Keresés

Részletes keresés

M41 2180 Creative Commons License 2012.03.26 0 0 36064

Így van, a START kocsijai alatt nincs eredeti Görlitz V. forgóváz, csak a V/a és VI. Ma utánakérdeztem a dolgoknak. De ezek között is van eltérés. Kis túlzással állíthatom hogy nincs két egyforma kocsi.

Az állaglistához még egy kis adalék:

A 31-55 017 AByee, 21-55 049 Byee, és a 21-55 540 By szombathelyi honos kocsik le vannak állítva évek óta, nem közlekednek.

Előzmény: braun (36050)
Zsivany2 Creative Commons License 2012.03.26 0 0 36063

Akkor nagyjából kitalálható, hogy melyik kettő a krém-narancs (elefántcsont-vérnarancs ha precízek akarunk lenni) :)

Előzmény: RhB (36056)
kvant um Creative Commons License 2012.03.26 0 0 36062

Akkor ezzel is szűkült a lehetőségek sora.

Előzmény: braun (36060)
m62-265b Creative Commons License 2012.03.26 0 0 36061

Üdvözlöm, Bzmot REV dátumok egy EXCEL táblában megvannak, érdekli Önt?

Előzmény: Koncz_János (36051)
braun Creative Commons License 2012.03.26 0 0 36060

 Mert nem Gysev szerelvény lesz

Előzmény: kvant um (36059)
kvant um Creative Commons License 2012.03.26 0 0 36059

Miért?

Előzmény: braun (36058)
braun Creative Commons License 2012.03.26 0 0 36058

Abba aligha:)

Előzmény: kvant um (36057)
kvant um Creative Commons License 2012.03.26 0 0 36057

Újra bevethetőek a GYSEV 19-05 Ap-k. Bár SZVÖR szerint ilyen kiadás nincs is.

Csíksomlyó expresszbe esélyes.

 

RhB Creative Commons License 2012.03.26 0 0 36056

Állítólag 2 db BDp, 3 db állóasztalos büfé és 3 db 1. osztályú kocsi jön, ebből 6 zöld, 2 naramcs-krém festésű.

Előzmény: BahnScorper (36055)
BahnScorper Creative Commons License 2012.03.26 0 0 36055

Nem feltétlenül, mert az ErlebnisBahn-hoz került 2. osztályú Schliereneket is átfényezték zöldre. Annyiban viszont lehet reális az 1. osztályú illetve étkezőkocsik érkezése, hogy az utóbbi pár évben ezek közül is sokat leállítottak (erről egy jó lista itt van).

Előzmény: Zsivany2 (36037)
frieslander Creative Commons License 2012.03.26 0 0 36054

Köszi RhB uram!

Előzmény: RhB (36052)
kacsa! Creative Commons License 2012.03.26 0 0 36053

Tegnap CD BDhmsee kocsiban utaztam (Holló IC). Ha valaki 50-60 évvel később kérdezni akarja, hogy milyen is volt a kárpit benne, megnézheti ebben a kis indafotó-galériában.

RhB Creative Commons License 2012.03.26 0 0 36052

Előzmény: frieslander (36048)
Koncz_János Creative Commons License 2012.03.25 0 0 36051

Köszönöm, akkor a Wikipédián valamit elírtak. A listában a Görlitz V forgóvázakat átírtam Va-ra, ezt is köszönöm!

braun Creative Commons License 2012.03.25 0 0 36050

Görlitz VI szintén tuskófékes. Görlitz Va pedi aa Görlitz V módosított változata (csapágyvezetés laplenkeres lett az eredeti perselyes megoldás helyett.). A START halbijai alatt nincs eredeti Görlitz V. (viszont ilyet találni az XX-80-asok alatt)

 

http://de.wikipedia.org/wiki/Drehgestell_Bauart_G%C3%B6rlitz

 

Itt el lehet mélyedni a részletekben.

Előzmény: Koncz_János (36046)
M41 2180 Creative Commons License 2012.03.25 0 0 36049

Igen, csak a GP-200-asok tárcsafékesek. Egy kedves kollégám aki jártasabb a kocsitémában mondta, hogy a 21-55 900 igaz hogy GP-200 forgóvázzal rendelkezik, mégsem olyan mint a többi. Hamarosan beszélek vele, aztán ha publikus az infó megosztom itt.

És még valami: a 31-55 017-es különböző okok miatt szombathelyi maradt.

A Görlitz V és V/a közti külömbségről nem tudtam én sem.

Előzmény: Koncz_János (36046)
frieslander Creative Commons License 2012.03.25 0 0 36048

gysev Bbd belsőről vannak képei valakinek?

Zsivany2 Creative Commons License 2012.03.24 0 0 36047
Előzmény: Koncz_János (36039)
Koncz_János Creative Commons License 2012.03.24 0 0 36046

Köszönöm, átírtam a honállomásokat. Egyébként csak a GP 200 forgóvázak tárcsafékesek? Wikipédián azt írják, 57 tárcsafékes kocsi érkezett, GP 200-as forgóváz pedig csak 23 kocsi alatt van. Valahol olvastam, hogy a Görlitz VI is tárcsafékes, ebből van 19 darab, de még így sem jön össze az 57. A halberstafti kezelési utasítás még elkülönít Görlitz V és V/a forgóvázakat, de nem írja, hogy melyik milyen, és melyik kocsik alatt van.

Előzmény: M41 2180 (36043)
M41 2180 Creative Commons License 2012.03.24 0 0 36045

És ez persze csak az AByee kocsikra vonatkozik.

úgy látszik ma nem vagyok formában.......

Előzmény: M41 2180 (36043)
M41 2180 Creative Commons License 2012.03.24 0 0 36044

Egy helyesbítés:

31-55 900-913 a tárcsafékes AByee kocsik pályaszámtartománya.

Előzmény: M41 2180 (36040)
M41 2180 Creative Commons License 2012.03.24 0 0 36043

Az állaglistához jelezném, hogy valamennyi tárcsafékes halberstadti kocsi Szombathely honállomású.

A 31-55 000-002 közötti kocsik kivételével az összes Görlitz forgóvázas egykor szombathelyi honú kocsi Pécsre lett állomásítva az előbbiekért cserébe.

Törölt nick Creative Commons License 2012.03.24 0 0 36042

Ezekben a videókban rengeteg vasuti személykocsi látható, a világ sok országábról.

Letöltottem a netről, remélem, hogy nem csak azért tetszenek nekem, mert utazam egyik-másikon.

 

BBC - Great Railway Journeys

[mnova.eu] BBC_Great_British_Railway_Journeys_17of20_HDTV_x264_AC3_MVGroup.torrent

 

    

 

daniel81 Creative Commons License 2012.03.24 0 0 36041

Köszönöm!

Előzmény: M41 2180 (36040)
M41 2180 Creative Commons License 2012.03.24 0 0 36040

21-55 900 Byee, 950-957 By

31-55 900-911 AByee

 

 

Előzmény: daniel81 (36038)
Koncz_János Creative Commons License 2012.03.24 0 0 36039

A 17-35 Ap jó lenne az élményvonatokba, azok tényleg jó kocsik :)

 

 

Előzmény: Zsivany2 (36037)
daniel81 Creative Commons License 2012.03.24 0 0 36038

Üdv Urak!

 

Valaki legyen olyan rendes velem, írja már meg, hogy a Startos Halberstadtiak közül hány tárcsafékes van? Köszönöm!

Zsivany2 Creative Commons License 2012.03.24 0 0 36037

Ha zöld, akkor csak 17-35 Ap vagy 85-35 BRpz lehet.

Előzmény: BahnScorper (36036)
BahnScorper Creative Commons License 2012.03.24 0 0 36036

Azok is csak 2. osztályúak, vagy vettetek most már 1. osztályú illetve kerékpárszállító kocsit is? (Habár utóbbi már állt régebben is a Parkban...)

Előzmény: aszigeti (36020)
BahnScorper Creative Commons License 2012.03.24 0 0 36035

Stimmel.

Előzmény: Koncz_János (36031)
Koncz_János Creative Commons License 2012.03.24 0 0 36034

köszönöm!

paca664 Creative Commons License 2012.03.24 0 0 36033

Az Hűvösvölgy állomás (nem a vontatási telep) hívókódja, de semmi köze ehhez. Ha már itt tartunk, az esetleg "C" lenne. De még egyszer: semmi jelentősége ebből a szempontból.

Előzmény: Koncz_János (36031)
informacioforras Creative Commons License 2012.03.23 0 0 36032

"És egy kérdés: a Hűvösvölgyben fővizsgázott kocsiknál 'GYV' van feltüntetve REV helyeként, pedig az állomás kódja 'O'. Melyik változat a helyes?"

 

GYV

Előzmény: Koncz_János (36031)
Koncz_János Creative Commons License 2012.03.23 0 0 36031

Frissült az állaglista :)

 

BahnScorper, Pubi, a professzor, RhB: ismét köszönöm szépen a Nosztalgiás adatokat, beírta ezeket is. Az AcBc kocsik ülő és fekvőhelyszáma viszont még mindig nem egyértelmű számomra. Tehát a 005 olyan, mint a Startos volt, van benne három 1. osztályú fülke 18 ülő, vagy 12 fekvőhellyel, illetve öt 2. osztályú fülke 40 ülő vagy 30 fekvőhellyel. A 000 pedig át lett alakítva, a 2. osztályú rész változatlan (40/30), az 1. osztályú részen két fülkéből lett egy tárgyaló (ez hány férőhelyes?), és maradt egy eredeti 1. osztályú fülke 6 ülő vagy 4 fekvőhelyel, ugye?

 

A MÁV kocsijainál beírtam a két BDa-w kocsit, amit a közelmúltban Budapest-Hűvösvölgybe állomásítottak. A nyíregyházi, balatonfenyvesi és kecskeméti honállomású kocsikból van még érvényes fővizsgás? És egy kérdés: a Hűvösvölgyben fővizsgázott kocsiknál 'GYV' van feltüntetve REV helyeként, pedig az állomás kódja 'O'. Melyik változat a helyes?

Zsoltikarus Creative Commons License 2012.03.23 0 0 36030

Ami a legalacsonyabb pályaszámú (és elvileg üzemben levő) Bhv, az jelenleg az 504-es.

Előzmény: M41 2180 (36028)
Zsoltikarus Creative Commons License 2012.03.23 0 0 36029

Tényleg.

 

Érdekesség, hogy 3 olyan (régóta álló) kocsinál van ez a jelenség , amelyből eredetileg 20-05-ös lett volna. Lehet, a kollegánál még az első tervezet van meg, aztán ezek átépítési dátuma került oda tévedésből - mint a "forráskocsik" aktuális REV-je.

Előzmény: M41 2180 (36028)
M41 2180 Creative Commons License 2012.03.23 0 0 36028

Csak azért kérdem mert a Koncz János féle állaglistán az alant említett REV dátum van. Azért csillant fel a szemem hogy talán még van futó világos belső borítású Bhv. De nekem is gyanús volt..

Előzmény: Zsoltikarus (36027)
Zsoltikarus Creative Commons License 2012.03.22 0 0 36027

20-07 335 ????

 

Tizenegy éve REVezett utoljára! :)

2010 nyarán Magasfogadón volt.

Előzmény: M41 2180 (36026)
M41 2180 Creative Commons License 2012.03.22 0 0 36026

Ha minden igaz a 20-07 335-ös Bhv 2009 10.28-án kapott REV-et. Érdeklődnék hogy hol található ez a szekér?

És ha le van állitva akkor hol? Elvileg érvényes REV-je van tehát közlekednie kéne.

alkotasu Creative Commons License 2012.03.22 0 0 36025

Attól függ, milyen kocsi. Kéttengelyes Bz-nél kinyitható korlát, amiket valamivel össze is kötöttek. Bak, Bam: harmonika + kihajtható, vagy olyan korlát, mint manapság.

