Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

angelday1 Creative Commons License 2006.03.09 0 0 9197
Köszi a választ!
Előzmény: SLX-350 (9195)
Murdock1981 Creative Commons License 2006.03.09 0 0 9196

Hali RS5W60

 

Köszi a választ! Nem az árán vacilálok, hanem a megfelelőségen. Hosszabb távra tervezem az autót, ezért szeretném megadni neki ami jó! Jelenleg nem eszi az olajat, mint ahogy az néhány ecotecnél előfordul. Szeretném ha ez így is maradna! Ezért a drágább olajat is megveszem, ha az jobb neki!

SLX-350 Creative Commons License 2006.03.09 0 0 9195

Szia Angelday,

 

mindkét olaj (Magnatec 5W-40 és RS 0W-40) egyaránt rendelkezik a "normál" csereciklusú VW bemzinüzemű motorokhoz (jelenleg) legkeményebb VW 502 00 jóváhagyással, az RS visszont tekjesen szintetikus így (ha a motor egyébként jó műszaki állapotú) csak javasolni tudom az RS-re való áttérést.

Előzmény: angelday1 (9189)
RS5W60 Creative Commons License 2006.03.09 0 0 9194

Szia Murdock!

 

Ehhez a motorhoz a minimum követelmény  API SG 15W-40; ACEA A2 teljesítményszintű olajat ír a katalógus.  Az A2-t már azóta visszavonták.

 

Az én szerény véleményem az, hogy Az autódba egy MOL Dynamic Star megfelelő döntés lenne.

 

Persze a döntés a tiéd. Vannak nagyobb presztizsű olajok jóval drágábban és gyengébbek olcsóbban.

 

Előzmény: Murdock1981 (9193)
Murdock1981 Creative Commons License 2006.03.09 0 0 9193

Halihó mindenkinek!

 

Van nékem egy 95-ös opel corsa joy-om 1.4 16V ecotec moccal felvértezve. Leszeretném cserélni benne az olajat, de nem tudom, hogy milyenre. Állítólag az ecotec mocchoz zsír a gyári opel olaj, mert elvileg ahhoz lett kifejlesztve! De az ára miatt gyanús!

alco Creative Commons License 2006.03.09 0 0 9192
Szia feri2360!

Csak pozitív tapasztalataim vannak róla. Csendesebb tőle a motor, kevesebb az üzemanyag fogyasztás. A Liqui Moly árul külön adalékot és adalékolt olajat is. Bármilyen olajhoz adalékolható utólag is.

Üdv.:
alco
Előzmény: feri2360 (9150)
RS5W60 Creative Commons License 2006.03.09 0 0 9191

Igen, van ilyen olaja a MOLnak is, de az VW 504 00/507 00 jovahagyassal rendelkezik es MOL Dynamic Longlife a neve!

 

Ez most nem neked szol SLX, hanem azoknak, akik esetleg nem tudjak, hogy az 504 00/507 00 a legújabb VW jóváhagyás, illetve azoknak, akik nem tudják, hogy ez mit takar.

 

VW 504 00 A legújabb, változó hosszúságú szervizintervallumra alkalmas (15.000 km/ 1 év –től max. 30.000 km/2 év), long life motorolaj előírás Otto-motorokhoz. Alkalmazható Long Life üzemben: a korábbi VW 503 01, 503 00 követelményű motorokban.Normál, 15.000 km-es olajcsere ciklussal: a korábbi (VW 500 00), 501 01 és 502 00 követelményű motorokban

VW 507 00 A legújabb, változó hosszúságú szervizintervallumra alkalmas (15.000 km/ 1 év –től max. 30.000/ 35.000/ 50.000 – típustól függően – max. 2 év) long life motorolaj előírás dízelmotorokhoz. Dízel koromcsapdával ellátott VW motorok követelménye. A felsoroltakon kívül minden dízel VW-Audi motorhoz (TDI, PDTDi, SDi, Common Rail típusok) használhatók, a korábbi VW 506 00 ill. 506 01 előírások esetében long life üzemmódban is. Nem alkalmazható: V10 és soros 5 hengeres (R5) VW TDI motorokban (kizárólag VW 506 01 használható).

