftvereket a gépén, ismeri-e az összes gyorsbillentyű parancsot, a telefonja összes fícsörét ki tudja-e használni? Biztos, hogy ezek sem mennek a legtöbb felhasználónak, de még az autóját sem úgy használja, mint Kimi Raikönnen, mégis örömét leli az eszközeiben. Így van ez a kaszával is. mosoly
Én azt nem mondom, hogy a kínai jó lenne ipari felhasználásra, meg a Hitachi se, meg semmi 2 LE alatti gép se...
Engem csak az bosszant, hogy 400 m2-ekhez vesznek sznobságból ipari gépeket, 10-szeres áron...
Közben meg láttam olyat, aki 2 napig zümmögtette a Stihl-jét, és a 400 nm-ének a felével se végzett... nem akartam hozzányúlni a gépéhez, se beleszólni, de hogy a damilt se tudta feltekerni az biztos, mert a köves talaj folyton "megette", és 10 percenként töltötte, de csak 40-50 centiket rakott bele, mert ha többet rak úgyis csak kiokádja...
Sógorom mondta is, hogy nekem biztos nem tartana addig... hát mondom biztos nem játszanék vele egész délelőtt... ja, mondja "a rutin, meg az évek"... (hát ehhez a ház körüli szecskázáshoz nemigazán kell a rutin, a hegesztéshez, meg a vakoláshoz, ahhoz igen... de nem akartam neki mondani, mert a haverja volt aki a szomszédban prüntyögött)
próbáltam én is ilyen kaszát egyszer (úgy mondom, hogy voltak -kínai- nagy hechtjeim is közben)... nem győzött meg :)
ahogy írtad is, már kellett szétszedni a karbit, légszűrőt nem takarítod, gyertya jóvanazúgy...
háztáji munkára elmegy egy ilyen gép is, de te évente levágsz vele összességégében két hektárt, egy ipari felhasználásra szánt masina pedig egy hét alatt eszi meg ezt a területet. és mondjuk dolgozik 40-50 hetet is egy évben :)
Én kb. annyiért vettem, és nem 1000 m2-t csinálok vele, hanem 4000-et, és nem kicsit nagyobb füvet vágok vele, hanem méteres (néha 2 méteres) gaz/ecetfa/szőlő/bodza-t...
1000 m2 az területtől függően 2-3 óra munkaidő. Oda-vissza utazással, cihelődéssel 4 óra.
A kaszáltatni óhajtó jellemzően nem bokáig érő füvet szeretne vágatni, hanem kötésig érő dzsindzsát.
A dógozó jómunkásember szeretne óránként nettó 1000-1500 ft-ot keresni, a benzin-damil egy ezres.
Önköltségen, kasza és tartozék amortizációt nem számolva 5-7 ezer ft-ba kerül 1000 m2. A kaszára csak 500 ft-ot számolva óránként ott is van a költség - teljesen feketén, utazási költséget nem számolva ( szomszédból gyalog).
KB.12 éve vettem egy Oleo 370-T.-t. A kopásból eredő (pl.szimering) problémáktól eltekintve még ma is kiválóan működik. A garancia már akkor 1 év volt.
Köszönöm, tehát a husi a nyerő, bár a szerelőm azt mondta, ha lejár a garija őhozzá ne vigyem, mert a karburátort javítani nem, csak cserélni fogja tudni.
Üdvözlet. Októberbe írtam a problémámról. A vezérlés volt elrakva. Fater megtalálta a hibát.Működik a gép. Csak tudnám miért szedte szét a szervizes és miért nem mondta. Valószínű trafót se kellett volna vennem.
Oleo-mac 550 master vagy makita dbc4510-d fűkaszák közt vacilálok .melyiket vegyem szerintetetk?pár soros indokot is légyszives.Köszönöm a normális válaszokat😉
az a makita valahol 150-170e ft körül mozog, az 15-20 vágás, mondjuk szezonban egy év alatt csak-csak megvan az ára.
vannak olyanok, akiknek nyűg a kaszálás, a pepecselés, a tankolás, a szállítás, stb... ez esetben megfontolandó, hogy kell-e neki egy ilyen kaliberű (és ráadásul akkus!) fűkasza.
A benzin magától nem gyullad meg. Ha nem sütsz mellette szalonnát, nem lesz semmi baja. A legtöbben garázsban, kamrában tárolják, ahol az autókban is ott benzin. Nem kell belőle sok, egy kisebb fém, vagy műanyag kannában bárhol elfér. Nyáron érdemes "szuszógósra" húzni a kupakját, oszt jó napot.
Az 1000 nm. benzines gépnek nem sok, egy két-három lóerős kasza hipp-hopp ledarálja. Ha mégis ragaszkodsz az akkumulátoroshoz, vegyél annyi akkumulátort, ami biztosan elég a területhez, az majd a gyakorlatban kiderül mennyi kell hozzá. Valószínű, abban az árban benne lesz sok-sok benzin ára is.
Egyébként a benzineseknél, ha jó minőségű, drága kaszát veszel, megveszed a nyugalmad is. Ha csak azt az 1000 négyzetmétert kaszálod vele, életed végéig elég lesz egy gép, és még csak szervizbe sem kell járnod miatta.
Sajnos még nem döntöttem el. :) Próbálok valós körülmények között készült tesztet találni, de nem sok sikerrel. Szóval kezdek egyre biztosabb lenni benne, hogy ez nem fog működni...
Viszont benzinnel semmi kedvem bajlódni. Nincs hol tárolnom rendesen, a benzinmotor bonyolultabb, mint az elektromos, nagyobb a hibalehetőség, macerásabb szállítani, stb... De tartok tőle, hogy nem fogom megúszni.
Azért próbáld ki valahol megvétel előtt, hogy "alacsony fordulaton" viszi-e a füvet...
Egy 5Ah akku 20-25e ft, ha mégis magas fordulatszám kell ahhoz, hogy érdemben dolgozzon, akkor esetleg vihetsz magaddal 6-8 akkut. * 5Ah kb 45 percig töltődik.)
Köszönöm. Közben találtam adatokat Makitánál, hogy 2db 5Ah-s akkuval alcsony fordulaton kb. 100perc az üzemidő. 2 garnitúra akkuval talán megoldható. Plusz esetleg egy szivargyújtós töltő, és akkor közben az egyik garnitúrát lehet tölteni...
36V-os Makita akkus fűkaszával van valakinek tapasztalata? 4Ah-s akkukkal vajon mennyit bír? Kb. 1000nm havi 1-2 kaszálására kellene. Vajon le lehet vágni ennyit egy töltéssel?
Hát én meg hogy jártam. Januárban volt a tónál társadalmi munka. Előkaptam a fűkaszámat, ( előírás szerint) tank kijáratva. Felöntöm benzinnel, igaz tavalyi, kannában őrzött, semmi. Elővettem a másikat, tankban benne hagyott, normál benzin. 1 órán keresztül rángattam egyik sem indult. Most elő kellett szednem a permetezőt, de a 2 kaszát ki kellett vinnem előtte hogy férjek, hát már csak megrántottam, és láss csodát a második rántásra pöfögött. A másikon egy kicsivel többet kellett ráncigálni, de az is beindult. És a permetező is, és a Charlika is, tavalyi normál benzinnel.
Most hogy mondod... Na majd megnézem gyufával mi is volt a kannában, hátha úgy jobban látszik.
Egyébként hozzá hallucináltam még egy no name fűrésztárcsát, háromezer pár száz forintért, amitől leesett az állam. Egyszerű acéltárcsa, kihajtogatott durva, nagy fogású fogakkal. Nincs külön edzve a vágófelület, de iszonyat agresszív szerszám, és persze kellően veszélyes is. Ha rossz irányból közelít vele az ember, balról jobbra, meg tud ugrani, ha nincs ideje 0 másodperc alatt kivágni a fát. Ha valakit érdekel, majd rákérdezek a boltban, miféle szerszám ez, nincs ráírva semmi, csak a forgásirány.
Fs45 karburator javítókészlettel javítva.Alapjárat van de ha ráhuzom a gázt fullad tortyog, nem pörög ki. A főtengely szimeringek cserélve. Hiába húzom a gázt csak erőlködik, amit észrevettem a kipufogóból a gáz csak kis nyomással távozik. Összehaconlítva egy ugyanolyan géppel. Karburátor zama s58.Egy állítócsavar van rajta, gondolom
A jófogáson szoktak hirdetni FS 250-es Stihlt .Régi bevált típus ,erős és nagyon könnyű ,a rezgéscsillapítása is jó ,a hevedere bonyolultabb mint amit itthon adnak hozzá de azért használható.