 

De a lemezek ma is ugyanúgy csúszkálnak a lábaink alatt.

Előzmény: Törölt nick (36023)
Taurus1047.5 Creative Commons License 2012.03.22 0 0 36024

Sziasztok!

 

Mivel nem találtam erről információt, ezért a köv. sürgős kérdéssel fordulnék hozzátok:

Tud valaki valamit a Bük állomáson tárolt vasútüzemi (zöld) kocsikról? Legfőképp az érdekelne, hogy van-e köztük múzeális védettség alatt álló kocsi, és ha igen, mi a pontos pályaszáma?

 

Köszönettel:

Taurus

Törölt nick Creative Commons License 2012.03.22 0 0 36023

Mi meg már a kocsik közötti átjárókat is beburkoljuk. Bezzeg anno! Kanyarokban igen csak kellett kapaszkodni, mikor a vaslemezek csúszkáltak, mozogtak az ember lába alatt. Nem is emlékszem már világosan, mi védett a leeséstől, talán csak egy lánc?

 

Előzmény: alkotasu (36018)
C50 Creative Commons License 2012.03.22 0 0 36022

Meg a pápaszemes?

Előzmény: C50 (36021)
C50 Creative Commons License 2012.03.22 0 0 36021

A kis győri, Cak, Cakmü, Bah, WRy kocsik továbbra is halott ügy?

Előzmény: aszigeti (36020)
aszigeti Creative Commons License 2012.03.22 0 0 36020

Biztosan nem vágásra érkeztek, ezek a kocsik is az Élményvonatban fognak közlekedni a későbbiekben.

Előzmény: MátéMóvár (36008)
Gare du Nord Paris Creative Commons License 2012.03.22 0 0 36019

alkotasu Creative Commons License 2012.03.22 0 0 36018

Átugrik. Ezeken a vidékeken szerintem még kevésbé érték az emberi élet...

Előzmény: Törölt nick (36016)
braun Creative Commons License 2012.03.22 0 0 36017

Az az érdekes, hogy talpra állította a kocsit aa bosnyák. 

Előzmény: Zsivany2 (36014)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.22 0 0 36016

Ezen nincs palló végig, ha kinyitja az ajtót, hogy megy át a másik fülkébe?

 

Előzmény: Zsivany2 (36015)
Zsivany2 Creative Commons License 2012.03.22 0 0 36015

Szvsz ez "kívül-mászós" kocsi.

Előzmény: Törölt nick (36012)
Zsivany2 Creative Commons License 2012.03.22 0 0 36014

Jó korán beállították. Vagy forog valahova a kocsi?

Előzmény: kanizsella (36011)
Zsivany2 Creative Commons License 2012.03.22 0 0 36013

Újabb adag a nosztalgiának?

Előzmény: MátéMóvár (36008)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.22 0 0 36012

A hátsó kocsiban hogy megy át a fülkék között a kaller?

 

   

 

kanizsella Creative Commons License 2012.03.21 0 0 36011

2012. március 20-án 5 óra 48 perc

Előzmény: braun (36010)
braun Creative Commons License 2012.03.21 0 0 36010

Mikori kép ez?

Előzmény: kanizsella (36009)
kanizsella Creative Commons License 2012.03.21 0 0 36009

 ŽFBH 51 50 21-80 004-7 Blm

MátéMóvár Creative Commons License 2012.03.21 0 0 36008

Reméljük tényleg nem.

Előzmény: Nydqist (36007)
Nydqist Creative Commons License 2012.03.21 0 0 36007

Az első kettő jaffa-bézs színű volt, a többi zöld. Szerintem nem lángvágós menet volt.

Előzmény: MátéMóvár (36005)
Demo78 Creative Commons License 2012.03.21 0 0 36006

Tegnap hozták Dunakeszire a nosztalgia 51 55 88-81 004-9 es kocsit és egy pőre kocsin 2 forgóvázat.

MátéMóvár Creative Commons License 2012.03.21 0 0 36005

480 025 kb. 8 db Schlieren kocsival haladt 17:00-kor Mosonmagyaróvárnál Pest(-Kürtös?) felé.

Pubi, a professzor Creative Commons License 2012.03.19 0 0 36004

Bocsi, akkor félreértettem.

 

Huzatcsere viszont akkor nem volt, mert egyáltalán nem olyan mint a 362-esben vagy akár a 29-esben található, hanem a hagyományos csíkos. Ezek szerint akkor csak egy alapos takarítást kapott.

Előzmény: BahnScorper (36003)
BahnScorper Creative Commons License 2012.03.19 0 0 36003

Nem, mert a 000-nál jól vannak benn az ágyszámok az 1. osztályú részben, a 005-nél nem.

 

A 005-ben milyen üléshuzat van? Eredetileg ugye csíkos plüss volt, és valaki itt a fórumon emlegetett olyat, hogy valami hasonlót kapna, mint a 361 vagy a 029. Ezért kérdeztem rá a huzatcserére.

Előzmény: Pubi, a professzor (35999)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.19 0 0 36002

Bezzeg, ha vmi hiba lett volna benne....

Ne zsinánykodj! :))

 

Előzmény: Zsivany2 (35996)
RhB Creative Commons License 2012.03.19 0 0 36001

Az utolsó sorhoz (99-40 362) nem írtad be a revíziós dátumot:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=116737579&t=9121413

 

 

 

A WRm 51 55 88-81 029-8 (54. sor) egy darabig 61 55...-6 volt, majd újból 51 55...-8 lett:

 

http://users.atw.hu/vasutikocsi/kc/61558881029-6.html

 

Előzmény: Koncz_János (35989)
RhB Creative Commons License 2012.03.19 0 0 36000

A WR 252-höz nem írtad be a méreteket...

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=116907022&t=9121413

 

Előzmény: Koncz_János (35989)
Pubi, a professzor Creative Commons License 2012.03.19 0 0 35999

"AcBc 005 esetében"

 

Akartad mondani 000 eseetében, nem?

 

Egyébként a 005-ösben elképzelhető, hogy át lett húzva a huzat, mert abszolút normális, de legközelebb bemegyek utánakérdezek, hogy lett-e cserélve vagy csak a gőztisztítás volt ilyen jó hatással rá. :)

 

99-40 361-0 klímás

99-40 362-8 klímás

Előzmény: BahnScorper (35998)
BahnScorper Creative Commons License 2012.03.19 0 0 35998

Eh, tipikus utas... :-PPP

 

A honlapon az áll: de akár mindkét fülke egyágyas foglalásával egy hatalmas lakosztály is kialakítható.

 

Jegyvizsgálója/hálókocsikalauza és pénztárosa válogatja, hogy milyen képet vág, ha valaki odaállít egyedül két vonatjeggyel, illetve ezt kér... de az egy jegy, két hálókocsijegy felállás nem működik túlzottan.

 

 

Még kiegészítések és korrekciók a Nosztalgiás listába:

 

- a Kádár-vonat kocsijaiban van klíma

- a Salon Istropolitan-ban 18 hálóhely van

- 99-40 300, 304, 002 és 309 nem klímás

- AcBc 005 esetében Pubi prof jól elmondta a lényeget, ennek megfelelően kéne javítani az ágyak számát. (Amúgy a 000 kormányzati állagba lett átsorolva, azért tér el. A 005-ről pedig azt hallottam, hogy az üléshuzatait is cserélik valami elegánsabbra, akkor ebből nem lett semmi?)

Előzmény: Koncz_János (35927)
kvant um Creative Commons License 2012.03.19 0 0 35997

Az stimmel, de a táblán 4-es látható.

Előzmény: k.novotny (35994)
Zsivany2 Creative Commons License 2012.03.19 0 0 35996

23-an írják be, hogy köszönöm? :)

Előzmény: Törölt nick (35991)
m61-008 maki Creative Commons License 2012.03.18 0 0 35995

Köszönöm a segítségedet!

Előzmény: Pubi, a professzor (35987)
k.novotny Creative Commons License 2012.03.18 0 0 35994

ha a 43-80 005-3 ra gondolsz, az önellenörző szám stimmel

Előzmény: kvant um (35992)
Koncz_János Creative Commons License 2012.03.18 0 0 35993

"magad kreálta rendszerbe besolroltad" Nem én találtam ki a rendszert, de ezt már párszor leírtam :) de szerintem hagyjuk a témát, ez itt egyre inkább OFF-topic

Előzmény: braun (35990)
kvant um Creative Commons License 2012.03.18 0 0 35992

Ráadásul az ellenőrzőszám sem stimmel.

Előzmény: RhB (35966)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.18 0 0 35991

Érdekes! Senki nem reagált rá, de 23-an néztétek meg, vagy töltöttétek le 24 óra alatt..:))

 

Előzmény: Törölt nick (35986)
braun Creative Commons License 2012.03.18 0 0 35990

Ez nem a személyes véleményem, csupán ezzel szerettem volna alátámasztani, hogy két, nem feláras távolsági vonatban közlekedő kocsi között is van különbség.

 

Unom:) És továbbra is fenntartom. Az, hogy a különféle járműveket egy magad kreálta rendszerbe besolroltad, az személyes vélemény, hivatalos alapja nem sok.

Előzmény: Koncz_János (35989)
Koncz_János Creative Commons License 2012.03.18 0 0 35989

RhB: köszönöm szépen a Schliereneket, és a többi nosztalgiás kocsit is, beírtam a listába.

Egyébként az Ao és Bp kocsiknál már egyre több példánynál beírtam az üléshuzat színét is, szép lassan ezt is gyűjtögetem :)

 

braun: "Rendben, de akkor írd oda, hogy ez a te személyes véleményed" Ez nem a személyes véleményem, csupán ezzel szerettem volna alátámasztani, hogy két, nem feláras távolsági vonatban közlekedő kocsi között is van különbség.

smnks Creative Commons License 2012.03.18 0 0 35988

Szia M41 2180!

A modellezés tárgykörre azért utaltam, mert itt lehet még gyakorlati jelentősége az olyan múltbéli részleteknek, amiről beszélgetünk. Ezért szeretném újból leszögezni, hogy a '70-es évek második feléig a Bhv kocsik mindegyikének oldalanként 10+2 ablakuk volt, a kapcsolófülkét csak ezen időszaktól fogva kezdték kapcsolószekrénnyé alakítani, ami egy ablak "feláldozásával" járt. Tehát a fekete és sötétzöld kivitel csak oldalanként 10+2 ablakkal hiteles, de még kékben is volt ilyen jó sokáig! A 82-27 BDt (ill. korábban BDat) kocsik ablakelrendezése pedig így és így nézett ki a '70-es évek vége felé kezdődő átalakításokig, tehát feketében és sötétzöldben csak így valósághű, de egy darabig még kékben is létezett ilyen ablakelrendezéssel is!

A jelenleg kapható szériamodell Bhv és BDt kocsiknak valóban hibás az ablakszélességük, korábban erről is volt már szó pl. itt.

 

Üdv!

Előzmény: M41 2180 (35956)
Pubi, a professzor Creative Commons License 2012.03.18 0 0 35987

A tripla nullás Boci belső elrendezése eltér a többitől ugyanis az első osztályú részben össze lett nyitva az első két fülke és ott egy nagyobb társalgó került 2 fülkéből kialakításra. Ezenkívül a Szolgálati fülke és a raktár belülről egy ajtóval össze van nyitva valamint maga a szolgálati fülke is sokkal tágasabb kialakítású mint a sorozat többi tagjáé.

 

A 005-ös Boci pedig teljesen olyan belülről mint a startos kollégái, apróbb átalakításokkal. (Normális hangos utastájékoztatáshoz hangszóró és egyéb cserék valamint fejtámlavédők pótlása illetve a külső festés.)

