Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
Ez a táblázat mutatja be a Z2026 első négy, majdnem 5 évét Egy 2026-os 10 éves projektet illett volna 2016-ban kezdeni, nem, 2017-ben kezdődött hivatalosan, gyakorlatilag semmi nem történt. Később jött 4db second hand utasszállító, majd néhány játék helikopter, idén 6 db 20 éves német tank. Ennyi. A többi csak hamuka. A HM-VK dezintegráció csak rontott a helyzeten. Büszkeségünk a 10 ezer tartalékos. Ja.
Még egy megjegyzés, hogy a NATO a tagországok költségvetését átszámolja dollárba, így, ha forintban kimutatható is valamiféle növekedés, nem biztos hogy az árfolyamok kedvezőtlen alakulása miatt dollárban is realizálódik. Az árfolyam változás mellett a NATO az évkönyveiben az inflációt is figyelembe veszi, egy nominál értékben növekvő költségvetés reál értéken számolva egészen meglepő százalékos csökkenéseket is mutathat.
Magyarország nem tudta az ígéreteit teljesíteni a védelmi kiadások terén. A kormány 1997 szeptemberében a NATO felé vállalta, hogy az ország védelmi kiadásainak a GDP-hez viszonyított arányát az 1997. évi 1,44%-ról 2001-re 1,81%-ra növeli. 1999-ben ez a vállalás már 2000-re 1,51%-ra, a 2001–2004 közötti időszakra 1,61%-ra mérséklődött.6 A NATO 2002-es prágai csúcsértekezletén Magyarország újra a védelmi kiadások növelését jelentette be: a 2003–2006 között a védelmi költségvetés GDP arányát 1,81%-ról 2,01%-ra tervezte emelni, amelyből 1,81% lett volna a HM részaránya. Ennek megfelelően a 2236/2003. (X. 1.) számú kormányhatározat7 2004-ben a GDP 1,71%, 2005-ben az 1,76%, 2006-tól 1,81%-nak megfelelő katonai költségvetéssel számolt. A NATO tagság kezdetén a védelmi költségvetés növekedése még dinamikus volt (1999-ben 1,65%, 2000-ben 1,72%, 2001-ben 1,83%, 2002-ben 1,67%), később a ráfordítások folyamatosan csökkentek (2003-ban 1,69%, 2004-ben 1,53%, 2005-ben 1,28%, 2006-ban 1,17%). A 2005. évi 281 Mrd Ft-os költségvetéssel azonban a védelmi büdzsé visszazuhant az 1997. évi szint alá, amikor először ígérte meg a kormány a NATO-nak a védelmi kiadások növelését. A költségvetési prognózisok bizonytalansága miatt a haderőtervek, a NATO fejlesztési vállalások nem bizonyultak időtállónak, és a hosszú távú erőforrás- és költségtervezésben folyamatosan kezelhetetlen finanszírozási nehézséget jelentettek.
A 2000-ben megkezdett haderő-átalakításhoz a kormány még növekvő forrásokat adott (2000-ben a védelmi költségvetés 226, 9 Mrd Ft, 2001-ben 272, 4 Mrd Ft, 2002-ben 279, 6 Mrd Ft volt), de a szövetségi követelmények teljesítéséhez ez messze nem volt elegendő. A 2004–2013-as alaptervet a közel egyharmados költségvetési megvonás borította fel, annak ellenére, hogy a terv már bizonyos finanszírozási kockázatok miatt (forrás-túlterheltség a tervidőszak elején, a létszámcsökkentések „nyeresége”, a felszabaduló ingatlanokból és inkurrenciából befolyó bevételek visszaforgathatósága) tartalékokkal is számolt. A védelmi kiadások radikális visszavágása következtében a gördített 2005–2014 évi tízéves terv is nagyfokú kockázatokat rejteget, különösen a 2006–2008 évek jelentős forráshiánya következtében.
2019-ben a maradványt vissza is kellett fizetni a PM-nek.