Tavaj nyáron vettem egyet 155e-ért és megérte az árát.
Szóval ha mondjuk nyitva lenne a határ akkor akár megérné érte elautózni (80km re vagyok a legközelebbi átkelőtől) a jelenlegi helyzetben viszont lehet itthon kell gép után nézzek.
Pontositanék:igen,régebbi,ezáltal egyszerűbb gépeket is lehet náluk venni-a megbizhatóságot ne keverjük bele.. az más téma..
Amennyiben át tudod hozni a határon,vám nélkűl-akkor hozd.. vámmal együtt már bizony tul drága a játék.. sajnos.
Garancia itt nálunk nem érvényesithető rájuk-hivatalosan-de szerintem nem is nagyon van garis bajuk-mindegyik ottani tipus jól bevált,már kiforrott gép,itthon sem volt rájuk jellemző a garis gond.. amig lehetett őket kapni..
Nekem 4 gépen kell szűrőt cserélni (nem 4 kaszán), valamint a téli nem folyamatos munka is megcsappantotta a dugipénzt, az idei év nálam szarrágós lesz, kell gyűjtenem valami használható autóra.
Nem, nem egyezik meg, másfajta kieresztőszem kell hozzájuk. Nem egy nagy tétel, ahogy a gyári légszűrő sem. Valószínű a mongol is jó, jobb, mint a semmi, de pont az ára miatt, én inkább a gyárit veszem, eltörpül az ára a kasza ára és értéke mellett, meg nem is kell olyan gyakran cserélni, hogy földhöz vágna.
Boldog valentin napot kaszás kollegáknak :D Kicsit besokalltam, eddig mindenből megvettem a gyári Stihlt, de most légszűrőkből rendeltem utángyártottat. Néztem a gyári 2400 körül lett volna darabja, ennyiért kaptam 5 kínait :D Bár megvan az esélye hamarabb rakom valahova el ahol nem találom majd őket minthogy elhasználjam mind.
Tavaly eszembe se jutott mindez. Igazából a kaszáké viszonylag tiszta volt, a fűrész szűrője volt nagyon koszos.
Üzemanyagszűrőt mikor érdemes cserélni?
Valamint kasza fej adagoló gyűrűt is terveztem beszerezni (vagy hogyan hívtátok), ha épp valami történne vele, csak amit linkeltetek annó, annál csak 40-2-es fejet ír, ez megegyezik a 46-2-vel ugye?
Leveleztem már oleo forgalmazójával , még 430 tl ügyben a "vonalkódos" henger témakörben.
Az alábbi levelet kaptam.
Sajnos azt kell mondjam, hogy a hibát a keverék aránya okozta. Amint az a kezelési és karbantartási útmutatóba is le van írva, EMAK gyártmányú (Prosint 2T) olajjal 1:50-es keverékkel ajánlott használni a gépet, minden más gyártótól származó kétütemű motorolaj esetén 1:25-ös keverési arány az ajánlott.
Ezen én annyit módosítanék, hogy inkább 1:40-es keverékkel használjuk a gépet, mert ha véletlenül kis mennyiséget kever az ember, könnyen el tudja téveszteni a szükséges (nagyon kis mennyiségű) kétütemű motorolaj mennyiségét. 1:40-es keverék esetén egy esetleges tévesztéskor remélhetőleg marad még 1:50-es keverékhez elegendő olaj a benzinben.
36 ccm, 1,8 LE... nem mondanám iparinak... de itthon a kertben is gyenge ha a májusi esővel megindul a gaz... a gyümölcsösbe meg biztos nem vinném ki :(
Sparta 250T tulajként írom azt, hogy 800 nm területre ne azt vegyél... inkább BCH 400-at, 1 helyett 2 Le-vel már lehet mit kezdeni, a 25/250T egyszerűen nem arra való.
Inkább úgy tűnik így egész "élhető hangokat" megütő EMBEREK ÍROGATNAK mostanában...A RÉGI BEKÉPZELT A SZEMÉTDOMBOT magukénak képzelő pár fogalmazzunk úgy kisbetűsen szépen kozmetikázva ember helyett!!! Régen jártam erre de úgy látom csak mélyebb szintet értél el gyermekem!!!
Lehet kiabálni ha valami nem tetszik :) vagy az is elég ha úgy szép csendben elgondolkodsz az alábbi hozzászólásod "milyenségén"!!!! Megsúgom nagy egóra hajaz.Választ nem kérek,lehet pár évig megint nem látogatok erre a "vidékre" de az is lehet a mostani emberi hangokat megütő fórumozók miatt benézek néha...nekem kifejezetten tetszik a fórum hangnem.
Békesség!
Másoknak csak egyszerűen azt üzenem,a jófogásos vételeknél első körben mindenképpen az utánvétet erőltessék...ott már kibukik hamar,hogy mire megy ki a játék,vagy bedobni csakúgy egy időpontot a személyes megtekintésre...ebben a 2 szituban minden kiderül...legyetek óvatosak!
Konkrét gépet nem tudok/akarok javasolni, csak azt jegyezném meg, ha évente 2-3 alkalommal kaszálsz, akkor mindig erős növényzetre számíthatsz. Főleg, ha olyan sok lesz a csapadék, mint tavaly. Ha van rá lehetőséged, és van hozzá szorgalmad, akkor a rendszeres kaszálás mellett nem kell buldózer erejű gép, és neked sem kell belerokkannod a kaszálásba. Ha olyan ritkán tudod levágni a füvet, mint eddig, akkor erősebb, masszívabb gépet érdemes venni.
Nagyon sajnálom, hogy így jártál, de jól tetted, hogy megírtad.
Egyrészt bebizonyosodott, hogy gyanakvásunk nem volt alaptalan, másrészt kiderült, hogy "csodák" továbbra sincsenek, harmadrészt mindenki okulhat belőle.
Mindezen túl mindenkinek eredményes és egészséges 2021-et kívánok.
Ez már nem segít, de legközelebb nézd meg hogy mikor regisztrált a jófogásra, mert az ilyen gyanúsan olcsón árult gépeket, frissen regisztrálva árulják.
Feltesznek egyszerre több cuccot és félreteszik egy kis előleg utalás után, hogy ne vigye el más.
Volt már Passat b8 magyar rendszámos féláron, meg husi fűnyíró traki új 100 ezerért, stb. Kaktusz rovatba feltöltve.
Én személy szerint köszönöm, hogy megírtad( szerintem mindenki köszöni ). Reméljük, hogy a csaló megkapja a büntetést! Boldog újévet minden kerti gépek fórumozónak! Üdv
Kellemes ünnepeket és boldog új évet kívánok minden kaszatársnak! 🤣
akartam már írni korábban is, de ameddig nem volt biztos, addig nem írtam. most már biztosan kijelenthetem, hogy a pár hozzászólással korábbi husi 545 kaszát én vettem meg a jofogason 50eft-ért. Egy bökkenő van benne, az hogy beszoptam. :-(
azt beszéltem meg az eladóval, hogy 50e utalok, a maradék meg utanvéttel. hát beszoptam!!!! 🤣 természetesen a kasza nem jött meg dec. 12 óta, a telefont nem veszi fel az eladó. természetesen minden dokumentumot csatolva, feljelentettem a rendőrségen. Csak azért, hogy baszogassák egy kicsit. A dolgot már elengedtem, tudom, hogy a pénz nem lesz meg.
élőre is köszönöm mindenki kioktatását, ezt megelőzendő .... igen tudom, én vagyok egy baalfasz, naiv, és csak magamra vessék.
Az a baj, hogy Abaújtól Somogy rohadt messze van.:)
Hangszerre gyűjtök, de esküszöm, megcsapolnám, ha elérhető közelségben lenne, de így az útiköltség annyival növelné, hogy az meg már sok lenne nekem, és azért személyesen jobb lenne látni.
Ha ez az, aminek látszik, 2x ennyit is simán el lehetne kérni szerintem. Bár ne legyek rosszindulatú, és hihetem azt, hogy nagyon kell a pénz, és gyorsan akar szabadulni tőle, vagy egyszerűen csak nincs tisztában az árakkal.
bár ha jól értelmezem, akkor inkább sok kis magáningatlant vágnának...
