Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Lux Creative Commons License 1999.10.15 0 0 59
Üdv I.Blasius!
Nem elfelejteni, ha péntek akkor Auto Bild!
Remélem tele van VW-teszttel, és akkor hétfőn jól kisírhatjuk magunkat!
Lux
Előzmény: I. Blasius (58)
I. Blasius Creative Commons License 1999.10.15 0 0 58

Kedves Lux!

A szalonokban ültem a Focusban is és a Golfban is, szerintem a Focus sokkal kényelmesebb, de valamiért a németek a betonkemény ülésekre esküsznek, mondván, hogy hosszú úton kényelmesebb mint a puha, keskeny francia, japán ülések.
Néha persze van üdítő kivétel is a Bild tesztekben, a középkategóriás kint Mittelklasse kombik összehasonlítását pl. az Avensis nyerte, megelőzve két német vetélytársat is. Igaz a Passat nem volt a tesztben, valószínűleg náluk az győzött volna.
Persze a VW túlsúly azért nem zavarja a németeket mert a legkelendőbb autó messze a Golf, a legkelendőbb nem német pedig a Twingo, ami 12-ik körül áll. És a németek teljesen meg vannak róla győződve, hogy az ő autóik messze jobbak a többi autónál, ez kitűnik az olvasói levelekből is.

Üdv, Blasius

Előzmény: Lux (57)
Lux Creative Commons License 1999.10.15 0 0 57
Üdv I. Blasius!
Akkor ezek szerint mégis igaza volt a Ford-katalógusnak? 11 liter szerepelt benne városi forgalomban, de ezt egyszerűen nem akartam elhinni, azt hittem elírták. Hát szépen néznék ki vele, mondhatom...
A Bildre visszatérve... A Golf minden környező országban kikapott a Focustól - szalagcímekben hozták, hogy "Megverték a Golf-ot", meg hasonló - természetesen a Bildben a Golf van az élen. Ez valahol azért érthető is, hiszen minden autógyár elsősorban hazai piacra dolgozik, és ha a franciák a lágyabb rugókat szeretik, akkor nekik nem fog tetszeni a Golf, a németek meg az extravagáns formákat nem díjazzák (nem tudom, ki hogy van vele, de nekem az új Scorpio nagyon tetszik, és nem is értem, miért nem gyártják már). A Ford meg az Opel meg nem igazi német autó, annak ellenére hogy itt készül.
Na, szóval engem csak az zavar, ha ezt nagyon túlzásba viszik. A VW teszteket el sem szoktam olvasni, nincs meg az "izgalma", hogy melyik győz.
Lux
Előzmény: I. Blasius (56)
I. Blasius Creative Commons License 1999.10.15 0 0 56

Kedves Lux!
Jól tetted, hogy nem vettél 1.4es Escortot, az ismerősünkké 5 éves, és országúton is ritkán fogyaszt tíz liter alatt, városban inkább 13, és a szervíz képtelen megcsinálni. Igaz a terepjárókhoz méltó fogyasztást kivéve kényelmes autó az is.

A Ford sajnos olyan autó, amelykkel azért gyakori látogató voltam a Ford márkaszervízben, az 5 éves 1.3as Escort 100.000 km lefutása után már elég hibahalmozó volt, hol aksi csere, hol generátor csere, hol rángatott a kormány, szóval gyakran volt baja.
A Fiesta szerintem jobb konstrukció, legalábbis a mi '86 osunk nagyon jól bevált.
Szerintem egy japán autót nem kell ennyit a szervízbe vinni, bár ott is lehetnek rossz szériák mint az egyik hozzászóló Avensisében.