 

A Venezia tábla pedig a tavalyi Częstochowába tartó zarándokvonat óta van rajta, mert akkor minden kocsinak egy európai városnevet adtak és nem pedig számozták szerelvényen belül, hogy melyik-melyik.

Előzmény: m61-008 maki (35962)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.18 0 0 35986
Előzmény: Törölt nick (35985)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.18 0 0 35985

Ezek a magyar kódok:

AWTHU      AWT RAIL HU Ltd      bivzrt.hu
BHEV     Budapesti Helyi Érdekü Vasút     bkv.hu
BSS     BSS 2000 Kft.     bss2000.hu
CER     Central-European Railway AG.     cer.hu
COLAS     COLAS Epito Zrt     colas.hu
DTBEK     MÁV Dunántúli Távközlési és Biztosítóberendezés Építő Kft.     dtb.hu
DUNAV     Dunavagon Kft.     office@dunavagon.hu
EUCOM     EUROCOM Automatizálási és Vasúttechnikai Zrt.     eurotraction.hu
FKGJK     MÁV FKG Felépítménykarbantartó és Gépjavító Kft.     mav-fkg.internettudakozo.hu
FLOYD     FLOYD ZRt.     floyd.hu
GESG     G&G Növényvédelmi és Kereskedelmi Kft.     gesgkft.hu
GYC     GYSEV Cargo Zrt     gysev.hu
GYSEV     Györ-Sopron-Ebenfurti Vasut Részvénytarsasag     gysev.hu
KFV     Központi Felépítményvizsgáló Kft.     mavkfv.hu
LCH     Logistic Center Hungária Kft.     nandor.nemeth@ich-bahn.hu
MAV     Magyar Államvasutak ZRt.     mav.hu
MAVGS     MÁV-GÉPÉsZet Zrt.     mav-gepeszet.hu
MAVTR     MÁV-TRAKCIÓ Zrt. (MAV-TRACTION Co)     mav-trakcio.hu
MAX     MAVEX-REKORD Kft.     mavex@mavex.rekord.hu
MGP     MÁV Vasútépítő - Gépellátó és Szolgáltató Kft.     mezei.geza@mavgep.hu
MKERT     MÁV KERT Kft.     mavkert@t-online.hu
MMV     Magyar Magánvasút ZRt.     mmv.hu
MNOS     MÁV Nosztalgia Kft.     mavnosztalgia.hu
MVA     Magyar Vasúti Árúszállító Korlátolt Felelősségű Társaság     mvakft.hu
PULT     PULTRANS Kft.     pultrans.hu
RCH     Rail Cargo Hungaria ZRt.     railcargo.hu
SPITZ     SPITZKE AG GUZ Berlin     spitzke.de
START     MÁV-START ZRt.     devecz.miklos@szesza.mavrt.hu
SWIVT     Swietelsky Vasúttechnika Kft     vasuttechnika.hu
SZEVA     Szentesi Vasútépítö     
THM     Train Hungary Magánvasút Kft     trainhungary.hu
ZPORT     ZÁHONY-PORT Zrt. (ZÁHONY-PORT Co)     zahony-port.hu
AWTHU     AWT RAIL HU Ltd     bivzrt.hu
BHEV     Budapesti Helyi Érdekü Vasút     bkv.hu
BSS     BSS 2000 Kft.     bss2000.hu
CER     Central-European Railway AG.     cer.hu
COLAS     COLAS Epito Zrt     colas.hu
DTBEK     MÁV Dunántúli Távközlési és Biztosítóberendezés Építő Kft.     dtb.hu
DUNAV     Dunavagon Kft.     office@dunavagon.hu
EUCOM     EUROCOM Automatizálási és Vasúttechnikai Zrt.     eurotraction.hu
FKGJK     MÁV FKG Felépítménykarbantartó és Gépjavító Kft.     mav-fkg.internettudakozo.hu
FLOYD     FLOYD ZRt.     floyd.hu
GESG     G&G Növényvédelmi és Kereskedelmi Kft.     gesgkft.hu
GYC     GYSEV Cargo Zrt     gysev.hu
GYSEV     Györ-Sopron-Ebenfurti Vasut Részvénytarsasag     gysev.hu
KFV     Központi Felépítményvizsgáló Kft.     mavkfv.hu
LCH     Logistic Center Hungária Kft.     nandor.nemeth@ich-bahn.hu
MAV     Magyar Államvasutak ZRt.     mav.hu
MAVGS     MÁV-GÉPÉsZet Zrt.     mav-gepeszet.hu
MAVTR     MÁV-TRAKCIÓ Zrt. (MAV-TRACTION Co)     mav-trakcio.hu
MAX     MAVEX-REKORD Kft.     mavex@mavex.rekord.hu
MGP     MÁV Vasútépítő - Gépellátó és Szolgáltató Kft.     mezei.geza@mavgep.hu
MKERT     MÁV KERT Kft.     mavkert@t-online.hu
MMV     Magyar Magánvasút ZRt.     mmv.hu
MNOS     MÁV Nosztalgia Kft.     mavnosztalgia.hu
MVA     Magyar Vasúti Árúszállító Korlátolt Felelősségű Társaság     mvakft.hu
PULT     PULTRANS Kft.     pultrans.hu
RCH     Rail Cargo Hungaria ZRt.     railcargo.hu
SPITZ     SPITZKE AG GUZ Berlin     spitzke.de
START     MÁV-START ZRt.     devecz.miklos@szesza.mavrt.hu
SWIVT     Swietelsky Vasúttechnika Kft     vasuttechnika.hu
SZEVA     Szentesi Vasútépítö     
THM     Train Hungary Magánvasút Kft     trainhungary.hu
ZPORT     ZÁHONY-PORT Zrt. (ZÁHONY-PORT Co)     zahony-port.hu

 

Előzmény: Törölt nick (35984)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.18 0 0 35984

Braun már megírta, innen is letölthető, szép szines PDF-ben.

 

   itt pont a DUNAV Dunavagon Kft. a magyar.

 

Előzmény: RhB (35973)
by-169 Creative Commons License 2012.03.17 0 0 35983

Pár kocsi kijött a műhelyből. Nekem egyett sikerült kiszemelnem a By-432-est dátum passz. Szerelvényben volt még 1 By,2 B, és 1 Bo amit láttam a többi takarásban volt. Lehet vadászni őket:)

RhB Creative Commons License 2012.03.17 0 0 35982

Noszi fül, 30. sor, Istropolitan szalonkocsi, fotó 2008.08.29:

 

 

 

 

A 2. nagyban:

 

http://img.index.hu/imgfrm/9/6/8/6/IMG_0009909686.jpg

 

C50 Creative Commons License 2012.03.17 0 0 35981

De. Fogni kell egy szkennert és beszkennelni.

Előzmény: Koncz_János (35951)
RhB Creative Commons License 2012.03.17 0 0 35980

Schlierenek....

 

Ha jól látom, a "Retour" étkezőt időközben kiszedted... Na mindegy, azért beírom:

 

Retour étkező:   ex-ÖBB Bp-k 50 81 29-35 161-7 (Jenbach, 1967)

 

 

 

 

A többivel egy kis gondban vagyok. Ugyanis egyrészt volt egy előzetes Nosztalgiás pályaszám kijelölés, amit az első kocsiknál (015-019) szemlátomást nagy ívben lesz***tak. A haverom kikaparta a gyári számokat, azok alapján lehetett beazonosítani őket. (A Retourt-t is.) Aztán jött a többi, ahol egyrészt még nem történt meg a beazonosítás, viszont van egy (021), aminek a gyönyörűen kisuvickolt gyári táblája alapján megegyezik az eddig hitt 015-össel. Ezek szerint akkor a 015-ös mégis másból lett?

 

Na szóval előbb az ex-pályaszámok, aztán meg a nevek/feliratok:

 

55 55 29-36 015-1   ex-ÖBB 50 81 29-35 624-4??? (Jenbach, 1980)
55 55 29-36 016-9   ex-ÖBB 50 81 29-35 632-7 (Jenbach, 1980)
55 55 29-36 017-7   ex-ÖBB 50 81 29-35 647-5 (Jenbach, 1980)
55 55 29-36 018-5   ex-ÖBB 50 81 29-35 639-2 (Jenbach, 1980)
55 55 29-36 019-3   ex-ÖBB 50 81 29-35 732-5 (SGP, 1980)
55 55 29-36 020-1   ex-ÖBB 50 81 29-35 553-5 (Jenbach, 1970)
55 55 29-36 021-9   ex-ÖBB 50 81 29-35 624-4? (Jenbach, 1980)
55 55 29-36 022-7   ex-ÖBB 50 81 29-35 ???
55 55 29-36 023-5   ex-ÖBB 50 81 29-35 ???


55 55 29-36 015-1    Pécs / Sopianae
55 55 29-36 016-9         "Irány Pécs! | Pécs 2010 | Európa kultúrális fővárosa"
55 55 29-36 017-7         "Magyar Vasúttörténeti Park", 109,109-es gőzös ábra
55 55 29-36 018-5    Eger /Agria
55 55 29-36 019-3    Tokaj / Tokai
55 55 29-36 020-1    Hargita / Hargitha
55 55 29-36 021-9    -
55 55 29-36 022-7           "A pápa emlékének életben tartásáért" (plusz angolul és lengyelül is)
55 55 29-36 023-5    -

 

 

braun Creative Commons License 2012.03.17 0 0 35979

Nálam egy koszos, műbőrös Bhv nem ugyanaz a szint, mint egy szövethozatos B 20-30 kocsi. De szerintem ezen nem érdemes tovább vitatkozni :)

 

Rendben, de akkor írd oda, hogy ez a te személyes véleményed, és ne hivatkozz olyan hivatalos dologra, ami nem létezik.

Előzmény: Koncz_János (35977)
RhB Creative Commons License 2012.03.17 0 0 35978

Noszi fül, 67. sor, 99-40 301:

 

WL 364 (Dk. 1960) -> WL 61 55 60-40 000-9 -> 19??: 61 55 99-40 304-0I -> 1979: 61 55 99-40 301-6II

 

fotók 2011.09.18 Füsti - adatok már bentvannak a listában, a 2. képen a tábla nincs külön lefotózva:

 

 

Koncz_János Creative Commons License 2012.03.17 0 0 35977

RhB: köszönöm szépen, ezeket is beleírtam a listába :)

 

braun: "Tetszik, ahogyan fixen tudod a Start összes belső előírását" Jó is lenne, ha tudnám az összes szabályzatot fejből :)

"Már többször tárgyaltuk a topicon az ámodozásod, de úgy tűnik, sosem olvasol" Szoktam olvasni a topikot, van amit elfogadok, hogy tényleg nem a legjobb ötlet a tervekből, de a fórum pont arra van, hogy a személykocsikkal kapcsolatos dolgokat megbeszéljük. (egyébként az ilyen ötleteket direkt nem szoktam itt emlegetni, hogy ne legyen belőle nagy vita)

"ma pl. egy sebes és gyorsvonat között nincs semmi különbség" Nálam egy koszos, műbőrös Bhv nem ugyanaz a szint, mint egy szövethozatos B 20-30 kocsi. De szerintem ezen nem érdemes tovább vitatkozni :)

braun Creative Commons License 2012.03.17 0 0 35976

VKM: Vehicle Keeper Marking (Vasútvállalati azonosító), amely az országkódból és az utána következő legfeljebb öt karakterből álló vasútvállalati jelből áll. 

Előzmény: RhB (35973)
braun Creative Commons License 2012.03.17 0 0 35975

 Maga a fogalom létezik, nézd meg a Start honlapján a járműveknél, NEM 1. osztály, hanem "komfort" van beírva.