így akár egy belépős traki is megfelel majd. viszont kaszából érdemes rendes gépet venni. a súlykülönbség nem jelentős, de ha haladni kell, nem mindegy :)
elvan több kilóméteren is aszfalton, semmi gond. kicsit lassú :)
bx22-es kubotát kaszaházzal húztam már át 15 centi magas és 20 centi széles akáctuskón, rejtett sírkövön, stb... legrosszabb esetben megáll a motor...
hátrafelé viszont nem érdemes felakadni, mert ha leugrik a kaszaház, a kardán sérülhet...
egyébként közútra vizsgáztatható :)
a kések nem görbülnek, combos, úgy 7-8 mm vastagok. ellenben a kis jd 355d 5-6 mm-es kései kopott állapotban már meggörbülnek, ha nagy a baj. a vakondtúrás nem akadály, észre se veszed nagyon...
az a 20.000 m2 elég nagy terület ahhoz, hogy komoly, akár használt gépbe is beruházz! 2 milla körül van egy jobb kubota (nem kell megijedni a többezer üzemórától sem!!!), de összefüggő területeken nagyon gyors! ráadásul a nagyobb kommunális gépek hátul kardánosak, mulcsert is tehetsz rá úgy 120-130 cm-ig...
Munkaügyis pályázatból venné, a terület meg elméletben több is lesz majd. Az olyan traktor ami mindent visz szerintem is jó ötlet mert az szinte minden kertben jó lehet itt felénk. Pláne ha derékig érő vaddohányt is viszi.
Mert tényleg akkor nem kell tologatós fűnyíró, nem kell magasgazvágó, fűkaszából sem kell a legerősebb. Viszont sok kilométert lábon menni a traktorral mennyire bírják az ilyen gépek, pláne a hidrósak? Illetve a kopó alkatrészek mennyire beszerezhetőek hozzájuk?
Vakondtúrás, fatuskóhoz mit szól egy traktor, ezek ellen bolondbiztos valamilyen szinten?
Igen, ez a lényeg. Nem az a kérdés melyik gép a jó, vagy a jobb, hanem hogy érdemes-e ilyen kevés munkára, vagy területre berendezkedni ipari berendezésekkel.
Egy ilyen vállalkozásban szerintem nem lehet "megúszni" a fűkaszát. Árkok, fák, kerítés, nagyobb gödrök buckák...
A 450 ezer Ft-ért kapható belépő szintű traktorok szerintem fél hektárnyi területek hatékony nyírására jók legfeljebb és ott térdig erő fűben... Egy millió Ft felett kezdődik a komolyabb kínálat.
Testvérem egyéni vállalkozóként tartana rendben kb két hektár területet, ami sok apróból áll össze.
Egy magasgazvágót és egy fűnyíró traktort venne. Elhanyagoltak a a telkek, ezért előbb a magasgazvágóval rendbetenné majd a traktorral karbantartaná.
A traktorra a keret 450000, magasgazvágóból szintén a kínálat alját venné. A kérdésem hogy az ilyen belépőszintű fűnyírótraktorok mennyire bírják a majd ipari jellegű strapát? Illetve autója nincs, a traktorral egyik telekről a másikig több kilométert kellene pöfögnie. Magasgazvágónak mi előnye van a fűkaszához képest? Nem sok ahogy olvastam itt, gerinckímélés fontos, még sose dolgoztunk olyannal, ugyanúgy csak tologatni kell mint a fűnyírót?
Eladóvá vált a Komatsu BCZ 4500 Cl fűkaszám.Nem mai darab,de teszi a dolgát rendesen.Még minden alkatrésze gyári.Amit észrevettem nála,ha oldalra fordítom hajlamos leállni.Nagyon pörgős erős gép.Adok hozzá egy vadi új szórásvédőt is.Szerintem sokatoknak nem kell bemutatnom ezt a kaszát.
Sziasztok! Help me! 755masterem durrog, lángot lő a kipuff és a karbi felé🤔Gyűrű, össz tömités cserélve... Ja, vmi kinai karbi van rajta. Ugy emlékszem, annó amikor tanultam a szakmát hogy szegény keveréktől is csinálhatja....
A fűkasza 2 éve a tologatós egy éve van meg. Egyikkel sem volt gond, bár 2+2 év gari...
Először fűkasza volt (több kínai és egy kis husi után kellett valami erősebb) majd amikor már rendezettebb lett a terület a lapos részekre jött mellé a tologatós. Nem bántam meg, ár/érték arányban korrekt.
Ezert vagyok itt, hogy a leheto legjobb ar ertek aranyut tudjam valasztani. Nem biztos, hogy egy alap markas gep jobb, mint egy kozepes de marka nelkuli. Azokbol is vannak hasznalhatoak.
Egy rezgescsillapitassal ellatott, nem tul nehez, de alkalmankent terhelheto darabra lenne szuksegem.
Pont ezen gondolkodtam én is pár hete...kb 3000 nm-es a kertem és milyen komoly lenne 2-3 jerkét ráengedni tavasszal, aztán ősszel meg eladni őket. Vétek, hogy ennyi gyep kárba megy minden évben és nem hasznosul, ráadásul még mekkora küszködés rendben tartani. Idén naptárban számoltam a kaszálásokat, és mostanra 8 alkalom jött ki. És alkalmanként 6-8 óra...
Csak nálam az a probléma, hogy még nem lakok ott, és nem merném otthagyni őket magukra.
Köszönöm a segítő hozzászólásokat, bár fűkasza témában nem lettem okosabb. Egy árokpart miatt az is fog kelleni mindenképp. Meg birka. Bár abból elég sokat látni manapság, csak nem a legelésző típust :D
A szép pázsit sem alakul ki egyik napról a másikra, hacsak nem valami költséges megoldást választasz. Szerintem a fűnyírás kényelmesebb, és gazdaságosabb a kaszálásnál, azért javaslom azt a megoldást.
Ha gondozott pázsitot szeretnél látni, akkor vegyél egy finom fűnyírót. Ott nagyon megteszi a négyütemű, amivel megkíméled a családod és a szomszédaid nyugalmát is. Ha megfelelően alakítod ki a szegélyeket, akkor nem lesz szükséged más gépre, legalábbis olyanra, ami vág.
Újdonsült telektulajdonosként szeretnék egy fűkaszába beruházni. Totál fogalmatlan vagyok, bár a fűkaszás feladatokat mindig is én láttam el a ház körül egy kotvány, stihl hamisítvánnyal. Meguntam, többet én nem nyúlok hozzá... Szóval van egy 1070nm telkünk, amin jelenleg inkább gaz van, bár a tereprendezést még az előző tulajdonosok vállalták, jövőre nyilván az én feladatom lesz.
Első körben a kérdés, hogy fűnyíró, vagy inkább fűkasza lesz a barátom ebben, illetve milyen ajánlások vannak ebben az átlagosnak mondható felhasználási körben? Akkus és benzines gépek is érdekelnek, de hogy 2ütem, 4ütem, vagy akkus üzem lesz nekem a legjobb, azt biz nem tudom.
(valószínűleg kelleni fog mindkét eszköz akkor is, ha beépül a telek, mert van egy szép hosszú árokpartunk is, de az inkább füves)
Vagy ha nem 543 rs, akkor még nézd meg a 135 R-t. Nekem az van 5 éve, még baja nem volt. Évi 30 litert füstölök el vele, ereje is bőven elég általában mindenre. És szerintem jól is néz ki :D
A 4t nem forog annyit lassabb a munka vele főleg vastagabb damillal,de keveset eszik.Viszont tovább tart a munka.Én nem szerettem vele dolgozni haladatlan főleg nagy fűben...
2t jobb többet forog jobban lehet vele haladni nagy fűben is...
Én mindenképp 2t vennék husqvarna 543 rs van nekem.....
Elegem lett a gagyi szegélyvágókból, (+ fűnyíró ) szeretnék egy hosszútávú megoldást az
udvar, és a két mamánál kb 2 x 800 #öl gazos kert rendben tartásához.
A fűnyíró Oleo Mac, teljesen meg vagyok vele elégedve, de kellene egy fűkasza is mellé, helyette, a kertekbe. Stihl, (ilyen a láncfűrészem) Husqvarna vonalon gondolkozom. Nem kell profi gép, de villanyborotvát sem szeretnék. Írtam, hogy hosszútávra kellene. 100, max 150 pénz lenne rá.
