Én tökéletesen megértem, ha az összegyűjtött pénzéért a legjobb választásra törekszik és tele van kérdéssel. Egy dolog marad ki a számításból, hogy az off Toyota sokkal többe kerül, mint a Ceed. A 20 évesek kerülnek annyiba, mint a 12 éves Ceed-ek. Ha a Ceed-et is 400ezer km-re tervezték volna, akkor az is annyiba kerülne (újonnan és használtan), mint a Toyota. Vagy Honda. Vagy egy prémium német. De nem így volt/lett.
Szerintem soha nem voltak soha el nem fogyó autók, csak önigazoló legendák a tulajoktól és ezzel senkit nem szeretnék megbántani, nem úgy értem.
Nem értem a problémádat. Visszatart egy márka/típus választásától, hogy a benzinmotor eléri élettartama végét 300ekm után? Hát nem tudom mire számítasz, de ezek már nem AZOK a soha el nem fogyó anyagból gyártott cuccok, amikről a legendák szólnak. Másrészt. Egy motorfelújítás 100-200eFt-ból nem kivitelezhető. Ha igen. akkor az olyan is. Max okosba..., csak a legelhasználtabb rész javításával. Tisztességes, teljes körű felújítás min.: 5-600 eFt vagy több.
Tudomásul kell venni, a mai motorok (benzin) ennyit mennek és kész. Amúgy. Jelen esetben az enyém úgy darált le 12 év alatt 300 ekm-t,
hogy soha, egyszer sem volt semmi hiba, ami nem tetszett, azt meg nem tudták orvosolni, de ettől még teljes értékű járműként volt használható.
Napi 90-100 km az év minden egyes munkanapján, télen-nyáron. Nyilván dízel jobb választás lett volna, de akkortájt az nem jött össze (2008).
Tehát nem egy problémahalmaz, amivel folyamatosan gondok voltak. Hmmm. Hát eddig ennyi.
Mellesleg. Épp most vámolják a tervezett új motort, szeptemberben fog megtörténni a csere. Érdekes kaland lesz.
Szia! Van hozzá szigetelés, de nem mindben volt. Ha találsz, akkor a patentekkel együtt vedd meg mindenképpen. Nagy reményeket ne fűzz hozzá hangszigetelés terén... ez inkább télen hoz valamit hőszigetelésben.
Ha nem kapsz, de nagyon vágysz rá, akkor hőtükrös polifoam-ból tudsz vágni méretre. A lényeg, hogy zártcellás legyen. Mondjuk a patent itt is kéne hozzá. Ha így csinálod, akkor a lyukak helyére előbb ragassz egy-egy 4x4 cm-es duct tape darabot és azzal együtt lyukaszd át, így nem fog elszakadni a hablemez.
Rendelkeem egy Ki Proceed GT vel es egyetlen furcsasagot tapasztalok. A terdem magassagaban, ahol terd legzsak szokott lenni egy powe steering wheel nevu eszkoz van, fem, kb 15x15cm es. Gondolom szervohoz van koze, de nem is az a lenyeg, hanem, hogy par perc vezetes utan nekem ez felmelegszik, de legalabb 40-50fokra. Konkretan erzem, hogy aramlik fel a meleg onnan.
Ez szerintetek normalis? Az autoba 3e Km van. Esetleg fog valtozni?
Sziasztok! A 2012-ig gyártott Ceed-ekben van valakinek a motorháztető belső oldalán hangszigetelés/hőszigetelés? Az én autómban nincs, gondoltam felhívok pár bontót, hátha van egy jó állapotú, de több helyen is azt mondták, hogy ezekben egyáltalán nincs. 1,4-es benzinesem van, de gondolom a motorháztető egyforma a dízelével. Tényleg nincs ilyen gyárilag?
A kérdés kitűnő, a válasz egészen biztosan nem lesz az. :)
Azért nem lesz, mert annyira összetett, hogy a monitor előtt ülve lehetetlen megmondani, illetve szerintem nincs motorhiba. Máshol kell keresni a problémát.