Magyarul a Z2026-ra tervezett fejlesztéseknél keletkezett maradvány 100 milliárdos nagyságrendben 2017-ben. 2018-ban és 2019-ben is. Nincs menedzsmentje a Z2026-nak. Maróth alkalmatlan, a minisztert kizárták, Korom nem jogosult, közben ódákat zengenek a beszerzések sikereiről, mélyen hallgatva a humán feltételek nulla állásáról. Humán ügyben van egy pozitívum az anyagban: az aktív komponens létszáma a "dinamikus beáramlás" következtében 693 fővel nőtt, ebből katona 685 fő.
Ez a folyamat bőven 1990 előtt kezdődött és nem állt meg 2010-ben, sőt a 2010-es évek első felében volt a legalacsonyabb honvédelmi költségvetés GDP arányosan.
Teljesen igazad van. A rendszervaltas óta csak folyamatosan "leépitették"-"átszervezték" a hadsereget -fejlődés nem nagyon mutatkozott.1999-2009 között csak látszati intézkedések voltak szép ruha bevezetése stb. közben a fegyvernemek és a maradék laktanyák is megszüntek , elherdálták a technikát,hagyták szétrohadni stb.A csaknem 20 év alatt a magyar honvédség megsemmisült.1990-2010.
Ez az újságcikk szépen leírja, hogy Szarka olyan nem piaci viszonyok között működő gazdasági szervezeteknél dolgozott-dolgozik, akik kizárólag a magyar költségvetést megcsapolva jutnak pénzhez.
Ezzel csak azt akartam elmondani, hogy az NDK Néphadseregéből századosnál magasabb rendfokozatúakat is vettek át a Bundeswehrbe.
Az atvetel feltetele nem csupan a "rang" meglete/nemmeglete volt, hanem keszült egy lista, hogy politikai nezetei (es "nevelhetetlensege" alapjan) kit nem lehet atvenni. Aztan, amikor a lista "teljesült" (minden nem kivanatos szemely kilepett az akkori NVA-bol), akkor törtent + az 1esüles a ket hadsereg között ...
(A STASI-bol, ha jol tudom, gyakorlatilag senkit nem vettek at. Az ugyan nem hadsereg volt, de a vegletekig elhivatott politikai fegyveres szervezetnek szamitott.)
2003-ban a Bundeswehr Tartalékos szövetsége vendégei voltunk Bonnban. Újvári kolléga volt a német tolmácsunk hivatalosan, de egy 10 fős delegációnak kevés egy tolmács. Több száz éves kocsmában vacsoráztunk, a mellettem, meg a szemben ülő némettel próbáltam sprechelni az inglist, de kiderült, hogy nekik sem erősségük. Borszéki Tivadar a delegáció vezetője rákérdezett, mi lenne ha áttérnénk az oroszra? Attól kezdve nem voltak nyelvi nehézségeink.
Pécsett tartottam egy előadást a német-magyar katonai kapcsolatokról, a sorokban hátul ült Genscher külügyminiszter, mellette a nagykövet, meg a katonai attasé. Az előadás után jött hozzám egy német pofa, aki tökéletes magyarsággal elmondta, hogy ő Bundeswehr tartalékos szövetségének tagja, alezredes. Ebédeljünk együtt. Ebéd közben elmesélte, hogy ő Königsbergben (Kelinyingrádban) született német apától, magyar anyától. Volt sorkatona a szovjet haderőben, szolgált a tengeralattjáró flottánál. Német nyelvtudása miatt a szovjet felderítés beszervezte, tiszt lett. A szovjet titkosszolgálat delegálta az NDK Nemzeti Néphadseregébe, ott alezredesként szolgált. Ezen idő alatt volt szerencséje megismerkedni az Bundeswehr titkosszolgálatával, ettől kezdve kettős (hármas?) ügynök volt. Az egyesítéskor a Bundeswehr rendfokozatával átvette, majd tartalék állományba helyezte. Jelenleg a budapesti német követséget szolgálja magyar tudásával. Ebéd után azért oda sompolyogtam a katonai attaséhoz és elmondtam neki, hogy mivel fárasztott a kolléga. Az attasé elmondta, hogy a kollégának minden szava igaz. Ezzel csak azt akartam elmondani, hogy az NDK Néphadseregéből századosnál magasabb rendfokozatúakat is vettek át a Bundeswehrbe.