 

Feladom. Azt írsz a honlapodra, amit akarsz. aztán, fővizsga után sima bolhásként bukkan fel, majd javíthatod:))

 

Nem az UIC követelményekre gondoltam, ezektől függetlenül létezik még EC követelmény is. A Start a saját kocsijaiból álló vonatokon be is tartja. Ha sikerül megszereznem a pontos szövegét, majd elküldöm.

 

Tetszik, ahogyan fixen tudod a Start összes belső előírását, szabályzatát, jelenlegi gyakorlatát:)) 

 

Természetesen van ezeknél sokkal jobb megoldás is (pl.: új járművek), de a jelenlegi anyagi helyzetből kiindulva az ott felsorolt fejlesztések megvalósulása is nagy előrelépés lenne.

 

Már többször tárgyaltuk a topicon az ámodozásod, de úgy tűnik, sosem olvasol. Az általad vázolt elképzelések közül kettőnek lehet némi esélye (egészen más műszaki tartalommal), mégpedig a bautzeni, és a lengyel felújításoknak (főjavítás). A többi, nem Z kocsi mind KUKA. Egyszerűen nem éri meg rájuk költeni, sőt, a két előbbi típusnál is gyakorlatilag újjá kell építeni a kocsikat.

 

Ezt a vonatnemeket és kocsiosztályokat összehasonlító táblázatot is azért készítettem, hogy legalább egy kicsit el lehessen igazodni ezek között. :)

 

Célszerű lenne, ha úgy alakítanád át, hogy külön kezeled a múltat és a jelent. Mert ma pl. egy sebes és gyorsvonat között nincs semmi különbség, leszámítva a menetrendi kérdéseket. A besorozott járművek vonatkozásában nincs különbség a két termékkategória között.

Ma gyakorlatilag három kategória van: minőségi távolsági(és nemzetközi), standard távolsági és az előváros/regionális. 

Előzmény: Koncz_János (35957)
RhB Creative Commons License 2012.03.17 0 0 35974

Noszi fül 53. sor, 88-81 004 (fotó 2011.10.01):

 

 

 

RhB Creative Commons License 2012.03.17 0 0 35973

#35952-es hsz., 3. kocsi

 

Amúgy mi a VKM?

Előzmény: braun (35972)
braun Creative Commons License 2012.03.17 0 0 35972

Mi most a 43-80 005 VKM-je? H-MNOS? (nem tipp, fotó:-) )

Előzmény: RhB (35964)
m61-008 maki Creative Commons License 2012.03.17 0 0 35971

Köszönöm! Ennél a kocsinál jó az 1985, 000 és 003 között 1984, 004-011: 1985.

Előzmény: RhB (35969)
RhB Creative Commons License 2012.03.17 0 0 35970

Noszi fül, 52. sor WR 252 (fotó 2011.09.18):

 

 

 

RhB Creative Commons License 2012.03.17 0 0 35969

AcBc 43-80 005, ex-AB 51 55 39-40 009-9 (Győr, 1970) Az átépítéshez nekem 1985 van, de a 000-ásnál javítottak.

 

 

 

Előzmény: m61-008 maki (35968)
m61-008 maki Creative Commons License 2012.03.17 0 0 35968

Még valami: amúgy lehet tudni ennek a kocsinak az eredeti pályaszámát és a gyártási évét?

Előzmény: m61-008 maki (35967)
m61-008 maki Creative Commons License 2012.03.17 0 0 35967

Köszönöm a képeket! A táblájáról betett képről azt olvastam le, hogy: K4 MVP 2011.04.20. Én tavaly április 17-én fotóztam még a régebbi állapotában, tehát tényleg nem változhatott a belseje. Érdekes ez a REV dátum is, a 2009-es fővizsgához képest tavaly már eléggé lerobbantnak nézett ki.

Előzmény: RhB (35964)
RhB Creative Commons License 2012.03.17 0 0 35966

Hmmmm, nem is ugyanaz a rev. dátum, egyre érdekesebb.... Hogyan lett az eredeti 2009.10.29-ből a mostani táblán 2009.02.10?

 

Előzmény: RhB (35964)
Zsivany2 Creative Commons License 2012.03.17 0 0 35965

"ördögtől valónak tartják"

 

Élettartam problémát nem veszitek figyelembe. A felújított kocsikat nem lehet(ne) olyan élettartamban használni, mint egy új kocsit. Így hiába kerül kevesebbe, rövidebb ideig használható. Az egy másik dolog, hogy szükségből mindent túlhasználunk, amíg szét nem esik.

Előzmény: M41 2180 (35960)
RhB Creative Commons License 2012.03.17 0 0 35964

"A 005-ös AcBc... Ha jól tudom tavaly került a Füstibe."

 

 

Közben túrom a fotóimat... nagyon úgy tűnik...

 

 

Füsti 2011.04.15:

 

 

 

Élményvonat 2012.03.15:

 

 

Mivel a rev. dátum nem változott, gondolom nemigen alakítottak rajta, csak átfestették. Ezt a "Venezia" feliratot sem tudtam értelmezni, mivel külön táblán van. Ez most a neve nekije?

 

 

Hmmmm, érdekes, így mennyivel világosabbnak tűnik a zöldje...

 

Előzmény: m61-008 maki (35955)
Zsoltikarus Creative Commons License 2012.03.17 0 0 35963

addigra selejtérett kocsik

 

Az a poén, hogy az összes ma forgalomban levő győri kocsi, melyhez nem lett hozzányúlva, mint évekkel idősebb ezeknél...

Előzmény: M41 2180 (35960)
m61-008 maki Creative Commons License 2012.03.17 0 0 35962

Köszönöm, majd megpróbálom kideríteni, beírom ide, ha megtudok valamit.

Előzmény: RhB (35961)
RhB Creative Commons License 2012.03.17 0 0 35961

Nem tudom, egyik AcBc-ben sem voltam.

Előzmény: m61-008 maki (35955)
M41 2180 Creative Commons License 2012.03.17 0 0 35960

Annak idején a 2. generációs IC kocsik is nagyelemes főjavítással készültek, így az addigra selejtérett kocsik életkorát meghosszabbították.

 

Sajnos mára sokan vannak a vezetésben is akik ördögtől valónak tartják ezt a módszert.

Előzmény: Koncz_János (35959)
Koncz_János Creative Commons License 2012.03.17 0 0 35959

"Hol járatnád ezt a kocsiosztályt?" Szerintem nyáron a balatoni gyorsvonatokban jó lenne ilyen kocsi, a klíma miatt gyakran lenne teltházas :)

 

"Nézz a donorkocsi alá!" Annak idején a 2. generációs IC kocsik is nagyelemes főjavítással készültek, így az addigra selejtérett kocsik életkorát meghosszabbították. Természetesen jobb új kocsit venni, de egy ilyen főjavítás olcsóbb, mint egy teljesen új jármű, ezért ugyanannyi pénzből több jönne ki. Még egyszer mondom, ne ez a legjobb megoldás, de jelenleg nagyon nincs pénz a vasútnál (sem).

Előzmény: Zsivany2 (35958)
Zsivany2 Creative Commons License 2012.03.17 0 0 35958

"a gyorsvonati komfort helyett"

 

Érdekes kategóriákat gyártassz. :)

Hol járatnád ezt a kocsiosztályt?

 

Szvsz ahol most járnak, oda pont jók, főleg az ülőhelyszám miatt.

 

" de a jelenlegi anyagi helyzetből kiindulva az ott felsorolt fejlesztések megvalósulása is nagy előrelépés lenne."

 

Erre azt a választ fogod kapni, hogy "Nézz a donorkocsi alá!" :))

Előzmény: Koncz_János (35957)
Koncz_János Creative Commons License 2012.03.17 0 0 35957

RhB: köszönöm szépen a rengereg adatot a Nosztalgia kocsijairól, beírtam a táblázatba. :)

 

braun: "nincs komfort ülőhely, utastér, mint fogalom" Maga a fogalom létezik, nézd meg a Start honlapján a járműveknél, NEM 1. osztály, hanem "komfort" van beírva.

 

"Amiről te beszélsz, az nem csak az EC követelmény" Nem az UIC követelményekre gondoltam, ezektől függetlenül létezik még EC követelmény is. A Start a saját kocsijaiból álló vonatokon be is tartja. Ha sikerül megszereznem a pontos szövegét, majd elküldöm.

 

"Pl. olvasólámpa, konnektor, kevés zaj" Ezek valóban nincsenek benne, de sajnos például a konnektor még EC 1. osztályon sem mindig van.

 

"a felújítási elképzelések olvastán közel voltam ahhoz, hogy kiszaladjak a világból:)" Természetesen van ezeknél sokkal jobb megoldás is (pl.: új járművek), de a jelenlegi anyagi helyzetből kiindulva az ott felsorolt fejlesztések megvalósulása is nagy előrelépés lenne.

 

"Tehát, a rendszeres gyorsvonati forgalomban közlekedő By kocsi gyorsvonati kocsi?" A By kocsik tervezésekor létezett személyvonat és távolsági személyvonat. A személyvonatokhoz készült a Bhv, a távolsági személyhez a By (és Ap). Később a távolsági személyvonat kategória megszűnt, ebből lett a sebesvonat. Így a By sebesvonati kocsi. Van ahol előfordul gyorsvonatban, de főleg erősítésként.

 

"A gyorsvonati bolhás sosem lesz IC másod" Igen, ez szükségmegoldás, mint ahogy az is, hogy az ARp kocsik IC 1. osztályként közlekednek a gyorsvonati komfort helyett.

 

"a Startnál jelenleg nem nagyon van egzakt és betartott minőségi követelményrendszer" Hát ez sajnos tényleg hiányzik, de szarból nem leher várat építeni, és a jelenlegi személykocsik nagy része selejt/felújítás érett, így nem lehet például egy felár nélkül igénybevehető gyorsvonaton előre meghatározott színvonalat garantálni. Ezt a vonatnemeket és kocsiosztályokat összehasonlító táblázatot is azért készítettem, hogy legalább egy kicsit el lehessen igazodni ezek között. :)

M41 2180 Creative Commons License 2012.03.17 0 0 35956

Sokszor lát az ember valódi és virtuális modelleket, amelyek a 60-as éveket, 70-es évek elejét akarnák megidézni, ablakelrendezés tekintetében mégis átmásolták rájuk a jelenkori Bhv / BDt kocsik ablakelrendezését. 

 

Nos, a modellek meg egy megint más téma. Az egyik olvtárs írta itt, hogy a modellezésnél nem is cél az hogy teljesen hasonló legyen a valódihoz. Én speciel egy modellt nem láttam még ami apróbb részletekben is hasonlítana a valódihoz. Pl az ablakok köszönőviszonyban sincsenek a valósággal, következésképp az elosztásuk is el ven nagyolva. Pl láttam olyan BDt modellt ahol az ablakok olyan szélesek voltak mint pl a 29-05.ös kocsiknál. Én ezért sem szeretek a modellekkel foglalkozni. Meg hát az én pénztárcámhoz drága, megcsinálni meg lusta vagyok. Marad a valódi vonatozás (főleg amíg ingyen van) és a kocsik aprólékos megfigyelése.

Előzmény: smnks (35942)
m61-008 maki Creative Commons License 2012.03.17 0 0 35955

Az első kocsi hossza 22,46m. A 005-ös AcBc is olyan belül, mint a 000? Ha jól tudom tavaly került a Füstibe.

Előzmény: RhB (35952)
braun Creative Commons License 2012.03.16 0 0 35954

 Mit értessz az alatt, hogy műszaki szempontból nem használják?

 

Csak annyit, hogy nincs komfort ülőhely, utastér, mint fogalom. Csupán a kocsi ragadványneve maradt nagy és kis komfort (89-70, 84-35).