1998-tól 2001 júl.-ig, normál csereintervallumú VW Pümpe Düse (PD TDi) motorokhoz kizárólag 505 01 használható!

Előzmény: SLX-350 (9190)
SLX-350 Creative Commons License 2006.03.09 0 0 9190

Szia Geminiq,

 

(majdnem) minden ismert kenőanyaggyártó kínál VW 506 01 jóváhagyású motorolajat (még a MOL is).

Előzmény: Geminiq (9188)
angelday1 Creative Commons License 2006.03.09 0 0 9189
Sziasztok!

Egy 2000-es év végi VW Polo 6N2 GTi-m van, 60e. km-rel. 1,6-os motor, 125Le, változó szelepvezérlés, 7000-től piros fordulatszámmérő. A magas fordulatszámot szeretem azért néha ki is használni. Most Magnatec 5W-40-et tettem bele. Szerintetek érdemesebb esetleg RS 0W-40-et beletenni vagy az már túlzás? Ja és 10e km-t szánok egy cserére.

Előre is köszi,
angelday
Geminiq Creative Commons License 2006.03.09 0 0 9188
Hello,

Első olajcserés 1.9 PDTDI-be milyen olajat érdemes önteni? Castrol LongLife II mehet bele,vagy van még más is a piacon ami 506.01-es?

G.
SLX-350 Creative Commons License 2006.03.09 0 0 9187

Szia Jetta1.9TDI,

 

mivel az ACEA A1/B1 minősítésnél a főcsapás iránya az üzemanyagtakarékosság (az ilyen minősítésű motorolajok alcsony viszkozitási értékei, leginkább az alacsony HTHS hozzájárulnak a motor belső súrlódásának csökkenéséhez) így az ebbe az osztályba tartozó motorolajok túlnyomó része SAE 5W-30-as.

Előzmény: jetta19TDi (9186)
jetta19TDi Creative Commons License 2006.03.09 0 0 9186

Köszi SLX a választ!

A kocsi egyébként 2003.03-as tehát jó lenne a 15ekm cserperiódus. azért cserélem 11-12ekm környékén mert addig semmi (nívón is azonosítható) olajfogyi és ekkortájt kezd apadni egy picit. Ami az olajat illeti 5w30-ban marad az Opel mert tudja a B4-et, de valamiért sokkal olcsóbb mint a többi. Sőt olyan 5w-30-at is láttam már, hogy A1 B1 volt minősítése...

Előzmény: SLX-350 (9174)
pajaci Creative Commons License 2006.03.09 0 0 9185
Köszi !

Máris húzok kompressziót méretni
Előzmény: SLX-350 (9183)
SLX-350 Creative Commons License 2006.03.09 0 0 9184

Szia Mucesz,

 

az 1 deci/1000 km olajfogyasztás szvsz még nem olyan veszélyes (persze minden relatív - Pajaci autója 7 decit szlopál 1000 km-enként, viszont aki megszokta a nullát annak a legkevesebb is sok). A 10W-40-es olajra való áttérés mindenesetre hozhat némi gyógyírt a problémára. A 2001-ig gyártott Skoda motorokban egy ACEA A3/B3-as 10W-40-es motorolaj minden gond nélkül használható, a 2001-től gyártott motoroknál viszont illik ragaszkodni a VW 502 00 jóváhagyás meglétéhez.

Előzmény: mucesz (9182)
SLX-350 Creative Commons License 2006.03.09 0 0 9183

Szia Pajaci,

 

a leírt történet szvsz már nem kimondottan motorolaj kérdés. A (kéken) füstölés arra utal hogy a motorban vélhetően már nem az eredeti illesztések mérhetőek (ami persze nem zárja ki hogy az autó menjen mint a meszes). Ha a dízelnek hidegen is nyomod, az képes ezt a bánásmódot a leírt módon "megbosszulni" (a közel 7 deci/1000 km olajfogyi valóban elég komolynak tűnik, de a 15W-40-esnél  sűrűbb SAE osztályú olajat már ne öntsél a motorba).