Most bejött még a képbe a HONDA UMK 435 is, ami beférne 150 alá. Mit tanácsolnátok, maradjak a Stihl, Husq, vonalon, vagy bevált dolog a Honda 4 üteműje ?
Köszönöm a tippeket, véleményeket! Bár másik fűkasza nem volt tervben, de valószínűleg tavasszal kölcsönzök egy komolyabbat egy próba végett, mert hátha jobb tapasztalatot szerzek vele, mint a Zipper-el, és ez lehet a megoldás. Még a látókörömben vannak az adapterezhető eszközök is, mert egy rotátort is tudnék hasznosítani (bár lehet hogy külön kasza + rotátor lenne az irány).
4 mm-es damil kell bele, de a gazt nem kettő, hanem két dupla szál vágja, 2,8 lóerővel (alacsonyabb fordulaton)... a fene tudja, én maradnék a kaszánál... :)
Tavaly én is nézegettem ezeket a "hibrideket", aztán lebeszéltem magam róla.
Egyetlen előnye van, hogy viszonylag jól elfér egy kombi csomagtartójában. Nem sok a kb. 30 kg-os tömeg sem, de mégis több egy erősebb kasza kb. 8 kg-jánál.
130-160 ezer Ft körül már tudnál venni egy márkásabb kaszát, és ha kifogsz egy profi kertigépes eladót, akkor segít rendesen beállítani a hevedert.
maga a zipper név sem arról híres, hogy ergonomikus eszközökkel borítsa el a piacot :)
nem tudom, mekkora damil megy bele, de ugyan úgy enni fogja a retek, mint egy kaszánál, szóval elég gyakran cserélgeted majd... és egyfolytában a földet fogod vele túrni :) szóval vagy tárcsás, vagy más árfekvésben, de kalapácsos/y késes zúzó...
a reklámvideókban mosolyogva (vicsorogva?) füvet vágó filmsorok messze túlzóak :D
vagy vágasd le erre szakosodott emberrel, 8-10 ft/m2 között már találni megbízhatót!
Haladósabb csak izmosabb géppel (kaszával...) lenne, nem is kicsit - valami kölcsöngéppel megpróbálhatnád, nehezebb terepen őrült nagy ám a különbség! "Profiknál" is látni ilyen tologatósokat, de leginkább csak a platón - piszmogni ők sem szeretnek, na meg a kasza mindenhová befér.
Ha a derekadat nem említenéd... Más előnyére ne számíts, és ha válogathatsz, akkor inkább egy tárcsás!
Viszont ha a nyesedéket nem hagyhatod helyben, akkor még a fűgyűjtősöket is átkozni fogod, ha méretesebb a zöld. 2000nm-en már boglya lehet belőle:(
Azért ezt inkább szegélyvágónak nevezném nem fűkaszának, a kaszák 2-2,5 valódi pacinál kezdődnek, na meg kell egy normális heveder s akkor más a helyzet.
Nekem a fűkasza nem elég haladós (Zipper ZI-MOS145G kaszám van) és eléggé terheli a derekam, ezért inkább csak szegély nyírásra használom. Mivel nincs (még) használva a terület, ezért ritkábban vágom (havonta), mint amit egy fűnyíró kényelmesen elvinne, ezért nézelődök másfajta eszközök irányába.
Sziasztok! Van-e esetleg külön fórum vagy itteni tapasztalat damilos magasgaz vágókról, mint pl. Cub Cadet LC3 DP56, Texas PRO TRIM 600, MTD WST 5522 és társai? Kb. 2000 nm beépítetlen, de viszonylag sima terület rendben tartására keresek gépet és elméletben működőképesnek tűnik a dolog ezekkel. A keret kb. a fenti gépek ára, esetleg kicsivel több. Fontos, hogy kombi csomagtartójában a helyszínre tudjam szállítani a gépet, tehát súlyban nem nagyon mennék fentebb (vagy legyen széztszedhető). A cél, hogy gyorsan és könnyebben végezzek, mint a fűkaszával. Ha van ezekkel gyakorlati tapasztalat, szívesen meghallgatnám. Köszönöm!
Te még akkor se mondanád el, hogy beszart a kaszád miatta, mikor tényleg beszar miatta. És mikor leálltak és ki kell dobni őket terehányság miatt, azt már nem mutatják a reklámtuben.
Figyusz, hogy van ez. Hajcsá csak ki binyiglivel az úgynevezett binyigliútra. Hétvégin. Oszt nézzed, mi gyün veled szemben (na meg mi hagy le, hogy negyedóra múltán utólérd, elhagyd, majd ő hagy el, te újra utóléred, amikor esmeg megáll pihegni, ez még 5x, hogy a végén már köszöntök egymásnak stb...:D).
Azt fogod látni, hogy rengeteg csilivili, izékkel teliaggatott, por-, kosz- és dohányfüstmentes, természetesen sárvédő nélküli, de minimum tolatókamerás akármi gurul ugyanott (a formájuk miatt mondanád csak, hogy vsz nem lélegeztetőgépek). Legtöbbjét vélhetően pár kilométerrel arrébb akasztották le egy kocsiról, de inkább mondanád, hogy most tolták ki a boltjából...
Aztán lesz egy vagy néha tán kettő is, amiről -és persze a gazdájáról is- messziről látni, hogy a cucc nem a "sportot" szolgálja. Némelyiken -Uramatyám! Leírni is szörnyű!- tán még leverődés, rozsda is van (innentől kezd nagyon hasonlítani az enyémre:D). Na de huszadik éve viszi A-ból B-be a gazdáját a negyven kila papagályeledellel együtt, útközben még tán egy E40-es is beleskelhet, ha van láncod és kék TUTO-lakatod hozzá. Aztán jó, ha félévente fújnak bele kis levegőt, amikor már nem elég a napmeleg (tudod, amítől ég a kopár sík sz@rja:D) a gumi keményen tartásához. Láncot kenni pedig nem szabad, mert összedisznózza a gatyaszárat, az meg hogy néz már ki...
Így is, úgy is lehet. Van, akinél lelki szükséglet a totálglanc, de szerintem a gumicsizmát sem a városi flaszterra, hanem éppen hogy a disznóólhoz találták ki; nem is veszem zokon, ha bele köll gázolni. Ilyesmire való:)
Vsz az előbbi két véglet között van az igazság. Nekem pl. már patikatiszta a kasza (bicikli, ásó-kapa vasa meg a nagyharang is), ha nem fenem vele össze magam, amikor a helyére pakolom. Akkortól nagyon koszos, ha csöpög a kipufi vagy lóg egy csavar, mert az nem jónak a jele... Hogy közben a műanyag már qrvára nem szalonfényű? Én sz@rok reá, de tudok olyanról, aki csomagolgatja, ragasztgatja meló előtt a Husit, mert ha később majd eladná, akkor az milyen sokat számít az újszerűségben. No comment:D
Sztem. Persze ha valaki ráér vagy nincs értelmesebb tennivalója... Nekem elég, ha nem ragad a cucc és teszi a dolgát. Tán meg sem érdemlem:D
A félreértések elkerülése végett, én nem tojok magasról a kaszára, és az egyéb műszaki berendezésekre, amik körül vesznek, hiszen mindent drága pénzen vásároltam. Egyszerűen nem megyek bele abba játékba, hogy én szolgáljam a gépeket. Átgondolom a rémisztő híreket, és térdig belemerészkedem a Balatonba, pedig bármikor elkaphat egy máshol megunt anakonda, leharaphatja a fütyimet egy aligátorteknős (térdig érő vízben, hoppá!) jöhet egy édesvízre szakosodott fehér cápa. De én annyira bátor vagyok, hogy leszarom azt a vízmennyiséget, amit az E10 max 10%os alkoholhányada összeszed. Ha 3 deci marad a tankban, akkor az 30 ml alkohol maximum, ami nem is biztos, hogy alkohol, hanem valami megújuló lófasz, amit a szabályok előírnak. Szóval, ha az monnyuk 30 ml alkohol a térfogata 5%-át beszippantja, akkor az másfél milliliter víz, pont annyi, amennyi verejtékes homlokomról a tankba cseppenhet, amikor tikkadt szöcske nyájak legelésznek a fűzfatilinkón pásztor ábrándokat fütyörésző Kukuruza Jánosh mellett. Ha meg tele a tank, ezzel a Soros okádta szittyariogatóval, akkor nincs fölötte levegő, amiből kinyalhatná a vizet a kukorica párlat. De ezzel nem akarlak lebeszélni a bowden polírozásról, csak azt szeretném jelezni, hogy attól, hogy engem hidegen hagy a kaszára tapadó légyszar, nem biztos, hogy nem kapja meg a gép, ami műszakilag indokolt. Ha nem kapná meg, akkor megsértődne, és nem állna velem szóba. Egyelőre úgy néz ki, nem annyira sértődékeny.
