Én ezen nem csodálkozom. Én is jártam hasonlóan. 2001-es Ford Mondeoba 5w-50-es olajat tettek (5w-30 helyett), mert éppen az volt a hordóban. Na, azóta én cserélem az olajat, és leszarom a szervízkönyv pecsétet.
360.000 van benne. Már csak az a kérdés,mennyi az a bizonyos élettartam manapság.:-))Egy jópár oldallal ezelőtt kiveséztük ezt.
Csak arra akartam ezzel rávilágítani,hogy halvány fingja nincs a márkaszervíznek arról,milyen olaj kell pl. egy váltóba.Sőt azt is megkockáztatom hogy nem is érdekli őket(ebben a szervízben tuti). Míg Béla lelkiismeretesen jóváhagyásról jóváhagyásra pontosan elmagyarázza a kérdezőknek hogy hova mit öntsenek,addig egy hivatalos márkaszervíz nagy ívben leszarja ezeket a dolgokat. Hááát eléggé érdekes.
Az egyik űberfasza márkaszervíz minden kéziváltóba Castrol EP 80W90-es hajtóműolajat önt egy nagy lábtaposós pumpával ellátott űberganés tartályból. A céges VW-be is ezt rakták a gyárilag előrt 75W90-es szintetikus helyett.A következményt gondolom mindenki sejti.Alig lehet váltani vele pláne hidegen,mert ugye ez egy ásványi olaj,ráadásul nem is szabadott volna ebbe a váltóba(van egy sanda gyanúm,hogy még számtalan más váltóba sem) beleönteni,nem erre lett tervezve. Cseréltetem is ki minél hamarabb TAF-X-re. Szegény autótulajok akiknek ők cserélték a váltóolajat,mit szívnak télen.:-(
A corsa topikban javasolták, hogy forduljak hozzád olajkérdéssel... Egy 2003as 1000es corsám van(kb.36000km). Minden nap használom városi közlekedésre. A motor átlagosan jó állapotban van eltekintve a feszítőgörgők kattogásától, amik dízellé alakították az autómat. Eddig gyári 5W40es volt benne, amit az opel ajánlott. Most körültekintőbben vennék olajat, de a témához nem igazán értek és ugye minden értékesítőnek a sajátja a legjobb... Milyen olajat ajánlanál? 1300Ft/l-ért találtam gyári 10W40est. Esetleg ezt?
Visszaolvasva a topicot úgy látom, hogy járatos vagy az "olaj" témában.
Ezúton kérném a segitségedet. Olajcsere előtt áll a nejem Citroen C3-s 1.4 HDI-je (8 szelepes) és kicsit tanácstalan vagyok az olajmárkákat illetően. A cserét magam végzem, szervizbe a horrorárak miatt semmiképpen nem vinném.
Sziasztok!Kérdéssel fordulnék valakihez aki ért az olajokhoz.95-ös 1.3 8V Swiftem van 99-e kmel.Kinéztem hozzá két olajat melyiket javasolnátok én sajnos elvesztem a sok betü és szám között.Castrol gtx magnatec 10w-40 API SL/CF,ACEA A3/B3 MB229.1,VW505 00,VW500 00 6000Ft A másik Castrol gtx magnatec SAE10W-40 API SL/CF,ACEA A3/B3 MB229.1,VW505 00,500 00 8000Ft.Mi a külömbség a kettő között az árán kívül?köszönöm a segitséget.
Lassacskán nekem is olajcserére kerül a sor, ezért szeretném kikérni véleményedet, mert nem tudom melyik lenne az ideális.
Az autó egy Suzuki Sedan 1.3 GLX, 68000 km van benne. Nagyrészt 50-100 km-en felüli távokra használom, kisebb mértékben azért előfordul város is. Vezetési stílusom átlagos, de néha előfordul, hogy 5000 felé megy a fordulatszám.
Igazából két féle olaj szimpatikus számomra, ezek a:
- Shell Helix Plus 10W40-es és a
- Castrol GTX Magnatec 10W40-es.
Jelenleg a Shell Helix Plus 10W40 van benne meg vagyok vele elégedve, de télen kb 2 percig ciripelnek a szelepek, utána elmúlik és szépen jár a motor.
A kérdésem az volna, hogy melyiket ajánlod, a két olaj közül, vagy esetleg mehet bele egy 5W40-es is? Ha igen akkor milyen? Azt hallottam, hogy nyárra jobb a 10W-s, de mivel én nem értek hozzá ezért nemtom ez mennyire igaz. Nem tudom, hogy eszi e az olajat, mert nemrég lett véve a kocsi és nem tudom meddig volt töltve előző cserénél. Mindenképpen valami jó féle olajat szeretnék bele.
Volt itt kérdés a Q8 EXCELL formula 5w-40-es olaj minőségéről. Volt egy kis időm és lenyomoztam az alapolaj típusát. Ennek az olajnak az alapja PAO (egy svéd data sheet-ben találtam).
Ezen kívül az m50b25-ös bmw-m mocijában ez az olaj volt az utóbbi 100K km-en. Most 285K km van az órában és a motorom feltűnően jó állapotban van.
örülök hogy a Castrol olajjal jól muzsikál a Clio. Mivel a TXT 5W-30 és az RS 0W-40 megfelelő viszkozitási értékeinek különbségei minimálisak, csak támogatni tudom az áttérést, nem kell számítanod semmilyen (kellemetlen) meglepetésre.