 

Sajnos ez így egyben most nincs meg nekem, de megpróbálom megszerezni. Meg van határozva benne a minimális fülkeszélesség, ülőhelyelrendezés, ilyenek. Ha sikerül megszerezni, írok :)

 

Amiről te beszélsz, az nem csak az EC követelmény, hanem a különböző UIC típustervekre vonatkozó előírások (UIC Y, UIC Z1, Z2 stb.), ami nagyban egybecsengett a TEE vonatok utódául indított EC vonatokra előírt minimumokkal. De ez ma már régen a múlté, annál is inkább, mert az EC forgalomba elsőként belépő társaságok sem tudták ezeket betartani. 

Ilyen értelemben sincs pl értelme használni egy CAF kocsi esetében az EC-kocsi elnevezést (nem is jellemző a használata), sokkal inkább a Z (esetleg Z1) a gyakoribb. Sőt, a CAF, DWA, DWA-DVJ kocsik hivatalos megnevezései között a műszaki területen találkozni lehet - még ma is - a Nagyértékű személykocsi elnevezéssel. Ha belegondolsz, akkor még érthető volt, de ma....

 

Mire gondolsz? Egyébként szerintem ebben (utas szempontból) bőven benne van minden extra :)

 

Pl. olvasólámpa, konnektor, kevés zaj

 

Ezt a kategorizálást akkor kezdtem megfejteni, amikor a honlapon a kocsitípusokat írtam. 

 

Ismerem a honlapot, a belefeccölt munka előtt kalapot emelek, bár a felújítási elképzelések olvastán közel voltam ahhoz, hogy kiszaladjak a világból:)

 

Abból indultam ki, hogy amikor a sebesvonatokban közlekedő Ap 19-05 kocsikat lefokozták 2. osztályúvá, expresszvonati kocsi lett belőle, pár évig ilyen vonatokban is közlekedett.

 

Tehát, a rendszeres gyorsvonati forgalomban közlekedő By kocsi gyorsvonati kocsi? A honlapodon sebesvonati kocsiként szerepel, holott tervezésekor kimondottan távolsági személyvonati forgalomra készült. Akkor most melyik?:)

 

Valamint egyes vonatokon az InterCity 2. osztályt A 19-80 kocsikkal pótolják (pl.: IC 78/79), ezekből következik, hogy sebesvonat 1. osztály = expressz 2. osztály, és IC 2. oszt. = gyors 1. oszt.

 

A gyorsvonati bolhás sosem lesz IC másod. Maximum télen, erősen szemlesütve, mert pl a kilencvenes években megfogalmazott intercity feltétfüzetnek sehogy sem felel meg. (se klíma, se hangosítás). Ha 19-80-as kocog a vonatban IC másodosztályként, az egy szükségmegoldás.

 

A helyzet az, hogy a Startnál jelenleg nem nagyon van egzakt és betartott minőségi követelményrendszer (ha úgy tetszik feltétfüzet), ennek oka részben a folyamatos változás, részben önvédelem (a jelenlegi járműparkkal egyre nehezebb, bizonyos szegmensekben pedig lehetetlen lenne betartani). 

 

 


 

 

 

Előzmény: Koncz_János (35950)
RhB Creative Commons License 2012.03.16 0 0 35953

Nosztalgi fül, 19. sor, WR 4252 - 2011.04.15-i adatok:

 

Egyéb, jelenleg egyidőben élő pályaszámok:51 55 88-20 054-0 / Yg 80 55 117 9054-7

 

Rev: Sm 2005.04.20

 

Hossz: ? a fotókon nem találtam ilyen felirat nyomát

Csaptáv:14,00 m

Sebesség: 120 km/h

Ülőhelyek száma: 34

 

Feliratok: Étkezőkocsi (egyik végén), Szalonkocsi (másik végén), Royal Hungarian Expressz ("Piano" felirat akkor nem volt rajta)

 

 

 

RhB Creative Commons License 2012.03.16 0 0 35952

Na, itt van egy friss adatkupac a nosztalgiás kocsikról. Sajnos sietve kellett végigfotózni, ezért nem lett mindegyik tökéletes, leginkább rögtön az elsőt csesztem el: egy kicsit életlen, és lemaradt a kocsi hossza. A vonat 15 kocsiból állt, a fotók a kocsik sorrendjében. A táblák is, hol a pályaszámos van előbb, hol az "adatos", de van egytáblás kocsi is. Most azzal sem törődök, hogy fent van-e már valamelyik adat, csak bambám beteszem ide.

 

A Schliereneket majd összeszedem rendesen névvel és ex-pályaszámmal is, talán holnap vagy holnapután.

 

2012.03.15, Élményova vonatova Brno-ba:

 

1. kocsi:

 

 

 

2. kocsi:

 

 

3. kocsi:

 

 

4. kocsi:

 

 

 

5. kocsi:

 

 

 

6. kocsi:

 

 

 

7. kocsi:

 

 

 

8. kocsi:

 

 

 

9. kocsi:

 

 

10. kocsi:

 

 

11. kocsi:

 

 

 

12. kocsi:

 

 

 

13. kocsi:

 

 

 

14. kocsi:

 

 

 

15. kocsi:

 

 

Koncz_János Creative Commons License 2012.03.16 0 0 35951

Megvettem a Startos járműalbumot (utolsó példányt Szegeden). Az ezekben lévő jellegrajzokat nem lehetne valahonnan megszerezni digitálisan? Meglepően pontos, és jó rajzok vannak benne.

Koncz_János Creative Commons License 2012.03.16 0 0 35950

"A Start nem használja"

A Vasúttársaság hivatalos honlapján is komfortkocsiként van feltüntetve, szerintem ez már önmagában is elég érv. :) Mit értessz az alatt, hogy műszaki szempontból nem használják?

 

"Érdekelne, hogy mit jelent az EC követelmény"

Sajnos ez így egyben most nincs meg nekem, de megpróbálom megszerezni. Meg van határozva benne a minimális fülkeszélesség, ülőhelyelrendezés, ilyenek. Ha sikerül megszerezni, írok :)

 

"Olyan alapvető dolgok hiányoznak belőle, ami ma ELŐÍRÁS pl egy első osztályú kocsiban"

Mire gondolsz? Egyébként szerintem ebben (utas szempontból) bőven benne van minden extra :)

 

"Te honnan veszed ezeket a kategóriákat?"

Ezt a kategorizálást akkor kezdtem megfejteni, amikor a honlapon a kocsitípusokat írtam. Próbáltam a valósághoz legközelebb álló adatokat kiírni, és a MÁV csoport logikáját megérteni. Abból indultam ki, hogy amikor a sebesvonatokban közlekedő Ap 19-05 kocsikat lefokozták 2. osztályúvá, expresszvonati kocsi lett belőle, pár évig ilyen vonatokban is közlekedett. Valamint egyes vonatokon az InterCity 2. osztályt A 19-80 kocsikkal pótolják (pl.: IC 78/79), ezekből következik, hogy sebesvonat 1. osztály = expressz 2. osztály, és IC 2. oszt. = gyors 1. oszt. A vonatnemek sorrendje benne van például az F2 utasításban, így összeállt ez a táblázat. Utána ezt egyeztettem a MÁV-Start igazgatóságával, akik megerősítették, hogy így van.

Természetesen manapság ezeknél többet lehetne elvárni egy személyvonaton is, de ezek a besorolások a jelenlegi helyzetet mutatják, és nem a távlati terveket.

Előzmény: braun (35949)
braun Creative Commons License 2012.03.16 0 0 35949

de a Start is ezt használja, és a jelenlegi kocsikra ez illik is

 

A Start nem használja. Műszaki területen legalábbis biztos nem, minden más csak marketingduma. 

 

EC követelmény ég létezik ma is, általában be is tartják (persze nem mindig, pl ott vannak a kassai EC-n, ami régen IC volt, csak valamiért EC-nek nevezik).

 

Érdekelne, hogy mit jelent az EC követelmény, pláne, hogy hol tartják be. 

 

Valószínűleg megmarad, mert a WSPz jelenleg csak az Adriában közlekedik, ahol komfortként is van meghirdetve.

 

Az, hogy jelenleg oda van betervezve, még nem jelent semmit, a feliratra meg ne vegyél mérget.. 

 

A komfortkocsikban viszont vannak olyan plusz dolgok, ami miatt kiérdemli a komfort megnevezést. Olyan ülésük van, amit lehet forgatni, ezért ha valaki nem szeret menetiránynak háttal utazni, egyszerűen megfordítja. A háttámlát mélyen hátra lehet dönteni, ezért aludni is kényelmesen lehet. Van kihúzható lábtartó, ami 1. osztályon nincsen.

 

Úgy látom, nem érted. Attól, hogy a neve komfort volt valamikor és ez rajta is maradt, attól még nem az. Ma meg pláne nem. Olyan alapvető dolgok hiányoznak belőle, ami ma ELŐÍRÁS pl egy első osztályú kocsiban (és ezek közül némelyik a 19-57-es 3G-ben sincs). Egy jobb karban levő első osztály, semmi több.

 

Annál viszont nem is kell magasabb színvonalt nyújtania, mivel a 10-91 EuroCity kocsi, az ARp gyorsvonati, a WSPz pedig expresszvonati. 

 

Te honnan veszed ezeket a kategóriákat? Merthogy én hivatalosan nem találkoztam ezekkel az elmúlt években (tizenéves irodalmakban még csak csak). Ma már egész más szempontok alapján sorolják be a járműveket, egész más termékkategóriák vannak. A húsz évvel ezelőtti terminológiákat felülírta az idő és a jelen kor követelményei. Amit mondjuk egy EC forgalmú kocsinak tudnia kellett 1993-ban, az ma már általános elvárás egy távolsági forgalomban közlekedő járműtől (vmax legalább 160 km/h, klíma, zárt rendszerű wc, távműködtetésű ajtók stb). Sőt, attól lényegesen komolyabb elvárások vannak (lásd konnektor, vizuális utastájékoztatás stb).

Előzmény: Koncz_János (35946)
Koncz_János Creative Commons License 2012.03.16 0 0 35948

"A többi kocsiban más megoldás" ez is egy lehetőség... :D

Előzmény: alkotasu (35947)
alkotasu Creative Commons License 2012.03.16 0 0 35947

"Olyan ülésük van, amit lehet forgatni, ezért ha valaki nem szeret menetiránynak háttal utazni, egyszerűen megfordítja."

 

A többi kocsiban más megoldás:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=105691741&t=9118529   :-))))

Előzmény: Koncz_János (35946)
Koncz_János Creative Commons License 2012.03.16 0 0 35946

m61-008 maki: köszönöm, ezeket is beleírtam a táblázatba :)

 

braun: "elég "ósdi" megközelítés, amit leírsz" lehet, hogy ósdi megközelítés, de a Start is ezt használja, és a jelenlegi kocsikra ez illik is. "Minden első osztályú kocsiban van padlószőnyeg" Tényleg ez lenne az elvárható szint, de sajnos még elég sok olyan kocsi van, amiben nincsen padlószőnyeg. (ABmz 30-91, Ap 10-67, A 19-80, AB 39-80, A 19-30 és 19-35, AB 39-30, Ao 19-37, ABy(ee) 31-55, és akkor most csak a Startos kocsikat írtam).

EC követelmény ég létezik ma is, általában be is tartják (persze nem mindig, pl ott vannak a kassai EC-n, ami régen IC volt, csak valamiért EC-nek nevezik).

 

"Majd fővizsga után nem lesz:)" Valószínűleg megmarad, mert a WSPz jelenleg csak az Adriában közlekedik, ahol komfortként is van meghirdetve.