Az Auto Bildre visszatérve, nem értem, hogy a japán autók győzelmét sokszor sz akadályozza meg, hogy a tesztelő szerint rosszabb a minőségük (ez nem zárja ki szerintük azt, hogy megbízhatóbb), és az Image-uk sokkal rosszabb. Az egyetlen japán autó amelyet teljes szívből elismernek az az MX-5- ös.
Ha pedig Golf szerepel egy tesztben, akkor már csak a második hely a kérdéses, az A3mas pl. már két tesztben is alulmaradt a Golffal szemben, igaz egy tíz autót összehasonlíto nagytesztben az Astra egy ponttal verte a Golfot.

Előzmény: Lux (55)
Lux Creative Commons License 1999.10.15 0 0 55
Üdv I. Blasius!
Apukádnak igaza van, a Ford egy nagyon jó autó. Nekünk sokáig volt Sierránk, azóta is ez a márka a kedvencem. Csak a régi 1.4-es Ford-motor már nem volt igazán versenyképes a Toyo 1.3-asával, ezért lettem hűtlen a márkához. Az 1.6-osra meg már nem volt pénzem. De majd egyszer...!
Lux
Előzmény: I. Blasius (54)
I. Blasius Creative Commons License 1999.10.15 0 0 54

Kedves Lux!

Szívem szerint én is a Corollát vettem volna, de mivel apám meg van győződve róla, hogy a Ford egy jó autó ( a dízel Fiestánk kitűnő volt, az 1.3-mas Escortunk már nem annyira), ezért megint lett egy Fordunk. Igaz, ha a 86 lóerős Corollával hasonlítom össze, annál nagyobb, jobban megy, viszont egy literrel többet fogyaszt.
Az 1.6-os Corolla már lenyomja, igaz annak a gyári fogyasztása épp annyi mint a mi egyhatosunknak, cserébe a végsebessége 15-tel nagyobb.
A mostani 5 ajtós Corolla speciel nem valami szép, a háromajtós viszont jól néz ki, ha lenne pénzel biztos olyat vennék 1.6ban, 6 sebességgel.

Előzmény: Lux (52)
Macimedve Creative Commons License 1999.10.14 0 0 53
73 LE: azé' vót a kérdőjel. Nem emlékeztem a számra.
Előzmény: Lux (49)
Lux Creative Commons License 1999.10.14 0 0 52
Bocs, megint én...
Csak a fogyasztással kapcsolatban akartam még annyit, hogy a korábbi hozzászólásainkból láthatod, az 1.3-asnál az bizony 7 liter fölé nemigen megy.
Lux
Előzmény: I. Blasius (50)
Lux Creative Commons License 1999.10.14 0 0 51
Üdv!
Engem pont a Toyota tántorított el egy Escort megvételétől. Mindkettő két és fél milla volt, sőt az Escortnak nagyon kedvező volt a részletfizetése, de aztán két hét kínlódás után hagytam magam befolyásolni a megbízhatósági tesztek által, és - bár azóta is fáj a szívem egy meggybordó Escortért - megvettük a Corollát.
A Bild tényleg színvonalas - különösen ezen az áron - de az már túlzás, hogy egy Octavia (VW konszern) lenyom egy Volvót...
A Corolla motorjában - ahogy írod - (vmilyen)szkóppal találtak "valamit". Szerintem azt is csak azért, hogy "nehogymá_netalájjunk_semmit". Tehát gyakorlatilag vehetjük úgy, hogy a Corollának kutya baja.
És ezért a legmegbízhatóbb autó már jópár éve.
Lux
Előzmény: I. Blasius (50)
I. Blasius Creative Commons License 1999.10.14 0 0 50

Az Auto Bild nagyon elfogult a német autókkal- igaz főleg a VW konszern és a Mercedes irányába, a Ford, Opel, BMW annyira nem kedvelt a köreikben - ennek ellenére a legszínvonalasabb autósújság, a honlapja pedig fantasztikus. (www.Autobild.de)

A Toyotát nem kedvelik különösebben, de a mérési adatok úgyis magukért beszélnek.
A legtöbb tartósteszt- autón kell különféle javításokat végezni, még a drága német típusokon is, ehhez képest a Corollán semmit nem kellett, igaz a motorban felfedeztek valami rendellenességet a szerelők.
Egyedül a fogyasztást nem értem, hogyan lehetett 7,7 liter, főleg annak tükrében, hogy az Auto Bild tesztfogyasztási adatai rendre alacsonyabbak a magyar autósújságok által mért fogyasztási értékeknél, pedig az Autópiac szerint könnyen 7 liter alatt tartható a Corolla 1,3- mas fogyasztása.