Régebben ajánlottál nekem olajat (TXT 5w30 egy 1.4 16V renault motorba) amivel maximálisan meg vagyok elégedve. Lassan majd cserélni kellene. A német Castrol oldalán és más olajos oldalakon évjárat, típus alapján a keresők a 0w40 olajat ajánlják a motorhoz "optimális védelem és teljesítmény" címszó alatt.
Kérdésem, ha az 5w30-ból (ez írja a gépkönyv is mint legvékonyabb olajat) egy dekát sem evett mehet bele a 0w40 ? Persze a megfelelő teljesítmény szinttel. Vagy maradjak a bevált olajnál ? Zömmel városi rövid utakat megyek, de szokott lenni hajtós autópálya menet is. Az autó (Clio) 2000-es évjárat 78 ezer km-rel.
meg is adtad a választ a a saját kérdésedre: a Suzuki (hacsak nincs kitaposva a lelke) kiválóan muzsikál a 0W-40-es RS-sel, a váltóba pediG idális megoldás a TAF-X.
az Opel egyetlen esetben veszi figyelembe az olajcsere intervallumban az olaj minőségét: ha valaki egy új Opelhez (pl Vectra C, Meriva, Astra H) az előírt GM-LL-A/B-025 jóváhagyású motorolaj helyett ACEA A3/B3/B4 minősítésű motorolajat használ akkor a csereciklus 30 ezer km/2 évről 30 ezer km/1 évre csökken. Az előírtnál jobb minőségű olaj (kevés kivételtől eltekintve) nem tesz lehetővé más márkáknál sem hosszabb csereciklusokat.
A Te autódhoz szvsz az 5W-40-es motorolajok közül érdemes választani.
Egy dolog biztos: bármelyiket teszed bele, még mindíg jobb, mintha homokkal nyomnád tele :)
Kérlek, vedd figyelembe, hogy nem vagyok olaj-guru, ezért inkább ne engem kérdezz. Ez elég sokmindentől függ: hány km van benne, hol használod, eszi-e a jelenlegi olajat...
Az én esetemben (sok rövid út gyakori indítással, főleg Budapesten) kiemelkedő szerepe van a védelemnek, ezért inkább a hígabb olajat gondolom jónak (hamarabb eljut minden helyre, indítás után hamarabb feláll az olajnyomás), ill. olyat próbáltam keresni, ami a védelemre helyezi a hangsúlyt (lásd: kopáscsökkentés). Szerintem ha hasonló cipőben jársz, és nincsen szétkopva a motorod, akkor SLX mester is egyetértene abban, hogy 10W-40-nel nagyon nem lőhetsz mellé :) Én mindenképpen jó márkát választanék. 5W-40-et valószínű kicsit megkóstolná, elvégre csakcsak 10 év feletti az autó.
Ez persze csak amatőr vélemény, kérdezd a hozzáértőket :D
A Metabond téma (eléggé utánaástam valamikor) igyziból olyan, mint az UFO hívők és tagadók vitája: rengetegen esküsznek rá, a másik tábor meg van győződve az ellenkezőjéról.
Objektív mérést még nem láttam, ami engem meggyőzött volna (a TV reklám nem számít ide).
Az én filozófiám szerint (ami lehet akár téves is), ha jó minőségű olajat használsz és rendesen betartod a csereidőket, akkor biztos lehetsz benne, hogy meghálálja az autó!
Szuper ez a topik! :) Ha már rátok bukkantam, lenne gyorsan egy kérdésem a FŐFŐ Olaj-gurukhoz! Az autó: 2000-es évjáratú Suzuki Swift 1,3 GS 75.000km-rel. Szinte csak városban (Bp) használom, azaz: egyes-kettes-döcög-fék-egyes-kettes-döcög-fék... gyakori indításokkal zömmel rövidebb távra.
A fórumot végigolvasva sok 'megvilágosodásom' volt, így igaziból két olajra sikerült csökkenteni a 'lehetséges' jelölteket:
- Castrol RS Formula 0W-40 - Castrol GTX Magnetic 5W-40
Jelenleg 10W-40-es olaj van benne, fogyasztás nulla. A fenti kettőből szeretném kiválasztani azt, amenyik - az autó használatát figyelembevéve - a legnagyobb védelmet nyújtja.
A kérdésem az lenne, hogy megkockáztassam a 0W-40 olajat, vagy maradjak inkább az 5W-40-nél? (Vagy esetleg rossz helyen keresgélek, és 10W-40 kellene?)
A másik kérdésem: váltóolajat is cserélnék, Castrol Manual TAX-X 75W-90 szerintetek jó döntés? (vagy az ásványi bázisú is van ilyen jó?)
Hali! Ismét kérdésem volna! Szal még mindig az ecoteces Corsaról van szó, vagyis a beletöltendő oilról! Kaptam tippet miszerint a MOL Dynamic Star megfelelő volna! Ebből melyiket? Mármint én csak 0w-40-et és 5w-40-et találtam! És azt írtam az előzőekben, h nem az ára számít, de azért 4000 ft-ot nem akarnék kiadni egy lityi olajért. Egyébként egy ilyen olajnál a csereperiódus marad a 10ezer km, vagy hosszaboodik?
Szia, sok jot nemhalottam ezekröl az adalékokrol, jo esetben nemcsinalnak semmit rosz esetben ártanak. Shell Helix motorolajokrol szoktak jokat mondani tisztito hatásukrol. Ugyhogy én nem töltenék semmit pluszba a motorolajba.