Pl. Nemetorszagban "kemenyebben" jartak el. A Bundeswehr 1esitese az NVA-val akkor törtent meg, amikor "a regi gardabol" senki nem volt az NVA-ban (NVA = volt keletnemet haccsereg, aminek a letszama ~200-250 000 körül volt a vegsö idöszakban).
Magyarorszagon nem akartak ennyire radikalisan eljarni ... ezert ki kellett varni azt, hogy a "regi garda" nyugdijba vonuljon ... hiszen addig, ameddig aktivak voltak, nem lehetett az uj iranyba (velük) beallni. Ehhez kellett ~15-20 ev ...aztan ugy 2010 ota mar lehetett volna "szervezkedni". Csak eppen ismet a (gyors) valtozas elutasitasa gyözött, a tabornokok nem akartak tul komoly atallast ... hiszen mi lesz az iroasztallal, amihez magukat mar több lanccal odarögzitettek ...
Oszt igy, szepen evröl-evre telt az idö. A mostani "uj szel" pedig ismet nem veletlen, hanem a politikai vezetes kapott egy jo nagy pofont ... hogy az eltelt ~30-40 ev utan (abbol ~20 a NATO-ban) valamit csak tenni köllene ...
Ennek elsö lepese az, hogy "elsö körben gondosan bevasarolunk". A többi (szükseges) lepest (es a vele jaro szamonkerest) igy ismet el lehetett tolni a (tavoli) jövöbe. Most 2026-ra lesünk ... esetleg mar (be lett harangozva) ~2030-ra ... Az a teny, hogy addig ismet minden teljesen atalakul (es pl. nem a hideghaboru fegyverei lesznek mertekadoak) ... a halogatasban ugy tünik, nem jatszik komoly szerepet. Magyarorszag ~2030-ban olyan fegyverekkel "tündökölhet" majd, amelyeket a ´80-as evekben koncipialtak a hideghaboru megvivasara ...
Csakhogy az elmúlt bő 30 év elvesztegetett idő és energiabefektetése számottevő, kvázi párhuzamosan kellet volna leépíteni a meglevő VSZ szintet és mellette felépíteni az általad is említett Európába integrálható szintet, de ez nem történt meg mert ugyan meg volt az akarat de ezt szándék nem követte...
Ha megnézed a környező országok meg tudták valósítani úgy ahogy.
Másodsorban adott volt a lehetőség magának a meglévő oka vesztett rendszernek az átalakítására ami egyszersmind képes lehetett volna ellátni a védelmi funkciót és kiépíteni az integrációt egy nyugati EU szövetségi rendszerbe, viszont ez nem mehetett kemény érvágások nélkül, és az egész átment egy politikai f@szméregetésbe. A 1999 NATO tagságunk szintén lehetőséget adódott a rendszer modernizálására csak az elvtársak megint nem jól ültek a lovon, ezért is tartunk ott ahol most...
Ez nem kigejezetten a Rheinmetall feladata. De 1elöre "csak" 46 leszallitott peldanyrol van szo (2023). Az utana gyartottak mar magyar szereldeben keszülnek el ... ugyhogy ~2025-ig "van idö" a szemelyzet (es a benne ücsörgök) kivalogatasara. Az a feladat, ill. a kihivas ...
Ha tele akarod rakni bakákkal, az 2398 fő. Ha hozzászámolod a harci támogatókat és harci kiszolgáló támogatókat, az alsó hangon 5000 fő. Honnét vesszük őket?
The Libyan Civil War is touted as the largest drone war in the world with both warring sides – GNA and Haftar Army- together conducting over 1,000 drone strikes. Unconfirmed reports claim GNA’s Turkey-supplied Bayraktar TB2 and Anka-S armed drones to have destroyed at least 20 Pantsir air defense systems, ground targets and warplanes.