A fogyasztási adat ellenére sajnálom, hogy nem Toyotánk van, hanem Escortunk, nem is értem, hogy az európai gyárak miért nem képesek ezt a szerelési minőséget elérni, hiszen a legtöbb európai autóban ezt- azt mindig kell cserélni, vagy gyakran elromlik valami.

Lux Creative Commons License 1999.10.14 0 0 49
Üdv!
Na, akkor kollégák vagyunk... De mi az a 73 LE? Az én Toyóm 1.3-asa 86 lovas. És bizony egy 75 lovashoz képest nagyon meg lehet érezni a különbséget, nem csak végsebességben, de dinamizmusban is.
Lux
Előzmény: Macimedve (48)
Macimedve Creative Commons License 1999.10.14 0 0 48
Tudom.. tudom... Mérnök vagyok vagy mi a franc... De szándékosan nem akartam a részletekbe belemenni, mert ez nem a dinamika és kinamatika topic. :o)
Csak arra próbáltam célozni, hogy a 73(?) LE önmagában semmit nem jelent. Meg nincs is Toyotám.
Gyorsulni meg miért ne tudnál? Ha a fordulatszám megfelelő... De azt írtam, nem ? :o))))
Előzmény: Lux (45)
Carina Creative Commons License 1999.10.14 0 0 47
Szerintem semmi ellentmondas nincs akozott, hogy az Avensis kisebb hatul a Carinanal, es akozott, hogy az Avensis kategoriajaban a legtagasabb hatul.

Az, hogy a Carina hatul tagasabb, az teny, barki meggyozodhet rola. Viszont a Carinat mar nem gyartjak, tehat az uj autok kozul az Avensist tenyleg a Vectraval, Passattal, Primeraval, 406-tal es tarsaival kell osszevetni, azokat viszont veri. Legrohejesebb kozuluk a Passat, ilyen hatso fejterrel kozepkategorias autonak nevezni tevedes.

Az autokiallitason minden szobajoheto autoba beultem hatul, es most fel lehet hordulni, de meg a Chrysler 300M-ben es a BMW 7-esben is keveselltem a fejteret a Carina E-hez kepest. Az Alfa 166-rol meg inkabb nem is irok semmit.

Fikusz Kukisz Creative Commons License 1999.10.13 0 0 46
Én 120 kiló vagyok és 184 centi
de elférek az Avensisben
előtte 124-es Mercim volt
abban szűkebb volt a hely
hátul mint az Avensisben.
Két hónapig párhuzamosan volt meg
a két járgány, nem éreztem
magam a Toyoban szűken, akkor
nyúlt el a képem, amikor
visszaültem a mercibe, hogy
minek ennyi hely elöl.
Lux Creative Commons License 1999.10.13 0 0 45
Üdv!
Macimedve, részben igazad van. Azonban a nyomatékhoz tömeg is kell (most anélkül, hogy belemerülnénk a témába, a nyomatékot egy erőből származtatjuk, ami tömegfüggő), azt pedig ne várják el egy 1.3-as motortól, hogy akkora legyen a nyomatéka, mint egy 1.5-1.6-osnak (mert kb. azok ilyen teljesítményűek). Egyébként 120 Nm nem rossz, igaz elég magas fordulaton ébred. Ugyanez igaz a teljesítményre is (a nyomatéktól és a fordulatszámtól függ), hogy kis motorból nagy teljesítményt csak nagy fordulaton lehet kihozni. Nekem az égvilágon semmi bajom a gyorsulással sem, lámpánál gond nélkül el tudok elsőként jönni (ha akarok...).
Hogy miért Bild-et olvasok? Mert tipikusan magyar vagyok (csak 1.90 DM-be kerül)... Sajnos ennyiért nem nagyon van másik.
Egyébként nekem sem túlságosan tetszik az új Toyota - de nem bántam meg, hogy mégis ezt vettünk, mert nagyon jó autó - szerintem az előző széria 5 ajtósa volt az eddigi legpofásabb.
Lux
Előzmény: Macimedve (43)
Macimedve Creative Commons License 1999.10.13 0 0 44
Ezért kell 3-as BMW-t venni. Ott nincs vita. Ha 185 cm vagy elöl sem férsz el, meg hátul sem.