Első lépésben célszerű kompressziót mérni, az alapján már sejthető hogy a motor még csak betegeskedik vagy már agonizál.

A gyár egyébként megengedi a 10 ezer km-es csereciklust is amit persze (ha ezt valamiért jobbnak véled) akármeddig le lehet rövidíteni.

Előzmény: pajaci (9181)
mucesz Creative Commons License 2006.03.08 0 0 9182
Van egy skoda octaviam 1.4 16V-s. gyárilag shell helix 5w40 et raknak bele. ebböl 1000km-n 1deci olajat bekajál(t). (ma már többet mert 120e km van benne, ugy 1.5deci most 1000kmen). Ez még elfogadhato érték a szerviz és még sokak mások szerint:). szerintetek nyugadtan rakhatok bele ezentul 10w40es olajat? shell helix 10w40esére gondoltam. A kocsi seq. gázos. Üdv 
pajaci Creative Commons License 2006.03.08 0 0 9181
Hello szakértők!

Vettem egy 96-os transitot 2.5-ös diesel. Kimentem vele romániába , 1500 km alatt megevett egy liter olajat . Jól indul , megy mint a meszes hegynek felfele 100-zal is folyamatosan 5.-ben. Hidegen füstöl , de melegen csak ha lepadlózom akkor egy kicsit.
15w- 40-es mobil olaj van benne amit a matrica szerint 8000-nél kell cserélni, most 6000km nél járok, az órában 220ezer. Megehet ennyi olajat vagy készüljek motorgenerálra???????
SLX-350 Creative Commons License 2006.03.08 0 0 9180

Szia Xenderlaci,

 

ha a motort "picco bello" vagyis tökéletes gyári (vagy netán még attól jobb) állapotra sikerült felújítani akkor az RS 0W-40-et javaslom - ezzel a (teljesen szintikus) motorolajjal a tökéletes kenés mellett csökkenthető a motor belső súrlódása, így könnyebben pörög fel a motor, csökkenthető a motor hidegindítási kopása (netán még az üzemanyagfogyasztás is). Ha a 0W-40-et túlzásnak érzed, akkor az 5W-30-as vagy 5W-40-es olajok közül érdemes válogatni. A 10W-60-as olajok használata egy jó állapotú motorban (természetesen kivéve a TWS-nél nevesített BMW modelleket) szvsz nem indokolt - a (feleslegesen) magas viszkozitási értékű motorolajjal elveszted azokat az előnyöket amelyeket a 0W-40-es olajjal nyerhetsz.

Előzmény: Xendercali (9178)
SLX-350 Creative Commons License 2006.03.08 0 0 9179

Szia Sznorry,

 

motorolajok ügyében elég nehéz fekete/fehér igazságokat találni, ez így van a Te autód esetében is. A Te autódhoz (annak idején) a Ford API SG vagy SH minősítésű motorolajokat álmodott meg, ezek a minősítések azóta már nincsenek érvényben (bár még jónéhány olajos flakonon megtalálhatóak). Ha ACEA A3 minősítésű olajjal találkozol nyugodtan öntsed be - vastagon felülírja az API SH minősítési szintet. A másik fontos kérdés a megfelelő viszkozitási (SAE) osztályú motorolaj kiválasztása. A Ford egy kisebb húsvéti mondókával felérő hosszúságban sorolja fel az ehhez a modellhez használható SAE osztályokat, vagyis ebből a szempontból nehéz mellényúlni. A fogósabb kérdés, hogy a hosszú listából melyik SAE osztály lenne a legalkalmasabb a Te autódhoz. A gyakori rövidtávú használat (is) egy viszonylag alacsonyabb (pl 5W-30-as) kategóriát indokolna, ezekre viszont a legénykorukon túl levő (170 ezer km-t futott) motorok nagyobb olajfogyasztással szoktak reagálni.

Mindent összevetve egy 10W-40-es (ACEAA B3 minősítésű) motorolaj szvsz jó kompromisszumot jelent.