Egyrészt a Cee'd belső tere minőségi anyagokból készült, simán kibír 5-600.000 km-t anélkül, hogy oszlásnak indulna, vagyis gond nélkül tekerik vissza az autókat a kereskedők és a magánszemélyek egyaránt, hiszen külsőre nem látszik, kvázi hihető, hogy "csak ennyit" futott. Gyanítom, a 114ezer km 350+ról lett visszatekerve, hiszen a beltere szép volt.
Másrészt, ott a használat módja, vagyis az, hogy mit ért meg a használati utasításból a tulajdonos: olajcsere 15.000 km-nél, vagy 7.500-nál? Kb. az egész ország fokozott igénybevételnek teszi ki autóját (nyilván van kevés kivétel), úgyhogy 7.500-nál kellene olajat cserélnie, de sz*rik rá, nem azt olvasta ki a kézikönyvből (mert nem azt akarta), amúgy sincs rá pénze, elmegy ez, elbírja.
Harmadrészt az is számít, hogy a szerviz cserél-e olajat, amikor elviszi a tulajdonos, illetve mit tölt bele (már ha cserél). Valami beazonosíthatatlant hordóból, vagy megfelelőt? Folyton megy a mutyi a szervizekben is. Anno majdnem vettem egy Zafirát 170.000 km-el, Opel márkaszervizből, csak mikor lekérdeztem az adatait kiderült, hogy 440-ről volt visszatekerve. És olyan nincs, hogy ezt nem tudta a márkaszerviz, mert ugyanazt az adatbázist néztük mindketten, csak én nem ott.
Negyedrészt jön az olajhamisítás, ami itthon nagyon ment egy időben. Ez vajon mennyire érintette az autómárkákat? Mennyire álltak rá a szervizek az olcsó, de "eredeti" motorolajra, amit drágán toltak tovább a tulajoknak?
Kopogásos égésre volt szoftverfrissítés, amire vagy elvitte a tulaj, vagy nem.
És akkor még csak a műszaki paramétereknél maradtunk, amire ráülnek a városi legendák.
Egyébként meddig kellene kihúznia szegény autóknak? Átlag 12ezer km-t mennek a személyautók évente, ami 300.000 km esetén 25 év. Csodák nincsenek. Ha 100.000 km-rel szeretne valaki autót venni, akkor legalább 1 millióval több lesz a valóság, mint egy ugyanolyan a kereskedésben (amit valahonnan visszatekertek).
Ha 150.000 km-re van garancia és elmegy 300-at, akkor szerintem nincs "motorhiba", hanem f*szaság van, hogy ilyen sokat mennek ezek az autók.
Kacsintgatok az ED kódú Ceed-ek utolsó és a JD kódúakelső évjárataival és próbálok minél több hasznos infót begyűjteni, mire egyáltalán elkezdenék élőben is autókat nézegetni. Azonban a több helyen is előforduló "A benzinmotor 300 km-t bír." kijelentést és csak az utolsó 2 oldalon előforduló 2 db különböző autóban is szükséges motorcserés hozzászólás miatt meglehetősen elbizonytalanodtam.
Off japán vonalról érkezve meglehetősen furcsállom és elijesztenek ezek a hozzászólások. Egyik gyártó sem gyárt tökéletes, soha el nem fogyó motorokat és komolyabb típushibákba is bele lehet szaladni (lásd Toyoták erős motorolaj fogyasztása a 2000 évek elejétől 2005-ig egy komplett motorcsaládnál, majd most újra fiatalabb autókban is), de ezek nem járnak teljes motorcserével, hanem mondjuk egy 100-200.000 Ft közötti összeggel hosszútávon orvosolható a probléma (2000-2005 közötti Toyoták gyűrűzése + egyéb műveletek, erre már sok műhely ráállt, lenyomták az árakat is).
Egy veterán topiktárs összeszedhetné, hogy akkor, hogyan is állunk az ismert motorhibákkal kapcsolatban, mert ahogy írom, ez itt elég ijesztő így hirtelen. Jó lenne magas futásteljesítményű tulajok beszámolóit is meghallgatni az olajfogyasztásról vagy a kopogás problémájáról. Nyilván sok függ a használat körülményeitől és jó lenne teljesebb képet kapni arra vonatkozóan, hogy mi az átlag és mi a rendhagyó kiugrás a statisztikában.