És a Carina szerintem is jóval nagyobb.

Előzmény: easa (42)
Macimedve Creative Commons License 1999.10.13 0 0 43
Lux

Minek olvasod ha így felbosszant ?

Minden tesztlap azt a márkát hozza ki legjobbnak, aki a legnagyobb hirdetést adja fel a lapban. Német újság - német autó. Világos, nem?

Az hogy "gyenge a motor" sok mindent jelent. Egyebek között a lóerőt is. Önamagában egy szám nem jelent semmit. A görbéket kellene a teljes fordulatszám-tartományban összehasonlítani. A japán autókra, főleg a kis kocsikra jellemző a "hegyes" karakterisztika. Ez annyit jelent, hogy a lóerő ugyan sok, de az csak egy viszonylag magas fordulatszámon jön elő. A nyomaték más kérdes. A jó "húzós" autóknál a nyomatékgörbe szép lapos. Ezért keveset kell kapcsolgatni. A hegyes autókkal is lehet húzósan autózni, de sokat kell kapcsolgatni ahhoz, hogy megfelelő legyen a fordulatszám. Ezt pedig az átlagos autós nem szereti.

Abban igazad van, hogy eddig az volt a baj a Toyotákkal, (sajtó szerint) hogy jók de dög unalmas autók. Lehet, hogy most túllöttek a célon?

Nekem személy szerint az Avensis a konzervatívabb vonalaival lényegesen jobban tetszik mint az a randa púpos Corolla, meg az elődje az a szárnyas.

easa Creative Commons License 1999.10.13 0 0 42
Hogy az AutoBild mit ír, az egy dolog, más az, hogy beülök a magam részére beállított vezetőülés mögé. Bármely autó lehet kényelmes hátul, ha 150 cm magas a vezető előtte, de próbáljátok ki egy 185 cm-es vezető mögött is a hátsó ülést. Változatlanul állítom, hogy nem lehet az Avensist és a Carinát egy lapon említeni ilyen szempontból, a Carina sokkal kényelmesebb hátul.
Üdv.: easa
Lux Creative Commons License 1999.10.13 0 0 41
60.000 km-nél, természetesen...
Előzmény: Lux (40)
Lux Creative Commons License 1999.10.13 0 0 40
Hali!
Az Auto Bildet nyugodtan hívhatnák VW-Magazin-nak is, mert ha jobban megnézem, az összes - kivétel a luxuskategória, mert olyanuk még hivatalosan nincs - kategóriában valamelyik VW gyártmány az első! Csak semmi elfogultság...
Az objektivitásukról meg csak annyit, hogy a múlt heti kiadásban szerepel egy 1.3-as Corolla-tartós teszt, 60 km-nél meghibásodás 0 (szervízköltség 0), az előzőben meg egy Audi A3-as tartósteszten (pontos értékre nem emlékszem, de este meg tudom nézni) egy valag szervízköltséggel, rossz minőségi anyagokkal stb. Akkor most melyik a jobb kocsi? Ja, a másik ami tetszett, hogy az új Corollával az a bajuk, hogy a beltér "túl színes", nem olyan mint az eddigiek. Általában azért rínak, ha egy autó túl szürke, de most nem.
Ja, és gyenge a motorja! Összehasonlításképp: Golf 1.4 75 ló, Corolla 1.3 86 ló.
Gondolkodtam rajta, hogy megírom nekik a véleményem, de aztán lecsillapodtam, hogy minek ugrálnék. Ezeket úgysem lehet arról meggyőzni, hogy nem a Golf a legjobb autó a világon.
Lux
Előzmény: I. Blasius (39)
I. Blasius Creative Commons License 1999.10.13 0 0 39