Motortisztító adalkot szvsz akkor érdemes használni ha a motorban irdatlan mennyiségű olajsár gyűlt össze és/vagy tartósan át kívánsz állni egy jobb minőségű (pl ásványi helyett félszintetikus) motorolaj használatára.

Előzmény: sznorry (9177)
Xendercali Creative Commons License 2006.03.07 0 0 9178
Köszönöm az információt!

Lenne egy további kérdésem.Te milyen olajat ajánlanál a Castrol palettárol az alábbi tipusu kocsimhoz?: Opel Calibra 2.0i 16v (c20XE.motorkód) A motor teljes felújításon esett át!Az első 10 ezres csere hamarosan esedékes lesz és szeretnék a gyári Opel
(10W-40) helyett valami jobb minőségű olajat!Az adatlapokat átnézegetve nekem a Powertec,RS,TWS tűnik "színpatikusnak"!

Előzmény: SLX-350 (9176)
sznorry Creative Commons License 2006.03.07 0 0 9177

Üdv Mindenkinek!

 

Először vagyok ezen a fórumon. Lenne egy kérdésem, kérésem. Egy 1986- os Ford Escortom van benzines 1.4-es motorral, jelenleg 170000 km van benne. Most tavasszal szeretném benne lecseréni az olajat, csak azt nem tudom még, hogy milyenre. A milyen alatt legfőképpen nem a márkát értem, hanem a motorolajon található különböző számomra nehezen érthető jelöléseket, amely ehhez a motorhoz a legjobb.

Mostanában sajnos elég sokat használom nagyon rövid távon a garázstól a munkahelyemig ( 3 km ), majd onnan 8-10 óra múlva haza. Bár tudom, hogy ezt egyik olaj és motor nem szereti, de azért szeretnék egy kompromisszumos megoldással olyan olajat, amely se nem túl drága, de nem is valami olcsó. ( sajnos, most egy elég olcsó motorolaj van benne, de nem vagyok vele teljesen megelégedve.) A legfontosabb elvárásaim az olajjal kapcsolatban : középkategóriás és a megfelelő kenésen kívül ki is tisztítja, vagy tisztán tartja a motort.

 

És még egy kérdés: Érdemes-e közvetlenül az olajcsere előtt olyan adalékkal átjáratni a motort, amelyet erre a célra árulnak a boltokban motortisztítás céljából?

 

Előre is kösz a segítséget!

 

Ui: Még szeretném a kocsit 2-3 évig használni, mivel elég jó állapotban van. Ezért megérdemel egy kis törődést az olajjal kapcsolatban is. Bár szerinten egy kicsit el van kényeztetve.:)

SLX-350 Creative Commons License 2006.03.07 0 0 9176

Szia Xenderlaci,

 

a TWS-t a Castrol (elsősorban a BMW igényei alapján) a Formula RS 10W-60-ból "nemesítette" ki, vagyis a BMW M osztály és a Z8 követelményeinek megfelelően módosítottak az alapolaj összetételén és az adalékcsomagon is (ezeknek a magasabb költsége jelentkezik az olaj árában). Az említett BMW modellekhez a TWS a gyár által jóváhagyott egyetlen motorolaj.

Előzmény: Xendercali (9175)
Xendercali Creative Commons License 2006.03.07 0 0 9175
Sziasztok!

Meg tudná valaki mondani,hogy mi a különbség a Castrol TWS 10W-60 és
RS-10w-60 között? Mert az adatlapjaik szerint nem számottevő a különbség,viszont árban elég jelentős!Azt tudom ,hogy a TWS rendelkezik gyári jóváhagyással de,gondolom nem ez az egyetlen különbség.

Köszönöm.
SLX-350 Creative Commons License 2006.03.07 0 0 9174

Szia Jetta1.9TDI,

 

a rendelkezésemre álló álmoskönyv a 2003-ig gyártott típusnál API CE minőséget említ amihez 10 ezer km-es csereciklus társul. A 2003-tól gyártott modelleknél (ugyanazzal a D4EA blokkal) már ACEA B4 (és érdekes módon az inkább teherautók motoroknál jellemző API CF-4)  a motorolajraa vonatkozó követelmény - a jobb motorolaj minőség használat jutalma a 15 ezer km-es csereciklus. A leírtak alapján (és a common-rail motorok jellemző igényessége miatt) szvsz érdemes a típushoz egész éves használatra ajánlott 5W-30-as viszkozitási osztályban és az ACEA B4 minősítésben gondolkodnod.