Esetleg az is érdekes lehet, ha van eltérő tapasztalat az eltérő motorokról. Elsősorban benzines vonal érdekel, a dízelt érdekességképpen elolvasom.
Papíron 114.000-el vettem tavaly decemberben. Aztán olajcsere után 1000 km-el megevett 1 liter olajat. Most megy a huzavona a kereksedővel. Nem akarta vállalni a szavatosságot, majd amikor kértem egy igzságügyi szakértővel történő szétszerelést saját költségre, akkor már szerelt volna, de akkor már nem izgatott, mit csinálna...A szétszerelésen nem jelent meg, amit nem csodálok, mert a szakértő szerint nem javítható gazdaságosan a motor, de a jelentés még nincs a kezemben, elvileg ma megkapom...
Sziasztok! kuplung nagyon mélyen fog.Nem recsen a váltó vagy ilyesmi de felengedem 3 cm és már fog.állítani gondolom nem lehet mert hidrós.furcsa hang még nincs se kinyomáskor se felengedéskor .de nagyon gáz a fogáspont.most vettem alig bírom megszokni.van ötletetek???? Előre is kösz.
Dél-Koreán kívül gyártják még Szlovákiában, Indiában, Pakisztánban, Vietnamban, Kínában, Amerikában, Mexikóban, nyilván eltérő minőség-ellenőrzés megy a gyárakban. Felteszem, ha ennyire olcsón sikerült szerezni, akkor "szegényebb" országból érkezik.
"...a tartósságról, minőségről csak nagyon sokára lesz elegendő info." Azt hittem, gyári új motor esetén ez nem lehet kérdés. Egyáltalán, van olyan, hogy nem gyári a motor, utángyártott? Ilyet még nem hallottam :-)
Én azt javasolnám, hogy első lépésben ellenőrizd le a szenzor katalógusszámát. Borzasztó nagy keverések vannak a gyártók részéről, és érhetik meglepetések az embert. Ha megvan, akkor nézz körül a világhálón. Mint ahogy már javasolták, e-bay, vagy AliExpress. A kifejezetten autóalkatrészekre szakosodott áruházakban sokkal drágábban kapod meg. Én Aliról vásároltam, és szerencsére olyan volt a helyzet, hogy hivatalosan befértem az ÁFA határ alá a 4 db-os készlettel. Így minden egyéb sarc nélkül hozzájutottam.
Ha leállítod a motort, a teljes "benne lévő" hőmennyiség nyilván nem növekszik tovább. De, mint cartárs is írta, a hűtőfolyadék hőmérsékleténél melegebb részei a motornak tovább emelhetik a hűtőfolyadék hőmérsékletét.
Lehet tudni valamit az importált új motorról? Sajna nálam is valószínű, hogy motorcserére lesz szükség a túlzott olajfogyasztás miatt... 2007-es ceed, 1,4 benzin.
Ugyanitt ha valaki tud jó állapotú használt G4FA motort, akkor szóljon!
Sztem máshol nyitnak a termosztátok, amiatt mehetnek tovább egyes autók, vagy csak bolondbiztos megoldásra törekedtek, fogalmam sincs. Sok autónál a főtengely végén forog a rotor, ott nem jelent problémát a megállás, ahogyan az sem, hogy állandóan hűt. Egy időben sok kísérlet volt arra, hogy akár 100 fok fölé is vigyék a hőmérsékletet, akkor jöttek az elektromos vízpumpák (és akkor majd termosztát sem kell), aztán most nem hallani ilyesmit.
Régen velem is előfordult egyszer (Daihatsu Charade 1.0 TD), hogy megállás után kezdett forrni a víz, mert meg volt hajtva a kisautó és a blokk bőven 100 fok felett volt, amit a hűtővíz átvett. Nem volt szabad azonnal leállítani. Most meg a turbó miatt nem szabad azonnal leállítani.
Off: tésztadagasztás után a konyhai robotgépet sem szabad leállítani, hanem üresen kell járatni 1 percet... :)