Nagy dilemmám volt, hogy tegyem el a gépeket télire. Úgy elpucolom mint ha új lenne, ez már csak az én betegségem, de ez csak egy dolog. Édesapám még sosem takarította meg mégis mindig indult a gépe., mondjuk az stihl nem kínai mint az enyém.
A legutóbbi favágás után szintén eltakarítva kijáratva tettem el. Aztán belefutottam egy videóba amibe hozzá értő mondta, hogy kevés keverés maradjon benne és inkább indítsam be néha. Úgy, hogy épp a hétvégén kevertem be 0.5l-t és öntöttem szét a gépek között. Jövőre ki is derül, hogy 3 indíthatatlan gépem lesz e?:) Igaznak találtam azt, hogy nem jó minden alkatrészének ha kiszárad és maga csak az olaj marad pl. a porlasztó egyes részein...aztán majd jövőre kiderül.
Hát én azért láttam már benzinkárosult holmikat... Tipikusan olyan gépeket (generátorokat), amelyek egy átlagos háztartásban nagyon ritkán -évente ha egyszer- vannak elővéve, de volt már pár benyától rohadt cső meg karburátor is előttem kaszából, fűnyíróból is (nálam a fűrész a "ritka"). Szóval nem zörög az a haraszt...
...de azért nem is olyan hangos az a zörgés. Annak nyilván fáj, aki belefut (de legalább van valami magyarázata...), aki meg nem, magasról tojik rá. És ez így van jól:D
Hát ja. (Amúgy mindig is érdekelt a motoros szánok világa - tudod, amit ott hagy a rénszarvaspásztor a nagy jószagú semmi közepén órákra a mínusz harmincban, majd ránt egyet-kettőt és hazapöfög vele... Biztosan etiléterrel hajtják őket:D)
A tanácsok mindegyikének van valós alapja. A legtöbb vsz mégis csak arra jó, hogy lehessen róluk beszélgetni. Az eddigi élettapasztalatok mellett ezek is elférnek:D
Csak azért hozok fel példának motorfűrészt, mert amikor az ominózus darab kikerült a boltból még nemigen hallottunk kishazánkban fűkaszáról. Az év 1979 vagy 1980 volt, apósom nem emlékezett pontosan, hogy mikor került az erdészethez az a Stihl 056, amit 1989-ben kiselejteztek és ő megvett. No ez a Stihl a mai napig jó egészségnek örvend, igaz a leselejtezés után, de a használatba vétel előtt felújíttatta apósom, mint bennfentes erdészeti dolgozó a saját műhelyükben. Az első kilenc, tíz évében a fűrész nem kapott mást, mint az akkor elérhető ÁFOR benzint, olajat. Mint emlékezhetünk rá, "kiváló" minőségű volt. Aztán a gengszterváltás után ugyanez MOL-ban. Apósom a költséghatékonyság apostola volt, mindenből a legolcsóbbat. Ami nem feltétlen jelentette régebben sem a csúcsminőséget. Aztán egyik napról a másikra sajnos megörököltem a fűrészt. Talán ha kétszer vagy háromszor volt a kezemben addig. Aztán, ahogy belerágtam magam a fűrész használat, karbantartás titkaiba, jött a Stihl olaj, aztán a 100-as benzin és a jobb Stihl olaj és hozzá a Spuri. Ez utóbbit az autószerelőm javaslatára minden robbanómotoros eszközben használom. Szerintem jó. Nem csodaszer, de jó.
Soha semmiből ki nem öntöm, járatom a berzint, mert így láttam az öregtől, így szoktam meg. Sőt. Minden használat után takarítás, és teletankolás, ha kell reszelés, hogy amikor legközelebb előveszem, akkor azonnal hadrafogható legyen. Soha (lekopogom!!!) semmilyen baja nem volt amiért az üzemanyag lett volna okolható.
Nem a Tervszerű Megelőző Karbantartás létjogosultságát vitatom, csak zárójelben megjegyzem, hogy azért teszünk a benzinbe olajat, hogy kenjen. Az az olaj keni a hengert és a forgattyúsházat is. Nem kell abba annyi mint lángossütő üstbe, marad ott egy filmréteg, amitől az alamónium tavaszig nem kap vakrozsdát.
Mivel én laposföldhívő vagyok, kíváncsiságból benne hagyom az E10 benzint a brejzlibe. Majd tavasszal elmondom mi a kotta, legfeljebb a soknevű fajgyűlölő azt mondja hazudok. Én meg kiröhögöm.
Egyébként tele a jutyub olyan videókkal, amikben a Vereckei-szorosnál hátrahagyott, a tenger fenekéről kikotort mindenféle gépeket indítanak be. Egy kis baszogatás után, dünnyügve, prüszkölve, de beindulnak. Nehogy már egy párhónapos pihi akkora kihívás legyen egy szaros fűkaszának. Akkor mi a helyzet azokkal a törpe hómarókkal, amik csak öt évente látnak havat? Olajos hordóban tárolják őket, nyakig racing olajban?
Ugyan nem kérdezted, de a "téliesítésről" beugrott az alábbi, mintegy habjaként az E10-es, vizet jól kötő alkoholos benya miatt keletkezett viharnak. Ami így idény végén, de még inkább tavasszal újult erőre szokott kapni:(
Több helyen látni-hallani -elsősorban jutyúbon, mert én még nem találkoztam "érintettel" a való életben-, hogy miután szárazra(?) járatták a gépet, még a gyertyát is kicsavarják, hogy néhány csöpp olajat a hengerbe eresszenek + kis megforgatás az eloszlatáshoz. Így aztán az sem tud rozsdállani, ha a hónolás még ér valamit a falán.
Há'nemtom. A forgattyúsházról pl. soha egy szó sem esik, pedig ennyi erővel az is kaphatna párát, sőt - bár ott kevésbé kínos egy rozsdafolt vagy csík... Mondjuk a gyertya kicsavarását érthetem, ha nem is a közelgő tél, de pl. az idény végén esetleg amúgy is aktuális preventív csere miatt.
Igazából még a tökre kiszárított üzemanyagrendszerrel kapcsolatosan is hallani ellen-, de legalábbis kétségeket ébresztő véleményt. Azt már a szervizesem mondta (nem most, még a 95-ös időkben:D), hogy jobban járnának az emberek, ha az utolsó négyzetmétereket inkább valami "mentes", prémium anyagból tankolva vágnák le, aztán marad a gépben, ami marad. Legalább a műanyag is úszik valamiben (szűrő, csövek, membránok), ami nem levegő, és a sunnyogó kosz sem tud úgy kiülepedni, megkötni. Emlegette még a légszűrőt is, hogy a papír alapúakat tavasszal eleve ki kellene kukázni (addig legalább visszatartja a pókokat:D), akkor is, ha látszólag semmi bajuk sincs, a szivacsokat meg jól kimosni-olajozni. Túlzás-e vagy sem - sztem ez azért erősen tárolásfüggő is lehet. Nálam sem a nappaliban dekkolnak a kaszák:D.
Ja, ugyanez a szervizes emberke hozta szóba a gázbowdent. Hogy rajta kívül azt soha senki nem takarítja-olajozza, pedig némelyikben már több a mocsok, mint a huzal. Pont úgy, mint a biciklifékeknél. És tényleg...
Hát ezeket sem tudom, de magyarázhatóbb gondoskodásnak tűnnek, mint csak hengerfalat kenegetni. Ami persze ártani biztosan nem használ, de ami nélkül évtizedekre visszamenően is jól elvan a -sztem döntő- többség:D
A Stihl zsír elég sűrű, a fogkrémnél keményebb. A mostani hűvösebb időben maga a szöghajtás is nehezebben fordul hidegen. Persze ez csak annyit tesz, hogy hidegen, kézzel megpörgetve nem 15-öt fordul, hanem csak 5-öt. Ha bemelegszik, megy, mint a búgócsiga.