Előzmény: jetta19TDi (9172)
SLX-350 Creative Commons License 2006.03.07 0 0 9173

Szia Szabi24,

 

ha eddig nem ette az olajat a motor akkor az olajcsere után miért kezdene hozzá? (hacsak eddig nem kocsikenőcs volt benne olaj helyett, de ez valószínűtlen).

Előzmény: SLX-350 (9170)
jetta19TDi Creative Commons License 2006.03.06 0 0 9172

SLX Mester!

 

Gépemhez (Hyundai Elantra 2,0Crdi) 5w-30 B3 az össz. előírás. Eddig Opel 5w-30 ment bele, de úgy adódik, hogy nem sokkal drágábban tudnék venni Castrol GTD 5w-40-et. Ez is tudja a B3-at, kérdés, hogy mehet-e bele? Vagy kínáljam az Opelhez képest duplaannyiért Softec 5w-30-al? /Olajfogyi 0,2dl - 12ekm/

szabi24 Creative Commons License 2006.03.06 0 0 9171

Köszi SLX-350!

Ezekszerint a régi gyári leírásban azért lehetett 15W-40(de lehet,hogy ezt csak nyárra írta),mert esetleg akkor még nem voltak 5W-40es olajak?Az 5W-st nem fogja jobban fogyasztani?

Szabi

Előzmény: SLX-350 (9170)
SLX-350 Creative Commons License 2006.03.06 0 0 9170

Szia Szabi24,

 

a típushoz  valóban az 5W-40-es és az 5W-50-es motorolajok javasoltak egész éves használatra, ezen belül jellemzően az 5W-40-es olajok (pl a Castrol TXT Softec 5W-40) rendelkeznek Porsche jóváhagyással (ha ennek megléte fontos számodra).

Az 5w-40-es motorolajok használatából semmiféle motorkárosodásra nem kell számítanod. Mivel a Porsche egyértelműen az 5W-40-es motorolajokat favorizálja ehhez a típushoz (is), szvsz nincs értelme megtéveszteni sem a motort sem magadat semmiféle "olajsűrítő" adalékkal.

Előzmény: szabi24 (9169)
szabi24 Creative Commons License 2006.03.06 0 0 9169

Sziasztok!

Tud nekem valaki tanácsot adni olaj ügyben?

Vettem egy 944-es Porschét (amerikai,84-es),és nem tudom,milyen olajat rakjak bele.Szervízkönyv szerint 15W40-es,API SE,SF.Nekem a Mobil 10W40-est ajánlotta egy szerelő,de mondott 5W50-est is ugyanebből.Nem tesz benne kárt,ha 10W,vagy 5W-st rakok bele?Esetleg 10W-s a Wynn's Super Charge "olajsűrítő" adalékkal?A motor egyébként alu monoblokk,NiCaSil bevonattal a hengereken,és kovácsolt aluötvözetű dugókkal.(olajat nem eszi,nem füstöl,nem kopott)

Előre is köszi:Szabi

SLX-350 Creative Commons License 2006.03.06 0 0 9168

Szia Stewie Wonder,

 

abban teljesen igazad van hogy célszerű lenne áttekinthetőbbé tenni a terméklistát, DE ma már egyre nehezebb  jobb vagy rosszabb alapon besorolni a (Castrol) motorolajokat, sokkal inkább olyan alapon lehet különbséget tenni hogy az egyik olaj erre a célra, a másik olaj másféle célra használható.

Ezt a színskálás dolgot más (olaj)cégek (tudtommal) már csinálják, nem lenne fair dolog az ötlet lenyúlása (vagy szolgai másolása).

Előzmény: stevie wonder (9167)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!