A német Auto Bild szerint az Avensis a kategória legtágasabb autója hátul. Nem értem mások, hogy találhatják szűknek, annak alapján, hogy egy Vectrában, 406-osban, Primeraban, S40-esben kisebb a hely.
Eddig még a Toyoták közül csak Starletet használtam huzamosan, fantasztikusan megbízható volt és emellett dinamikusan ment egyliteres motorral is, és másfél év alatt semmit nem kellett cserélni rajta, pedig akkor tíz éves volt. Igaz kicsit rozsdásodott, de az is az előző tulaj által okozott sérülésnek volt köszönhető. Ha a Yaris is olyan megbízható lesz mint a Starlet volt, akkor nagy jövője lesz.
Carina Creative Commons License 1999.10.12 0 0 38
A szervizesek szerint igen. Az elso szervizemnel faggattam oket, van-e a Carina E-knek valalmi tipushibaja, es azt mondtak, hogy a japan szerelesueknek nem, de az angoloknal mar adodik. Azt nem kerdeztem meg, mik azok.
Kofelverodeseim nekem is vannak, ugy 5-6 darab, ezt betudtam a megtett 73 ezer kilometernek.
easa Creative Commons License 1999.10.09 0 0 37
Az én Avensisem sem volt egyáltalán hangos, sőt tényleg kellemes zajszinten lehetett vele autózni. Érdekes kérdéskör, hogy a legendás japán megbízhatóságnak árt-e az Európába telepített gyártás? Volt-e probléma az angol Carinákkal is, vagy csak az Avensisnél jellemzőek a korábban leírt kis hibák? Szerintem azért van némi eltérés a japán és az európai munkamorál ill. emberi hozzáállásban, hiába azonos pl. a gyártósor, valahol megmarad az emberi tényező is, másrészt európai gyártás esetén értelemszerűen nem csak összeszerelésről van szó, hanem sok alkatrészt helyben is gyártanak /pl. az én Avensisemben elromló két apró ketyere azt hiszem ír gyártmány volt/. Ettől függetlenül én az Avensist az utastér méretekényelme és a csomagtér nagyságában nagyobb visszalépésnek tartom a Carinához képest, ami egyébként más tipusoknál is jellemző, hogy csökkent az új tipus mérete, ill. a helykinálat terén kicsit visszalépnek. Ha jól emlékszem, a Carina e betűjele azt jelzi, hogy európai méretü emberek részére tervezték, azaz hogy egy átlagos európai vezető mögött egy átlagos európai méretü utas kényelmesen elférjen. Az én 185 cm-es magasságomnál ez fontos /bár a Skoda Octáviát hátsó helykinálatban nehéz alulmulni!!!/
Bocs, ha hosszú voltam, de a kérdésem azért megismételném: az európai összeszerelésű Carinákkal is több-e gond, mint a japánnal?