 

"a két 89-70-es szőrmentén még elmenne első osztályú kocsinak, de semmi több" ugyan osztott ablakos, de van benne klíma, és ha ez elromlik, legalább az ablakokat ki lehet nyitni és van levegő (utaztam már nagy melegben olyan Ap 10-67 kocsiban, aminben nem volt semmi hűtés, és nyitható ablak is alig volt). Arcba világító fénycső sajnos elég sok kocsiban van, például a pár éves 3. generációs IC-ben is. A pottyantós WC és a tuskófék is általános még (IC-n is [xx-67-es kocsik]). A komfortkocsikban viszont vannak olyan plusz dolgok, ami miatt kiérdemli a komfort megnevezést. Olyan ülésük van, amit lehet forgatni, ezért ha valaki nem szeret menetiránynak háttal utazni, egyszerűen megfordítja. A háttámlát mélyen hátra lehet dönteni, ezért aludni is kényelmesen lehet. Van kihúzható lábtartó, ami 1. osztályon nincsen.

 

"semmiképpen nem lehet egy átlag első osztályhoz (ami mondjuk egy 20-91.1 lenne) képest magasabb színvonalat nyújtó jármű" Gondolom 10-91-re gondoltál. Annál viszont nem is kell magasabb színvonalt nyújtania, mivel a 10-91 EuroCity kocsi, az ARp gyorsvonati, a WSPz pedig expresszvonati. Az ARp a gyorsvonati 1. osztályokhoz képest (A, Ao, ...) nyújt magasabb minőséget, amit szeintem mindannyian elfogadunk. :)

m61-008 maki Creative Commons License 2012.03.16 0 0 35945

Köszönöm a képet! Én még 2008-ban fotóztam, azért gondoltam, hogy talán már nem aktuális a dátum.

Előzmény: alkotasu (35944)
alkotasu Creative Commons License 2012.03.16 0 0 35944

"Da 6404: REV Sl 2003.03.10. Lehet, hogy azóta már frissült."

 

Egy 2010. júniusi kép, erről le tudod olvasni:

 

 

 

Előzmény: m61-008 maki (35943)
m61-008 maki Creative Commons License 2012.03.16 0 0 35943

Rába Balaton: hossz 22,7m, forgócsaptáv 16m.

 

56-os szalonkocsi: hossz 23,74m, forgócsaptáv 16,5m.

 

BCmot: hossz 12,02m.

 

33. és 40. sor ill. Istropolitan szalonkocsi: hossz 24,5m, forgócsaptáv 17,2m.

 

Btx: forgócsaptáv 15,1m.

 

A 89-89-eseknél a hossz 24,6m helyett 26,4m.

 

88-81 029 WRm: REV K 2008.06.03. Lehet, hogy azóta már frissült.

 

99-10 054: gyártás 1942.

 

99-10 304: valójában erre a kocsira illik a Horthy szalonkocsi megnevezés a 99-10 055 helyett, mivel ez utóbbi kocsi már jóval a Horthy korszak után készült.

 

Da 6404: REV Sl 2003.03.10. Lehet, hogy azóta már frissült.

Előzmény: Koncz_János (35935)
smnks Creative Commons License 2012.03.16 0 0 35942

Szép napot Mindenkinek, szervusz M41-2180!

 

"...Ez a régiablak-újablak, kapcsolófülke-kapcsolószekrény dilemma az Ap(v) és a By kocsiknál is fennál, nem találtam még magyarázatot rá hogy miért van külömbség. Az egyetlen logikus magyarázat az, hogy eleve a gyártáskor is kétféle kivitelben készültek a kocsik...."

 

Jól ráéreztél arra a pontra, aminek a leghatározottabban az ellenkezőjét állítom ma is! (;-D)

De most nehogy összevesszünk rajta (:-)) !

Amiért nem győzöm elégszer hangsúlyozni, az éppen a modellezés témakör! Sokszor lát az ember valódi és virtuális modelleket, amelyek a 60-as éveket, 70-es évek elejét akarnák megidézni, ablakelrendezés tekintetében mégis átmásolták rájuk a jelenkori Bhv / BDt kocsik ablakelrendezését. Ez pont egy olyan tévinformációról tanúskodik, amit aláhúztam az állításodban is.

 

Üdv!

Előzmény: M41 2180 (35932)
Zsivany2 Creative Commons License 2012.03.16 0 0 35941

"Ez marketingduma"

 

Az egész osztálymeghatározás az, nem?

 

"nem lehet egy átlag első osztályhoz ... képest magasabb színvonalat nyújtó jármű "

 

Ez igaz, de ettől még tarthatják annak. :) Főként a WSpz esetén, ahol az előző fővizsga alkalmával fenntmaradt rajta a Komfort felirat.

Előzmény: braun (35937)
Zsivany2 Creative Commons License 2012.03.16 0 0 35940

"akkor az ARp InterCity 1. osztálkyú lenne"

 

Mert nem az?

Előzmény: Koncz_János (35927)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.16 0 0 35939

Üdv! Létezik ennél jobb magar vasúti személykocsi videó?

 

         A videó itt.

 

 

Bárdos Imre Creative Commons License 2012.03.15 0 0 35938

Eredetileg Árpád típusú gyorssínautóbusznak hívták és  23-as pályaszámon üzemelt. A GySEV-hez kerülve kapta az Aamot 23 pályaszámot. A sorozat első kocsija, az igazi Árpád a 20-as volt, de az a II. világháború során eltűnt, valószínűleg megsemmisült. Az egyetlen megmaradt példány a Tas a '87-es felújítása során lett a sorozat névadójának emlékére - mivel mindenki így ismerte ezt a típust - átkeresztelve.

Előzmény: Koncz_János (35933)
braun Creative Commons License 2012.03.15 0 0 35937

Ha nem létezne a komfort kocsiosztály, akkor az ARp InterCity 1. osztálkyú lenne, a WSPz pedig mivel van benne padlószőnyeg, meg rendes klíma, így EuroCity 1. osztály. Ez viszont azért nem jó, mert a - nemzetközileg elfogadott - EC követelmények szerint az ilyen vonatokban közlekedő kocsiknak 200 km/h engedélyezett sebességűnek kell lenni, a WSPz-ről pedig ez nem mondható el.

 

Ne vedd sértésnek, de elég "ósdi" megközelítés, amit leírsz. Minden első osztályú kocsiban van padlószőnyeg. Ami pedig az EC-t illeti, én nem tudok olyan ma is élő standardról, ami megkövetelné a 200 km/h óra engedélyezett sebességet az EC forgalomban (annak idején valóban volt ilyen, de ez mára meglehetősen felhígult, sőt, igazán nem is létezik ilyen formában standard).

 

Az 501-es WSPz oldalán ott is van a komfort felirat

 

Majd fővizsga után nem lesz:)

 

A Start is komfortként kezeli őket

 

Ez marketingduma, semmi több. Ha igazán szigorúan vennénk, akkor a két 89-70-es szőrmentén még elmenne első osztályú kocsinak, de semmi több. Osztott ablakok, pofába világító fénycsöves világítás, űrcsöves klozett, tuskófékes (kellően zajos) jármű ma már semmiképpen nem lehet egy átlag első osztályhoz (ami mondjuk egy 20-91.1 lenne) képest magasabb színvonalat nyújtó jármű.

 

Előzmény: Koncz_János (35927)
m61-008 maki Creative Commons License 2012.03.15 0 0 35936

Szívesen! Eszembe jutottak még újabb dolgok, holnap beírom azokat is.

Előzmény: Koncz_János (35935)
Koncz_János Creative Commons License 2012.03.15 0 0 35935

köszönöm! :)

Előzmény: m61-008 maki (35934)
m61-008 maki Creative Commons License 2012.03.15 0 0 35934

Ugyanez, csak a nevét változtatták meg, így emlékezve a sorozat első példányára (ami a 20-as pályaszámot viselte).

Előzmény: Koncz_János (35933)
Koncz_János Creative Commons License 2012.03.15 0 0 35933

Köszönöm szépen, beírtam ezeket is.

Bárdos Imre: Köszönöm, az eredei pályaszámát esetleg lehet tudni? (amikor még Tas volt)

Előzmény: m61-008 maki (35930)
M41 2180 Creative Commons License 2012.03.15 0 0 35932

Szervusz!

 

Nos arra már nem emlékszem mi volt ezen kívül amiben nem értettünk egyet, viszont örömmel olvasom, hogy elismerted a régiablakosok 90-es évek beli létezését. Ezek a kocsik is kaptak elvben egy emelt szintű fővizsgát úgy '83 táján, de nem tudom ez mit takarhatott.

Ez a régiablak-újablak, kapcsolófülke-kapcsolószekrény dilemma az Ap(v) és a By kocsiknál is fennál, nem találtam még magyarázatot rá hogy miért van külömbség. Az egyetlen logikus magyarázat az, hogy eleve a gyártáskor is kétféle kivitelben készültek a kocsik. Erre amúgy van más példa is, pl a By-onoknál. Egyik részük KALÁKA 4-es még másik részük C90-es forgóvázzal készült. Vagy a 20-27-eseknél és a 20-17-eseknél az újabb ablakok is kétféle belső kerettípussal készültek.

A végére egy kis adalék a miskolci régiablakosokról a 90-es évekből , már amikről tudomásom volt: 20-27 025, 040, 042, 049, 054, 056, 059, 117 ; 82-28 004(ex20-27 060).

Előzmény: smnks (35931)
smnks Creative Commons License 2012.03.15 0 0 35931

T. M41 2180!

Ígértem múltkor egy kis helyreigazítást nyári vitánk kapcsán.

Először is jómúltkorában véletlenül megleltem az általad beidézett kép forrását, ami ezáltal kinagyíthatóvá vált, és ez fontos a részletek miatt!

Te régiablakosként hivatkoztál a kocsira, de ugyanakkor a korábban ’Division by zero’ topictárs által hivatkozott gumibakok láthatóak az ablakkeretek alján. Vagy nem azok?

De akár így, akár úgy, mindenképpen korrigálnom kell önmagam, ugyanis:

 

1. -Ha a kocsi újablakos, akkor minden bizonnyal tévesen állítottam, hogy a kocsi átellenes oldalán látható lenne egy „befalazott” ablak. Ha ugyanis úgy állnánk szemben egy már kapcsolófülkésből kapcsolószekrényessé alakított Bhv –val, hogy a nemdohányzó szakasz jobbkézre esik, akkor ott kéne látnunk a „befalazott” ablakot, a képen látható kocsin ott mégis egy ablak van! Ha ez a kocsi újablakos, akkor tévesen állítottam azt is, hogy az oldalfal alján, durván az apróbetűs feliratok felett látható csík (ami úgy tűnik, mintha az oldalfal alsó része külön darabból lenne odahegesztve) csak a régiablakos Bhv kocsikon figyelhető meg.

 

2. -Ha a kocsi régiablakos, akkor tévesen állítottam, hogy a tető és az oldalfal csatlakozási vonalára utólag hegesztett szegélyléc csak az újablakos Bhv kocsik sajátja.

 

Megjegyzem azért, hogy az utolsó két mondatban korrigált állításokat statisztikusan továbbra is igaznak tartom, de hogy léteztek kivételek, azt éppen a mellékelt ábra bizonyítja! Magyarul, a képen egy számomra érdekes, úgy tűnik, bizonyos szempontokból hibrid kocsi figyelhető meg!

 

Továbbá, tévesen állítottam a továbbiakban azt is, hogy a régiablakos Bhv –knál nem volt olyan festésű variáns, amelynél az oldalfalak kékje „felcsúszott” a tető szélére, valamint tévesen utaltam arra, hogy a 80-as évek végén már nem nagyon voltak láthatóak régiablakos Bhv –k. Mindkét téves állításomra ellenpélda az itt és itt látható kép, az elsőnél is a villanymozdony utáni első kocsit kéretik megfigyelni! (A képek '89.-ben készültek, amire itt olvasható utalás.)