Jól írtad a szöghajtás zsír "folyékony zsír" tehát 00 besorolású szerintem azt adtak, a kék zsírok régebben általában hőálló zsírok voltak(litiumkomplex)
Téliesítem az idén vásárolt kaszámat, alapos takarítás után gondoltam a szöghajtást is megzsírozom. Vettem is a helyi barkácsboltba hecht márkájút mert más nem volt.
A szöghajtás zsírnak milyen állagúnak kell lenni, mert ez szinte folyik. Ami a gépbe van az pedig sűrű kék színű zsír, ez szinte olyan mint egy olaj.
Négyütemű, a tipikus hibái is mások, mint az ódivatú, faék kétüteműeké, sokan már csak emiatt sem csípik őket (én sem...). A papa vsz jobban végiggondolta az ügyet, mint a szervizes, mondanám, hogy inkább bízd őrá, de sztem ennek azért már lenne némi kib@szás-színezete:(.
Megnéztük a pillangószelepet az nyit zár rendesen. Viszont csak úgy indul be ha a gáz maxon van de akkor megy alapjáraton. A benzinszűrőt kivettem az nincs bedugulva. A légszűrő helyén köpködi ki a benzint.Fater valami olyasmit mondott hogy szar a szívószelep vagy mi. Majd télen szétszedjük akkor úgyse nő a fű :)
Ne fintorogj! Ott van, hogy "2 az 1-ben", meg hogy "néhány mozdulatal...". Na mikor kínált neked ilyet -vagy akár csak hasonlót is- a Husi vagy a Stihl? Ennyiért? Na?
És még a vonalkóddal sem kell tipródnod, eleve visszafordították neked:DDD Persze feltételezem, nem éppen arra gondolva, hogy jól el tudd kerülni, de ha már így esett...:D
(Ami a "gyártói" fantázianeveket illeti, az egy csodálatos világ. Hihetetlen, hogy még ennyi idő után is találnak merőben újakat, amikről később sem derül ki olyasmi, hogy azon cégérek alatt óvszert meg fogselymet termeltek volna a frontra a 2. vh. idején. Ehhez is kell ám tehetség...)
- vagy mégis alaposan megnézte az a szervizes, és jogosan diagnosztizálta ezt a nem igazán gyakori hibafajtát - én ezt tartanám kevésbé valószínűnek, főleg a leírt tünetek* miatt;
- vagy csere közben véletlenül "elpiszkálsz" valamit, ami a hibát okozta. Azért ez sem túl valószínű...
Okként hamarabb tudnám elképzelni, hogy a nagyfesz kábel, esetleg a pipa, még inkább, hogy a gyertya sztrájkol. Ez utóbbi időnként előfordul...
Persze tévedhetek; ezek a szirsz@rok bárkinél jobban tudják a fizikát, hát még nálam:(.
Ez a blokk még az "echte kínai" kaszáknál is csak akkor adja fel, ha eleve gyári hibás volt. Belül egy milliószámra készülő, nagyon kiforrott, akár évtizedekig kitartó technológia rejlik, mozgó alkatrész nélkül. Éppen emiatt szinte minden kisgépgyártó kívülről rendeli meg magának (mint a karburátorokat is), ugyanabból a néhány forrásból - ami lehet akár kínai is... Többnyire a műanyag és a pofák formája a legnagyobb különbség:D
Ha egy gép már mindenestől kuka, ezt még akkor is érdemes kibányászni belőle, mert vsz semmi baja. Elfér a fiókban, Rostás Armandó pedig a kommunális hulladékba dobná, mert macerás leégetni a burkolatot azért a pár gramm rézért:D
(*)
A gázkar-bowden-pillangószelep vonalat ellenőrizted már? Egyáltalán szó szerint kell elképzelnünk azt, hogy beindítod, ő csendesen pöförészik alapjáraton, és akármit csinálsz a gázzal, ő marad ebben az állaptban? Mert ha van valami más is -pl. változik a hangja, vagy gyorsulna ő, de nem tud, fulladozik, kihagy stb.-, akkor máris másként kell hozzáállni!!!
...ja, és nézd meg mégeccer azt a szervizest is. Hogy messzire elkerülhesd, ha egy mód van rá:(
(Ekkora marhaságot régen hallottam... Lehetne hasonló hiba, de az úgy jelentkezik inkább, hogy "lefullad" vagy köhögni kezd a moci -mert kihagy a gyújtás nagyobb fordulaton-, de még akkor is inkább a gyertyát gyanúsítanám. Ha elektronika is van a tekercs mögött, az szintén művelhetne hasonló(an jelentkező) csodát, de akkor sem a tekercs a hunyó, hanem maga az áramkör, esetleg a jeladója...
Ez félelmetesen hasonlít arra, mint amikor a szennyvízszivattyúnk megállt, és "újra kell tekercselni" lett a diagnózis. Persze elég volt a kondit cserélni (olaszról jó magyarra), azóta is békében szipákolja a trutyit...)
Van nekem egy Makita bcx 3400 tipusú fűkaszám. Nem működik csak alapjáraton.Szervíz megnézte azt mondta gyújtótekercs probléma 50 ezer forintot mondtak rá. Rendeltem az ebayen hozzávalót töredék áron. Beleraktam de ugyanaz a hiba.Beindul alapjáraton megy,de gázra nem reagál.Rossz az új trafó vagy más gondja lehet ? Előre is köszi ha valaki tud segíteni. Nem dobnám ki ha menthető olyan jó kis gép volt :)
Nem vagy te túl pesszimista? Én még a kézben tartott lendkeréknél, sem pontozóval, sem réz-ill alu kalapáccsal történő lendkerékvégére mért ütésnél nem tapasztaltam csapágykosár törést. De pl lendkerék feszegetésénél mágnestörést igen.
Anya visszakapat a főtengelyre, annyira rágajt, hogy ne feküdjön fel a lendketékre, a külső síkja egybe essen a főtengely végével!!! Egyik kezeddel megfogod a lendkereket, felemeled a motort, másik kezeddel egy határozottat ütsz kalapáccsal a főtengely végére axiális irányból!! Le kell hogy lazuljon a lendkerék!!!
Megsaccoltam a hatást és jól számítottam. Megfogadta, örült az észrevételnek. Én meg hogy segíthettem...
Na, ennyi. Dehogy bántódom, érteni vélem as világot - csak leírtam. Kinek mi köze? Én direkt neki, ültetni szoktam méregerős paprikát... Ő meg szed nekem pöffeteget...
Félre ne érts, nem akarlak megbántani, de én erre csak azt tudom mondani: kinek mi köze hozzá? Mondhatnám azt is, minek ezzel foglalkozni? Bármelyikünknél jobban tudja kezelni az autót egy autóversenyző, jobban főz egy szakács, de lehet a jól főző szakácstól jobban főz egy még jobban főző szakács, és biztosan akad aki a gyengébb szakács főztjét kedveli jobban. mosoly
Hát zörög a szomszéd kertjében a kaszása. (profi-nak tartja magát). Nézem, hát olyan csíkos a maga után hagyott placc hogy ilhaj.
Mondon neki a szünetben hogy: izé, Te nem kéne feljebb kötözni azt a térdnél fityegő kaszát a 155 cm -es magasságodhoz? mert a damil hátsó íve a földet borotválja ki... na, megfogadja, brummog tovább, de látom akad bele a szarvba. Te, izé.. döntsél már a fogodzkodón... jobb lesz. Héé, hát tényleg :)
Nem értem, hogy ha valaki bajlódik, fárad, - de nem bír/tud figyelni egy picit sem hogy mi- hogy-miért-stb...
Életemben egyszer ittam igazi jó, zamatos almapálinkát - azon valahogy érződött, hogy miből lett, pedig bizonyosan nem látott "utókezelést".