Üdvözlettel: Easa

illicit Creative Commons License 1999.10.09 0 0 36
Semmi különös, csak érdekelt. Nekem Toyota Corollám van, az eggyel régebbi tipus, Hatsback (ha jól írom), ötajtós, négyéves, eddig jó, de nem akarom elkiabálni.
Az igaz, az elején van egy -két kőfelverődésből eredő apró nyom, picit zajos 3 ezres fordulat felett.
Előzmény: Lux (35)
Lux Creative Commons License 1999.10.09 0 0 35
Illicit!
5 ajtós. Miért?
Lux
Előzmény: illicit (34)
illicit Creative Commons License 1999.10.09 0 0 34
Lux!
Melyik Corolla?
Az ötajtós, vagy a három?
Előzmény: Lux (33)
Lux Creative Commons License 1999.10.09 0 0 33
Üdv Toyotások!
Nekem egy 99.01-es 1.3-as Corollám van, tökéletesen elégedett vagyok vele. Gyakran vezetek más, hasonló kategóriájú autókat (Astra, Colt, Clio), de azok sehol nincsenek kifinomultságban ettol a járgánytól. Néha úgy érzem, a szervó meg a fék már túl könnyu, egy Astrás kör után szinte letépem a kormányt, és az elso fékezés biztosan blokkolós (nix abs).
Ami nem a legjobb, az a metálfesték. Tele van a kocsi eleje kofelverodésekkel (9 hónapos kocsi!), pedig a terepet messzire kerülöm vele. Mivel már másnál is olvastam ezt a problémát, gondolom típushiba.
Valaki írta, hogy az Avensise túl hangos. A német Auto Bildben max. pontot kapott a tesztben a zajszintre (pedig az Auto Bild nemigen pontozza agyon a külföldi kocsikat), mert az összes közül ez volt a leghalkabb (plusz zajszigetelése van a motortérnek). Arra már nem emlékszem, melyik motorral szerelt verzió volt.
Szerintem a Corollához boven elég az 1.3-as motor. Foleg Németországban használom, leginkább autópályán, és a 150-160-as sebesség nagyon fekszik neki. A fogyasztását még nem sikerült 7 liter fölé vinnem, az átlag vegyes 6 lityi. Eddig csak a központizár romlott el (beázott, magyar gyártmány, ajándékba adták...), az elso két szervízt nagyon olcsón megúsztam. Ajánlom mindenkinek, aki egy olcsó és megbízható autót keres!
Lux
Előzmény: micimacho (22)
AS5 Creative Commons License 1999.10.09 0 0 32
Előrebocsátom, hogy nem vagyok elfogult a japán autókkal szemben egyik irányban sem. Egy éve járok egy Toyota Corolla 1.3 Linea Terra-val. Ez alatt 17.000 km-t tettem meg itthon és külföldön. Nos csak felsőfokon beszélhetek a tapasztalataimról. Mutatós, kényelmes, halk, könnyű vezetni, jól megy, elegendő a csomagtér.
Autópályán 150-160-at tartósan lehet vele menni gond nélkül. A városi fogyazstása 7 liter alatti, országúton 5-5.5 literrel beéri. Erőltetett tempóban sem fogyasztott 7 liternél többet. Eddig semmi probléma nem jelentkezett nála, pedig terhelem rendesen. Érdekelne erről a típusról mások véleménye is.
Ja és a Toyota Sakura Szőlőkert utcai szervíze szerintem kultúrált és jó.
originalqszi Creative Commons License 1999.10.08 0 0 31
Nézd, ott egy folt!
Tegnap még ott, nem volt!
De arra járt egy toyota,
Lehet, hogy az tojta oda:DDDDDD
Odin Creative Commons License 1999.10.08 0 0 30
Én is bejelentkezek korelnöknek. :-)
Carina kombi 1980-ból! 1.6-os benzines.

Ha valaki tud még ilyenről (akár bontottról is), írjon nekem.

Egyébként gyönyörűen megy. Sajnos rohad az alja, de motorikusan szuper. Az a fantasztikus benne, hogy a végletekig lehet hajtani.
Egyszer egy kicsit rángatott. Elvittem gyujtás állításra, a mester szédszedte és elrémült. Hozzá se nyúlt csak gyorsan összepakolta és elküldött új megszakítóért. Azt mondta ezen csak rontani tudna. Még egy hétig jártam vele gond nélkül, amikor kicserélték.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!