 

Egy szó, mint száz, mindezen tévedéseimet látva már sokkal könnyebben elképzelhetőnek tartom, hogy a 90-es években még utaztál régiablakos 20-27 –es kocsiban a 92-es vonalon.

 

U.i: A nyári eszmecserénkben leírt, fentebb konkrétan meg nem cáfolt állításaim mellett továbbra is kitartok!

 

Üdv!

Előzmény: M41 2180 (32474)
m61-008 maki Creative Commons License 2012.03.15 0 0 35930

Még valami:

 

Kádár vonat gyártás: MVG 1968 (előfutó:1969), forgócsaptáv 17,2m valamennyi járműnél, sebesség 120 km/h.

 

47-52. sor: hossz 26,4m, forgócsaptáv 19m.

 

59. sor: hossz 24,5m, forgócsaptáv 17,2m.

 

60-62: hossz 23,74m, forgócsaptáv 16,5m.

 

99-40 300 gyártás: Dunakeszi 1962.

 

99-40 309 gyártás: Dunakeszi 1960.

 

10-05 009 Ax és 20-05 075 Bx: hossz 22,4m, forgócsaptáv 15,1m. A Btx hossza 22,06m.

 

MDa 3017: hossz 15,52m, forgócsaptáv 8,05m.

 

ABbmot 610: hossz 24,77m, forgócsaptáv 16,92m.

 

Bbmot 640: hossz 23m, forgócsaptáv 15,66m.

 

Árpád sínautóbusz: hossz 22,4m forgócsaptáv 15m.

 

43-80 000 AcBc: sebesség 160 km/h.

Előzmény: m61-008 maki (35928)
Bárdos Imre Creative Commons License 2012.03.15 0 0 35929

Egy pici pontosítás az Árpád motorkocsihoz. Felújítását a MÁV Szolnoki Járműjavító Üzem végezte, akkor (1987) még így hívták. Ekkor kapta az Árpád nevet is az eredeti Tas helyett. Műtanrendőri vizsgája (akkor így hívták a hatósági vizsgát) 1935.06.27-én, osztrák műtanrendőrije 1935.08.07-én volt.

m61-008 maki Creative Commons License 2012.03.15 0 0 35928

Igen, az előfutó pl. tavaly szeptemberben elég sokat ment. A háromrészes is üzemképes elvileg, csak nem igazán használják.

Előzmény: Koncz_János (35927)
Koncz_János Creative Commons License 2012.03.15 0 0 35927

Ismét frissült a lista :)

 

A hálókocsit megjelölését még érthetőbbé tettem, kék színnel jelöltem az éjszakai helyeket. Ahol a különböző kocsiosztályok miatt változnak a helyszámok, megjegyzésben beírtam a tényleges hálóhely számot úgy, hogy az oszlop széthúzása nélkül is látható. Egyébként a kocsiosztályoknál a magyar logika alapján írtam ki a helyeket, tehát nálunk az egy személyes (single) foglaláshoz 1. osztályú jegy kell, így azt oda írtam be. Tudom, hogy van olyan ország, ahol ez nem így van, de ez Startos kocsi (sorozatjele is WLAB), ezért ebben a helyzetben ezt tekintik 1. osztálynak. BahnScorper: A Startos hálókocsiknál lehet két fülkét egy személynek foglalni, ezt ki is írják a honlapon, és már a gyakorlatban is láttam olyat, aki így utazott.

 

Köszönöm szépen mindenkinek a rengereg adatot és képet a nosztalgiás kocsikról, ahol tudtam, beírtam az ütközők közötti hosszát és a forgócsap távolságát is a kocsiknak. A járművek színét nem írtam be, ezt nem lehet leírni szövegesen úgy, hogy pontos legyen, de a nosztalgiás kocsik oldalára hamarosan kirakom a többi kocsit is, így ott lehet látni kicsiben a fényezést. Arra gondoltam, hogy - ha a képek szerzője beleegyezik - a nosztalgiás kocsikról lehetne készíteni egy galériát, ahova a külső képeket fel lehetne tölteni. Ezt összerakom egyelőre a saját képeimből, ztán ha valakinek van képe, és szívesen elküldi, (a szerző megjelölésével) szívesen kirakom azt is. m61-008 maki: beírtam a Kádár vonatot is, ennek érvényes még a fővizsgája? (az az 1986-7 nekem elég réginek tűnik).

 

És végül egy kicsit a komfortkocsiról: Ha nem létezne a komfort kocsiosztály, akkor az ARp InterCity 1. osztálkyú lenne, a WSPz pedig mivel van benne padlószőnyeg, meg rendes klíma, így EuroCity 1. osztály. Ez viszont azért nem jó, mert a - nemzetközileg elfogadott - EC követelmények szerint az ilyen vonatokban közlekedő kocsiknak 200 km/h engedélyezett sebességűnek kell lenni, a WSPz-ről pedig ez nem mondható el.

Az 501-es WSPz oldalán ott is van a komfort felirat (és szerintem az 500-ason is, de azt nem láttam). A Start is komfortként kezeli őket, így van meghirdetve az Adria gyorsvonatban is (link), és a járművek között is ez van feltüntetve:

Meg ott van még az ÖBB-s Railjeten a Premium Class, vagyis magyarul komfortkocsi. Ugyanaz a logika mint nálunk, az 1. osztályhoz képest kényelmesebb ülések (állítható, lébtartós fotelek), és büfé előkészítő részleg. A Railjeten ingyen adják a kaját, a Startos komfortkocsiban pedig fizetni kell érte, de ez már csak díjszabási kérdés.

smnks Creative Commons License 2012.03.15 0 0 35926

További OFF: Nem, Imre, egyáltalán nem muszáj, sőt..!

De, ha már bizonyos előzmények mégis itt "hangzottak el", akkor van az embernek egy belső késztetése, hogy reagáljon rájuk.

Viszont, hogy most már visszatérjek a topic témájához, van egy "lógásom" M41-2180 olvtárs felé, amit rögtön törlesztek! ON

Előzmény: Bárdos Imre (35925)
Bárdos Imre Creative Commons License 2012.03.15 0 0 35925

Muszáj már itt is politizálni?! :(

smnks Creative Commons License 2012.03.15 0 0 35924

OFF: Én örülök Gumidani hozzászólásának, és egyetértek vele..!

Előzmény: gumidani (35922)
braun Creative Commons License 2012.03.15 0 0 35923

OFF:

Hogy érted a mi-t? Mert, ha én vendégeket hívok, arról tudok. Sőt, minden tőlem telhetőt megteszek azért, hogy jól érezzék magukat addig, amíg nálam vendégeskednek. 

OFF vége

Előzmény: gumidani (35922)
gumidani Creative Commons License 2012.03.15 0 0 35922

„Viktorunk (frászt, az enyém biztosan nem) öntömjénező demonstrációjára”

 

1. A vasúti kocsik tárgyköréhez nem tartozik a hivatalban levő miniszterelnökről kialakult véleményed.

2. Visszautasítom a nemzeti ünnep központi rendezvényének ilyetén dehonesztálását!

 

„több ezer lengyel akárki jön”

 

Ők a mi vendégeink, vagy akinek nem, annak turisták.

Előzmény: RhB (35916)
MIHOK1 Creative Commons License 2012.03.14 0 0 35921

DRG kocsi, egy késöbbi kockán látszik a Bauzug 1312 felirat. Talán porosz eredetű. A személykocsi mellett egy osztrák G kocsi látható.

Zavaros idők jártak akkor.

Előzmény: Felek Ferenc (35919)
RhB Creative Commons License 2012.03.14 0 0 35920

Egy német fazon ott volt, és végigfotózta az egészet:

 

http://nohab-gm.de/ungarn/unfall_004/unfall_004.php

 

Előzmény: Zsivany2 (35912)
Felek Ferenc Creative Commons License 2012.03.14 0 0 35919

http://filmhiradok.nava.hu/watch.php?id=6293

 

Valamilyen nagy túlélő személykocsi

RhB Creative Commons License 2012.03.14 0 0 35918

Akkor a több ezer ember buszokkal jön? Vagy nosztalgiáznak, és végig állnak majd a folyosón, mint a 80-as években? :-)

Előzmény: braun (35917)
braun Creative Commons License 2012.03.14 0 0 35917

Csak egy vonat lesz Hidasnémeti felől.

Előzmény: RhB (35916)
RhB Creative Commons License 2012.03.14 0 0 35916

Állítólag Viktorunk (frászt, az enyém biztosan nem) öntömjénező demonstrációjára több ezer lengyel akárki jön különvonatokkal. Lehet fotózni ezerrel! Mármint nem a lengyeleket, hanem a különvonatokat...

Felek Ferenc Creative Commons License 2012.03.14 0 0 35915

MÁV BDzx 50 55 83-28 093-6 Szeghalom, 1998.IV.4.

MÁV Bzx 50 55 24-28 692-7 Békéscsaba, 1997.XII.27.

Előzmény: Komlósfecskés (35913)
BahnScorper Creative Commons License 2012.03.14 0 0 35914

Nem változott. Amúgy 8 db 1. osztályú és 30 db 2. osztályú fekvőhely van benne. Ha ezt ülőhelyre le akarjuk konvertálni, akkor viszont a helyes számok 12 és 40.

Előzmény: RhB (35893)
Komlósfecskés Creative Commons License 2012.03.13 0 0 35913

Ha már Bzmot:

324 gyártva 1981, korszerűsít 1996

325-344 szintén 1996-os átépítés

376 1981 és 1997

390-397 átépítve 1997-ben

 

Azt egyébként tudja valaki, milyen ütemezésben jöttek a mellékocsik anno?

Amit tudok, hogy az első BDzx-ek a 141-170-es motorokkal együtt rendelődtek 1983-ban. A motorok '83/'84 telén érkeztek meg.

A poggyászok elvi elosztása: 

000-003 Balassagyarmat

004,005 Püspökladány

006-009 Szentes

010-013 Vésztő

014,015 Pécs

016-019 Kaposvár

020,021 Dunaújváros

022-024 Szombathely

025-029 Zalaegerszeg

 

Előzmény: Koncz_János (35828)
Zsivany2 Creative Commons License 2012.03.13 0 0 35912

Előzmény: RhB (35910)
Bárdos Imre Creative Commons License 2012.03.13 0 0 35911

Úgy tűnik, hogy igen.

Előzmény: RhB (35910)
RhB Creative Commons License 2012.03.13 0 0 35910

Köszönöm szépen! Ezek szerint a 20-17 336-ot kijavították és más sérült kocsi nem volt...

Előzmény: Bárdos Imre (35909)
Bárdos Imre Creative Commons License 2012.03.13 0 0 35909

A vonatba sorozás sorrendjében:

 

Ap 50 55 19-05 080-9 siklott és a pályán keresztbe fordult.  S 99.11.30.
By 50 55 20-17 303-8 siklott és a pálya mellett az oldalára borult.  S.99.11.30.
By 50 55 20-17 336-8 siklott.

Előzmény: RhB (35908)
RhB Creative Commons License 2012.03.13 0 0 35908

A német fórumon előkerült az M61,004 balesete. Ezzel kapcsolatban kérdezném, hog mely kocsik sérültek meg ott, és mi lett a sorsuk? Melyik két kocsi borult fel?

braun Creative Commons License 2012.03.13 0 0 35907

No, tárgytalan a dolog, nincsenek már a kocsik a teniszpályánál. Tudja valaki, hova kerülhettek? 

Előzmény: braun (35894)
RhB Creative Commons License 2012.03.13 0 0 35906

Azok is, meg a Füstiben rohad 3, meg Istvántelken kettő, Jászkiséren is van egy pár, meg két darumellékkocsi (generátorkocsi Fradi, Szolnok), Fradiban is hever kettő, meg van egy pár eltűnt kocsi. Összesen 30 került ide...