Na de úgy tudom, éppen a jellegtelensége teszi alkalmassá a többi, aromásabb eredetű lé hígítására, ámbár a legtöbben mintha nem vacakolnának ilyesmivel, ha nincs kimaradás a vízszolgáltatásban. Érdekes módon ez utóbbi a becsületesebb eljárás, mert az almalé-feleresztéssel ugye az eredeti szeszfok szinte nem is változik, csak az értékesebb hányad lesz kisebb - és aztán ugyanúgy felütik majd vízzel, hogy befokolják:(
Persze akinek csak néhány liternyi jön ki a több hordó cefréből, annál nem is értem, miért használná hígításra az almapáleszét. Annak a lének aranyárban kellene elmennie ilyen aránynál:D
Persze nem írta, mekkora hordókon szocializálódott:)
Látom hangnemed a szokott rendkívül kultúrált, szerintem neked van okod aggódni. Na meg téged szoktak kihajítani. Remélem tetszett a kis poénom a nickkel. ;-)
Ahol a sparta van: ott a városban csak mutatóba nőt a fű, kipróbáltam két tank erejéig azt kaptam amire számítottam, remélem tartóssága is megfelelő lesz. 2021-en nagyjából kiderül. A husi/koma az 2éves ott már sejthető a tartósság, bár annál volt "gyári hiba"(a berántó rögzítő csavar kicsavarodott s szétugrott a berántó).
Persze kell hozzá egy kis "kabai napfény" is, meg élesztő, meg tápsó, meg mittom milyen enzimek, és akkor adja az rendesen (különben valóban csak ecet lesz).
Nem az a legfőbb baja az almának, hogy kevés jön ki belőle (a birs sokkal kevesebbet ad!), hanem, hogy nem olyan aromás mint pl. a szilva.
Cseresznyébő-meggyből megettünk 150-200 kilót, csak 100 liter maradt cefrének. Szilvát elvitte a vihar. Az almából pár rekesszel elrakok télire, 2-3 mázsát kipréseltetek almalének, a többi (10-15 mázsa) cefre lesz.
Nem akartam én versenyeztetni semmit, csak annyira ajnározzák a legdrágább gépeket, gondoltam legalább kipróbálom, hogy valami fingom legyen róla...
Kár ezen évődnünk; soktucatszor leírtuk már, ki milyen megfontolásból választja meg a gépeit - és igényeket szembeállítani vagy versenyeztetni nem ugyanaz, mint a masinákat egymással összevetni. Mert az utóbbi (lehetséges) objektivitása mellett az előzőek szín szubjektív megközelítések, meg ha egyénileg nagyon is racionálisnak érezzük a döntéseinket:D Egyikünknek ez, a másiknak az a válasza ugyanarra...
Az az almaszedés szöget ütött a fejembe, vagy hogy pontosítsak: cefrét vizionáltam:D Igazam van vagy igazam van? Vagy csak magamat buktatom le...?
...esztetet hogy ércsük: "...csak kipróbáltam szerencsére a városban most nem nő a fű."???
Mert lehet úgy, hogy szerencsére nem köllött nekimenni vele fűnek, me kituggya mi lett vón a vége? Vagy úgy is, hogy ahol ez a Sparta van, ott fű se nem nő?
Vagy hogy a fű most inkább hím, nem is ugat be folyton, mint a nők...
:DDD
(Amúgy hogyan zárult a próba - csalódtál vagy azt kaptad, amire számítottál?)
Valóban lebuktam, csak a kaszálás nem a "dokumentálás" előtt volt, hanem utána :P (látszik is, hogy nem friss vágás, pár napja már száradt)
Az történt, hogy a sógorom eljött összeszedni a lehullott almát, és hozta magával a Stihl kaszáját is, mondván segít levágni a végét. Segített is, de a kés volt felrakva (ahogy megvette), mondtam neki vágja a bokrosabb részt, és ott volt "ledőlő" bőven. Aztán megmutattam neki hogy kell lecserélni damilfejre. Ha már ott volt ki is próbáltam: valóban sokkal könnyebb volt, meg jobban ált a fogantyú, de se erősebb, se gyorsabb nem volt, mint a kínai. (Mondta, hogy a sógora tönkre vágta a szöghajtást, 80 ezért cserélik le neki, mondom az enyémhez 1500 a szöghajtás... lehet, hogy gyakrabban kell cserélni, de 80-ból 4 kaszát tudok venni...
Ja, amiért elkezdtem írni: most csak azért vittem magammal a kaszát, hogy összeszecskázzam amit a sógorom késsel vágott, meg késsel nem tudta olyan közel vágni a földhöz, hát azt a torzsát is próbáltam legyalulni.
Egyébként ami ágakat év közben kupacra hordtunk, azért nem gyújtottam ott be, nehogy elégessük ami alatta keresett téli búvóhelyet. Áthordtuk egy tisztásra, ott gyújtottam be, de se sünit, se egeret, se semmit nem találtunk a farakás alatt...
Látom, hogy befejezéskor a dokumentálás lett az első, nem az, hogy letépd a fejedről a pántot:DDD Az árnyékod lebuktatott. Takaros lett (kultúrtáj:D), pedig elég méretesnek látszik, bár a kép tud csalni. Örülnék is, ha ennyire le tudnám szecskázni, de az már erőben-időben meghaladja a lehetőségeimet, szóval reménytelen. Pedig jobban is takarna, bár ez alighanem nemigen számít már ilyentájt; tavaszra meg amúgy is lerohad a levélzet.
Kösz a képeket, legalább másnak van ilyen sikerélménye is:(
Ezen a héten nem is láttam kaszát, más a feladat (otthontól távol, szó szerinti egész napos maszkviseléssel stb., a fülem gyökere már fáj attól a qrva gumitól - szabad sajnálni...). Most meg -amikor végre itt a hétvége- noná hogy esik, arról nem is szólva, a még minimum két-három hétig marad a fenti program. Ami utána lesz, arra még nem terveznék, meg is kellene érni. Cuccokat sem tok rendelni (pedig kell már ez-az), mert ki vegye át, ha üres a ház, szomszédot-ismerőst nem terhelnék:( Így idény végére rendesen kifutok abból, amit tavaszonként hörcsögként begyűjtögetek...
Talán nem is baj, hogy nem férek hozzá, sztem sok apróság most keres majd magának téli búvóhelyet, és az idő előrehaladtával nekem is egyre inkább lelki, mint valós szükséglet a letakarítás:D. A lepotyogó, jobb sorsra érdemes almát meg legalább könnyebben megtalálják a vadak, bár a nyomokból itélve eddig sem kellett félteni őket:D
Közben csak úgy leírogatom, ha valakit érdekel, hogy a 2. szezont nyomta le 2 Oleo, egy 755 master és egy efco 44.
2 meghibásodás, egy berántóban lévő köröm letörése miatt berántócsere az Efcon (jó eséllyel kezelői hiba), illetve a szórásvédőn a damilvágó kés kétszer elveszett, mert a késrögzítő 1 db lemezcsavar beletört a műanyag szoknyába. Ez konstrukciós hibának tűnik, átmenő csavar lett a megoldás.
Ezen kívül egy damilfej lett cserélve.
Heti 3-4 nap, váltott emberekkel napi 6-7-8 órában.
Ez esetben már maga a szándék is díjazandó:D, de sztem a "lekésés" ellenére is hasznos az info. Ja, és kaszás téma:D
Az előbb megemlítettem, hogy talán a csapágyakat is érdemes lenne ellenőrizni, cserélni. Vagyis megint gyorsabb volt a kezem, mint az elmém: azokat sem egyszerű kivarázsolni a helyükről... (Ez a csapágylehúzóhoz kapcsolódik, ami köztudottan ugyanolyan gyakori háztartási eszköz, mint a körömolló.)
Bocs, ezt nem olvastam, tehát az előbbi válasszal elkéstem :(
Amit pontozó helyének láttál a tengely végén, az a csapágylehúzónak a helye :) egyébként meg gyártás közben a tengely forgácsolásakor az esztergacsúcs helye.
Ja, a mínuszokkal neked sincs több dolgod, mint nekem - ugyanúgy qrvára nem érdekel:D Akár egy szimpla kérdésre is osztogatja egy-két fórumtárs, teljesen automatikusan, pofára. Akkor is, ha válaszolsz - tartalomtól független a dolog, el sem olvassák, csak a nicket nézik. A következtetések levonását már rád hagyom, jelzőket szándékosan nem használtam. Csak ritkán bukok ki a való életben is, itt még ritkábban (de volt rá eset...), mert így, "álnéven", mindenkivel szemben méltatlan - beleértve magamat is. Véleményem persze van...
A videót csak azért mertem ajánlani, mert sztem vannak benne okos és általánosítható meglátások. A konkrétumok persze másak; ez a csavarozott kuplung tulajdonképpen nem lényeges, mert egyből láthattad, de a lendkerék leszedése itt is, ott is trükkös, mert nem adódik magától, hogyan férj hozzá... A lényeg, hogy sikerrel megoldottad, és ha a jövőben valaki más is jönne ilyen kérdéssel, lesz, aki adekvát választ tud adni.
Azt akartam még mondani, hogy ha már úgyis szétkaptad, cseréld mindkét oldalon a szimeringet, mert a másik elvileg majdnem ugyanannyit kapott:D. Na meg a csapágyakat is jól vizslasd meg, hátha azokat is érdemes lenne kiváltani újra. Nem egy tétel, ha rendeled, a kiszállítás már összevethető az árral:(.
Még nem szedtem le enyémről az anyát, de voltam a piacon, és láttam ugyanolyan mint az enyém. Annak hátulról látszik a retesz hornya, tehát ha az anya nem fogja, csak simán le kell húzni:
Szia, most nézem hogy 2 minosz van a válaszodon, nemtudom miért. Nekem nem szokásom se minuszt se pluszt rakni. Megnéztem mind a 3 részét a videónak de azt nem mondtam hogy azt egyszerűbb csak másabb. Ott menetesen illeszkedett a kuplung itt viszont 2 csavar tartotta. De az ő lendkerék levételét kirpóbálni sem tudtam mert a főtengely házból adódóan én nem is tudtam felfektetni a lendkereket, viszont a csőkulcsos mrgoldással megpróbáltam de így nemsokminden történt.
Ami azt illeti, én a(z ajánlott videóban látott) kis Stihl szétkapását sem mondanám túl eccerűnek, főleg nem magától értetődőnek - viszont velhívta a figyelmet arra, mire kell nagyon ügyelni. Végtére nem is annyira különbözik ez a kettő:DDD
Mielőtt bárki szétverné a lendkereket vagy a főtengelyt az nézzen utánna interneten hogy az ő gépénél mi a menete vagy ha nemtaláltatok akkor itt az én történetem.
Kínai Flinke fűkasza de nevezhetném strausnak is vagy ahogy a többi szart is hívják. Szimeringet szerettem volna cserélni, na ahoz ugye szét kell szedni teljesen a hengert, főtengelyt stb. Eljutottam odáig hogy a berántó oldalán már látszódott az egyik szimering a másikon pedig még ott volt a lendkerék. Gondoltam hogyan szedjem le. kicsit szétvertem a főtengely menetes szárjának a végét kalapácsal, töttem azt is. Kínomban majnem mindent megpróbáltam, De a legegyszeűbb dologhogy nem jutott eszembe azt én magam se írtem, a menetes szár végén van egy kis beméjedés és abba pont belefér egy pontozó vagy bármilyen hegyes vasdarab ami kibírja ha utöd. Így ha egy hatalmasat is rádsz nem vered szét a szárat mindha csak rádsz kalapáccsal, ha meg gumikalapáccsal töd vagy odaraksz valamit és nemvolt még leszedve a lendkerék akkor gyenge lesz ahoz hogy lejöjjön. De még egy fontos dolog hogy az a kis tányér amibe kapaszkodik a berántó legyen leszerelve, és legyen álátámasztva valamivel az alumínium hogyne érjen az aztalra le a főtengely berántó oldali szára. Így ha ráutsz párat a pontozóval meg kalapácsal elkell hogy engedje. Nálam ez volt a megoldás, ékkel volt a helyén a lendkerék azért kelett így csinálnom.
És ezt a pontozós megoldást is az interneten találtam, néztem én annyi klföldi videót de náluk hihetetlen egy kis téstől lejött mindha rápöckölnék de nálam ez vállt be. Lehet más nem is szenved vele mert kicsit rát és le is jön. De mivel és rendesen szétvertem már nem mozdult, ezért se tudtam hogy most mi a fsz van. 5 hatalmas tés kelett pontozóval hogy megadja magát, na meg az a rengeteg szenvedés.. Gondolom senki bele se olvasott amilyen hosszúra sikeredett, de nemtudok jól fogalmazni bocsi is érte, de azt szerettem volna hogy jobban megérthető legyen és tudjak segíteni másoknak.
Uram isten végre sikerult, nem mindha nehéz lett volna de mivel nemcsináltam még ilyet és senkit se ismerek aki segíthetne mindenre magam kellhogy rájöjjek némi internetes segítséggel de ez van. Volt aki nemrég írta hogy dobjam ki vegyek másikat, na igen de ahányszor ezekkel gond van nem győzne az ember vásárolni az új kaszákat. Aki ilyet vesz vagy ilyene van az tudja hogy ezeket csak akkor érdemes megvenni ha képesvagy időt és pénzt és szenvedést szánni rá mert elvárja rendesen. Igen éjfélkor is még ezzel szopok de megvan, holnap piac és jöhetnek az új tömítések, szimering meg a kedves kis benzincső, adok neki zsíroldót megmozsdatom és rakomis össze. Akit érdekel hogy szedtem le a lendkereket az olvassa az ez utáni válaszom, oda írom inkább klön hogy könnyebben rálehessen találni ha még valaki ezzel szpna. Köszi annak aki próbált segíteni de tudom ez így interneten keresztl nem mindig könnyű
Szerencsém volt, emiatt lett munkakönyvem:D (Viszont köszönöm a jószándékú figyelmességet!)
Ez valóban komoly dolog. A gimiben az osztály egészen novemberig hétvégenként el kellett menjen "mezőgazdasági munkára", hogy megkeressük az évközbeni tanulmányi kirándulásokra a fedezetet. Most, hogy nyögdíjba vonultunk, a legutóbbi érettségi találkozón kiderült, hogy két, a névsorban elöl szereplő csaj már több mint fél évvel megelőzött bennünket - a kedves munkaadók egyszerűsítették az adminisztrációt, és valamennyiünk idejét az ő nevükre írták, egyszerűen eldátumozva (akkoriban ez még simán megoldható lehetett...). Ez ugye négy éven át évi kb. egy munkahét szorozva osztálylétszám, ami 32-ről fogyott harmincra... Ők meg csak csodálkoztak, de persze hogy nem tettek semmit:D
Emléxem tinikoromra, nyári meló, kukoricakapálás. Két hold, négy (!) sor, egyik dűlőúttól a másikig. Azzel kezdtem reggel, hogy a kaját-vizet bevittem középre:(
Aztán ugyanazt a négy sort címerezni is kellett, mert vetőmagnak ment...
Hát ilyen nem szokott előfordulni, csak a te képzelgéseidben... és az eredete, nagy valószínőség szerint, hogy magadból indulsz ki. ;) Ezt csinálod te. Évek óta csak rongálod a fórumot, zaklatod az embereket. ;) Szégyelld magad.
Hát ez fordítva van. Te nem tudod ki vagyok, én meg tudom, mert voltál olyan szíves, hogy megosztottad. Na most, ÉN ismerem mindkettőnket! Zongorázni lehet a különbséget. ;) Persze jópofa dolog ez a fórum, (ezért szereted) mert itt előadhatod magad, meg beszólhatsz olyanoknak, akik élőbe szóba se állnának veled, csak legyintenének. ;)
Igen olyanokból mindig akad. Nemtudok ide képet feltölteni róla mert túl nagy a kép mérete de ha valaki kér tudok képfeltöltésre feltölteni. De viszont ha csak kikéne ütni a szárból úgy sem nagyon tudom megoldani max ha befognám mondjuk egy satuba a lendkereket és úgy ütném a dzárat ovatosan de nincs semmi amibe betudnám fogni mivel elég nagy. És amig nemtudom biztosan hogy kéne nem is akarok hozzányúlni
Legalábbis szerinted, ami semmit nem számít. Fogalmad nincs ki vagyok, mit csinálok, hogyan élek. De vagy annyira ostoba és nagyarcú, hogy azt képzeled, te tudod. Mindent IS. Pedig hát nem, nem tudsz te semmit, csak pofázni.
Valami robbantott rajzot kellene keresni hozzá, hátha azon látszana, hogy menetes-e (azt kétlem, mert elvileg van egy előre meghatározott pozíciója...), vagy ékkel van rögzítve az a lendkerék.
Esetleg megszólalhatna valaki az elvileg itt fellelhető számos kínaikasza-tulajdonos közül (máskor mindig van, aki éppen ripityára szedte...) hogy mi lenne a kárt nem okozó, helyes eljárás, mert a távtalálgatás nem sok jóra vezet. Szóval egy olyan kellene, aki ért is hozzá:D