Előzmény: siófoki35 (35904)
frieslander Creative Commons License 2012.03.13 0 0 35905

daruszerelvény része volt, nem?

Előzmény: siófoki35 (35904)
siófoki35 Creative Commons License 2012.03.13 0 0 35904

Az NDK-s kórházkocsik, azok azok amik az Állatkert környékén álnak hajélktalanszllóként?

Előzmény: RhB (35903)
RhB Creative Commons License 2012.03.13 0 0 35903

Képzeld el, mikor 2010 szeptemberében itt volt a két német fazon a volt NDK-s kórházkocsik miatt, na meg a Halberstadti kocsik miatt. :-))) A teljes Keletit végigkaparták vagy négyszer (plusz Nyugati meg Déli). Amíg ők kapargatták a gyári táblákat, én magyarázkodtam az éppen belénk kötő vasutasnak vagy szekuritynak, meg mutogattam az fotózási engedélyt, ami persze ott a peronon amúgy teljesen érdektelen volt, de mindig megnyugodtak tőle. :-)

 

Előzmény: Zsoltikarus (35899)
zsig Creative Commons License 2012.03.13 0 0 35902

Amikor legutóbb arra jártam, akkor nem tűnt elhagyatottnak a terület, a sportpályák és a kocsik is gondozottak voltak. Rákeresve a neten nem találtam semmit róluk.

Előzmény: braun (35894)
m61-008 maki Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35901

Köszönöm az adatokat!

Előzmény: Bárdos Imre (35900)
Bárdos Imre Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35900

Nem tudom, gyűjtitek-e a műszak rendőri/hatósági vizsga dátumát, de ez a egy részesnél 1970.01.24., a három részesnél 1970.02.17.

Előzmény: m61-008 maki (35897)
Zsoltikarus Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35899

Nem, akkora nem volt az ügy, békésen zajlott. Csupán egy kocsivizsgáló felhatalmazást kért a tevékenységre...

 

Elmagyartáztam neki töviről-hegyire a dolgot, ez hogy zajlik, mi számít üzemi területnek, szabálytalanságnak, közterületnek, a MÁV felépítésébe is belementünk, stb... Néha látszott, hogy újdonságként hatottak rá a válaszok...

 

Csak erről az jutott eszembe, hogy engedélyt sem adnak ki fotózásra mostanában, tán nem tiltják meg ezt is szép lassan? :)

Előzmény: braun (35898)
braun Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35898

Tán konfliktus származott belőle?

Előzmény: Zsoltikarus (35896)
m61-008 maki Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35897

1984-ben lett átépítve.

 

Koncz János:

A nosztalgiás listába szerintem még berakhatóak a Kádár vonat járművei is.

 

Előfutó: 95 55 62-21 043-0, 26,4m, 80t, REV Sl 1986.12.10

 

3 részes:

 

95 55 62-21 044-8, 25,8m, 78t, REV Sl 1987.10.12

 

szalonkocsi: 59-es pályaszám, 24,5m, 55t, REV Dk 1987.08.31

 

95 55 62-21 045-5, 25,8m, 86t, REV Sl 1987.10.12.

Előzmény: RhB (35893)
Zsoltikarus Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35896

Szolgálati kérdés:

 

Pályaudvarokon a REV fotózás telefonnal szabályellenessé vált?

braun Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35895

Keresse csak meg azokat a képeket, fiatal barátom:)

Előzmény: Bárdos Imre (35882)
braun Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35894

Hm..el köll menni meglesni őket. Van gazdája annak a telepnek?

Előzmény: zsig (35883)
RhB Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35893

Noszi fül (jelenleg) 38. sor: 51 55 43-80 000-4 (sorozatjel nélkül?)

 

Győr 1970: AB 51 55 39-41 024-8 -> 1985(?) AcBc 51 55 43-80 000-4

 

2009 szeptemberi fotók, adatok azóta változhattak:

 

Előzmény: RhB (35890)
Pubi, a professzor Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35892

Különcélú kormányzati kocsi, ha jól emlékszem 3 fülkével és ami biztos 1 nagy raktérrel rendelkezik. Még a mai napig előfordul egyes "nagyon fontos" menetek alkalmával a 361-essel vagy a 362-essel kiegészülve kísérőkocsiként...

Előzmény: RhB (35890)
RhB Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35891

Na akkor egy-két fotó a korábbiakról is:

 

99-40 052-5

 

 

 

 

99-40 361-0

 

 

 

 

99-40 362-8

 

 

Előzmény: RhB (35890)
RhB Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35890

Noszi fül (jelenleg) 52. sor: 61 55 99-40 002-0

 

Dunakeszi építette 1960-ban, sajnos a történetét nem ismerem.

 

Zöld színű, 140 km/h, hossza 23,76 m, csaptáv 16,50 m, rev Sl 2006.07.13 (2009 szeptemberi fotóról, valószínűleg van újabb!)

 

 

 

Előzmény: RhB (35876)
Zsivany2 Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35889

"emlékeim szerint még MÁV-os színekben pompázva"

 

Hasonlóképp emlékszem én is.

Előzmény: Bárdos Imre (35882)
RhB Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35888

1995-ben adták el őket, arrafele kutakodjál....

 

(Ja, és az előző hozzászólásomat láttam, csak későn... :-)

Előzmény: Bárdos Imre (35882)
zsig Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35887

Igen, ezek azok. Amennyire láttam, nincsenek teljesen szétkapva belülről, a peronok és környékei megvannak. Nagy pápaszemesbuzi vagyok, ha sok pénzem lenne, megvenném és jól visszaalakítanám őket. :-)

Előzmény: division by zero (35879)
M41 2180 Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35886

Persze ebből leszámítandók az IC-kocsik.

Előzmény: M41 2180 (35884)
division by zero Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35885

A műholdfotóval egybevetve stimmel a dolog.

Előzmény: RhB (35881)
M41 2180 Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35884

Az nem a 088 és 130 volt? Vagy ezek is égtek?

 

Azok nem is nagyon lehettek akkoriban miskolciak.

A 90-es évek közepe-végéig nagyjából megvoltak az eredeti honállomások.

000-079 Ms

080-139 Db

140-159 Bc

160-199 Sg

200-212 Ms

Előzmény: Zsoltikarus (35877)
zsig Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35883

Igen, ők azok. A jobboldali a kocsma, ha jól emlékszem.

Előzmény: RhB (35880)
Bárdos Imre Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35882

Úgy rémlik, fotóztam abban az időben, amikor kitették őket, emlékeim szerint még MÁV-os színekben pompázva. Már csak meg kéne találnom az akkori papírképeim között, amiken persze nem biztos, hogy látszik a pályaszám.

Előzmény: division by zero (35879)
RhB Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35881

Nem tudom, én még nem látam őket.

Előzmény: division by zero (35879)
RhB Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35880

Ők lennének azok?

 

 

Előzmény: zsig (35875)
division by zero Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35879

Ezekről van szó? (Ismerős ismerősétől kaptam, azt igérték, majd megkérdezik, hol voltak a gyerekek, eddig még nem tudtam meg) 2005-ös fotók.

Előzmény: RhB (35878)
RhB Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35878

Teoretice 85-51 015 és 39-57 002, a sportpálya használta irodának és büfének. Az én infóm szerint 2006 óta eltűntek onnan, de ezek szerint mégsem...

 

Előzmény: zsig (35873)
Zsoltikarus Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35877

Az nem a 088 és 130 volt? Vagy ezek is égtek?

Előzmény: braun (35869)
RhB Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35876

Noszi fül (jelenleg) 51. sor: 61 55 99-10 304-6

 

Rövid történet, remélem stimmel:

 


Dunakeszi 1942-43: Termes 55
1953: WL 352
UIC:    WL 61 55 60-10 001
?:         67 55 99-10 003-8
1979:   67 55 99-10 304-0 II
?:         61 55 99-10 304-6   (= jelenlegi psz.)

 

 

A kocsi színe, méretei, sebessége, revíziója (2009 szeptemberi fotók, valószínűleg van újabb!!!):

 

Előzmény: Koncz_János (35828)
zsig Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35875

"47.467282,18.997915" (Kb. a Torbágy utca és a Gazdagréti út sarka, a domboldalban, két fehér "csík")

 

Írd be a google keresőbe és ott. Már nagyon régóta ott vannak, kb. '98-ban fedeztem fel őket, Budaörs és Kelenföld között látszanak a vonatból is. Ahogy néztem, a sportpálya üzemi épületeiként funkcionálnak, de külsőre nagyon egyben vannak.

Előzmény: braun (35874)
braun Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35874

Pontosan hol (melyik utca)

Előzmény: zsig (35873)
zsig Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35873

A gazdagréti lakótelep Budaörs felőli oldalában van egy golf/teniszpálya, mellette két zöldre pingált pápaszemes kocsi (a kerítésen bekukkolva, az ablakosztás alapján kocsmakocsik lehettek). Melyek ezek? Mi volt a számuk?

BahnScorper Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35872

Értem a logikádat, de az akkor is hibás. :-) Először is, a "Komfort" kategória nincs a mi hálókocsijainknál, olyan nincs, hogy két egymás melletti összenyitott fülkét csak egy utas használ. Tehát a legkisebb létszámú teltház 70-80-as kocsinál 10 fő, CAF-kocsinál 11.

 

Ugyanígy az "1. osztály" megjelölésnél is rosszak a számok, mert ma már csak Single kategóriában van 1. osztály-kötelezettség nálunk (de pl. a németek felé ott sem), a Double már 2. osztályt vonz. Ezért javasoltam, hogy vedd bele a "hálóhely" oszlopot inkább a táblázatokba.

 

Még néhány Nosztalgiás kiegészítenivaló:

 

5. a kategória "személy" (a 100 éves vonat poggyászkocsija)

9. nincs klíma

16. ülőhelyszám 40

29-30., 49-50. és 53-54.: ezekben 10-10 (a 30. alattiban meg 18) hálóhely is van, nemcsak étkezőhely

51. vmax=120

60. 18 hálóhely van benne, klímás

 

Előzmény: Koncz_János (35828)
BahnScorper Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35871

Ez InterRegio (Bim(d)z) kocsi, azok egyike, amelyek a DB Regio-hoz kerültek át. A Taurus alapján pedig ez egy Cottbus környéki vonat.

Előzmény: Törölt nick (35860)
M41 2180 Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35870

Igen, a használható alkatrészek meg jól jöttek a futó kocsikhoz. Egy 98-as listán több ilyen kocsihoz oda van írva a "kif" rövidítés.

Előzmény: braun (35869)
braun Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35869

Két miskolci kocsi tűz miatt selejteződött, de a többi is valamilyen műszaki ok miatt került a lángvágó alá. (sok volt belőlük, javítani nem akartak)

Előzmény: M41 2180 (35867)
RhB Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35868

A 89-89 001-004 kocsikhoz (45-48. sorok) nem írtad be az ex-pályaszámokat (lásd #35801-es hozzászólás). Viszont akkor írd hozzá a "Postm" sorozatjelet is, az lefelejtettem. És nem ártana ezt az ex-psz oszlopot egy kicsit széjjelebb húzni, legalább egy pályaszám látszódjon teljesen.

Előzmény: Koncz_János (35828)
M41 2180 Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35867

99% hogy Miskolc volt a honállomásuk. A 010-esről láttam is egy fotót valahol.

Amúgy ezek a korai selejtezések nagy valószínűséggel alkatrész utánpótlás végett történtek.

Előzmény: Szakácspeti (35851)
M41 2180 Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35866

Msf. Miskolcra is szoktak úgy utalni.

Előzmény: Zsoltikarus (35855)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.12 0 0 35865

Ez is szép tarka, szines, ügyes szellőző ablakokkal mint a buszokon vannak.

 

   és magyar.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!